Pitäisikö petetylle kertoa totuus pettäjästä?

Anonyymi-ap

1,5 vuoden parisuhde päättyi, toinen osapuoli olikin naimisissa. Mitä olette mieltä, pitäisikö tämän pettäjän vaimolle kertoa mitä aviomies on puuhaillut selän takana?

13

629

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tietenkin pitää.

    • Anonyymi

      Pitää kertoa vaimolle.

    • Kysymys on oikeastaan siitä oletko sinä oikeutettu päättämään toisten ihmisten elämästä? Ja siitä, että onko sinulta pyydetty sitä, vai oletko neuvomassa toisia pyytämättä, kenties sittenkin vainpurkamassa omaa kipuasi ja pahaa oloasi?

      Kun pysähdyt miettimään miten vastaavassa tilanteessa haluaisit itseäsi kohdeltavan, kaikilta eri kanteilta, niintiedät mitä itsellesi haluaisit, tosin edelleenkään se ei ole se mitä toiset itselleen haluaisivat, mutta sitä asiaa et saa selville kuin kysymällä heiltä suoraan tai kokeilemalla onneasi kertomalla tuosta pettymyksen episodista.

      Yhtä ainoaa oikeaa vastausta ei ole. Mutta sen kehotan tekemään, että mietit haluatko ottaa vastuun olemalla "pyytämättä toisten ihmisten elämän tuomarina" ja jos haluat, niin miksi sitä haluat. Sitten teet mitä parhaaksi itsellesi katsot.

    • Anonyymi

      Voihan sä kertoa. Mutta varaudu että joudut esittämään jotain todisteita tapahtuneesta.

    • Anonyymi

      Periaatteessa kyllä, mutt tiedätkö millaisessa henkisess kunnossa hän on?
      Sitä vaan, ett kestääkö se petetty puoliso ns. sokkihoitoa, avioliittoonsa.
      Helvetin moinen pettymyshän se aina on, mutt valmiiksi jo henkisesti rauniolla olevalle, se saattaisi olla loppupiste... elämälle! Terve ihminen useimmiten masentuu hieman, suree ja yrittää unohtaa epämiellyttävän kokemuksen. Toiset päätyy avioeroon, toiset taas paikkailevat suhdettaan, ne jotka pystyvät siihen.

      Itse henkilökohtaisesti, en pysty enää luottamaan ihmiseen joka on ollut petollinen.
      Kertominen taas on jokaisen henkilökohtaisesti otettava omalle vastuulleen.
      Mulle kävi juuri noin, tulin petetyksi ennen vihkimistä, kirkkokin oli varattu ja kutsukortit tehty. Mä peruin häät, enkä antanut sulhasen vanhemmille edes tietoa miksi! Ei ollut heidän vikansa ett, hääpari ei käynyt vihillä, tieto syystä taas olisi koskenut heitä enemmän mitä häiden peruminen.

      Moneen kertaan olin vähällä soittaen ilmoittaa heille; aidon syyn! En niin kuitenkaan tehnyt, heille oli helpompaa ett mä olin vaan vaihtanut mieltäni; omasta oikustani! Minut tunnetaan ykspäiseksi oman tien kulkijaksi, joka tekee mitä tahtoo! Tuo kuvitelma säilyi heillä vuosia, kunnes mies avioitui... lakimuutoksen jälkeen!
      Mä olen tyytyväinen päätökseeni, pitää salaisuus... omalta osuudeltani piilossa!
      trollikka

      • Anonyymi

        Kyseinen nainen on varmasti jo ihmetellyt miehen käytöstä hänellä on avoimia kysymyksiä vailla vastausta.H3nkilökohtaisesti uskon että lertomalla totuuden vaimolle se on vain helpotus


    • Anonyymi

      Mielestäni pitää. Itse haluaisin tietää.Vqimo todennäköisesti on huomannut jotain tai ihmetellyt.Kertomalla helpotat hänen ajatuksenkulkuaan.Todennäköisesti hän ei löydä palasia mutta sinä voit antaa ne hänelle. Tuo mies ja nainen itse päättävät mitä sen jälkeen tekevät,alkavatko keskittymään suhteen parantamiseen,käyvät läpi mikä johti tähän tilanteeseen jne.
      Minista sinun tehtäväsi on kertoa totuus.Vain totuudessa rakkaus voi hyvin.

    • Anonyymi

      JOs olisin ystävä kertoisin, jos ulkopuolinen en sotkeutuisi asiaan

    • Anonyymi

      Mielestäni sulla ei ole mitään velvollisuutta kertoa, eikä myöskään velvollisuutta olla kertomatta. Itse varmaan laskeskelisin, että jaksaiisiko nähdä vaivan ja siitä aiheutuvan skeidan - ja jos jaksaisin niin kyllä mä kertoisin.

    • Anonyymi

      On hyvin todennäkoistä että vaimonsa on tietoinen miehensä useista sivuhypyistä.

      Voit tietysti kertoa kokemuksestasi naiselle. Ehkä se on viimeinen korsi joka saa vaimonsa päättämään haluaako jatkaa elämäänsä kukasta kukkaan lentelevän, valehtelevan hurmurin kanssa.

    • Anonyymi

      Sinä et todennäköisesti ole ainoa jonka kanssa mies on vaimoaan pettänyt, et ensimmäinen etkä viimeinen, paitsi jos osoitat solidaarisuutta ja kerrot mitä on tapahtunut. Pettäjät tulisi paljastaa, hyvä olisi jos heidät saisi johonkin rekisteriin, sillä he vain jatkavat toimintaansa jokatapauksessa.

    • Anonyymi

      Kertoisin hänelle.
      Kyllä varmaan jo hänkin huomannut mutta parempi tietää, kuin elää epävarmuudessa.
      Täälläkin viagroita löytynyt lompakosta, ilmeisesti ei seiso humalassa vieraan naisen kanssa.😁

    • Anonyymi

      Itse ainakin haluaisin todellakin tietää. Sen verran on jo tietynlaisia merkkejä ilmassa, että olisin erittäin kiitollinen asiasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe