Mene kalaan, meressä on ruokaa.
Eikö ole ruokaa kaapissa.
12
330
Vastaukset
- Anonyymi
Kävin varsinais-suomessa. vesistöistä ei tietoakaan.
- Anonyymi
100 kilometriä matkaa merelle nooh ostin kalapuikkoja tänään.
- Anonyymi
Olen ostanut pullaa. Pullan päälle voi laittaa levitteitä ja kinkkua. Pulla on monesti huomattavasti parempilaatuista kuin nykyleivät.
- Anonyymi
Meri ja meri... Suomessa on vesistöjä joka puolella, että ei tarvitse mennä edes merelle kalastamaan, kun saa ruokakalat helposti. Kahdella katiskalla tulee niin paljon kalaa, että ei lopu ruoka kesken. Jopa mato-ongella ja pilkillä saa ruokakalat ongittua!
Olen itse kalastanut v. 1967 alkaen muutamalla katiskalla ja joskus on ollut verkkojakin apuna kalastuksessa, tuulastamassakin kävimme pojan kanssa. Nykyään kalastelen parilla katiskalla ruokakalat, helppo homma, menee muutama minuutti, kun kotimatkalla töistä tullessa käyn katiskoilla ja tuon kalat kotiin käsittelyyn. Yleensä fileeraan kalat pakastimeen, joskus savustelen tai teen kalakeiton. Kalaa tulee yllin kyllin, että joskus annan muutaman kalan naapurille.- Anonyymi
Kuinka vanha olit kun aloit kalastamaan ja paljonko on vuosia nyt kun olet jo 56 vuotta kalastanut? Missä työssä olet nyt, kun työmatkalla käyt pyydykset kokemassa?
- Anonyymi
Pohjanmaalla ja varsinaissuomessa ei paljon vesistöjä ole joetkin nykyän kuivanmaan noroja. suomessa on toisaalla kyllä paljonkin järviä. MUTTA EI TÄÄLLÄKÄÄN KAIKKIALLA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka vanha olit kun aloit kalastamaan ja paljonko on vuosia nyt kun olet jo 56 vuotta kalastanut? Missä työssä olet nyt, kun työmatkalla käyt pyydykset kokemassa?
On eläkeläinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On eläkeläinen.
Hän kertoi kokevansa pyydykset töistä tullessaan, ei hän silloin ihan kokonaan eläkkeellä ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin silloin 9 vuotias, kun aloin kalastamaan ja jäin eläkkeelle viime vuoden lopulla. Keväällä täytin 65 vuotta. Teen töitä edelleen, vaikka olen eläkkeellä, koska töitä riittää ja on mahdollista tehdä töitä. Joten käyn katsomassa katiskat töistä kotiin tullessa.
Olen asunut useammalla paikkakunnalla ja ulkomaillakin, aina on löytynyt paikkoja kalastella. Hyvinkin vaatimattomassa vesistössä on yleensä kaloja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin silloin 9 vuotias, kun aloin kalastamaan ja jäin eläkkeelle viime vuoden lopulla. Keväällä täytin 65 vuotta. Teen töitä edelleen, vaikka olen eläkkeellä, koska töitä riittää ja on mahdollista tehdä töitä. Joten käyn katsomassa katiskat töistä kotiin tullessa.
Olen asunut useammalla paikkakunnalla ja ulkomaillakin, aina on löytynyt paikkoja kalastella. Hyvinkin vaatimattomassa vesistössä on yleensä kaloja.Hatunnoston arvoista toimintaa, hienoa! Moni nuorempi ei jaksa edes töissä käydä ja ainoa harrastus on kännykän näppäily sohvalla löhöttäminen. Sitten kehtaavat valittaa, kun ei ole ruokaa eikä rahaa, tekisivät jotain sen eteen, eivätkä jurnuttaisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hatunnoston arvoista toimintaa, hienoa! Moni nuorempi ei jaksa edes töissä käydä ja ainoa harrastus on kännykän näppäily sohvalla löhöttäminen. Sitten kehtaavat valittaa, kun ei ole ruokaa eikä rahaa, tekisivät jotain sen eteen, eivätkä jurnuttaisi.
Niin, tosiaan aloitin kalastamisen silloin 9 vuotiaana, isoisäni osti minulle ensimmäisen katiskan syntymäpäivälahjaksi, oli se kova juttu! Kalastettiin isoisän kanssa monta vuotta yhdessä, kun en päässyt yksin järvelle veneen kanssa, mutta siitä se lähti ja joka kevät pitää saada katiskat veteen. Ulkomaillakin piti saada kalaa aina ja kotiapulainen tai vaimo niitä sitten valmisti meille ruuaksi.
Pojan ja tyttärien kanssa olen kalastanut tässä vuosien varrella, mutta nyt nuoriso on jo poissa kotoa ja omillaan, joten kalastelen yksin. Toki nuorisolle kala maistuu, kun teen kalaruokaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603435Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472951Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242809Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541877- 711116
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101111Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971050Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27879- 45869
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että104864