Jakautuuko vastuu koirista avoliitossa?

Anonyymi-ap

Muutettiin tyttökaverin kanssa yhteen, ja heti ensimmäisellä viikolla syntyi riitelyä.
Tyttökaverilla siis on kaksi koiraa, jotka oli hommannut ennen kuin edes aloitettiin seurusteleen.
Koirista lähtee karvaa joten pitää siivota enemmän, oletin että tämä on tyttökaverin vastuu koska hänen koirien takia pitää useemmin siivota. Lähestulkoon joka päivä pitäisi siivota ja minun jostain syystä pitää auttaa tässä, en tietenkään suostu tollaiseen.
Lisäksi tyttökaveri vaatii, että osallistun koirien ulkoilutukseen, varsinkin aamuisin minun pitäisi herätä aikaisemmin viemään koirat lenkille.

Olen tyttökaverille selittänyt, että en halua osallistua sen koirien hoitoon tai kuluihin. Ne ovat tyttökaverin vastuulla, koska itse on päättänyt ne koirat ottaa.

Tyttökaverin mielestä me ollaan nyt perhe, joten kaikki vastuut yms on yhteisiä. Ei kuitenkaan osallistu mun auton ja moottoripyörän lainojen makseluun, vaikka mun autoa käyttää myös. Ei edes bensaa ole kertaakaan maksanut.

Kumpi tässä nyt on väärässä? Tyttökaveri koittaa ihan tosissaan saada minua ymmärtämään sen pointti, ja pitää idioottina kun en ole samaa mieltä.
Vähitellen olen tässä alkanut kyseenalaistaa olenko oikeesti oikeassa.

88

2026

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Soot oikias, akkas on vääräs.

      • Anonyymi

        Niin se pomppottaminen alkaa heti, harkitse tarkkaan mihin olet valmis, onko tyttöystäväsi sen arvoinen ? Jos ei niin sitten vaihtoon ?


      • Anonyymi

        Juuri noin. Sinä et ole vastuussa hänen koiristaan, muuta kuin sillä tasolla että jos hän ei ole paikalla ja koirat ovat vaarassa satuttaa itseään tai muita.

        Mutta sinä et ole vastuussa niiden jälkien siivoamisesta, et niiden turkin harjaamisesta, et niiden ruokien hankkimisesta tms.

        Koska hän ei osallistu sinun harrastuksiin, tai maksa bensoja tms. sinulla ei ole mitään velvollisuuksia hoitaa hänen koiriaankaan tai laittaa niihin yhtään rahaa. Ne eivät ole yhteisiä, ne ovat hänen.

        Minä en olisi halunnut ottaa kissaa, mutta tyttöystävä pisti ultimaattumin. Hän hankki kissan, joten hän hoitaa kissan. Kyllä minäkin sitä rapsuttelen ja laitan ruokaa, mutta hän omistaa kissan ja hän hoitaa sen ja tämä on toiminut.

        Suosittelen ettet laita yhtään senttiä hänen koiriinsa, koska hän alkaa selvästi valtaamaan alaa sinulta ja yrittää muuttaa sinut orjaksi jolla ei ole oikeita mielipiteitä. Ennenkuin huomaatkaan, sinulla on teidän kodissa jäljellä enää yksi neliö jossa odottelet että milloin naisesi taas käskee sinua liikahtamaan.

        Siinä vaiheessa kun sinä olet pelkkä lapatossu jota hän vetää perässä, seksielämänne päättyy siihen ja hän alkaa katsomaan uutta uhria. Tuokin on tullut koettua. Esimerkiksi takavuosina ex tyttöystäväni kysyi että minne laitettaisiin tietyt isot tavarat. Sanoin yhden paikan mihin ne sopivat. Mutta hän ei oikeasti kysynyt minun mielipidettäni, vaan hän sanoi että toinen paikka olisi parempi. Tuollaista miehisyyden testaamista jatkui kaikessa ja parissa vuodessa seksi oli päättynyt täysin.

        Sitten aloin tekemään niin että kun hän tuli "ehdottamaan" jotain, minä annoin ehdotukseni ja jos se ei kelvannut, minä lopetin keskustelun siihen paikkaan ja sanoin että hän kysyi minun mielipidettäni, minä sen annoin, minä en asiasta enää keskustele jos hän ei kerran tullut asiasta keskustelemaan. Aloin tekemään noin kaikessa. Jos hän tuli esimerkiksi kysymään mitä tekisimme ruuaksi ja annoin ehdotuksen, hän aina tyrmäsi sen ja sanoi muita ehdotuksia. Minä tein selväksi että seuraavalla kerralla hän tulee antamaan ensin ne vaihtoehdot, tai sitten hän saa tehdä itse ruokansa. Hän tuli seuraavalla kerralla antamaan vaihtoehdot, mutta jos kävi niin että kun olin valinnut yhden hänen vaihtoehdoistaan ja hän muuttikin mieltään, pistin samantien stopin. Pikkuhiljaa hän oppi että minun kanssa voi neuvotella jos haluaa neuvotella, mutta kun päätös on tehty, sitä ei enää kumota ja kaikenlaiset testaamiset jäävät pois. Seksielämä alkoi myös kukoistamaan, kunnes sanoin että nyt antaa heittää, on uusi kierroksessa. Enää en ole katsonut sekuntiakaan tuollaista naisten inisemistä ja hyvin on parisuhteet sujuneet. Tämä nykyinen tosin halusi sen kissansa ja hankki sen itse.

        Tuo sinun tyttöystäväsi yrittää tehdä sinusta mieslasta, koska se on alkuun heidän mielestään tosi ihgusöpönöpöä kun miestä saa paijata. Mutta arki tulee siinäkin vastaan ja nainen kyllästyy jos olet pelkkä joojoomies. Naiset eivät oikeasti pidä mieslapsista, siksi sinun tulee pysyä miehenä ja sinä teet päätökset hänen antamien vaihtoehtojen ja tietojen pohjalta ja sitten niitä päätöksiä noudatetaan. Mutta muista, että kun sinä teet päätöksen, vastuu on myös 100% sinulla, ei hänellä. Joten jos mokailet, niin sinä haukut vain itseäsi.

        Tähän tulee varmasti akat inisemään, mutta minua ei heidän ininänsä kiinnosta koska homma toimii näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin. Sinä et ole vastuussa hänen koiristaan, muuta kuin sillä tasolla että jos hän ei ole paikalla ja koirat ovat vaarassa satuttaa itseään tai muita.

        Mutta sinä et ole vastuussa niiden jälkien siivoamisesta, et niiden turkin harjaamisesta, et niiden ruokien hankkimisesta tms.

        Koska hän ei osallistu sinun harrastuksiin, tai maksa bensoja tms. sinulla ei ole mitään velvollisuuksia hoitaa hänen koiriaankaan tai laittaa niihin yhtään rahaa. Ne eivät ole yhteisiä, ne ovat hänen.

        Minä en olisi halunnut ottaa kissaa, mutta tyttöystävä pisti ultimaattumin. Hän hankki kissan, joten hän hoitaa kissan. Kyllä minäkin sitä rapsuttelen ja laitan ruokaa, mutta hän omistaa kissan ja hän hoitaa sen ja tämä on toiminut.

        Suosittelen ettet laita yhtään senttiä hänen koiriinsa, koska hän alkaa selvästi valtaamaan alaa sinulta ja yrittää muuttaa sinut orjaksi jolla ei ole oikeita mielipiteitä. Ennenkuin huomaatkaan, sinulla on teidän kodissa jäljellä enää yksi neliö jossa odottelet että milloin naisesi taas käskee sinua liikahtamaan.

        Siinä vaiheessa kun sinä olet pelkkä lapatossu jota hän vetää perässä, seksielämänne päättyy siihen ja hän alkaa katsomaan uutta uhria. Tuokin on tullut koettua. Esimerkiksi takavuosina ex tyttöystäväni kysyi että minne laitettaisiin tietyt isot tavarat. Sanoin yhden paikan mihin ne sopivat. Mutta hän ei oikeasti kysynyt minun mielipidettäni, vaan hän sanoi että toinen paikka olisi parempi. Tuollaista miehisyyden testaamista jatkui kaikessa ja parissa vuodessa seksi oli päättynyt täysin.

        Sitten aloin tekemään niin että kun hän tuli "ehdottamaan" jotain, minä annoin ehdotukseni ja jos se ei kelvannut, minä lopetin keskustelun siihen paikkaan ja sanoin että hän kysyi minun mielipidettäni, minä sen annoin, minä en asiasta enää keskustele jos hän ei kerran tullut asiasta keskustelemaan. Aloin tekemään noin kaikessa. Jos hän tuli esimerkiksi kysymään mitä tekisimme ruuaksi ja annoin ehdotuksen, hän aina tyrmäsi sen ja sanoi muita ehdotuksia. Minä tein selväksi että seuraavalla kerralla hän tulee antamaan ensin ne vaihtoehdot, tai sitten hän saa tehdä itse ruokansa. Hän tuli seuraavalla kerralla antamaan vaihtoehdot, mutta jos kävi niin että kun olin valinnut yhden hänen vaihtoehdoistaan ja hän muuttikin mieltään, pistin samantien stopin. Pikkuhiljaa hän oppi että minun kanssa voi neuvotella jos haluaa neuvotella, mutta kun päätös on tehty, sitä ei enää kumota ja kaikenlaiset testaamiset jäävät pois. Seksielämä alkoi myös kukoistamaan, kunnes sanoin että nyt antaa heittää, on uusi kierroksessa. Enää en ole katsonut sekuntiakaan tuollaista naisten inisemistä ja hyvin on parisuhteet sujuneet. Tämä nykyinen tosin halusi sen kissansa ja hankki sen itse.

        Tuo sinun tyttöystäväsi yrittää tehdä sinusta mieslasta, koska se on alkuun heidän mielestään tosi ihgusöpönöpöä kun miestä saa paijata. Mutta arki tulee siinäkin vastaan ja nainen kyllästyy jos olet pelkkä joojoomies. Naiset eivät oikeasti pidä mieslapsista, siksi sinun tulee pysyä miehenä ja sinä teet päätökset hänen antamien vaihtoehtojen ja tietojen pohjalta ja sitten niitä päätöksiä noudatetaan. Mutta muista, että kun sinä teet päätöksen, vastuu on myös 100% sinulla, ei hänellä. Joten jos mokailet, niin sinä haukut vain itseäsi.

        Tähän tulee varmasti akat inisemään, mutta minua ei heidän ininänsä kiinnosta koska homma toimii näin.

        Suomalaisista miehistä suuri osa on armeijassa kurmootettu nöyriksi tottelijoiksi, vailla omaa tahtoa, siksi niistä tulee parisuhteessakin helposti selkärangattomia lapamatoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisista miehistä suuri osa on armeijassa kurmootettu nöyriksi tottelijoiksi, vailla omaa tahtoa, siksi niistä tulee parisuhteessakin helposti selkärangattomia lapamatoja.

        Feministit riemuitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin. Sinä et ole vastuussa hänen koiristaan, muuta kuin sillä tasolla että jos hän ei ole paikalla ja koirat ovat vaarassa satuttaa itseään tai muita.

        Mutta sinä et ole vastuussa niiden jälkien siivoamisesta, et niiden turkin harjaamisesta, et niiden ruokien hankkimisesta tms.

        Koska hän ei osallistu sinun harrastuksiin, tai maksa bensoja tms. sinulla ei ole mitään velvollisuuksia hoitaa hänen koiriaankaan tai laittaa niihin yhtään rahaa. Ne eivät ole yhteisiä, ne ovat hänen.

        Minä en olisi halunnut ottaa kissaa, mutta tyttöystävä pisti ultimaattumin. Hän hankki kissan, joten hän hoitaa kissan. Kyllä minäkin sitä rapsuttelen ja laitan ruokaa, mutta hän omistaa kissan ja hän hoitaa sen ja tämä on toiminut.

        Suosittelen ettet laita yhtään senttiä hänen koiriinsa, koska hän alkaa selvästi valtaamaan alaa sinulta ja yrittää muuttaa sinut orjaksi jolla ei ole oikeita mielipiteitä. Ennenkuin huomaatkaan, sinulla on teidän kodissa jäljellä enää yksi neliö jossa odottelet että milloin naisesi taas käskee sinua liikahtamaan.

        Siinä vaiheessa kun sinä olet pelkkä lapatossu jota hän vetää perässä, seksielämänne päättyy siihen ja hän alkaa katsomaan uutta uhria. Tuokin on tullut koettua. Esimerkiksi takavuosina ex tyttöystäväni kysyi että minne laitettaisiin tietyt isot tavarat. Sanoin yhden paikan mihin ne sopivat. Mutta hän ei oikeasti kysynyt minun mielipidettäni, vaan hän sanoi että toinen paikka olisi parempi. Tuollaista miehisyyden testaamista jatkui kaikessa ja parissa vuodessa seksi oli päättynyt täysin.

        Sitten aloin tekemään niin että kun hän tuli "ehdottamaan" jotain, minä annoin ehdotukseni ja jos se ei kelvannut, minä lopetin keskustelun siihen paikkaan ja sanoin että hän kysyi minun mielipidettäni, minä sen annoin, minä en asiasta enää keskustele jos hän ei kerran tullut asiasta keskustelemaan. Aloin tekemään noin kaikessa. Jos hän tuli esimerkiksi kysymään mitä tekisimme ruuaksi ja annoin ehdotuksen, hän aina tyrmäsi sen ja sanoi muita ehdotuksia. Minä tein selväksi että seuraavalla kerralla hän tulee antamaan ensin ne vaihtoehdot, tai sitten hän saa tehdä itse ruokansa. Hän tuli seuraavalla kerralla antamaan vaihtoehdot, mutta jos kävi niin että kun olin valinnut yhden hänen vaihtoehdoistaan ja hän muuttikin mieltään, pistin samantien stopin. Pikkuhiljaa hän oppi että minun kanssa voi neuvotella jos haluaa neuvotella, mutta kun päätös on tehty, sitä ei enää kumota ja kaikenlaiset testaamiset jäävät pois. Seksielämä alkoi myös kukoistamaan, kunnes sanoin että nyt antaa heittää, on uusi kierroksessa. Enää en ole katsonut sekuntiakaan tuollaista naisten inisemistä ja hyvin on parisuhteet sujuneet. Tämä nykyinen tosin halusi sen kissansa ja hankki sen itse.

        Tuo sinun tyttöystäväsi yrittää tehdä sinusta mieslasta, koska se on alkuun heidän mielestään tosi ihgusöpönöpöä kun miestä saa paijata. Mutta arki tulee siinäkin vastaan ja nainen kyllästyy jos olet pelkkä joojoomies. Naiset eivät oikeasti pidä mieslapsista, siksi sinun tulee pysyä miehenä ja sinä teet päätökset hänen antamien vaihtoehtojen ja tietojen pohjalta ja sitten niitä päätöksiä noudatetaan. Mutta muista, että kun sinä teet päätöksen, vastuu on myös 100% sinulla, ei hänellä. Joten jos mokailet, niin sinä haukut vain itseäsi.

        Tähän tulee varmasti akat inisemään, mutta minua ei heidän ininänsä kiinnosta koska homma toimii näin.

        Kun puhut naisista sanalla "akat", on parempi että pysyt heistä kaukana, olet tollo sovinisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisista miehistä suuri osa on armeijassa kurmootettu nöyriksi tottelijoiksi, vailla omaa tahtoa, siksi niistä tulee parisuhteessakin helposti selkärangattomia lapamatoja.

        Sinä et ole armeijassa ollutkaan, siellä kolutetaan johtajia sekä pomoja, mutta työelämään, tosin se rooli ei kuulu parisuhteeseen.


    • Anonyymi

      Se vähän riippuu. Mä jättäisin tyttöystävänäsi vain ne ylimääräiset siivoukset tehtyä. Lähtevöt ne karvat kerran viikossakin, jos on liian vaivalloista useammin yhdessä siivota. No siis rehellisesti, jos se on tyttiksesi, joka kokee, että pitää useammin siivota, niin se on hänen hommansa. Jos se taas olet sinä, joka sitä vaatii, niin on sinun hommasi osallistua.

    • Olette molemmat väärässä, omilla tavoillanne. Ja ilmeisen nuoria. Mutta elämää se vain on, se opettaa.

      • Anonyymi

        Olipas hyödytön kommentti


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olipas hyödytön kommentti

        Jos ei ole kykyä ymärtää luettua, niin ei ole. Silloin ainoa vaihtoehto on saada yksiselitteisiä ja suoria ohjeita eli elää jonkun toisen elämää, kun ei osaa ajatella niin että voisi elää ikiomaa elämäänsä. Mutta kukin tavallaan, elämää se vain on.


    • Anonyymi

      Kyllä se, jonka koirat ovat, ne ulkoiluttaa ja siivoaa koirien jäljet. Ei kahta sanaa. T. nainen

      • Anonyymi

        Totta kai se on niin, että omistaja hoitakoon. Piste.

        Mä en rekkua halua hoidettavaksi.
        Tykkään paljon koirista, kisuista, hevoisista.

        Mä olen osani paaponut ja hoitanut muita ja nyt se on slut. Täysin. En edes häpeä. Päivänselvää.

        En passaa enää ketään.

        "Asialliset, ihan ihan ihan nipinnapin nipinnapin välttämättömät asiat vain hoidetaan ja muuten ollaan kun ellunkanat" - mä elän näin.

        T: kuudenkympin ja kuoleman välillä


      • Anonyymi

        Hah, ite olen vanhan ihanan seropitytön omistaja ja yksinhuoltaja ja ylpee sellainen-ylpee siitä........ Juuri tänään tultu reissusta ja joo, ite mä oon kylässäkii ollessa joutunu viemään ja niin yksin asuessakin........ Toki olisin kiitollinen, jos sitä olis joku toinenkii välillä viemässä ulos,
        mutta ei siinä mitään, kyllä se menee näinki.........Parisuhteessa ei tietenkään voi ajatella vaa omaa persettään ja toimia aina niinku ite haluaa, pitää ottaa toinenkii ihminen huomioon.........
        Ai sitä vapautta, ku ei ole parisuhteessa - saa ite päättää, mutta siivouksesta puheenollen
        mä siivoisin ite, jos se toinen ei suostuis, koska ei oo kiva elää kodissa, joka on ku sikolätti -
        joka paikka koiran karvaa ja pölyä täynnä mattoja myöten - mullaki koira, josta lähtee karvaa ihan kiitettävästi........ Näin täälläpäi..........😏🙂🤗


    • Anonyymi

      Jos aiot asua taloudessa, jossa on koiria, niin olisi hyödyllistä opetella ajattelemaan, että koirat ovat perheenjäseniä, jotka hoidetaan yhdessä.

      Jos taas et voi hyväksyä tällaista ajattelutapaa, niin voisit miettiä, voitteko ylipäätään asua samassa taloudessa tyttökaverisi kanssa.

      • Anonyymi

        Itse en kyllä näin ajattele, toki olisin iloinen avusta mutta koska koirien hankkimisesta ei ole yhteisesti sovittu, vastuu hoidosta on vain tyttöystävällä.


      • Anonyymi

        Juuri noinhan se on. Kun valitsee kumppanin, jolla on eläimiä, niin ne eläimet nyt vaan sitten tulevat sen paketin mukana. Elämässä pääsee paljon helpommalla, kun vaan sopeutuu ajattelemaan ne eläimet perheenjäseninä. Tietenkin aiheesta saa halutessaan vääntää hamaan tappiin saakka, mutta parisuhteelle en silloin pitkää kestoa povaa. Että ehkä kannattaa pistää se tyttöystävä vaihtoon tässä kohtaa, eikä tuhlata enempää kenenkään aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noinhan se on. Kun valitsee kumppanin, jolla on eläimiä, niin ne eläimet nyt vaan sitten tulevat sen paketin mukana. Elämässä pääsee paljon helpommalla, kun vaan sopeutuu ajattelemaan ne eläimet perheenjäseninä. Tietenkin aiheesta saa halutessaan vääntää hamaan tappiin saakka, mutta parisuhteelle en silloin pitkää kestoa povaa. Että ehkä kannattaa pistää se tyttöystävä vaihtoon tässä kohtaa, eikä tuhlata enempää kenenkään aikaa.

        Voisin ottaa kumppanin, jolla on lemmikkejä, mutta niiden pitäminen perheenjäseninä on yksi pahimmista turn-offeista mitä voi olla.


      • Anonyymi

        Just näin. Menköön rakkinsa kanssa.


      • Anonyymi

        Miten pärjää koirien kanssa ennen yhteenmuuttoa yksin, mutta nyt tarvitaan apua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noinhan se on. Kun valitsee kumppanin, jolla on eläimiä, niin ne eläimet nyt vaan sitten tulevat sen paketin mukana. Elämässä pääsee paljon helpommalla, kun vaan sopeutuu ajattelemaan ne eläimet perheenjäseninä. Tietenkin aiheesta saa halutessaan vääntää hamaan tappiin saakka, mutta parisuhteelle en silloin pitkää kestoa povaa. Että ehkä kannattaa pistää se tyttöystävä vaihtoon tässä kohtaa, eikä tuhlata enempää kenenkään aikaa.

        Eläimet ei ole perheenjäseniä, ne on lemmikkejä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisin ottaa kumppanin, jolla on lemmikkejä, mutta niiden pitäminen perheenjäseninä on yksi pahimmista turn-offeista mitä voi olla.

        Se tietenkin on ihan sinun oma asiasi. Minulle lemmikkin on eri asia kuin tuontanto- tmv. -eläin. Lemmikin ainoa on olla seurana ja tuottaa jotain ilo. En näe rahtusenkaan järkeä ottaa lemmikkiä mihinkään muuhun tarkoitukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläimet ei ole perheenjäseniä, ne on lemmikkejä

        Tietenkin ne ovat perheenjäseniä, jos ne on perheeseen otettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten pärjää koirien kanssa ennen yhteenmuuttoa yksin, mutta nyt tarvitaan apua?

        Ei liity mitenkään päärjäämiseen, eikä avuntarpeeseen.


    • Anonyymi

      Kantapäät vastakkain vain. Ette ole tarpeeksi kypsiä kiinteämpään suhteeseen kumpikaan.

      • Anonyymi

        Ihan niin, ovat eri maailmoista, mielestäni tuon tytön käskyt aaamu ulkoiluttajaksi koirille on vähän outoa, koirathan ovat hänen, jos poika olis halunnut koiran niin olisi sen itselleen hankkinut, mutta kun ei halua, joten tyttö ulkoiluttakoon koiransa,
        Mutta bensa jutut sitten, ne kyllä maksetaan yhdessä jos yhdessä ajellaankin
        Ovat valinneet väärän kumppanin itselleen molemmat, jos olisivat valinneet oikean kumppanin ei tälläisiä ongelmia edes olisi


    • Anonyymi

      kun ihminen pariutuu niin ensisijaisesti kannattaisi rakastua toisen elämäntapaan ja ajatusfilosofiaan. Silloin ei mene pahasti metsään kun konflikteja saa hakemalla etsiä.

    • Anonyymi

      Kerran max pari viikkoon siivous, jos ei karvanlähtöaika, joka juurikin loppumassa koirilla! Kriittisimpiä paikkoja voi ottaa rikkaimurilla välissäkin...

      Sano muijalle: osta kulta hani mussukka sit tankki täyteen kun nyt meet ja ajelet autolla, jooko! Eilenkin kato oli ihan kuiva tankki, vaikka vasta tankkasin enkä oo itte sen jälkeen ajellu. :/

      • Anonyymi

        Sit kun tulee myöntyvä vastaus ovella; "Joo, ok! Tankkaan tankkaan, tottakai!" Niin annat pusut sille; muuuiskis, pus, pus, pus muah! 😗


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sit kun tulee myöntyvä vastaus ovella; "Joo, ok! Tankkaan tankkaan, tottakai!" Niin annat pusut sille; muuuiskis, pus, pus, pus muah! 😗

        Ja kyl ne koirat kuuluu osittain sinunkin vastuullesi, jos niistä olet tiennyt teidän seukatessa. Toki päävastuu on naisesi. Siitäkin voi ja kannattaa keskustella. Ei sun joka kerta tartte viedä jos se pyytää, mut koeta osallistua mahdollisimman usein. Koirat helpompia kuin lapset. Mites sit kun muijas pahamahtaa paksuks sulle (varmista isyytes abrassa) ja tulee pikkuisia lapsia? Niistä joudut ainakin ottaa vastuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kyl ne koirat kuuluu osittain sinunkin vastuullesi, jos niistä olet tiennyt teidän seukatessa. Toki päävastuu on naisesi. Siitäkin voi ja kannattaa keskustella. Ei sun joka kerta tartte viedä jos se pyytää, mut koeta osallistua mahdollisimman usein. Koirat helpompia kuin lapset. Mites sit kun muijas pahamahtaa paksuks sulle (varmista isyytes abrassa) ja tulee pikkuisia lapsia? Niistä joudut ainakin ottaa vastuun.

        *L*


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sit kun tulee myöntyvä vastaus ovella; "Joo, ok! Tankkaan tankkaan, tottakai!" Niin annat pusut sille; muuuiskis, pus, pus, pus muah! 😗

        Tai sitten kun tulee myöntyvä vastaus ovella; "Joo, ok! Tankkaan, tankkaan, tottakai!" niin hyppäät hattuhyllyltä esiin peitsi ojossa, otat hänen päästään kiinni ja työnnät kullin hänen suuhunsa; grlgrhgrlrlgglr, ja sitten itse karjaiset; nyt multa vittu tulee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kyl ne koirat kuuluu osittain sinunkin vastuullesi, jos niistä olet tiennyt teidän seukatessa. Toki päävastuu on naisesi. Siitäkin voi ja kannattaa keskustella. Ei sun joka kerta tartte viedä jos se pyytää, mut koeta osallistua mahdollisimman usein. Koirat helpompia kuin lapset. Mites sit kun muijas pahamahtaa paksuks sulle (varmista isyytes abrassa) ja tulee pikkuisia lapsia? Niistä joudut ainakin ottaa vastuun.

        Ej ej, näjj.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kyl ne koirat kuuluu osittain sinunkin vastuullesi, jos niistä olet tiennyt teidän seukatessa. Toki päävastuu on naisesi. Siitäkin voi ja kannattaa keskustella. Ei sun joka kerta tartte viedä jos se pyytää, mut koeta osallistua mahdollisimman usein. Koirat helpompia kuin lapset. Mites sit kun muijas pahamahtaa paksuks sulle (varmista isyytes abrassa) ja tulee pikkuisia lapsia? Niistä joudut ainakin ottaa vastuun.

        Lapsista joutuu maksaan 18 vuotta. Koirista ei.
        T; koiran omistaja


    • Anonyymi

      Mies paskottaa koirat ja nainen paskoo miehen päälle. Näinhän se menee nykymaailmassa tämä tasa-arvo .

    • Anonyymi

      ei kannattaisi olla sokea kun seurustelee.

    • Anonyymi

      Kysäisinpä sitten mieheltä, että miten hän tämän näkee. Itselläni siis on kaksi koiraa, jotka olen ottanut jo aikaa ennen meidän seurustelumme ja yhteiselomme alkamista. Vastaus oli, että kyllä hän tiesi sulla olevan koiria, jo kun seurustelemaan aloimme. Hän oli kuulemma tehnyt sen harkinnan siinä kohtaa ja hyväksynyt niiden koirien olemassaolon ja niiden vaatiman hoidon ja että ne ovat myös hänen vastuullaan jos mun kanssani yhteen menee.

      • Anonyymi

        Joko keksit päästäisi, miehes on cuck tai sitten se mielistelee sulle ettet ala pihtaamaan.
        Kaikki vaihtoehdot on huonoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko keksit päästäisi, miehes on cuck tai sitten se mielistelee sulle ettet ala pihtaamaan.
        Kaikki vaihtoehdot on huonoja

        Ei, vaan miehini on nimenomaan Mies ja fiksu sellainen. Minulla on meustä muutenkin korjeampi lipido (en ole vielä tavannut miestä, jonka kanssa noin ei olisi), joten hänen ei todellakaan tarvitse pihtaamista pelätä. Tämä vaihtoehto on nimenomaan kaikille osapuolille hyvä. Jos koira on ongelma, niin kannattaa valita alunperin koiraton kumppani. Elämä on paljon helpompaa niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan miehini on nimenomaan Mies ja fiksu sellainen. Minulla on meustä muutenkin korjeampi lipido (en ole vielä tavannut miestä, jonka kanssa noin ei olisi), joten hänen ei todellakaan tarvitse pihtaamista pelätä. Tämä vaihtoehto on nimenomaan kaikille osapuolille hyvä. Jos koira on ongelma, niin kannattaa valita alunperin koiraton kumppani. Elämä on paljon helpompaa niin.

        Mikä p.rkeleen lipido?

        Libido?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä p.rkeleen lipido?

        Libido?

        No mietippä sitä, vai oletko impecilli?


    • Anonyymi

      Jätä rakkiakka elämään koiriensa kanssa.

    • Anonyymi

      Kumpikin näkökulma on perusteltavissa. Ratkaisevaa on mitä on etukäteen sovittu - siinä pitäisi pysyä, ellei yhdessä sovita myöhemmin toisin. Jos ei ole sovittu mitään, ollaan ongelmissa, koska kummallakin voi olla oma oletus. En ymmärrä, miten joku voi muuttaa toisen kanssa yhteen sopimatta etukäteen selvästi tiedossa olleesta ja noin massiivisesti elämään vaikuttavasta asiasta. Nyt kun vahinko on jo tapahtunut, kannattaa keskustella asiasta puhtaalta pöydältä eli niin, ettei kumpikaan oleta olevansa oikeassa. Jos löydätte ratkaisun, hyvä niin, ja jos ette, kannattaa erota ilman turhaa pitkitystä.

    • Anonyymi

      Ota koiraton muija ittelles,ja muija jolla on oma auto mutta varo että et tarvii maksaa autosta huolto ja korjauskuluja jos joskus tarviit lainata sitä. Aina kun lainaat autoa niin siihen voi tulla yllättäviä vikoja aina juuri silloin.

    • Anonyymi

      Koirat hoitaa se henkilö kenen ne koirat on ja rupea pyytämään rahaa auton kuluihin ja jos tulee vastaväitteitä niin sanot että mehän ollaan perhe ja jokainen maksaa oma osansa kuluita.

      • Anonyymi

        Pitää ajaa tankki niin tyhjiin, et just pääsee bensikselle, kun muija ottaa auton, niin ilmottaa,, et käys tankkaas, muuten jäät tielle. Jos ei halua tankata, lähtee sit kävellen reissuunsa. Tästä voi päätellä myös jotain.


    • Anonyymi

      Turhasta riitelette. Koiran ulkoiluttaminen voi olla Testi, että oletko valmis isäksi.

      • Anonyymi

        Hassu kommentti. Koira ei ole lapsi. sivusta


      • Anonyymi

        Lapset hommataan yhdessä, koirat hommattu yksin
        Koirat myöskään ei ole samanarvoisia kun lapset


      • Anonyymi

        Naista joka pitää ihmislapsia koirina ei ole syytä saattaa raskaaksi.


      • Anonyymi

        Voi juma, noin typerää "testiä" en ole kuullutkaan. Koita nyt ressukka ymmärtää, ettei koira ole ihmislapsi vaan se on eläin.


      • Anonyymi

        Ei ole kun laskelmointi , kuka aamulla vie niitä pihalle kun itse ei millään viitsis sitä tehdä.
        Näistä ei ole kumpikaan kypsä mihinkään suhteeseen


    • Anonyymi

      Väärässä ? Ei parisuhteessa olla väärässä ja pidetä kiini omista tavoista , nyt luotte yhteisset tavat jotka miellyttävät ystävätärtäsi . Unohda itsesi .

    • Anonyymi

      Ota sohva kainaloon ja lähde😉

    • Anonyymi

      Vaihda kumppania.

    • Anonyymi

      Jokainen hoitaa itse koiransa ja lapsensa. Apua voi pyytää hätätapauksessa, jos on itse estynyt, mutta sekin on sun ystävällisyyden varassa. Vaihda naista. T. koiranainen

    • Anonyymi

      Koirista aiheutuvat kulut ne ny kai on miten keskenänne sovitte mu siivoaminen kai ny kuitee kuuluu kummallekin kun saman katon alla asutte muussa tapauksessa mitä aloit oleen naisen kanssa jolla on koira koiria

    • Anonyymi

      Olet mies sun pitää tehedä mitä nainen pyytää itte olet muijas valinnut

      • Anonyymi

        Varsin lapsellista kitistä moisista jutuista. Jos tuo ei toimi mńiin ei toimi mikään muukaan. Kitisijöiden on parasta pysyä sinkkuna niin ei tarvii itkeä jossain suomi keskustelupalstoilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsin lapsellista kitistä moisista jutuista. Jos tuo ei toimi mńiin ei toimi mikään muukaan. Kitisijöiden on parasta pysyä sinkkuna niin ei tarvii itkeä jossain suomi keskustelupalstoilla

        Ei ole mielestäni mikään kitinää, ainoastaan kertoo miten asiat on juuri nyt.
        Jos minun luokse muuttaisi jokin ihminen, ja hänellä olisi koiria, niin en alkaisi miksikään aamulenkin tekijäksi että omistaja saisi makailla sängyssä kun ei itse viitsisi millään mennä koiriaan ulkoiluttamaan .
        Sehän on itsestään selvä asia että se jolla,on koirat siivoaa niiden karvat ja ulkoiluttaa ne itse.
        Ja tänne palstallehan saa kirjoittaa kukin mistä vain, joten ei tartte nimetä ketään kitisijäksi kun hän vaan kysyi mielipidettä .
        Tytöthän siinä on kitisijä joka latelee säännöt suhteeseen ,


    • Anonyymi

      Jos asujilla ei ole pahoja allergioita tms. niin turhaa ja tarpeetonta on muutaman koirankarvan takia päivittäin siivota.
      Itse kesäkaudella ok- talossa kerran- kaksi per kuukausi siivoan avaamalla talon kahta puolen olevat ulko- ovet sepposen selälleen, tuuli vie enimmät roskat silleen pois.

      • Anonyymi

        Jos koirista lähtee pahasti karvoja niin tottakai ne otetaan pois päivittäin muutenhan niitä kasaantuu joka paikkaan, kuka nyt viihtyisi selllaisessa kodissa


    • Anonyymi

      Kyllä eläimen omistaja lähinnä on vastuussa eläimestä. Tietysti jos haluat auttaa sen hoidossa, se myös luultavasti parantaa teidän parisuhdettanne. Mä otan nyt kantaa ulkopuolisena, mulla on itselläni lapinkoira ja kaksi kollikattia.
      Jos mulla sattuisi olemaan kaveri, joka asuisi luonani kyllä mä olettaisin hänen käyttävän ainakin koiran ulkona, jos mä olen sairas. Oikeesti mä lasken sen silloin hänen velvollisuudeksi, Mutt esim. ihan normi päivänä homman hoidan minä, suuremmin asiaa edes ajattelematta.

      Huusholli ilmeisesti on yhteinen, joten sulle kuuluu myös imurointia... tuskin olet kotiapulaisen kanssa kimppakämpässä. Eikä ruuanlaitto, leivonta, pyykinpesu tai ripustaminen ole ainoastaan asukkaista sen naisoletetun tehtävä.
      Kotihommat jaetaan, minusta se on kohtuullista! Arkipäivänä jos sä laitat ruuat, on naisella aikaa ulkoiluttaa koira... tai päinvastoin hän tekee ruuat ja sinä ulkoilutat sen piskin. Usko huviksesi siitä nauttii itsekin ja saa raitista ilmaa... sadesäälläkin!

      Minusta teillä olisi keskustelun paikka, ennenkuin tilanne todella tulehtuu!
      Mun on helppo antaa neuvoja tästä sivusta, kun en ole vastaavassa tilanteessa.
      Kaiken lisäksi mulla on käytössä suuri aidattu tontti, jossa koirani voi sateella käydä vaikka yksin tarpeillaan, sireenipuskan juurella ja usein käykin.

      Mutt suurikokoinen koirani tarvitsee myös paljon liikuntaa, eli mä lenkkeilen sen kanssa vähintäänkin kerran vrk:ssa toisinaan kahdesti. Systeri käy myös lenkillä toisinaan. Tänäänkin Poju on ollut ulkona lähes koko päivän, käytiin päivällä vain kävelyllä, muksu kolmipyöräisellään ja valjaissa, koira 3m nahkaremmissä.
      3 vuotias on se enemmän vaikea ulkoilutettava, on omapäinen kakara kuten äitinsäkin.
      trollikka

      • Anonyymi

        Lappari on kyllä aika pieni koira. Ei sitä isoksi koiraksi voi laskea. Isokokoinen lappari on korkeintaan just ja just keskikokoinen koira. Itselläkin on pari lapinkoiraa.


      • Anonyymi

        Näinkin ja eikös se ole oikeeta rakkautta sillon kun saa vain tehdä jotain kumppaninsa kanssa tai takia että melkeimpä sama mitä se sitten on.


    • Anonyymi

      Mitäs menit jos kerran tiesit......

    • Anonyymi

      Löitköhän hynttyyt ny liian äkkiä likan kanssa yhteen?
      Hoitakoot likka koiransa ja siivotkoon niiden karvatkin. Kummonen muuten likan kämppä oli ennen yhteen muuttoa, oliko sotkunen?
      No, tilanne ei varmasti tule paranemaan, huomaat sen, kun koirat on jätetty täysin sinun vastuullesi, varsinkin kun syksyn sateet ja talven pakkaset saapuu.

    • Anonyymi

      Olet oikeassa, mutta sillä ei ole parisuhteessa väliä. Jos haluat kunnolla pesää niin ulkoiluta niitä koiria aamulla. Vedät sen jälkeen böönääsi kakkoseen, ei kehtaa kieltäytyä kun on kiitollisuuden velassa sinulle.

      • Anonyymi

        Ja sen jälkeen potku persiille.


    • Anonyymi

      Kaikkia niitä otetaan riesoikseen, kun haisevia koiria. Karvoja ja ties mitä joka paikassa. Kun syö, tuijottavat kerjäämässä. En halua parisuhdetta, jota koirat, kissa tms. hallitsevat.

    • Anonyymi

      Jätä välittömästi se kurppa.

    • Anonyymi

      Ohjeita jaetaan runsaasti! Kommentoijillaon ihan hyviä perustelujakin kukin tahollaan avaajan kirjoituksen tilanteeseen.

      Avaaja kysyi kuitenkin, kumpi on väärässä? Ei kumpikaan tietenkään. Parisuhteessa ei ole oikeassa ja väärässä, vaan kysymys on aina käytännön ratkaisusta, josta sovitaan yhdessä.

      Esim. jos julistetaan, että sinä olet "oikeassa", tyytymättömyys tilanteeseen ei mihinkään katoa, jos tyttöystävä kokee, että koirien hoitaminen yksin hänen vastuullaan on liian raskasta yms. Ja päinvastoin: jos julistetaan, että tyttöystävä on "oikeassa" ja koirat hoidetaan yhdessä, niin sinun tyytymättömyytesi voi kasvaa kasvamistaan, kun tyttöystävä pomottaa eikä edes osallistu auton kustannuksiin.

      Parisuhteessa ei ole oikeita ja vääriä ratkaisuja, on vain ratkaisuja, joiden kanssa parisuhde toimii ja kukoistaa. Muu on itsepetosta!

      • Anonyymi

        Jos koiria on liian raskasta hoitaa yksin, niin sillon ne pitää antaa pois


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos koiria on liian raskasta hoitaa yksin, niin sillon ne pitää antaa pois

        Tällä ratkaisullako ajattelit, että tyttöystävä olisi tyytyväinen? Voi olla, että lähtee tyttöystäväkin hetken perään.


      • Anonyymi

        Kuka niitä koiria aamu ulkoilutti aikaisemmin sitten.
        Kyllä se vaan niin on ettei kukaan voi vaatia toiselta että toisen olisi jaettava hänen harrastukseensa ( tässä tapauksesa koirat) ikävä vaan että eivät ole oikeita toisilleen .
        Ilmeisesti kasvatettu eri tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä ratkaisullako ajattelit, että tyttöystävä olisi tyytyväinen? Voi olla, että lähtee tyttöystäväkin hetken perään.

        Tuskinpa hetken perään, vaan samalla ovenavauksella. Jos tuollaisesta asiasta saa ongelman jo viikossa, niin ei tule liitto kestämään. Kannattaisi jutella keskenään asioista ennen saman katon alle muuttamista.


    • Anonyymi

      No tavallaan ne koirat ovat elollisia olentoja joista pitää huolehtia. Tyttöystäväsi mukana on tullut kaksi koiraa ja sinun pitäisi jakaa hoitovastuu niistä hänen kanssaan. Taloudellisen vastuu kuuluu silti naisellesi, koska hän on alunperin koirat hankkinut. Ei tietenkään tarkoita sitä, että sinun pitäisi itse mennä joka aamu koiria ulkoiluttamaan, mutta esim. joka toinen aamu.

      Tai, jos koirat vinkuvat pihalle hirveessä paska/pissahädässä juuri silloin, kun tyttöystävä ei ole paikalla, niin kyllä sinun kuuluu niitä mennä käyttämään pihalla.

    • Anonyymi

      Ei kuulosta hyvältä, kyllä mielestäni koirien jutut ovat ainoastaan hänen, mutta ailloin kun ajelet autolla niin polttoaineen kustannukset puoliksi, ei kai kukaan muukaan ilmaiseksi autonkäyttäjä saa.
      Vaikuttaa että teidän yhteisolo tulee pian loppumaan , sinä voit muuttaa omilleni ja siivota kuten haluat, ja tyttö voi hommata koirien ulkoiluttajan jostain muualta . Jos tälläisistä asialista tulee riita niin ei näytä hyvältä , sillä suhteessa on tavallisesti yhteispeli asioissa . Miksi muutit yhteen kun kerran tiesit että hänellä on koiria, sanoitko jo ennen muuttoa ettet ota osaa niiden jälkiä korjailemaan tai aamu ulkoiluttamaan niitä .
      Pitääkö tyttöystävä ihan selvänä asiana sitä että hän saa olla ilmaiseksi jotenkin autoajeluilla .

    • Anonyymi

      Pesettekö molemmat omat pyykkinne ja teettekö omat ruokanne?

    • Anonyymi

      Taitaa poika olla "pappa betalar" perheestä kotosin jos noin vaikeeta on. Numeroo isompi pipo päähän niin kyllä se siitä.

    • Voi hyvänen aika sentäs! Voisiko olla aihetta kasvaa vaikka aikuiseksi? Autot ja moottoripyörät ei ole perhettä. Ei eläviä ja tuntevia olentoja. Tyttöystäväsi olet valinnut, ja varmasti tiesit, että koirat tulee mukana. Ne on perheenjäseniä! Eikö sinustakin olisi kiva ulkoilla koirien kanssa? Ymmärrän, jos tulee esim eläinlääkäri kuluja, niin tyttöystäväsi on niistä enimmäkseen vastuussa. Minä menin yhteen miehen kanssa, jolla ei ollut koiria. Minulla oli. Alusta asti hän halusi ottaa koiristani vastuuta. Nyt jo avioliittoakin takana yli 12 vuotta ja samat koirat on vielä keskuudessamme, ja vielä yksi yhteisestikkin otettu. Kaksi koirista jotka minä olin hommannut, ennen kuin edes seurusteltiin alkaa olemaan jo todella vanhoja, Toinen 15.3 v ja toinen täyttää ihan just 16 v. Nämä koirat on miehellenikin aina ollut tärkeitä ja vastuun on niistä ottanut, ja ottaa edelleen. En ymmärrä miksi muutit yhteen, jos on noin vaikeaa vastuuta ottaa? Autot ja moottoripyörät on aivan eri asia.

    • Anonyymi

      Rakkien paikka on ulkona.
      Ihmisillä noi rakit on pääasiassa kouluttamattomia räksyttäjiä, jotka vaan haukkuu ja paskoo kaikkialle.

      Harva ihminen osaa kasvattaa rakeistaan ihmisten seuraan sopiviksi seuralaisiksi.

    • Anonyymi

      Tilanne on ihan sama, kun vihervassari eukko haluaa maan täyteen karvaisia vätyksiä ja ottaa rutosti lisää velkaa ja laittaa näin kansan tekemään enemmän töitä, että saadaan maksettua vätyksien rötöstelyt ja lorvimiset!

    • Anonyymi

      Yritä nyt vain ymmärtää, että olet yrittämässä mahdotonta, jos haluat luoda edes jokin aikaa kestävän ihmissuhteen, selvitä ennen kuin muutat yhteen ehdokkaan kanssa että tavat sekä mieltymykset vastaavat tärkeimmiltä osin toisiaan.
      Vaikka olet tuollainen itsekäs kolli, et voi odottaa jotta toinen ihminen on valmis luopumaan itselleen tärkeimmistä asioista vuoksesi, ei rakkaus sitä tarkoita. On lähes varmaa, että koirat ovat tällekin naiselle sinua tärkeämpiä, vaikka hän niistä luopuisi, kohtaat asian aina uudelleen kun joskin tulee riitaa. Et itse kuulosta mitenkään sovittelevalta, ja, asiat pitää puhua suhteessa olevan ihmisen kanssa jos haluaa suhdetta pitää kunnossa, nyt haet täältä vain vahvistusta vierailta ihmisiltä oikeuttaaksesi oman terrorisi jatkamisen.
      Tuli mieleen:
      Olin ihanan naisen kanssa jonkin aikaa kimpassa, hänellä oli kaksi lähes teini-ikäistä rasistista lasta, enkä pitänyt siistä. Hän oli siis hankkinut lapset ennen kuin tavattiin. Niin sitten kävi että tuli ero. Olin tyytyväinen kun koin jotta nainen tykkäsi kuitenkin minusta, koska lohduttikin sanomalla "älä murehdi, naisia tulee ja menee kuin ratikoita töölön torilla. Meni lähes vuosi kun vasta tajusin, ettei töölön torilla ollut kulkenut ratikkaa enää 32 vuoteen.

      • Anonyymi

        (et voi odottaa jotta toinen ihminen on valmis luopumaan itselleen tärkeimmistä asioista vuoksesi)
        Ei kukaan pyydä lippuun koirista, hoitakoon itse ne kuten on ennenkin hoitanut. Jos tähän ei kykene, niin kyllä koirista tulee luopua sitten


    • Anonyymi

      Jos veikkaisin, niin en pistäisi rahaa likoon kovinkaan pitkän liiton puolesta.
      Kannattaisi kasvaa aikuiseksi ennen kuin solmii avo- tai avioliittoa 💒

    • Anonyymi

      Avoliitossahan ei ole velvollisuuksia eikä vastuita.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe