Nuorena naiivi

Anonyymi-ap

Menin nuorena naimisiin ulkomaalaisen kanssa. Meillä oli etäduhde. Puhuttiin paljon päivässä puhelimessa. Kahden vuoden päästä kävin uudestaan hänen luona naimisiin menostaja tunsin että jotain oli muuttunut mutten tiennyt mitä. Puhelut lyheni omasta tahdostani. Hän muutti suomeen kolmen vuoden päästä naimisiin menosta. (etä suhde jo ennen naimisiin menoa muutama vuosi) Ihmettelin kovasti, kun ei puhuttu samanlain ku puhelimessa eli keskustelua kauan aikaa. Olemme puhuneet aina alotuksestani. Olen tehnyt paljon sen eteen että hän pääsi luokseni. Olen käyttänyt paljon voimavaroja auttaakseni hänet kouluun ja töihin.

Nyt olen kuitenkin avannut silmäni isosti ja tullut tulokseen, etten jaksa enää hänen kanssaan.
Kumppani ollut epäluotettava ja elää kuin nuori joka menee ja tulee kuinka tahtoo, ja yhtäkkiä ilmoittaa että nyt menee Tallinnan reissuun. Hermostuu pikkuasioista. Itselläni semmonen olo että meidän suhteessa kierretään oravanpyörää. Mun kustannuksella. Tuntuu että kumppanin seurassa ei etene asiat. Olen kuullut läheisiltäni, että olen apeampi ja koen niin etten kumppanin läsnäollessa ole oma itseni enää. Suhteessa ollut hairahdus, ja annoin anteeksi. Luulin, että hän kasvaa henkisesti ja muuttuu. Edelleen semmosia tunteita, että joku ei täsmää tässä meidän suhteessa.

Jos nyt voisin mennä ajassa taaksepäin, en olisi mennyt naimisiin vaan olisin hänen itsensä käskenyt hankkia rahat tulemiseen ja oleskelulupahakemuksiin. Opin sen, että monta vuotta tutustua kunnolla ihmiseen kasvotusten, ennenkö muuttaa yhteen.

Tämän kerroin siksi, kun joku ihmettelee, miksi joku eroaa. Tämän kerron siksi, että joku ajattelisi järkevästi ennenkuin menee naimisiin. Toki jos on kokemuksia, mielellään kuulen.

Ja joo aion erota. Olen kaikkeni yrittänyt tuloksetta. Rehellisyys on kaikki kaikessa.

6

649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sinä suomalaisena olit nuorempana aivan liian luottavainen. Varsinkin eri kulttuureiden tavat vaativat aikansa oppia tuntemaan ja omaksumaan.

Miehessäsi näkyy piirteitä joita tosin voi yhdistää mihin tahaansa kulttuuriin:
      -toisen hyväksikäyttö
      -törkeä oman edun ajaminen toisen kustannuksella
      -avioliittolupauksen halventava rikkominen
      -ei näytä merkkiäkään kunnioittaa ja arvostaa apuasi
      Teet oikein laskiessasi tuon menemään, täysin poistumaan omasta elämästäsi.
      Sinun huolenpitosi ja kunnioituksesi on heitetty sialle.

Voit paljon paremmin jatkaessasi eteenpäin ilman tuota "miestä".

• Anonyymi

Pitäisikö siis erota ja ottaa uusi mies jävai jäädä aivan yksin vai josko sitten vain jatkaisi nykyistä. Kauheasti vaihtoehtoja.
        Vai alkaisi salasuhteeseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisikö siis erota ja ottaa uusi mies jävai jäädä aivan yksin vai josko sitten vain jatkaisi nykyistä. Kauheasti vaihtoehtoja.

Miksi pitäisi heti hankkia toinen "suhteeseen"?!

Miksi edes miettiä jatkamista nykyisen -kaikki -huonot -tavat- omistavan-"miehen"-kanssa?
        Alussa kerrotusta miehestä nousee jo lukijaltakin oksennus. Nii ala-arvoinen se on.

Mitä kieroa näet olla aivan rauhassa ja kavereiden kanssa tehdä asioita yhdessä?

Salasuhde on vain aivokääpiöille tarkoitettua iteseään halventavaa käytöstä. Miksi alentaa itsensä niin alas?

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo on kyllä hauska, että "ottaa mies" . Jotkut eivät löydä parisuhdetta millään ja toiset vain ottavat miehen parisuhteeseen.

Ehdottaisin sitä yksin jäämistä ja mietit mitä oikeasti haluat.

• Anonyymi

On eri asia toimia omasta tahdosta, kuin olla vietävissä, mikä on aivan liian yleistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1423
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1215
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1179
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1100
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1061
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      315
      981
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      929
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      889
    Aihe