Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Karkit pitäisi kieltää lailla

Anonyymi-ap

Miksi tällaisia myrkkyjä kuin makeiset saa yleensä myydä kaupassa.😮
Karkeille on 100 kertaa terveellisempi kuivahedelmät.

Kaikenlaisia hedelmiä pystyy helposti kuivaamaan itsekkin,kuivuri maksaa vain 30-35 euroa.

Kuivahedelmät on parempia kuin karkit kun päällystää ne hyvin ohuesti suklaalla.
Ne on siis oikeita elintarvikkeita joita voi pitää aivan hyvin ruokakakaapissa
Niitä EI kannata ostaa kalliilla hinnalla pikkupusseissa kilohinta millä on 18-35 euroa

Kalorit niissä on melkein yhtä suuret kuin karkeissa .
Pienissä määrin käytettynä ne sopii hyvin myös laihduttajalle.
Niillä lähtee tosiaan makean himo aivan samalla tavalla kuin karkeilla EIKÄ NIISTÄ TULE KOVAA PÄÄNSÄRKYÄ 😮niinkuin sokerista ja rasvasta tehdyillä karkeilla
KARKIT ON VAIN SOKERIA JA RASVAA niihin on lisätty vielä kaikenlaisia epäterveellisiä lisäaineita.

117

978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen syönyt ennen paljon karkkia,syy siihen on ollut se ettei kaupoissa ole ollut muuta tarjolla eikä ole tajunnut tätä kuivahedelmien syömistä joilla olisi voinut korvata karkit.

      Ne on siis ohuesti suklaapäällystettynä paljon parempia kuin nämä rasvaa ja sokeria sisältävät karkit.

      • Anonyymi

        Tää on ikävää sulle mutta enemmistö karkeista tehdään hedelmistä ja suklaa on karkkia


      • Anonyymi

        "Olen syönyt ennen paljon karkkia,syy siihen on ollut se ettei kaupoissa ole ollut muuta tarjolla"

        Ai se on niinkus kaupan syy että syöt kaikkea epäterveellistä?


      • Anonyymi

        "Karkit on puoleksi rasvaa ja sokeria.
        Kumpikin niistä AIHEUTTAA RASVAMAKSAN."

        Kuivatut hedelmät voi olla suurimmaksi osaksi sokeria.


    • Anonyymi

      Syö sä vaikka kiviä, äläkä märise muiden karkin syönnistä.

      • Anonyymi

        Karkit lihottaa kaikista eniten,nehän on pelkkää sokeria ja rasvaa.

        Minulla ei ole tullut kuivahedelmistä mitään riippuvuutta niinkuin karkeista.
        Jos syöt karkkia,niitä haluaa aina lisää ja lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karkit lihottaa kaikista eniten,nehän on pelkkää sokeria ja rasvaa.

        Minulla ei ole tullut kuivahedelmistä mitään riippuvuutta niinkuin karkeista.
        Jos syöt karkkia,niitä haluaa aina lisää ja lisää.

        "Minulla ei ole tullut kuivahedelmistä mitään riippuvuutta niinkuin karkeista."

        😂😂😂😂😂 joo ei varmaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minulla ei ole tullut kuivahedelmistä mitään riippuvuutta niinkuin karkeista."

        😂😂😂😂😂 joo ei varmaan...

        Ei ole tullut
        ja päätä ei säre nyt yhtään kun en ole syönyt yhtään karkkia.
        Silloin kun söin karkkia paljon piti ottaa päänsärky lääkettä 5 kertaa päivässä ja sekään ei siihen auttanut
        Ja läskikerros mahassa alkoi kasvamaan erittäin nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tullut
        ja päätä ei säre nyt yhtään kun en ole syönyt yhtään karkkia.
        Silloin kun söin karkkia paljon piti ottaa päänsärky lääkettä 5 kertaa päivässä ja sekään ei siihen auttanut
        Ja läskikerros mahassa alkoi kasvamaan erittäin nopeasti.

        "Silloin kun söin karkkia paljon piti ottaa päänsärky lääkettä 5 kertaa päivässä"

        Toimiva ruokavalio.... 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tullut
        ja päätä ei säre nyt yhtään kun en ole syönyt yhtään karkkia.
        Silloin kun söin karkkia paljon piti ottaa päänsärky lääkettä 5 kertaa päivässä ja sekään ei siihen auttanut
        Ja läskikerros mahassa alkoi kasvamaan erittäin nopeasti.

        Taitaa toi päänsärky johtua ihan muusta kuin karkista !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karkit lihottaa kaikista eniten,nehän on pelkkää sokeria ja rasvaa.

        Minulla ei ole tullut kuivahedelmistä mitään riippuvuutta niinkuin karkeista.
        Jos syöt karkkia,niitä haluaa aina lisää ja lisää.

        "Minulla ei ole tullut kuivahedelmistä mitään riippuvuutta niinkuin karkeista."

        Sokeria molemmat, eri paketissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karkit lihottaa kaikista eniten,nehän on pelkkää sokeria ja rasvaa.

        Minulla ei ole tullut kuivahedelmistä mitään riippuvuutta niinkuin karkeista.
        Jos syöt karkkia,niitä haluaa aina lisää ja lisää.

        Minulle tuli keväällä himo suklaalevyihin yhtä äkkiä . En ole edes lapsena syönyt karkkia, jotenkin vaan en niistä päässyt tykkäämään. Joten ihmettelin suklaan himoani . Ostelin muutaman viikon ajan suklaa levyjä yhtämittaa ja niihin kyllä uppoa rahaa. Ja seurauksena oli viiden kilon painon nousu lyhyessä ajassa.
        Lopetin välittömästi suklaan syönnin vaikka mieli teki, ostin omenoita ja yritin tykätä niistä kun suklaa himo oli päällä.
        Nyt kierrän suklaa hyllyyn kaukaa kaupassa ja ei enää niin usein tee mielikään
        Irti karkit inhottaa eniten kaupassa kun on nähnyt miten ihmiset niitä kourii käsillään, vaikka vieressä on annostelu lusikka . Joten jos joku tarjoaa karkin joskus niin paperi pitää olla päällä ennekö maistan


    • Anonyymi

      "Kaikenlaisia hedelmiä pystyy helposti kuivaamaan itsekkin,kuivuri maksaa vain 30-35 euroa."

      Et saa kuivurilla samanlaisia kuin kaupan kuivahedelmät. Kaupan kuivahedelmiin on lisätty rikkidioksidia ja sokeria, paljon. Olen kokeillut itse kuivata. Omenarenkaista tulee hyviä naksuja, ja ovat käyttökelpoisia kun varastoin kuivaan paikkaan ja paperipusseihin. mutta eivät ole järin makeita jos on makeaan tottunut. Kuivatuista hedelmistä itse tehtynä tulee lähinnä happamia. Ei niitä kukaan semmosina ostaisi jos ei niihin lisättäisi sokeria.

      Ostin kerran kuivattuja ananaspaloja kun ajattelin että nämäpä on terveellisiä herkkuja. Tuotteeseen oli lisätty sokeria että puolet painosta oli sokeria. Ja säilöntäaineita oli lisätty.

      Makeasta kannattaa totutella pois. Makean syöminen lisää makean himoa ja makuaisti ei enää pientä makeaa maista.

      • Anonyymi

        Päällystää ne siis ohuesti suklaalla niin toimii varmasti.
        EI ne sellaisenaan niin hyviä ole.

        Marjoja saa metsistä ilmaiseksi niin paljon kuin haluaa.
        Täytyy kokeilla nyt pihlajanmarjoja,Tulee niistä ainakin hyvä vispipuuro.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päällystää ne siis ohuesti suklaalla niin toimii varmasti.
        EI ne sellaisenaan niin hyviä ole.

        Marjoja saa metsistä ilmaiseksi niin paljon kuin haluaa.
        Täytyy kokeilla nyt pihlajanmarjoja,Tulee niistä ainakin hyvä vispipuuro.

        Kyllä se on jo itsensä pettämistä....


      • Anonyymi

        Taatelit ovat makeita ilman sokeriakin, olivat ne kuivattuja tai eivät. Ja ovat myös terveellisiä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Toffee ja kermakarkit valmistetaan siirapista kermasta


      • Anonyymi

        Mua huvittaa tämä sinun tapa puolustaa omia epäterveitä tapojasi tällaisella argmentoinnin virheellä. Että onhan valtavalle sokerin syömiselle niitä paljon epäterveellisempiäkin tapoja, eli toisen sokerin syöminen. Jos puhutaan pelkästä makeasta.

        Ei tuolla ole käytännössä mitään merkitystä, jos syö jotain suuressa määrin. Karkeissa (suklaa ja lakritsi poikkeus) on toki väriaineita ja muita lisäsineitä ja niissä ei ole mitään ravintoarvoa, kaikkihan tämän tietää! Sinunkin olisi luullut tämän tietäneen. Ja sinullekin tätä on täällä kommentoitu että mikä mahtaa olla terveytesi kun ruokavaliosi perustuu makealle ja jauhoille, makeille leipomotuotteille, juurikin glukoosisiirappille jne perustuen.

        Eihän makeasta ole haittaa, jos määrät pysyy pieninä. Aina ratkaisee se, mistä valtaosa ruokavaliosta koostuu. Sillä ei ole itselle ja omalle terveydelle tai laihtumiselle mitään merkitystä mitä joku toinen suuhunsa laittaa. Siksi omaa syömistään pitää aikuisen pystyä rajoittamaan muulla kuin lakimuutoksella. Sitä mitä ihmiset ostaa sitä tietenkin on tarjolla. Lasten terveys eniten huolettaa, he eivät kykene ymmärtämään että kaikki vaikuttaa aikuisterveyteen. Nyt jo on rasvamaksaa lapsillakin eikä se ole tullut viinasta.

        Kirjoitin ton kuivattu omena -kommentin. Unohtui puumerkki. Kokeilin kuivata myös marjoja mutta niistä tuli kuin pippureita pieniä ja putoilivat ritilöiden väleistä. Eli tulos ei ollut oikein hyvä vaivaan nähden. Marjat ehkä kantsii syödä pakastettuina. Omenoista tuli hyviä, mutta tosiaan happamia. Tekisi mieli kokeilla muitakin tuotteita mutta säilytys on kuitenkin aina se ongelma. Kuivahedelmät kun pitää säilöä kuivassa eikä kaappitilaa ole.

        On toki terveellisempiäkin kuivattuja hedelmiä myytävänä, (esim. pakastekuivattuina) eikä lisäaineita ja lisäsokeria ole käytetty. Eivät vaan ole niin myyvän näköisiä ja värikkäitä kuin kemiallisesti käsitellyt. Ja ovat tosi kalliita.

        T kn


    • Anonyymi

      On jokaisen tahdonvoimasta kiinni pääseekö miten helposti karkeista ja muista sokeripommeista eroon. Itselleni ei ole tuottanut mitään ongelmia olla ilman karkkeja jo vuosikymmeniä. Hyvin harvoin syön muutakaan makeaa ja pullani leivon itse jättäen ohjeesta ainakin puolet sokerista pois, yleensä en edes käytä valkoista sokeria kun esim hunajalla tai fariinisokerilla saa makua vähemmälläkin. Teen sekaan laitan hiukan hunajaa ja kahvin juon mustana ilman makeutusta.

      • Anonyymi

        Tahdonvoima ei riippuvaisella riitä... Tulee kovat vieroitusoireet. Aivot ja haima on totutettu johonkin eikä ne yhtäkkiä saakaan sitä millä ne on tottunut olemaan käynnisså.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tahdonvoima ei riippuvaisella riitä... Tulee kovat vieroitusoireet. Aivot ja haima on totutettu johonkin eikä ne yhtäkkiä saakaan sitä millä ne on tottunut olemaan käynnisså.

        Pystyy niistä luopumaan,ne pitää vain korvata jollakin muulla.
        Ei ole mitään mahdollisuuksia laihtua jos niitä syö.


    • Anonyymi

      Ai, että kuinka "fiksua" järjenjuoksua. Mikäli et itse syö makeisia, niin haluat kieltää sen kaikilta. Ei kovin toimiva ajatusmalli.

      • Anonyymi

        Saat sinä syödä,mutta minä en syö,nyt neljäs päivä menossa,eikä tee yhtään edes mieli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat sinä syödä,mutta minä en syö,nyt neljäs päivä menossa,eikä tee yhtään edes mieli.

        "Saat sinä syödä,mutta minä en syö,nyt neljäs päivä menossa,eikä tee yhtään edes mieli."

        Minä olen ollut jo neljä päivää ilman kaljaa eikä yhtään tee mieli vaikka koko ajan ajattelen miltä kuulostaa sihauttaa eka tölkki auki. Kohta alkaa suu napsaamaan kun kävin hakemassa lavan valmiiksi kun oli niin halpaa. Muuten olen sitä mieltä että kaljan myynti pitäis lailla kieltää paitsi minulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat sinä syödä,mutta minä en syö,nyt neljäs päivä menossa,eikä tee yhtään edes mieli.

        "Saat sinä syödä,mutta minä en syö,nyt neljäs päivä menossa,eikä tee yhtään edes mieli."

        Kysytään sinulta uudestaan vaikka neljän kuukauden kuluttua, tekeekö mieli. Parin päivän karkkilakko (tupakkalakko, viinalakko jne) ei tarkoita että olet päässyt irti riippuvuudestasi.


      • Anonyymi

        Ei kai ne kiellot auta siinäkään jos joku todella haluaa makeisia, sillä niitä voi valmistaa kotonakin.
        Kun ottaa selville haita niin tietää mitä ne aiheuttaa. Samalla pienet määrät karkkeja ei vahingoita pitkällekään tähtäimellä .
        Joten lailla kieltäminen ei ole mikään saavutus kenellekkään. Jos ei karkkeja osteta niin tuotanto loppuu, hyvin yksinkertainen asia. Mutta kun moni haluaa aina silloin sun tällöin herkutella makeisilla. Olisihan se väärin jos aina kiellettäisiin asia mikä ei yhdelle ihmiselle sovi, sillä itse voi ottaa vastuun omasta terveydestään . Jos kokee karkit haitallisiksi niin ei osta niitä .
        Jotkut toiset taas ostavat . Niin se on kaikkien asioitten kanssa. Kuinka moni alkoholistin puoliso toivoisi että viinan myynti kiellettäisiin lailla , vaan koska on ihmisiä jotka osaavat käyttää alkoholia kohtuun kanssa niin ei kai aitä silloin voi kieltää.
        Jotkut haluavat kieltää jotain ruokalajejakin, vaan ainut tapa yksilölle on se ettei nauti sitä minkä kokee vaaraksi keholle . Siis päätös tehdään itselleen eikä muille .


    • Anonyymi

      Minulle tulee KAUHEA päänsärky kuivalihasta sekä hapansilakasta. Myös kuivatut siankorvat ovat pahasta.

      Vielä kovempi KAUHEA päänsärky tulee jos syö 400 grammaa lakritsaa ja salmiakkia sekä siihen päälle pari purkkia suolasilliä liemineen. Se on pahinta jos vielä liemen juo purkista ja jättää juomaveden ottamatta.

    • Anonyymi

      Makeanhimoiselle, mitä minäkin olen, on liikaa se, että kaupoissa on tarjolla paljon makeaa . olen ratkaissut että en ota niitä. Tässä tein kakunkoristeita suklaasta, ja päätin, etten edes maista millaista tököttiä minulla on. Miten kävi? Söin suurimman osan, koska sulatettua suklaata meni varsin vähän ja sitten olikin samantekevää, söin loput suklaat. Toinen ongelma on se, että sokeri pilaa hampaat. Pääsee helpommalla, kun ei yleensä käytä makeaa. Käytän kyllä makeutusainetta. Saan siitä rahkaan ja kiisseleihin makeutta. kesällä kun syö makeutettuja vanilja-rahka-annoksia, ei tarvi ostella aina jäätelöä.

    • Anonyymi

      Älä muuta sano sokeri erilaisissa karkkien muodoissa on huijausta. SUOMALAISLLA ON MÄDÄT HAMPAAT JO VARHAIN ja kiillottomat. KARKIT PITÄÄ LAITTAA SAMALLA TAVALLA PIILOON KUN TUPAKIT .SILLÄ EROTUKSELLA ETTÄ PAINAT NAPPIA JA ET TIEDÄ mikä karkki seuraavaksi tipahtaa mutta se on pakko maksaa -vaikka ei syödä pakko.

      • Anonyymi

        Hampaiden laatukin on erilaista ihmisillä. Ihan hyvin saattaa olla huonot hampaat vaikka ei olisi karkkia syönyt, ja päinvastoin.
        Minun miehelläni oli todella huonot hampaat vaikka miten harjasi eikä koskaan syönyt karkkia
        Enne 30 vuotta oli hampaat tosi huonossa kunnossa . Hänen veljensä joka söi karkkia ja aina karkkipussi vieressä kun ajoi linja autoa , pesi hampaansa kun muisti, mutta ei yhtäkään reikää ja hampaat olivat komean näköiset ja valkoiset. Niin että ei voi yleistää mitenkään että ainoastaan karkin syöjillä on huonot hampaat .


    • Anonyymi

      KOVA👉 JATKUVA PÄÄNSÄRKY LOPPUI KOKONAAN KUN LOPETIN KOKONAAN KARKKIEN SYÖMISEN

      Karkkeja ei kannata syödä senkään takia että ne lihottaa erittäin nopeasti

      Näillä suklaakuorrutetuilla kuivahedelmillä ja marjoilla pystyy täysin korvaamaan sokeria ja rasvaa JA LISÄAINEITA sisältävät karkit
      Nämä on siis oikeaa terveellistä ravitsevaa ruokaa
      Kuivatuissa hedelmässä ja marjoissa on samat ravintoarvot kuin tuorehedelmissä.

      • Anonyymi

        "Näillä suklaakuorrutetuilla kuivahedelmillä ja marjoilla pystyy täysin korvaamaan sokeria ja rasvaa JA LISÄAINEITA sisältävät karkit"

        Kuivatuissa hedelmissä on lisäaineita kuten on jo mainittu. Ovat runsassokerisia, katso vaikka Finelistä. 40 g annoksessa on puolet sokeria. Jotkut luomutuotteet kuten kuivattu hapankirsikka ei sisällä lisättyä sokeria ja säilöntäaineita. On vaan tosi happamia ja kalliita. Happamia on kaikki kuivatut ilman sokeria, siksi sokeria lisätään. Suklaa- ja jogurttikuorrutus ei muuta asiaa eli petät itseäsi jälleen uudella tavalla. SE ETTÄ KORVAAT SOKERIN SOKERILLA EI MUUTU MIKSIKÄÄN VAIKKA HUUDAT ISOILLA KIRJAIMILLA.

        Ainut terveellinen vaihtoehto on jättää sokerituotteet kokonaan jos on sokeririippuvainen. Tuoreen hedelmän voi syödä joskus. Samoin tummaa suklaata. Marjoja kannattaa syödä usein, luomua metsästä.


      • Anonyymi

        Höpöukko on löytänyt tarkoituksen ja merkityksen sanalle plasebo.

        Ihminen pystyy (joskus) parantamaan itse itsensä, jos haluaa ja vaikkapa uskoo tai toivoo tarpeeksi.

        Onneksi olkoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Näillä suklaakuorrutetuilla kuivahedelmillä ja marjoilla pystyy täysin korvaamaan sokeria ja rasvaa JA LISÄAINEITA sisältävät karkit"

        Kuivatuissa hedelmissä on lisäaineita kuten on jo mainittu. Ovat runsassokerisia, katso vaikka Finelistä. 40 g annoksessa on puolet sokeria. Jotkut luomutuotteet kuten kuivattu hapankirsikka ei sisällä lisättyä sokeria ja säilöntäaineita. On vaan tosi happamia ja kalliita. Happamia on kaikki kuivatut ilman sokeria, siksi sokeria lisätään. Suklaa- ja jogurttikuorrutus ei muuta asiaa eli petät itseäsi jälleen uudella tavalla. SE ETTÄ KORVAAT SOKERIN SOKERILLA EI MUUTU MIKSIKÄÄN VAIKKA HUUDAT ISOILLA KIRJAIMILLA.

        Ainut terveellinen vaihtoehto on jättää sokerituotteet kokonaan jos on sokeririippuvainen. Tuoreen hedelmän voi syödä joskus. Samoin tummaa suklaata. Marjoja kannattaa syödä usein, luomua metsästä.

        Niissä on 98% vähemmän valkoista sokeria.
        Kyllä se olosta päätellen toimii.Oloni on nyt erittäin hyvä ja energinen.

        Onhan niissä sokeria,mutta se on HUOMATTAVASTI terveellisempää sokeria eli hedelmien ja marjojen omaa sokeria


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissä on 98% vähemmän valkoista sokeria.
        Kyllä se olosta päätellen toimii.Oloni on nyt erittäin hyvä ja energinen.

        Onhan niissä sokeria,mutta se on HUOMATTAVASTI terveellisempää sokeria eli hedelmien ja marjojen omaa sokeria

        ÄLÄ VIITSI HÖPÖ VALEHDELLA!

        Sokeria se on, ihan sama onko valkoista vai hedelmän omaa.

        Osa hedelmien sokerista on fruktoosia eli hedelmäsokeria, jota pidetään nykyään erityisen haitallisena sokerina. Sen runsas saanti aiheuttaa maksan rasvoittumista ja on lisäksi haitallista sydän- ja verisuoniterveydelle.

        Ainoa asia, mikä on hyvästä, on se että tuotteissa on tai olisi kuitua sekä antioksidantteja, kun puhutaan tuoreista hedelmistä. Kuivatut hedelmät ovat varsinainen energia- ja sokeripommi. Kuivattujen hedelmien käyttöön tulee suhtautua ihan samalla tavalla kuin karkkienkin - kokonaisuutena. Kuivatuissa marjoissa tiedetään olevan polyfenoleja jäljellä, mutta hinta on julmetun kova. Toisaalta ne ovat niin makeita, ettei niitä kyeken kukaan edes paljon syömään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissä on 98% vähemmän valkoista sokeria.
        Kyllä se olosta päätellen toimii.Oloni on nyt erittäin hyvä ja energinen.

        Onhan niissä sokeria,mutta se on HUOMATTAVASTI terveellisempää sokeria eli hedelmien ja marjojen omaa sokeria

        Eikä ole siis ollenkaan rasvaa niinkuin tavallisissa karkeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄLÄ VIITSI HÖPÖ VALEHDELLA!

        Sokeria se on, ihan sama onko valkoista vai hedelmän omaa.

        Osa hedelmien sokerista on fruktoosia eli hedelmäsokeria, jota pidetään nykyään erityisen haitallisena sokerina. Sen runsas saanti aiheuttaa maksan rasvoittumista ja on lisäksi haitallista sydän- ja verisuoniterveydelle.

        Ainoa asia, mikä on hyvästä, on se että tuotteissa on tai olisi kuitua sekä antioksidantteja, kun puhutaan tuoreista hedelmistä. Kuivatut hedelmät ovat varsinainen energia- ja sokeripommi. Kuivattujen hedelmien käyttöön tulee suhtautua ihan samalla tavalla kuin karkkienkin - kokonaisuutena. Kuivatuissa marjoissa tiedetään olevan polyfenoleja jäljellä, mutta hinta on julmetun kova. Toisaalta ne ovat niin makeita, ettei niitä kyeken kukaan edes paljon syömään.

        Ei ole aivan sama.Hedelmien oma sokeri on huomattavasti terveellisempää ja niissä on hedelmien vitamiinit ja kuidut

        TAVALISISSA KARKEISSA ON VAIN RASVAA,VALKOISTA SOKERIA JA LISÄAINEITA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole aivan sama.Hedelmien oma sokeri on huomattavasti terveellisempää ja niissä on hedelmien vitamiinit ja kuidut

        TAVALISISSA KARKEISSA ON VAIN RASVAA,VALKOISTA SOKERIA JA LISÄAINEITA.

        Monessa Aasian maassa ei edes saa näin epäterveellisiä makeisia kuin täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissä on 98% vähemmän valkoista sokeria.
        Kyllä se olosta päätellen toimii.Oloni on nyt erittäin hyvä ja energinen.

        Onhan niissä sokeria,mutta se on HUOMATTAVASTI terveellisempää sokeria eli hedelmien ja marjojen omaa sokeria

        "Kyllä se olosta päätellen toimii.Oloni on nyt erittäin hyvä ja energinen."

        Tuleehan se sokeripiikki eli hyvä ja energinen olo joo. Mistä sokerista vaan. Sitten verensokeri romahtaa yhtä nopeasti kuin nousikin ja onkin pakko taas ottaa makeaa että saa olon uuteen nousuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Näillä suklaakuorrutetuilla kuivahedelmillä ja marjoilla pystyy täysin korvaamaan sokeria ja rasvaa JA LISÄAINEITA sisältävät karkit"

        Kuivatuissa hedelmissä on lisäaineita kuten on jo mainittu. Ovat runsassokerisia, katso vaikka Finelistä. 40 g annoksessa on puolet sokeria. Jotkut luomutuotteet kuten kuivattu hapankirsikka ei sisällä lisättyä sokeria ja säilöntäaineita. On vaan tosi happamia ja kalliita. Happamia on kaikki kuivatut ilman sokeria, siksi sokeria lisätään. Suklaa- ja jogurttikuorrutus ei muuta asiaa eli petät itseäsi jälleen uudella tavalla. SE ETTÄ KORVAAT SOKERIN SOKERILLA EI MUUTU MIKSIKÄÄN VAIKKA HUUDAT ISOILLA KIRJAIMILLA.

        Ainut terveellinen vaihtoehto on jättää sokerituotteet kokonaan jos on sokeririippuvainen. Tuoreen hedelmän voi syödä joskus. Samoin tummaa suklaata. Marjoja kannattaa syödä usein, luomua metsästä.

        Jeps. Kuivatuissa aprikooseissa ei muuten ole lisättyä sokeria ja niitä sai ennen jopa ilman rikkidioksidia. Niistä tulee hyvä ohrapuuro.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jeps. Kuivatuissa aprikooseissa ei muuten ole lisättyä sokeria ja niitä sai ennen jopa ilman rikkidioksidia. Niistä tulee hyvä ohrapuuro.

        Sulfiittejakin löytyy.

        Ananakset liotetaan sokerisiirapissa ennen kuivausta. Niiden sokeripitoisuus on 80%. Rakenne on silloin erilainen kuin ilman sokeria kuivatun, nahkean ja sitkeän hedelmän. Luomukaupat myy ilman tätä siirappikylpyä kuivattuja. Voi vertailla ihan huvikseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulfiittejakin löytyy.

        Ananakset liotetaan sokerisiirapissa ennen kuivausta. Niiden sokeripitoisuus on 80%. Rakenne on silloin erilainen kuin ilman sokeria kuivatun, nahkean ja sitkeän hedelmän. Luomukaupat myy ilman tätä siirappikylpyä kuivattuja. Voi vertailla ihan huvikseen.

        Joo. Nuo aprikoosit ovat nahkeita. Aikoinaan ostin niitä vanhemmilleni kun olivat halpoja. Luulisin, että tuo kovuus on merkki sokerikylvystä.

        Minulla kun on viinimarjapensaita niin pitäisi alkaa kuivata niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole aivan sama.Hedelmien oma sokeri on huomattavasti terveellisempää ja niissä on hedelmien vitamiinit ja kuidut

        TAVALISISSA KARKEISSA ON VAIN RASVAA,VALKOISTA SOKERIA JA LISÄAINEITA.

        Fazerin siniset on parasta lohturuokaa ja iso suklaalevy niin hyvä olo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulfiittejakin löytyy.

        Ananakset liotetaan sokerisiirapissa ennen kuivausta. Niiden sokeripitoisuus on 80%. Rakenne on silloin erilainen kuin ilman sokeria kuivatun, nahkean ja sitkeän hedelmän. Luomukaupat myy ilman tätä siirappikylpyä kuivattuja. Voi vertailla ihan huvikseen.

        Kuivatuista hedelmissä on säilöntä aineita kaupassa paljon lue etiketti ensin rikkihappoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä se olosta päätellen toimii.Oloni on nyt erittäin hyvä ja energinen."

        Tuleehan se sokeripiikki eli hyvä ja energinen olo joo. Mistä sokerista vaan. Sitten verensokeri romahtaa yhtä nopeasti kuin nousikin ja onkin pakko taas ottaa makeaa että saa olon uuteen nousuun.

        Sokerihumala tulee hedelmistä ja ikävä kertoa mutta sokeri on kasvis joko juurikas tai ruoko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuivatuista hedelmissä on säilöntä aineita kaupassa paljon lue etiketti ensin rikkihappoa

        Rikkihapoketta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä se olosta päätellen toimii.Oloni on nyt erittäin hyvä ja energinen."

        Tuleehan se sokeripiikki eli hyvä ja energinen olo joo. Mistä sokerista vaan. Sitten verensokeri romahtaa yhtä nopeasti kuin nousikin ja onkin pakko taas ottaa makeaa että saa olon uuteen nousuun.

        Liian suuri veren sokeri on huomattavasti huonompi asia kuin liian matala verensokeri.
        Silloin se vasta huono olo tuleekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulfiittejakin löytyy.

        Ananakset liotetaan sokerisiirapissa ennen kuivausta. Niiden sokeripitoisuus on 80%. Rakenne on silloin erilainen kuin ilman sokeria kuivatun, nahkean ja sitkeän hedelmän. Luomukaupat myy ilman tätä siirappikylpyä kuivattuja. Voi vertailla ihan huvikseen.

        Ne pitää olla ehdottomasti sellaisia missä ei ole YHTÄÄN sokeria.

        Sisällön näkee pussin kyljestä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Joo. Nuo aprikoosit ovat nahkeita. Aikoinaan ostin niitä vanhemmilleni kun olivat halpoja. Luulisin, että tuo kovuus on merkki sokerikylvystä.

        Minulla kun on viinimarjapensaita niin pitäisi alkaa kuivata niitä.

        "Minulla kun on viinimarjapensaita niin pitäisi alkaa kuivata niitä.'

        Siinä onkin kova työ saada pensas mahtumaan kuivuriin. 🙂

        Mustaherukan lehtiä kannattaa muuten pakastaa. Tai itse pakastaisin jos olis mahdollista. Niistä saa hienoaromisen makuista juomaa. Alkon juomanakin saa, 0 %, mutta ei läheskään niin hyvää kuin kotitekoinen. Sitä sanottiin kuutamoshampanjaksi 80-luvulla.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fazerin siniset on parasta lohturuokaa ja iso suklaalevy niin hyvä olo

        "Fazerin siniset on parasta lohturuokaa ja iso suklaalevy niin hyvä olo"

        Näin voidaan sanoa. Suklaa on vähemmän haitallista ja terveellisempää kuin värjätyt lisäaine- ja glukoosipommit. On jopa edukasta syödä joskus suklaata, mieluummin tummaa, siinä on terveyshyötyäkin. Sitä tarvitsee myös paljon vähemmän kuin jotain pelkästä glukoosista valmistettuja karkkeja. Eikä tule paha olo. Olen varmaan jo niin vieroittunut karkeista, että jos joskus syö poikkeuksellisesti karkkia, niin tulee ihan hirveä olo, ja vatsa menee sokerista tms. sekaisin.

        Söin juuri toissapäivänä kokonaisen FS -levyn kun on reissussa. Eipä ollut koko päivänä nälkä, eikä tullut syötyäkään mitään muuta aamupalan lisäksi. 1100 Kcal, ja aamupalalla 300 Kcal joten hyvin vähäkalorinen päivä oli. Mulla on pari kertaa vuodessa FS-päivä. Jos tekee mieli, niin ostan. Mutta ei tämän useammin käy mielessä, kuin jos haluaa juhlistaa jotain lomapäivää tms erikoista. Aktiivisesti laihduttaessa joskus tuli syötyä viikossa muutama eli kerran päivässä 40g pötky, ei ihan joka päivä. 215 Kcal ei ole paha laihduttajallekaan jos se on vielä jotain josta saa mielihyvää.

        Olen kyllä ottanut ruokavalioon ylimääräistä magnesiumia jauheena, huomaa että sekin vaikuttaa ruokahaluun vähentävästi ja yöuneen parantavasti. Iän myötä magnesiumin tarve kasvaa.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Näillä suklaakuorrutetuilla kuivahedelmillä ja marjoilla pystyy täysin korvaamaan sokeria ja rasvaa JA LISÄAINEITA sisältävät karkit"

        Kuivatuissa hedelmissä on lisäaineita kuten on jo mainittu. Ovat runsassokerisia, katso vaikka Finelistä. 40 g annoksessa on puolet sokeria. Jotkut luomutuotteet kuten kuivattu hapankirsikka ei sisällä lisättyä sokeria ja säilöntäaineita. On vaan tosi happamia ja kalliita. Happamia on kaikki kuivatut ilman sokeria, siksi sokeria lisätään. Suklaa- ja jogurttikuorrutus ei muuta asiaa eli petät itseäsi jälleen uudella tavalla. SE ETTÄ KORVAAT SOKERIN SOKERILLA EI MUUTU MIKSIKÄÄN VAIKKA HUUDAT ISOILLA KIRJAIMILLA.

        Ainut terveellinen vaihtoehto on jättää sokerituotteet kokonaan jos on sokeririippuvainen. Tuoreen hedelmän voi syödä joskus. Samoin tummaa suklaata. Marjoja kannattaa syödä usein, luomua metsästä.

        Puhtaassa kaakaosta ei ole sokeria jos sitä ei siihen ole lisätty ,


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jeps. Kuivatuissa aprikooseissa ei muuten ole lisättyä sokeria ja niitä sai ennen jopa ilman rikkidioksidia. Niistä tulee hyvä ohrapuuro.

        Ei myöskään kuivatuista omenan siivuissa ole lisätty sokeria


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei myöskään kuivatuista omenan siivuissa ole lisätty sokeria

        Mikä ihme kuivattu? Miksi se ei voi olla tuore?


    • Anonyymi

      SINULLE ON SANOTTU AINAKIN 500 KERTAA ETTÄ KARKKI ON EPÄTERVEELLISTÄ. KARKIN LISÄAINEET OVAT SUURINA ANNOKSIA PÄÄNSÄRKYÄ AIHEUTTAVIA.

      • Anonyymi

        Hunaja purkki päivässä sentään on terveellistä


    • Anonyymi

      >>> Kuivattujen hedelmien käyttöön tulee suhtautua ihan samalla tavalla kuin karkkienkin - kokonaisuutena. Kuivatuissa marjoissa tiedetään olevan polyfenoleja jäljellä, mutta hinta on julmetun kova. Toisaalta ne ovat niin makeita, ettei niitä kykene kukaan edes paljon syömään. <<<

      Esimerkkinä banaani.

      Banaanilastu, kuivattu banaani

      2 149 kJ (513 kcal) /100 g

      Rasva 29 g
      Hiilihydraatti imeytyvä 59,9 g, josta
      -sokereita 22,1 g (yli 95% sakkaroosia)
      -tärkkelystä 37,8 g
      Kuitu 3 g

      MIKÄ TUOSSA KUIVATUSSA BANAANISSA ON NIIN ERITYISEN HIENOA JA HYVÄÄ?

      >>> Niillä lähtee tosiaan makean himo aivan samalla tavalla kuin karkeilla EIKÄ NIISTÄ TULE KOVAA PÄÄNSÄRKYÄ 😮niinkuin sokerista ja rasvasta tehdyillä karkeilla KARKIT ON VAIN SOKERIA JA RASVAA niihin on lisätty vielä kaikenlaisia epäterveellisiä lisäaineita. <<<

      Epäterveellisiä lisäaineita...? Saako niitä EU:ssa käyttää annettujen ohjeiden vastaisesti? Karkin epäterveellisin lisäaine on sokeri, usein glukoosisiirappi.

      Vaikkapa Fazer tai Cloetta eivät käytä lainkaan atsoväriaineita.

      Mikä niistä Suomessa myytävistä lisäaineista on väitteesi mukaisesti epäterveellisin? Kurkumiini, karmiinihappo, betalaiini vaiko klorofyllikuparikompleksit? KERRO VIELÄ LÄHTEESI ASIALLE. Kiitos.

    • Anonyymi

      "MIKÄ TUOSSA KUIVATUSSA BANAANISSA ON NIIN ERITYISEN HIENOA JA HYVÄÄ?"

      Ei mikään.

      Valitse kuivatut mustikat.

      Energiaa 1194 kJ/283 kcal (100 g), lähes rasvaton, ravintokuitua 14 %.

      Mustikan antioksidanttipitoisuutta kuvaava ORAC-arvo on 10 000 - 65 000.

      Banaani kannattaa syödä tuoreena, paras puoli on banaanin sisältämä kalium sekä tryptofaani.

      • Anonyymi

        Mäkin ihmettelen miksi tämä karkkiriippuvainen ei syö makeanhimoonsa esim banaania tuoreena joka on tosi makea. On halpa hedelmä. Myös luumut on hyvin makeita sekä viinirypäleet. Olis terveellisempiäkin kun on just se vesi mukana joka tekee tuotteesta vähän täyttävämmänkin.


    • Anonyymi

      Kyllä hedelmät kannattaa syödä tuoreena.

    • Anonyymi

      NYT PERKELE LOPETATTE SEN MÄSSYTTÄMISEN

      • Anonyymi

        Kerro lisää siitä, mikä meni ihon alle.


    • Anonyymi

      Karkit on hirveää myrkkyä joo, mutta en kyllä suosittelisi kuivahedelmiäkään, varsinkaan suklaalla päällystettyjä. Samaa sokeria niissäkin on.

      Karkeille voisi lätkäistä jonkin järkyttävän haittaveron samaan tapaan kuin tupakalle, tai varustaa ne varoituksilla joissa olisi kuvia mädänneistä hampaista ja diabeteksen runtelemista ruumiista amputointeineen, ja varoitustekstillä "Karkit aiheuttavat hammasmätää ja diabetesta ja johtavat ennenaikaiseen kuolemaan"

      Sokerittomille karkeille voisi olla varoitus: "Keinotekoiset makeutusaineet aiheuttavat maksavaurioita ja diabetesta". Kuvana taas diabetespotilaita, joilta on amputoitu raajoja.

    • Anonyymi
    • Et voi niitäkään syödä määrättömästi. 2-3 kuivattua aprikoosia tai vastaava määrä muita kuivattuja hedelmiä päivässä on ok.

      • Anonyymi

        Melkein mikä tahansa elintarvike on ok kohtuudella nautittuna. Ahmiminen on kuitenkin sairaus.


      • Anonyymi

        Niitä kannattaa syödä vain tarpeen mukaan silloin kun on makean himo,eikä sisällyttää laihdutusruokavalioon,muuten kalorit nousee liian suureksi.

        Ne pitää olla ehdottomasti suklaalla päällystettyjä silloin kun niitä syö KOSKA ei se herkkuhimo oikeasti lähde pelkillä kuivahedelmillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä kannattaa syödä vain tarpeen mukaan silloin kun on makean himo,eikä sisällyttää laihdutusruokavalioon,muuten kalorit nousee liian suureksi.

        Ne pitää olla ehdottomasti suklaalla päällystettyjä silloin kun niitä syö KOSKA ei se herkkuhimo oikeasti lähde pelkillä kuivahedelmillä.

        Väärin. Hedelmien pitää olla 100% täyttä suklaata. Muuten himot ei lähde pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Hedelmien pitää olla 100% täyttä suklaata. Muuten himot ei lähde pois.

        Ei kannata syödä missään nimessä suklaata sellaisenaan
        SE LIHOTTAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata syödä missään nimessä suklaata sellaisenaan
        SE LIHOTTAA.

        Yleensä se on niin että oikein lihottavan tuotteen ohessa pitää syödä suuri määrä vähäkalorista ruokaa jotta kalorimäärä pysyisi kohtuullisen pienenä.

        Suklaa se on tietysti se jos haluaa oikein herkutella,mutta sitä pitää rajoittaa paljon muuten lihoo.🫤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata syödä missään nimessä suklaata sellaisenaan
        SE LIHOTTAA.

        "Ei kannata syödä missään nimessä suklaata sellaisenaan
        SE LIHOTTAA."

        Kyllä tämä pitää paikkansa! Jos syö sellaisenaan yhden pikku palan 10g suklaata niin se heti LIHOTTAA. Mutta jos syö 500g hedelmätoffeeta niin se EI LIHOTA OLLENKAAN. Suklaakaan ei lihota enään jos syö sen kanssa karkkia. Kanbattaa syödä karkkia KILO heti jos aikoo laihtua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei kannata syödä missään nimessä suklaata sellaisenaan
        SE LIHOTTAA."

        Kyllä tämä pitää paikkansa! Jos syö sellaisenaan yhden pikku palan 10g suklaata niin se heti LIHOTTAA. Mutta jos syö 500g hedelmätoffeeta niin se EI LIHOTA OLLENKAAN. Suklaakaan ei lihota enään jos syö sen kanssa karkkia. Kanbattaa syödä karkkia KILO heti jos aikoo laihtua.

        PITIKÖ TAAS TULLS TÄNNE PÖLJÄILEMÄÄN😡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä kannattaa syödä vain tarpeen mukaan silloin kun on makean himo,eikä sisällyttää laihdutusruokavalioon,muuten kalorit nousee liian suureksi.

        Ne pitää olla ehdottomasti suklaalla päällystettyjä silloin kun niitä syö KOSKA ei se herkkuhimo oikeasti lähde pelkillä kuivahedelmillä.

        "Ne pitää olla ehdottomasti suklaalla päällystettyjä silloin kun niitä syö KOSKA ei se herkkuhimo oikeasti lähde pelkillä kuivahedelmillä."

        Juurikin olet niin väittänyt että se himo lähtee kuivatuilla hedelmillä. Ja päänsärkykin. Nytkö siihen tarvii suklaata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata syödä missään nimessä suklaata sellaisenaan
        SE LIHOTTAA.

        Niin lihottaa jos siinä on lisättynä sokeria. Tavallinen kaakao jauhe ei lihota ketään . Mutta ei se kyllä oikein hyväkään ole oman sokeria.
        Tavallisissa suklaalevyissä ei ole suklaata kovinkaan paljon


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei aloituksessa niin ole väitetty

        NE ON VAIN TERVELLISEMPI VAIHTOEHTO NÄILLE KARKEILLE JOTKA ON 🧐

        RASVAA ,SOKERIA,LISÄAINEITA👈👈👈


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aloituksessa niin ole väitetty

        NE ON VAIN TERVELLISEMPI VAIHTOEHTO NÄILLE KARKEILLE JOTKA ON 🧐

        RASVAA ,SOKERIA,LISÄAINEITA👈👈👈

        Järkevöittää syömistään ja
        Parantuneen olon ansiosta pystyy laihduttamaan.😁

        Ei sitä päänsärkyisenä pysty laihduttamaan
        Se tulee siis siitä karkin syönnistä😲


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkevöittää syömistään ja
        Parantuneen olon ansiosta pystyy laihduttamaan.😁

        Ei sitä päänsärkyisenä pysty laihduttamaan
        Se tulee siis siitä karkin syönnistä😲

        Sinulla on aivosairaus nimeltä sokeriaddiktio.

        https://addix.fi/mika-sokeriaddiktio-on/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkevöittää syömistään ja
        Parantuneen olon ansiosta pystyy laihduttamaan.😁

        Ei sitä päänsärkyisenä pysty laihduttamaan
        Se tulee siis siitä karkin syönnistä😲

        Laihduttamisessa ja painonhallinnassa on kymmeniä eri pikku asioita.Tämä hyvä olo on kaikista tärkein.

        Minulla itsellä kohta vatsalihakset NÄKYY VEITENTERÄVÄNÄ😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on aivosairaus nimeltä sokeriaddiktio.

        https://addix.fi/mika-sokeriaddiktio-on/

        Mutta kuten aina, kannattaa lukea kriittisesti. Sivun kirjoittaja tarjoaa omaa hoitomalliaan, siksi hän kirjoittaa niin, että ihmiset hakeutuisivat hänen luokseen hoitoon.

        Addixin perustaja ja hoitomallin kehittäjä on ilmeisesti opiskellut vain kirjekursseilla https://addix.fi/hannamarirahkonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihduttamisessa ja painonhallinnassa on kymmeniä eri pikku asioita.Tämä hyvä olo on kaikista tärkein.

        Minulla itsellä kohta vatsalihakset NÄKYY VEITENTERÄVÄNÄ😁

        Laihdutusohjelma minulla on hyvä josta olen tännekkin kirjoitellut,mutta ainonhallintaojjelma on ollut huono johon olen nyt tehnyt muutoksia.
        Olen lihonut aina kaikki takaisin,mutta nyt en liho tällä uudella ohjelmalla jossa en syö ollenkaan tavallisia sokerikarkkeja.
        Karkit on ollut AINA lihomiseni syy.Nyt lihoin lisäksi riisimuroistakin ja nekin pitää jättää kokonaan pois

        Laihdun erittäin nopeasti vaikka syön hyvää ruokaa 1800-2500 kaloria päivässä jossa ON PALJON HIILIHYDRAATTIA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihdutusohjelma minulla on hyvä josta olen tännekkin kirjoitellut,mutta ainonhallintaojjelma on ollut huono johon olen nyt tehnyt muutoksia.
        Olen lihonut aina kaikki takaisin,mutta nyt en liho tällä uudella ohjelmalla jossa en syö ollenkaan tavallisia sokerikarkkeja.
        Karkit on ollut AINA lihomiseni syy.Nyt lihoin lisäksi riisimuroistakin ja nekin pitää jättää kokonaan pois

        Laihdun erittäin nopeasti vaikka syön hyvää ruokaa 1800-2500 kaloria päivässä jossa ON PALJON HIILIHYDRAATTIA.

        "Karkit on ollut AINA lihomiseni syy."

        Olet väittänyt aivan muuta aiemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihdutusohjelma minulla on hyvä josta olen tännekkin kirjoitellut,mutta ainonhallintaojjelma on ollut huono johon olen nyt tehnyt muutoksia.
        Olen lihonut aina kaikki takaisin,mutta nyt en liho tällä uudella ohjelmalla jossa en syö ollenkaan tavallisia sokerikarkkeja.
        Karkit on ollut AINA lihomiseni syy.Nyt lihoin lisäksi riisimuroistakin ja nekin pitää jättää kokonaan pois

        Laihdun erittäin nopeasti vaikka syön hyvää ruokaa 1800-2500 kaloria päivässä jossa ON PALJON HIILIHYDRAATTIA.

        "Laihdutusohjelma minulla on hyvä josta olen tännekkin kirjoitellut"

        Laihdutusohjelmasi on muuten hyvä mutta ei näytä toimivan. 😄 Juuri itsekin totesit karkit on lihomisesi syy. Milsi siis ne sisältyy laihdutusohjelmaasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkevöittää syömistään ja
        Parantuneen olon ansiosta pystyy laihduttamaan.😁

        Ei sitä päänsärkyisenä pysty laihduttamaan
        Se tulee siis siitä karkin syönnistä😲

        "Ei sitä päänsärkyisenä pysty laihduttamaan
        Se tulee siis siitä karkin syönnistä"

        Elimistösi on sekaisin, sekin tulee siitä karkin syönnistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kuten aina, kannattaa lukea kriittisesti. Sivun kirjoittaja tarjoaa omaa hoitomalliaan, siksi hän kirjoittaa niin, että ihmiset hakeutuisivat hänen luokseen hoitoon.

        Addixin perustaja ja hoitomallin kehittäjä on ilmeisesti opiskellut vain kirjekursseilla https://addix.fi/hannamarirahkonen

        Lukee noilla sivuilla missä on opiskellut. Kyllä on hyvä että joku tarjoaa apua. Hänellähän on itselläänkin kokemus addiktina elämisestä niin tietää mitä se on. Tietää siis henkilökohtaisesti että mikä toimii että pääsee irti. Eli muistelen hänen olevan ketoruokavaliolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Laihdutusohjelma minulla on hyvä josta olen tännekkin kirjoitellut"

        Laihdutusohjelmasi on muuten hyvä mutta ei näytä toimivan. 😄 Juuri itsekin totesit karkit on lihomisesi syy. Milsi siis ne sisältyy laihdutusohjelmaasi?

        Se on se sama homma kuin ennenkin eii se ole siitä miksikään muuttunut eli KAIKKI mistä on lihonut KOKONAAN POIS.☹️
        Ei ole mitään muuta konstia.🫤


    • Anonyymi

      Avaajalla on pahoja ongelmia, joissa häntä on yritetty auttaa. Mm. tässä avauksessa hänelle on kerrottu sokeriaddiktiosta.

      Vatsalihakset ovat (ollut kolme vuotta; siis ihan kohta) melkein veitsenterävät, mutta aivonystyrät ovat tylsät kuin homeinen ranskanleipä. Hän on testannut tuhansia erilaisia vaihtoehtoja tervehtyä, mutta tilanne on edelleen lohduton.

      Lääkäri voi auttaa vain, jos hänelle varaa ajan.

    • Anonyymi

      "Miksi tällaisia myrkkyjä kuin makeiset saa yleensä myydä kaupassa."

      Jos ei kukaan ostaisi, niin ei olisi myytävänäkään.

    • Anonyymi

      "On tutkittu, että esimerkiksi sokerille yliherkillä ihmisillä
      on matala betaenforfiinitaso, joka saa aikaan sen, että aivot korjaavat puutosta
      lisäämällä betaenforfiini- vastaanottajien määrää. Syömämme sokeri taas
      kasvattaa betaendorfiinien tuotantoa, jonka vuoksi mielihyvän saamiseen
      sokeririippuvaiset tarvitsevat juuri sokeria jäätelön, suklaan tai esimerkiksi
      vehnätuotteiden muodossa. Huumausaineilla kuten morfiinilla tai heroiinilla on
      samanmuotoiset molekyylit kuin betaendorfiineillä, joten ne käyttävät samoja
      vastaannottimia betaendorfiinien kanssa."

      • Anonyymi

        Voisitko aina mainita sitaateillesi lähteen?


    • Anonyymi

      "Se on se sama homma kuin ennenkin eii se ole siitä miksikään muuttunut eli KAIKKI mistä on lihonut KOKONAAN POIS."

      Jos on lihonut viljalla, leivällä, pullalla, kakuilla, pastalla, riisillä, perunalla, juustolla, lihalla, kalalla, makkaralla, kananmunalla, jugurtilla, karkilla, jäätelöllä, kuivatuilla hedelmillä ja suklaalla, ne on kaikki jätettävä kokonaan pois.

      "Ei ole mitään muuta konstia."

      No miltä tuntuisi sellainen sana ja käytäntö kuin kohtuus? Oletko koskaan kuullut?

      Sä vedät aina kaiken ihan överiksi!

    • Anonyymi

      Ja sen pituinen se. Samaa satuilua kuin ennenkin

    • Anonyymi

      Minulle tulee kuivahedelmistä päänsärky, ja ne lihottavat mahdottomasti.

      • Anonyymi

        Suklaalla päällystettyjen kuivahedelmien hedelmäosuus pitää korvata suklaalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suklaalla päällystettyjen kuivahedelmien hedelmäosuus pitää korvata suklaalla.

        "Suklaalla päällystettyjen kuivahedelmien hedelmäosuus pitää korvata suklaalla."

        Ja sitten selväkielellä ?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suklaalla päällystettyjen kuivahedelmien hedelmäosuus pitää korvata suklaalla."

        Ja sitten selväkielellä ?????

        Aloittajan tapauksessa sitä, että lopputulos on 100 % suklaata.

        Voi olla myös mitä tahansa muuta sokerista, avaajan tapauksessa ei ole mitään väliä. Kaikki sokeri käy hänelle, päänsärkyä tai ei. Kyseessä on karkki- ja sokeriaddiktio sekä ahmiminen.


    • Anonyymi

      Se on määrä, joka ratkaisee.

      • Anonyymi

        "Se on määrä, joka ratkaisee."

        Ei kuitenkaan selitä aloittajan tyhmyyttä


    • Anonyymi

      Joskus voisit kokeilla sellaista ruokavaliota, että syöt viikon ajan suurin piirtein normaalisti ilman laihtumistarkoitusta MUTTA ET KERTAAKAAN AHMI. Näin voit oppia uutta tietoa itsestäsi.

    • Anonyymi

      Karkkia saa syödä,mutta sitä ei saa syödä liikaa.

      JOS olet ostanut sitä yleensä 200-300 grammaa,ostakkin sitä vain 20- 30 grammaa niin et liho ainakaan siitä.

      Ne jotka syö paljon karkkia ostavat sitä yleensä monta kertaa päivässä.
      Sitäkin tavasta tulee luopua.

      • Anonyymi

        Loput piilotetaan kellariin.


      • Anonyymi

        Karkista tulee päänsärky ja se on myrkkyä. Miten semmosta myrkkyä saa myydä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karkista tulee päänsärky ja se on myrkkyä. Miten semmosta myrkkyä saa myydä?

        Ainoa, mikä/kuka pitäisi kieltää lailla, olet sinä. Mielipiteesi on verrattavissa paskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa, mikä/kuka pitäisi kieltää lailla, olet sinä. Mielipiteesi on verrattavissa paskaan.

        Sinä et kuule ole karkkia syönytkää,niin et voi tietää minkälainen olo niistä tulee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et kuule ole karkkia syönytkää,niin et voi tietää minkälainen olo niistä tulee

        Sinun ei kannattaisi vastata ihan jokaiselle koivennostajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et kuule ole karkkia syönytkää,niin et voi tietää minkälainen olo niistä tulee

        Ei niistä tule minkäänlainen olo. Itseasiassa toissapäivänä söin vajaan karkkipussin autoa ajaessani. Olin jättänyt pussin hansikaslokeroon. Ikävää jos olet noin herkkä makealle. Todennäköisesti kuitenkin keksit nämä asiat päästäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niistä tule minkäänlainen olo. Itseasiassa toissapäivänä söin vajaan karkkipussin autoa ajaessani. Olin jättänyt pussin hansikaslokeroon. Ikävää jos olet noin herkkä makealle. Todennäköisesti kuitenkin keksit nämä asiat päästäsi.

        Sehän on vielä aivan pientä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on vielä aivan pientä.

        Tämän foorumin vartija-kyttänä sanon, että sinulla on paha ahmimisongelma ja sokeriaddiktio.

        Sitten nostamaan jalkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niistä tule minkäänlainen olo. Itseasiassa toissapäivänä söin vajaan karkkipussin autoa ajaessani. Olin jättänyt pussin hansikaslokeroon. Ikävää jos olet noin herkkä makealle. Todennäköisesti kuitenkin keksit nämä asiat päästäsi.

        Kysyppä näiltä joilla hiilihydraatit on 0
        Minullakin ne saa olla maltilliset 400-500
        Mutta JOS syön paljon karkkia ja muuta makeaa ne nousee 600- 800 grammaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän foorumin vartija-kyttänä sanon, että sinulla on paha ahmimisongelma ja sokeriaddiktio.

        Sitten nostamaan jalkaa.

        Minkälainen olo tulee diabeetikolle jos syö muutaman karkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen olo tulee diabeetikolle jos syö muutaman karkin?

        Kysy loisivalta jalannostajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen olo tulee diabeetikolle jos syö muutaman karkin?

        Niin huono että kuolee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyppä näiltä joilla hiilihydraatit on 0
        Minullakin ne saa olla maltilliset 400-500
        Mutta JOS syön paljon karkkia ja muuta makeaa ne nousee 600- 800 grammaan

        Liika hiilihydraatti ja liiat kalorit on se pääasiallinen syy
        Päänsärkyyn ja lihomiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyppä näiltä joilla hiilihydraatit on 0
        Minullakin ne saa olla maltilliset 400-500
        Mutta JOS syön paljon karkkia ja muuta makeaa ne nousee 600- 800 grammaan

        Ketään ei pysty menemään 0 hiilareilla, ei ainakaan pitkiä aikoja. Ne ovat kehon polttoainetta, ja kovassa rasituksessa se nopeiten käytettävä energia. Tuollaisella energiansaannilla painat varmaankin 150 kg.


    • Anonyymi

      Ja jälleen tuloksena valvonnan mieleinen höpö-höpö ketju.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      87
      2305
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      51
      1997
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      89
      1837
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1432
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1390
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1351
    Aihe