Tuntuu niin hölmöltä itsestäni välillä, osallistua näihin parisuhdekeskusteluihin, kun olen tämmöinen mörkö jolla ei edes pyöri naisia ympärillä. Mitä minä muka näistä asioista edes tiedän? En mitään. En tykkää enää edes katsoa itseäni kuvissa. Vitun ruma äijä olen. Parempi kun unohdan tämmöiset naisjutut ihan kokonaan.
Iltaa vaan taas tännekin.
213
1606
Vastaukset
Noh noh, kaikki ei oo ulkonäköön liittyvää. Ja noh, kukkiihan se perunakin.. :)
mustasusi kirjoitti:
Joo kaikki tietty kukkii, mutta tämä peruna taisi kukkia jo 20-30 vuotta sitten.
Et taida olla ainut... Me vanhukset ollaan parhaita!!!
Iltaa😊 olen hyvällä tuulella, mulla alkoi nimittäin loma🤩
- Anonyymi
Mukavaa. Nimestäsi päätellen palsta saa jotain kaunista ja sadunomaista kuukauden ajaksi. Mistä nimesi tulee pohjimmiltaan?
Anonyymi kirjoitti:
Mukavaa. Nimestäsi päätellen palsta saa jotain kaunista ja sadunomaista kuukauden ajaksi. Mistä nimesi tulee pohjimmiltaan?
Miten niin kuukauden ajaksi? olen ollut täällä kauemman, kuin kuukauden.
Olen oman elämäni prinsessa, yksinkertaisesti ja kirjaimellisesti.mustasusi kirjoitti:
Ja hyvää lomaa nyt sinulle! 😊
Kiitti Susi, sulle myös mukavaa ja rentouttavaa lomaa😊
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No taas ollaan samikset sitten. Minullakin on loma alkanut. 😃
Vittu sä olet varmaan ollu saikul jo ainakin viimiset kymmenen vuotta ellet jopa kauemmin vai onko se sairaseläke vai pääsikkö ihan varhaiseläkkeelle toivottomana tapauksena
Prinsessasi kirjoitti:
Kiitti Susi, sulle myös mukavaa ja rentouttavaa lomaa😊
Kiitos. Muistettava nyt levätäkin välillä. Mielessä kyllä kaihertaa, kun en ole salilla käynyt pariin viikkoon ollenkaan. Alkaa keho rapistua.
Anonyymi kirjoitti:
Vittu sä olet varmaan ollu saikul jo ainakin viimiset kymmenen vuotta ellet jopa kauemmin vai onko se sairaseläke vai pääsikkö ihan varhaiseläkkeelle toivottomana tapauksena
Tämän harhaisen sammakon juttuja ei kannata kuunnella.
mustasusi kirjoitti:
Tämän harhaisen sammakon juttuja ei kannata kuunnella.
Harha-Sammakko🐸
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Kiitos. Muistettava nyt levätäkin välillä. Mielessä kyllä kaihertaa, kun en ole salilla käynyt pariin viikkoon ollenkaan. Alkaa keho rapistua.
Tarkoittaako lepääminen jatkuvaa valittamista naisen puutteesta. Sekö on lepäämistä sudelle. Valita vittu niille sun työkavereille kun et saa naista.
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittaako lepääminen jatkuvaa valittamista naisen puutteesta. Sekö on lepäämistä sudelle. Valita vittu niille sun työkavereille kun et saa naista.
Kyllä hekin ovat siitä osansa saaneet.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Kyllä hekin ovat siitä osansa saaneet.
ei oo sit ihme ettei ne juttele sulle.
Anonyymi kirjoitti:
ei oo sit ihme ettei ne juttele sulle.
Kyllä minulle juttelee omat kollegat kuitenkin...
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Kyllä minulle juttelee omat kollegat kuitenkin...
joskus valitit siitä kun eivät puhu sulle . Hyvä jos moikkaa. aika valikoivaa toi niiden juttelu sulle. Mutta hienoa että juttelevat nyt.
Anonyymi kirjoitti:
joskus valitit siitä kun eivät puhu sulle . Hyvä jos moikkaa. aika valikoivaa toi niiden juttelu sulle. Mutta hienoa että juttelevat nyt.
En koskaan tarkoittanut kollegoitani, vaan sen talon muuta väkeä jotka ovat töissä siellä. Oon aika varma että ne lukee näitä ja nauraa näille mun jutuille ja muodostaneet mielipiteen minusta.
- Anonyymi
Tänään katselin miestä, joka kertoi olevansa vähän sieltä ja täältä. Se oli mielenkiintoista. Minulla ei ollut häntä kohtaan mitään ennakkoluuloja. Oli ylipäätään mukavaa, että hän jutteli.
Hmm, joskus se rakkaus on jotain muuta kuin inhimillistä. Totesin juuri, kun t-paitani alla nukkui pieni kesyhiiri Lilli. En olis ikinä uskonut, että hiiri käy minun paitani alle kippuraan nukkumaan. 🥰
Voin sanoa, että sydämeni suli ihan kokonaan.mustasusi kirjoitti:
Oi mutta sellainen onkin suloista. ☺️
On kyllä, tuli tippa linssiin sitä pikkuista katsellessa. ❤️
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Oi mutta sellainen onkin suloista. ☺️
susi kyllä enemmän haluis naisen kosketusta kuin hiiren. Hiiri ei ikinä pystyis tyydyttää suden seksuaalisia tarpeita.
Anonyymi kirjoitti:
susi kyllä enemmän haluis naisen kosketusta kuin hiiren. Hiiri ei ikinä pystyis tyydyttää suden seksuaalisia tarpeita.
Juu, en harrasta mitään sodomiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiiri voi olla pieni seuralainen sudelle.Mutta se ei voi olla hänelle mitään muuta.
Anonyymi kirjoitti:
Hiiri voi olla pieni seuralainen sudelle.Mutta se ei voi olla hänelle mitään muuta.
Onpa minulla pari kertaa ollutkin sellainen, kääpiöhamsteri seurana... Toinen niistä eli pitempään kuin ne normaalisti elävät, eli reilun 2 vuotta. Hauska kaveri sekin oli, vaan joutui raukka olemaan aika paljon yksin... Siksi en lemmikkieläintä hommaa nyt.
Anonyymi kirjoitti:
Juu, mutta esimerkkinä vaan, että rakkautta on monenmoista.
Anonyymi kirjoitti:
Ei minunkaan seksuaalisia tarpeita, mutta rakkauden tarpeen kyllä. Ei katso kokoa, kun joku on rakas.
Huitale kirjoitti:
Juu, mutta esimerkkinä vaan, että rakkautta on monenmoista.
Ymmärsin kyllä ja tiedän että sitä on paljon muuta. Mutta kun itseäni kiinnostaa se yhdenlainen... Mitä ei elämässäni ole. Kaipa niin on tarkoitettu sitten...
mustasusi kirjoitti:
Onpa minulla pari kertaa ollutkin sellainen, kääpiöhamsteri seurana... Toinen niistä eli pitempään kuin ne normaalisti elävät, eli reilun 2 vuotta. Hauska kaveri sekin oli, vaan joutui raukka olemaan aika paljon yksin... Siksi en lemmikkieläintä hommaa nyt.
Käpsykät on ihania. ❤️
mustasusi kirjoitti:
Ymmärsin kyllä ja tiedän että sitä on paljon muuta. Mutta kun itseäni kiinnostaa se yhdenlainen... Mitä ei elämässäni ole. Kaipa niin on tarkoitettu sitten...
Joo. Mäkin ymmärrän tuon. 👍
Huitale kirjoitti:
Käpsykät on ihania. ❤️
On ne... Mutta en osannut kesyttää niitä. Jos yritin kättä antaa, niin purivat... Siitä en tykännyt.
mustasusi kirjoitti:
On ne... Mutta en osannut kesyttää niitä. Jos yritin kättä antaa, niin purivat... Siitä en tykännyt.
Ne on reviiritietoisia ja näppääkin helposti, jos menee niitten terraarioon/dunaan/häkkiin käsineen tai koittaa napata väkisin.
Minäkin pidin pitkään nahkahanskaa, kun laitoin käden dunaan, koska hamsu puolusti heti reviiriään haukkaanalla ja säksättämällä. Nyt on jo tottunut minuun ja käsiini. Nukkuukin jo kädelle, kun silittelen toisella kädellä. Ja kapuaa itse kädellekin, kun haluaa tulla syliin. Jos ei halua, anna hamsun olla rauhassa. Näin meillä tää pelaa. 😉- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Me yritettiin meidän perheessä kesyttää supikoiraa.Ja se ei ollut niin helppo tehtävä.Minun opettaja halusi ostaa meiltä samanlaisen supikoirapennun.Mutta en tiedä miten hän onnistui sen kesyttämisessä.Meillä oli oma supikoiratarha,kun olin pieni.
Huitale kirjoitti:
Ne on reviiritietoisia ja näppääkin helposti, jos menee niitten terraarioon/dunaan/häkkiin käsineen tai koittaa napata väkisin.
Minäkin pidin pitkään nahkahanskaa, kun laitoin käden dunaan, koska hamsu puolusti heti reviiriään haukkaanalla ja säksättämällä. Nyt on jo tottunut minuun ja käsiini. Nukkuukin jo kädelle, kun silittelen toisella kädellä. Ja kapuaa itse kädellekin, kun haluaa tulla syliin. Jos ei halua, anna hamsun olla rauhassa. Näin meillä tää pelaa. 😉Oon kade, kun noin kesy otus on. Minulla se oli sellainen kiva pikku erakko, jota ei sopinu liikaa häiritä... Kai samanlainen kuin itsekin sitten?
Anonyymi kirjoitti:
Me yritettiin meidän perheessä kesyttää supikoiraa.Ja se ei ollut niin helppo tehtävä.Minun opettaja halusi ostaa meiltä samanlaisen supikoirapennun.Mutta en tiedä miten hän onnistui sen kesyttämisessä.Meillä oli oma supikoiratarha,kun olin pieni.
Joo, jotkut villi eläimet on ihan mahdottomia kesyttää. Siksi ihan kaikista eläimistä ei voi tehdä lemmikeitä.
mustasusi kirjoitti:
Oon kade, kun noin kesy otus on. Minulla se oli sellainen kiva pikku erakko, jota ei sopinu liikaa häiritä... Kai samanlainen kuin itsekin sitten?
On tuo meidänkin sellainen omissa oloissaan viihtyvä. Mutta välillä on vissiin seurapäivä ja hellyyttäkin vailla, no minähän olen aina auliisti silloin paijailemassa.
Hiiristäkin vain tuo yksi, Lilli on sellainen rauhallinen ja ihmisystävä silleen, että käy rauhassa nukkumaankin paidan alla. Muut ravaa jatkuvasti pysähtymättä. Yksi ei syliin edes halua yhtään.- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Joo, jotkut villi eläimet on ihan mahdottomia kesyttää. Siksi ihan kaikista eläimistä ei voi tehdä lemmikeitä.
Se on totta.Että villieläimiä on vaikeampi kesyttää.Eläin joka on elänyt luonnossa suuremman osan ajasta.Itseasiassa en pidä siitä,että eläimiä pidetään häkissä.Niiden kuuluu saada olla vapaina luonnossa.Jos ne ei ole vaaraksi ihmisille.
mustasusi kirjoitti:
Mun isällä on ollut nuoruudessa ja lapsuudessa supikoiria, kettu, orava ja varis lemmikkinä. Kettu, orava ja varis kesyyntyi. Supikoirat eivät, ne sähisi.
Huitale kirjoitti:
Mun isällä on ollut nuoruudessa ja lapsuudessa supikoiria, kettu, orava ja varis lemmikkinä. Kettu, orava ja varis kesyyntyi. Supikoirat eivät, ne sähisi.
Minusta olis siistiä saada varis taikka korppi kesyksi ja kaveriksi.
Huitale kirjoitti:
Sieltä kaiketi perinyt eläinrakkauteni kaikenlaisiin eläimiin. Pitäisi ehkä ollakin eläinten parissa töissä, kun jotenkin saan ne luottamaan itseeni. 🤔
Kai ne vaistoo mun vilpittömästi rakastavan niitä?Huitale kirjoitti:
Sieltä kaiketi perinyt eläinrakkauteni kaikenlaisiin eläimiin. Pitäisi ehkä ollakin eläinten parissa töissä, kun jotenkin saan ne luottamaan itseeni. 🤔
Kai ne vaistoo mun vilpittömästi rakastavan niitä?Kyllä eläimet aistii sen, kehen voi luottaa.
mustasusi kirjoitti:
Isäkin sai variksen kesyksi niin, että pelasti sen vesitynnyristä variksen ollessa ihan untuvikko. Antoi vielä tekohengitystäkin varikselle. 😂
mustasusi kirjoitti:
Kyllä eläimet aistii sen, kehen voi luottaa.
Joo, ja kärsivällisyyttä ne vaatii. Niitten ehdoilla edetään rauhassa, ei ihmisen väkipakolla saa kuin puolustuskannalle. Tulee monet "pakit", mutta lopulta sinnikkyys ja kärsivällisyys tuottaa luottamusta. 🙂
Huitale kirjoitti:
Isäkin sai variksen kesyksi niin, että pelasti sen vesitynnyristä variksen ollessa ihan untuvikko. Antoi vielä tekohengitystäkin varikselle. 😂
No jopas... Varishan on todella älykäs lintu. Muistaa ihmisen joka on ollut niille hyvä.
Huitale kirjoitti:
Joo, ja kärsivällisyyttä ne vaatii. Niitten ehdoilla edetään rauhassa, ei ihmisen väkipakolla saa kuin puolustuskannalle. Tulee monet "pakit", mutta lopulta sinnikkyys ja kärsivällisyys tuottaa luottamusta. 🙂
Sama pätee arkojen ihmistenkin kanssa. Anna aikaa, älä hoputa ja painosta. Näytä nyroeää nokkaa... Vähitellen luottamus syntyy, jos on syntyäkseen.
Huitale kirjoitti:
Sama pätee arkojen ihmistenkin kanssa. Anna aikaa, älä hoputa ja painosta. Näytä nyroeää nokkaa... Vähitellen luottamus syntyy, jos on syntyäkseen.
No niinhän se toki on... Olen itsekin aika arka ja hidas lämpenemään vieraille ihmisille.
Huitale kirjoitti:
Ihmiset vaan pääsee vapaasti valitsemaan jäädäkö vai ei, lemmikeillä ei oikein ole sitä mahdollisuutta. 😕
mustasusi kirjoitti:
No jopas... Varishan on todella älykäs lintu. Muistaa ihmisen joka on ollut niille hyvä.
Ilmeisesti. Kalle oli varikksen nimi. Oli se sitten joku päivä päättänut pihalla lähteä omille teilleen, mutta eipä se mitään. Vapaahan sen kuuluu ollakin.
Huitale kirjoitti:
Ilmeisesti. Kalle oli varikksen nimi. Oli se sitten joku päivä päättänut pihalla lähteä omille teilleen, mutta eipä se mitään. Vapaahan sen kuuluu ollakin.
Eiköhän sen vaistot ajaneet naisen hakuun taikka vastaavaan.
mustasusi kirjoitti:
No niinhän se toki on... Olen itsekin aika arka ja hidas lämpenemään vieraille ihmisille.
Moni on. Pikkuhiljaa ihmistenkin kanssa. Niin, että on turvallista ja luottamusta eikä sitä petetä. Silloin se on kivalla pohjalla.
Huitale kirjoitti:
Moni on. Pikkuhiljaa ihmistenkin kanssa. Niin, että on turvallista ja luottamusta eikä sitä petetä. Silloin se on kivalla pohjalla.
Joistakin vaan aistii heti, että ei ole luottamista, taikka ei kemiat vaan pelaa ollenkaan. Sellaisen kanssa on heti hankalaa olla samassa tilassa.
mustasusi kirjoitti:
Eiköhän sen vaistot ajaneet naisen hakuun taikka vastaavaan.
Heh, luulen kans. 😛👍
mustasusi kirjoitti:
Joistakin vaan aistii heti, että ei ole luottamista, taikka ei kemiat vaan pelaa ollenkaan. Sellaisen kanssa on heti hankalaa olla samassa tilassa.
Totta. Tuuliviirit on mulle niitä pahimpia, joihin en opi luottamaan. En vaikka kuluis sata vuotta. Tänään näin ja huomenna noin.
Huitale kirjoitti:
Totta. Tuuliviirit on mulle niitä pahimpia, joihin en opi luottamaan. En vaikka kuluis sata vuotta. Tänään näin ja huomenna noin.
Niin ja aika moni tuntuu olevan tuulella käyvää sorttia.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Naakan kesytin kerran.Se oli minun olkapäällä usein.Ja kun vislasin,niin se aina ilmestyi tai tuli minun luo.
Huitale kirjoitti:
Samoin oikein rehvakkaat ihmiset. Tai juoruilijat.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Kyllä eläimet aistii sen, kehen voi luottaa.
Kyllä ne sen tekee.
Anonyymi kirjoitti:
Naakan kesytin kerran.Se oli minun olkapäällä usein.Ja kun vislasin,niin se aina ilmestyi tai tuli minun luo.
Aika hienoa... Voi että. Tuollaiset on kuin satukirjasta.
- Anonyymi
Huitale kirjoitti:
Kiva kuulla.😊Ei ole ihme jos sinäkin pidät eläimistä.
Huitale kirjoitti:
Samoin oikein rehvakkaat ihmiset. Tai juoruilijat.
Joo, en jaksa yhtään sellaisia rehvakkaita, ja rääväsuita.. Extrovertteja mahtailijoita. Enkä sellaisia matsobullshittejä äijiä.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne sen tekee.
Eläimet on älykkäämpiä, kun mitä ihmiset yleisesti edes ymmärtääkään.
Huitale kirjoitti:
Niin onkin, ja vasta nyt on alettu huomaamaan se ja ottamaan tosissaan, että niilläkin on tunneelämää yms. Jopa mehiläisillä. Ei ole tyhmää eläintä olemassakaan.
- Anonyymi
Huitale kirjoitti:
Niin.Mitä sitä ei tekisi toisen hyväksi!?Urhea teko isältäsi!👍😊
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Aika hienoa... Voi että. Tuollaiset on kuin satukirjasta.
Se on totta.Se eli vapaasti.En pitänyt sitä missään häkissä.Mutta yksi päivä kun kutsuin sitä luokseni.Se ei tullut enää.Ja aloin aavistaa,että jotain sille on tapahtunut.Lähdin sitä etsimään ja löysin sen viimein aika läheltä minun kotia menehtyneenä.Kyllä siinä kyyneleet tuli minun silmiin.En niitä voinut estää.
- Anonyymi
Huitale kirjoitti:
Olen huomannut saman asian.Eläimet on monessa suhteessa äärimmäisen fiksuja ja taitavia.Ja he ovat aistivat ja näkevät asioita paremmin kuin ihminen.
Anonyymi kirjoitti:
Kiva kuulla.😊Ei ole ihme jos sinäkin pidät eläimistä.
Eläimet on ihania. Niin aitoja. 😊
mustasusi kirjoitti:
Joo, en jaksa yhtään sellaisia rehvakkaita, ja rääväsuita.. Extrovertteja mahtailijoita. Enkä sellaisia matsobullshittejä äijiä.
Sama. 👍
Anonyymi kirjoitti:
Olen huomannut saman asian.Eläimet on monessa suhteessa äärimmäisen fiksuja ja taitavia.Ja he ovat aistivat ja näkevät asioita paremmin kuin ihminen.
Kyllä vaan. Eivät ole erkaantuneet luonnostaan.
Huitale kirjoitti:
Eläimet on ihania. Niin aitoja. 😊
Eläimet elää aina tässä hetkessä, eivätkä murehdi tulevia, niin kuin ihminen tekee.
Anonyymi kirjoitti:
Niin.Mitä sitä ei tekisi toisen hyväksi!?Urhea teko isältäsi!👍😊
Pikkupoikana oli kuulemma saanu sätkyn, että lintu kuolee jollei saa happea. Hän on yhä sellainen, että eläimet sulattaa ukon sydämen.
mustasusi kirjoitti:
Niin onkin, ja vasta nyt on alettu huomaamaan se ja ottamaan tosissaan, että niilläkin on tunneelämää yms. Jopa mehiläisillä. Ei ole tyhmää eläintä olemassakaan.
Jep, ihminen on aika ylimielinen monesti muita elollisia kohtaan. Suorastaan ihan paskakin. Ärsyttävää.
mustasusi kirjoitti:
Eläimet elää aina tässä hetkessä, eivätkä murehdi tulevia, niin kuin ihminen tekee.
Olispa itsekin yhtä välitön. 🙃
Vaan nyt toivottelen hyvää yötä, nukuhan hyvin. 🤗Huitale kirjoitti:
Jep, ihminen on aika ylimielinen monesti muita elollisia kohtaan. Suorastaan ihan paskakin. Ärsyttävää.
On aina ollut, mutta se johtuu ihan ymmärryksen puutteesta. Vasta nyt on sitä ymmärrystä alkanut tulla, muuta luontoa kohtaan. Aika vähän ihminen on halunnut ymmärtää olevansa, osa luontoa. Kuvittelee vain itsensä kaikkeuden herraksi.
Huitale kirjoitti:
Olispa itsekin yhtä välitön. 🙃
Vaan nyt toivottelen hyvää yötä, nukuhan hyvin. 🤗Hyvää yötä sinullekin. 🤗
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Joskus toivoo,että voisi olla kuin he ovat.Ja saisi vapaana lennellä tuolla taivaalla linnun lailla.Tai istua puunoksalla.Saada laulaa ja visertää koko luomakunnalle.Kyllä olisi elotonta ja köyhää koko luonto ja metsät.Jos ei niitä ja muita eläimiä olisi olemassa.
- Anonyymi
Huitale kirjoitti:
Pikkupoikana oli kuulemma saanu sätkyn, että lintu kuolee jollei saa happea. Hän on yhä sellainen, että eläimet sulattaa ukon sydämen.
Ymmärrän häntä.
Anonyymi kirjoitti:
Joskus toivoo,että voisi olla kuin he ovat.Ja saisi vapaana lennellä tuolla taivaalla linnun lailla.Tai istua puunoksalla.Saada laulaa ja visertää koko luomakunnalle.Kyllä olisi elotonta ja köyhää koko luonto ja metsät.Jos ei niitä ja muita eläimiä olisi olemassa.
Niinpä. Vaikka ei se niilläkään aina niin huoletonta ja kevyttä elämä varmasti ole, miltä näyttää. Luonto voi olla myös armoton paikka, ihmisen näkövinkkelistä.
- Anonyymi
Jos oken rehellinen (ja mähän olen) niin totean, ihan kaikella lämmöllä, että ainakin itseäni nyppii enemmän tuo valitus. Vaikka olisit millainen adonis tahansa, niin en jaksaisi tuota asennetta hyvä jos puolta tuntia. Ja kuten jo tossa totesin, niin tarkotan tolla pelkkää hyvää, vaikka se onkin kärjekkäästi sanottu. Niin h.lvetillinen mörkö ei fyysisesti pysty edes olemaan, etteikö sitä voisi hyvällä asenteella parantaa, mutta asenteellista mörköilyä taas ei korvaa edes jumalallinen ulkonäkö.
No sitäkään ei itse huomaa, miten paljon se muita ärsyttää... Sori nyt sitten siitä.
Otin tuosta vähän itseeni kun sanoit. Oikeessa taidat kuitenkin olla... En minä voi tälle mitään, kun harmitus on niin suurta välillä.- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No sitäkään ei itse huomaa, miten paljon se muita ärsyttää... Sori nyt sitten siitä.
Otin tuosta vähän itseeni kun sanoit. Oikeessa taidat kuitenkin olla... En minä voi tälle mitään, kun harmitus on niin suurta välillä.Ei se ole asia, jota tarvitsisi pyydellä anteeksi. Mä ainakin osaan oikein sujuvasti jättää lukematta, jos ärsyttää liikaa. Sulle itsellesi siitä lähinnä haittaa on, ei muille.
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole asia, jota tarvitsisi pyydellä anteeksi. Mä ainakin osaan oikein sujuvasti jättää lukematta, jos ärsyttää liikaa. Sulle itsellesi siitä lähinnä haittaa on, ei muille.
Jaa... Miten kukaan minua tuntematon missään tietää että tästä valitan? Jollen hänen kuullen valita? Vai joko minut tunnistaa jokainen tuolla ulkona, näistä teksteistä?
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Otin tuosta vähän itseeni kun sanoit. Oikeessa taidat kuitenkin olla... En minä voi tälle mitään, kun harmitus on niin suurta välillä.ai välillä. Koko päivän olet jauhanut kun et saa naista. vittu koko päivän ja sä et muista että sä valitat siitä joka ikinen minuutti jossain ketjussa.
Anonyymi kirjoitti:
ai välillä. Koko päivän olet jauhanut kun et saa naista. vittu koko päivän ja sä et muista että sä valitat siitä joka ikinen minuutti jossain ketjussa.
Niin. Sitä sai taas nähdä viikonlopun aikana kaikkia naisia hunajaisia ja vieressä kuolata, ja tajuta, että ei ole niille edes olemassa tässä ulottuvuudessa. Lievän turhauttavaa sellainen.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Jaa... Miten kukaan minua tuntematon missään tietää että tästä valitan? Jollen hänen kuullen valita? Vai joko minut tunnistaa jokainen tuolla ulkona, näistä teksteistä?
no näkeehän ne että joka minuutti puhut ettet saa naista koska ole ruma ja vanha. ainakin joka viides minuutti pitää mainostaa ettet saa naista.
mustasusi kirjoitti:
Niin. Sitä sai taas nähdä viikonlopun aikana kaikkia naisia hunajaisia ja vieressä kuolata, ja tajuta, että ei ole niille edes olemassa tässä ulottuvuudessa. Lievän turhauttavaa sellainen.
Kyllä siellä muille jätkille oli kaunista naista kainalossa. Osalla ei, mutta ne olikin samanlaisia möllejä kuin itse olen...
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Puhuin nyt lähinnä palstateksteistä. En ole ottanut mitään kantaa sun IRL käytökseesi. Tosin, jos kyse ei ole esityksestä palstalla, niin tuskin sä tota mitenkään täysin piilossa pystyt IRL:kään pitämään.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
ja taas. voi vittu susi. onko sulla muuta sanottavaa kuin muiden syylistäminen. antaa nuorten olla ikäistensä kanssa ja lopeta toi urputtaminen.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Kyllä siellä muille jätkille oli kaunista naista kainalossa. Osalla ei, mutta ne olikin samanlaisia möllejä kuin itse olen...
Ai niin ja tuo 21:00:09 ja 21:04:04 on sitten eri henkilö. Ihan vaan tiedoksi.
Anonyymi kirjoitti:
Puhuin nyt lähinnä palstateksteistä. En ole ottanut mitään kantaa sun IRL käytökseesi. Tosin, jos kyse ei ole esityksestä palstalla, niin tuskin sä tota mitenkään täysin piilossa pystyt IRL:kään pitämään.
En minä tuolla mitään toripuheita kuitenkaan pidä.. Voihan se suusta suuhun toki kulkeutua, että semmoinen luuseri on se äijä.
Anonyymi kirjoitti:
ja taas. voi vittu susi. onko sulla muuta sanottavaa kuin muiden syylistäminen. antaa nuorten olla ikäistensä kanssa ja lopeta toi urputtaminen.
Olkoon vaan joo... Minä en puhu tästä enää mitään. Kaikki on sanottu. Kurpat olkoon ilman.
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin ja tuo 21:00:09 ja 21:04:04 on sitten eri henkilö. Ihan vaan tiedoksi.
Senhän tässä voikin tajuta, kun näkee niin hyvin, että kuka siellä kirjoittaa.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
En minä tuolla mitään toripuheita kuitenkaan pidä.. Voihan se suusta suuhun toki kulkeutua, että semmoinen luuseri on se äijä.
Ei kyse ole puheista, vaan asenteesta. Olen suht varma, että tuollainen jatkuva itsensä ruoskiminen ei voi olla näkymättä ihan jo pelkässä habituksessakin.
Anonyymi kirjoitti:
Ei kyse ole puheista, vaan asenteesta. Olen suht varma, että tuollainen jatkuva itsensä ruoskiminen ei voi olla näkymättä ihan jo pelkässä habituksessakin.
No voihan se näkyä. Minä olen ruoskinut ja piessyt itseäni tässä jo vuosi kymmeniä.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Olkoon vaan joo... Minä en puhu tästä enää mitään. Kaikki on sanottu. Kurpat olkoon ilman.
oi anteeksi. Voitko taas laittaa ettet saa naista koska olet ruma ja vanha.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No voihan se näkyä. Minä olen ruoskinut ja piessyt itseäni tässä jo vuosi kymmeniä.
Miksi ruoskit ja kiusaat itseäsi?Eikö sinun olisi parempi lopettaa nuo itseäsi kuluttavat asiat.Ja täyttää se tila muilla asioilla,jossa hyvä energia pääsee virtaamaan vapaasti sinussa.Energia mistä ammennat enemmän voimaa ja iloa.Sitä sinä juuri tarvitset!
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ruoskit ja kiusaat itseäsi?Eikö sinun olisi parempi lopettaa nuo itseäsi kuluttavat asiat.Ja täyttää se tila muilla asioilla,jossa hyvä energia pääsee virtaamaan vapaasti sinussa.Energia mistä ammennat enemmän voimaa ja iloa.Sitä sinä juuri tarvitset!
No se on helpommin sanottu, kun tehty... Tuntuu vaan turhauttavalta. Aina vaan ja aina vaan.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No se on helpommin sanottu, kun tehty... Tuntuu vaan turhauttavalta. Aina vaan ja aina vaan.
Negatiivinen luo negatiivista ja vetää negatiivista puoleensa. Se voi kuulostaa humpuukilta, mutta oman kokemukseni mukaan se on juuri noin. Posiitiviset ajatukset taas luovat positiivista ja vetävät positiivisia asioita puoleensa.
Ja juu, et se helppoa ole. On tässä itsekukanenkin käynyt läpi erilaisia masennuksen vaiheita, myös diagnoosien kera. Jos sieltä mustasta aukosta haluaa ulos, niin sieltä on vain ihan itse itsensä ulos kaivettava. Etsittävä edes jotain positiivista, vaikka sitten hampaat irvessä. Itsensä mollaaminen ja morkkaaminen ei mitään auta. Itsestään on pakko oppia puhumaan vähän kauniimmin ja antamaan itselleen enemmän arvostusta. Voit olla varma, että kukaan muu ei tule sitä sun puolestasi tekemään, ennen kun sä itse opit edes vähän arvostamaan itseäsi. Ei kukaan muu siihen edes pysty, niin kauan kun sä vain kynnät syviä vesiä ja vain ruoskit itseäsi. Anonyymi kirjoitti:
Negatiivinen luo negatiivista ja vetää negatiivista puoleensa. Se voi kuulostaa humpuukilta, mutta oman kokemukseni mukaan se on juuri noin. Posiitiviset ajatukset taas luovat positiivista ja vetävät positiivisia asioita puoleensa.
Ja juu, et se helppoa ole. On tässä itsekukanenkin käynyt läpi erilaisia masennuksen vaiheita, myös diagnoosien kera. Jos sieltä mustasta aukosta haluaa ulos, niin sieltä on vain ihan itse itsensä ulos kaivettava. Etsittävä edes jotain positiivista, vaikka sitten hampaat irvessä. Itsensä mollaaminen ja morkkaaminen ei mitään auta. Itsestään on pakko oppia puhumaan vähän kauniimmin ja antamaan itselleen enemmän arvostusta. Voit olla varma, että kukaan muu ei tule sitä sun puolestasi tekemään, ennen kun sä itse opit edes vähän arvostamaan itseäsi. Ei kukaan muu siihen edes pysty, niin kauan kun sä vain kynnät syviä vesiä ja vain ruoskit itseäsi.No sillä haluankin unohtaa ne naiset, joihin ei ikinä ole mitään mahkuja. Keskittyä vaan treenaamiseen ja muihin harrastuksiin sata lasissa, niin että en tuhlaa koko loppu elämääni murehtimiseen. Toiveissa on ainakin. Mitäänhän en sille voi, että olen vanha ja paska.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No sillä haluankin unohtaa ne naiset, joihin ei ikinä ole mitään mahkuja. Keskittyä vaan treenaamiseen ja muihin harrastuksiin sata lasissa, niin että en tuhlaa koko loppu elämääni murehtimiseen. Toiveissa on ainakin. Mitäänhän en sille voi, että olen vanha ja paska.
Ei nyt näytä ihan kauhean hyvin se unohtaminen onnistuvan. Tuolla toisella on ihan totuutta jutuissaan ja sä jauhat ja valitat täällä siitä aiheesta jatkuvalla syötöllä. Eipä se ainakaan sitä unohtamista mitenkään tue. Muutenkin aktiivinen unohtaminen ei vaan toimi ja mitä enemmän päätät olla jotain asiaa ajattelematta, niin sitä enemmän sä sitä ajattelet. Ja edelleen tuo "vanha ja paska" on tyhjänpäiväistä haihattelua. Tietysti sä saat ihan vapaasti hokea tuota itsellesi päiviesi loppuun saakka, jos koet siitä jotain iloa tai hyötyä olevan.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No sillä haluankin unohtaa ne naiset, joihin ei ikinä ole mitään mahkuja. Keskittyä vaan treenaamiseen ja muihin harrastuksiin sata lasissa, niin että en tuhlaa koko loppu elämääni murehtimiseen. Toiveissa on ainakin. Mitäänhän en sille voi, että olen vanha ja paska.
Ja jos haluat itseäsi jollain lohduttaa, niin mietipä tätä ... sä sentään et saa niitä nuoria ja nättejä, itseäsi roimasti nuorempia, joilla on ottajia jonossa, kun olet niin vanha ja ruma. Mä taas en saa keski-ikäistä, kaljuuntuvaa, lyhyttä, likipitäen pennitöntä miestä, vaikka olen häntä nuorempi ja nätiksi kehuttu. Että revi siitä nyt sitten. Kummalla meistä menee huonommin?
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Ai niin ja vieläpä miestä, jolla ei ole ottajia jonossa eikä piilossakaan. Hän on enemmin yksin, kuin huolisi minut. 😁
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos haluat itseäsi jollain lohduttaa, niin mietipä tätä ... sä sentään et saa niitä nuoria ja nättejä, itseäsi roimasti nuorempia, joilla on ottajia jonossa, kun olet niin vanha ja ruma. Mä taas en saa keski-ikäistä, kaljuuntuvaa, lyhyttä, likipitäen pennitöntä miestä, vaikka olen häntä nuorempi ja nätiksi kehuttu. Että revi siitä nyt sitten. Kummalla meistä menee huonommin?
No voiko näitä verrata? Molemmilla menee yhtä huonosti kait...
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No voiko näitä verrata? Molemmilla menee yhtä huonosti kait...
Jaa jaa, että yhtä huonosti menee, vaikka palstateorioiden mukaan sä et saa paljon tasoasi ylempää ja mä en kykene saamaan edes tasoani alempaa. Oletko nyt ihan varma, että menee yhtä huonosti? Ai niin ja minähän olen vielä nainen, joille sen muka pitäisi olla niin tolkuttoman helppoa. Että oletko nyt ihan varma siitä, että ollaan tasoissa? Eiköhän tuossa pelissä mulla mene ihan jumalattoman paljon huonommin. Sä sentään loppupeliessä ihan itse vaikeutat rutkasti sitä urakkaasi, kun tavoittelet kuuta taivaalta. Mä en saa edes pohjatroolilla.
Anonyymi kirjoitti:
Jaa jaa, että yhtä huonosti menee, vaikka palstateorioiden mukaan sä et saa paljon tasoasi ylempää ja mä en kykene saamaan edes tasoani alempaa. Oletko nyt ihan varma, että menee yhtä huonosti? Ai niin ja minähän olen vielä nainen, joille sen muka pitäisi olla niin tolkuttoman helppoa. Että oletko nyt ihan varma siitä, että ollaan tasoissa? Eiköhän tuossa pelissä mulla mene ihan jumalattoman paljon huonommin. Sä sentään loppupeliessä ihan itse vaikeutat rutkasti sitä urakkaasi, kun tavoittelet kuuta taivaalta. Mä en saa edes pohjatroolilla.
No sulla on varmaan väärät taktiikat taikka jotain... Minulla taas riittää, että olen liian ruma ja köyhä näille prinsessoille.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No sulla on varmaan väärät taktiikat taikka jotain... Minulla taas riittää, että olen liian ruma ja köyhä näille prinsessoille.
Ei, kun hän nyt ei vaan halua. Ei siinä mitkään taktiikat auta. Kuvio on hyvin selvä, ei halua ja piste.
Anonyymi kirjoitti:
Ei, kun hän nyt ei vaan halua. Ei siinä mitkään taktiikat auta. Kuvio on hyvin selvä, ei halua ja piste.
No sillehän ei paljon voi. On itsellänikin kokemusta tästä.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Mä olen liian pitkä ja liian "iso". Hän haluaisi sellaissen hentoisen pajunvitsa, jota mä en ole ollut edes lapsena. Mulla on tissit ja perse, jotka sain jo teininä ja tiimalasikroppa. Mutta tämä ei nyt ole kiinnostunut ja se siitä. Kun ei, niin ei.
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen liian pitkä ja liian "iso". Hän haluaisi sellaissen hentoisen pajunvitsa, jota mä en ole ollut edes lapsena. Mulla on tissit ja perse, jotka sain jo teininä ja tiimalasikroppa. Mutta tämä ei nyt ole kiinnostunut ja se siitä. Kun ei, niin ei.
Olet sitä häneltä tiedustellut? Vai jostain muusta päätellyt, että näin on...
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Olet sitä häneltä tiedustellut? Vai jostain muusta päätellyt, että näin on...
Olen saanut ihan suoran vastauksen, että ei tarvitse arvailla. Vetänyt itseni sellaisille solmuille ko. herran edestä, että ei tosikaan. Vaan kun ei kelpaa niin ei kelpaa. On ennemmin yksin ja jatkaa haaveiluaan.
Anonyymi kirjoitti:
Olen saanut ihan suoran vastauksen, että ei tarvitse arvailla. Vetänyt itseni sellaisille solmuille ko. herran edestä, että ei tosikaan. Vaan kun ei kelpaa niin ei kelpaa. On ennemmin yksin ja jatkaa haaveiluaan.
No sellaista se vaan elämässä on, ettei aina halut ja toiveet kohtaa.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No näinpä. Että ei tämä meillä naisillakaan mitenkään sormia napsuttelemalla vaan mene. Ei vaikkei tavoittelisi edes kuuta taivaalta, vaan olisi täysin kohtuulliset toiveet. Vaan en mä tämän takia ala itseäni ruoskimaan, kun ei siitä mitään hyötyä ainakaan ole. No juu, ei tee hyvää itsetunnolle, ei todellakaan. Vaan en sä sitä vielä itse ja vapaaehtoisesti ala sitäkin alemmas kiskomaan. Voisinhan mä alkaa vaikka itselleni hokemaan, että olen niin huono ja paska ja ruma ja karsea ja hirveä, etten edes pahnanpohjimmaisille kelpaa, mutta se olis mun mielestäni aika rumaa. Se olisi rumaa itseäni kohtaan ja se olisi rumaa häntä kohtaan, koska mulle hänessä on tasan yksi vika ... se että mä en kelpaa. 🤣
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Anyway ... pointti oli yksinkertaisesti vain se, että et sä ole ainoa, jota elämä potkiii päähän. Kannattaisi ihan avata silmät ja nähdä, että kyllä me muutkin saamme paskaa niskaamme jatkuvalla syötöllä. Eivät täällä muutkaan valtaosin missään unelmissaan lihottele ja vain sinä muka olisit se ruma ja vanha.
Anonyymi kirjoitti:
No näinpä. Että ei tämä meillä naisillakaan mitenkään sormia napsuttelemalla vaan mene. Ei vaikkei tavoittelisi edes kuuta taivaalta, vaan olisi täysin kohtuulliset toiveet. Vaan en mä tämän takia ala itseäni ruoskimaan, kun ei siitä mitään hyötyä ainakaan ole. No juu, ei tee hyvää itsetunnolle, ei todellakaan. Vaan en sä sitä vielä itse ja vapaaehtoisesti ala sitäkin alemmas kiskomaan. Voisinhan mä alkaa vaikka itselleni hokemaan, että olen niin huono ja paska ja ruma ja karsea ja hirveä, etten edes pahnanpohjimmaisille kelpaa, mutta se olis mun mielestäni aika rumaa. Se olisi rumaa itseäni kohtaan ja se olisi rumaa häntä kohtaan, koska mulle hänessä on tasan yksi vika ... se että mä en kelpaa. 🤣
No enhän minäkään vikoja näe muissa siinä, etten kelpaa, vaan itsessäni. Ottaa välillä niin paljon päähän, että voisin resetoida koko elämäni... Ottaa alusta koko paskan, kun tämä meni näin päin persettä kaikki.
Anonyymi kirjoitti:
Anyway ... pointti oli yksinkertaisesti vain se, että et sä ole ainoa, jota elämä potkiii päähän. Kannattaisi ihan avata silmät ja nähdä, että kyllä me muutkin saamme paskaa niskaamme jatkuvalla syötöllä. Eivät täällä muutkaan valtaosin missään unelmissaan lihottele ja vain sinä muka olisit se ruma ja vanha.
En väitä olevani ainoa... Ei vaan lohduta silti yhtään sekään tieto. Tuolla on niitä jotka saa niitä naisia, joita itse saa vaan etäältä katsella ja sitäkin salaa huomaamatta.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No enhän minäkään vikoja näe muissa siinä, etten kelpaa, vaan itsessäni. Ottaa välillä niin paljon päähän, että voisin resetoida koko elämäni... Ottaa alusta koko paskan, kun tämä meni näin päin persettä kaikki.
Enkö minä itsestänikin tuossa puhunut ja eritoten itsestäni. Ja kyllähän sinä, ainakin täällä. kovasti myös muita tilanteestasi syytät. Naiset ovat sitä ja naiset ovat tätä ja naiset ja naiset ja sitten tietysti sinä itse olet ruma vanha paska.
Anonyymi kirjoitti:
Enkö minä itsestänikin tuossa puhunut ja eritoten itsestäni. Ja kyllähän sinä, ainakin täällä. kovasti myös muita tilanteestasi syytät. Naiset ovat sitä ja naiset ovat tätä ja naiset ja naiset ja sitten tietysti sinä itse olet ruma vanha paska.
No ei nyt ihan noin, ainakaan omasta mielestäni. Minähän se paska olen joka en kelpaa, enkä sille paljon mahda. Aina vaan vähemmän mitä pitemmälle aika kuluu.
Se on joku kirous minulla, että elämäni on tällaista.- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
En väitä olevani ainoa... Ei vaan lohduta silti yhtään sekään tieto. Tuolla on niitä jotka saa niitä naisia, joita itse saa vaan etäältä katsella ja sitäkin salaa huomaamatta.
Kyllä sen pitäisi lohduttaa, että jollakin naisella menee vielä huonommin. Kun naisiahan sinä täällä aina tilanteesta syytät. Ja kun kyse on vielä on vielä sua nuoremmasta ja kauniiksi kehutusta, niin ole nyt onnesi kukkuloilla. Ainakin jollakin naisellakin menee tässä suhteessa niin maan helvetin huonosti.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sen pitäisi lohduttaa, että jollakin naisella menee vielä huonommin. Kun naisiahan sinä täällä aina tilanteesta syytät. Ja kun kyse on vielä on vielä sua nuoremmasta ja kauniiksi kehutusta, niin ole nyt onnesi kukkuloilla. Ainakin jollakin naisellakin menee tässä suhteessa niin maan helvetin huonosti.
Hoh... Sinä saat kuitenkin jonkun ja paremman vielä. Minä tulen vaan olemaan aina yksin ja ilman.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No ei nyt ihan noin, ainakaan omasta mielestäni. Minähän se paska olen joka en kelpaa, enkä sille paljon mahda. Aina vaan vähemmän mitä pitemmälle aika kuluu.
Se on joku kirous minulla, että elämäni on tällaista.Voisitko nyt olla edes rehellinen. Kyllä sä itsekin tiedät mitä olet täällä kirjoitellut useampaan kertaan. Kyllä meistä jokainen on ne niin moneen kertaan nähnyt, että ei ole mitään järkeä lähteä lainauksia etsimään. Pysytään nyt rehellisinä, kiitos.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Hoh... Sinä saat kuitenkin jonkun ja paremman vielä. Minä tulen vaan olemaan aina yksin ja ilman.
En saa. Ei sellaista ole olemassakaan. Ei mun sydämeni toimi niin.
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko nyt olla edes rehellinen. Kyllä sä itsekin tiedät mitä olet täällä kirjoitellut useampaan kertaan. Kyllä meistä jokainen on ne niin moneen kertaan nähnyt, että ei ole mitään järkeä lähteä lainauksia etsimään. Pysytään nyt rehellisinä, kiitos.
Juu, olen arvostellut niitä naisia jotka oletetusti ovat lähestyneet, kun eivät ole olleet sellaisia mistä tykkäisin. Toki se on ollut typerää minulta. Mutta aika tunnekuohuissa kirjoitettua ne on olleet.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Se oli meinaan tässä nyt, minun osaltani. Mä en halua enää miettiä yhtään helvitin miestä, ikinä. Kun en kerta kelpaa, niin pitäkää tunkkinne. 😁
mustasusi kirjoitti:
Juu, olen arvostellut niitä naisia jotka oletetusti ovat lähestyneet, kun eivät ole olleet sellaisia mistä tykkäisin. Toki se on ollut typerää minulta. Mutta aika tunnekuohuissa kirjoitettua ne on olleet.
Se vaan on itsetuntoa syövää, kun jossain Tinderissäkin ainoat tykkääjät on sellaisia, jotka ei sytytä millään muotoa. Ei herätä alkeellisintakaan kiinnostusta tutustua.
mustasusi kirjoitti:
Se vaan on itsetuntoa syövää, kun jossain Tinderissäkin ainoat tykkääjät on sellaisia, jotka ei sytytä millään muotoa. Ei herätä alkeellisintakaan kiinnostusta tutustua.
MUtta samalla tietysti voin eläytyä siihen tuntemukseen, minkä joku ihana hunajaperseprinsessa saa minusta.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Onko se heille jotenkin vika, jos ovat sinusta pitäneet? Eikö se, että joku kuitenkin pitää, ole itsessään kuitenkin positiivista? Joo, ei se sitä itse ongelmaa poista, eikä oloa siinä mielessä helpota, mutta et sinä voi heitä siitä syyllistää. Vielä naurettavampaa on alkaa haukkua jotakuta vain siksi, että hän nyt on ollut sinusta kiinnostunut. Kai se "ei kiitos" on riittävästi? Vai ajatteletko, että se torjunta tuntuu heistä niin mukavalta, että tarvii varmuudeksi heittää haukut perään?
Anonyymi kirjoitti:
Se oli meinaan tässä nyt, minun osaltani. Mä en halua enää miettiä yhtään helvitin miestä, ikinä. Kun en kerta kelpaa, niin pitäkää tunkkinne. 😁
No samaa minäkin ajattelen naisista (niistä kauniista). Tuskinpa olen mikään menetys kellekään. Että ei siinä.
Anonyymi kirjoitti:
Onko se heille jotenkin vika, jos ovat sinusta pitäneet? Eikö se, että joku kuitenkin pitää, ole itsessään kuitenkin positiivista? Joo, ei se sitä itse ongelmaa poista, eikä oloa siinä mielessä helpota, mutta et sinä voi heitä siitä syyllistää. Vielä naurettavampaa on alkaa haukkua jotakuta vain siksi, että hän nyt on ollut sinusta kiinnostunut. Kai se "ei kiitos" on riittävästi? Vai ajatteletko, että se torjunta tuntuu heistä niin mukavalta, että tarvii varmuudeksi heittää haukut perään?
No en ole kellekään haukkuja laittanut. Ei sellainen tulisi mieleenkään. Kyllä minä tiedostan, että heilläkin on tunteet. Eikä torjutuksi tuleminen ole mitään herkkua rumankaan mielestä. Olenhan minäkin tullut torjutuksi monesti elämässäni.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Söisikö se muuten vähemmän itsetuntoa, jos kukaan ei tykkäisi? Olisiko se parempi, jos et edes heille kelpaisi ja hekin halveksuisivat? Ymmärtääkseni sä olet kuitenkin puhunut itsesi kanssa suht saman ikäisistä, niin eivätkö heidän ajatuksensa tykätä susta, ole sitten olleet lainkaan realistisia? Noin niin kuin sillä tasolla, että voisit ehkä jopa jossain universumissa olla silleen tasa-arvoinen heidän kanssaan. Ei se tietenkään tarkoita, että sinun pitäisi heistä kiinnostua, mutta ovatko he sitten tavoitelleet kuuta taivaalta? Oletko sä jotenkin ilmiselvästi heidän tavoittamattomissaan ja heitä monin verroin parempi ja tasokkaampi, noin teoriassa? Puhutaanko nyt siitä, että sinusta ovat haaveilleet sua 10-15 vuotta vanhemmat vai miten se menee?
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No en ole kellekään haukkuja laittanut. Ei sellainen tulisi mieleenkään. Kyllä minä tiedostan, että heilläkin on tunteet. Eikä torjutuksi tuleminen ole mitään herkkua rumankaan mielestä. Olenhan minäkin tullut torjutuksi monesti elämässäni.
No mutta eikö ruman torjumaksi tuleminen tunnu vieläkin pahemmalta, kuin kauniilta pakkien saaminen? Edes sille et kelpaa.
Anonyymi kirjoitti:
Söisikö se muuten vähemmän itsetuntoa, jos kukaan ei tykkäisi? Olisiko se parempi, jos et edes heille kelpaisi ja hekin halveksuisivat? Ymmärtääkseni sä olet kuitenkin puhunut itsesi kanssa suht saman ikäisistä, niin eivätkö heidän ajatuksensa tykätä susta, ole sitten olleet lainkaan realistisia? Noin niin kuin sillä tasolla, että voisit ehkä jopa jossain universumissa olla silleen tasa-arvoinen heidän kanssaan. Ei se tietenkään tarkoita, että sinun pitäisi heistä kiinnostua, mutta ovatko he sitten tavoitelleet kuuta taivaalta? Oletko sä jotenkin ilmiselvästi heidän tavoittamattomissaan ja heitä monin verroin parempi ja tasokkaampi, noin teoriassa? Puhutaanko nyt siitä, että sinusta ovat haaveilleet sua 10-15 vuotta vanhemmat vai miten se menee?
En minä sitä sano, että minusta olisi nyt joku edes haaveillut. Perustan vaan näkemykseni kapeasti siihen miten olemattoman vähän tulee tykkäyksiä Tinderissä. Nekin vain naisilta, jotka ei ole lainkaan sellaisia, josta kiinnostuisin. Ja jos tähän kirjoitan esimerkin, millaisia ovat, niin se koetaan sitten törkeänä hyökkäyksenä ja arvosteluna, niin en nyt laita mitään.
Ei se kuitenkaan ole mukava tilanne kummallekaan, jos minä tykkään jostain muusta ja pitäisi sitten vaan tyytyä siihen joka tykkää minusta. En minä halua enää sellaiseen suhteeseen, jossa ei molemmat tykkää yhtä paljon toisistaan. No alkaa olla epärealistista ajatella tällasia muutenkaan. Pitäisi olla nuori ja komea. Elämä oli ja meni jo.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tarkoitus ei siis ole mitenkään syyllistää sua tai ryöpyttää. Anteeksi, jos kysymystulvasta tulee sellainen olo. Mä yritän nyt edes jotenkin ymmärtää, että mikä se perimmäinen ongelma on ja miksi sä puhut niistä naisista, jotka susta ovat tykänneet, niin helkatin rumalla tavalla.
Anonyymi kirjoitti:
No mutta eikö ruman torjumaksi tuleminen tunnu vieläkin pahemmalta, kuin kauniilta pakkien saaminen? Edes sille et kelpaa.
Jos sen haluaa ajatella noin... Onko se sitten sinusta hienoa ajattelua häntä kohtaan? että et edes hänelle kelvannut... Kuinka korkeassa arvossa silloin häntä pidät?
Anonyymi kirjoitti:
Ja tarkoitus ei siis ole mitenkään syyllistää sua tai ryöpyttää. Anteeksi, jos kysymystulvasta tulee sellainen olo. Mä yritän nyt edes jotenkin ymmärtää, että mikä se perimmäinen ongelma on ja miksi sä puhut niistä naisista, jotka susta ovat tykänneet, niin helkatin rumalla tavalla.
Kai se vaan tulee siitä ärtymyksestä, ettei saa mitään huomioo niiltä keltä haluaisi... Itseinhoa se on. Sen purkaa sitten niin rumasti.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
En minä sitä sano, että minusta olisi nyt joku edes haaveillut. Perustan vaan näkemykseni kapeasti siihen miten olemattoman vähän tulee tykkäyksiä Tinderissä. Nekin vain naisilta, jotka ei ole lainkaan sellaisia, josta kiinnostuisin. Ja jos tähän kirjoitan esimerkin, millaisia ovat, niin se koetaan sitten törkeänä hyökkäyksenä ja arvosteluna, niin en nyt laita mitään.
Ei se kuitenkaan ole mukava tilanne kummallekaan, jos minä tykkään jostain muusta ja pitäisi sitten vaan tyytyä siihen joka tykkää minusta. En minä halua enää sellaiseen suhteeseen, jossa ei molemmat tykkää yhtä paljon toisistaan. No alkaa olla epärealistista ajatella tällasia muutenkaan. Pitäisi olla nuori ja komea. Elämä oli ja meni jo.En mä sanonut, että sun pitäisi tyytyä yhtään mihinkään. Ei tarvitse. Mäkin haluan sen jonka haluan ja kun en saa, niin olkoon koko touhu.
Vaan siis koetko sä, että ne naiset kuitenkin ovat kanssasi "samaa tasoa", kun täällä niin noita tasoja rakastetaan. Vai koetko heidän kalastelevan itseään parempaa? Onko lopulta kivuliain juttu siinä se, että sä koet heidät kuitenkin ihan suht saman tasoisiksi ja siksi se on jotenkin peili siihen miltä sä itse näyttäisit niiden muiden silmissä? - Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Jos sen haluaa ajatella noin... Onko se sitten sinusta hienoa ajattelua häntä kohtaan? että et edes hänelle kelvannut... Kuinka korkeassa arvossa silloin häntä pidät?
Ei se kauniisti ajateltua ole. Raatorealismi harvoin on kovin kaunista.
Anonyymi kirjoitti:
En mä sanonut, että sun pitäisi tyytyä yhtään mihinkään. Ei tarvitse. Mäkin haluan sen jonka haluan ja kun en saa, niin olkoon koko touhu.
Vaan siis koetko sä, että ne naiset kuitenkin ovat kanssasi "samaa tasoa", kun täällä niin noita tasoja rakastetaan. Vai koetko heidän kalastelevan itseään parempaa? Onko lopulta kivuliain juttu siinä se, että sä koet heidät kuitenkin ihan suht saman tasoisiksi ja siksi se on jotenkin peili siihen miltä sä itse näyttäisit niiden muiden silmissä?Minua henkilökohtaisesti ärsyttää koko tuo tasohommeli. Mutta kai niitä tasoja kuitenkin on. Halusimme taikka emme. Jokainen luokittelee ihmisiä lokeroihin kuitenkin. Ja itse sijoittuu sinne paskimpien joukkoon armotta.
Anonyymi kirjoitti:
Ei se kauniisti ajateltua ole. Raatorealismi harvoin on kovin kaunista.
Pidät itseäsi helmenä, jonka olisi luullut kelpaavan jollekin tasottomalle öllimöllille heittämällä? Mitä luulet, että oli syynä, ettet kelvannut? Mikä tässä tasottomassa oliossa muka vetää sinussa puoleensa?
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Minua henkilökohtaisesti ärsyttää koko tuo tasohommeli. Mutta kai niitä tasoja kuitenkin on. Halusimme taikka emme. Jokainen luokittelee ihmisiä lokeroihin kuitenkin. Ja itse sijoittuu sinne paskimpien joukkoon armotta.
En mäkään siitä pidä, enkä siihen edes usko. Ei se juurikaan tuolla IRL näy. Tietysti suht saman ikäiset yleensä pariutuvat keskenään ja siinä mielessä mä tajuan turhautumisesi ihan hyvin. Sen ylittäminen on tuulimyllyjä vastaan taistelemista, mutta kyllä siinä joku joskus onnistuukin. Siihen en lähde ottamaan kantaa, että onko siinä jotain järkeä. Ei se ole mun asiani ottaa kantaa siihen mistä joku tykkää. Itse pidän kakaroita kakaroina, mutta se on mun henkilökohtainen kokemukseni.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Pidät itseäsi helmenä, jonka olisi luullut kelpaavan jollekin tasottomalle öllimöllille heittämällä? Mitä luulet, että oli syynä, ettet kelvannut? Mikä tässä tasottomassa oliossa muka vetää sinussa puoleensa?
No minä en ole koskaan edes esittänyt ajattelevani erityisen kauniisti. Mä en oikein jaksa esittää teatteria. Likipitäen jokainenhan noin ajattelee tuollaisessa tilanteessa, mutta pitää nyt esittää vähän parempaa. Sori, mutta en ole erityisen poliitisesti korrekti.
Anonyymi kirjoitti:
En mäkään siitä pidä, enkä siihen edes usko. Ei se juurikaan tuolla IRL näy. Tietysti suht saman ikäiset yleensä pariutuvat keskenään ja siinä mielessä mä tajuan turhautumisesi ihan hyvin. Sen ylittäminen on tuulimyllyjä vastaan taistelemista, mutta kyllä siinä joku joskus onnistuukin. Siihen en lähde ottamaan kantaa, että onko siinä jotain järkeä. Ei se ole mun asiani ottaa kantaa siihen mistä joku tykkää. Itse pidän kakaroita kakaroina, mutta se on mun henkilökohtainen kokemukseni.
No minä tykkään vaan katsella niitä. Sellaiset viehättää ulkonäöllisesti erittäin paljon. En toki tiedä sitten, miten hyvin tulisin juttuun kuitenkaan. Huonosti muutenkin aina. Totta kai ihmisen pitää olla myös mukava ja kiva, että häneen haluaisin edes tutustua. Sehän olisi vaan bonusta, jos ulkonäkökin olisi täysi kymppi. Minulla on vaan niin onnettoman vähän kokemusta naisista ja seksistä. Turhauttaa että elämä meni tällaiseksi. Nuorenakaan ollut yhtään sen menestyneempi näissä asioissa. Kai sekin kaihertaa mielessä, kun nuoria katselen.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No minä tykkään vaan katsella niitä. Sellaiset viehättää ulkonäöllisesti erittäin paljon. En toki tiedä sitten, miten hyvin tulisin juttuun kuitenkaan. Huonosti muutenkin aina. Totta kai ihmisen pitää olla myös mukava ja kiva, että häneen haluaisin edes tutustua. Sehän olisi vaan bonusta, jos ulkonäkökin olisi täysi kymppi. Minulla on vaan niin onnettoman vähän kokemusta naisista ja seksistä. Turhauttaa että elämä meni tällaiseksi. Nuorenakaan ollut yhtään sen menestyneempi näissä asioissa. Kai sekin kaihertaa mielessä, kun nuoria katselen.
Onhan viehättävyys ihan kiva bonus. Mä tosin kuulun niihin, joille se, johon ihastun, on muutenkin maailman kaunein. Ei häntä pysty ohittamaan kreikkalaiset jumalpatsaatkaan, vaikka tietenkin mun järkeni kertoo, että eihän se totta ole.
Anonyymi kirjoitti:
Onhan viehättävyys ihan kiva bonus. Mä tosin kuulun niihin, joille se, johon ihastun, on muutenkin maailman kaunein. Ei häntä pysty ohittamaan kreikkalaiset jumalpatsaatkaan, vaikka tietenkin mun järkeni kertoo, että eihän se totta ole.
Niin, minä en taas tuosta näkökulmasta tiedäkään yhtään mitään.
Ei ole koskaan ollut niitä järjettömän kauniita yksilöitä edes kavereina, että olisin voinut kuulla heiltä, miten ne näkee maailman ja miehet.- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Niin, minä en taas tuosta näkökulmasta tiedäkään yhtään mitään.
Ei ole koskaan ollut niitä järjettömän kauniita yksilöitä edes kavereina, että olisin voinut kuulla heiltä, miten ne näkee maailman ja miehet.Osa heistä on ihan tavallisia kuolevaisia ihmisiä, osa taas pilvitarhoissaan lenteleviä totalisia k.päitä. Eipä kai siinä sen kummempaa. Harvemmin tuolla maailmalla muuten tulee vastaan sellaista paria, joissa molemmat olisivat sellaisia jumalolentoja. Lähentulkoon aina sitä miettii, että aika epäsuhtainen pari noin ulkoisesti. Kauniit ja komeat tosi harvoin pariutuvat keskenään.
Anonyymi kirjoitti:
Osa heistä on ihan tavallisia kuolevaisia ihmisiä, osa taas pilvitarhoissaan lenteleviä totalisia k.päitä. Eipä kai siinä sen kummempaa. Harvemmin tuolla maailmalla muuten tulee vastaan sellaista paria, joissa molemmat olisivat sellaisia jumalolentoja. Lähentulkoon aina sitä miettii, että aika epäsuhtainen pari noin ulkoisesti. Kauniit ja komeat tosi harvoin pariutuvat keskenään.
Niin, kyllähän sitä toisinaan katsoo ja ihmettelee, että miksi tuolla mörököllillä on noin nätti tyttö. Ja sitten tajuaa kun hetken miettii, että niin, se mies on mies, ja varmaan kiva sen naisen mielestä. On paljon semmoisia ominaisuuksia mitkä ei näy päälle päin heti. Voi olla menestynyt jossain asiassa. Älykäs ja kaikkea sellaista. Taitava sosiaalisesti. Minä en ole mitään noistakaan ja olen ruma.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Niin, kyllähän sitä toisinaan katsoo ja ihmettelee, että miksi tuolla mörököllillä on noin nätti tyttö. Ja sitten tajuaa kun hetken miettii, että niin, se mies on mies, ja varmaan kiva sen naisen mielestä. On paljon semmoisia ominaisuuksia mitkä ei näy päälle päin heti. Voi olla menestynyt jossain asiassa. Älykäs ja kaikkea sellaista. Taitava sosiaalisesti. Minä en ole mitään noistakaan ja olen ruma.
Jos ne ihmiset tuntisi niin ajattelun lopputulema voisi olla myös, että mitä hittoa se mies siinä naisessa näkee. Myös kauniissa on taatusti paljon sellaisia ominaisuuksia, jotka eivät ulospäin näy ja nekin voivat olla hyviä tai huonoja.
Anonyymi kirjoitti:
Jos ne ihmiset tuntisi niin ajattelun lopputulema voisi olla myös, että mitä hittoa se mies siinä naisessa näkee. Myös kauniissa on taatusti paljon sellaisia ominaisuuksia, jotka eivät ulospäin näy ja nekin voivat olla hyviä tai huonoja.
Tietystin niin. En väitäkään että jokainen kaunis olisi sitten täydellinen muuten. Älykäs voi olla, mutta onko mukava ihmisenä? Olisiko mukava ja empaattinen minua kohtaan? Niillä asioilla on kuitenkin sitä ulkonäköä enemmän väliä, jos jotain suhteilua ajattelen. Pelkkä ulkonäkö toimii, jos olisi vaan seksistä kyse, ja jos se seksi sattuisi toimimaan... Ei ole kokemusta siitäkään.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Tietystin niin. En väitäkään että jokainen kaunis olisi sitten täydellinen muuten. Älykäs voi olla, mutta onko mukava ihmisenä? Olisiko mukava ja empaattinen minua kohtaan? Niillä asioilla on kuitenkin sitä ulkonäköä enemmän väliä, jos jotain suhteilua ajattelen. Pelkkä ulkonäkö toimii, jos olisi vaan seksistä kyse, ja jos se seksi sattuisi toimimaan... Ei ole kokemusta siitäkään.
Jos pelkää seksiä haluaa, niin sitä saa rahalla. Mä tiedän, että moni voi ajatella sen olevan epätoivoista, mutta onko se lopulta. Onko jotenkin vähemmän epätoivoista hakea jotain hetken huumaa baarista pahimmassa tapauksessa jompikumpi kokee olevansa hyväksikäytetty. Ja ei tämä ei ollut mikään kehotus, mutta tulipahan vaan mieleen.
Omaan kokemukseeni palatakseni, eipä se pelkkä erinomaisen hyvä seksikään riitä. Anonyymi kirjoitti:
Jos pelkää seksiä haluaa, niin sitä saa rahalla. Mä tiedän, että moni voi ajatella sen olevan epätoivoista, mutta onko se lopulta. Onko jotenkin vähemmän epätoivoista hakea jotain hetken huumaa baarista pahimmassa tapauksessa jompikumpi kokee olevansa hyväksikäytetty. Ja ei tämä ei ollut mikään kehotus, mutta tulipahan vaan mieleen.
Omaan kokemukseeni palatakseni, eipä se pelkkä erinomaisen hyvä seksikään riitä.Kyllä se voisi riittää silloin, kun on ollut kokonaan, täysin ilman sellaista yli 10 vuotta... Harva pystyy kuvittelemaan millaista elämää sekin on. Ihan täyttä paskaa se on. Itsetunto siinä rapisee. Sekin jota ei ole koskaan edes ollut.
Mistä niitä maksullisiakaan löytää? Tuntuu että ihan yhtä vaikeaa sellaisen saaminen, kuin huumeita etsisi.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua kosi kerran eräs kreikkalainen kultakauppias.Hän olisi mielellään rakentanut minulle talon Kreikassa,missä on marmoria.Ja hänen teki mieli perustaa myös toinen yritys,ja hän olisi nimennyt sen liikkeen minun etunimen mukaan.Meillä oli ikäeroa aika paljon.Olin silloin nuori teinityttö.Joten en uskaltanut ottaa sellaista riskiä ja muuttaa ex temporee Kreikkaan.Vaikka hän kovasti houkutteli minua sinne hänen luokse.Hän on hyvä ihminen.Ja hyvät muistot hänestä kyllä vieläkin elää!Hän vieraili minun luona jouluna vuosia sitten.Oli myös kosiomatkalla.Antoi minulle korulahjoja.Siitä huolimatta en muuttanut hänen luo Kreikkaan.Vaan valitsin myöhemmin toisenlaisen elämän ja toisenlaisen miehen.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Kyllä se voisi riittää silloin, kun on ollut kokonaan, täysin ilman sellaista yli 10 vuotta... Harva pystyy kuvittelemaan millaista elämää sekin on. Ihan täyttä paskaa se on. Itsetunto siinä rapisee. Sekin jota ei ole koskaan edes ollut.
Mistä niitä maksullisiakaan löytää? Tuntuu että ihan yhtä vaikeaa sellaisen saaminen, kuin huumeita etsisi.Juu, ei se kivaa ole. 5 vuoden kausi itsellä takana, mutta nyt se on sentään edes itse valittua, kun ei tosiaan sitä saa minkä halusi. Parisuhteessa se oli aivan perseestä ja söi itsetuntoa vielä enemmän, kun ei toiselle kelpaa. Sekin on tullut nimittäin koettua, että tuli otettua mies, joka ei nyt ihan aseksuaali ollut, mutta eipä kaukana siitä.
Anonyymi kirjoitti:
Minua kosi kerran eräs kreikkalainen kultakauppias.Hän olisi mielellään rakentanut minulle talon Kreikassa,missä on marmoria.Ja hänen teki mieli perustaa myös toinen yritys,ja hän olisi nimennyt sen liikkeen minun etunimen mukaan.Meillä oli ikäeroa aika paljon.Olin silloin nuori teinityttö.Joten en uskaltanut ottaa sellaista riskiä ja muuttaa ex temporee Kreikkaan.Vaikka hän kovasti houkutteli minua sinne hänen luokse.Hän on hyvä ihminen.Ja hyvät muistot hänestä kyllä vieläkin elää!Hän vieraili minun luona jouluna vuosia sitten.Oli myös kosiomatkalla.Antoi minulle korulahjoja.Siitä huolimatta en muuttanut hänen luo Kreikkaan.Vaan valitsin myöhemmin toisenlaisen elämän ja toisenlaisen miehen.
Jännä tarina... Ihan kuin sadusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onhan noita ollut tarjokkaita. Mä en vaan ole noiden etelän elävien perään koskaan ollut. Vaikka ei sillä, kyllä heissäkin ihan asiallisia ihmisiä on.
Itselleni on on kerran osunut Maltalla kielikurssilla ollessani tyrkylle mies (tai nuori poikahan hänkin silloin oli), josta mä en todellakaan tajunnut miten jumalattomasti rahaa siellä takana oikeasti oli. Sain sitten jälkikäteen kuulla kenestä oli ollut kysymys. Vaikka en mä nyt Libyaan olisi lähtenyt, vaikka olisin tajunnutkin, saati sitten luottanut Gaddafin sukulaisiin. 🤣 Anonyymi kirjoitti:
Juu, ei se kivaa ole. 5 vuoden kausi itsellä takana, mutta nyt se on sentään edes itse valittua, kun ei tosiaan sitä saa minkä halusi. Parisuhteessa se oli aivan perseestä ja söi itsetuntoa vielä enemmän, kun ei toiselle kelpaa. Sekin on tullut nimittäin koettua, että tuli otettua mies, joka ei nyt ihan aseksuaali ollut, mutta eipä kaukana siitä.
Niin ja minä olin naimisissa sellaisen kanssa, jota ei seksi minun kanssa enää myöhemmin, lapset saatuaan kiinnostanut. Sehän söi miestä rotan lailla ja tietenkin heijastui siihen niin, että aina vaan vähemmän vaimoa kiinnosti sekstailut. Nainen kun muuttuu ihan pelkäksi äidiksi siinä vaiheessa. Ja sitten ihmetellään, kun alkaa muut naiset kiinnostamaan aidan toisella puolella... En tosin pettänyt, kun ei kukaan huolinut minua.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Niin ja minä olin naimisissa sellaisen kanssa, jota ei seksi minun kanssa enää myöhemmin, lapset saatuaan kiinnostanut. Sehän söi miestä rotan lailla ja tietenkin heijastui siihen niin, että aina vaan vähemmän vaimoa kiinnosti sekstailut. Nainen kun muuttuu ihan pelkäksi äidiksi siinä vaiheessa. Ja sitten ihmetellään, kun alkaa muut naiset kiinnostamaan aidan toisella puolella... En tosin pettänyt, kun ei kukaan huolinut minua.
Tuon mun eksäni oli mustasukkainen kuin piru, mutta ei sitten kuitenkaan itse halunnut. Jotenkin hiton ristiriitainen yhdistelmä.
Anonyymi kirjoitti:
Tuon mun eksäni oli mustasukkainen kuin piru, mutta ei sitten kuitenkaan itse halunnut. Jotenkin hiton ristiriitainen yhdistelmä.
Käviköhän sitten vieraissa? Voi olla mahdollista, tuon käytöksen perusteella.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Käviköhän sitten vieraissa? Voi olla mahdollista, tuon käytöksen perusteella.
No ei todellakaan. Makasi sohvalla illat pitkät ja jos oli kaveridensa kanssa jossain niin veti päänsä niin jummin, ettei ne pelit olis vedelleet yhtään mitään eikä ketään.
Anonyymi kirjoitti:
No ei todellakaan. Makasi sohvalla illat pitkät ja jos oli kaveridensa kanssa jossain niin veti päänsä niin jummin, ettei ne pelit olis vedelleet yhtään mitään eikä ketään.
No hän piti sinua sitten itsestäänselvyytenä. Juttunne oli väljähtänyt kaveruudeksi?
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Kaikki on totta.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No hän piti sinua sitten itsestäänselvyytenä. Juttunne oli väljähtänyt kaveruudeksi?
Ei häntä vaan kiinnostanut seksi. Kyllähän mä nyt sen jälkikäteen tajusin, että ei hän alussakaan ollut mitenkään erityisen innokas, eikä koskaan aloitetta tehnyt. Suostui kun minä alotteen tein. Vaan ei se häntä itseään koskaan siinä määrin kiinnostanut, että olisi aloitetta tehnyt, vaikka olisin kuinka kauan odottanut. Tai siihen käsitykseen mä jäin. Kai hän oli siihen tilanteeseen ihan tyytyväinen, kun olis halunnut sitä jatkaa.
Anonyymi kirjoitti:
Ei häntä vaan kiinnostanut seksi. Kyllähän mä nyt sen jälkikäteen tajusin, että ei hän alussakaan ollut mitenkään erityisen innokas, eikä koskaan aloitetta tehnyt. Suostui kun minä alotteen tein. Vaan ei se häntä itseään koskaan siinä määrin kiinnostanut, että olisi aloitetta tehnyt, vaikka olisin kuinka kauan odottanut. Tai siihen käsitykseen mä jäin. Kai hän oli siihen tilanteeseen ihan tyytyväinen, kun olis halunnut sitä jatkaa.
Hmm... No sellaisiakin on olemassa. Olisi aika ikävää saada nyt sellainen kumppani itselle. Minäkin olen aina ollut seksuaalisesti aktiivinen, mutta täysin onneton sitten löytämään sitä kumppania... Monesti suhteen alussa sitä voi kai ollakin enemmän, kun sitten suhteen edetessä pidemmälle, kun alkaa toinen vähän jo kyllästyttämäänkin. Se on varmaan hyvin tavallista. Mutta minulla on niin onneton tuuri ollut, että ensimmäinenkin tyttökaveri antoi tasan kerran, ja sen jälkeen ei seksistä edes puhuttu. ihan kuin olisi joku kirous yllä, ettei sitä saa tehdä, vaikka niin tykkäisi.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Hmm... No sellaisiakin on olemassa. Olisi aika ikävää saada nyt sellainen kumppani itselle. Minäkin olen aina ollut seksuaalisesti aktiivinen, mutta täysin onneton sitten löytämään sitä kumppania... Monesti suhteen alussa sitä voi kai ollakin enemmän, kun sitten suhteen edetessä pidemmälle, kun alkaa toinen vähän jo kyllästyttämäänkin. Se on varmaan hyvin tavallista. Mutta minulla on niin onneton tuuri ollut, että ensimmäinenkin tyttökaveri antoi tasan kerran, ja sen jälkeen ei seksistä edes puhuttu. ihan kuin olisi joku kirous yllä, ettei sitä saa tehdä, vaikka niin tykkäisi.
Niin. Mäkään en vaan koskaan ole pitänyt miehistä, jotka ovat kovin päällekäyviä ja sosiaalisia ja piirittävät jne. En vaan tykkää yhtään. Sitten siinä kääntöpuolena on se, että ne kiltit ja hiljaiset ja mukavat ja vähän ujot jne. voivat olla muillakin tavoin ... no sanotaan vaikka erikoislaatuisia. Yksi ei halua seksiä ja yksi taas ei huoli mua ollenkaan, kun en ole juuri tasan oikeasta muotista. 🙂
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Hän olisi halunnut minut omakseen jo sillloin kun hän näki minut ensimmäisen kerran,Kreikassa.Ja toisella kerralla hän oli nähnyt meidän perhetuttavat.He jotka oli noin 7 vuotta aiemmin ollut minun ja minun äidin mukana samassa paikassa.Kultakauppias oli heti kysynyt missä tyttö on?Hän tarkoitti minua .Hän siis muisti minut vaikka me ei ollut nähty toisiamme 7 vuoteen.Sen jälkeen aloimme soitella ja vaihtaa kuulumisia uudelleen.
Anonyymi kirjoitti:
Hän olisi halunnut minut omakseen jo sillloin kun hän näki minut ensimmäisen kerran,Kreikassa.Ja toisella kerralla hän oli nähnyt meidän perhetuttavat.He jotka oli noin 7 vuotta aiemmin ollut minun ja minun äidin mukana samassa paikassa.Kultakauppias oli heti kysynyt missä tyttö on?Hän tarkoitti minua .Hän siis muisti minut vaikka me ei ollut nähty toisiamme 7 vuoteen.Sen jälkeen aloimme soitella ja vaihtaa kuulumisia uudelleen.
Sinä edelleen muistat hänet hyvin... Oletteko vielä pitäneet yhteyttä?
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Tästä sivusta totean, että kai nuo jutut muista loppuikänsä. 🙂
Anonyymi kirjoitti:
Tästä sivusta totean, että kai nuo jutut muista loppuikänsä. 🙂
No tietysti.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No tietysti.
Kyllä mäkin sen Maltan reissun muistan varmasti lopun ikääni, vaikka siinä ei varsinaisesti mitään sellasta vakavaa ollutkaan. Se oli totaalisen surrealistista tajuta pari vuotta myöhemmin, että missä sakissa siellä oli pyörinyt. Mä olin siellä silloin yhden ystäväni kanssa ja hän jäi sitten ihan pariksi vuodeksi kirjottelemaan yhden pojan kanssa, joka sitten myöhemmin vaan todennut, että tajusiko se kaverisi koskaan, että kuka sitä siellä sillon liehitteli.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No tietysti.
Se oli aika pelottavaa siinä kohtaa kun tajusi millasista ihmisistä siinä oikeasti oli ollut kysymys. Kyseinen tyyppi ruinas kutsukirjettä Suomeen useamman kuukauden vielä sen jälkeen kun me tultiin kotiin, kun nyt olin tullut antaneeksi puhelinumeroni ja osotteeni jne. Kun ei hän saa viisumia ilman kutsua. Jos mä olisin ollut muutaman vuoden vanhempi, niin olisi voinut sellasen vaikka rustatakin. Mutta kun oli 16, niin enhän mä nyt alaikäsenä todellakaan olis kai edes voinu sellasta kirjottaa.
Anonyymi kirjoitti:
Se oli aika pelottavaa siinä kohtaa kun tajusi millasista ihmisistä siinä oikeasti oli ollut kysymys. Kyseinen tyyppi ruinas kutsukirjettä Suomeen useamman kuukauden vielä sen jälkeen kun me tultiin kotiin, kun nyt olin tullut antaneeksi puhelinumeroni ja osotteeni jne. Kun ei hän saa viisumia ilman kutsua. Jos mä olisin ollut muutaman vuoden vanhempi, niin olisi voinut sellasen vaikka rustatakin. Mutta kun oli 16, niin enhän mä nyt alaikäsenä todellakaan olis kai edes voinu sellasta kirjottaa.
Ok, sinähän olit aika valmis sitten jo sen ikäisenä. Tuollainen kokemus kerran.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Ok, sinähän olit aika valmis sitten jo sen ikäisenä. Tuollainen kokemus kerran.
Millä tavalla valmis? En mä sillon mistään mitään tajunnut. Sillon jälkenpäin sen kaverini kanssa puhuttiin, että ei meistä kumpikaan sillon tiennyt miltä näyttää kalliit vaatteet tai helvetin kallis kello tai jos on täysin vieras valuutta, niin millanen nippu on paljon rahaa. Me oltiin molemmat keskiluokkasista Suomalaisista perheistä, ei me oltu koskaan mitään sellasta opittu tajuamaan. Omasta mielestämme me silloin ihan vaan istuttiin rantabaarissa, juteltiin ja juotiin kokista.
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla valmis? En mä sillon mistään mitään tajunnut. Sillon jälkenpäin sen kaverini kanssa puhuttiin, että ei meistä kumpikaan sillon tiennyt miltä näyttää kalliit vaatteet tai helvetin kallis kello tai jos on täysin vieras valuutta, niin millanen nippu on paljon rahaa. Me oltiin molemmat keskiluokkasista Suomalaisista perheistä, ei me oltu koskaan mitään sellasta opittu tajuamaan. Omasta mielestämme me silloin ihan vaan istuttiin rantabaarissa, juteltiin ja juotiin kokista.
Olitte vetävän näköisiä, kun tultiin heti iskemään ja omaksi haluamaan.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Olitte vetävän näköisiä, kun tultiin heti iskemään ja omaksi haluamaan.
Ei taida vaaleilla suomitytöillä olla siinä asiassa ongelmaa tuolla Välimeren maissa. Mä en ite siihen omaksi haluamiseen varsinaisesti näin jälkeenpäin edes usko. Ehkä pikemmin niiden viisumien perässä.
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida vaaleilla suomitytöillä olla siinä asiassa ongelmaa tuolla Välimeren maissa. Mä en ite siihen omaksi haluamiseen varsinaisesti näin jälkeenpäin edes usko. Ehkä pikemmin niiden viisumien perässä.
Ei takuulla olekaan... Nuoret blondi on kuumia kyllä. Etelän miehet on komeita ja kiihkeitä. On tarjota naiselle kaikenlaista. Mutta voi siinä toki tulla hyväksikäytetyksi, monella tavalla.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Ei takuulla olekaan... Nuoret blondi on kuumia kyllä. Etelän miehet on komeita ja kiihkeitä. On tarjota naiselle kaikenlaista. Mutta voi siinä toki tulla hyväksikäytetyksi, monella tavalla.
No mä en ole kyllä koskaan ollut blondi, vaan vain iholtani vaalea. mutta ehkä noin. Enkä kyllä mistään etelän miesten komeudesta kiihkeydestä tajunnut silloin, enkä edelleenkään mitään. Kilttejä perhetyttöjä, jotka hyvä kun suostuvat ketään halaamaan, mutta ehkäpä se pointti olikin juuri siinä.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Minulla on hyvä ihmismuisti.Ja varsinkin sellaiset ihmiset jotka on ollut hyväntahtoisia.Heitä haluaakin muistaa ja ajatella aina hyvällä.En tiedä mitä hänelle nyt kuuluu.Yhteyttä ole ollut enää pitkään aikaan.Toivon,että hän on elossa ja voi hyvin!
Minulla on myös sellaisia ihmisiä ollut elämässä,jotka on ollut tosi julmia ja käyttänyt vain hyväksi minua.Ja senkin muistan pitkään.Vaikka en heitä osaa vihata.Mutta en halua heitä takaisin elämääni,vaikka kuinka he yrittäisivät tulla tuolta kulman ajaa häiritsemään minua.Se ei onnistu enää. - Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Minä valitsin itselleni kuitenkin toisen ulkolaisen lääkärin,vaikka kultakauppias rakastui minuun.Mutta tänä päivänä olen leski.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on hyvä ihmismuisti.Ja varsinkin sellaiset ihmiset jotka on ollut hyväntahtoisia.Heitä haluaakin muistaa ja ajatella aina hyvällä.En tiedä mitä hänelle nyt kuuluu.Yhteyttä ole ollut enää pitkään aikaan.Toivon,että hän on elossa ja voi hyvin!
Minulla on myös sellaisia ihmisiä ollut elämässä,jotka on ollut tosi julmia ja käyttänyt vain hyväksi minua.Ja senkin muistan pitkään.Vaikka en heitä osaa vihata.Mutta en halua heitä takaisin elämääni,vaikka kuinka he yrittäisivät tulla tuolta kulman ajaa häiritsemään minua.Se ei onnistu enää.Siis kulman takaa tarkoitin.
- Anonyymi
susi sanotaan taas yhdessä peilin edessä ääneen . Olen vanha ja ruma enkä saa naista. Nyt yhdessä sanotaan tuo. eikö mennytkin hyvin.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No tuo fraasi kaikuu kyllä päässäni lähtemättömästi.
no niin taas yhdessä . olen vanha ja ruma ja en saa naista.
Anonyymi kirjoitti:
No ei tähän tarvitse minkään seurakunnan osallistua kuitenkaan.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No ei tähän tarvitse minkään seurakunnan osallistua kuitenkaan.
Nyt vähän asenneta peliin. Olen ruma ja vanha ja en saa naista. Nyt enemmän asennetta tuohon. Koita . kyllä sä vielä saat sen hyvän asenteen tohon.
Anonyymi kirjoitti:
Nyt vähän asenneta peliin. Olen ruma ja vanha ja en saa naista. Nyt enemmän asennetta tuohon. Koita . kyllä sä vielä saat sen hyvän asenteen tohon.
En nyt ihan ymmärrä tätä. Mitä haet takaa? Kyllä olen niin kauan tätä harjoitellut, että osaan. Voi kun kuulisit ihan livenä saman. On siinä ollut kavereilla nauramista, monet kerrat.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
En nyt ihan ymmärrä tätä. Mitä haet takaa? Kyllä olen niin kauan tätä harjoitellut, että osaan. Voi kun kuulisit ihan livenä saman. On siinä ollut kavereilla nauramista, monet kerrat.
Koska yhdessä on kivempi. Eli uudelleen olen vanha ja ruma enkä saa naista.
Anonyymi kirjoitti:
Koska yhdessä on kivempi. Eli uudelleen olen vanha ja ruma enkä saa naista.
Oletkos itse sellainen?
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Mutta ajatteletko että miehet eivät halua sinua, kun olet ruma ja paske?
en minä ole vaan mä yritin tsempata sua itsevarmemmaksi sun asenteen kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
en minä ole vaan mä yritin tsempata sua itsevarmemmaksi sun asenteen kanssa.
Se on ehkä maailman vaikenta hommaa.
Anonyymi kirjoitti:
Olen vanha ja ruma ja en saa naista.
No kirjoitan minäkin joskus jääkiekkofoorumeille vaikka tuskin osaan enää luistella. Jos muuten tarkemmin vilkaiset ketjuja niin melko vähällä ovat parisuhdejutut. Nytkin teemana on mitä saa sanoa; välillä on visailuja ja joskus kysellään nuoruusmuistoja. Jätä ne parisuhde jutut lukematta ja keskity vaikka visailuihin tai lukaise niitä parisuhdeketjuja ihan vaan löytääksesi ajatuksia tai vinkkejä.
En minäkään enää omista kuvistani pidä. Tuossa muuten joku aika sitten kun aloin tehdä tetamenttia ja toiveita hautajaisistani niin oli mietinnässä se tuleeko muistotilaisuuteen kuvaa minusta. Saattoväki voi hieman nikotella kun sinne ei minun kuvaani tule. Kuvat on historiaa, peili tätä päivää mutta katse pitää suunnata tulevaisuuteen.No kuvan kuitenkin valitsee joku läheinen. Sellaisen joka kuvastaa sinua hyvin. Voi olla jostain nuoruus ajoilta.
Sitä välillä saa jonkun keittiöpsykologikohtauksen, ja alkaa viisastella ihmisille, joilla on ollut takuulla enemmän suhteita ja seksikumppaneita, kuin itsellä tulee ikinä olemaan. Ihmissuhteet, eivät ikinä ole mitään helppoja, kun ihminen on aika monimutkainen otus, eikä aina ymmärrä edes itseään, niin saati sitten toista ihmistä.
Toivottelen tänne hyvää yötä ja levollisia unia.
Osa menee jo nukkumaan. 🌙Ja silti sinnikkäästi tänne kirjoitat.
Olisiko jo aika vaihtaa jotsin muuta ääntä kelloon?
Vai koetko hyödyksesi itsesi mitätöinnin ja itsesäälin? Saatko siitä jotain hyvää?mustasusi kirjoitti:
No minä teen niin kuin teen. Minulla ei ole mitään kiirettä nukkumaan.
Niinpä teet.
Ja eikun vaan nauttimista siihen mitä teet.. vaikka puhut muuta, taidat nauttia elämästäsi? Meitähän on moneksi.Disseisback kirjoitti:
Niinpä teet.
Ja eikun vaan nauttimista siihen mitä teet.. vaikka puhut muuta, taidat nauttia elämästäsi? Meitähän on moneksi.Mikäs sinua tässä liikuttaa? Mikäs on oman elämäsi laita? Veikkaan että olet aika älykäs jätkä. Ja pillua saat aina kun haluat. Helppo siihen on silloin leukailemaan tulla.
mustasusi kirjoitti:
Mikäs sinua tässä liikuttaa? Mikäs on oman elämäsi laita? Veikkaan että olet aika älykäs jätkä. Ja pillua saat aina kun haluat. Helppo siihen on silloin leukailemaan tulla.
En mä jahtaa pillua. Mulla on muutakin elämässä. Myöhemmin tänään teen puuliiteriä, että saan ensi vuonnakin puuta näppärästi puukattilaan, johon piti siirtyä, kun sota syttyi Ukrainassa. Lapset muutti kotoa, eri tavoin ja nyt on pikkupakko pitää isoa taloa yksin. Tehdä paljon töitä ja maksaa kalliita lainoja ja sähköä.
Joutuu venymään... mutta ainahan elämä on sellaista. Mutsikin alkaa olla jo höperö. Sitäkin vähän pitää pitää silmällä.
Ei ekana tule kyllä pillunpuute mieleen...
Mutta elämä heittelee... mulle aika on kortilla, sulle sit se pillu on puute...en mä väheksy...
Mä koetan saada hommat toimii...vähän joutuu hammasta puristaa yhteen. Yks asia kerrallaan ja etiäpäin mennään. Viime talven jouduin olemaan kotona, kun talo huusi kokoajan lämmintä lisää, eikä silloinen kattila siihen kyennyt...mutta nyt on jo uusi. 😁Disseisback kirjoitti:
En mä jahtaa pillua. Mulla on muutakin elämässä. Myöhemmin tänään teen puuliiteriä, että saan ensi vuonnakin puuta näppärästi puukattilaan, johon piti siirtyä, kun sota syttyi Ukrainassa. Lapset muutti kotoa, eri tavoin ja nyt on pikkupakko pitää isoa taloa yksin. Tehdä paljon töitä ja maksaa kalliita lainoja ja sähköä.
Joutuu venymään... mutta ainahan elämä on sellaista. Mutsikin alkaa olla jo höperö. Sitäkin vähän pitää pitää silmällä.
Ei ekana tule kyllä pillunpuute mieleen...
Mutta elämä heittelee... mulle aika on kortilla, sulle sit se pillu on puute...en mä väheksy...
Mä koetan saada hommat toimii...vähän joutuu hammasta puristaa yhteen. Yks asia kerrallaan ja etiäpäin mennään. Viime talven jouduin olemaan kotona, kun talo huusi kokoajan lämmintä lisää, eikä silloinen kattila siihen kyennyt...mutta nyt on jo uusi. 😁Näinhän se menee, mitä kelläkin on murheena. Ja päivä kerrallaan se on vaan yritettävä mennä eteenpäin. Vaikka välillä tuntuu että olisi helpompi varmaan olla kuolleena.
mustasusi kirjoitti:
Näinhän se menee, mitä kelläkin on murheena. Ja päivä kerrallaan se on vaan yritettävä mennä eteenpäin. Vaikka välillä tuntuu että olisi helpompi varmaan olla kuolleena.
No mä en ajattgle noin synkädti. Pystyn itse patsntamaan elämääni. Vaikka kaikkea se tuokin...ei kovin pahoja ome tullut vielä...
Mut öitä. 😴Disseisback kirjoitti:
No mä en ajattgle noin synkädti. Pystyn itse patsntamaan elämääni. Vaikka kaikkea se tuokin...ei kovin pahoja ome tullut vielä...
Mut öitä. 😴ötyä.
- Anonyymi
Ei vaan aamua, nimittäin heräsin aikaisin jo ennen kello viittä, ihmettelin että miksi google ei muka päästä omalle tilille katsomaan posteja, ehdotti että: yritä muutaman tunnin kuluttua uudelleen... noh sitten välissä ehti ottaa pienet nokosetkin.
Sitten kun olin varautumassa jo kauppaan lähtemiseen niin soittaa puhelinliittymäni henkiö, tarjoaa uutta pakettia, jossa sattui väärinkäsitys, jonka tajusin sitten kun tulin kaupasta peruin tilauksen uudesta liittymästä joka olisi siis ollut melko turha ja 4. liittymäni jo.
Sitten pyykin pesemiset ja eräässä vaiheessa ehdin vielä katsoa kyllä Espanja-Ruotsi naisten jalkapallonkin, jossa todellakin espanjalaiset ovat vikkeliä kipittämään.. - Anonyymi
... nuo googlen varmistusjutut että olet varmasti oikea henkilö joka on kirjautumassa tilille... toisaalta ihan hyvä tietoturvan kannalta, mutta minulta se kyselee aina vähän väliä varmistusjuttuja, koodeja, koska käytän monia eri laitteita...
Huomaa että jos on jotain "epä'ilyttävää toimintaa" tilillä, pitää varmistaa että on itse ollut. - Anonyymi
"Iltaa vaan taas tännekin."
Hyvää- vai Huonoa iltaa?- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No tänään oikein hyvää iltaa. Kävin vaihtamassa auton. 😊
Teslamies.
Anonyymi kirjoitti:
Teslamies.
Ei ole, kun on edelleen bensakottero tämä uusikin ja edellistä isommalla ja tehokkaammalla koneella. 😊
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1256510Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604112Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503366Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4902924Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2831916Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341606- 871436
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141413Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1741399Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151386