https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009709709.html
Sattuu olemaan toimisto aika likellä, niin vähän ihmeteltiin iltapäivästä sitä hitollista sireenien vinkunaa lähistöllä kunnes ne hiipui etäisiksi vingahduksiksi. Sittemmin selvisi, että joku veijari oli kruisannut ihan toimistomme vierestä hatkaan, vaan kun erehtyi ajopelinsä luonteesta, eksyi ns. väärille raiteille.
Sattuu olemaan toimisto aika likellä, niin vähän ihmeteltiin iltapäivästä sitä hitollista sireenien vinkunaa lähistöllä kunnes ne hiipui etäisiksi vingahduksiksi. Sittemmin selvisi, että joku veijari oli kruisannut ihan toimistomme vierestä hatkaan, vaan kun erehtyi ajopelinsä luonteesta, eksyi ns. väärille raiteille.
Vastaukset 65
Vanhimmat
Täällä päin talvella muistaakseni vanhempi mieshenkilö meinasi autoa kääntäessä ajaa raiteille🫣
Siitä en tiedä mitään, mutta sun kotiseudun moottoriteiden liittymissä olen pariin otteeseen kohdannut vuosien saatossa varttuneempia mieshenkilöitä menossa väärää liittymäramppia alas motarille... Ne on vähän pysäyttäviä hetkiä olleet, se vetää suun pyöreäksi kun joku lähiön Pertti 87v painaa sua vastaan nousurampilla... 🤣
No jooo toi vasta kamalaa kyllä on😱 itse olen vaan lukenut tai kuullut uutisissa.. että näin välillä käy.
Hitto jos on vaikka joku kauhee lumisade tai jotain, niin olis varma nokkakolari.😬
Sattuuhan noita. Kirkkonummella kävin aikanaan keskustelun rampilla yhden vanhemman herran kanssa kun oli tulossa alas väärää ramppia matkallaan Helsinkiin, yöllä. Siinä kun ajettiin vastakkain, minä tulossa Helsingin suunnasta ylös ramppia ja valot sokaisi toisemme, niin ajettiin rinnan ja vaihdettiin terveisiä. Isäntä oli melko hämmästänyt miksi ajan väärään suuntaan ramppia kunnes sain sen katsomaan motarin harvan liikenteen suuntia ja sitten se vasta hämmentynyt olikin. Ajelin sitten rampin yläpäähän stoppariksi että pappa sai pakitettua autonsa turvallisesti ylös ja lähdettyä kohden oikeaa ramppia. Kyllä tuo ihan tolkuissaan oli, oli vaan ilmeisesti pimeässä erehtynyt rampista ajatuksissaan. Aamulla kattellin yön uutistiedot, ei ollut kukaan kolaroinut Länsiväylällä, onneksi.
Välillä sitä miettii ihan jo ajaessa, että oho mähän olenkin jo täällä😂 niinku, että mitä kaikkea siinä (omiin ajatuksiin vaipumisessa) onkaan mennyt ohi.. yleensä mun kuljettajat henkilöt ovat niin äänekkäitä.. että jos ei muuhun niin siihen kyllä ”herää”🤪
Kuljettamat🤪🤪
No tuon kyllä tunnistan, liiankin helposti tutuilla reiteillä hukkuu ajatuksiinsa ja sitten hups onkin jo perillä... Vähän pelottavaakin välillä havaita tuollainen. Olen mm. ajellut kotoa mökille sen rapiat 150km siten, että muista alun ja lopun taajamaosuudet, mutta motarilta vain Sääksmäki/Rapolan linnavuori liittymän... Se vähän pani miettimään...
No apinalauma takapenkillä pitää kyllä huomion aivan kaikessa muussa kuin omissa ajatuksissa 🤣
Se on kyllä totta🤭
Tänään täällä kävi lasten serkut.. ai ihana mikä meteli 6-lapsesta lähtee😅 mutta onneks oli hyvä ilma, niin oltiin sitten kaikki ulkona. Lapset innostuivat vesipyssy leikkeihin. Minäkin sain osumaa. Mut hyvin ovat oppineet, että äitiä ei kastella.👍🏼
Hui hiivatti, kuusi kirkuvaa apinaa juoksemassa joka suuntaan 🤣
Onneksi tosiaan kelit oli hyvät, muutenhan olisi pää hajonnut sisällä... Ja vihdoin on myös ne paljon puhutut vesipyssykelit 😁
Miten niin äitiä ei saa kastella??!?!?!? Epäreilua, äitihän nimenomaan pitää uittaa 😂
Juu kyllä hyvin huomasin viime viikolla, kun ilmalämpöpumppujen asennukseen meni se 9h. Niin serkku tytöt rupes jo vähän riehumaan, kun ulos ei päässyt huonon ilman takia.
No siis siitä ne pojat kovin haaveilee🤣 mut saa jäädä myöskin sinne haaveiden tasoon.🤭 inhoon jos mut kastellaan😂
No varmasti, muistan millaista se oli jos oltiin mökillä ja minä kahden serkun kanssa jouduttiin olemaan sisällä vaikkapa sateen takia... Ei stana sellaista, samantien lapsiin valiumia ja sitten pakkopaidat päälle 😂
Ei muuten jää haaveen tasolle, jos mä pääsen yhtään asiaan vaikuttamaan . Tosin siten koko revohka varmaan siirretään ulkoruokintaan eli leikkimökkiin, joten se homma on parempi hoidella kesäkeleillä 🤣
Pojat on aina poikia. Oli ne sitten minkä ikäisiä tahansa🤭
No siis sinähän olet aina tervetullut viihdyttämään meitä🤗 mä tosiaan kyllä luulen, että ei olis, niin viihdyttävää jos oikeasti kastelisit myös mut😂
Muistan, kun sanoit, että meidän leikkimökki on hyväkuntoinen. Tänään kuulin sen entiseltä käyttäjältä (poikien tädiltä), että on jo 30vuotta vanha.
Niinhän ne pojat on, se osa ukkeleista ei taida ikinä kokonaan muuttua.
Aaaaa, mutta kun asian noin esität, niin se on kuin haaste, uskallapas kastella minut. Joten tottahan se täytyy kokea. Tosin tietenkin itse toimin vain takapiruna ja laitan lapset asialle 😂
Se on hyväkuntoinen kun se on oikeasti hyvin rakennettu, osaaja tehnyt ja hyvin onkin tehnyt. Se on tehty kuin vanhat hirsirakennukset, myös ns. vanhasta puusta, niin voi helposti kestää parikin sataa vuotta jos vain saa pidettyä kosteuden pois ala- ja ylärakenteista.
Mä unohdin tuon 🤭😂
Laitat toiset asialle.. niin mä luulen, että noin päin se kyyti on sulle sitten lempeämpää..🤣 en voi siis täysin syyttää sua, vaan yllytyshulluja lapsiani.🙈🤪😂
Tottakai laitan, koska pojat haluavat sitä ja minä, tietenkin, tarjoan sille rohkaisun ja tuen. Ja vaikka kuinka laitan lapset asialle, tiedän että oikeaa rangaistaan asianmukaisesti, ei "viattomia" lapsia. Ja se kuuluu kuvaan, se on se toinen puoli hauskuudesta 🤣
Haluat siis, että oikein annan sulle huuti/kyytiä. 🤭😂 täytyy ruveta virittämään ”aseita” sun seuraavalle täällä käynnille🤭😋
Toi vesipyssyjen hankkiminen ja itsen kastelun kieltäminen riittää, sillä saa kyllä säpinää ja tottakai kilttinä poikana otan hyvin ansaitut tukkapöllyt nöyrästi vastaan, se on se kirsikka kakun päälle 🤣
Täytyykin tässä miettiä tuutko edestä vai takaa, vai kierränkö mä sivusta…. Niin tai mitä jos kastelenkin sun kissat🤣🤭
Aaaah, mähän siis vaan patsastelen ja vintiöt saa hoitaa likaiset työt. Eli kolmesta suunnasta tulee ja yhdestä suunnasta röhönaurua 🤣
Kissat+vesi = varma sairaalakeikka. En siis suosittele, mutta kokeilla toki aina saa 😁
Sulla onkin niin kiva nauru, että sitä kuuntelisin kyllä mielelläni.😄
Mä luulen, ettei sun kissasi olisi enää mun kavereita jos vesipyssy leikkeihin niiden kanssa ryhtyisin.😉
Kyllä se räkätys vielä raikaa liiaksikin 😁
Tiedä noista, ne on niin mukavuudenhaluisia ja naisiin kallellaan. Minä en saisi moista anteeksi, mutta joku toinen, varsinkin nainen...
Eikö ne kollit nyt tuppaa vähän muutenkin pitämään naisten huomiosta.🤭
No oikeastaan myös se tyttö kisu on jo huomattavasti rohkeampi seuraneiti, verrattuna siihen ensimmäiseen näkemiseen..
Eemeli on kiltti lussukka, mahdollisesti kiltein jonka olen ikinä kohdannut, mutta Lempi sitten taas on... No sanotaan vaikka luonteikkaampi, jääräpäinen paskiainen. Eli olen siinä saanut sen mitä ansaitsenkin 😂
Se taitaa kuule antaa sulle kyytiä sitten ihan meidän naisten puolesta😂 Oot, niin hyvin hyvin tuhma poika.🤭😋
Lempi pitää puolensa, on oikeastaan kuten minä, saakelin omapäinen eikä sille vittuilla aiheetta. Oikein hyvä kissa 😁
Minä? Tuhma? Voi kai sen niinkin sanoa, tosin itse olen mielestäni arrogantti paskiainen joka ei jaksa väistellä, ei kuunnella paskaa, ei kumarrella kuvia eikä todellakaan olla pahoillaan jostain epäolennaisesta johon ei välttämättä itse edes liity mitenkään, mutta suomalaisena siitä pitäisi olla pahoillaan jollain tavoin kuitenkin. Kuten ministeri Valtonen tänään oli näyttävästi, pthyi, meni arvostus saman tien.
Kyllä niissä molemmissa kissoissa on paljon omistajaansa👌🏻😁
Meinaatko tuota (ps) Riikan vanhoja turkki viestejä? Olis kyllä voinut jättää pahoittelematta🙈
Voipi olla, tosin sitä en tunnusta että minussa ja Eemelissä olisi mitään samaa 😂
Niitäpä juuri. Ainoa mikä siinä nyt mietityttää, on se että Suomen ulkopolitiikkaa johtaa presidenstti (yhdessä blipblapbloo kanssa). Eli joko Valtonen ylitti valtuutensa tai sitten Niinistö on hyväksynyt anteeksi pyynnön, mikä taas ei yhtään kuulostaa tähän astiselta Niinistöltä. No niin tai näin, niin menetin arvostukseni Valtoseen.
Mä äänestin purraa viime vaaleissa.. hups 🤭vaalisalaisuus meni😂
Ehkä Niinistön on iskenyt vanhuus😉 Kohtahan se kausikin jo vaihtuu, niin pääsee ”levolle”. Hyvä presidentti se kyllä on ollut.🤗
No ei se ole ongelma, politiikka on vain nippu mielipide-eroja.
Niin, voihan se olla Saulista on lopultakin tullut väsynyt vanha mies joka haluaa astua jo sivuun. Mutta vaikea uskoa, että Sauli lähtisi mukaan tuollaiseen, edes väsyneenä vanhana miehenä. Se asia tuskin selviää ikinä, semminkin kun mediaa ei näytä kiinnostavan.
Aikamoinen mielipide viidakko🙈
No luulis kyllä kiinnostavan jos ruvetaan jotain vanhoja kirjoituksia pyytelemään anteeksi.. ehkä se media vielä herää..
On, sitähän politiikka on, paljon eriäviä näkemyksiä ja sitten niistä kinataan, kunnes löydetään jokin kompromissi, yleensä sellainen ettei kukaan ole täysin tyytyväinen, muttei ketään myöskään urakalla vituta.
Epäilen, että media on tyytyväinen tuohon kohuun ja persujahtiin, niin ehkä muita asioita aletaan vatvomaan joskus vuosien päästä, jos edes silloinkaan. Sitä paitsi Keisari Sauli on pyhä, häneen ei kosketa ainakaan presidenttiytensä aikana, ei varmaan kovin sen jälkeenkään, vaan vasta kun aika on hänestä jättänyt, kuten on ollut maan tapana ennenkin presidenttien kohdalla.
Pidätkö yleensä poliittisesta väittelystä? Niin siis kuhan tässä vaan aikaani kulutan kysymyksillä😋
En pidä, se ei yleensä poliitikkojen ulkopuolella johda kompromisseihin, vaan helvettilliseen kinaan ratkaisemattomista asioista ja/tai suoranaiseen muiden keskustelijoiden haukkumiseen. Ja oikeastaan aina juuri noin, kinataan sellaisista asioista raivokkaasti joihin ei ole olemassa yhtä ainoaa vastausta JA haukutaan muut idiooteiksi, useimmiten epäsuorasti. Totaalisen turhaa ajanhukkaa, poliitikoille maksetaan siitä paskasta ja vain siksi, ettei kansan tarvitsisi sotkea käsiään paskahommilla.
Kiitos tästä avartavasta mielipiteestä.
Multa siis löytyy sukulaisia jotka tykkää väitellä, mutta mutta ne on yleensä samaa mieltä.. niin se siitä väittelystä sitten😅
Mulla on paljon sellaista kokemusta kulloisenkin kumppanin suvun puolelta, missä on poliittisia näkemyksiä laidasta laitaan ja aina kun aloittivat sen väittelyn, siirtyivät maltillisemmat/fiksummat toisaalle nauttimaan elämästä. Ne tilaisuudet joissa otettiin kuppiakin oli villeimmät, niissä ne desibelit nousivat kummasti ja kieli oli mallia K18 😂
Yksillä kosteilla sitseillä kyllästyin siihen vittuiluun ja ainoa kommenttini politiikkaan ennen pöydästä nousemistani oli "asiat riitelevät, eivät henkilöt". Seurasi hiljaisuus, nippu paheksuvia katseita ja se poliittinen keskustelu loppui siihen. Menin pilaamaan suvun ikiaikaisen kinastelu-tradition siltä illalta, mutta sen jälkeen porukka kohteli ihan eri tavalla kunnioittavasti, hui kauhea se tyyppi uskalsi sanoa vastaan 🤣
"asiat riitelevät, eivät henkilöt" olipas hyvin sanottu🤣
Voi olla kyllä aika rasittavaa. Minäkin olen ollut sellaisessa keskustelussa mukana, jossa tiesin, että tuo nyt ei ainakaan seuraa politiikkaa.. Mitä se oikein hörisee🤔 niin ja siis tämäkin tietysti tapahtui kosteissa merkeissä.. eihän sitä nyt selvinpäin voi keskustella.. Noi väittelyt menee ihan hukkaan jos aamuyöllä on mennyt muisti😂
Ei ole mun sanomaani, vaan jonkun huomattavasti viisaamman, joskus kauan sitten. Mutta hiivatin hyvin sanottu, oikein loistava muistisääntö mihin tahansa keskusteluun.
Parhaat poliittiset ja/tai uskonnolliset keskusteluthan nimenomaan käydään elokuun lämpimän lempeinä aamuöinä noin 2 promillen hutikassa 🤣
Mua on aina kiinnostanut tietää paljonko on promilleja.. mut hitto kun en ikinä siinä humalassa ollessani muista.. mittari kyllä löytyy.😂😂
Varsinkin, kun tulee voitua seuraavana päivänä, niin kovin huonosti. Niin olis kiva tietää vähän mikä on se mun raja🤣 niin että 2+2+2 0,5l 5,5% et riittääkö tuo ihan jo muistinmenetykseen vai pelkkään huonoon oloon.. sit jos erehtyy juomaan eri juomia, niin siitäkin menee pakki sekaisin.🤢🤮
Miehellä keskimäärin yksi keskiolut (0,33l) palaa ekasta huikasta alkaen noin 1,5 tuntia,, nelonen noin 2 tuntia, naisilla molemmat keskimäärin hieman kauemmin. Siitä sitten laskemaan, että koska aloitit ottamaan, montako tuntia on kulunut ja paljonko olet ottanut siinä välissä. Matematiikka ei petä koskaan 😂
Ootko ikinä mittauttanut omaa promille rajaa?
Just eilen juteltiin ex-”anopin”kanssa.. Hän sanoi, ettei ikinä juo seuraavana päivänä.. Minä siinä nyökyttelin, että juu en minäkään yleensä, kun voin, niin pahoin seuraavana päivänä. Meissä on siis samaa vikaa.. 🤭
Sikäli harmittaa. kun ei ole ns viinapäätä, mutta on tästä myös hyötyä… ei tule sitten juotua niin usein.
Paitsi tänä vuonna on tullut otettua, monen vuoden takaa.. jollain lailla huomaan, että kyllä sitä nollausta vaan tarvitsee. On sen verran haastavaa tämä eläminen.
On noita tullut nuorempana mittautettua. Ei niinkään ajokunnon selvittämiseksi vaan tuon laskentakaavan varmistamiseksi 😂
Ikä tuo omat mutkansa matkaan, että tarttis varmaan tehdä tarkistuspuhallutukset, mutta muutama vuosi sitten poliisi teki niitä ihan pyytämättäkin ja ainakin silloin kaava oli kunnossa.
Tietona se ei todellakaan mene hukkaan, jos tarvitsee aamulla miettiä ajokuntoa. Matematiikka toimii ja keskiarvot yleensä pätevät kunnes tulee eläkeikään tai jokin muu olennaisesti fysiikassa muuttuu.
Välillä on hyvä nollata, tavalla tai toisella, mutta niin että tuntuu 😁
Mä en ole vielä päässyt puhallus hommiin. Toki olen niin vähän kyllä ajellutkin.. Mut kyydissä kyllä olen ollut, kun on puhalletettu.
Joo siis ”vanhana” menee viina paremmin päähän.. ei tarvitse paljon naukkailla, kun jalat menee alta. Silti on pakko juoda vaikka pää ei kestä🤭 enkä puhu nyt itsestäni🤪
Joo siis jotenkin tämä elämä on nyt hieman muuttunut ja huomaan, että jos ennen join melko harvoin, niin enää en. Enkä todellakaan tiedä onko tämä hyvä suunta😒
Nykyään puhaltamaan pääsee aiempaa harvemmin, mielestäni joutaisi puhalluttaa enemmänkin. Mutta ajat muuttuvat.
Omalla kohdalla ei ole vielä havaittavissa mainittavaa eroa hattuun nousemisen osalta, mutta kyllä se sieltä tulee, varmaan alle 10 vuodessa, väistämätöntä.
En usko että juomisesi on muuta kuin tilannesidonnaista, tullenee tasaantumaan piankin. Normaalia elämän aaltoliikettä siis.
Se on muuten totta, kun on muutenkin kaikkia sekakäyttäjiä liikenteessä..
Mitä nyt olen seurannut vierestä, niin varmasti joskus 55+ hujakoilla. Toki tietysti yksilöllistä tuokin.
Voi kiitos näistä sanoista.😊 onhan mulla nyt ollut enemmän kissanristiäisiä.. ja muutenkin vähän elämä muuttunut.. on ollut vapaa aikaa jne.. kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Jep, kyllä se on mulle tulossa, ihan tuossa nurkan takana jo. On tullut noita nähtyä kun varttuneemmat huitaisee turhan terhakasti napanderia eivätkä välttämättä edes itse tajua olevansa tuhannen päissään ennen kuin kompuroivat ja kolhivat itteään jne. Siperia opettaa.
Joo, sitähän se teettää, vapaa-aika, mutta talvella Suomi rauhoittuu talvilepoon eli 6 kuukautta kestävään töiden puurtamiseen loskapaskan keskellä ei kukaan 30+ muistakaan että välillä voisi irrotellakin 😂
Tämä on muuten totta😂
Kesä ja terassit. Ai niin minähän käyn koiran kanssa lenkillä. Vielä en ole muistanut pysähtyä matkalla.😉
Ehkä sun pitää lenkittää koiraa useammin, ainakin näin kesällä 🤔😂
Joo ja yhden pysähdyksen taktiikalla🤭
Mä luulen ettei koirakaan kattois hyvällä useamman pysähdyksen taktiikkaa... Mutta jos lenkkejä on päivässä useita ja kaikilla se yksi pysähdys, niin se varmaan sopii haukullekin 😂
hammer...
https://www.youtube.com/watch?v=9Db-vzfxdEs
oikeasti luulen että nuo Kia-merkkiset autot olisivat tytöille hauskoja ja hyviä.
tuollainen sitten jos on joku työkaveri jonka kanssa samassa sängyssä, tapahtuu että kutritttavvat toisiaan jotenkin sitten ja nukkuvat pehmoisesti..
No onpa kuvaukset.
Yksi sininen (käytössä 13v, päätyi romutukseen) ja punainen uusi. Mietin ihan tosissaan myös keltaista autoa, koska väri on niin iloinen.
oli joku karkazin jonkin tyttökavetrin luokse asumaan, vähäm kuin että hassua sitten.. niin, sitten juurikin karkasin jostain kaupungin paikasta, on täysin eri kaupungissa ja jossain tyttökaverin asunnossa hahah...jooh..
Hyvin oli tolppaan tähdännyt. Osu ja upposi.
Niin, ehkä alkuun ei osunut ja eksyi ratapihalle, mutta siellä tähtäsi paremmin ja osuikin 😂
Kovaa peliä Bostonissa oli hyvä sarja
Oli todellakin ja paljon parempi kuin (semi)Kovaa peliä Leppävaarassa. Se jäi vain kaivelemaan aikanaan, että olisiko vielä parempi sarja ollut nimeltään Kovaa peliä Bostonkakussa 🤔
Bruinsin Brad Marchand on aika veemäinen pelaaja
Marchand-Bergeron on melkoinen tappokone, Dynamic Duo, hyvässä ja pahassa. Pakko arvostaa, vaikka jätkät vetää sen todella härskin sikapelinkin, mutta arvostettavaa ammattitaitoa se on sekin. Ja tulosta on tullut. Harmi että niiden herrojen aikakausi BB:ssä on lopussa, mutta sellaista se on.
Onko Boston kakkuja vielä olemassa? En muista niitä nähneeni pitkään aikaan.
On niitä toisinaan joissain kaupoissa, juuri vein yhden toimiston leideille jonkun Fazerin paistotiskin version moisesta, oli ihan ok. Lidlissä taitaa olla vakiotuotteena joku muovinen liukuhihna-versio, en tosin ole maistanut enkä taatusti tule maistamaankaan.
joku RIP Kikka lauloi joskus leppävaaran papizta...
tämä Kikka-esiintyjä kuoli stressuub mitä hänelle aiheutettiin tuottsajien toimeztsa, kikka - sukkula avaruuteen:
https://www.youtube.com/watch?v=U388IGpI38k
joku.. Atomic Thunder-pelin mainos tuli: pelaa nyt!
Kun kalliizti ostetut lizennizti nii9n tulee kokeiluja: Atomic Warz joku Miceozaoctin uuzi joku... huomanneet että laitteisztoz< voi oll jotrain Gradiikkakiihsytrtrimiä wli ams=Anvanced Microdevis -juttuja...
Suomenna AMD = Anvanced Micreo Devicez, eli älykkäämpiä kuin joku marzu tai hiiri?
Tuokin on niin periamerikkzlzinen firma etttä hahah
https://www.amd.com/en.html