Helluntailaisuudesta ei löydy yhden yhtäkään joka puolustaa julkisesti Jumalan Sanaa.
Helluntaihurjat ovat enemmän keskittyneet luterilaisten herjaamiseen.
Luterilaisuudesta kyllä löytyy tervehenkinen Jumalan Sanan, Raamatun puolustaja Päivi Räsänen.
Luterilaiset puolustavat Jumalan Sanaa
69
527
Vastaukset
- Anonyymi
Helluntailaiset puolustavat omia harhaoppejaan ja sielullista uskoaan.
Jos lopettaisivat kahdella tiellä kulkemisen nämä omasta mielestään "raamatulliset hellarit."Millä todistat, että minä helluntailaisena kuljen kahta tietä ? Älä sano väärää todistusta toisesta ihmisestä, sen kieltää Raamattu. Onko Jumala antanut sinulle näyn, että kaikki helluntailaiset kulkevat kahdella tiellä ? Onko sinulle annettu valta tuomita toisia ihmisiä ? Me helluntailaiset emme ole tilivelvollisia sinulle, vaan Jumalalle, niin kuin sinäkin.
Monkki kirjoitti:
Millä todistat, että minä helluntailaisena kuljen kahta tietä ? Älä sano väärää todistusta toisesta ihmisestä, sen kieltää Raamattu. Onko Jumala antanut sinulle näyn, että kaikki helluntailaiset kulkevat kahdella tiellä ? Onko sinulle annettu valta tuomita toisia ihmisiä ? Me helluntailaiset emme ole tilivelvollisia sinulle, vaan Jumalalle, niin kuin sinäkin.
Aloitetaan perusasioista. Kahdella tiellä kulkeminen tarkoittaa siis sitä, että ihmisen sydän on sekä maailman tiellä, että näennäisesti mukana Jumalan seurakunnassa.
Helluntailaiset palvovat tunnetusti mammonaa ja ovat hengellisiä kameleontteja. Tavoittelevat omassa elämässään asioita, jotka eivät ole tavoittelemisen arvoisia. Tarvitsetko Monkki muita todisteita vai?!Henki kirjoitti:
Aloitetaan perusasioista. Kahdella tiellä kulkeminen tarkoittaa siis sitä, että ihmisen sydän on sekä maailman tiellä, että näennäisesti mukana Jumalan seurakunnassa.
Helluntailaiset palvovat tunnetusti mammonaa ja ovat hengellisiä kameleontteja. Tavoittelevat omassa elämässään asioita, jotka eivät ole tavoittelemisen arvoisia. Tarvitsetko Monkki muita todisteita vai?!Minä en tavoittele maailmasta mitään, siellä ei ole mitään tavoittelemisen arvoista. Maailmassa on vain saastaa, mitä sitä tavoittelisi. Ainoa asia maailmassa, mistä pidän, on luonto. Kun katselen luontoa, eläimiä ja kasveja, näen siinä Jumalan luomistyön. Mutta, kun katselen sitä, mitä ihminen on luonnolle tehnyt, syttyy minussa viha ihmisen tekoja kohtaan.
Kaikista arvokkainta täällä maailmassa on pelastus, maksoihan Jeesus ristillä ihmisestä kalliin hinnan. Sen jälkeen laitan arvokkaimmaksi terveyden. Kaikki muu on roskaa, joka tulee tuhoutumaan jossain vaiheessa. Se, että saa ruokaa ja on jotain vaatetta päällä, riittää minulle. Mitä minä muuta kaipaan, koska minä olen Jeesuksen pelastama. Hän on minun kaikkeni, Hän on aarteeni, mitä muuta kaipaisin. Kaiken muun näen roskana Jeesuksen Kristuksen rinnalla.
Ei voi yleistää, että kaikki helluntailaiset ovat mammonan perään. Jokaisessa seurakunnassa on niitä, jotka hamuavat tämän maailman rikkauksia. Minun tutuissani ei ole rikkauksien hamuajia, olemme kai niitä köyhiä. Me saamme joka päivä syödä, meillä on vaatteet ja katto pään päällä, siis olemme onnellisia.- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Minä en tavoittele maailmasta mitään, siellä ei ole mitään tavoittelemisen arvoista. Maailmassa on vain saastaa, mitä sitä tavoittelisi. Ainoa asia maailmassa, mistä pidän, on luonto. Kun katselen luontoa, eläimiä ja kasveja, näen siinä Jumalan luomistyön. Mutta, kun katselen sitä, mitä ihminen on luonnolle tehnyt, syttyy minussa viha ihmisen tekoja kohtaan.
Kaikista arvokkainta täällä maailmassa on pelastus, maksoihan Jeesus ristillä ihmisestä kalliin hinnan. Sen jälkeen laitan arvokkaimmaksi terveyden. Kaikki muu on roskaa, joka tulee tuhoutumaan jossain vaiheessa. Se, että saa ruokaa ja on jotain vaatetta päällä, riittää minulle. Mitä minä muuta kaipaan, koska minä olen Jeesuksen pelastama. Hän on minun kaikkeni, Hän on aarteeni, mitä muuta kaipaisin. Kaiken muun näen roskana Jeesuksen Kristuksen rinnalla.
Ei voi yleistää, että kaikki helluntailaiset ovat mammonan perään. Jokaisessa seurakunnassa on niitä, jotka hamuavat tämän maailman rikkauksia. Minun tutuissani ei ole rikkauksien hamuajia, olemme kai niitä köyhiä. Me saamme joka päivä syödä, meillä on vaatteet ja katto pään päällä, siis olemme onnellisia.Niilo Ylikkaatajan "kaatamisherätyksen" henki sai rahanahneuden ja kaatamisen täysin valloilleen.
Piensoho toi vierasta ja saastaista henkeä Suomeen helluntailaisuuteen.
Monkista tulee mieleen apinahelluntailainen. Anonyymi kirjoitti:
Niilo Ylikkaatajan "kaatamisherätyksen" henki sai rahanahneuden ja kaatamisen täysin valloilleen.
Piensoho toi vierasta ja saastaista henkeä Suomeen helluntailaisuuteen.
Monkista tulee mieleen apinahelluntailainen.Kiitos kovasti, mutta en ole apinahelluntailainen. Saathan sinä tietysti olla sitä mieltä, jos haluat.
Sinullahan on paljon tietoa, onko Jumala itse sinulle sen ilmoittanut, että tiedät kaikkien helluntaiseurakuntien olevan mammonan pauloissa. Vai oletko kaikkivaltiaan Jumalan jälkeen seuraava, että tiedät kaiken, mitä täällä maailmassa tapahtuu. Onnittelen, mutta eikö ole kuitenkin aika vaikea olo, kun tietää niin paljon kaikesta. Eikö siinä jo pää meinaa mennä sekaisin. Onko sinulla tiedot kaikkien seurakuntien tuloslaskelmista, mistä voit lukea, kuinka paljon on tullut voittoa. Mietitkö sitten, mihin ihmeeseen he sitä rahaa käyttävät, ei se ole oikein, kun he niin sitä rahaa hamuavat. Voi niitä, kun niin ahnehtivat rahaa, hyi, hyi, hyi niitä uskovaisia, kun raha on heidät niin lumonnut. Voi, voi niitä raukkoja.Monkki kirjoitti:
Minä en tavoittele maailmasta mitään, siellä ei ole mitään tavoittelemisen arvoista. Maailmassa on vain saastaa, mitä sitä tavoittelisi. Ainoa asia maailmassa, mistä pidän, on luonto. Kun katselen luontoa, eläimiä ja kasveja, näen siinä Jumalan luomistyön. Mutta, kun katselen sitä, mitä ihminen on luonnolle tehnyt, syttyy minussa viha ihmisen tekoja kohtaan.
Ei voi yleistää, että kaikki helluntailaiset ovat mammonan perään. Jokaisessa seurakunnassa on niitä, jotka hamuavat tämän maailman rikkauksia. Minun tutuissani ei ole rikkauksien hamuajia, olemme kai niitä köyhiä. Me saamme joka päivä syödä, meillä on vaatteet ja katto pään päällä, siis olemme onnellisia.>>> Minä en tavoittele maailmasta mitään, siellä ei ole mitään tavoittelemisen arvoista...
Surullista kuulla, että hylkäsit maailman kauneuden. Ollakseen onnellinen ei tarvitse olla alkukantainen masokisti, joka asuu pimeässä ja kylmässä maakellarissa ja syö taivaan antimia.
>>> Kaikista arvokkainta täällä maailmassa on pelastus, maksoihan Jeesus ristillä ihmisestä kalliin hinnan...
Olemme tällä palstalla monesti keskustelleet Jeesuksen maksamasta hinnasta, mutta kukaan ei vielä osannut kertoa, mikä se hinta tarkalleen on. Ehkä sinä voisit kertoa?Henki kirjoitti:
>>> Minä en tavoittele maailmasta mitään, siellä ei ole mitään tavoittelemisen arvoista...
Surullista kuulla, että hylkäsit maailman kauneuden. Ollakseen onnellinen ei tarvitse olla alkukantainen masokisti, joka asuu pimeässä ja kylmässä maakellarissa ja syö taivaan antimia.
>>> Kaikista arvokkainta täällä maailmassa on pelastus, maksoihan Jeesus ristillä ihmisestä kalliin hinnan...
Olemme tällä palstalla monesti keskustelleet Jeesuksen maksamasta hinnasta, mutta kukaan ei vielä osannut kertoa, mikä se hinta tarkalleen on. Ehkä sinä voisit kertoa?En ole hyljännyt luonnon kauneutta. Luonto antaa minulle paljon ihania hetkiä, kun katselen esim. pääskysten liitelyä kauniina kesäpäivänä. Asun Lahdessa ja usein pyöräilen Vesijärven rannalle ja siellä ihailen järven tyyntä pintaa kesäillassa. Siellä tunnen eläväni. Luonnon keskellä koen olevani vapaa ja onnellinen. En osaa olla ihmisten kanssa, viihdyn enemmän eläinten seurassa.
En haluaisi kylläkään asua missään maakuopassa, koska haluan nähdä ympärilläni kukkia, kimalaisia ja perhosia ja muita eläimiä. Ihmisiä en niinkään halua nähdä. Olen nirso ruokani suhteen, en pidä mistään erikoisesta ruoasta.
Mikähän se Jeesuksen maksama hinta olisi ? Voiko sitä rahassa mitata Hänen kärsimystensä määrää ? En usko.- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
En ole hyljännyt luonnon kauneutta. Luonto antaa minulle paljon ihania hetkiä, kun katselen esim. pääskysten liitelyä kauniina kesäpäivänä. Asun Lahdessa ja usein pyöräilen Vesijärven rannalle ja siellä ihailen järven tyyntä pintaa kesäillassa. Siellä tunnen eläväni. Luonnon keskellä koen olevani vapaa ja onnellinen. En osaa olla ihmisten kanssa, viihdyn enemmän eläinten seurassa.
En haluaisi kylläkään asua missään maakuopassa, koska haluan nähdä ympärilläni kukkia, kimalaisia ja perhosia ja muita eläimiä. Ihmisiä en niinkään halua nähdä. Olen nirso ruokani suhteen, en pidä mistään erikoisesta ruoasta.
Mikähän se Jeesuksen maksama hinta olisi ? Voiko sitä rahassa mitata Hänen kärsimystensä määrää ? En usko.Itse viihdyn myös luonnon keskellä kävelylenkkejä tehden. Luonnon keskellä todellakin tuntee olevansa vapaa. Viihdyn kotona läheisteni kanssa, en ole kyläilijä.
Jeesus, Sä ainoisin, Pyhin ja puhtahin, Nimi, min' kurjakin lausua voi. Taivainen kirkkaus, rakkaus, virvoitus. Totuus ja armahdus Sinussa soi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse viihdyn myös luonnon keskellä kävelylenkkejä tehden. Luonnon keskellä todellakin tuntee olevansa vapaa. Viihdyn kotona läheisteni kanssa, en ole kyläilijä.
Jeesus, Sä ainoisin, Pyhin ja puhtahin, Nimi, min' kurjakin lausua voi. Taivainen kirkkaus, rakkaus, virvoitus. Totuus ja armahdus Sinussa soi.jatkan: nimimerkkini jäi pois 1234567---
Anonyymi kirjoitti:
Itse viihdyn myös luonnon keskellä kävelylenkkejä tehden. Luonnon keskellä todellakin tuntee olevansa vapaa. Viihdyn kotona läheisteni kanssa, en ole kyläilijä.
Jeesus, Sä ainoisin, Pyhin ja puhtahin, Nimi, min' kurjakin lausua voi. Taivainen kirkkaus, rakkaus, virvoitus. Totuus ja armahdus Sinussa soi.Minullekin luonto merkitsee paljon. Luonnon keskellä tuntee olevansa vapaa. Kaikki naamiot saa riisua siellä. Siellä voi ihastella Jumalan luomistekoja. Eilen, kun olin kävelyllä, koppakuoriainen oli menossa tien yli. Jäin ihastelemaan sen menoa ja olin niin kauan siinä, että se oli päässyt tien toiselle puolelle, ettei vaan auto ajaisi sen päälle. Tuntuu, että minulle jokainen pikku mönkiäinenkin on suuri ihme. Luonto on ihmeitä täynnä, kun katselee siellä avoimin silmin.
Minäkään en ole mikään kyläilijä. Viihdyn parhaiten läheisteni kanssa. Olen ajatellut, että minusta on tullut erakko, kun en millään haluaisi lähteä minnekään. En tiedä, onko se hyvä vai paha juttu.- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Minullekin luonto merkitsee paljon. Luonnon keskellä tuntee olevansa vapaa. Kaikki naamiot saa riisua siellä. Siellä voi ihastella Jumalan luomistekoja. Eilen, kun olin kävelyllä, koppakuoriainen oli menossa tien yli. Jäin ihastelemaan sen menoa ja olin niin kauan siinä, että se oli päässyt tien toiselle puolelle, ettei vaan auto ajaisi sen päälle. Tuntuu, että minulle jokainen pikku mönkiäinenkin on suuri ihme. Luonto on ihmeitä täynnä, kun katselee siellä avoimin silmin.
Minäkään en ole mikään kyläilijä. Viihdyn parhaiten läheisteni kanssa. Olen ajatellut, että minusta on tullut erakko, kun en millään haluaisi lähteä minnekään. En tiedä, onko se hyvä vai paha juttu.Samoin tunnen olevani pieni erakko. Yksi tytöistämme kun oli pieni, aina kun sateen jälkeen tien reunaan ilmestyi kastematoja, hän jollakin tikulla siirsi syrjään, että ei jäisi jonkun alle. Hänkin rakastaa eläimiä, niinkuin muutkin lapsemme. Nythän he ovat aikuisia, lapsineen.
1234567--- - Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Minullekin luonto merkitsee paljon. Luonnon keskellä tuntee olevansa vapaa. Kaikki naamiot saa riisua siellä. Siellä voi ihastella Jumalan luomistekoja. Eilen, kun olin kävelyllä, koppakuoriainen oli menossa tien yli. Jäin ihastelemaan sen menoa ja olin niin kauan siinä, että se oli päässyt tien toiselle puolelle, ettei vaan auto ajaisi sen päälle. Tuntuu, että minulle jokainen pikku mönkiäinenkin on suuri ihme. Luonto on ihmeitä täynnä, kun katselee siellä avoimin silmin.
Minäkään en ole mikään kyläilijä. Viihdyn parhaiten läheisteni kanssa. Olen ajatellut, että minusta on tullut erakko, kun en millään haluaisi lähteä minnekään. En tiedä, onko se hyvä vai paha juttu.Joskus pihallamme on vesisanko täynnä vettä. Se on kukkien kastelun tähden.
Joskus huomaan, että pieni ampiainen tai joku muu hyönteinen on joutunut
veden varaan ja on hukkumassa. Tässä muutama päivä sitten tapahtui niin.
Minä nostin hukkuvan ampiaisen ämpäristä ja laskin sen varovasti terassille.
Siinä se kuivatteli itseään levitellen siipiään (ja ilmeisesti haukkoi henkeä ja
huokas helpotuksesta) ja jonkun ajan kuluttua se oli poissa.
Pelastan aina vedestä pikkuhyönteisiä, paitsi en sääskiä enkä kärpäsiä.
Mutta ehkä kuiteskin olen joskus pelastanut jonkun kääpänkin. Anonyymi kirjoitti:
Joskus pihallamme on vesisanko täynnä vettä. Se on kukkien kastelun tähden.
Joskus huomaan, että pieni ampiainen tai joku muu hyönteinen on joutunut
veden varaan ja on hukkumassa. Tässä muutama päivä sitten tapahtui niin.
Minä nostin hukkuvan ampiaisen ämpäristä ja laskin sen varovasti terassille.
Siinä se kuivatteli itseään levitellen siipiään (ja ilmeisesti haukkoi henkeä ja
huokas helpotuksesta) ja jonkun ajan kuluttua se oli poissa.
Pelastan aina vedestä pikkuhyönteisiä, paitsi en sääskiä enkä kärpäsiä.
Mutta ehkä kuiteskin olen joskus pelastanut jonkun kääpänkin.Tulee hyvä mieli, kun on pelastanut vaikka pienenkin hyönteisen. Se saa vielä jatkaa elämäänsä. Minä vien kärpäsetkin ulos lasilla, jos ovat erehtyneet tulemaan sisään. Ja kaikki muutkin hyönteiset.
Kauhulla ajattelen syksyä, kun pitää kesäkukat tuoda sisään. Sen tähden kauhulla, kun minulla on jo nyt sisällä paljon kukkia. Tätini antoi minulle 1980 luvulla Enkelin siiven. Nyt minulla on niitä paljon. Kun joku kasvaa isoksi, otan siitä pistokkaan ja taas minulla on yksi lisää. Mutta en voi heittää sitä kompostiin ja nyt on kaikki paikat täynnä Enkelin siipiä. Se on kylläkin kaunis kukka. Kysyn usein itseltäni, olenko hessanen ja vastaan itselleni, että minä olen hessanen.- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Tulee hyvä mieli, kun on pelastanut vaikka pienenkin hyönteisen. Se saa vielä jatkaa elämäänsä. Minä vien kärpäsetkin ulos lasilla, jos ovat erehtyneet tulemaan sisään. Ja kaikki muutkin hyönteiset.
Kauhulla ajattelen syksyä, kun pitää kesäkukat tuoda sisään. Sen tähden kauhulla, kun minulla on jo nyt sisällä paljon kukkia. Tätini antoi minulle 1980 luvulla Enkelin siiven. Nyt minulla on niitä paljon. Kun joku kasvaa isoksi, otan siitä pistokkaan ja taas minulla on yksi lisää. Mutta en voi heittää sitä kompostiin ja nyt on kaikki paikat täynnä Enkelin siipiä. Se on kylläkin kaunis kukka. Kysyn usein itseltäni, olenko hessanen ja vastaan itselleni, että minä olen hessanen.Pelastelen myös hyönteisiä sisältä viemällä ulos, mutta itikoita en pelasta, kun kiinni käyvät.
Niillä pienillä hyönteisilläkin on oma elämänsä.
1234567--- Anonyymi kirjoitti:
Pelastelen myös hyönteisiä sisältä viemällä ulos, mutta itikoita en pelasta, kun kiinni käyvät.
Niillä pienillä hyönteisilläkin on oma elämänsä.
1234567---En minäkään pelasta itikoita. Mutta tietenkin itikat ovat hyödyllisiä, ei täällä taida olla luonnossa hyödyttömiä eläimiä.
Olen lukenut, että saamme kiittää mustikkasadosta niitä. Mutta nämä naarasitikat käyvät heti kimppuun, kun menee ulos. Eilen meidän pihalla oli niitä paljon, minulla oli päässä hyönteishattu ja olin niin puettu, etteivät päässeet minua pistämään. Naapurin kanssa ihmeteltiin niiden paljoutta.Anonyymi kirjoitti:
Samoin tunnen olevani pieni erakko. Yksi tytöistämme kun oli pieni, aina kun sateen jälkeen tien reunaan ilmestyi kastematoja, hän jollakin tikulla siirsi syrjään, että ei jäisi jonkun alle. Hänkin rakastaa eläimiä, niinkuin muutkin lapsemme. Nythän he ovat aikuisia, lapsineen.
1234567---Minä heittelen matoja nurmikolle, kun näen niitä asfaltilla. Joskus matka kauppaan kestä kauan, kun matoja on niin paljon.
- Anonyymi
🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#179457770
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Tosi uskovainen ei julista uskoaan, huorat ja varkaat onkin sit toinen asia.
- Anonyymi
No minkäs teet. Jumalan sanaa jos et helluntailaisten piireissä kuule niin tule pois sieltä kitisemästä ja mene kirkkoon. Siellä on kova kato käynyt, varmasti olet tervemennyt sinne. Älä nyt iso mies noin avuton ole.
- Anonyymi
Sodomia pastori Piensoho Helluntaikirkossa Siionissa.
Suosio oli taattu ja kolehti runsas.
- Anonyymi
Kyllä sitä hellaripastorinkin navassa on hapannutta nöyhtää.
Sellaisia puuha-spedejä ne ovat, lapùt silmillä touhotetaan keräämään plussapisteitä herroille ja Herralle uusin ideoin. - Anonyymi
Helluntaiuskossa on sielullisuuttta (hurmosta ja tunteita).
Kovasti ainakin puolustetaan tälläistä.
Mitä Raamattu sanoo että onko tämä viisautta ?
"Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta." - Anonyymi
Luterilaiset puolustavat omaa sodoma Suomeaan.
- Anonyymi
Ja valtiokirkkoaan.
- Anonyymi
Provoilija keskustelee itsensä kanssa. Voiko enää säälittävämpää olla.
Kyllä sinä olet oikein suuri herjaaja. Ainakin, kun olen lukenut kirjoituksiasi, olen tulkinnut kirjoituksesi näin niitä kohtaan, jotka eivät ajattele niin kuin sinä.
Puolustan Päivi Räsästä ja muistan häntä rukouksissani. Olen ollut kokouksissa, missä on rukoiltu Päivi Räsäsen puolesta. Mutta missä on papit ja piispat, jotka puolustaisivat Päivi Räsästä ? En ole sattunut lukemaan yhtään kirjoitusta, missä joku piispa olisi puolustanut Päivin ajatuksia. Uskon kuitenkin, että sellaisia kirjoituksia on, mutta olisin odottanut enemmän kannanottojen Päivin puolesta.Rukoukset Päivi Räsäsen puolesta ovat yksi asia, häntä puolustavat kirjoitukset toinen. Yksi jos toinenkin ihminen on varmaankin rukoillut Päivi Räsäsen puolesta, mutta ei kyllä tullut vastaan puolustavia kannanottoja helluntalaisten suunnalta.
Voisitko Monkki laittaa tänne pari linkkiä nimenomaan helluntalaisten omien poikien kirjoituksiin, joissa osoitetaan arvostusta Päivi Räsäselle ja hänen opetuksia puolustetaan.Henki kirjoitti:
Rukoukset Päivi Räsäsen puolesta ovat yksi asia, häntä puolustavat kirjoitukset toinen. Yksi jos toinenkin ihminen on varmaankin rukoillut Päivi Räsäsen puolesta, mutta ei kyllä tullut vastaan puolustavia kannanottoja helluntalaisten suunnalta.
Voisitko Monkki laittaa tänne pari linkkiä nimenomaan helluntalaisten omien poikien kirjoituksiin, joissa osoitetaan arvostusta Päivi Räsäselle ja hänen opetuksia puolustetaan.Voi rakas ystävä, mistä minä jaksan alkaa selailla kirjoituksia. Ei se ole minun tehtäväni. Minä kerroin, mitä olen kuullut omassa seurakunnassani, enkä ole taltioinut niitä kännykällä talteen. Minulla on ystäviä, joiden kanssa olemme rukoilleet Päivin puolesta. Nyt, kun elokuu lähestyy, alamme rukoilla enemmän. Tuonko ystäväni sinun luoksesi, että voimme yhdessä kertoa siitä, miten olemme Päivin puolella. Sen muistan, että Rahnasto jossain sanoi, että pitääkö Jumalan laittaa nainen kertomaan totuutta, kun miehet ovat hiljaa. En ihan muista, miten hän sanoi, mutta tuo oli se asia. Haluatko, että rupean kuuntelemaan kaikki puheet, jotka helluntailaiset saarnaajat ovat puhuneet tai lukemaan kaikki kirjoitukset, ei minulla ole aikaa sellaiseen. En jaksa, enkä edes viitsi, on minulla muutakin tekemistä.
Minulle ei tule lehtiä, joten en tiedä, mitä siellä kirjoitetaan. Silloin, kun viimeksi Päivi oli oikeudessa, meidän seurakunnassa rukoiltiin hänen puolestaan. Kaikista katkerimmat lausunnot olen kuullut muutaman luterilaisen suusta, se oli kyllä kauheata soopaa, mitä he latelivat. He huusivat ääni käheänä solvauksia Päivin suuntaan.
- Anonyymi
>>Luterilaisuudesta kyllä löytyy tervehenkinen Jumalan Sanan, Raamatun puolustaja Päivi Räsänen.<<
Kyllä helluntailainen kansanedustaja Niikko ainakin julkisesti puolusti Raamatun mallia:
"Puoluetoveri Mika Niikko kävi hurjana kaikkien samaa sukupuolta olevien avio-oikeutta kannattavien kimppuun, olivatpa he sitten puoluetovereita eli perussuomalaisia tai ministereitä.Niikon mukaan ministerit ja kaikki kansanedustajat ovat saaneet tehtävänsä Jumalalta ja siksi Niikko kysyikin, missä on pääministeri Juha Sipilän ja ulkoministeri Timo Soinin jumalanpelko, kun ovat hyväksymässä muun kuin miehen ja naisen välisen avioliiton."
https://yle.fi/a/3-8401551 - Anonyymi
Luterilaisetkin aika kaukana siitä, mitä Raamattu opettaa, valitettavasti. Jos jeesus tulisi nyt ja opettaisi kuten raamatussa, hänet todennäköisesti lynkattaisiin myös luterilaisten toimesta.
- Anonyymi
Jos Jeesus tulisi nyt, ja haluaisi mennä sapattisin jumalanpalveluksiin, niin suurella osalla eri kirkkojen ovet olisivat tiukasti suljettuina.
TÄHÄN ON TULTU !
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Jeesus tulisi nyt, ja haluaisi mennä sapattisin jumalanpalveluksiin, niin suurella osalla eri kirkkojen ovet olisivat tiukasti suljettuina.
TÄHÄN ON TULTU !
1234567--->Jos Jeesus tulisi nyt
Jeesus perustaisi oman kirkon joka on auki joka päivä 24/7.
Jeesuksen kirkossa puhuisi vaan Jeesus ja siellä laulettaisiin vain kiitosvirisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>Jos Jeesus tulisi nyt
Jeesus perustaisi oman kirkon joka on auki joka päivä 24/7.
Jeesuksen kirkossa puhuisi vaan Jeesus ja siellä laulettaisiin vain kiitosvirisiä.Kannattaa opetella taivaan tavoille jo nyt, ja pitää rukoushuoneiden ovet auki myöskin sapattisin.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa opetella taivaan tavoille jo nyt, ja pitää rukoushuoneiden ovet auki myöskin sapattisin.
1234567---Taivaan tavoille opettelu on ulkokultaissuutta ja valhetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivaan tavoille opettelu on ulkokultaissuutta ja valhetta.
Taivaan tavoille. Ahdas portti.
Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivaan tavoille. Ahdas portti.
Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.
1234567---Jatkan: PSALMI 92. Ylistyslaulu vanhurskaan Jumalan kunniaksi. VIRSI, sapatinpäivä-laulu. Hyvä on Herraa kiittää ja veisata kiitosta sinun nimellesi, SINÄ KORKEIN.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkan: PSALMI 92. Ylistyslaulu vanhurskaan Jumalan kunniaksi. VIRSI, sapatinpäivä-laulu. Hyvä on Herraa kiittää ja veisata kiitosta sinun nimellesi, SINÄ KORKEIN.
1234567---Kaunis virsi, kunnia Jumalalle.
- Anonyymi
Monilla suomalaisilla on virhekäsitys, että kristinusko on hellarit vastaan luterilaiset, joista toinen on oikeaa uskoa, toinen harhaoppia. Mutta nehän ovat molemmat epäraamatullisia. Pystytte arvioimaan asioita vähitellen yhä paremmin, kunhan ensinnäkin olette uskossa, eli uudestisyntyneitä. Me synnymme uudesti sillä hetkellä, kun uskomme Jeesuksen veren sovittaneen meidänkin syntimme, ja otamme tuon pelastuksen vastaan.
Kuunnelkaa hyviä Raamatun opettajia, niin ymmärryksenne kasvaa. Robert Breaker, Raymond Thomas ja Geoffrey Grider ovat kolme parasta, jotka tiedän.
Lukekaa vain King James Raamattua. Suomalaisia uskollisia versioita ei taida olla, valitettavasti. Osaatte kyllä englantia sen verran, että pystytte lukemaan KJB:a. Käyttäkää aluksi suomennosta käännösapuna, mutta kun kirjat eroavat, luottakaa aina King Jamesin Raamattuun. Kuunnelkaa tai lukekaa Brandon Petersonia. Hänen kirjassaan 'Sealed by the King' hän paljastaa tuon pyhän kirjan jumalallisen alkuperän numeroina. Uskomatonbta, muttas totta, ja helposti itse todennettavissa ohjelmalla, jonka saa ladata netistä.
Kuunnelkaa Breakeriltä hänen opetuksensa 'Why I am not Pentecostel' ja 'Why I am not Lutheran'.- Anonyymi
Muistelen, että Päivi Räsänen sanoi jossain keskustelussaan, että hän on harkinnut eroa luterilaisesta kirkosta, mutta on toistaiseksi pysynyt jäsenenä yrittäen korjata sen virheitä sisältäpäin. Jos hän eroaisi, olen vakuuttunut, että hän ei siirtyisi toiseen harhaoppiryhmään, vaan joko pysyisi seurakuntien ulkopuolella tai etsisi Raamatulle uskollisen seurakunnan, mahdollisesti netistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistelen, että Päivi Räsänen sanoi jossain keskustelussaan, että hän on harkinnut eroa luterilaisesta kirkosta, mutta on toistaiseksi pysynyt jäsenenä yrittäen korjata sen virheitä sisältäpäin. Jos hän eroaisi, olen vakuuttunut, että hän ei siirtyisi toiseen harhaoppiryhmään, vaan joko pysyisi seurakuntien ulkopuolella tai etsisi Raamatulle uskollisen seurakunnan, mahdollisesti netistä.
Toivoisin Päivi Räsäsen ottavan puheeksi väärennetyn kalenterin, että muutos tulisi niinkuin oli ennen muutosta. Sapatti viikon seitsemänneksi päiväksi, ja sunnuntai viikon ensimmäiseksi päiväksi.
Muutoshan tehtiin v.1973 viikon ensimmäinen päivä sunnuntai muutettiin viikon seitsemänneksi päiväksi. Tämä oli Majesteettirikos Jumalaa kohtaan.
1234567---
- Anonyymi
Kuka helluntailainen puhuja on julkisesti keskittynyt luterilaisten herjaamiseen ?
- Anonyymi
Kuka helluntaiteologi piensohohurmoksissaan voi edes puolustaa Jumalan Sanaa julkisesti.
Ei kukaan ! - Anonyymi
Luterilaiset puolustavat vauvakastetta ja valtiokirkkoa. Molemmat ovat epäraamatullisia.
- Anonyymi
Kummastakaan luterilaiset eivät täällä puhu
Hellarit sitäkin enemmän - Anonyymi
Hellarit puolustavat symbolikastettaan joka on epäraamatullinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellarit puolustavat symbolikastettaan joka on epäraamatullinen
Tuulimyllyn lämmittäjät näkyy olevan iltahartauteensa kokoontuneina kuten jokaisena vuoden päivänä.
Ja aihe on aina sama eli helluntain riepomus.
Jatkakaa kyllä siitä palkkanne saatte ihan varmasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuulimyllyn lämmittäjät näkyy olevan iltahartauteensa kokoontuneina kuten jokaisena vuoden päivänä.
Ja aihe on aina sama eli helluntain riepomus.
Jatkakaa kyllä siitä palkkanne saatte ihan varmasti.siinä yksi tuulimyllynlämmittäjä
jatka vain märinääsi
- Anonyymi
Helluntailaistenko pitäisi puolustaa luterilaisia sateenkaari-aatteelta?
Ovatko luterilaiset sellaisia vätyksiä, että eivät saa mitään aikaan!
Täällä kyllä uskalletaan parjata nimettömänä helluntailaisia ja näytellään kovaa poikaa.- Anonyymi
Sateenkaariatte on helluntailaisille tärkeä, ei kristityille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sateenkaariatte on helluntailaisille tärkeä, ei kristityille
Samansukupuolisia on vihitty kirkolliseen avioliittoon Lapuan hiippakunnassakin – Pride-viikko edistää seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia
https://www.epari.fi/uutiset/samansukupuolisia-on-vihitty-kirkolliseen-avioliittoon-lapuan-hiippakunnassakin-pride-viikko-edistää-seksuaali-ja-sukupuolivähemmistöjen-oikeuksia
- Anonyymi
Tämä on erittäin tärkeää, Lutheri tunnisti pedon, antikristuksen paavin, josta 1700-luvun Luterilaiset virretkin kertovat: Jumalan käskyi wastaan räyskyi.
1234567--- - Anonyymi
Luterilaiset puolustavat sateenkaarijumalaa!
- Anonyymi
TArkoita helluntailaiset. He puhuvat sateenkaariaatteesta koko ajan
- Anonyymi
Toistan: Tämä on kuitenkin erittäin tärkeää Luterilaisuudessa on tunnistettu peto, antikristus paavi. Tähän kiinnitän erityisesti huomiota.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toistan: Tämä on kuitenkin erittäin tärkeää Luterilaisuudessa on tunnistettu peto, antikristus paavi. Tähän kiinnitän erityisesti huomiota.
1234567---Kiinnitä huomio siihen, että Luther on suurin kansanmurhaaja, mitä maailman on nähnyt. Stalin ja Hitler ja Idi Amin ja Pol Pot toteuttivat hirmutekojaan vain elinaikanaan. Luther sen sijaan on jatkanut seuraajiensa kautta murhaamista vuosisatoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinnitä huomio siihen, että Luther on suurin kansanmurhaaja, mitä maailman on nähnyt. Stalin ja Hitler ja Idi Amin ja Pol Pot toteuttivat hirmutekojaan vain elinaikanaan. Luther sen sijaan on jatkanut seuraajiensa kautta murhaamista vuosisatoja.
Pimeänä keskiaikana murhattiin noin 50 miljoonaa henkilöä. Pimeä keskiaika kesti 1260 vuotta.
1700-luvun Luterilaiset virret kertovat, pedosta, antikristuksesta paavista.
Virsi 241. 4. Se peto itsens' istutti Jeesuksen kirkkoon pyhään, ja oikian Jumalan unhotti itsens' teetteli siaan: Hän paimenet huluttaa käski, kuin lampait' laitumell' toit, ja VALLAN saada aikoi kaiken lauman keskell'.
5. O tätä suurta surkiutt' ! Ylits' vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt' Jumalan sanaa puhumaan sen pahan pedon pelvost' HÄN UHKAS, KAIKKI KÄKES, HÄN POLTTI, TAPPOI JA SÄKES, KUIN VASTASIT HÄNT' EHDOST'.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinnitä huomio siihen, että Luther on suurin kansanmurhaaja, mitä maailman on nähnyt. Stalin ja Hitler ja Idi Amin ja Pol Pot toteuttivat hirmutekojaan vain elinaikanaan. Luther sen sijaan on jatkanut seuraajiensa kautta murhaamista vuosisatoja.
Miksi keksit tuollaisia satuja? Luther oli uskonpuhdistaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi keksit tuollaisia satuja? Luther oli uskonpuhdistaja
Luther oli kansanmurhaaja, miksi keksit satuja, Luther muka uskonpuhdistaja?
Hän pysyi ahdistuneen aggressiivisena ja ristiriitaisena miehenä elämänsä loppuun asti. Vaikka hänen ei tiedetä itse suoraan osallistuneen mihinkään väkivaltaisuuteen, hän lietsoi vihaa ja väkivaltaa sumeilemattoman rasististen puheidensa ja kaikkia vihollisia avoimesti demonisoivien tekstiensä kautta
Luther kumppaneineen luopuivat näennäisestäkään pidättyväisyydestä väkivallan suhteen.
Luther käski paitsi teloittaa ja joskus jopa kiduttaa ja hakata kappaleiksi anabaptisteja, katolisia kellokkaita talonpoikaiskapinallisia, juutalaisia, turkkilaisia jne.
Lutherilla oli suunnilleen yhtä mutkaton ja pragmaattinen suhtautuminen väkivaltaan kuin katolisella kirkolla, jota vastaan itse kapinoi. Väkivalta itsessään ei kuulunut reformaation olennaisiin kiistakysymyksiin. Luther ei juuri problematisoinut väkivaltaa, kunhan sille löytyi myös esivallan kannalta järkevät syyt. Jumala oli monestakin syystä hirvittävän vihainen ja maalliset ruhtinaat olivat Korkeimman vihan palvelijoita, ”Jumalan hirttomiehiä”. Heidän pyhä velvollisuutensa oli käyttää miekkaa Jumalan puolesta. Siksi aseiden siunaaminen on luterilaisessa perinteessä yleensä ollut niin itsestään selvä ja eettisesti ongelmaton asia.
Maailmallisen miekan ja esivallan tulee tappaa avioliiton rikkoja. Sillä, joka rikkoo avioliittonsa, hän on jo itse erottanut itsensä ja on pidettävä kuolleena miehenä.[
aikka Luther oli ainakin epäsuorasti itse vastuussa talonpoikaiskapinasta, hän valitsi pysyä itseään suojelevien ruhtinaitten rinnalla, ja vaati heitä vastaan kapinoivan köyhälistön väkivaltaista kukistamista.
Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi.[4]
Talonpoikaiskapinan jälkiselvittelyissä tapettiin noin 100 000 kapinallista. Väestömäärään suhteutettuna se vetää vertoja viime vuosisadan kauheimpiin kansanmurhiin.
Luther ei luultavasti voinut edes kuvitella elämää ilman pyhitettyä väkivaltaa. Siinä mielessä hän oli täysin aikansa lapsi ja ikivanhan saatanallisen kaaos) voitetaan vain järjestystä palauttavalla hyvällä väkivallalla: - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luther oli kansanmurhaaja, miksi keksit satuja, Luther muka uskonpuhdistaja?
Hän pysyi ahdistuneen aggressiivisena ja ristiriitaisena miehenä elämänsä loppuun asti. Vaikka hänen ei tiedetä itse suoraan osallistuneen mihinkään väkivaltaisuuteen, hän lietsoi vihaa ja väkivaltaa sumeilemattoman rasististen puheidensa ja kaikkia vihollisia avoimesti demonisoivien tekstiensä kautta
Luther kumppaneineen luopuivat näennäisestäkään pidättyväisyydestä väkivallan suhteen.
Luther käski paitsi teloittaa ja joskus jopa kiduttaa ja hakata kappaleiksi anabaptisteja, katolisia kellokkaita talonpoikaiskapinallisia, juutalaisia, turkkilaisia jne.
Lutherilla oli suunnilleen yhtä mutkaton ja pragmaattinen suhtautuminen väkivaltaan kuin katolisella kirkolla, jota vastaan itse kapinoi. Väkivalta itsessään ei kuulunut reformaation olennaisiin kiistakysymyksiin. Luther ei juuri problematisoinut väkivaltaa, kunhan sille löytyi myös esivallan kannalta järkevät syyt. Jumala oli monestakin syystä hirvittävän vihainen ja maalliset ruhtinaat olivat Korkeimman vihan palvelijoita, ”Jumalan hirttomiehiä”. Heidän pyhä velvollisuutensa oli käyttää miekkaa Jumalan puolesta. Siksi aseiden siunaaminen on luterilaisessa perinteessä yleensä ollut niin itsestään selvä ja eettisesti ongelmaton asia.
Maailmallisen miekan ja esivallan tulee tappaa avioliiton rikkoja. Sillä, joka rikkoo avioliittonsa, hän on jo itse erottanut itsensä ja on pidettävä kuolleena miehenä.[
aikka Luther oli ainakin epäsuorasti itse vastuussa talonpoikaiskapinasta, hän valitsi pysyä itseään suojelevien ruhtinaitten rinnalla, ja vaati heitä vastaan kapinoivan köyhälistön väkivaltaista kukistamista.
Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi.[4]
Talonpoikaiskapinan jälkiselvittelyissä tapettiin noin 100 000 kapinallista. Väestömäärään suhteutettuna se vetää vertoja viime vuosisadan kauheimpiin kansanmurhiin.
Luther ei luultavasti voinut edes kuvitella elämää ilman pyhitettyä väkivaltaa. Siinä mielessä hän oli täysin aikansa lapsi ja ikivanhan saatanallisen kaaos) voitetaan vain järjestystä palauttavalla hyvällä väkivallalla:Lutheri oli uskonpuhdistaja, ja sillä siisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lutheri oli uskonpuhdistaja, ja sillä siisti.
Luther on yksi suurimmista eksyttäjistä, mitä maailman on koskaan nähnyt ja väärä profeetta joka antoi antisemitismin Hitlerille. "minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luther on yksi suurimmista eksyttäjistä, mitä maailman on koskaan nähnyt ja väärä profeetta joka antoi antisemitismin Hitlerille. "minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista."
Toistan: Lutheri tunnisti pedon, antikristuksen paavin, josta 1700-luvun Luterilaiset virretkin kertovat.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toistan: Lutheri tunnisti pedon, antikristuksen paavin, josta 1700-luvun Luterilaiset virretkin kertovat.
1234567---Ei nyt oikein siltä näytä, että tuo peto olisi kahlehdittu ja heitetty tuliseen järveen.
Onkohan sinulla vaikeuksia tunnistaa historian totuuksia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nyt oikein siltä näytä, että tuo peto olisi kahlehdittu ja heitetty tuliseen järveen.
Onkohan sinulla vaikeuksia tunnistaa historian totuuksia?Sinäa ei tosiaan ole heitetty sinne vielä vaan jatkat kristittyjen vainoamistasi täällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lutheri oli uskonpuhdistaja, ja sillä siisti.
Puhdistus jäi vajaaksi.
- Anonyymi
Lutherilaiset ovat itse myöntäneet Lutherin raakuudet ja pyytäneet niitä anteeksi !
Opiskele oppi-isäsi historia, jonka lutherilainen kirkko on myöntänyt ja anteeksi pyytänyt:
Oppi-isänne Luther !
https://freepathways.wordpress.com/2010/09/13/anteeksipyynto-2010/
Tässä ote tuosta:
Luterilaisten anteeksipyynnön tausta
Luterilaisen maailmanliiton yhdestoista yleiskokous kokoontui 20.-28.7.2010 Stuttgartissa. Yksi kokouksen pääaiheista oli historiallinen sovinto, luterilaisten kirkkojen anteeksipyyntö mennoniittien uskonyhteisöltä maailmanlaajuisesti. Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin. Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.
Tässä tarkennusta noihin kidutuksiin ja tappamisiin:
Kertomukset väkivallasta tallella – Marttyyrien peili
Tuhansia uudestikastettuja tuomittiin kuolemaan julmilla tavoilla. H
eitä kidutettiin eri tavoin,
poltettiin roviolla,
mestattiin,
hirtettiin,
hukutettiin
ja haudattiin elävältä.
Heiltä riistettiin lapset ja omaisuus. Myös heidän teologisia kirjoituksiaan tuhottiin polttorovioilla.
---------------
Tässä ote tuolta anteeksipyynnöstä Lutherin toimista:
-------------
Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin.
Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.
Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.
Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.
Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.
-------------------------
Joten älä viitsi valehdella vastoin kirkkosi myöntämiä asioita Lutherista !!!
Mitä Raamattu sanokaan Lutherista ?
1. Joh. 3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
Toki on kovin epävarmaa tuo veljeys ! - Anonyymi
Todella harva luterilainen puolustaa Jumalan Sanaa.
- Anonyymi
lähinnä täällä helluntailaisten kanssa väittelevät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lähinnä täällä helluntailaisten kanssa väittelevät
aurinko kiertää siellä tapulia edelleen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763422
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t302051Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681929Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian181491- 281411
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261338Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61316Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671257Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101207Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531035