AIkoinaan oli sentään 3 eturatasta. Mihin perustuu idea, että on vain yksi eturatas ja sitten esim. 11 takaratasta? Tuskin niillä saadaan riittävän pientä välitystä ykkösvaihteelle, jota tarvitsee jyrkissä nousuissa.
Vain yksi eturatas nykymaastopyörissä?
50
759
Vastaukset
- Anonyymi
Nousut on loivennettu teistä. Dynamiitti ja kaivinkone keksittiin.
- Anonyymi
Ei kait teitä maastoksi lasketa. Teillä ajetaan maantiepyörillä, joissa on pässinsarvet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kait teitä maastoksi lasketa. Teillä ajetaan maantiepyörillä, joissa on pässinsarvet.
Ei tarvitse teititellä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kait teitä maastoksi lasketa. Teillä ajetaan maantiepyörillä, joissa on pässinsarvet.
Räpätin pitää ehdottomasti olla, jos tarkoitus on olla katu-uskottava.
- Anonyymi
Takavaihtaja pystyy nykyisin paljon suurempiin takarattaiden kokoeroon mukautumaan.
Yhdellä eturattaalla ja uusilla takavaihtajilla saadaan nykyisin paremmat välityssuhteet kuin vanhoilla 3x7. Takapakaksi voit valita ns. Maantiepakan tai Vuoristopakan. - Anonyymi
Jotta rattaa kuluisi nopeammin ja saataisiin myytyä uusia.
- Anonyymi
Sähkömaastopyörä on liikkumisen farssi: halutaan vaikeampiin olosuhteisiin mutta sitten ei jaksetakaan ilman boostia.
Sama kuin painonnostossa olisi levytangossa apuhissit.- Anonyymi
Sähköä tarvitaan vastatuulen eliminointiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköä tarvitaan vastatuulen eliminointiin.
Ja sitä on varmaan tarvitaan maastossa rajusti :D.
Eiköhän maantiepyöräilyssä sitä sähköä tarvita, niin itsekin.
- Anonyymi
ketjut vääntyy rikki nopeesti vinommassa
- Anonyymi
Kolmella eturattaalla on tuo vaara.
- Anonyymi
Ei ne mihinkään väännyt, mutta venyvät, jos etupää pyörii koko ajan samalla rattaalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne mihinkään väännyt, mutta venyvät, jos etupää pyörii koko ajan samalla rattaalla.
Ketjut venyy samassa suhteessa miten niihin voimaa käytetään. Jos haluaa ketjujen kestävän mahdollisimman pitkään, niin ajalee pelkästään alamäkiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketjut venyy samassa suhteessa miten niihin voimaa käytetään. Jos haluaa ketjujen kestävän mahdollisimman pitkään, niin ajalee pelkästään alamäkiä.
1 vaihteinen pyörä on paras , toimii vaikka 100 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 vaihteinen pyörä on paras , toimii vaikka 100 vuotta.
Eipä paljoa ilostuta, koska henki lähtee aikaisemmin. Tietysti jos haudattaisiin pystyasentoon fillarin selkään nostettuna, niin olishan se ihan tyylikästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne mihinkään väännyt, mutta venyvät, jos etupää pyörii koko ajan samalla rattaalla.
vääntömomentti on isompi
- Anonyymi
Kapan sisäiset vaihteet ovat kätevimmät.
- Anonyymi
Huono hyötysuhde niissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono hyötysuhde niissä.
Millä tavoin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavoin?
Turhaa vastusta verrattuna ketjuvaihteisiin. Vähän vastaava kuin haspeli vs. hyrräkela. Ei lennä uistin haspelilla kauas, kun siimaa jarruttaa turha ilmanvastus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaa vastusta verrattuna ketjuvaihteisiin. Vähän vastaava kuin haspeli vs. hyrräkela. Ei lennä uistin haspelilla kauas, kun siimaa jarruttaa turha ilmanvastus.
hyvä esimerkki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavoin?
5-8% häviää tehosta suoraan rataspakkavaihteiseen verrattuna.
Siksi kilpailuissa ei nähdä rumpuvaihteisia pyöriä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono hyötysuhde niissä.
Ja pakkasella ne ei pelaa kun parikk vanhalla pyörällä, ja on vaikea saada vaihteet toimimaan jos esin tulee takapyörän rengasrikko.
Avorattailla ei mitään hankaluuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5-8% häviää tehosta suoraan rataspakkavaihteiseen verrattuna.
Siksi kilpailuissa ei nähdä rumpuvaihteisia pyöriä.Mihin se häviää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaa vastusta verrattuna ketjuvaihteisiin. Vähän vastaava kuin haspeli vs. hyrräkela. Ei lennä uistin haspelilla kauas, kun siimaa jarruttaa turha ilmanvastus.
Mikähän on haspeli...ikinä kuullukaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5-8% häviää tehosta suoraan rataspakkavaihteiseen verrattuna.
Siksi kilpailuissa ei nähdä rumpuvaihteisia pyöriä.>>5-8% häviää tehosta suoraan rataspakkavaihteiseen verrattuna.
Siksi kilpailuissa ei nähdä rumpuvaihteisia pyöriä.<<
Eihän tavalliselle polkijalle tällaisella ole merkitystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>5-8% häviää tehosta suoraan rataspakkavaihteiseen verrattuna.
Siksi kilpailuissa ei nähdä rumpuvaihteisia pyöriä.<<
Eihän tavalliselle polkijalle tällaisella ole merkitystä.Voihan sitä ajella sitten vaikka kuntopyörällä, jos voimansiirron häviöilä ei ole merkitystä polkijalle.
- Anonyymi
Takapakkoja näyttäisi olevan tarjolla 6–12 hampaisina. Luulisi tuollaisen 12-piikkisen edellyttävän tavallista kapeampia kettinkejä.
- Anonyymi
Ei hampaisina, vaan rattaisina.
- Anonyymi
Moposkootteri poistaa tuon ongelman ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moposkootteri poistaa tuon ongelman ?
Hihnaveto poistaa nuo kettinkiongelmat.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/harley-davidsonin-suunnittelema-sahkoavusteinen-polkupyora-hihnaveto-ja-automaattivaihteisto/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei hampaisina, vaan rattaisina.
Takapakkojen isoin ratas voi nykyisin olla yli 44 piikkinen. Jos eturatas on vaikka 32 piikkinen niin renkaasta loppuu pito ennenkuin polkimesta vääntö.
Anonyymi kirjoitti:
Takapakkojen isoin ratas voi nykyisin olla yli 44 piikkinen. Jos eturatas on vaikka 32 piikkinen niin renkaasta loppuu pito ennenkuin polkimesta vääntö.
Tällä hetkellä maastopyörän takapakkojen uusimmat/kalleimmat versioit ovat 12vaihteisia hammasvälillä 10-52, eli puhutaan 520%:n välitysalueesta.
Tuosta sitten voi alkaa laskemaan vanhojen 2-3 eturattaalla olevien vaihteistojen välitysalueita kun niissä oli käytössä 11-28/30 takapakat.
Maastopuolella on menty lähes kokonaan näihin 1x
Vaihteistoihin, maantiellä vielä 2/3ratasta käytössä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihnaveto poistaa nuo kettinkiongelmat.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/harley-davidsonin-suunnittelema-sahkoavusteinen-polkupyora-hihnaveto-ja-automaattivaihteisto/HarleyParkitsonin täytyy yrittää jotain kun kauppa ei käy uusilla normimopoilla...
- Anonyymi
Mulla on sitten joku välimalli, kun on 2 eturatasta.
- Anonyymi
Niin se maailma muuttuu. Ennen lesoiltiin sillä kenellä oli eniten vaihteita.
Sähköavusteisessa polkupyörässä ei tietty vaihteita tarvitse kovin montaa olla muutenkaan.- Anonyymi
Eikö se akku tyhjene nopeammin jos jurnuttaa liian isolla vaihteella kokoajan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö se akku tyhjene nopeammin jos jurnuttaa liian isolla vaihteella kokoajan?
En tiedä. 24voltilla täyttyy livakasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö se akku tyhjene nopeammin jos jurnuttaa liian isolla vaihteella kokoajan?
Energia on sama kuin voima kertaa matka. Saman verran joutuu siis tekemään töitä oli vaihde mikä tahansa. "Minkä voimassa voittaa, sen matkassa menettää."
- Anonyymi
Sähköpyörissä riittää vääntöä muutenkin, joten vaihteita ei tarvi olla niin montaa.
- Anonyymi
siis: Oikeastaan ei yhtään, irrotin molemmat vaimon pöyrästä. turhia ippeleitä
- Anonyymi
Nykyisin pyörän ei tarvitse kestää pitkään, niin voidaan käyttää kapeita ketjuja ja laittaa takapakkaan enemmän rattaita. Mitä nopeammin pyörä hajoaa, sitä enemmän niitä saadaan myytyä tyhmille asiakkaille.
- Anonyymi
Painonsäästö ja yksinkertaisempi (=vähemmän vikaherkkä) rakenne ainakin etuna yhden eturattaan ratkaisussa.
- Anonyymi
Me Hangossa teemme noita ja nauramme partaamme kun ihmiset vaan ostaa uusia ja uusia fillareita.
Kaikissa on tähän asti ollut vain yksi etupyörä ja yksi takapyörä. Useammasta etupyörästä on tullut vain valituksia.- Anonyymi
Tyrskähti oluet näppäimistölle, kiitti vaan :) :) :)
- Anonyymi
Paappani kertoi aikoinaan miehestä, joka oli eka kertaa nähnyt polkupyörän Pohjanmaalla:
"Mikä helekutti se oli, kun se meni niin pirun lujaa - ja siinä oli pyörät PERÄKANAA!" - Anonyymi
Puljaa siinä eturattaan vaihtajan kassa vielä nupiksi takarattaiden puljaus.
- Anonyymi
Raisussa on 53-piikkinen takaratas. Isompaan ole mopoissa nähnyt.
- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
🍑 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017971088on
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760