https://www.iltalehti.fi/iltvluontojaelaimet/a/3bf9b4b2-e58c-4124-89c8-e5f5d307ae46
"Kesäaikaan lehmuksista valuu kaduille ja autojen katoille mesikastetta. Lukijan auton päälle oli tippunut muutaman päivän aikana todennäköisesti kyseistä makeaa ja tahmaista nestettä, joka innosti ampiaisia sen ympärille. Lukijan mukaan kovin lähelle ei uskaltanut mennä varsinkaan, kun loppukesä on aikaa, jolloin ampiaiset tuntuvat olevan poikkeuksellisen ärhäköitä. Lukija taltioi tilanteen 15. elokuuta Helsingissä."
Siis miten valtasivat, muutama ampianinen auton päällä.
Erikoiseksi on asiat suomessa menneet, nykyään lähes joka asiasta uutisoidaan suurennellen, kuten tuosta ukkosmyrskystä, että planeetan ärhäkkäin ukkosmyräkkä yms. monessakin asiassa.
Tuon uutisaiheen perusteella olettaa, että ampiaiset ovat vallaneet ja niitä olisi auton sisälläkin satoja.
Tuo mikään valtaus ole, muutama ampiainen pörrää auton päällä.
Ampiaiset valtasivat auton
9
574
Vastaukset
- Anonyymi
Paniikki päällä jos näkee lentävän ötökän... luultavasti hävittäjä-lentokoneet kuten Hornetit ovat tuon naisen suurin kauhu, suuret lentävät "ötökät.
Oikeasti ampiaisetkaan eivät tee ihmisille mitään jos niitä ei hätistä.. - Anonyymi
Paras tapa karkoittaa ampiaisia jos niitä tulee lähelle on: puhaltaa niitä kohti, älä huido, puhalla vain niitä kohti, eivät ole tulossa pistämään pistoksiaan vaan jotenkin katsomassa mikä tuokin olio-ihminen on joka tekee hajuja :ÖD
- Anonyymi
Ampiaiset ja sekä jotkut vastaavat, ovat vallanneet erään kerrostalon, ulkoseinäelementtien alle tehneet pesiä.
Myös linnut pesivät, ikkuna peltien alla...
Luonnon viesti on, että kun, eläimet ottavat haltuun ihmisasumuksen... On talon "aika ohi"! Olimme joskus lasten kanssa pitkän viikonlopun pois kotoa, niin sillä aikaa ampiaiset olivat tehneet pesän ulko-oven yläpuolelle. - Onneksi pääsimme takaovesta sisään kotiin ja sain myös apua pesän hävitykseen.
Se tosin taisi tapahtua osin jääkiekkomailalla, jos en ihan väärin muista..- Anonyymi
Ampiainen teki pesän puuvajan oven sisäpuolelle oveen, joten eihän sitä voinut siinä antaa olla, kun olisi tullut ongelmia, kun pesä olisi kasvanut ja puita puuvajasta haen.
Pesä oli vasta pingispallon kokoinen ja lyttävin sen kakkosnelosella lyttyyn.
Muut ampiaisen pesäaikeen asuntoon olen torjunut keväällä pydystämällä ampiais kunigattaren hyönteishaavilla ja nirri pois.
Kyllä se niin on, ettei ampiaiset tarvi asuntoon pesiä, luonnossa riittää pesäpaikkoja.
Kerran ampianen pääsi pesimään välikattoon ja niitä alkoi sitten tulemaan asuntoon sisäkautta.
Sai olla viimenen kerta, kun sen tekevät. Anonyymi kirjoitti:
Ampiainen teki pesän puuvajan oven sisäpuolelle oveen, joten eihän sitä voinut siinä antaa olla, kun olisi tullut ongelmia, kun pesä olisi kasvanut ja puita puuvajasta haen.
Pesä oli vasta pingispallon kokoinen ja lyttävin sen kakkosnelosella lyttyyn.
Muut ampiaisen pesäaikeen asuntoon olen torjunut keväällä pydystämällä ampiais kunigattaren hyönteishaavilla ja nirri pois.
Kyllä se niin on, ettei ampiaiset tarvi asuntoon pesiä, luonnossa riittää pesäpaikkoja.
Kerran ampianen pääsi pesimään välikattoon ja niitä alkoi sitten tulemaan asuntoon sisäkautta.
Sai olla viimenen kerta, kun sen tekevät.Ampiaiset ovat kyllä ikäviä seuralaisia, jos ne levittäytyvät kovin lähelle ihmisten kulkuväyliä.
Mökillä käytettiin terassin seinällä valepesää. En tiedä auttoiko se, mutta ei ne ampparit omaa pesäänsä ainakaan terassille tehneet. 🙂
- Anonyymi
Hyvä karkoituskeino suurille muurahaisillekin on nimittäin nuo myrkkyristihämähäkit, jos sellaisia asuu jossain lähistöllä, ylivoimaisia myrkkyineen tappamaan toisia, ja nuo eivät tule asuntojen sisälle, toiset ötökät pelkäävät noita *:D
- Anonyymi
ON hyvä keino tuo tavallinen puhaltaminen jotain kiinnostunutta ampiasta kohtaan, tehoaa kyllä ilman suurempaa väkivaltaa ja panikoitunutta huitomista :D
"Huomisen sää on äärimmäisen tavanomainen"
:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576