Anteeksiannosta kysymys

Anonyymi-ap

Muistanko oikein että Raamattu puhuu että ellei ihminen anna toiselle anteeksi, ei Jumala anna hänelle anteeksi?

Nyt ei vihervassut anna Purralle anteeksi mutta omilleen antavat aina anteeksi. Purra on pyytänyt anteeksi ja katuu nuoruuden hairahduksiaan.

Mistä ihmiset ovat tuollaisen armottomuuden saaneet?

93

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä kysymys!

      Mutta eiväthän uskovaiset katso tuon koskevan itseään, vaan luulevat olevansa tuon yläpuolella.
      Raamatusta he valitsevat vain mieleisensä kohdat.
      Tuomitsevat täällä jatkuvasti toisiaan.
      Raamatun mukaan he eivät elä!

      Matteuksen evankeliumi:
      7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.

      Markuksen evankeliumi:
      4:23 Jos jollakin on korvat kuulla, hän kuulkoon."
      4:24 Ja hän sanoi heille: "Ottakaa vaari siitä, mitä kuulette; millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan, vieläpä teille lisätäänkin.

      Mark. 4:23
      <--->
      https://www.kuuloliitto.fi/kuulo/kuulokojeet-ja-apuvalineet/

      • Anonyymi

        Ja kohta tulee niiltä pitkää ja vihaista seli.. seli.. selitystä ja helvettiin toivotusta.


      • Anonyymi

        Esitätkö muutaman esimerkin uskovien antamista tuomioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esitätkö muutaman esimerkin uskovien antamista tuomioista.

        Helluntalaiset ja luterilaiset ja kaikkihan täällä jatkuvasti toisiaan on helvettiin toivottelemassa toisin sanoen sanovat etteivät pelastu elikkä joutuvat helvettiin.
        Elä leiki pölijää eläkä väitä ettetkö olisi täällä tuollaisia helvettiin toivotus viestejä nähnyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntalaiset ja luterilaiset ja kaikkihan täällä jatkuvasti toisiaan on helvettiin toivottelemassa toisin sanoen sanovat etteivät pelastu elikkä joutuvat helvettiin.
        Elä leiki pölijää eläkä väitä ettetkö olisi täällä tuollaisia helvettiin toivotus viestejä nähnyt!

        Ei se ole mitään helvettiin toivottomista jos sanoo mitä Jessus itse helvetistä sanoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntalaiset ja luterilaiset ja kaikkihan täällä jatkuvasti toisiaan on helvettiin toivottelemassa toisin sanoen sanovat etteivät pelastu elikkä joutuvat helvettiin.
        Elä leiki pölijää eläkä väitä ettetkö olisi täällä tuollaisia helvettiin toivotus viestejä nähnyt!

        Raamattu niin sanoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole mitään helvettiin toivottomista jos sanoo mitä Jessus itse helvetistä sanoi.

        No eipä tietenkään!

        SINÄ JOUDUT...(sanoo jessus)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole mitään helvettiin toivottomista jos sanoo mitä Jessus itse helvetistä sanoi.

        Uskotko Jeesusta kun hän sanoo ettei ole Jumala vaan vain nuo helvetti-jutut?
        Uskotko Jeesuksen valehtelevan, puhuvan epätotuuksia?

        Johanneksen evankeliumi:
        17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Johanneksen evankeliumi:
        20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Ilmestyskirja:
        3:2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.

        Ilmestyskirja:
        3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

        Oletko koskaan lukenut noita jakeita?
        Tai näitä tässä alhaalla?

        Jesaja:
        7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
        7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
        7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.

        Hebrealaiskirje:
        5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

        Tai tätä?

        Matteuksen evankeliumi:
        10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä tietenkään!

        SINÄ JOUDUT...(sanoo jessus)

        Sinähän siinä nyt tuomitset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko Jeesusta kun hän sanoo ettei ole Jumala vaan vain nuo helvetti-jutut?
        Uskotko Jeesuksen valehtelevan, puhuvan epätotuuksia?

        Johanneksen evankeliumi:
        17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Johanneksen evankeliumi:
        20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Ilmestyskirja:
        3:2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.

        Ilmestyskirja:
        3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

        Oletko koskaan lukenut noita jakeita?
        Tai näitä tässä alhaalla?

        Jesaja:
        7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
        7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
        7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.

        Hebrealaiskirje:
        5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

        Tai tätä?

        Matteuksen evankeliumi:
        10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,

        Mikä on ongelmasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko Jeesusta kun hän sanoo ettei ole Jumala vaan vain nuo helvetti-jutut?
        Uskotko Jeesuksen valehtelevan, puhuvan epätotuuksia?

        Johanneksen evankeliumi:
        17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Johanneksen evankeliumi:
        20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Ilmestyskirja:
        3:2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.

        Ilmestyskirja:
        3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

        Oletko koskaan lukenut noita jakeita?
        Tai näitä tässä alhaalla?

        Jesaja:
        7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
        7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
        7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.

        Hebrealaiskirje:
        5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

        Tai tätä?

        Matteuksen evankeliumi:
        10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,

        Uskotko Jeesusta (vai vain Jeesukseen?) tässä asiassa?

        Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

        Luukkaan evankeliumi:
        16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän siinä nyt tuomitset.

        Ketä minä tuossa tuossa tuomitsin ja mihin?

        "SINÄ JOUDUT...(sanoo jessus)"

        "SINÄ JOUDUT... -Paratiisiin- (sanoo jessus)"

        Kato koiraa kun sua nyt tuomitsin?!
        Mutta jos ei Paratiisi herralle kelpaa niin ota hissi alas!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on ongelmasi?

        Olen huolissani sinun ongelmistasi, mutta mitäpä minä niistä.

        Oletko muuten kuullut sanontaa että kukapa se kissan häntää muu nostaa jos ei kissa itse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huolissani sinun ongelmistasi, mutta mitäpä minä niistä.

        Oletko muuten kuullut sanontaa että kukapa se kissan häntää muu nostaa jos ei kissa itse?

        Ongelmadi on nähdä vaivaa muiden ongelmista niin, ettet näe omiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmadi on nähdä vaivaa muiden ongelmista niin, ettet näe omiasi.

        Hei, unohdit äänestää itseäsi tuossa ylhäällä, alkaako "ongelmadi" oleen vähitellen hiipivä huono muisti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko Jeesusta (vai vain Jeesukseen?) tässä asiassa?

        Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

        Luukkaan evankeliumi:
        16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Jeesus täytti lain meidän puolestamme. Meidän on hyväsytävä Jeesus meidän itsemme pelastajaksi tuomiosta ja alettava etsimään Jumalan tahtoa elääkseme Hänen kansaan.

        Joh. 19:
        28. Jeesus tiesi, että kaikki oli nyt saatettu päätökseen. Jotta kirjoitus kävisi kaikessa toteen, hän sanoi: "Minun on jano."
        Matt. 27:45-56; Mark. 15:33-41; Luuk. 23:44-49
        29. Siellä oli astia täynnä hapanviiniä. Sotilaat kastoivat siihen sienen ja nostivat sen iisoppiruo'on päässä Jeesuksen huulille.
        30. Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.

        Meidän on elettävä Jesuksen yhteydessä.

        Joh.15:
        4.Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niin kuin oksa ei itsestään voi kantaa hedelmää, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Hoos. 14:9; Gal. 5:22-23
        5. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, kantaa paljon hedelmää, sillä ilman minua te ette voi tehdä mitään. Fil. 1:11; Fil. 2:13; Fil. 4:13
        6. Jos joku ei pysy minussa, hänet heitetään pois kuin oksa - ja se kuivettuu. Kuivat oksat kootaan yhteen, heitetään tuleen ja poltetaan. Matt. 3:10; Matt. 25:24-30; Hepr. 10:26
        7. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja se tapahtuu teille. Mark. 11:24; Luuk. 11:9-10; 1. Joh. 3:22
        8. Siinä minun Isäni kirkkaus tulee ilmi31, että te kannatte paljon hedelmää ja niin osoitatte olevanne minun opetuslapsiani. Matt. 5:16; 1. Piet. 2:12{Tai: "minun Isäni saa kunnian".}
        9. Niin kuin Isä on rakastanut minua, niin minäkin olen rakastanut teitä. Pysykää minun rakkaudessani.
        10. Jos pidätte minun käskyni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan. Joh. 14:15; Joh. 14:21

        Kommentaari alkuteksin jakeeseen (Novum.) 4.: "Pysyä" on koko kappaleen avainsana. Kristuksessa pysyminen ei ole mitään sellaista, mihin opetuslasten pitäisi omin voimin ponnistella. Kaikki on armoa alusta loppuun, mutta olemme itse vastuussa »pysymisestä» (j. 7 ja 9). Meitä varoitetaan irrottautumasta hänestä. Kristuksessa pysyminen merkitsee tietoisen yhteyden ylläpitämistä häneen. Ks. 14:20 ja 23.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko Jeesusta (vai vain Jeesukseen?) tässä asiassa?

        Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

        Luukkaan evankeliumi:
        16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Jeesus täytti lain meidän puolestamme. Meidän on hyväsytävä Jeesus meidän itsemme pelastajaksi tuomiosta ja alettava etsimään Jumalan tahtoa elääkseme Hänen kansaan.

        Joh. 19:
        28. Jeesus tiesi, että kaikki oli nyt saatettu päätökseen. Jotta kirjoitus kävisi kaikessa toteen, hän sanoi: "Minun on jano."
        Matt. 27:45-56; Mark. 15:33-41; Luuk. 23:44-49
        29. Siellä oli astia täynnä hapanviiniä. Sotilaat kastoivat siihen sienen ja nostivat sen iisoppiruo'on päässä Jeesuksen huulille.
        30. Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.

        Meidän on elettävä Jesuksen yhteydessä.

        Joh.15:
        4.Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niin kuin oksa ei itsestään voi kantaa hedelmää, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Hoos. 14:9; Gal. 5:22-23
        5. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, kantaa paljon hedelmää, sillä ilman minua te ette voi tehdä mitään. Fil. 1:11; Fil. 2:13; Fil. 4:13
        6. Jos joku ei pysy minussa, hänet heitetään pois kuin oksa - ja se kuivettuu. Kuivat oksat kootaan yhteen, heitetään tuleen ja poltetaan. Matt. 3:10; Matt. 25:24-30; Hepr. 10:26
        7. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja se tapahtuu teille. Mark. 11:24; Luuk. 11:9-10; 1. Joh. 3:22
        8. Siinä minun Isäni kirkkaus tulee ilmi31, että te kannatte paljon hedelmää ja niin osoitatte olevanne minun opetuslapsiani. Matt. 5:16; 1. Piet. 2:12{Tai: "minun Isäni saa kunnian".}
        9. Niin kuin Isä on rakastanut minua, niin minäkin olen rakastanut teitä. Pysykää minun rakkaudessani.
        10. Jos pidätte minun käskyni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan. Joh. 14:15; Joh. 14:21

        Kommentaari alkuteksin jakeeseen (Novum.) 4.: "Pysyä" on koko kappaleen avainsana. Kristuksessa pysyminen ei ole mitään sellaista, mihin opetuslasten pitäisi omin voimin ponnistella. Kaikki on armoa alusta loppuun, mutta olemme itse vastuussa »pysymisestä» (j. 7 ja 9). Meitä varoitetaan irrottautumasta hänestä. Kristuksessa pysyminen merkitsee tietoisen yhteyden ylläpitämistä häneen. Ks. 14:20 ja 23.


    • Anonyymi

      ISÄMEIDÄNRUKOUS

    • Anonyymi

      Muistat aivan oikein.

    • Anonyymi

      Ihan tarpeeksi on. Onhan hän sentään vielä ministeri.

    • Anonyymi

      Jos kerran Purra on pyytänyt anteeksi niin uskovaisen Raamatun oppeihin tukeutuvan ihmisen kuuluu Purralle antaa anteeksi!
      Jos uskovainen Raamatun oppeihin tukeutuva ihminen ei Purralle anteeksi anna niin hän ei siinä tapauksessa ole Raamatun oppeihin tukeutuva uskova ihminen vaan valehteleva valkeuden vaatteisiin pukeutunut musta sieluinen kadotuksen lapsi jonka ei korkean paikan kammoa tarvitse pelätä kokevansa sitten tuolla puolen kun kelkkamäkeä sinne asbestipuku päällä laskettelee jessushallelujaaamentansa kiljuen ja Suomen hallituksen ministereitä saatanallisen peloittavalla äänellään helvettiin kirotessaan vaikka Raamatussa sanotaan että elä elä sinä ihminen niin tee mutta uskookos tuollainen mustasieluinen jessushallelujaaamentansa kiljuva tekouskis sitä silmät hohtaen kuin kytevät kekäleet saatanallista vihaansa ulos huutaessaan no ei maha uskoo.

      Roomalaiskirje:
      13:1 Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.

      Tiituksen kirje:
      3:1 Muistuta heitä olemaan hallituksille ja esivalloille alamaiset, kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit,
      3:2 etteivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan.

      Ei ne valkeuden lapsia nuo minkä lie penikat ole jotka Jumalan Itsensä asettamaa esivaltaa vastaan nimiadressejaan keräävät ja Jumalalle tuomariksi asetu Jumalan tekoja tuomiten Hyi sinua sinä kadotuksen penikka kun nimiadressiasi kädesssi heilutellen Jeesustakin tuohon katalaan tekoosi mukaan vedät!

      Luuk
      12:14 Mutta hän vastasi hänelle: "Ihminen, kuka on minut asettanut teille tuomariksi tai jakomieheksi?"

      • Anonyymi

        Epäilen, että ei se Purran tapaus Raamattuun perustu. On myös sellaista kuin Juudaalla. Hän teki parannusta ihmisten edessä, ei Jumalan edessä totista parannusta. Miten hänelle kävi? Nyt en suinkaan sano, että Purralle käy samoin, koska siinä ( poliitisessa jahtaamisessa ) tuskin on mitään Raamatun kanssa tekemistä. Purra oli ensin sanonut, että hän ei pyydä vanhoja juttujaan anteeksi, mutta kuulemma sitten pyysikin. Se on sitä politikointia.


    • Anonyymi

      2Mos:3:12 vuoria on mahdoton siirtää.

      • Anonyymi

        Kuule Jeesusta seuraavat SuperUskovaiset pystyvät aivan mihin tahansa, eikä Heille ole mikään mahdotonta!!!

        Markuksen evankeliumi:
        16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
        16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

        Luukkaan evankeliumi:
        10:19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.

        En ihmettelisi yhtään, vaikka joskus olisi Korvatunturin Joulupukkikin päässyt kotioveltaan hyppäämään suoraan Linnanmäen vuoristradan vaunuun!

        Matteuksen evankeliumi:
        17:20 Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta".


    • Anonyymi

      eli olet poliisi ja annat anteeksi rikolliselle 🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        juupas eipäs sanoi uskovainen ja oli aina oikeassa 🤣


      • Anonyymi

        Hah hah 🤣🤣🤣 nauratko itse tuossa tuolle tyhmälle kommentillesi?
        Maallinen laki ja Jeesuksen opetukset ovat kaksi täysin eri asiaa, kyllähän sinun nyt se pitäisi ymmärtää ja varmaan ymmärrätkin mutta kun sulla teki mieli laskee vähän laskee leikkiä ja🤣🤣🤣hah hah ihan hyvä vitsihän tuo oli (🤣🤣🤣narraan!) !


    • Anonyymi

      mikäs siinä on etten näe purran teksteissä mitään ongelmaa ja luin ne kaikki !
      ehkä olen korkeamman ymmärryksen ihminen , enkä anna anteeksi perimän ohjaamille 🤔

      • Anonyymi

        Purran teksteissä ei ole ongelmia jos lukee ne kokonaan, mutta jos irrottaa lauseet asiayhteydestä ja vähän vielä tulkitsee Purran kannalta väärin niin voidaan muodostaa erilaisia negatiivisia merkityksiä.


      • Anonyymi

        Minunkin mielestäni kärpäsestä on tehty härkänen ja että Purra rehellisesti on "sanonut ääneen" sen, mitä hänen tuomitsijansakin itse mielessään ajattelevat, ja aivan sitten samaa, mutta eivät sano sitä Purran tavoin ääneen!
        Purraa säälittää nuo alistetut säkitetyt naiset ja sen huomaa kuka tahansa hänen teksteistään, jos vain uskaltaa tunnustaa, mutta kun eivät "salarasistit" uskalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Purran teksteissä ei ole ongelmia jos lukee ne kokonaan, mutta jos irrottaa lauseet asiayhteydestä ja vähän vielä tulkitsee Purran kannalta väärin niin voidaan muodostaa erilaisia negatiivisia merkityksiä.

        Noin on!


    • Anonyymi

      Annan täyden tukeni Purralle. Hän on pystynyt uudistumaan. Hän on kasvanut aikuiseksi ja valinnut aikuisen tien ja hylännyt lapsuden ja teini-ikäisen ajattelun.

      • Anonyymi

        Tuo on totta että teininä ihminen tokaisee mitä sattuu - jokaisen kohdalla näin käy ja on käynyt. Aikuisena sitten kadutaan mitä on tullut sanottua tai tehtyä, joittenkin kohdalla se katuminen on liian myöhäistä ja toiset saavat tilaisuuden katua ja pyytää anteeksi.


      • Sinusta siis 30 v parin lapsen äiti ja akateemisesti koulutettu on "teini"? :D


    • Purra kirjoittaa blogissaan 10.7.2023 näin:
      ”Minulle ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella tekemisiäni ja sanomisiani vuosien ja vuosikymmenten takaa. Miksi ihmeessä niin pitäisi tehdä?”

      ”Kuten aiemmin sanoin, en tietenkään tässä asemassa, elämänvaiheessa ja iässä kirjoittaisi mitään sellaista enkä ole monista asioista enää lainkaan samaa mieltä. Olen ilmaissut itseäni tavoilla, joita en nykyään hyväksyisi.”

      Ja takki kääntyi heti seuraavana päivänä ”Pyydän anteeksi 15 vuoden takaisia typeriä somekommenttejani ja niistä ymmärrettävästi aiheutunutta haittaa ja mielipahaa…”

      ”Purra on pyytänyt anteeksi ja katuu nuoruuden hairahduksiaan. ”

      Purra ei pyydä anteeksi aihetta, vaan ainoastaan sitä, millä tyylillä hän on ilmaissut itsensä ja arvomaailmansa: ”Olen tänä kesänä pahoitellut 15 vuotta sitten yksityishenkilönä nimimerkillä kirjoittamiani kommentteja, käyttämääni kieltä, sanavalintoja ja tyyliä.”

      Yli 30 vuotias, kahden lapsen äiti ja akateemisesti kouluttautunut ei mielestäni enää ole mikään ”nuori” teini. Kyllä normaalilla ihmisellä on jo tuolloin varsin kehittynyt maailmankatsomus tai moraalinen perusta.

      ”Mistä ihmiset ovat tuollaisen armottomuuden saaneet?”

      Purra ei siis kadu, vaan pahoittelee. Sen vuoksi anteeksipyyntö tuntuu aika falskilta ja enemmänkin poliittisilta perusteilta tehtynä.
      Varauksella siis useimmat suhtautuvat näihin anteeksi pyytelyihin ja jäävät tarkkailemaan, onko se mitenkään vilpitöntä tai pelkkää laskelmointia.

      • Anonyymi

        Mikä sinä olet mittaamaan kenenkään katumusta ?
        Olet kuin vasemmiston toverituomioistuin jonka tarkotus on vain tuhota ihmisiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinä olet mittaamaan kenenkään katumusta ?
        Olet kuin vasemmiston toverituomioistuin jonka tarkotus on vain tuhota ihmisiä.

        Ihan samalla tavalla kuin sinä, eli terveellä järjellä.

        Persut ovat piemminkin juuri kuin entiset taistolaiset, joilla tuntuu olevan oma tuomioistuin ja kun päättävät, että on pakko uskoa juuri se, mitä he väittävät.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Ihan samalla tavalla kuin sinä, eli terveellä järjellä.

        Persut ovat piemminkin juuri kuin entiset taistolaiset, joilla tuntuu olevan oma tuomioistuin ja kun päättävät, että on pakko uskoa juuri se, mitä he väittävät.

        Anteeksiantaminen ei ole järjen vaan sydämen asia.
        Toverit, ette anna koskaan anteeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksiantaminen ei ole järjen vaan sydämen asia.
        Toverit, ette anna koskaan anteeksi.

        Sinun toverisi voivat noin tehdä, minulla on ystäviä ja kavereita.

        Mutta mitä sinusta on katumus? Sitäkö, että kadutaan vain kirjoituksen asua vai sitä, että kadutaan sitä syntiä mitä on tehty ja niitä pahoja ajatuksia, mitkä tuolloin on ollut mielessä?


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Ihan samalla tavalla kuin sinä, eli terveellä järjellä.

        Persut ovat piemminkin juuri kuin entiset taistolaiset, joilla tuntuu olevan oma tuomioistuin ja kun päättävät, että on pakko uskoa juuri se, mitä he väittävät.

        Mummomuori on siitä kummallinen Jehovan todistaja, joka kannattaa myös liberaaliteologiaa ja hän taitaa olla myös muutenkin vihervasemmistolainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mummomuori on siitä kummallinen Jehovan todistaja, joka kannattaa myös liberaaliteologiaa ja hän taitaa olla myös muutenkin vihervasemmistolainen.

        Niin, luterilaisessa kirkossa on aina ollut liberaaliteologia, eli pari sataa vuotta jo.
        Sekö sinua niin kismittää, kun olet itse niin samanlainen Jehovan todistajien kanssa tuossa Raamatun tulkinnassa?


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Niin, luterilaisessa kirkossa on aina ollut liberaaliteologia, eli pari sataa vuotta jo.
        Sekö sinua niin kismittää, kun olet itse niin samanlainen Jehovan todistajien kanssa tuossa Raamatun tulkinnassa?

        Olisi siis viimeistään jo korkea aika heittää kyseinen harhaoppi hiiteen.
        Asiat kirkastuvat, kun tulee oikeasti sydämessään uskoon, uudestisyntyy ja saa sitä kautta Pyhän Hengen johdatusta niin Jumalan sanan suhteen kuin muutenkin elämäänsä, eikä vain pinnallisesti ja hatarasti ns. usko, mikä saa helposti eksymään mieleisten harhaopetusten houkutuksiin ja muutenkin harhaan, palvomaan maailmaa enemmän kuin Jumalaa.


      • Anonyymi

        Minä huomasin saman.

        Purra on kuin varas, joka pyytää anteeksi että jäi kiinni varkaudesta, mutta ei sitä, että varasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisi siis viimeistään jo korkea aika heittää kyseinen harhaoppi hiiteen.
        Asiat kirkastuvat, kun tulee oikeasti sydämessään uskoon, uudestisyntyy ja saa sitä kautta Pyhän Hengen johdatusta niin Jumalan sanan suhteen kuin muutenkin elämäänsä, eikä vain pinnallisesti ja hatarasti ns. usko, mikä saa helposti eksymään mieleisten harhaopetusten houkutuksiin ja muutenkin harhaan, palvomaan maailmaa enemmän kuin Jumalaa.

        ”…kun tulee oikeasti sydämessään uskoon, uudestisyntyy ja saa sitä kautta Pyhän Hengen johdatusta niin Jumalan sanan suhteen kuin muutenkin elämäänsä, eikä vain pinnallisesti ja hatarasti ns. usko…”

        Tästä olen samaa mieltä. Sen vuoksi ei ihmisten painostus tai uhkailu juuri vaikuta. Toivon sinulle tätä samaa.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”…kun tulee oikeasti sydämessään uskoon, uudestisyntyy ja saa sitä kautta Pyhän Hengen johdatusta niin Jumalan sanan suhteen kuin muutenkin elämäänsä, eikä vain pinnallisesti ja hatarasti ns. usko…”

        Tästä olen samaa mieltä. Sen vuoksi ei ihmisten painostus tai uhkailu juuri vaikuta. Toivon sinulle tätä samaa.

        ”…kun tulee oikeasti sydämessään uskoon, uudestisyntyy ja saa sitä kautta Pyhän Hengen johdatusta niin Jumalan sanan suhteen kuin muutenkin elämäänsä, eikä vain pinnallisesti ja hatarasti ns. usko…”


        Tämä on uskovien tehtävä olla painostuksen ja vihan kohteena koko ajan. Eihän meillä edes voi olla parempi olotila mikä Jeesuksella oli, tämähän on Raamatun mukaan sotaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummomuori on siitä kummallinen Jehovan todistaja, joka kannattaa myös liberaaliteologiaa ja hän taitaa olla myös muutenkin vihervasemmistolainen.

        "Mummomuori on siitä kummallinen Jehovan todistaja, joka kannattaa myös liberaaliteologiaa ja hän taitaa olla myös muutenkin vihervasemmistolainen."

        Jehovan todistajat eivät kuitenkaan räyhää ja suhtaudu lähimmäisiinsä ivallisesti ja vähättelevästi.

        Mummo on saanut kommunistisen koulutuksen ja kun siihen lisää Jehovan todistajien oppeja, jotka molemmat ovat hyvinkin rationaalisia ja pyrkivät maalliseen johdonmukaisuuteen, niin syntyy aika eriskummallinen keitos kaiken lisäksi liberaalissa kirkon piirissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä huomasin saman.

        Purra on kuin varas, joka pyytää anteeksi että jäi kiinni varkaudesta, mutta ei sitä, että varasti.

        Purra on pyytänyt tekoja anteeksi. Sinulla ei ole mitään perustetta vähätellä sitä.

        Purra on kirjoittanut pitkästi asiasta ainakin kahden otsikon alla, jos asia Purran näkökulmasta oikeasti kiinnostaa, eikä pelkät vastapuolen tulkinnat
        https://riikkapurra.net/


    • Anonyymi

      Konservatiiviset kristityt vaativat eroa arkkipiispa Kari Mäkiselle. Jos ymmärrät, mikseivät he anna anteeksi Karille, ymmärrät, miksi Purralle on vaikea antaa anteeksi.

      Edustus-hommissa olevilta ihmisiltä edellytetään, että he eivät omaa syrjiviä mielipiteitä. Purra pyysi anteeksi kirjoituksiaan, muttei ole selvästi irtisanoutunut syrjivistä ja rasistisista mielipiteistään, joita hän esitti lukuisia kertoja vuosien ajan.

      https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jstarczewski/197398-arkkipiispa-kari-makisen-erottava/

      • ”Purra pyysi anteeksi kirjoituksiaan, muttei ole selvästi irtisanoutunut syrjivistä ja rasistisista mielipiteistään, joita hän esitti lukuisia kertoja vuosien ajan.”

        Hyvä on tosiaan olla tarkkana näiden kanssa, mitä ei oikeasti pyytävät anteeksi. Purra pyysi anteeksi sanamuotojaan ja sitä että jotkut olivat loukkaantuneita niistä – tämä viimeinen on aivan käsittämätön!


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Purra pyysi anteeksi kirjoituksiaan, muttei ole selvästi irtisanoutunut syrjivistä ja rasistisista mielipiteistään, joita hän esitti lukuisia kertoja vuosien ajan.”

        Hyvä on tosiaan olla tarkkana näiden kanssa, mitä ei oikeasti pyytävät anteeksi. Purra pyysi anteeksi sanamuotojaan ja sitä että jotkut olivat loukkaantuneita niistä – tämä viimeinen on aivan käsittämätön!

        "Purra pyysi anteeksi sanamuotojaan ja sitä että jotkut olivat loukkaantuneita niistä – tämä viimeinen on aivan käsittämätön!"

        Ei ollenkaan käsittämätön jos haluaa ottaa huomioon kuinka tappavassa ja uhkaavassa tilanteessa ja sen kuolettavan vaaran jälkeisessä traumatilassa nämä on tokaistu!


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Purra pyysi anteeksi kirjoituksiaan, muttei ole selvästi irtisanoutunut syrjivistä ja rasistisista mielipiteistään, joita hän esitti lukuisia kertoja vuosien ajan.”

        Hyvä on tosiaan olla tarkkana näiden kanssa, mitä ei oikeasti pyytävät anteeksi. Purra pyysi anteeksi sanamuotojaan ja sitä että jotkut olivat loukkaantuneita niistä – tämä viimeinen on aivan käsittämätön!

        Jos oikeasti olisit kiinnostunut Purran todellisista ajatuksista,
        lukisit hänen pitkät kirjoituksensa https://riikkapurra.net/
        Mutta levität mielummin harhakäsityksiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Purra pyysi anteeksi sanamuotojaan ja sitä että jotkut olivat loukkaantuneita niistä – tämä viimeinen on aivan käsittämätön!"

        Ei ollenkaan käsittämätön jos haluaa ottaa huomioon kuinka tappavassa ja uhkaavassa tilanteessa ja sen kuolettavan vaaran jälkeisessä traumatilassa nämä on tokaistu!

        ”Ei ollenkaan käsittämätön jos haluaa ottaa huomioon kuinka tappavassa ja uhkaavassa tilanteessa ja sen kuolettavan vaaran jälkeisessä traumatilassa nämä on tokaistu!”

        :D :D Kiitos viikon nauruista. Että ihanko konepistoolilla uhattiin pitkä kidutuksen jälkeen, että anteeksi nyt vain olisi pyydettävä…


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Ei ollenkaan käsittämätön jos haluaa ottaa huomioon kuinka tappavassa ja uhkaavassa tilanteessa ja sen kuolettavan vaaran jälkeisessä traumatilassa nämä on tokaistu!”

        :D :D Kiitos viikon nauruista. Että ihanko konepistoolilla uhattiin pitkä kidutuksen jälkeen, että anteeksi nyt vain olisi pyydettävä…

        Ikuinen kidutus helvetissä saa hymysi hyytymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos oikeasti olisit kiinnostunut Purran todellisista ajatuksista,
        lukisit hänen pitkät kirjoituksensa https://riikkapurra.net/
        Mutta levität mielummin harhakäsityksiä.

        Ei mummoa kiinnosta totuus. Hän on tyypilinen vassari.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos oikeasti olisit kiinnostunut Purran todellisista ajatuksista,
        lukisit hänen pitkät kirjoituksensa https://riikkapurra.net/
        Mutta levität mielummin harhakäsityksiä.

        Kiitos vain linkistä, olenkin jo jotain otteita tuosta lukenut.
        Ikävä kyllä tuossa on niin paljon sellaista, mikä on pelkkää valkopesua. Väitteitä, joita voisi tarkastella lähemminkin – luen tuon vielä uudestaan, mutta muutama ote:

        ”…kirjoittamisen tyyli on voimakas sisäpiirihuumori ja sarkasmi. Huumori on paikoin hyvin mustaa, ja sarkastinen ote leimaa useiden kirjoittajien viestittelyä. Viesteissä leikitellään stereotypioilla, hyvässä ja pahassa.”
        ”Tuohon aikaan sarkasmi oli vielä kanssakäymisessä sallittua eikä aiheuttanut siinä määrin tahattomia tai tahallisia väärinymmärryksiä kuin nykyään.”

        Se, joka on vähääkään lukenut Homman kirjoituksia, ymmärtää kyllä, miten läpeensä vihamielistä tekstiä siellä on. Mielestäni huumori oli kaukana!

        Purra väittää sen olevan huumoria. Sarkasmi on ”purevaa ivaa tai purevan ivallinen ilmaus. Se on sanallista ironiaa, joka on tarkoituksellista, peittelemätöntä ja yleensä loukkaavaksi tarkoitettua.”

        Totta on, että tällaista huumoria viljellään etenkin sisäpiireissä. Eikä se ole tarkoitettu muiden korviin. Sen vuoksi kai samanmielisten keskuudessa ei haluttu edes nähdä mitään vääriä asenteita.

        Kyse on siitä kenestä (tai keistä) ja mistä sitä sarkasmia väännetään. Se kertoo yllättävän paljon sarkasmin viljelijästä.

        Minulla on tuttu, joka viljelee sarkasmia. Mutta ei hän ikinä käytä sitä rasistisessa merkityksessä vaan niistä, joista hän ei oikein pidä. Jos henkilö itse kuulisi ne, ne aivan varmasti loukkaisivat.

        ”…turhautuneisuus ja kiukku kohtaamastani seksuaalisesta (ja muusta) häirinnästä maahanmuuttajamiesten taholta.” ja ”…sen aiheuttama tunnekuohu on mitätöity.”

        Ehkä ydin oli siinä, että enemmän seksuaalista häirintää harrastavat ihan nämä ”kantakirja” suomalaiset. Miksi tämä ei aiheuttanut kiukkua? Minua se ainakin on kiukuttanut sekä monia muita naisia suorastaan ahdistanut.

        ”Vaikka nykypäivänä seksuaalinen häirintä koetaan laajasti erittäin suureksi ongelmaksi, ei se minun kokemanani saisi aiheuttaa samanlaisia tuntemuksia kuin se aiheuttaa kenellä tahansa.”

        Tosin ei tuota ole kukaan kiistänyt, vain se kyseenalaistetaan, että se kohdistuu yksinomaan johonkin värilliseen maahanmuuttajaan.
        ”…lehti kuin huomaamatta korjasi kyseistä virheellistä kohtaa neljässä eri jutussaan ja myönsi, että ”apinoita” olikin vain yksi, se seksuaalinen ahdistelija.”

        Entä jos joku nyt kirjoittaisi aivan samanlaisen turhautumisen ja suuttumuksen vallassa ”persuapinasta”, joka on jopa ministeriksi asetettu? Voin hyvin kuvitella millainen meteli siitä nousisi.


        Anteeksipyyntö kuulostaa yhä varsin pinnalliselta.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Kiitos vain linkistä, olenkin jo jotain otteita tuosta lukenut.
        Ikävä kyllä tuossa on niin paljon sellaista, mikä on pelkkää valkopesua. Väitteitä, joita voisi tarkastella lähemminkin – luen tuon vielä uudestaan, mutta muutama ote:

        ”…kirjoittamisen tyyli on voimakas sisäpiirihuumori ja sarkasmi. Huumori on paikoin hyvin mustaa, ja sarkastinen ote leimaa useiden kirjoittajien viestittelyä. Viesteissä leikitellään stereotypioilla, hyvässä ja pahassa.”
        ”Tuohon aikaan sarkasmi oli vielä kanssakäymisessä sallittua eikä aiheuttanut siinä määrin tahattomia tai tahallisia väärinymmärryksiä kuin nykyään.”

        Se, joka on vähääkään lukenut Homman kirjoituksia, ymmärtää kyllä, miten läpeensä vihamielistä tekstiä siellä on. Mielestäni huumori oli kaukana!

        Purra väittää sen olevan huumoria. Sarkasmi on ”purevaa ivaa tai purevan ivallinen ilmaus. Se on sanallista ironiaa, joka on tarkoituksellista, peittelemätöntä ja yleensä loukkaavaksi tarkoitettua.”

        Totta on, että tällaista huumoria viljellään etenkin sisäpiireissä. Eikä se ole tarkoitettu muiden korviin. Sen vuoksi kai samanmielisten keskuudessa ei haluttu edes nähdä mitään vääriä asenteita.

        Kyse on siitä kenestä (tai keistä) ja mistä sitä sarkasmia väännetään. Se kertoo yllättävän paljon sarkasmin viljelijästä.

        Minulla on tuttu, joka viljelee sarkasmia. Mutta ei hän ikinä käytä sitä rasistisessa merkityksessä vaan niistä, joista hän ei oikein pidä. Jos henkilö itse kuulisi ne, ne aivan varmasti loukkaisivat.

        ”…turhautuneisuus ja kiukku kohtaamastani seksuaalisesta (ja muusta) häirinnästä maahanmuuttajamiesten taholta.” ja ”…sen aiheuttama tunnekuohu on mitätöity.”

        Ehkä ydin oli siinä, että enemmän seksuaalista häirintää harrastavat ihan nämä ”kantakirja” suomalaiset. Miksi tämä ei aiheuttanut kiukkua? Minua se ainakin on kiukuttanut sekä monia muita naisia suorastaan ahdistanut.

        ”Vaikka nykypäivänä seksuaalinen häirintä koetaan laajasti erittäin suureksi ongelmaksi, ei se minun kokemanani saisi aiheuttaa samanlaisia tuntemuksia kuin se aiheuttaa kenellä tahansa.”

        Tosin ei tuota ole kukaan kiistänyt, vain se kyseenalaistetaan, että se kohdistuu yksinomaan johonkin värilliseen maahanmuuttajaan.
        ”…lehti kuin huomaamatta korjasi kyseistä virheellistä kohtaa neljässä eri jutussaan ja myönsi, että ”apinoita” olikin vain yksi, se seksuaalinen ahdistelija.”

        Entä jos joku nyt kirjoittaisi aivan samanlaisen turhautumisen ja suuttumuksen vallassa ”persuapinasta”, joka on jopa ministeriksi asetettu? Voin hyvin kuvitella millainen meteli siitä nousisi.


        Anteeksipyyntö kuulostaa yhä varsin pinnalliselta.

        Purra kritisoi naista alistavaa islamia.
        Mutta sitähän sinun kiero pääsi ei suostu ymmärtämään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Purra kritisoi naista alistavaa islamia.
        Mutta sitähän sinun kiero pääsi ei suostu ymmärtämään.

        Ei todellakaan kritisoi. Yhtälailla uuskonservatiiviset krisityt alistavat naisia.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Kiitos vain linkistä, olenkin jo jotain otteita tuosta lukenut.
        Ikävä kyllä tuossa on niin paljon sellaista, mikä on pelkkää valkopesua. Väitteitä, joita voisi tarkastella lähemminkin – luen tuon vielä uudestaan, mutta muutama ote:

        ”…kirjoittamisen tyyli on voimakas sisäpiirihuumori ja sarkasmi. Huumori on paikoin hyvin mustaa, ja sarkastinen ote leimaa useiden kirjoittajien viestittelyä. Viesteissä leikitellään stereotypioilla, hyvässä ja pahassa.”
        ”Tuohon aikaan sarkasmi oli vielä kanssakäymisessä sallittua eikä aiheuttanut siinä määrin tahattomia tai tahallisia väärinymmärryksiä kuin nykyään.”

        Se, joka on vähääkään lukenut Homman kirjoituksia, ymmärtää kyllä, miten läpeensä vihamielistä tekstiä siellä on. Mielestäni huumori oli kaukana!

        Purra väittää sen olevan huumoria. Sarkasmi on ”purevaa ivaa tai purevan ivallinen ilmaus. Se on sanallista ironiaa, joka on tarkoituksellista, peittelemätöntä ja yleensä loukkaavaksi tarkoitettua.”

        Totta on, että tällaista huumoria viljellään etenkin sisäpiireissä. Eikä se ole tarkoitettu muiden korviin. Sen vuoksi kai samanmielisten keskuudessa ei haluttu edes nähdä mitään vääriä asenteita.

        Kyse on siitä kenestä (tai keistä) ja mistä sitä sarkasmia väännetään. Se kertoo yllättävän paljon sarkasmin viljelijästä.

        Minulla on tuttu, joka viljelee sarkasmia. Mutta ei hän ikinä käytä sitä rasistisessa merkityksessä vaan niistä, joista hän ei oikein pidä. Jos henkilö itse kuulisi ne, ne aivan varmasti loukkaisivat.

        ”…turhautuneisuus ja kiukku kohtaamastani seksuaalisesta (ja muusta) häirinnästä maahanmuuttajamiesten taholta.” ja ”…sen aiheuttama tunnekuohu on mitätöity.”

        Ehkä ydin oli siinä, että enemmän seksuaalista häirintää harrastavat ihan nämä ”kantakirja” suomalaiset. Miksi tämä ei aiheuttanut kiukkua? Minua se ainakin on kiukuttanut sekä monia muita naisia suorastaan ahdistanut.

        ”Vaikka nykypäivänä seksuaalinen häirintä koetaan laajasti erittäin suureksi ongelmaksi, ei se minun kokemanani saisi aiheuttaa samanlaisia tuntemuksia kuin se aiheuttaa kenellä tahansa.”

        Tosin ei tuota ole kukaan kiistänyt, vain se kyseenalaistetaan, että se kohdistuu yksinomaan johonkin värilliseen maahanmuuttajaan.
        ”…lehti kuin huomaamatta korjasi kyseistä virheellistä kohtaa neljässä eri jutussaan ja myönsi, että ”apinoita” olikin vain yksi, se seksuaalinen ahdistelija.”

        Entä jos joku nyt kirjoittaisi aivan samanlaisen turhautumisen ja suuttumuksen vallassa ”persuapinasta”, joka on jopa ministeriksi asetettu? Voin hyvin kuvitella millainen meteli siitä nousisi.


        Anteeksipyyntö kuulostaa yhä varsin pinnalliselta.

        "Purra väittää sen olevan huumoria. Sarkasmi on ”purevaa ivaa tai purevan ivallinen ilmaus."

        Huumori ja sarkasmi on nykyaikana eräänlaista terapiaa ja selviytymiskeino mitä mustaa huumoria paljon ja suorastaan massiivisesti harjoitetaan stressaavissa ammateissa kuten sairaanhoitajat, lääkärit, opettajat, ... Jos tehtäisiin näille monille ammattiryhmillä sama mikä Purralle niin Suomessakaan ei olisi ainuttakaan hoitajaa, lääkäriä, kirurgia, opettajaa, sossutyöntekijää - kaikki olisi poispotkittu ja osa vankilassa.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Ei todellakaan kritisoi. Yhtälailla uuskonservatiiviset krisityt alistavat naisia.

        Arvasi, ettet edes ole lukinnut niitä kirjotuksia.
        Sinä puutut vain siihen mitä on sanonut sen alistamisen näkymisestä myös Suomessa. Naiset laitetaan pukeutumaan tunnistamattomiksi jätesäkeiksi.
        On se kuule hirveän näköistä kun kymmenen jätesäkin ryhmä kävelee Helsingissä vetäen lapsia perässään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arvasi, ettet edes ole lukinnut niitä kirjotuksia.
        Sinä puutut vain siihen mitä on sanonut sen alistamisen näkymisestä myös Suomessa. Naiset laitetaan pukeutumaan tunnistamattomiksi jätesäkeiksi.
        On se kuule hirveän näköistä kun kymmenen jätesäkin ryhmä kävelee Helsingissä vetäen lapsia perässään.

        Luin Purran kirjoituksia. Ja luen niitä vielä lisääkin.


    • Anonyymi

      Joitakin asioita ei vaan voi antaa anteeksi. Joskus silmä silmästä on ihan paikallaan!

    • Anonyymi

      Älä anna anteeksi joka on tehnyt sulle väärin ellei hän itse sitten pyydä sitä. Karma on opetusta varten. Jos ihminen ei kanna vastuuta väärinteoista niin hän jatkaa niitten tekemistä.

    • Anonyymi

      "Anteeksipyyntö kuulostaa yhä varsin pinnalliselta."

      Tämä anteeksipyynnön eliminointi on vassarien eräs tuhoisimmista asioista minkä ovat tehneet Suomen kansalle, missä varsinkin kirkon lanseeramana anteeksipyyntö täytyy päteä ja asia lopetetaan siihen.

      Miksi vassarit ym. mitätöivät anteeksipyynnön?

      Syy on yksinkertainen! Tämä vihamaalittaminen persuja kohtaan perustuu muutamaan muinaiseen viestiin ja tokaisuun joiden kierrättäminen on tämä vihaviestinnän perusta. Jos hyväksyttiin irtisanoutumiset ja anteeksipyynnöt niin koko vihalataus loppuisi siihen ja jatkettaisiin puhtaalta pöydältä mutta tämä ei vassareilla käy koska paha energia menettäisi voimansa mikä taasen on tämän vallankaappausyrityksen perusta.

      • ”Miksi vassarit ym. mitätöivät anteeksipyynnön?”

        Tarkoitat varmaan sitä, miksi suurin osa suomalaista ei koe aitona tuota anteeksipyyntöä?

        ”Syy on yksinkertainen! Tämä vihamaalittaminen persuja kohtaan perustuu muutamaan muinaiseen viestiin ja tokaisuun joiden kierrättäminen on tämä vihaviestinnän perusta.”

        :D Et ilmeisesti ole lukenut Hommaroomia tai muita, missä tämä nykyinen ”peruslogia” syntyi? Sieltä on peräisin juuri nuo vihakirjoitukset sekä rankka maalittaminen.

        Aivan samalla tavalla nyt tehdään. Mitään kritiikkiä ei saisi esittää PS:sia kohtaan, ei kyseenalaistaa mitään sen eliitin tekoja jne. Jos joku erehtyy, niin hän saa tuntea sen nahoissaan juuri noin: massoittain laitetaan vihakirjoituksia spostiin, sosiaaliseen mediaan jne. Yritetään kaikin keinoin ohjata mielenkiintoa toisaalle, ettei vain heidän omat syntinsä tulisi esiin. Kaivetaan tosiaan esiin kaikkea sellaista, millä voitaisiin mustamaalta ja häpäistä ne, jotka arvostelevat näitä ”pikkujumalia”.


      • Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Miksi vassarit ym. mitätöivät anteeksipyynnön?”

        Tarkoitat varmaan sitä, miksi suurin osa suomalaista ei koe aitona tuota anteeksipyyntöä?

        ”Syy on yksinkertainen! Tämä vihamaalittaminen persuja kohtaan perustuu muutamaan muinaiseen viestiin ja tokaisuun joiden kierrättäminen on tämä vihaviestinnän perusta.”

        :D Et ilmeisesti ole lukenut Hommaroomia tai muita, missä tämä nykyinen ”peruslogia” syntyi? Sieltä on peräisin juuri nuo vihakirjoitukset sekä rankka maalittaminen.

        Aivan samalla tavalla nyt tehdään. Mitään kritiikkiä ei saisi esittää PS:sia kohtaan, ei kyseenalaistaa mitään sen eliitin tekoja jne. Jos joku erehtyy, niin hän saa tuntea sen nahoissaan juuri noin: massoittain laitetaan vihakirjoituksia spostiin, sosiaaliseen mediaan jne. Yritetään kaikin keinoin ohjata mielenkiintoa toisaalle, ettei vain heidän omat syntinsä tulisi esiin. Kaivetaan tosiaan esiin kaikkea sellaista, millä voitaisiin mustamaalta ja häpäistä ne, jotka arvostelevat näitä ”pikkujumalia”.

        Missä on tehty mainitsemasi tutkimus? 😼

        ”suurin osa suomalaista ei koe aitona tuota anteeksipyyntöä?”


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Miksi vassarit ym. mitätöivät anteeksipyynnön?”

        Tarkoitat varmaan sitä, miksi suurin osa suomalaista ei koe aitona tuota anteeksipyyntöä?

        ”Syy on yksinkertainen! Tämä vihamaalittaminen persuja kohtaan perustuu muutamaan muinaiseen viestiin ja tokaisuun joiden kierrättäminen on tämä vihaviestinnän perusta.”

        :D Et ilmeisesti ole lukenut Hommaroomia tai muita, missä tämä nykyinen ”peruslogia” syntyi? Sieltä on peräisin juuri nuo vihakirjoitukset sekä rankka maalittaminen.

        Aivan samalla tavalla nyt tehdään. Mitään kritiikkiä ei saisi esittää PS:sia kohtaan, ei kyseenalaistaa mitään sen eliitin tekoja jne. Jos joku erehtyy, niin hän saa tuntea sen nahoissaan juuri noin: massoittain laitetaan vihakirjoituksia spostiin, sosiaaliseen mediaan jne. Yritetään kaikin keinoin ohjata mielenkiintoa toisaalle, ettei vain heidän omat syntinsä tulisi esiin. Kaivetaan tosiaan esiin kaikkea sellaista, millä voitaisiin mustamaalta ja häpäistä ne, jotka arvostelevat näitä ”pikkujumalia”.

        "Tarkoitat varmaan sitä, miksi suurin osa suomalaista ei koe aitona tuota anteeksipyyntöä?"

        Näin on - suuri osa suomalaisista on hylännyt anteeksipyynnön että se olisi joku kokemus.

        Kristinuskossa ja kirkossakin ennen anteeksipyyntö oli absoluutti eikä poliittinen kokemusakti.

        Syy tähän vinoutumaan myös kirkon piirissä on yksinkertainen! Tämä vihamaalittaminen persuja kohtaan perustuu muutamaan muinaiseen viestiin ja tokaisuun joiden kierrättäminen on tämä vihaviestinnän perusta. Anteeksipyynnöstäkin on tehty poliittinen relativistinen akti mikä sallitaan vain sallittujen ihmisten kohdalla. Al-Taeen anteeksipyyntö hyväksyttiin tuosta vaan mutta ei enää persujen, koska poliittinen eräänlainen vallankumousoperaatio on vielä kesken.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Missä on tehty mainitsemasi tutkimus? 😼

        ”suurin osa suomalaista ei koe aitona tuota anteeksipyyntöä?”

        Kunhan keksii omiaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan keksii omiaan

        Sitä minäkin. 😺


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tarkoitat varmaan sitä, miksi suurin osa suomalaista ei koe aitona tuota anteeksipyyntöä?"

        Näin on - suuri osa suomalaisista on hylännyt anteeksipyynnön että se olisi joku kokemus.

        Kristinuskossa ja kirkossakin ennen anteeksipyyntö oli absoluutti eikä poliittinen kokemusakti.

        Syy tähän vinoutumaan myös kirkon piirissä on yksinkertainen! Tämä vihamaalittaminen persuja kohtaan perustuu muutamaan muinaiseen viestiin ja tokaisuun joiden kierrättäminen on tämä vihaviestinnän perusta. Anteeksipyynnöstäkin on tehty poliittinen relativistinen akti mikä sallitaan vain sallittujen ihmisten kohdalla. Al-Taeen anteeksipyyntö hyväksyttiin tuosta vaan mutta ei enää persujen, koska poliittinen eräänlainen vallankumousoperaatio on vielä kesken.

        "Tämä vihamaalittaminen persuja kohtaan perustuu muutamaan muinaiseen viestiin ja tokaisuun joiden kierrättäminen on tämä vihaviestinnän perusta."

        Tiedän että PS:set vihaavat sitä, että heistä kerrotaan totuuksia.
        Olen vuosia lukenut heidän kannanottojaan ja mölinäänsä. Yhä niitä tulee joka tuutista.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "Tämä vihamaalittaminen persuja kohtaan perustuu muutamaan muinaiseen viestiin ja tokaisuun joiden kierrättäminen on tämä vihaviestinnän perusta."

        Tiedän että PS:set vihaavat sitä, että heistä kerrotaan totuuksia.
        Olen vuosia lukenut heidän kannanottojaan ja mölinäänsä. Yhä niitä tulee joka tuutista.

        Sinä itse vihaat kun sinusta kerrotaan täällä totuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä itse vihaat kun sinusta kerrotaan täällä totuus.

        Surullista että olet ominut tuon äärioikeiston opettaman trollauksen tavan.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Surullista että olet ominut tuon äärioikeiston opettaman trollauksen tavan.

        Kommunismi on myrkyttänyt sinut.


    • Anonyymi

      Se on vassujen politiikkaa.

    • Anonyymi

      Vassari ei anteeksi anna!

    • Anonyymi

      Aitouskovia herätysliikkeen kirjottajia palstalla käyp sääliksi, kun eivät ole tohtineet anteeksantoa luvata omasta puolestansa sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöille.
      Uskosansa ovat jäämäs sankoon joukoin ny sitte vaille sitä Taivaan perillisyyttä vähemmistöjen takia, vaikka ovat niin kovasti asjan eteen vaivaa nähneet.
      Parannuksen tekoon ei heitin selkä taida taipua siinäkään asjas, mutta asioilla on tapana kumminkin luonnistua tavalla tahi toisella.

      • Niinpä, eipä ole kuulut heidän anteeksipyyntöjä ukupuoli- ja seksuaalivähemmistöille.


      • Anonyymi

        "Aitouskovia herätysliikkeen kirjottajia palstalla käyp sääliksi, kun eivät ole tohtineet anteeksantoa luvata omasta puolestansa sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöille."

        Noku ei ole edes pyydetty anteeksi Jumalalta heidän taholtaan. Jäädään siis odottelimisiin!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Aitouskovia herätysliikkeen kirjottajia palstalla käyp sääliksi, kun eivät ole tohtineet anteeksantoa luvata omasta puolestansa sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöille."

        Noku ei ole edes pyydetty anteeksi Jumalalta heidän taholtaan. Jäädään siis odottelimisiin!!

        Kierrät siis vastuutasi noin? Ei, kyse on niistä lukemattomista valheista ja panetteluista, mitä ihmiset ovat kirjoittaneet sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöistä.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Kierrät siis vastuutasi noin? Ei, kyse on niistä lukemattomista valheista ja panetteluista, mitä ihmiset ovat kirjoittaneet sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöistä.

        Mistä sinä muka otat vastuun?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä muka otat vastuun?

        Olipa outo vastaus. Väistät asiaa ja siirrät sen (jälleen kerran) henkilöön. Miksi aiheesta keskusteleminen on näin vaikeaa?


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Olipa outo vastaus. Väistät asiaa ja siirrät sen (jälleen kerran) henkilöön. Miksi aiheesta keskusteleminen on näin vaikeaa?

        Minusta se oli kysymys jonka sinä taas kerran väistit maalin siirrolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta se oli kysymys jonka sinä taas kerran väistit maalin siirrolla.

        En väistänyt. Kyse oli siis ”…niistä lukemattomista valheista ja panetteluista, mitä ihmiset ovat kirjoittaneet sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöistä.”
        Kun näitä ei mielestäsi tarvitse pyytää anteeksi, koska ”Noku ei ole edes pyydetty anteeksi Jumalalta heidän taholtaan.”
        Mitä heidän taholtaan pitäisi pyytää anteeksi?
        Miksi sen vuoksi katsot oikeudeksi tehdä syntiä ja panetella sekä antaa väärää todistusta lähimmäisistäsi?
        Miksi omi pahoja tekojaan voi vasta sitten pyytää anteeksi, kunhan joku toinen on ensin pyytänyt niitä mahdollisesti tekemiään syntejään anteeksi?

        Totta kai pyydän aina anteeksi niin Jumalan edessä kuin lähimmäisteni edessä, jos olen tehnyt jotain pahaa.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        En väistänyt. Kyse oli siis ”…niistä lukemattomista valheista ja panetteluista, mitä ihmiset ovat kirjoittaneet sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöistä.”
        Kun näitä ei mielestäsi tarvitse pyytää anteeksi, koska ”Noku ei ole edes pyydetty anteeksi Jumalalta heidän taholtaan.”
        Mitä heidän taholtaan pitäisi pyytää anteeksi?
        Miksi sen vuoksi katsot oikeudeksi tehdä syntiä ja panetella sekä antaa väärää todistusta lähimmäisistäsi?
        Miksi omi pahoja tekojaan voi vasta sitten pyytää anteeksi, kunhan joku toinen on ensin pyytänyt niitä mahdollisesti tekemiään syntejään anteeksi?

        Totta kai pyydän aina anteeksi niin Jumalan edessä kuin lähimmäisteni edessä, jos olen tehnyt jotain pahaa.

        Väistit js edelleen jatkat kiemurteluasi.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        En väistänyt. Kyse oli siis ”…niistä lukemattomista valheista ja panetteluista, mitä ihmiset ovat kirjoittaneet sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöistä.”
        Kun näitä ei mielestäsi tarvitse pyytää anteeksi, koska ”Noku ei ole edes pyydetty anteeksi Jumalalta heidän taholtaan.”
        Mitä heidän taholtaan pitäisi pyytää anteeksi?
        Miksi sen vuoksi katsot oikeudeksi tehdä syntiä ja panetella sekä antaa väärää todistusta lähimmäisistäsi?
        Miksi omi pahoja tekojaan voi vasta sitten pyytää anteeksi, kunhan joku toinen on ensin pyytänyt niitä mahdollisesti tekemiään syntejään anteeksi?

        Totta kai pyydän aina anteeksi niin Jumalan edessä kuin lähimmäisteni edessä, jos olen tehnyt jotain pahaa.

        JOS olet tehnyt jotain pahaa…. 🤣🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väistit js edelleen jatkat kiemurteluasi.

        Mitä minä nyt väistin? Heittelet syytöksiä mutta et millään tavalla edes perustele niitä. Syytöksesi ovat sinun keksimiäsi, joten turhaan niitä trollaat täällä.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Mitä minä nyt väistin? Heittelet syytöksiä mutta et millään tavalla edes perustele niitä. Syytöksesi ovat sinun keksimiäsi, joten turhaan niitä trollaat täällä.

        Yritä edes ymmärtää mitä sinulle sanotaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritä edes ymmärtää mitä sinulle sanotaan.

        Yritä sitten kirjoittaa edes niin, että sen voi ymmärtää.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Yritä sitten kirjoittaa edes niin, että sen voi ymmärtää.

        Sinä et hua ymmärrä , olet tyypillinen vassari.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et hua ymmärrä , olet tyypillinen vassari.

        :D Mitä on "hua ymmärrä"? Vaan vai ehkä halua vai...


    • Anonyymi

      Ihminen sanoo mielipiteensä, sanottavansa tai tekee teon oman harkintansa ja tunteensa mukaan? Ja toinen sitten 'antaa sen hänelle anteeksi' - ylentää itsensä toisen yläpuolelle?!

      Se on alistusduhde. Se on toisen mitätöintiä.

      Jos henkilö.itse ei pidä siitä mitä teki tai sanoi ja katuu, antakoon hän itse itselleen anteeksi.

      • Sinulla on aika erikoinen käsitys anteeksi antamisesta.


    • ”Nyt ei vihervassut anna Purralle anteeksi…”

      Kaikki jotka eivät hyväksy rasismia ja Purran kovia arvoja, ymmärtävät sen, ettei Purra ole niitä koskaan pyytänyt anteeksi. Vain kirjoitusasua. Samoin Halla-aho ei ole pyytänyt julmia kannanottojaan anteeksi.

      Sen sijaan nyt käydään niiden kimppuun kuin hyeenat, jotka oikeasti ovat nuoruuden tyhmyyksiä pyytänyt anteeksi, eikä ole tuon teon jälkeen koskaan moiseen enää syyllistynyt.

      Armoa ei anneta PS:sissa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      194
      1621
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1424
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      321
      1228
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1179
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      120
      1085
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      93
      1065
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      133
      1023
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      234
      989
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      62
      969
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      89
      950
    Aihe