Mitä Raamattu opettaa? Käskikö Jeesus vihata omaisia?

Anonyymi-ap

Mitä Raamattu opettaa? Käskikö Jeesus vihata omaisia?

Tämä on jatkoa edelliseen aloitukseen, jossa tarkastelussa Jeesuksen synnittömyys.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17988167/mita-raamattu-opettaa--jeesuksen-synnittomyys

Kuten edellisessä (väite siitä että Jeesus oli syntinen… kun rikkoi sapattia…) tässä on tarkastelussa se toinen valheväite, jossa tunnettu pilkkaaja koettaa saada Herramme Jeesuksen päälle syntisen manttelia! Tyyppi on nostanut esille YHDEN ainoan Jeesuksen esittämän lauseen, ja sen nojalla koettaa epätoivon vimmalla väittää että: Jeesus käski vihata omia perheenjäseniä!

Miten on?

Tyypillinen ”yhden-jakeen-harhaoppi-valhepuhe!”
------------------------------------------------------------

Tuollainen yhden lauseen ”oppi” on tuttu juttu. Tätä metodia käyttävät surutta hyväkseen KAIKKI harhaopettajat, eksyttäjät, valhepuhujat. Joka tuntee laajasti kristinuskon reviireitä, muistaa että Yhden Jakeen Nojalla on syntynyt aina uusia lahkoja, kuppikuntia, uusia ”suuntia”!

Valveilla oleva ja Raamatun sanaa hyvin tunteva (uskova) ei haksahda tuollaiseen silmänkääntötemppuun! Jokainen viisas Raamatun lukija (tutkija) katsoo KAIKKI samaan aiheeseen liittyvät Raamatun tekstit. Tässä tapauksessa: käskikö Jeesus vihata?

- Ei käskenyt! Hän vain totesi, joka rakastaa ihmisiä ENEMMÄN kuin Jumalaa, ei sovellu Jeesuksen oppilaaksi. Sehän on täysin looginenkin asia. Ja sen lisäksi KAIKKI muut Jeesuksen puheet vahvistavat sen, ettei Jeesus ”käskenyt” vihata omaisia, perhekuntalaisia!

• »Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle: "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
• Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat.” ( Matt 22:34-40)

Jeesus ei siis mitenkään käskenyt ”vihaamaan” ketään. Kun tutkii kaikki ne muut Jeesuksen opetukset, joissa on ohjeita opetuslapsille (oppilaille) niiden analyysi ja synteesi on selkeä:
* Jumalan; Jeesuksen uskovan tulee tehdä valinta, jos jotkut ihmiset koettavat asettaa esteen uskolle.
* Taikka jos jotkut ihmiset koettavat varastaa Jumalan primäärisen aseman ja johtajuuden.

Näitä kaikkia ihmisiä tulee rakastaa, mutta (uskovan) ei tule HYVÄKSYÄ heidän määräävää otettaan. Heidät on asetettava kakkosijalle. Jätettävä ns. ”herran haltuun”. (Syntiä sen sijaan on ”vihattava” sen kaikissa tasoissa ja olomuodoissa…)

Tämä malli pätee myös ihan yhteiskunnallisilla tasoilla.
- Jos JOKU pestautuu jonkin yrityksen palvelukseen, hänen ei pidä veljeillä ”kilpailevien” yritysten kanssa. Tai, jos jonkun tehtävä on valtiollisealla tasolla, hän ei missään tapauksessa saa eikä voi veljeillä niin, että olisi ”maanpetoksen” riskiä? Rajat pitää tuntea!

Jumalan valtakunnan palvelijat (totiset uskovat) pitävät rajat selvinä.
"Mitä yhteistä on pimeydellä ja valkeudella"? ( 1 Kor6:14-18)

Aloitus jatkuu..

42

453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jatkoa aloitukseen: käskikö Jeesus vihata omaisia?

Pa-ho-laisen kavalat juonet!
      -----------------------------------

Joka siis lukee huolellisesti (!) kaikki UT:n Jeesuksen opetukset, tulee yhdensuuntaiseen tulokseen:
      - Jeesus ei käskenyt vihata! Jos joku tällaista ”oppia” edelleen jankuttaa, se voidaan armotta HYLÄTÄ. Se ei perustu mihinkään kokonaisuuteen. Yhden jakeen nojalla ei voi sepittää jotakin ”uutta oppia”. Ei, vaikka koettaisi koukuttaa joka lajin "käännöksillä"!

Mutta vieläkin pahempi asia – siis tosi PAHA asia on tämä:
      - Tällaisen valheväitteen nojalla (= Jeesus käski vihata) tämä eksyttäjä koettaa romuttaa Herramme Jeesuksen pyhyyden ja synnittömyyden!
      - Hän koettaa likaisilla konsteilla leimata Jeesuksen ”syntiseksi”. Koska? Tämä käski (muka) vihata? Että Jeesus (muka) rikkoi 4. käskyn asiaa!

Eli, ytimiltään tämän valheopettajan takana on pimeyden kavalat juonet.
      - Että Raamattua huonosti tuntevien; heikkouskoisten usko alkaisi horjua!
      - Että kylvetty ”epäilyksen varjo” Jeesuksen päälle, alkaisi kasvattaa epäuskoa, ja näin paholainen saisi vieteltyä horjuvia sieluja!

Sama ”käärmeen ääni” kuin paratiisissa!
      --------------------------------------------
      • ”ettei saatana pääsisi meistä voitolle; sillä hänen juonensa eivät ole meille tuntemattomat.” (2. Kor 2:11 )

Tämän valheopettajan manipuloinnissa näkyy ja kuuluu sama ”ääni”- jolla per-kele vietteli ensimmäiset ihmiset paratiisissa.
      • ” Onko Jumala todellakin sanonut? (ym) (1 Moos 3:1-5)

A) Ensin tapahtui epäilyksen kylvö – manipulointi – Jumalan ohjeita koskien!
      B) Ihmispari kuunteli, rupesi dialogiin käärmeen kanssa.
      C) Lankeemus syntyi…
      D) Paholainen oli saanut juonensa onnistumaan!

Lopuksi
      ---------------

Jeesuksen omat ennustukset lopunajan valheprofeetoista, harhaopettajista, näkyvät. Samoin kuin apostolien opetukset ja varoitukset. Ne toteutuvat silmiemme edessä.

Jeesus sanoo: Valvokaa ja rukoilkaa! Opetelkaa Raamatun Sanaa. Sen valo näyttää kaidan tien suunnan.

• Anonyymi

Tämä on väärää uskonnolliseen ryhmän sivuun sivulle kysyäksesi tuonlaista kysymystä.

• Anonyymi

😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

😋 ­­N­y­m­­f­­­o­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Jeesus sanoi myös seuraavat asiat, jotka voidaan tulkita kotiväkensä vihaamiseksi:

Evankeliumi Luukas 9:

Eräälle toiselle Jeesus sanoi: ”Seuraa minua!” Tämä vastasi: ”Herra, anna minun ensin käydä hautaamassa isäni.” Mutta Jeesus sanoi hänelle: ”Anna kuolleiden haudata kuolleensa. Lähde sinä julistamaan Jumalan valtakuntaa.”

Vielä eräs toinen sanoi: ”Herra, minä seuraan sinua, mutta anna minun ensin käydä hyvästelemässä kotiväkeni.” Hänelle Jeesus vastasi: ”Joka tarttuu auraan ja katsoo taakseen, ei ole sopiva Jumalan valtakuntaan.”

• Anonyymi

"Jeesus sanoi myös seuraavat asiat, jotka voidaan tulkita kotiväkensä vihaamiseksi:"

Tulkintasi on subjektiivinen. Kyse ei ollut kotiväen vihaamisesta, ei todellakaan!

Vaan asioiden priorisoinnista! Tärkeimpien asioiden edessä toiset asiat väistyvät.
        Kyse oli ja on tottelemisesta...

Esimerkki: valtakunnassa olisi liikekannallepano? Kutsutut rupeaisivat vetomaan,
        - minulla on muutama kuollut läheinen, jotka pitää haudata!

- Se ei nyt käy. Antaa toisten sukulaisten hoidella hautajaiset. Ne osaa sen kyllä...

Toinen sanoisi:
        - Minulla on juurikin ostettuna uusia maatalouskoneita, ne pitää koeajaa ensin!

- Ei käy - antaa toisten testata se homma, nyt ei katsota taakse.

- Minulla on suuret sukujuhlat, mummo täyttää 95, on pakko olla niissä julhlissa.

- Nyt se ei käy - tilanne on tämä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jeesus sanoi myös seuraavat asiat, jotka voidaan tulkita kotiväkensä vihaamiseksi:"

Tulkintasi on subjektiivinen. Kyse ei ollut kotiväen vihaamisesta, ei todellakaan!

Vaan asioiden priorisoinnista! Tärkeimpien asioiden edessä toiset asiat väistyvät.
        Kyse oli ja on tottelemisesta...

Esimerkki: valtakunnassa olisi liikekannallepano? Kutsutut rupeaisivat vetomaan,
        - minulla on muutama kuollut läheinen, jotka pitää haudata!

- Se ei nyt käy. Antaa toisten sukulaisten hoidella hautajaiset. Ne osaa sen kyllä...

Toinen sanoisi:
        - Minulla on juurikin ostettuna uusia maatalouskoneita, ne pitää koeajaa ensin!

- Ei käy - antaa toisten testata se homma, nyt ei katsota taakse.

- Minulla on suuret sukujuhlat, mummo täyttää 95, on pakko olla niissä julhlissa.

- Nyt se ei käy - tilanne on tämä...

Uskova löytää minkä tahansa argumentin omaa uskoaan todistellakseen. Te saatte kyllä vaikka valkoisesta mustan. Enkä minä sano, että se väärin on - kukin tulee omalla uskollaan autuaaksi. Kunhan ette vaadi muita uskomaan, mihin itse uskotte.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskova löytää minkä tahansa argumentin omaa uskoaan todistellakseen. Te saatte kyllä vaikka valkoisesta mustan. Enkä minä sano, että se väärin on - kukin tulee omalla uskollaan autuaaksi. Kunhan ette vaadi muita uskomaan, mihin itse uskotte.

Jumalaton (henki) keksii Raamatusta minkä tahansa jakeen, jotta voisi esittää valheväitteitä uskovien päälle. Kuten valheen, että "Jeesus käski vihata omia perheenjäseniään":

Kukaan ei vaadi sinua. Jokainen valitsee ja vastaa lopuksi Jumalan edesä. Itse.

Ei edes Jeesus vaadi! Sanoo: JOS JOKU TAHTOO seurata? Siis jos tahtoo?

Ja jos TAHTOO Jeesus esittää ja esitti selkeät ja relevantit raamit!

• Anonyymi

Jumala kutsuu ja antaa valinnan mahdollisuuden? Luukas 18:18-25. Tämä (rikas mies) sai valita. Rikkaus tuli esteeksi valita Jeesuksen seuraaminen.

• ” Ja eräs hallitusmies kysyi häneltä sanoen: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"

• ” Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin. Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."

• ”Mutta hän sanoi: "Tätä kaikkea minä olen noudattanut nuoruudestani asti".

• #Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".

• Mutta tämän kuullessaan hän tuli kovin murheelliseksi, sillä hän oli sangen rikas.

• Kun Jeesus näki hänen olevan murheissaan, sanoi hän: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan! Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

TOISET olivat valmiita tekemään luovutuksia, valitsemään tärkeimmän ja toissijaisen välillä.

• ” Silloin Pietari sanoi: "Katso, me olemme luopuneet siitä, mitä meillä oli, ja seuranneet sinua".

• ”Niin hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka Jumalan valtakunnan tähden on luopunut talosta tai vaimosta tai veljistä tai vanhemmista tai lapsista,
      ja joka ei saisi monin verroin takaisin tässä ajassa, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää".
      • ( Luukas 18:28-30)

• Anonyymi

Ei tosiaankaan Jeesus käskenyt vihata! Vaan rakastaa Jumalaa yli kaiken, ja lähimmäisiä niinkuin itseä.
      Ei tarvitse tippaakaan vihata omaisia eikä sukulaisia, vaikka uskovainen ei voisi jubileerata heidän kanssaan. Jos nämä ovat synnillissä meiningeissä, jopa ateisteja, ja vastustavat Jumalan asioita.

On ihan selvää ja järkeen käypääkin, että yhteydenpito fac-to-face voi ontua?

Mutta kun rakastaa Kristuksen rakkaudella, rukoilee heidän puolestaan. Ja voi pitää yhteyttäkin. Jumalan tietä ja uskoa ei pidä "myydä" mistään syystä!

• Anonyymi

Ja Jeesus sanoi vielä: »Ihmisen Poika on sapatin herra.» (Luukas 6:5)

Jumalana Jeesus todella on sapatin herra! Monessakin mielessä!

• Anonyymi

Tuohon voi sanoa amen.
        Jeesus toimi sapattina ihan oikein, kun paransi mm. ihmisiä... Mutta kitupiikit ulkokultaiset sanan saivartelijat olivat ala-arvoisessa tilassa. Sääntöjen viilaajat.

• Anonyymi

Joku koetti todistella väitettä: jeesus käski vihata perhekuntalaisiaan...
      Siten ,että kun Jeesu sanoi joillekin - anna kuolleitten haudata kuolleita...
      että sekin oli vihaamista!

Kuinka naiiivia ja typerää.
      Toki läheisen ihmisen hautajaiset ovat tärkeät? Mutta aina ei edes pääse hautajaisiin!

• Anonyymi

No, jos järkikulta ei oikein - hm- pelaa, niin tekee outoja päätelmiä.

• Anonyymi

Olin joku aika sitten teho-osastolla, putki kaulassa, joten en pystynyt pitämään yhteyttä kenenkään kanssa. Usein olin lähellä tukehtumista happivajauksen vuoksi., itse arvioin, että olisin selvinnyt noin 15 sekunttia ennen kuin vintti olisi pimennyt. Onneksi oli hoitaja vierellä koko ajan monta viikkoa.
      En tavannut omaisiani, en voinut pitää yhteuyttä kehenkään. Sanoin mielessäni Jumalalle: Minä jätän heidät sinun käteesi, olen valmis luopumaan kaikesta, talosta omaisuudesta ja ystävistä, mutta pyydän Sinulta sitä armoa, että en koskaan valittaisi kohtaloani, enkä kieltäisi Sinua, riippumatta siitä, minne joudun"

Luulisin, että Jeesus tarkoitti jotain tällaista vapautumista maallisista ystävyyssiteistä, kun Hän sanoi, että meidän tuli vihata omaisiamme, vieläpä omaa elämäämme.

• Anonyymi

Olit opettavaisessa kokemuksissa, kiitos Herran että sait apua!! Ole siunattu!

Jeesus ei käskenyt vihata omaisia.
        Hän puhui, että jos joku rakastaa ihmisiä enemmän kuin Jumalaa, se ei ole "sovelias" Jeesuksen asioihin.

Kun ei ketään eikä mitään voi asettaa Ykköspaikalle.JOS tahtoo olla HÄnen seuraajansa.

Ei ihmisiä, ei rahaa, ei omaisuutta.
        Valintakysymys.

"Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."Niin Jeesus opetti...

• Anonyymi

Olipa tiukka tilanne sinulla sairaalassa, kävit Kuoleman Porteilla.
        Mutta selviydyit, Jeesuksen tuella.

Tuollaisina hetkinä sitä tulee juteltua Jumalalle syvällisiä. Muistelee elämäänsä ja rukoilee. Silloin ihmisen Jumala-suhde paljastuu, ainakin Jumalalle ja itselleen.

Jotkut, jumalattomat, syyttävät Jumalaa, voivat kiroilla. Uskovien asenteet ovat toiset.

Itse olin lähellä kuolemaa jouluna, muutama vuosi sitten. Oli nk. suolisolmu, lat. ileus. Kun muut odottivat joulupukkia, istuivat joulupöytään, lauloivat "Jouluyö, juhlayö", itse olin tukehtumassa röntgenpöydälle. Muistan kyllä ajatuksissani rukoilleeni Jumalaa, kun juotu röntgen-väriaine yhtäkkisesti suoritti sivuvaikutuksensa ja suoli oikenikin vauhdilla, viime hetkellä. Ilman leikkausta.

Kuulin aattoaamuna sänkyradiosta varsin maallisen joululaulun "Avaruus", oikein järkytyin ja kuuntelin tarkkaan. Laulu kertoo kuolemasta. Se vastasi sen hetkisiä tunteitani ja lieviä pelkojani. En arvannut, että iltapäiväällä kävisin Porteilla, jotka eivät tuolloin koettuna varsinaisilta Helmiporteilta vaikuttaneet:

https://youtu.be/CjeO-WbrgTk?si=64sFbjEiV7HmEJ4d

Koin Kuoleman Portin vielä lihallisesti, mutta ehkä tuon Portin läpi kuljettuani olisi avaruudessa loistanut kutsuvana kirkkaampi, kultainen Tähtiportti, Taivaan Helmiportti...

Jouluyön valvoin, en kyennyt nukkumaan, kuuntelin liikkumatta sisälläni narahtelevia, erilaisia suoliääniä. Muistelin lapsuuttani, vietin joulua kuolleiden omaisteni seurassa, istuin mummun sylissä, ajatuksissani lauloimme joululauluja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipa tiukka tilanne sinulla sairaalassa, kävit Kuoleman Porteilla.
        Mutta selviydyit, Jeesuksen tuella.

Tuollaisina hetkinä sitä tulee juteltua Jumalalle syvällisiä. Muistelee elämäänsä ja rukoilee. Silloin ihmisen Jumala-suhde paljastuu, ainakin Jumalalle ja itselleen.

Jotkut, jumalattomat, syyttävät Jumalaa, voivat kiroilla. Uskovien asenteet ovat toiset.

Itse olin lähellä kuolemaa jouluna, muutama vuosi sitten. Oli nk. suolisolmu, lat. ileus. Kun muut odottivat joulupukkia, istuivat joulupöytään, lauloivat "Jouluyö, juhlayö", itse olin tukehtumassa röntgenpöydälle. Muistan kyllä ajatuksissani rukoilleeni Jumalaa, kun juotu röntgen-väriaine yhtäkkisesti suoritti sivuvaikutuksensa ja suoli oikenikin vauhdilla, viime hetkellä. Ilman leikkausta.

Kuulin aattoaamuna sänkyradiosta varsin maallisen joululaulun "Avaruus", oikein järkytyin ja kuuntelin tarkkaan. Laulu kertoo kuolemasta. Se vastasi sen hetkisiä tunteitani ja lieviä pelkojani. En arvannut, että iltapäiväällä kävisin Porteilla, jotka eivät tuolloin koettuna varsinaisilta Helmiporteilta vaikuttaneet:

https://youtu.be/CjeO-WbrgTk?si=64sFbjEiV7HmEJ4d

Koin Kuoleman Portin vielä lihallisesti, mutta ehkä tuon Portin läpi kuljettuani olisi avaruudessa loistanut kutsuvana kirkkaampi, kultainen Tähtiportti, Taivaan Helmiportti...

Jouluyön valvoin, en kyennyt nukkumaan, kuuntelin liikkumatta sisälläni narahtelevia, erilaisia suoliääniä. Muistelin lapsuuttani, vietin joulua kuolleiden omaisteni seurassa, istuin mummun sylissä, ajatuksissani lauloimme joululauluja.

"Juotu, röntgen-väriaine" = nk. varjoaine.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Myös omaa elämää tulee vihata tässä maailmassa, mutta ei se sitä tarkoita, etteikö itseään saisi rakastaa ja lähimmäistä niin kuin itseään.

14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.

12:25 Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään.

Enemmän tulee rakastaa Jumalaa kuin ihmisiä. Sitä kait nuo sanat tässä tarkoittavat. (isän, äidin, veljien ja sisarien vihaaminen) Kyllähän heitä tulee rakastaa niin kuin muitakin lähimmäisiä, joten ei tässä mitään ristiriitaa tai syntiä ole.

• Anonyymi

Ihan oikein kirjoitat.

Jumala ykkönen, sitten ihmiset. Jos joku tahtoo.
        Ei Jeesusta ole pakko seurata. Eikä ole pakko uskoa Jumalaan.

Mutta JOS?

Ja mitä tulee oman elämän "vihaamiseen" - olen kyllä ymmärtänyt yli 50 vuoden uskontiellä, ettei se tarkoita patologista sairasta vihaamista. Koska Jumala on luonut, Jeesus on lunastanut, niin sitä pitää arvostaa. Ei yliarvostaa!

Vaan? Oma elämä on asetettava kaikkineen Jumalan tahdon piiriin.

Ettei itsekkyys ja omat halut ja himot sanele elämässä korkeinta määräysvaltaa.
        Että siis vihaa syntiä ja kaikkea mikä estäisi Jumalan Hyvän tahdon.

Että asettaa tämän maallisen elämän sopisointuun, ja muistaa että tää on katoavaa lajia!

• Anonyymi

Uskon, että "oman elämän vihaaminen" = synnintunto. Oman itsensä, Lihansa, koko maallisen olemuksensa ilman Jumalaa, tämän näkeminen syntisenä, kadotettuna.

Omat tunteet, Lihassa, voivat olla varsin raadolliset. Voi löytää itsestään jopa (sisäisen) tappajan, ilman mitään puolusteluja.

Kaiken tällaisen rehellinen näkeminen ja sitten Jumalan sanassa: sen tuomitseminen.

Kaipaus pyhitykseen, tämän rukoilemista. Aina valvovassa synnintunnossa elämistä ja Jumalan vanhurskautta itselleen rukoillen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskon, että "oman elämän vihaaminen" = synnintunto. Oman itsensä, Lihansa, koko maallisen olemuksensa ilman Jumalaa, tämän näkeminen syntisenä, kadotettuna.

Omat tunteet, Lihassa, voivat olla varsin raadolliset. Voi löytää itsestään jopa (sisäisen) tappajan, ilman mitään puolusteluja.

Kaiken tällaisen rehellinen näkeminen ja sitten Jumalan sanassa: sen tuomitseminen.

Kaipaus pyhitykseen, tämän rukoilemista. Aina valvovassa synnintunnossa elämistä ja Jumalan vanhurskautta itselleen rukoillen.

"oman elämänsä vihaaminen" ,
        hengellisesti , kaikki alkoi Aadamin ja Eevan syntiinlankeemuksesta , > perisynti.
        kukapa perisyntiä rakastaisi, ja maallisesti , "tässä ollaan",

hengellisesti , olemme iankaikkisuuden saaneet LAHJAKSI.

"sillä Jumalan armo on ilmestynyt KAIKILLE ihmisille pelastukseksi"

( ja ymmärrystä erottaa maallinen ja hengellinen toisistaan. D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"oman elämänsä vihaaminen" ,
        hengellisesti , kaikki alkoi Aadamin ja Eevan syntiinlankeemuksesta , > perisynti.
        kukapa perisyntiä rakastaisi, ja maallisesti , "tässä ollaan",

hengellisesti , olemme iankaikkisuuden saaneet LAHJAKSI.

"sillä Jumalan armo on ilmestynyt KAIKILLE ihmisille pelastukseksi"

( ja ymmärrystä erottaa maallinen ja hengellinen toisistaan. D

Perisynti, kun sen itsessään tunnistaa, on jotain niin kammottavaa, ettei voi muuta kuin huutaa: "Jumala armahda! Jeesus, pelasta!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikein hyviä ja viisaita ajatuksia!

Paavalikin kirjoitti, että hän oikein kurittaa ja masentaa (paastolla) omaa kuolevaista lihallista tasoaan, jotta taivaallinen elämä hengellinen saisi olla hallitsemassa!

Koska? Strateginen "taistelu" käydään aina ihmisen omassa olotilassa.
        Joko "lihallinen luonto" voittaa, taikka sitten Jumalan Henki saa oikeuden hallita.

ON ymmärrettävä, että Jeesus sanoessaan itsensä ja muiden "vihaamisesta" tarkoitti että on vastustettava kaikkea pahaa a) omassa elämässä, b) ympäristössä...

niin ettei anna sijaa, eikä varsinkaan määräysvaltaa elämään!

Ihan helposti tähän statukseen ei pääse? TUlee monta koetusta, kiusauksia, kriisejä...
        Mutta kun sitkeästi pitää kiinni, että Jeesus on kaikessa A ja O, auktoriteetti - niin lopuksi näkee voittoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perisynti, kun sen itsessään tunnistaa, on jotain niin kammottavaa, ettei voi muuta kuin huutaa: "Jumala armahda! Jeesus, pelasta!"

TUossa on viisautta! Siunausta Sinulle kirjoittaja!

Synti ei ole vain sitä ja tätä ulkoista. Vaan syntinen luonto "lihan mieli" asuu jokaisessa, myös uskovassa. Se on kuin emäsika, josta syntyisi porsaita ( tekoja) jos antaisi vallan.

Ja moni antaakin?

Sisäisen oman itsensä tunteminen. Jumalan Sanan miekan avulla. Joka lahjomatta lyö maahan kaiken. Kertoo totuuden ihmisestä. Heb 4:12

Se on todella elintärkeä asia!

Galatalaiskirjeessä, 5 luku on valaisevaa tekstiä siitä, mikä on
        "lihallisen ihmisen" profiili, mikä
        taas on "hengellisen ihmisen" kuva.

Hengellisen hallintaan ei noin vain pääse. Se tietää valvomista, kiusausten voittamista, jne. Paholaisen vastustamista.

Mutta? Kun saatana oli Jeesustakin aikansa kiusannut, eikä Jeesus antanut periksi, on Kirjoitettu:

"silloin perkele jätti hänet; ja katso enkeleitä tuli hänen tykönsä ja he tekivät hänelle palvelusta.." ( Matt 4:9)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikein hyviä ja viisaita ajatuksia!

Paavalikin kirjoitti, että hän oikein kurittaa ja masentaa (paastolla) omaa kuolevaista lihallista tasoaan, jotta taivaallinen elämä hengellinen saisi olla hallitsemassa!

Koska? Strateginen "taistelu" käydään aina ihmisen omassa olotilassa.
        Joko "lihallinen luonto" voittaa, taikka sitten Jumalan Henki saa oikeuden hallita.

ON ymmärrettävä, että Jeesus sanoessaan itsensä ja muiden "vihaamisesta" tarkoitti että on vastustettava kaikkea pahaa a) omassa elämässä, b) ympäristössä...

niin ettei anna sijaa, eikä varsinkaan määräysvaltaa elämään!

Ihan helposti tähän statukseen ei pääse? TUlee monta koetusta, kiusauksia, kriisejä...
        Mutta kun sitkeästi pitää kiinni, että Jeesus on kaikessa A ja O, auktoriteetti - niin lopuksi näkee voittoja.

Ei ole muuta Jeesusta kuin Jumalan parhaat kaverit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole muuta Jeesusta kuin Jumalan parhaat kaverit.

Kerro ihmeessä keitä ovat Jumalan parhaat kaverit?

• Anonyymi

Paholaisella on hirmuinen kiirus, kun se yrittää harhauttaa ja eksyttää ja koettaa agenttiensa avulla saada Jeesusta syytteseen synneistä!

• Anonyymi

Ei tässä mikään kiire ole todellakaan. Ja jos olet raamattusi lukenut, niin Jeesus tuomittiin ihmisten syntien vuoksi, eli syyllisenä koko maailman ihmisten syntitaakkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tässä mikään kiire ole todellakaan. Ja jos olet raamattusi lukenut, niin Jeesus tuomittiin ihmisten syntien vuoksi, eli syyllisenä koko maailman ihmisten syntitaakkaan.

Jeesus tuomittiin ihmisten syntien vuoksi, Pilatus ei löytänyt mitään syytä kuolemantuomioon. Juutalaisetkin olisivat toki voinee panna käytäntöön "Mooseksen Lain mukaisia tuomioita". Mutta eivät tehneet.

Toki oli ongelma. Israelin maa oli Rooman vallan miehityksen tilassa, ja roomalaine virkavalta oli se joka harjoitti oikeustoimia.

Joten? Kun juutalaiset kiihkoijijat ja Jeesusta vihaavat EIVÄT voineen käyttää tuomiovalta,a siksi se usuttivat Pilatuksen Jeesuksen kimppuun...
        Ja? Tämä suostui -alistui heidän vaatimukseensa:
        - Ristiinnaulitse, ristiinnaulitse!

Ole hyvä ja tutustu paremmin UT:n teksteihin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"niin Jeesus tuomittiin ihmisten syntien vuoksi, eli syyllisenä koko maailman ihmisten syntitaakkaan."
        ------------------------------------------------------------------------

Ei. Jeesus tuomittiin SYYTTÖMÄNÄ syyllisen ja syntisten ihmisten edestä-.Hän oli sijaisuhri...

Etkö ole lukenut Raamttuasi?

• Anonyymi

Jeesus antoi realistisen selostuksen, mitä seuraa kun ryhtyy opetuslapseksi. Heitä halveksitaan, piestään, ruoskitaan, jotkut jopa kivitetään. Jos rakastaa helppoa elämää perheensä kanssa, ei kannata hakeutua opetuslapseksi.

• Anonyymi

• Anonyymi

Kun lukee kaikki ne samaa asiaa tarkoittavat Jeesuksen opetukset,'Luukas, Matteus Markus - nousee selvä päätös: Jeesus ei käskenyt vihata.

• Anonyymi

Joka ei tuota selkeää kokonaisuutta ymmärrä, on jäänyt vaille lukutaidon numeroa...

• Anonyymi
      • Anonyymi

Pahus. Sivua ei löytynyt.

Jollakin on kauhea vimma koettaa poistattaa tekstejä.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17993324/emettako-jeesus-kaski-vihataem--kaikki-jeesuksen-

Pahus. Sivua ei löytynyt.

Mikähän ongelma sillä on?

• Anonyymi

Loppusaldo siitä keskustelusta, väitteestä, että "Jeesus käski vihata..."

On tämä:

UT:n Jeesuksen omat sanat (kaikki) todistavat että Hän ei käskenyt vihata.
      Ei ole sellaista KÄSKYÄ: VIhaa, vihaa, vihaa!

Mutta joka tahtoo olla Jeeuksen seuraaja, hänen tulee asettaa Jeesus, Jumalan valtakunta ykkössijalle.

Ristiriita- ja valintatilanteessa ihmiset joutuvat (joskus) ei aina, toiselle sijalle.
      Kun ei voi olla kahta tahoa, jota "totella"?

• Anonyymi

Jokainen joka lukee kaikki Jeesuksen sanat tuosta samasta asiasta
      näkee ettei Jeesus käskenyt vihata omaisia.
      Vaan - "jos joku rakastaa (ihmisiä) enemmän kuin minua, ei ole sovelias.."

• Anonyymi

Ja jokainen joka ymmärtää mitä Raamatussa sanotaan, TIETÄÄ että on ehdottomasti ei soveliatonta VIHATA vanhempiaan!!

• Anonyymi

Raamattu sanoo selvästi että naisen kuuluu olla hiljaa ja alamainen. Nainen ei saa opettaa. Miksi nainen yrität opettaa Jumalan valittuja?

• Anonyymi

Jokainen Herran sana on taattu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      22
      5081
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      3843
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1310
    4. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      101
      1302
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1220
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      903
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      855
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      783
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      769
    Aihe