Mikä maa?, mikä valuutta? -visa

Koska palstan visailuisännät ja -emännät ovat joko lomalla, mieron tiellä tai muuten viettämässä pahaa elämää, niin MeNaiset-lehden lukijakerhon aktiivisena jäsenenä laitan helpon visan, jossa pitää nimetä erilaisia maita kartalta:

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009777713.html

Tuloksesi: 15 / 15
Todellinen maailmanmatkaaja! (no en ole, maailmassa on paljon paikkoja, jotka ei sovi valkoiselle miehelle)

15

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      15/15, mutta sanon suoraan, että Nigeriaa en olisi osannut ilman viimeaikaisia uutisia. Tuo kohta Afrikasta ja Afrikan kartta vähän ylipäänsä on mulle varsin tuntematon.

      • Afrikan tähdessä on tuossa kohtaa orjarannikko. Siellä kun haukkaat tyhjää, niin jäät orjaksi monen vuoron ajaksi. Nigeriassa on oikeastikin ollut esim. 1800-luvun lopulla pari miljoonaa orjaa.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Afrikan tähdessä on tuossa kohtaa orjarannikko. Siellä kun haukkaat tyhjää, niin jäät orjaksi monen vuoron ajaksi. Nigeriassa on oikeastikin ollut esim. 1800-luvun lopulla pari miljoonaa orjaa.

        Afrikantähdestä ei juurikaan sitä maanosan nykykarttaa opi. Ei siinä taida olla maita ollenkaan merkittynä. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Afrikantähdestä ei juurikaan sitä maanosan nykykarttaa opi. Ei siinä taida olla maita ollenkaan merkittynä. 🙂

        Se ehkä vastaa paremmin sen ajan todellisuutta. Ei afrikkalaiset ole niin välittäneet rajoista. Monet maat ovat syntyneet siirtomaaisäntien rajoilla n. vuonna 1960. Rajojen sisäpuolelle mahtuu sitten aika paljon monikulttuurisuutta, kieliä, uskontoja. Yhdistävä tekijä on voinut olla siirtomaaisännän kieli, joka sitten edelleen on maan ainoa yhteinen kieli.


    • Ne valuutat jäivät bonus-osioksi. Lunttasin muutamaan vastaukset:
      real, forintti, euro, jeni, rupia, tugrik, euro, naira, sol, dollari, sillinki, rial, euro, dinaari, kyat

    • Mikkojuhan

      15/15 Jee! Parissa kohtaa joutu hetken miettimään että mikäs tää nyt taas olikaan.😄.

    • Anonyymi

      Kaikki saa näköjään täydet. Mites usalaiset vastaisivat tähän samaan kyselyyn 😁? Olisivatko tienneet Kanadan? Niiden maantiedon tuntemuksessa näkyy niiden egoismi ja itsekeskeisyys.

      • USAlaiset ovat näemmä käyneet myös tuolla MeNaiset-lehden sivuilla töppöilemässä, kun siellä on monessa tehtävässä 30% väärin. Latvia ja Liettuakin ovat sekaisin 10%:lla. Onneksi me suomi24-käyttäjät sentään olemme maailman tuntijoita.


    • Anonyymi

      Olen niin paska maantiedossa, että jätän suosiolla väliin.

      Matkaan jääkaapille avaamaan perjantaioluen :) Se on lähiolutta.

      Heipat teidän heiluvillenne.

      -keinovaginamies-

    • Tulos 8/15. Kotimaan reissaaja.

    • Anonyymi

      Tää oli vähän liian helppo. Ei ois mitään hankalampaa?

      • Pitää keksiä itse:

        El Salvador ja Belize ovat kooltaan pieniä valtioita Väli-Amerikassa. Kumpi on Atlantin ja kumpi Tyynenmeren rannikolla?

        Guyana ja Surinam ovat naapureita. Kumpi on itä- ja kumpi länsipuolella?

        Mikä valtio on Haitin kanssa samalla saarella?

        Mikä on Gambian ainoa rajanaapuri?

        Togo ja Benin. Naapureita keskenään. Kumpi on Ghanan ja kumpi Nigerian naapuri?

        Mikä saarivaltio on Madagaskarin itäpuolella?

        Guinea, Guinea-Bissau, Päiväntasaajan Guinea ja Papua Uusi Guinea. Mainitse yksi naapurimaa jokaiselle.


    • Tämähän meni yllättävän hyvin. Vähän meinasi usko pettää muutaman Kaukoidän maan kohdalla. Olen tyytyväinen tulokseen. 😃🙌


      "Tuloksesi: 15 / 15
      Todellinen maailmanmatkaaja!

      Wau, olit selkästi hereillä maantiedon tunnilla. Onnittelut loistavasta tuloksesta!"

      Kiitos haastavasta visasta. 😊🌺

    • Hyvä että joku jaksaa jatkaa visa-perinnettä!
      Itse ilmoittelinkin jo hyvissä ajoin alkukesästä, että visa-Rande aloitti visa-lomansa ja palannee syksyllä asiaan. Jos/kun palannee, on julkaistavat visat joillekin joiltain osin kertausta, mutta eipä sillä väliä, aina se on kiva onnitella toisia täysistä pisteistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      90
      1748
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1472
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      985
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      966
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      45
      822
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      718
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      691
    8. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      691
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      666
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      623
    Aihe