Kuntien on sovittava yhteistoiminta-alueiden muodostamisesta sekä ilmoitettava siitä työ- ja elinkeinoministeriölle lokakuun 2023 loppuun mennessä. Palvelujen järjestämisvastuu siirtyy kunnille 1.1.2025.
TE-palvelujen siirto kunnille lisää entisestään verovaroilla loisivia TE-palvelijoita. TE-toimistojen henkilöstö siirtyy kuntiin liikkeenluovutuksella ns. vanhoina työntekijöinä. Uudistuksessa ei tehdä henkilöstövähennyksiä.
Jotta tuplamiehitykselle kyetään maksamaan palkkaa oleskelusta, niin on tehtävä leikkauksia. Leikkaukset tehdään työttömyyskorvauksiin ja sosiaalitukiin, niin saadaan TE-henkilökunnalle palkkarahoja lisää.
Syy työttömyyskorvauksien leikkauksiin on selvinnyt
8
237
Vastaukset
- Anonyymi
Ei, kyllä syy on yksinkertaisesti se että laiskoja ja veteliä yhteiskunnalle hyödyttömiä tukijusseja on ihan liikaa. Suomella ei ole varaa ylläpitää turhanpäiväisiä joutenolijoita ja elämäntapaloisia.
- Anonyymi
Siksi maanviljelijät pitäisi laittaa vankilaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpaa ryhmää edustat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TE pelleille vankila olisi hyvä paikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työttömät saa tukea kolmisenkymppiä viitenä päivänä viikossa. Vankilassa olo maksaa yhteiskunnalle parisataa joka päivä.
- Anonyymi
Korruptio on syynä
- Anonyymi
jokaisella pitäisi olla lehmä navetassa
- Anonyymi
5 % menoista menee työttömyyteen. 32 % eläkkeisiin. 27 % terveydenhuoltoon. Vaikka miten säästettäisiin työttömyydestä, tämä valtio velkaantuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 553654
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066