Anteeksi, kun olen nykyään sairas ja köyhä. Mikäli eläkevarman valelääkäri myöntäisi täyden työkyvyttömyys eläkkeen, saisin reilu 2000 näppiin, eikä olisi huolta huomisesta.
Mutta minä väliinputoaja nyt yritän luovia elämän myrskyissä eteenpäin. Jotenkuten.
Ja niille tietämättömille. Kyllä valtio maksaa eläkkeen maajusseille, kun sössivät oman eläkekassan. Sama homma yrittäjillä.
Minun eläkkeen maksaa osin nykyiset duunarit, sijoitusvoitot ja vuokratulot.
Voidaanhan me järjestelmää muuttaa,mutta sen jälkeen ei ole, eikä tule eläkeläisiä. Osta siis nyt työssä käydessäsi hyvä teltta ja kaasukeitin.
>simiti<
>simiti<
Aavistuksen harmittaa
29
381
Vastaukset
Voi sua Simiti, ÄLÄ pyydä anteeksi. Kuka prkl tässä sairauksilleen mitään voi? Tai sitä seuranneelle köyhyydelle? Olisipa sekin hauska tietää, että miten, jos vaihtoehtoja on.
Itse olen käyttänyt jo kaikki mahdolliset säästöt, pidän lyhennysvapaata lainaoista ja seuraavaksi alan myydä omaisuuttani. Mikä tilanne on siihen johtanut, en viitti tarkentaa, mutta tosiasia on se, etten työssä käy enkä ansaitse. Vapaavalintainen tilanne, osittain ja osin muut syyt.
En tiedä oletko koskaan tai moniako kertoja mahdollisesti hakenut muutosta tuohon eläkepäätökseen. Tietsti se vaatii lääkärisi uudelleeenpohdintatilanteeseen, joka oleellisin asia. Sen lisäksi tarvitsisit ehkä myös kuntoutusylilääkärin lisälausuntoa, joka kyllä osaa sanoa, mitä kaikkea kannattaa käyttää hyödyksi lopullisen eläkkeen saamiseksi. Mutta jos saat/korjaan tulet saamaan työkyvyttömyyseläkettä tosiaan tuon about pari tonnia, olet todella onnekas. Moni saa paljon vähemmän. Vanhuuseläketttä sairastunut tuskin tulee moni edes saamaan.- Anonyymi
Niin. Onneksi olin hyväpalkkaisessa työssä. Kuulemma 66 vuotiaana ½ eläke tuplataan ja nimikin muuttuu vanhuuseläkkeeksi.
Ihan tahallani meinaan elää siihen asti. Maksakaa kurjat, maksakaa.
Harmittaa, kun sitä ei makseta verorahoista. Nyt vain eläkevarman asiakkaat kärsivät riistostani.
>simiti< Voi kettuseni. Tekisi mieli ottaa sinut kainaloon ja silittää päätäsi. Toivon että kaikki järjestyy.
- Anonyymi
Etkös sinä itse teutaroinut itsesi jollain mönkkärillä työkyvyttömäksi? saisit olla kiitollinen että yhteiskunta maksaa sulle loppuelämäsi suhteellisen hyvää rahaa ihan oman hölmöilysi seurauksena. Jos olisi työtapaturmassa jonka olisi joku muu aihauttanut vammautunut sitten tietysti olisit ansioitunut saamaan täyttä työkyvyttömyyseläkettä.
-harmiseikirj-Harmis-kultaseni, olen huomannut, että kun itsellä menee hyvin, on niin helppo lyödä lyötyä.
Ei mulla muuta tänään. Illanjatkoja.- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
Harmis-kultaseni, olen huomannut, että kun itsellä menee hyvin, on niin helppo lyödä lyötyä.
Ei mulla muuta tänään. Illanjatkoja.Ei tässä nyt lyödä sen kummemmin, mutta vähän ärsyttää ihmisten taipumus marinaan kun kuitenkin ovat saamapuolella. Simitikin on kova poika herjaamaan muita niin pitää kestää vähän totuuksiakin. Ei minullakaan aina niin hyvin mene mutta mulla ei ole tapana marista omista asioista. On minuunkin joskus sattunut kun itsellä tulot olleet melkein nollassa ja minun suhteellisen hyväpalkkaisissa töissä olleet kaverit on minulle sitten itkeneet miten heillä menee huonosti, ikävä esimies tai että heilläkin on lomautusneuvottelut alkamassa ja ehkä joskus puolen päästä teoriassa voisi olla mahdollista että joutuisi lomautetuksi muttei oikeasti käytännössä. Se on jännä ilmiö, mutta niin se vaan menee, marisijat marisee vaikka ne saisi kymppitonnin kuussa vaikka sitten köyhällekin kun kuvitelevat että sillä menee paremmin kuin niillä siksi kun se ei joka hiton asiasta ala itkemään.
-harmiseikirj- elisakettu kirjoitti:
Harmis-kultaseni, olen huomannut, että kun itsellä menee hyvin, on niin helppo lyödä lyötyä.
Ei mulla muuta tänään. Illanjatkoja.Harmiksella ei todellakaan mene hyvin, mikäli hänen jutuistaan voi jotakin päätellä.
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Harmiksella ei todellakaan mene hyvin, mikäli hänen jutuistaan voi jotakin päätellä.
Harmiksella menee aina ihan h..in hyvin, kuka tahansa kateellinen sen voi todistaa :D Sullahan sitä taitaa niitä ongelmia olla mutta kun lakkaat pyörimästä oman perseesi ympärillä ja katsot vähän laajemmalle tajuat että ne oikeat ongelmat on ihan muilla.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Ei tässä nyt lyödä sen kummemmin, mutta vähän ärsyttää ihmisten taipumus marinaan kun kuitenkin ovat saamapuolella. Simitikin on kova poika herjaamaan muita niin pitää kestää vähän totuuksiakin. Ei minullakaan aina niin hyvin mene mutta mulla ei ole tapana marista omista asioista. On minuunkin joskus sattunut kun itsellä tulot olleet melkein nollassa ja minun suhteellisen hyväpalkkaisissa töissä olleet kaverit on minulle sitten itkeneet miten heillä menee huonosti, ikävä esimies tai että heilläkin on lomautusneuvottelut alkamassa ja ehkä joskus puolen päästä teoriassa voisi olla mahdollista että joutuisi lomautetuksi muttei oikeasti käytännössä. Se on jännä ilmiö, mutta niin se vaan menee, marisijat marisee vaikka ne saisi kymppitonnin kuussa vaikka sitten köyhällekin kun kuvitelevat että sillä menee paremmin kuin niillä siksi kun se ei joka hiton asiasta ala itkemään.
-harmiseikirj-Kellekkä Timo valittaisi jos ei meille? Se on iso luottamuksen osoitus. Joskus ihminen vaan haluaa olla pieni. Vaikka täällä aina keskenämme rähistään, niin loppupeleissä ollaan kuitenkin toistemme tukena. Jos joskus joku haluaa mieltänsä keventää, niin eiköhän me kestetä se.
- Anonyymi
Totta turiset. Oma vika. Mutta siinä olet väärässä, että yhteiskunta maksaisi eläkkeeni. Kyllä sen maksaa ihan eläkevakuutusyhtiö Varma.
Junttien luulosta huolimatta eläkeyhtiö Varma ei saa senttiäkään valtiolta. Mikäli maksat eläkemaksusi Varmalle, niin sitten osallistut hieman eläkkeeni maksuun.
Yhteiskunnan sivistys katsotaan yleensäkkin, kuinka pidetään huolta heikoimmista ja vammautuneista. Sillä ei ole, eikä saa olla merkitystä onko se itse aiheutettu.
Sinun logiikkasi mukaan itsemurhaa yrittäneet pitäisi jättää hoitamatta, samoin kuin kolarin syyllinen osapuoli.
Avaa hieman sitä persukuplaasi. Jos poltat tupakkaa ja saat keuhkosyövän, pitääkö silloin jättää hoidot antamatta? Missä teidän peppuleiden eettisyys on?
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Harmiksella menee aina ihan h..in hyvin, kuka tahansa kateellinen sen voi todistaa :D Sullahan sitä taitaa niitä ongelmia olla mutta kun lakkaat pyörimästä oman perseesi ympärillä ja katsot vähän laajemmalle tajuat että ne oikeat ongelmat on ihan muilla.
-harmiseikirj-Ei minulla ole ongelmia. Elämä kohtelee minua hyvin. Mielisairaus välillä aiheuttaa vähän haittaa, mutta se on osa elämää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta turiset. Oma vika. Mutta siinä olet väärässä, että yhteiskunta maksaisi eläkkeeni. Kyllä sen maksaa ihan eläkevakuutusyhtiö Varma.
Junttien luulosta huolimatta eläkeyhtiö Varma ei saa senttiäkään valtiolta. Mikäli maksat eläkemaksusi Varmalle, niin sitten osallistut hieman eläkkeeni maksuun.
Yhteiskunnan sivistys katsotaan yleensäkkin, kuinka pidetään huolta heikoimmista ja vammautuneista. Sillä ei ole, eikä saa olla merkitystä onko se itse aiheutettu.
Sinun logiikkasi mukaan itsemurhaa yrittäneet pitäisi jättää hoitamatta, samoin kuin kolarin syyllinen osapuoli.
Avaa hieman sitä persukuplaasi. Jos poltat tupakkaa ja saat keuhkosyövän, pitääkö silloin jättää hoidot antamatta? Missä teidän peppuleiden eettisyys on?
>simiti<kyllähän yhteiskunta noita mainitsemiasi hoitaa kuitenkin vaikka siinä olet kyllä oikeassa että jos se syyllinen osapuoli on aiheuttanut vastapuolelle vammoja, ja vaikkapa vielä kännissä niin kyllä sen minusta voisi ihan hyvin jättää hoitamatta ihan niin kuin kaikki semmoiset rikollisetkin jotka vaikka jonkun viattoman kuoleman tai pahan vammautumisen aiheuttaneet.
Hyvinhän sulta ainakin kirjoitus sujuu niin et sinä oikeasti ihan niin vammainen taida ollakaan ettetkö johonkin työhön pystyisi kun vain löytyisi se oikea homma ja sitä pääsisit tekemään. Varmaan puolet suomen virkamiehistöstä/naisistosta olisi sulla korvattavissa eikä kukaan huomaisi mitään.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllähän yhteiskunta noita mainitsemiasi hoitaa kuitenkin vaikka siinä olet kyllä oikeassa että jos se syyllinen osapuoli on aiheuttanut vastapuolelle vammoja, ja vaikkapa vielä kännissä niin kyllä sen minusta voisi ihan hyvin jättää hoitamatta ihan niin kuin kaikki semmoiset rikollisetkin jotka vaikka jonkun viattoman kuoleman tai pahan vammautumisen aiheuttaneet.
Hyvinhän sulta ainakin kirjoitus sujuu niin et sinä oikeasti ihan niin vammainen taida ollakaan ettetkö johonkin työhön pystyisi kun vain löytyisi se oikea homma ja sitä pääsisit tekemään. Varmaan puolet suomen virkamiehistöstä/naisistosta olisi sulla korvattavissa eikä kukaan huomaisi mitään.
-harmiseikirj-Heh. Tuossa olet kyllä oikeassa. Kukaan ei huomaisi mitään. Kyllä minä kävin juttusilla, kun yksi firma etsi hitsareita ja lupasi kouluttaakin.
Se vain kaatui siihen, kun kyseinen firma ei halua aivovammaista töihin.
Jos normityöttömällä on hankaluuksia löytää töitä, niin toivotan tervetulleeksi minun yrittämisiin.
Saan tienata n. 5000€/kk ennen, kuin se vaikuttaa puolikkaaseen eläkkeeseeni.
Paperilla näyttää hyvältä joo. Mutta olisin mennyt kaupungin pajalle, missä vammaiset ja rikolliset työskentelevät.
Kela vain ei suostunut maksaa sitä 9€/päivä kulukorvauksia. En viitsinyt maksaa siitä, että olisin "töissä".
Nyt teenkin kiljua, sekä pontikkaa verottomaan myyntiin. Olisikohan kelan kannattanut maksaa se 9€?
>simiti< elisakettu kirjoitti:
Ei mulla muuta tänään. Illanjatkoja.Se on niin helppo silloin arvostella kun ei itse ole samassa tilanteessa moni ei kykene näkemään niitä asioita sen toisen näkökulmasta ennen kuin on itse joskus joutunut johonkin samantapaiseen tilanteeseen.🙂.
Et kai ole ollut lääkärissä liian reipas? Oletko kertonut rehellisesti kaikki oireesi? Kannattaa mieluummin pistää aina vähän lisää kuin liian vähän.
On se kumma juttu kun kaverilta puuttuu iso osa aivoista ja ja töihin yrittävät vaan pakottaa. On se julmaa tämä maailman meno.
Entä jos menisit sinne töihin minne yrittävät pakottaa ja kusisit tahallaan kaiken. Sitten vaan tuumaisit, että sori mulla ei ole aivoja ja näyttäisit kieltä.- Anonyymi
En minä ole edes työnhakijana. ½ eläkkeeni on niin valtaisa, etten saa edes soviteltua työttömyysrahaa.
En minä ole edes työnhakijana. ½ eläkkeeni on niin valtaisa, etten saa edes soviteltua työttömyysrahaa.
>simiti<Anteeksi tyhmyyteni, mutta miksi sinä et saa täyttä eläkettä? Mitä ne tahtovat sinusta?
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Anteeksi tyhmyyteni, mutta miksi sinä et saa täyttä eläkettä? Mitä ne tahtovat sinusta?
Noh. Eläkeyhtiö Varman valelääkäri kumosi 7:n eri ylilääkärin lausunnot toteamalla, että kyllä sitä jotain voi tehdä.
Tiedän yhden tapauksen, jossa jalkansa menettäneen rauhanturvaajan pitää käydä kerran vuodessa näyttämässä lääkärille, onko jalat kasvaneet takaisin.
Harmiksen, Urpon ja Pörrön mielestä se on varmasti ihan jees?
Noh. Eläkeyhtiö Varman valelääkäri kumosi 7:n eri ylilääkärin lausunnot toteamalla, että kyllä sitä jotain voi tehdä.
Tiedän yhden tapauksen, jossa jalkansa menettäneen rauhanturvaajan pitää käydä kerran vuodessa näyttämässä lääkärille, onko jalat kasvaneet takaisin.
Harmiksen, Urpon ja Pörrön mielestä se on varmasti ihan jees?
>simiti<Kokeile sitä jotakin ja kuse se tahallaan. Josko sitten olisivat myöntyväisempiä?
Minulla on sellainen mielisairaus, että pääsisin eläkkeelle milloin tahansa. Psykiatri vaan ihmetteli, että ei tiedä montaa joka minun diagnoosillani töissä käy. Olen kokeillut työttömänä oloa. Se johti siihen että makasin päivät sohvalla enkä tehnyt yhtään mitään. Vaikka työssä käyminen tuntuukin välillä raskaalta ja vaikealta, koen että elämä on mielekkäämpää kun teen edes jotain työtä. En ole edes koulutustani vastaavassa työssä kun pitää vältellä stressiä, mutta teenpähän jotakin aikani kuluksi.
- Anonyymi
Kokeile pulleana auervaarapoikana oloa. Lisätienistiä naisilta.
Anonyymi kirjoitti:
Kokeile pulleana auervaarapoikana oloa. Lisätienistiä naisilta.
En pidä huijaamisesta, en edes leikillään.
- Anonyymi
Olinhan minäkin aikoinaan työkokeilussa omassa työssäni. Mitään en saanut tehdä yksin, kouluttamani työmies piti aina virallisesti olla mukana.
Eläkeyhtiö maksoi täyttä eläkettä korotettuna 33% ja päivätkin olivat 4 tuntisia.
Ei siitä kuitenkaan mitään tullut ja yhtiö maksoikin minulle ½vuoden palkan ilman työvelvoitetta, kunhan vain irtisanon itseni.
Tää on kyllä helvetin hankalaa kun on väliinputooja minkä tilanne ei sovi mihinkään valmiiksi määriteltyihin raameihin. Tuntuu myös että ne ongelmat yleensä myös sitten kasaantuu kun yksi asia tökkii vaikka nyt terveys tai jokin ei vaan mene oletulla tavalla niin siitä lähtee sellainen lumipalloefekti etenemään mitä on vaikea saada kääntymään toiseen suuntaan. Ja köyhä kun on niin se taloudellisen tilanteen parantaminen on älyttömän hankalaa varsinkin jos ei ole täysin työkykyinen.🙂.
- Anonyymi
Nyt Mikkojuhan kirjoitat asiaa. On täyttä lumetta, että itse voisi vaikuttaa asioihin.
Me olemme kaikki muurahaisia valtavan suuressa metsässä. Joku luulee olevansa tärkeä tai kykenevä muuttamaan universumia.
Älä pillahda itkuun, mutta kaikkeus tekee ihan mitä haluaa.
Käsittääkseni avaruus laajenee vielä, mutta kannatan teoriaa, että jossain vaiheessa ryhtyy supistumaan lopuksi äärettömän pieneksi pisteeksi, josta syntyy uusi alkuräjähdys.
Tietenkin tässä meidän multiversumissa tätä tapahtuu alati. Vrt. saippuakuplat.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt Mikkojuhan kirjoitat asiaa. On täyttä lumetta, että itse voisi vaikuttaa asioihin.
Me olemme kaikki muurahaisia valtavan suuressa metsässä. Joku luulee olevansa tärkeä tai kykenevä muuttamaan universumia.
Käsittääkseni avaruus laajenee vielä, mutta kannatan teoriaa, että jossain vaiheessa ryhtyy supistumaan lopuksi äärettömän pieneksi pisteeksi, josta syntyy uusi alkuräjähdys.
>simiti<Tuossa teille elämänmurjomille vähän toivoa ja ohjetta:
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/c6021b80-81fa-485f-a13e-6e41909c9667
Toivo:
Tolvanen koki myös erikoisen hetken.
"– Huomasin katsovani itseäni yläpuolelta. Näin kuinka hoitohenkilökunta oli ympärilläni. Minun oli todella hyvä olla, en tuntenut kipuja.
– Ajattelen, ettei aikani ollut vielä silloin, vaan minulla oli edelleen tehtävää. Kokemus antoi myös rauhaa, sillä siinä ei ollut mitään pelättävää. Meille kaikille tulee kuolema, kun on sen aika. Silloin on tehtävät täytetty."
Ohje:
"– En ole ikinä miettinyt, miksi juuri minulle kävi näin. Kantava voima on myös ollut huumori, joka on ollut ajoittain rankkaakin.
– Kannustan muitakin ajattelemaan tilanteesta huolimatta asioita, joita voi edelleen tehdä. Ei ole mitään hyötyä miettiä, mitä ei voi enää tehdä. Sellainen vain lisää synkkää mieltä."
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
>simiti<Kyllä sitä itsekin voi asioihin vaikuttaa mutta ei kaikkiin ja toisiin asioihin on helvetin vaikeaa vaikuttaa mutta siinä voi onnistua helvetillisen duunin jälkeen mutta mikään ei takaa sitä onnistumista.🙂.
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa teille elämänmurjomille vähän toivoa ja ohjetta:
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/c6021b80-81fa-485f-a13e-6e41909c9667
Toivo:
Tolvanen koki myös erikoisen hetken.
"– Huomasin katsovani itseäni yläpuolelta. Näin kuinka hoitohenkilökunta oli ympärilläni. Minun oli todella hyvä olla, en tuntenut kipuja.
– Ajattelen, ettei aikani ollut vielä silloin, vaan minulla oli edelleen tehtävää. Kokemus antoi myös rauhaa, sillä siinä ei ollut mitään pelättävää. Meille kaikille tulee kuolema, kun on sen aika. Silloin on tehtävät täytetty."
Ohje:
"– En ole ikinä miettinyt, miksi juuri minulle kävi näin. Kantava voima on myös ollut huumori, joka on ollut ajoittain rankkaakin.
– Kannustan muitakin ajattelemaan tilanteesta huolimatta asioita, joita voi edelleen tehdä. Ei ole mitään hyötyä miettiä, mitä ei voi enää tehdä. Sellainen vain lisää synkkää mieltä."
-harmiseikirj-Mähän olen helvetin ylpeä itsestäni että olen päässyt edes tähän asti elämässäni sen helvetillisen duunin jälkeen mitä oon joutunut monet vuodet tekemään kun elämänsuuntaani muutin. Sieltä kuopasta oli meinaan äärettömän vittumaisen vaikeaa kaivaa itsensä takaisin elämään ja tähän yhteiskuntaan. Kaikki mitä tulee on vaan bonusta koska liikkeelle lähdettiin täysin toivottomasta tilanteesta missä millään ei ollut enää mitään väliä eikä merkitystä.🙂.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2763143Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2392025- 671956
- 711654
BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho51396Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3391264MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/241018"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko22979- 64976
Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola165927