Nauraisiko sinkkunainen, jos kokkaisin...

Anonyymi-ap

Toki osaan kokata melkein mitä vain, mutta leipoa en osaa. Joka tapauksessa kokeilin makaronilaatikkoa ilman jauhelihaa.

Siihen tuli j-lihan tilalla papuja tomaattikastikkeessa, sekä munamaitoonkin peräti 4 kananmunaa.

Muuten ihan normaalisti juustokuorrutuksineen. Mielestäni onnistui hyvin. Jos papujen tilalla/lisäksi laittaisi Mifu jauhista, niin kukaan EI erottaisi, että se EI ole LIHAmakaronilaatikkoa.

Eihän se tietenkään vegaanista ole, mutta ei sisällä punaista lihaa.

>simiti<

26

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ENtäs kypsä liha? Eihän se kypsänä enää punaista ole.

• Anonyymi

Sinun täytynee siirtyä pelkkään graaviloheen, jos haluat punaista lihaa. 😉

Kyllä sinä tiesit, mitä tarkoitan. Olet yhtä tarkka, kuin minä sen viivan hokemisesta, jota jopa ammattitoimittajatkin harrastavat.

3-8 on KOLMESTA KAHDEKSAAN. Ei kolme VIIVA kahdeksan.

>simiti<

• En tietenkään! Liha on yliarvostettua..

• Anonyymi

Itse olen tosiaan vähentänyt paljon punaisen lihan syömistä, mahdollisuuksien mukaan. Hinta vain on monesti ratkaiseva tekijä.

Toki on poikkeuksena sellaisia tuotteita, joissa on ns. "lihaa korvaavia" tuotteita. Ne ovat oikeasti jätettä, mikä ei muuhun kelpaa. Esim. pötsejä, kamaraa, suolia, virtsarakkoja, mahalaukkuja jne. Mutta se on hyvä, että kaikki käytetään.

>simiti<

• Anonyymi

No et ainakaan mun mies ois😂rakastan lihaa😋mmmmnam

• Anonyymi

Minä en oikein välitäkkään pikkupojista...

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en oikein välitäkkään pikkupojista...

>simiti<

Eikö naiset saa tykätä lihasta? 😳

• Oon kokeillut tehdä Mifu -jauhiksesta makaronilaatikkoa ja toimii. Jos en tietäisi, että ruuassa on sitä eikä lihaa ollenkaan, niin en edes huomaisi eroa.

• Anonyymi

Itsekin laitoin sekaan jauhelihamaustetta. Jopa pavut maistuivat jauhelihalle.

>simiti<

• Anonyymi

Eipä tuo minua sen kummemmin naurattaisi. Mä en itse ole oikein ikinä punaisesta lihasta pitänyt ja kanaa ja kalaakin olen tässä viimeisten parin vuoden aikana roimasti vähentänyt. Teen itse usein ihan vegaanistakin ruokaa, vaikka en vegaani olekaan. Se on nykyään tehty jo niin helpoksi, että jättää eläinperäiset tuotteet kokonaan pois ja silti saa tehtyä helposti täysipainoisen aterian. Tavallinen juusto ja kananmunat tosin ovat itselleni sellaisia tuotteita, että ainakaan tässä kohtaa en olisi vielä valmis niistä kokonaan luopumaan.

• Anonyymi

Täysin vegaanisesta ruokavaliosta ei saakkaan B12-vitamiinia. Sitä saa ainoastaan eläinkunnan tuotteista.

Se on välttämätöntä aivojen ja hermoston toiminnalle. Sen takia täysin vegaanit joutuvatkin syömään sitä purkista.

Silti ihminen voi tehdä valintoja, vaikka niistä onkikaloista tai herkkujuustoista ei luopuisikaan.

Täysin vegaani ei välttämättä ole sen eettisempi, kuin kukaan muukaan.

Loppukevennyksenä kerron, kun aikoinaan kävi työpaikan ruokalassa. Jonossa aina oli ensimmäisenä sellainen yksi vanhempi mies.

Kun ovet aukesivat, niin joka ikinen kerta kajautti sen saman: "onko lihaa!?" Muut jo hieman ryhtyivät virnuilemaan hänelle ja sai lempinimen lihamies.

Työnsä hoiti, joten se riittäköön.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täysin vegaanisesta ruokavaliosta ei saakkaan B12-vitamiinia. Sitä saa ainoastaan eläinkunnan tuotteista.

Se on välttämätöntä aivojen ja hermoston toiminnalle. Sen takia täysin vegaanit joutuvatkin syömään sitä purkista.

Silti ihminen voi tehdä valintoja, vaikka niistä onkikaloista tai herkkujuustoista ei luopuisikaan.

Loppukevennyksenä kerron, kun aikoinaan kävi työpaikan ruokalassa. Jonossa aina oli ensimmäisenä sellainen yksi vanhempi mies.

Kun ovet aukesivat, niin joka ikinen kerta kajautti sen saman: "onko lihaa!?" Muut jo hieman ryhtyivät virnuilemaan hänelle ja sai lempinimen lihamies.

>simiti<

En mä sitä eettisyyden kannalta mietikään. Mä en ole oikein koskaan ollut lihan ystävä. En pidä sen mausta, varsinkin possu ja nauta ovat sellaisia, että en mä edes pysty syömään niitä, ilman suurta määrää mausteita. eihän siinä oikein mitään järkeä ole puputtaa mitään sellaista, jota ei pidä. Kanakin on ruvennut nykyään tökkimään. Vaikka on kana aina ollut sellaista, että uudelleenlämmitettynä en ole oikein pystynyt sitä syömään, jos ei ole vahvasti maustettua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>simiti<

Ja siis B12:han on nykyään lisätty vähän joka paikkaan. Esimerkiksi likipitäen kaikki "kasvimaidot" yms. sisältävät B12:sta ja oikeastaan kaikki vegaaniset juustot ym. myös. Tosi moniin kasviproteiineista valmistettuihin tuotteisiin on myös lisätty B12:sta, että ei sitä ole mikään välttämättömyys oikeastaan enää pohtia ja purkista ottaa, jos nyt ei sitten tee kaikkea ihan itse sieltä pelkistä kasviksista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>simiti<

Tilannehan oli ton b12:sta suhteen tosi eri kuin silloin joskus, kun teininä olin jonkin aikaa puhtaasti kasvissyöjä (silloin ei juuri vegaaneista puhuttu). Se ruokavalion koostaminen oli silloin oikeasti työn ja tuskan takana, jos aikoi kaiken tarpeellisen saada. Siirryin silloin lakto-ovo-vegetaariksi juuri tuosta syystä. Se olin niin paljon helpompaa.

Jossain kohtaa sitten parisuhteen takia aloin taas syödä kanaa ja kalaa ja pienessä määrin punaista lihaakin, kun en jaksanut sitä säätämistä. Aina useampi ruoka ja kaupassa käyntikin oli pirullista puljaamista useiden eri aterioiden ruoka-aineiden kanssa. Nykyään en tohon edes rupeaisi, vaan jos toinen syö kovin eri tavalla, niin saa sitten itse pohtia niitä syömisiään. 🙂

• En nauraisi.
      Makaronilaatikko ilman jauhelihaa on makaronilaatikkoa. Makaronilaatikko jauhelihalla on lihamakaronilaatikkoa.
      Papujen kanssa se on sitten papu-makaronilaatikkoa. 🙂
      Ruoka kuin ruoka 👍

• Anonyymi

Hyvä pointti!

>simiti<

• Anonyymi

Ruoka on hyvää, jos se on ja aina on ilo istua valmiiseen pöytään. Kuitenkaan Kaikkea en minäkään, pysty syömään.

• Anonyymi

Jos et syö hapansilakkaa niin olet nössö. 😂 Kerran yksi tyyppi toi sellaisen purkin töihin. Kun purkki avattiin, niin koko ruokahuone tyhjeni ja jopa pihalla parveilevat lokit lähtivät pois.

Yksi isoittelija väitti pystyvänsä syömään sellaisen käyneen silakan. Noh, laitoimme aktiivihiili(kaasu)suotimilla varustetut naamarit päähän ja menimme katsomaan.

Jukoliste! Hän tosiaan söi sellaisen! Sanoi jälkeenpäin, että maistuu tuhansia kertoja paremmalle, kuin tuok... haisee.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos et syö hapansilakkaa niin olet nössö. 😂 Kerran yksi tyyppi toi sellaisen purkin töihin. Kun purkki avattiin, niin koko ruokahuone tyhjeni ja jopa pihalla parveilevat lokit lähtivät pois.

Yksi isoittelija väitti pystyvänsä syömään sellaisen käyneen silakan. Noh, laitoimme aktiivihiili(kaasu)suotimilla varustetut naamarit päähän ja menimme katsomaan.

Jukoliste! Hän tosiaan söi sellaisen! Sanoi jälkeenpäin, että maistuu tuhansia kertoja paremmalle, kuin tuok... haisee.

>simiti<

Söin juuri jauhista ja spagettia, sekä kesäkurpitsaa ja sipulia...
        En voi syödä, papuja enkä silkoita, jos haluan välttyä ikäviltä oireita...
        Kuitenkin on niinpaljon ruokaaineita joita voin syödä, että pysyn hyvin elossa...

• Anonyymi

Mä laitoin usein pelkkää makaroonilaatikkoa, munamaidolla kasvissyöjillekin kelpasi sellaisenaan, vaikka joukossa olikin maitoa ja kananmunaa. Pahdettuja juurksia, tai kaalisalattia, keitettyjä perunia. Paistettua kalaa tai juhelihapullia, ja kaikille oli jotakin, niin kasvissyöjille kuin sekasyöjille.
      Joku joskus sanoikin ett on valinnanvaikeus; mitä haluaa syödä! Se yksinkertainen makaroonilaatikko kelpasi jokaiselle, joka makaroonista yleensäkin piti! Kaalisalaatin ja perunan kanssa moni otti maustettua kermaviiliä, ruokalusikallisen tai kaksi, tai lorautti meiramilla öljykastiketta pullosta.

Kala ja jauhelihapullat oli tarkoitettu sekasyöjille, mutt kyllä muutamat kasvissyöjät ja ottivat myös hieman kalaa lautaselleen. Valinnan vapaus, koska annosten hinta oli vakio ja siihen kuului pari palaa leipää, voita ja lasillinen 2½ dl juotavaa. Maitoa, piimää tai kotikaljaa, kylmää vettä pöytäkannusta.

Oikeastaan voisin kokeilla tuota makaronilaatikkoa parsakaalilla, mulla on kolmivuotias joka rakastaa kaikkea vihreää syötävää. Papuja mulla ei kasva, samainen nuorinainen taisi noukkia pavuntaimet maasta, rikkaruohoina, mun harventaessa porkkana penkkiä... ihan avuliaisuuttaan sen teki!
      Pyysin ainoastaan ettei enempää auttaisi mua; josko lähdetään katsomaan Paapaa!
      Neiti jäi Paapan luokse hoitoon; kun mä menin takaisin porkkanamaalleni harvennus hommiin.
      trollikka

• Hähää. Similästä on tullut soijahomo. Jos ei tuolla ruokavaliolla saa toosaa joltain vihervasemmistolaiselta vinkujalta niin ei sitten millään. Kottaraiset jonoon!

Muista avata ikkuna yöksi ettei käy papupöperön jälkeen kuin rouva Skrofille.

• Anonyymi

Niin se ihminen muuttuu. Ennen veti kiljua ja makkaraa kuin miehet ja nyt viherpiipertää ja kulkee pride-marsseissa. Voisi sanoa että maailma murskasi Similän.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Vittu teidän maalaisjunttipersujen kanssa. Ette itse edes tajua olevanne sitä heikoimmalla älynlahjoilla varustettua ainesta.

Olen ruokahommista ollut kiinnostunut jo ennen, kuin paskahalme heitti persuveivin.

Te ääliöt ette tunne edes Vennamon ja SMP:n konkurssihistoriaa.

Sama paska populistisekopuolue se on kuin vuosikymmenten aikana. Aina löytyy matalaotsaisia, joita vetää höplästä.

Persuilla ei ole mihinkään mitään ratkaisua, koska haluaa sanoa aina sitä, mitä perusjuntit haluavat kuulla.

Persut ovat aina olleet ja tulevat olemaan matalaotsaisten puolue.

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Vittu teidän maalaisjunttipersujen kanssa. Ette itse edes tajua olevanne sitä heikoimmalla älynlahjoilla varustettua ainesta.

Olen ruokahommista ollut kiinnostunut jo ennen, kuin paskahalme heitti persuveivin.

Te ääliöt ette tunne edes Vennamon ja SMP:n konkurssihistoriaa.

Sama paska populistisekopuolue se on kuin vuosikymmenten aikana. Aina löytyy matalaotsaisia, joita vetää höplästä.

Persuilla ei ole mihinkään mitään ratkaisua, koska haluaa sanoa aina sitä, mitä perusjuntit haluavat kuulla.

Persut ovat aina olleet ja tulevat olemaan matalaotsaisten puolue.

>simiti<

Oikeistolaisilla on se etu, että kaikkiin "ongelmiin" ei poliitikkojen tarvitse keksiä ratkaisuja, koska ihmiset osaavat itsekin keksiä ratkaisuja ja monet jopa ovat mielissään kun poliitikot eivät keksi heille uusia ongelmia.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Oikeistolaisilla on se etu, että kaikkiin "ongelmiin" ei poliitikkojen tarvitse keksiä ratkaisuja, koska ihmiset osaavat itsekin keksiä ratkaisuja ja monet jopa ovat mielissään kun poliitikot eivät keksi heille uusia ongelmia.

Syö vajakki oikeiston paskaa. Muuta et saa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      276
      3063
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      232
      1950
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      66
      1916
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      70
      1621
    5. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      5
      1368
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      339
      1244
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      23
      988
    8. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      22
      909
    9. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      907
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      64
      896
    Aihe