Afrikka lomakohteena

Anonyymi-ap

Oletteko käyneet Afrikassa? Kenia ja Tansania kiehtoisi kansallispuistoineen.
Kuuma ilman ala, ehkä liiankin hottia. Serengetin kansallispuisto olisi käymisen arvoinen paikka kirahveineen ja seeproineen.

Mantereella on myös kriisejä, nyt tuo Nigerin kriisi. Maanosassa on ollut eniten kahakoita koko maailmassa. Lomailu ei tuon puolesta ole aina turvallista.

Aina löytyy joku joka haluaa kalifiksi kalifin paikalle.

"LÄNSI-AFRIKAN maiden sotilasjohtajien Nigerin kriisiä koskevaa kokousta on lykätty. Sotilasjohtajien oli määrä tavata tänään lauantaina Ghanan pääkaupungissa Accrassa.

Paikalliset sotilaslähteet kertoivat kokouksen järjestämisestä perjantaina uutistoimisto AFP:lle. Myöhemmin lähteet kuitenkin kertoivat, että kokousta on lykätty eteenpäin "teknisten syiden" vuoksi.

Lähteiden mukaan Länsi-Afrikan talousyhteisö Ecowasin jäsenmaiden esikuntapäälliköiden oli määrä neuvotella Nigerin tilanteen ratkaisemisesta.

Ecowas päätti torstaina valmiusjoukkojen lähettämisestä Nigeriin. Joukkojen tarkoituksena on palauttaa sotilasjuntan syrjäyttämä presidentti Mohamed Bazoum takaisin valtaan.

SOTILAALLISELLA väliintulolla olisi tarkoitus palauttaa valtaan sotilasjuntan heinäkuun lopulla syrjäyttämä presidentti Bazoum."

Mitä ei uutisoida on tuossa alla, vaarallista on mennä sinne näköjään "lomailemaan" edes 800 kaverin kanssa, vaikka olisi kädessä rynnäkkökiväärit.

https://www.youtube.com/watch?v=_d_UH3lyqb8


AV

23

623

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suosittelen Etelä-Afrikkaa ja Kapin aluetta, suomalaiselle sopivan viileä ilmasto, hyvää viiniä, oliiveja, merenruokaa.

    • Välimeren rannikolla olen käynyt. Kulttuurieroja on sen verran, että alkaisi pidemmän päälle haittaamaan viihtymistä. Noin luonnon puolesta ei tainnut olla paljon oliivipuita ihmeellisempää.

    • En mutta haluisin kyllä nimenomaan sen luonnon nähdä tosin sitäkin on paljon erilaista eri puolilla mannerta.🙂.

      • Anonyymi

        Maalaisitko itsesi kenkälankilla mustaksi ettet erotu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maalaisitko itsesi kenkälankilla mustaksi ettet erotu?

        En tietenkään ei ihonvärillä ole mitään merkitystä.🙄.


      • Anonyymi

        Afrikassa pulleus on hyve 👍🏼


    • Anonyymi

      En ole käynyt, mutta 98% eurooppalaista ja 2% afrikkalaista geneettistä alkuperää omaten vastaukseni on kyllä, mutta koko manner on liian sotaisa ja vihamielinen ollakseen houkutteleva

      • Tiedätkö että tuo 2% on oikeasti Afrikasta vai olisiko se jokin testin tekemä virheellinen arvaus?

        Mä olen yhden testin mukaan n. 2 % eteläamerikan intiaani, mutta olen melko varma että sellaista yksittäistä esivanhempaa minulla ei oikeasti ole eikä mikään porukka ole myöskään muuttanut Atlantin yli "vastavirtaan".


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Tiedätkö että tuo 2% on oikeasti Afrikasta vai olisiko se jokin testin tekemä virheellinen arvaus?

        Mä olen yhden testin mukaan n. 2 % eteläamerikan intiaani, mutta olen melko varma että sellaista yksittäistä esivanhempaa minulla ei oikeasti ole eikä mikään porukka ole myöskään muuttanut Atlantin yli "vastavirtaan".

        En tiedä, mutta tiedän että tuttavani ovat saaneet eri prosenteilla ja muuta syntyperää olevia vastauksia tai olleet 100% eurooppalaisia. Tuo tulostin on oikeastaan siskoni, en itse ole halunnut luovuttaa omaa DNA:ta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, mutta tiedän että tuttavani ovat saaneet eri prosenteilla ja muuta syntyperää olevia vastauksia tai olleet 100% eurooppalaisia. Tuo tulostin on oikeastaan siskoni, en itse ole halunnut luovuttaa omaa DNA:ta.

        Mulla on lähimpien testattujen sukulaisten joukossa sisarukset (täyssisaret testin mukaankin), molemmat pääosin suomalaisia, mutta toinen loppuosaltaan enimmäkseen skandinaavi ja toinen pohjoiseurooppalainen. Toiselta löytyy pari % jotain aasialaisuutta toiselta ei. Testillä vaan ei ole riittävästi dataa että pystyisi muuta kuin tekemään valistuneen arvauksen.

        Osa yhteisestä dna-nauhasta on sellaista että se jaetaan hyvin suuren joukon kanssa, osa taas sellaista että jakajia on hyvin vähän.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Mulla on lähimpien testattujen sukulaisten joukossa sisarukset (täyssisaret testin mukaankin), molemmat pääosin suomalaisia, mutta toinen loppuosaltaan enimmäkseen skandinaavi ja toinen pohjoiseurooppalainen. Toiselta löytyy pari % jotain aasialaisuutta toiselta ei. Testillä vaan ei ole riittävästi dataa että pystyisi muuta kuin tekemään valistuneen arvauksen.

        Osa yhteisestä dna-nauhasta on sellaista että se jaetaan hyvin suuren joukon kanssa, osa taas sellaista että jakajia on hyvin vähän.

        Näinhän se on, ettei testeillä saa mitään varmuutta tai voi olla mitenkään varma testin tekijän luotettavuudesta. Uskon sen olevan parin prosentin verran luotettavampi kuin horoskooppi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on, ettei testeillä saa mitään varmuutta tai voi olla mitenkään varma testin tekijän luotettavuudesta. Uskon sen olevan parin prosentin verran luotettavampi kuin horoskooppi.

        Ei ne mitään huuhaata ole, kunhan hyväksyy ja ymmärtää rajoitteet. Osa kunkin perimästä on sellaista, että sen voi helposti ja luotettavasti yhdistää johonkin tiettyyn etnisyyteen mikä tarkoittaa että siltä osin vaihtelua on kyseisen porukan sisällä vähän. Osa sitten voi olla paljon epämääräisempää jota ei voi yhdistää mihinkään ryhmään. Ihmiset vaan tuskin olisivat tyytyväisiä tuloksiin, joissa sanottaisiin että olet 60% suomalainen, 20% skandinaavi ja 20% jotakin tuntematonta tai epämääräistä.

        Suomi on vähän erikoistapaus, mutta Euroopassa muuten porukka on väestön liikkuvuuden vuoksi hyvin sekoittunutta. Afrikassa vertailun vuoksi on heimoja, jotka jo ulkonäkönsä puolesta eroavat toisistaan paljon vaikka asuvat melko lähellä toisiaan.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Ei ne mitään huuhaata ole, kunhan hyväksyy ja ymmärtää rajoitteet. Osa kunkin perimästä on sellaista, että sen voi helposti ja luotettavasti yhdistää johonkin tiettyyn etnisyyteen mikä tarkoittaa että siltä osin vaihtelua on kyseisen porukan sisällä vähän. Osa sitten voi olla paljon epämääräisempää jota ei voi yhdistää mihinkään ryhmään. Ihmiset vaan tuskin olisivat tyytyväisiä tuloksiin, joissa sanottaisiin että olet 60% suomalainen, 20% skandinaavi ja 20% jotakin tuntematonta tai epämääräistä.

        Suomi on vähän erikoistapaus, mutta Euroopassa muuten porukka on väestön liikkuvuuden vuoksi hyvin sekoittunutta. Afrikassa vertailun vuoksi on heimoja, jotka jo ulkonäkönsä puolesta eroavat toisistaan paljon vaikka asuvat melko lähellä toisiaan.

        Hahahaa, no joo. Ainakin sukurutsaa esiintyy. Vanhempani ovat kaukaisia serkuksia.


    • No en todellakaan. mutta ihan mielenkiintoisia kuvia sieltä nähny. Ne riittää. Ja ens viikolla lähden Ruotsiin. En välttämättä ihan Trolhättaniin jaksa ajaa, mutta sinne päin.

    • Anonyymi

      Ilmastohumppaa hokevat vihervassarilaisethan pääharrastuksenaan lentelevät ympäriinsä kysy heiltä.
      Itseäni ei Afrikka kiinnosta tuon taivaallista. Riittää, että joka luonto ohjelma on täynnä apinoita ja gnu antilooppeja. Yhdysvallat luonnoltaan hieno paikka on.

    • Afrikan ilmasto on lämmin .. toki se on myös kuiva verrattuna vaikkapa Aasian lämpimiin osiin.

      Matkustaminen Afrikkaan on ihan ok, kunhan ei mene kriisialueille. Ja mitään omatoimimatkaa en suurin surminkaan suosittele.

      Kulttuurierot ovat valtavat ja kannattaa varautua valtavaan köyhyyteen. Sellaiseen, mikä saa ihmiset tekemään mitä vain selviytyäkseen.

      Ihmiset ovat ystävällisiä.. ainakin päivänvalossa.. mutta ei kannata eksyä väärään paikkaan väärään aikaan. Afrikassa elämällä ei ole mitään arvoa.

      Infrastruktuuri on siellä mitä on.. parhaillakin alueilla sähkökatkoja ja sellaisen sattuessa .. se pimeys on sitten oikeasti pimeää.

      Mutta se ihana luonto.. se on oikeasti sen arvoista. Ja on suuri rikkaus kokea niin erilaista elämää, kuin siellä on.

      Suosittelen, mutta katso, että olet hoitanut kaikki rokotukset ja viranomaisasiat hyvissä ajoin.

      • Anonyymi

        Afrikassa ihmisten "ystävällisyyteen" kannattaa tosiaan suhtautua usein varauksella, erityisesti turistikohteissa ja kaupungeissa. Afrikkalaisen ystävällisyyden taustalla on useimmiten toive hyötyä hölmöstä turistista tavalla tai toisella (viedä rahat, saada seksiä, kiusata huvin vuoksi). Kyyninen asenne ehkä, mutta kokemuksesta voin sanoa, että niin se ikävä kyllä menee. Eivät ole niin mukavia ihmisiä kuin antavat ymmärtää olevansa. Mutta kun asian tiedostaa, siitä ei ole harmia.


    • Anonyymi

      En ole käynyt Marokkoa pidemmällä, mutta onhan se ainakin Afrikan mantereella. Mä en pidä pitkistä lennoista, joten tuskin tulen käymäänkään. Aikanaan on kyllä tullut käytyä Uudessa-Seelannissa, mutta olin siellä vuoden ja samaten on tullut vietettyä pikkasen vajaa vuosi Brasiliassa. Tuolloin tuli käytyä Australiassa ja brassivuonna sitten muutama muukin Etelä-Amerikan maa. Mikään Afrikkan maa ei silleen asuinkohteena kiehdo, joten jäänee väliin.

    • Anonyymi

      Hyvin varustettuja mustia miehiä NAM

    • En ole itse käynyt kuin Tunisiassa (silloin tulevan) mieheni kanssa -97. Se reissu oli ihan kiinnostava, käytiin tutkailemassa luolakaupunkeja, joissa edelleenkin asuu paikallisia luola-asunnoissaan. Tuli myös ratsastettua kamelilla Saharan laitamilla oikein turistityyliin🫣 Meillä oli tapamme mukaan vuokra-auto käytössä. Kerran olimme retkeilemässä ja päätimme oikaista miehen ehdotuksesta erään aidatun alueen poikki. Puolessa välissä peltoa tajusimme miksi alue oli aidattu. Siellä iso lauma vesipuhveleita tuijotti meitä synkkinä, ilmaa haistellen... Noh, jättivät meidät lopulta rauhaan, ei oltu riittävän kiinnostavia😅

      Muuten olen kuullut mieheni sukulaisilta, että monessa Afrikan maassa pitää kulkea vain ja ainoastaan paikallisen oppaan mukana. Heidän mielestä se on ollut ok. Sen takia ei ole tullut uudestaan Afrikkaan lähdettyä. Omatoimimatkailu kun on se meidän juttu.

    • Anonyymi

      Nigeria ja Tansania ovat aika etäällä toisistaan.

    • Anonyymi

      Kävin aikoinani Marokossa ja se riittää oikein hyvin Afrikasta.

      - Sheena

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe