Pelaako muisti?

Tässä vähän harmaille aivosoluille työtä.

1) Mitä muistat vuodesta 2022. Tee 40 kysymyksen testi ja katso tulos.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009291514.html

Oma tulos 18/40.

2) Ja palataanpa sitten ajassa taaksepäin. Mitä muistat vuodesta 2013? Seurasitko silloin meidän ja maailman tapahtumia vai teitkö jotain ihan muuta. No, sehän selviää, kun vastaat tähän alla olevaan visaan.
https://www.is.fi/viihde/art-2000009766022.html

Oma tulos: ei niin hyvä tällä kertaa (5 oikein).

18

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ensimmäisestä 26 ja toisesta vain 7.

      AV

      • Ei huono.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Ei huono.

        Alkava dementia, luki tuossa lehden antamassa arvostelussa.

        AV


    • Ensimmäisestä 20, mutta toisesta vaan 4. Niitä oli ihan mahdoton muistaa, että mikä vaikka näyttelijä on kuollu sinä vuonna, koska ne kaikki oli jo kuollu. Samoin joku kappale, millon ilmestyny, vaikka ne tosi hyvin muuten ois muistanu.

      • Hyvä tulos =) Vaikuttaa siltä, että monilla on mennyt ensimmäinen paremmin kuin toinen.


    • Olipa kysymykset eka 26 ja toinen 6.

      • Hienoa!


    • 2022: 18 pistettä

      2013: 1 piste

      • Ekasta hieno tulos ja toisessa pääasia, kun ees yritit.


    • Viime vuodesta 30/40 ja kymmenen vuotta sitten 5/12. Oli jälkimmäisessä tosi vaikeita kysymyksiä.

      • Ihan hyvin meni =) Eka tosi hyvin eikä toisessakaan mitään häpeämistä.


    • 1) 29/40
      2) 8/12

      Haastavia muistivisoja. Hyvää aivojumppaa.😃

      Thänks!

      • Hienoja tuloksia!


    • Tavoitteessa ollaan eli reilu 20 ja noin 5, vielä kun vähän parannan tahtia niin toivottavasti unohdan loputkin :)

      • Ihan hyviä tuloksia =)


    • Anonyymi

      Ei se kerro mitään muistista tuollainen testi, että muistatko menneiden aikojen tapahtumia.
      Jos ei ole median ulottuvilla, niin ei noista asioista edes ole ollut tietoinen.
      Kyllä aivoja voi aktivoida jonkinverran ja vähentää muistisairautta esim. pelaamalla erilaisia pelejä tietokoneella/pelikonsolilla tai muita pelejä, harrastamalla erilaisia harrastuksia ja ulkoilemalla.
      Suurin osa dementikoista on vanhuksia, jotka vaan istuu tv:tä katsomassa.
      Tv passivoi ihmistä, siinä ei tehdä mitään vaan katsotaan passiivisesti toisten tekemää sisältöä.
      Jos menet ehdottamaan iäkkäälle, että hankkisi tietokoneen, jonka parissa saa aivosoluille työtä, niin saa kuulla, että herranen aika en minä tietokonetta hanki, en sellaista osaa edes käyttää, menee rikki ja vie vielä rahat tililtä.
      Ihme ennakkoluuloja, tietokone antaisi aivosoluile duunia ja ehkäisee dementiaa.
      Kyllä tietokonetta oppii käyttämään, nykyiset tietokoneet on lapsellisen helppoja käyttää, ne jopa neuvoo mitä käyttäjän tulee tehdä, eikä niitä saa käyttämällä rikki, jollei mene poistamaan C asemalta tietokoneen käyttöjärjestelmää eli windows käytöjärjestelmää, ei se sieltä niin vain pois lähde, vaan on mentävä ohjelma sovelluksiin ja sieltä voi poistaa, mutta silloin se on tietoisesti poistettu, ei tietämättään.
      No sen käyttöjärjestelmän saa kyllä asennettua takaisin.

      • Kunhan vain laitoin nimeksi tuon "Pelaako muisti". En jaksanut keksiä sen kummempaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1674
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1005
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      891
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      823
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      794
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      792
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      783
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      783
    Aihe