Olen seurannut papin pojan blogia. Niilo on useita vuosia analysoinut eri liikkeitä ja tehnyt oikeita johtopäätöksiä. On ilo lukea hänen poikkeuksellisen lämpimiä ja heikkoja ihmisiä tukevia ja rohkaisevia kirjoituksiaan. Niilo on rakastava isä pitäen lapsilleen Jeesuksen rakkaudellisia saarnoja. Niistä lapsen on hyvä ammentaa elämäänsä. Niilolta riittää aina joku lohduttava sana kun työpäivän jälkeen on masentunut.Harvssta ihmisestä olen saanut niin paljon iloa uskon tielle.
Papin pojan blogi.com
Niilo Nurmi lämmin kristitty blogin pitäjä
17
2450
Vastaukset
- Anonyymi
Kiinnostavaa luettavaa.
Nurmi näemmä kirjoittaa monista ajankohtaisista aiheista. Osa näytti olevan ihan asiaa, osa sitten hänen omia näkemyksiään – mikä ei tietenkään ole mikään paha asia, vaan se tulee lukea vain tähän ihmisen mielipiteinä.
Yksi artikkeli oli ”Hurmoskieli-ilmiö ei synny Raamattua lukemalla vaan tarvitaan epäterveen uskonyhteisön myötävaikutus.”, eli Nurmi näemmä seuraa monipuolisesti asioita.
En nyt niin kovin hengellisiä sinällään niissä näkenyt (tosin luin vain muutaman). Itse pidän enemmän ortodoksien sivuilla olevista kirjoituksista, koska ne ovat hengellisesti syvemmälle meneviä-
Mutta kiva että sinä saat niistä iloa.- Anonyymi
Jos hän on tuolla mielellä, ei hän tunne hengellistä pyhitystä.
- Anonyymi
Niilo on jämpti mies eikä häpeä tai pelkää sanoa syntiä synniksi.
Ilmeisesti tämä Nurmi edustaa näitä uuskalvinisteja eli reformoituja baptisteja. Viime vuonna on kolme seurakuntaa perustanut Suomen reformoitujen baptistiseurakuntien yhdyskunnan.
Sattui haussa tulemaan kaikenlaista. Ilmeisesti helluntailaisten kanssa heillä on skismaa.
Samoin tämä Nurmi on ilmeisen aktiivinen somepalstoilla. Esiintyminen taitaa olla aika jyrkkää ja hyvin negatiiviseen sävyyn kommentoivia.
Jotkut ovat myös häiriköineet kirkossa, missä on huudeltu törkeyksiä sekä videoitu Jumalanpalveluksia jne.- Anonyymi
Ei ole kasvanut kristitty. Vihaa kiukuttelua panettelua epätosia Pyhän Hengen vastainen
- Anonyymi
Kannattaakin olla 'Pyhän hengen' vastainen. Uskovaiset kertovat, että sillä uudestisyntymällä saa demonit kimppuunsa.
Ehkä johtuu siitä, kun Apostolien tekojen luvun 19. mukaan Paavali kastaa opetuslapset vasta vuonna 53 Pyhällä hengellä, ja nämä sanovat, etteivät ole koskaan edes kuulleet, että mitään sellaista on olemassakaa.
Ja tämä kumoaa koko Jeesuksen ylösnousemukseen ja todistaa, että Jeesus jäikin kirottuna helvettiin, ja silloin Jeesuksen nimeen kyseessä onkin Paha henki, joka tulee helvetistä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaakin olla 'Pyhän hengen' vastainen. Uskovaiset kertovat, että sillä uudestisyntymällä saa demonit kimppuunsa.
Ehkä johtuu siitä, kun Apostolien tekojen luvun 19. mukaan Paavali kastaa opetuslapset vasta vuonna 53 Pyhällä hengellä, ja nämä sanovat, etteivät ole koskaan edes kuulleet, että mitään sellaista on olemassakaa.
Ja tämä kumoaa koko Jeesuksen ylösnousemukseen ja todistaa, että Jeesus jäikin kirottuna helvettiin, ja silloin Jeesuksen nimeen kyseessä onkin Paha henki, joka tulee helvetistä!Raamattu on huippu taidokas ja älykäs kirjoitus, jossa pitävät kaikki kohdat kutinsa, jopa tämäkin sopien kolminaisuusoppiin ja Paavalin Galatalaiskirje 3:13 kohtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu on huippu taidokas ja älykäs kirjoitus, jossa pitävät kaikki kohdat kutinsa, jopa tämäkin sopien kolminaisuusoppiin ja Paavalin Galatalaiskirje 3:13 kohtaan.
Jeesus siis tarinan mukaan jäi kirottuna kiroukseksi helvettiin.
- Anonyymi
Olen vuosien varrella ihmetellyt Niilon kirjoituksia. Hän kommentoi myös luterilaisia ja muitakin. Hän on suorasukainen ja monissa asioissa herättää kiinnostusta videoillaan. Nyt seurakunta (ref kalvinisti) missä hän käy on kommentoinut Nilion voimakkaita videoita saamiensa palautteiden takia. Eikä halua yhtyä niihin. Kannattaa lukea Niilo Nurmen sivuilta.
- Anonyymi
Niilo on suorasukainen ja rohkea kirjoittaja mutta vetää mutkat suoriksi. Kehuu kyllä vain kalvinisteja mikä on oma liike. Juurikaan tukea ei saa näiltä.
- Anonyymi
Reformoidut kalvinisti edustaa erikoista oppia kun vain heidät ja tavallaan ajattelevat on Jumala ennalta valinnut taivaaseen. Muita ei eikä nämä pysty edes vaikuttamaan asiaan. Lisäksi kerran pelastettu on aina pelastettu.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Näinhän se heidän oppinsa menee.
Jotkut ovat joskus kyselleet miksi Kujalla-ohjelmassa on niin usein kalvinisteja vieraana. Kujalla-ohjelman viidesläistaustainen vetäjäkin on kalvinisti.
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut ovat joskus kyselleet miksi Kujalla-ohjelmassa on niin usein kalvinisteja vieraana. Kujalla-ohjelman viidesläistaustainen vetäjäkin on kalvinisti.
Mielenkiintoista. Miksihän tosiaan.
- AnonyymiUUSI
Mummomuori2 kirjoitti:
Mielenkiintoista. Miksihän tosiaan.
Kansanlähetyksen kautta tuli selville, että kyseisen podcastin vetäjä on nykyään kalvinisti.
- Anonyymi
Niilo Nurmi YouTube ja Jyväskylä Reba YouTube
Reba reformoitu baptisti
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 693114
- 453003
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512331Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3411980- 1401749
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161565Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan111408Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101237- 421156
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661106