Mitä tehdä?

Heti alkuun haluan sanoa tietäväni että tämä ainainen anoppi-miniä sota on usein idioottimaista ja molemmilla puolilla on omat vikansa, mutta tilanne on nyt sen verran piinallinen, että kaipaisin apua. Anoppini on ollut aina minulle todella ystävällinen ja halunnut tutustua minuun - ja minä häneen, olen jopa avautunut hänelle todella kipeistä asioista ja hän tietää minulla olleen erittäin vaikea lapsuus.

Nyt kuitenkin kesäkuussa kaikki muuttui. Olen muuttamassa miehen kanssa toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ja muutamme siis yhteen ensimmäistä kertaa. Yhtäkkiä huomasin ilmapiirin muuttuneen täysin ja minusta alettiin puhumaan pahaa selkäni takana. Keksittiin esim. että minä en anna miehen käyttää instagramia vaikka mies oli aivan itse tehnyt somepaasto päätöksen ja suostutellut minutkin liittymään. Sitten puhuttiin minun olevan ehdoton ja itsekäs kun en halunnut maksaa kahteen asuntoon (minun omaan yksiöön ja uuteen 2h) vuokraa samaan aikaan jotta saisi rauhassa muuttaa.. Pelkäsivät kai että mies lähtisi pois jo elokuussa. Sitten alkoivat puhua että minä en päästä miestä mökille jossa he ovat kokoajan ja mieskin 50% ajasta. En nyt muista mitä kaikkea muuta, mutta joka tapauksessa kaikki kärjistyi juhannuksena. Mennessämme mökille ei appi puhunut sanaakaan automatkalla ja perillä anoppi selvästi mökötti. Minulle tuli aivan kamala ahdistus enkä kestänyt sitä. He ovat olleet minulle tärkeitä ihmisiä. Menin poraamaan lähimetsään XD mutta sieltä pois tullessani mies yritti selvitellä asiaa ja kutsui äitinsä puhumaan. Siinä alkoi sitten piikittelemään ja huutamaan minulle.. Komensi apen katsomaan tätä ja minä en voinut kuin yrittää paniikissa puolustaa itseäni edes jotenkin. Mies ei sanonut mitään paitsi "korjasi totuuksia" äitinsä puolesta, jotka sitten kuitenkin osoitin vääräksi... Anoppi esitti kunnon teatteriesityksen jossa kuvasi minua kuristamassa köydellä miestäni ja sanoi tämän olevan täysin tossuni alla.. Tässä vaiheessa hyvä selventää että olemme molemmat 20 vuotiaita. Minusta tuntuu että olin jonkinlaisessa shokissa tämän episodin jälkeen, en muista kunnolla tapahtunutta ja tärisin. Sen muistan että myönsin todella paljon asioita puolustaakseni itseäni vaikkei ne olleet totta ja siksi anoppi tuli viimeiseksi halaamaan minua ja jotenkin se niin todettiin että minä olen syyllinen mutta hän on armelias. Mitään anteeksipyyntöä ei ole tullut. Näin ensimmäistä kertaa tapahtuneen jälkeen heitä toissapäivänä kun olimme mökillä 2yötä ja he olivat kuin mitään ei olisi tapahtunut. Minua ahdisti aivan valtavasti enkä pystynyt olemaan oma itseni. Olen todella lyhytvihainen ja anteeksiantavainen ihminen mutta en välttämättä aina haluaisi olla...Enkä tiedä pystynkö palauttamaan entisiä välejämme koska olen liian peloissani. Anoppikin on sanonut ettei "aio yrittää enää" meidän välillä :( Mies aikoo olla joka toinen vklp vanhemmillaan ja suunnitteli jo ottavansa ensi vuonna kesätyön jostain vanhempien mökin läheltä, tällä hetkellä tuo ajatus tuntuu todella raskaalta, mutta ehkä parempi murehtia sitä myöhemmin. Kysyin myös juhannuksen jälkeen apelta että eihän meidän kaikkien välillä ole mitään pahaa verta niin vastasi oudosti että "no ei ole... mutta pitää muistaa kommunikointi" ? Ovat itse siis sanoneet että kaikki informaatio tulee mennä miehen kautta. Nyt olen lähdössä purkamaan muuttotavaroita uuteen kotiin ja mies tulee viikkoa ennen opiskelun alkua perässä.

6

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Omasta kokemuksesta voin todeta, että nuo tuollaiset eivät yleensä tule ihan tyhjästä. Itsekin olen jopa pariin otteeseen elämässä ihmetellyt anopin outoa asennetta, kunnes minulle on selvinnyt, että poikansa on hänelle minulle jos sun mitä puhunut. Että ensimmäisenä kannattaisi nyt miettiä, että mitä se mies on siellä kotonaan niiden vanhempiensa kanssa jutellut ja onko niissä anopin puheissa ja miehen todellisissa tuntemuksissa sittenkin jotakin yhteistä.

      • Anonyymi

        Sama kokemus mulla. Jokaikinen anoppiongelmani on lopulta kiertynyt poikaan, eikä niinkään äitiin. Se mitä kerrotaan kotona ja mitä kerrotaan äidille, ei aina ole ihan yksi yhteen ja anoppihan tosi usein kuulee jatkuvasti vain sitä toista puolta siitä tarinasta. Ihmisillä on tapana puhua itsensä paremmaksi kuin ovat ja selitellä juttuja usein ainakin pikkasen sen toisen osapuolen niskaan (likipitäen ihan huomaamattaankin).


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🍒 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17964050M

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Nythän siis ensimmäisenä herää tunne, että mies ei oikeasti haluaisi muuttaa ja on siitä myös vanhemmilleen sanonut. Hän ehkä muuttaa ihan vana niiden opiskelujen takia. Että jos sinä itse jotakin muuta toivot ja ajattelet, että opiskelujen lisäksi siellä uudessa kaupungissa olisi muukin elämä, niin kannattaa miettiä sitä uudelleen. Tietysti tilanne voi muuttua ja mies kotiutua jne. mutta sinuna en paljoa sen varaan laskisi.

    • Anonyymi

      Sano samaa kuin muutkin tässä. Nyt olisi paikallaan kunnollinen keskustelu parisuhteen tilasta. Anopin ja appiukon ajatukset tosi harvoin syntyvät tyhjiösä, vaan jotain siellä nyt on heille sanottu tai jätetty sanomatta. Jotain mikä on ehkä ymmärretty väärin tai ihan aidosti sanottu heille toisin kuin sinulle. Syyt voivat olla moninaiset, eikä asoita ole aina helppo sanoa ihan suoraa, jos sen tietää vaikka satuttavan toista. Eli siis mihinkään syyttelyyn ja syyllisten etsimiseen ei kannata lähteä. Oleellista olisi selvittää asiat, ei niinkään löytää syyllisiä. Varsinkin kun tuosta nyt sai vähän sen kuvan, että mies oli selittänyt asioita tuossa tilanteessakin vastoin sitä miten sinä olet asiat nähnyt ja ajatellut niiden olevan, niin te ette nyt selvästikään ole keskenännekään ihan samalla sivulla näiden asioiden kanssa.

      Siitä ei tietenkään pääse mihinkään, että tuollainen kuvaamasi kaltainen käytös ei ole ok. Jos tilanne todella meni noin, niin tuossa on ollut hyvin huonoa käytöstä niin appivanhempiesi kuin myös miehesi taholta. Tuollainen joukkovyörytys ja vielä jossain mökillä, niin ei todellakaan ok ja anteeksipyyntö olisi ihan paikallaan. Sen anteeksipyynnön aika ei vaan ikävä kyllä ehkä ole vielä, vaan vastapuolenkin täytyy ensiksi tajuta käytöksensä vääryys.

    • Anonyymi

      Miehesi kuulostaa todelliselta tossu sankarilta, mutta koska olette 20 vuotiaita niin menee nuoren iän piikkiin. Suosittelen keskustelemaan vakavasti miehesi kanssa ja kysymään suoraan mitä hän on puhunut vanhempiensa kanssa, kun et ole ollut paikalla.

      Varaudu siihen, että et välttämättä tule ikinä saamaan asiallisia välejä appivanhempiisi. Älä missään nimessä enää avaudu yksityisistä asioista anopille!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1448
    4. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1131
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1128
    6. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1120
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1081
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe