Paperittoman kanssa eläminen

Anonyymi-ap

Kuinkahan yleistä on asua paperittoman kanssa? Meillä on 1 yhteinen lapsi ja emme ole naimisissa. Ei kannata mennä, koska mies saanut jo 2 kielteistä turvapaikkapäätöstä. Lapsesta ei myöskään ole isyyttä tunnustettu, joten olen virallisesti yh ja kela tuet pyörii. Eikä maahanmuuttopoliisi voi yhdistää häntä minuun.
Mies on siis paperiton ja täysipäiväisesti työssä maamiehensä yrityksessä, jos saa rahansa elämiseemme. Ei maksa tulosta veroa. Perheemme on ulospäin kuin mikä tahansa normaali perhe.

6

542

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Maailmallahan tuo on aika yleinen tilanne. Kovin olet kuitenkin hataralla pohjalla 'yh-äitinä' lapsen tulevaisuutta ajatellen, mies pimeissä töissä, saattaa häipyä toisen matkaan tai saada karkotuksen. Kun molemmat jäätte lopulta kiinni tästä, kuten Suomessa arvatenkin käy, et tietenkään ole syyntakeeton, koska tiedät miehesi olevan maassa luvatta ja pimeissä töissä, joilla elätte.

• Anonyymi

Höpö höpö

• Anonyymi

Ei ole mikään höpö höpö! Nainen tietää asian ja on olevinaan lain yläpuolella. Voi ripsahtaa aika isot sakot tosta. Ilmotusta poliisille. Kyllä ne tän haarukoi.
        - Nettipoliisi -

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole mikään höpö höpö! Nainen tietää asian ja on olevinaan lain yläpuolella. Voi ripsahtaa aika isot sakot tosta. Ilmotusta poliisille. Kyllä ne tän haarukoi.
        - Nettipoliisi -

No voivoi, jos on saanut kielteisen päätöksen, niin eihän silloin ole mitään muuta mahdollisuutta toimeentuloon, kuin tehdä töitä pimeästi. Ei ole työlupaa ja jos ei ole joku valitus tai hakemus sisällä, niin on jo karkoitus päällä eli laittomasti maassa, tosin kaikki ilman asiakirjoja tulleet ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No voivoi, jos on saanut kielteisen päätöksen, niin eihän silloin ole mitään muuta mahdollisuutta toimeentuloon, kuin tehdä töitä pimeästi. Ei ole työlupaa ja jos ei ole joku valitus tai hakemus sisällä, niin on jo karkoitus päällä eli laittomasti maassa, tosin kaikki ilman asiakirjoja tulleet ovat.

Perhesyistä vois hakea, esim. huoltajuus. Omilla rahoilla eläminen on helpompaa, ei kannata mennä naimisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1488
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      901
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      859
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      811
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      776
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      728
    8. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      728
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      720
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      690
    Aihe