Voi olla että tapan itseni

Anonyymi-ap

Jo tänä vuonna. On ollut elämässä niin paljon surua ja menetyksiä viime vuosina. Naisetkaan ei kiinnostu vaikka tiedän että itsesääli ei auta. Vakavat mielenterveysongelmat vielä siihen päälle. Olen 34-vuotias.

Masentunut Mies

4

274

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Itsetuhoisista ajatuksista kannattaisi keskustella ammattilaisen kanssa. On olemassa monia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Ao. palveluista voi halutessaan saada tukea ja vinkkejä myös muuhun avun hakemiseen.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      Joka viikko ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on Solmussa-chat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää 24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Akuutissa tilanteessa kannattaa olla yhteydessä oman kunnan psykiatriseen päivystykseen tai soittaa 112.

      Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

    • Anonyymi

      Itse olen pettynyt kun tässä maassa ei ole saatavissa lopetus piikkiä ihmiselle, Itse kävisin hakemassa ihan heti .
      Terveisin 49 vuotias mies.

    • Anonyymi

      Minulla on sama tilanne isojen menetysten suhteen. Olen ollut välillä itsetuhoisten ajatusten vallassa, mutta olen nykyään jo kiitollinen etten ole tehnyt mitään.

      Täytyy vain jaksaa uskoa, että tulevaisuudessa on hiljalleen hiukan helpompaa. Menetetyt ihmiset ja asiat eivät palaa. Muista ihmisistä harvoin on lohtua isojen menetysten kohdalla. Ehkä päinvastoin.

      Surua on vaan uskallettava tuntea ja päästää sitä ulos itsestään, purkaa. Itselläni lopulta parhaiten on auttanut itku ja suoranainen parku. Toisena ulkoilu.

      Tiedän, että ihan biologisista syistä naisen on helpompi itkeä kuin miehen. Mutta jos se onnistuu, se puhdistaa kehoa stressihormoneista. Mielikin kevenee.

      Elämä on epäreilua ja välillä hirveän rankkaa. Ihmisen on kuitenkin, sittenkin, mahdollista selvitä hyvinkin vaikeista, jopa mahdottomista tilanteista.

      Itse olen mennyt (syyttömänä) epäinhimillisen helvetin läpi ja tiedän nyt, miten vahva ja huippu tyyppi oikeasti olen. Sillä ns. heikkous on lopulta vahvuutta.

      Minulla on yhä PTSD ja vaikea/keskivaikea masennus. En siis ole mikään helppoheikki. En puhu trendimasennuksesta, joka menee ohi tyyliin meditoimalla. Ihmiset, joilla ei ole ollut valtavia vaikeuksia, menetyksiä ja traumoja, eivät ymmärrä eikä sitä kannata ottaa henkilökohtaisesti.

      Toivon, että teidän kaikkien olo juuri tänään olisi sentään siedettävä. Että jaksaisitte katsoa pidemmälle. Elämässä ei vaan ole luvattu kellekään mitään. Me vain oletimme jotakin elämästä tai esim jostain ihmisestä. Niin ei kannata tehdä. Nallekarkit eivät mene tasan ja pahojakin asioita tapahtuu myös hyville ihmisille.

      Olen toisaalta valmis lähtemään vaikka heti, mutta en enää tahdo. Minua kiinnostaa millainen tuleva elämä on. Pidän tätä jo hyvänä tilanteena. Enempää en osaa pyytääkään enää. Mitään erityistä iloa tai lohtua ei minulle ole enkä edes odota.

      Lämpimiä terveisiä ja halaus kaikille, joilla on rankkaa.

    • Anonyymi

      Jos olisi vapaasti saatavissa itselle lopetus piikkiä niin hakisin sen ihan heti enkä enään miettisi yhtään.
      Terveisin mies 49 v.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8086
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1493
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe