Kertokaa mielipiteitänne. Olen ollut naimisissa yli 10v ja edelleen ihmettelen sekä tuskailen sitä että mies ei oikein osallistu lasten hoitoon tarpeeksi minun mielestäni ja kotityötkin jäävät mulle. Lapsia 2 vuoden ikäerolla. Pikkukoululaisia.
Toki mies on ahkera niin että tekee yrittäjänä pitkää päivää mutta siltikin tuntuu pahalta kun ei juuri edes keskustele lasten kanssa.
Kaikki sisä ja ulkotyöt jää mulle.
Autoasiat hoitaa tunnollisesti.
Mutta itse ajatukseen miten miehen kantti kestää ja omatunto sitä ettei oo lasten kanssa?
Asiasta yrittänyt keskustella mutta mies ei halua puhua vaan aihe on ehdottomasti punainen vaate ja hermostuu sekunnissa jos vihjaisenkaan asiaan liittyen jotain.
Miten te miehet koette lapsenne? Mitä ajattelette jos jätätte lapsen hoidon alusta alkaen puolisonne harteille entä lapsi oletteko ajatelleet että hän tarvitsee myös isän?
Tiedättekö miltä puolisostanne runtuu kun ette huomioi lastanne?
Entä lmiltä se tuntuu apsesta?
Onko vapaa-qikanne vain omia tarpeitnne varten? Jos vastaat kyllä niin älä hanki lapsia.
Älä hanki lapsia
19
583
Vastaukset
- Anonyymi
On vain yksi neuvo: älä ota miestä joka hakee äiti hahmoa
Olet vain siivooja etc... etc.... etc... - Anonyymi
Joo, mä vain siivoan, hoidan lapset, kokkaan, vatkaan munat.
- Anonyymi
Tähän voisi kommentoida kuka tahansa mies muistelemalla vain omaa lapsuuttansa. Sukupolvesta toiseen sama juttu. Isukki ei ole läsnä, koska ei ole HALUNNUT lapsia. Älkää tehkö heitä vain sen takia, että "niin kuuluu olla", sekä myös mietitään vehkeidensä käyttöä. Lapsi pitää olla toivottu, haluttu, muussa tapauksessa lopputulos on etääntyminen. Mauton kysymys: minä olisi planeetan väkiluku, jos jokainen olisi toivottu?
- Anonyymi
Siis "mikä" olisi ja mies olen.
- Anonyymi
Tuollaista perhe kuvioita joskus seurannut sivusta. Mies saattoi lähteä kuukaudenkin lomalle yksinään jättää lapset ja vaimon kotiin. Lopulta tuli ero. Lapset eivät halua oikeastaan olla isän luona vaan heistä tullut etäisiä vaikka yhteishuoltajuus onkin. Mies myöntänyt eron aikana että piti vaimoa itsestään selvyytenä eikä uskonut että koskaan lähtee.
- Anonyymi
Tytöille kuuluu ne puuhat jotka ovat heille luontaisia, ja miehille kuuluu ne puuhat jotka ovat heille luontaisia.
Kummallakin pitää olla vapaa-aikaa joka on itseään varten, ja pitää olla vapaa-aikaa joka on yhteistä.
Miehellä ei ole sisäsyntyistä isäksi tulemisen viettiä. Tytöillä on vauvakuume ja hoivavietti. Mies ryhtyy isäksi siksi että tyttö kinuaa lasta, ja siksi että mies arvioi isäksi ryhtymisen olevan miehen halujen/tarpeiden kannalta kannattavampaa kuin muut vaihtoehdot.- Anonyymi
Ai ei ole vai. Mitenhän mulle sattuukin kohdalle sitten vain sellaisia, joilla on vauvakuume ja terve perheellistyä, jos sellaisia ei kerta ole tai heitä olisi tosi vähän. Itsehän en siis halua lapsia, joten tuo on raivostuttavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai ei ole vai. Mitenhän mulle sattuukin kohdalle sitten vain sellaisia, joilla on vauvakuume ja terve perheellistyä, jos sellaisia ei kerta ole tai heitä olisi tosi vähän. Itsehän en siis halua lapsia, joten tuo on raivostuttavaa.
Mun oma äitinikin on sellainen, joka teki meidän mukulat, koska mies (eli siis isäni) halusi lapsia. Ja sen todella huomasi. Äiti ei juuri meidän kanssa keskinäistä aikaa viettänyt. Joskus oltiin perheenä, mutta kahdenkeskinen aika mutsin kanssa on sellaista, että enpä muista sellaista olleen. Mutsilla oli omat juttunsa ja isä hoisi pääosin lapset. Äiti oli hätävarahoitaja, jos isällä oli joskus jotakin muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä tyrkytät itseäsi sellaisen rodun edustajille joilla on tarve saada suomalainen vaimo ja lapsia, jolloin kansalaisuus on varma?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä tyrkytät itseäsi sellaisen rodun edustajille joilla on tarve saada suomalainen vaimo ja lapsia, jolloin kansalaisuus on varma?
No ovat sitten olleet tosin hyvin naamioituneita kantasuomalaisiksi, Ihan perussuomihepun värisiä ja nimisiä ja suomea puhuvat ja niin ees päin. Onko se alkaneet nyt tollastakin harrastaa, että naamioituvat ja vaihtavat nimensä ja kaikkee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama kokemus on kyllä mullakin, että miehethän ne niitä lapsia just haluaa. Ite oon törmäännyt useemman kerran mieheen, jonka pointti koko pariutumiselle olis lapset. Että mitä parisuhteelta haluaa, no jos nyt pari 5 kilosta hälle tekisit, niin hyvä. Useempi vela-naiskaverini on kertonut, että mies yrittää painostaa, että lapsia pitäisi saada.
En tiedä mistä toi ajatus, ettei miehillä muka olis vauvakuumetta, on syntynyt. Onko ne lapset sitten entisaikoina saatu niin nopsaan, ettei miehet ole ehtineet vauvakuumeilemaan, vaan ovat pikemmin joutuneet aina sopeutumaan siihen lapsiajatukseen. Nyt taas lastentekoa moni panttaa likimain viimeseen saakka, niin miehetkin ehtivät sen lisääntymistarpeensa tunnistaa ja alkaa kipuilla sen kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama kokemus on kyllä mullakin, että miehethän ne niitä lapsia just haluaa. Ite oon törmäännyt useemman kerran mieheen, jonka pointti koko pariutumiselle olis lapset. Että mitä parisuhteelta haluaa, no jos nyt pari 5 kilosta hälle tekisit, niin hyvä. Useempi vela-naiskaverini on kertonut, että mies yrittää painostaa, että lapsia pitäisi saada.
En tiedä mistä toi ajatus, ettei miehillä muka olis vauvakuumetta, on syntynyt. Onko ne lapset sitten entisaikoina saatu niin nopsaan, ettei miehet ole ehtineet vauvakuumeilemaan, vaan ovat pikemmin joutuneet aina sopeutumaan siihen lapsiajatukseen. Nyt taas lastentekoa moni panttaa likimain viimeseen saakka, niin miehetkin ehtivät sen lisääntymistarpeensa tunnistaa ja alkaa kipuilla sen kanssa.Joo, mäkin tiedän useamman entisen pariskunnan, jotka erosivat, sillä mies alkoikin haluta lapsia vela-suhteeseen. Nainen taas ei edelleenkään lapsia halunnut, joten mies lähti sitten etsimään naista, jonka kanssa lisääntyä. Ei ole mitenkään harvinainen tarina noinkaan päin.
Ja joo, voi tosiaan olla ihan hyvin tuossa hypoteesissa perää. Aiemminhan monilla ne lapset vaan tulivat, kun ei käytetty ehkäsyä ja oli pikemmin niin, että siihen lapsen piti pakolla sopeutua. Nykyään on aikalailla toisin, ainakin Suomessa ja isossa osassa muissakin teollistuneissa maissa.
- Anonyymi
Muista ostaa sukset lapsille.
- Anonyymi
Mikähän siinä on, että lapsia haluavat eivät jotenkin tunnu päätyvän yhteen niiden toisten lapsia haluavien kanssa? Tosi usein kuulee just tollasta alotuksen kaltasta niistä pareista, joilla on lapsia ja sitten toisessa päässä on se iso massa miehiä, jotka haluaisiavat lapsia ja kaipaavat omien lasten kanssa puuhailua, mutta joilla ei ole kenen kanssa lisääntyä. Nuo jälkimmäisen tyypin miehet sitten tuskailevat sen kanssa, että missä ovat lisääntymishaluiset naiset ja miksi nykynaiset eivät lainkaan halua lisääntyä.
- Anonyymi
Toi on kieltämättä outoa. En tiiä mikä toi juttu on. Liittyykö se jotenkin sitten siihen ikään milloin ihmiset pariutuu, että jotekin ehtii muodostua tollaset roolit, että mies ei lasta ole halunnut ja sitten lopputulos on toi.
Mutta toi on musta tosi sääli ja tohon törmää tosi paljon. Miehiin, jotka on mukavia ja kivoja ja moni hyvännäkönenkin ja elämä mallillaan, mutta kun he haluaa niitä lapsia, niin no can do. Se on kynnyskysymys, kun ei itse lapsia halua ja se jää sitten siihen.
- Anonyymi
Olen hoitanut lastamme alusta saakka. Tiesin kyllä että vaimon pitää saada omaa aikaa. Vien lasta kalaan viikonloppuisin ja nyt kesällä päivisinkin ja urheilemaan iltaisin.
- Anonyymi
Ei kannata yleistää, tiedän monta isää jotka vievät lapsensa harrastuksiin ja jäävät niitä seuraamaan. Innostavat lasta ja lapsi isä suhde on hyvä.
Itsekin eilen vein tyttären eilen harrastukseen, odotin ja leikkisästi kannustin. Käytiin harjoitusten jälkeen leikisti kisailemassa nousuportaissa, voittaja sai valita jäätelöt molemmille.
Tänään mennään kesäteatteriin ja illalla mato-ongelle.
Meillä äiti on töissä aikoina jolloin lapsi on vapaalla, tarvitaan myös hyvä isä lapsisuhde.
AV - Anonyymi
Tutkimuksen mukaan parisuhteissa joissa on lapsia ollaan onnellisempia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389