Olin avomieheni kanssa 2vuotta. Mies halusi todella paljon läheisyyttä ja osoitti ja kertoi koko ajan rakkauttaan minua kohtaan. Kuitenkin samaan aikaan katseli muita naisia ja kävi huorissa.
Erosimme keväällä. En ole ikinä ennen halunnut olla yksin, mutta nyt en voisi kuvitellakaan olevani kenenkään kanssa. Huomaan vertaavani itseäni ihan jokaiseen naiseen, kuinka kaikki muut ovat kauniimpia ja hoikempia kuin minä. Itkettää myös se, että avomieheni aina kertoi kuinka osti exälleen niin ja niin kalliita koruja, itse sain häneltä yhden rihkamakorun.
En tiedä miten hän on voinut saada tuntemaan oloni näin huonoksi. Olen onnellinen, etten ole enää hänen kanssaan enkä ole suostunut tapaamaan häntä, vaikka hän sitä päivittäin yrittää. Kuitenkin tämä itseni vertaaminen muihin on aivan suhteetonta. Ajatusmaailmani on muuttunut sellaiseksi, että en kelpaa kenellekään miehelle eikä kukaan voisi edes haluta minua, koska maapallo on täynnä kauniimpia naisia. Todellisuudessa en ehkä oikesti ole edes rum, vaikka siltä nyt tuntuu.
Miten ihmeessä pääsen tämän asian yli ja pystyn jatkamaan elämääni täysijärkisenä? Onko muilla ollut samanlaisia ajatuksia?
Eron jälkeen itsetunto nollissa
12
1584
Vastaukset
- Anonyymi
Surulla ei viimeistä päivämäärää.Avioliton pituus tai serustelusuhten pituus,ole merkitystä ero tunteisiin.Kanattaisi mennä tai hakeutua aihe lyhyt terapiaan.Niin osaat laskea itse irti menneestä,Kysy mistä pääset vaikka naisten tuki ry.Tai miehet mies sakit ry.Yhteystiedot löytyy netistä.
- Anonyymi
Ei terapia auta.
- Anonyymi
Itselläni oli miesystävä, jota tapailin vuoden verran, ja oli aivan ihanaa. No, koska oli kemiaa, hänellä luonnollisesti oli kemiaa myös muiden naisten kanssa, ja lopulta jätti minut toisen naisen vuoksi. Kävi kyllä sitten edelleen luonani kylässä, näytti kuvia uudesta kauniista naisestaan ja päivitteli kuinka kaunis tuo nainen oli. Kertoili tehneensä todella paljon kotihommia naisen ok-talossa ja viettäneensä paljon aikaa hänen pienten lastensa kanssa, ostaneensa kalliita kukkia jne. Kerran puhui naisesta kuusi tuntia putkeen viinilasillisen äärellä. Kuvitelkaapas miltä minusta tuntui; itselleni ei koskaan ollut ostanut mitään, ei tehnyt kotitöitä, eikä muutenkaan pyrkinyt tutustumaan perheeseeni. Kyllä oli musertunut olo. Kuulin, kuitenkin, että tämäkin oli vain väliaikainen nainen, ja taas on uusi kierroksessa, tällä kertaa kovinkin pullea sellainen. En voi kuin tuntea hiukan vahingoniloa.
- Anonyymi
En osaa muuta sanoa kuin olen pahoillani puolestasi. Olisiko miehellä ollut joku seksiriippuvuus yms. Enkä koe että muiden naisten katselu tekee sinusta rumaa. Enemmän se kertoo miehestä ja kyvystä sitoutua. Toki varmasti jokainen katsoo kauniita ihmisiä eikä se mitään meinaa. Jos sä nyt itse mietit kun tapaat miehen niin et lakkaa näkemästä muita miehiä vaikka olisi komeakin. Eiköhän ne tunteet toiseen ole tärkeämpiä kuin ulkonäkö. Hän on nyt päässyt ihosi alle ja itsetuntonsa maassa jollain tavoin sinun täytyy sisäistää. Että hänen toiminta ei liity mitenkään sinun ulkonäköösi ja sinulla on oikeus olla sellainen kuin olet. Hänellä ongelma ei sinulla.
- Anonyymi
Luulen, että hän on seksiriippuvainen. Seksi oli kuitenkin hyvin avointa ja kokeilevaa ja sitä oli paljon, joten en näe varsinaista syytä huorissa käymiseen. Tosin mies valehteli hyvin paljon, että olen sitäkin miettinyt, että onko tämä kaikki ollut vain keino olla ylempänä kuin minä ja kokea jonkinlaista paremmuuden tunnetta, kun ajatteli että voi tehdä ja sanoa mitä vain, enkä ymmärrä 🙄
Ap
- Anonyymi
Hyvä oli kun pääsit petturista eroon. Jos hän edelleen seuraasi yrittää niin tapaa hänet kerran ja sano suoraan että et enää petturin seuraa halua vaikka olisi viimeinen mies maailmassa.
Ilmeisesti exälläsi ei olekaan niin hyvin mennyt jos kerran päivittäin yrittää seuraasi, mutta lienee vanha sanonta pitää tässäkin paikkansa : Kerran petturi, aina petturi. Takaisin ei kannata ottaa missään tapauksessa.
Nyt vaan käännät ajatuksesi positiivisiin asioihin ja nokka kohti uusia seikkailuja. Jos mahdollita lähde vaikka pienelle reissulle jonnekin jossa pääset rentoutumaan.
t. saman kokenut- Anonyymi
Kiitos ihanista sanoistasi.
En pysty lähtemään matkalle, kun loma ohi, mutta pitää yrittää keskittyä elämässäkaikkeen muuhun ja unohtaa hänet.
Ap
- Anonyymi
Ap täällä taas.
Minun on niin paha olla. En ymmärrä miten mies sai minut tuntemaan itseni näin huonoksi, rumaksi ja kelpaamattomaksi vain 2 vuoden aikana. Tuntuu, että itsetuntoni on murtunut kokonaan. Olen todella yksinäinen, mutta en kykene etsimään seuraa, koska koen itseni niin huonoksi, enkä kestä enää yhtään pettymystä.
Tämä olotila on niin uskomatonta, koska minulla on muuten elämässä kaikki asiat erinomaisesti. Yksinäisyys on vain niin hirveää ja se tunne, kuinka toisaalta ajattelee olevansa ihan ok, mutta sisimmässä joku huutaa, että en todellakaan ole ok vaan olen täysin arvoton eikä kukaan voisi ikinä rakastaa minua.
Menin hetkeksi Tinderiin ja sain matcheja, mutta lähdin sieltä pois, koska sain miehiltä joitain kehuja niin ajattelin, etteivät he katsoneetkaan kuviani riittävän hyvin ja treffeillä kokisivat niin suuren pettymyksen etten ikinä voisi tavata heitä. Tämä ajatusmaailma on aivan sairas.
Liittyykö tämä nyt vain eron jälkeiseen kriisiin ja menee ajallaan ohi? vai onko minua nyt yksinkertaisesti satutettu liikaa? - Anonyymi
Vieläkö AP on "linjoilla" ?
- Anonyymi
Ap täällä, löysin sattumalta tämän vanhan aloituksen.
Olen päässyt tuosta exästäni eroon ja tavannut uuden miehen, mutta itsetuntoni on aivan nollissa. Olen tapaillut useita miehiä ennen nykyisen löytämistä, mutta kaikkien kohdalla suhde on päättynyt siihen, että koen etten riitä. Se toki aiheuttaa sitten erilaisia ongelmia suhteeseen. Koen olevani ruma, lihava, väärät mittasuhteet tai että käytökseni on jotenkin liian innostunutta/latteaa/vaihtelevaa. Koen olevani jokaiselle miehelle liian huono, vaikka olen pyrkinyt löytämään aivan tavallisia miehiä.
- Anonyymi
Olet ollut mielipuolen kanssa, narsistin joka nautti sinun kontrolloimisestasi sekä saa suurta nautintoa nähdessään miten kärsit. Koskaan ei tule uskoa sanoja sillä teot kertovat totuuden. Hyvä ettet anna hänelle enää tuota valtaa sinuun. Sinuna hakeutuisin terapiaan sillä juttelemalla ammattilaisen kanssa voit löytää itsesi uudestaan ja pääset siitä miten tuollainen hullu on yrittänyt sinut ohjelmoida.
- Anonyymi
Itse miehenä sanoisin, että on miehiä jotka eivät osaa ja kykene olemaan yksin. Kaipaavat aina jonkun vierelleen ja mielellään sellaisen, jolle kokee olevansa merkityksellinen.
Haluaa huomiota ja pelkää todella paljon tulla jätetyksi ja todennäköisesti on tullutkin jätetyksi?
Uskon myös, että toisilla miehillä on myös riippuvuuksia, joillakin on haluja valloittaa naisia vain kokeakseen sen tunteen, että on kykenevä valitsemaan parhaan naisen itselleen tarvittaessa? Keneen voi lopulta luottaa? Ei kovin moneen.
Miehenä voin todeta myös naisista sen, että hän joka tuntuu itselle liian hyvältä ollakseen totta, harvemmin on sitä. Ehkä sama koskee myös toisinpäin? Naisetkin osaavat olla petollisia. Liian kiltti ja hyvä uskoinen on vaara vyöhykkeellä, sen sai kokea mm. muuan kaura miljonääri.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35088781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692358- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227