Martti Ahvenainen opettaa raamatullisella tavalla henkikasteesta. Samalla hän kumoaa nykyisin vallalle päässeet eksyttävät opetukset.
https://youtu.be/5xA2lncXhUw
Ota aikaa ja kuuntele opetus.
Älä usko, että olet saanut Pyhän Hengen kastetta ellet puhu kielillä.
Kielilläpuhuminen ON Pyhän Hengen kasteen merkki
240
1763
Vastaukset
- Anonyymi
Onko tämä Ahvenainen profeetta ?
- Anonyymi
Paljon sen kk palkka olikaan ??? Raha ratkaisee.
- Anonyymi
Abragarabraa vaan arabiaan
- Anonyymi
Kova kk palkka ja ahven vai nainen. Hellarit pitää majaa Saksassa
- Anonyymi
Oikea profeetta pitää Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea profeetta pitää Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä.
1234567---123455566677
taas se papatti tuli esiin.
Profeetta puhuu sapatti, tuomitsee sapatti, siunaa sapatti ja lopulla papatti ja siinä tuli adventisti esiin.
Olet kuin vauvakippokasteelliset omassa juoksuhaudassa.
Profeetta ei pidä mitään, kaikki pysyy pitämättäkin, mutta pidähän sitä sapattipaitaasi kynsin ja hampain päälläsi, niin jopa tulee pidettyä- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
123455566677
taas se papatti tuli esiin.
Profeetta puhuu sapatti, tuomitsee sapatti, siunaa sapatti ja lopulla papatti ja siinä tuli adventisti esiin.
Olet kuin vauvakippokasteelliset omassa juoksuhaudassa.
Profeetta ei pidä mitään, kaikki pysyy pitämättäkin, mutta pidähän sitä sapattipaitaasi kynsin ja hampain päälläsi, niin jopa tulee pidettyä-Oikea profeetta sanoo: Uuden Liiton sapatti on Jumalan antama, viikon seitsemäspäivä, lauantai.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko hauki kala?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hölynpötlyä "Anonyymi 2023-08-28 21:27:28"
- Anonyymi
täysin raamatun vastaista , ettei Pyhää Henkeä omista , ellet puhu kielillä !
"eiväthän kaikki puhu kielillä" 1 Kor: 12
"kielilläpuhuminen lakkaa" 1 Kor: 13
edes nykyajan kielet ei ole samaa kuin Alkuseurakunnan aikaan, jolloin
"he kukin kuulivat heidän puhuvan heidän omalla kielellään" Apt: 2
ja koolla oli kymmenistä eri kansoista ja kielistä , ja he "kuulivat kukin heidän
omaa kieltänsä"
"kaukana" on nykyajan kielet alkuseurakunnan kielilläpuhumisesta , jolloin
kielilläpuhumisella oli TARKOITUS , eikä niinkuin nykyiset "kielet" ja haetaan
vaan "ihmeitä ja merkkejä !
"kielilläpuhuminen , kielilläpuhumisen takia . . .- Anonyymi
Pyhän Hengen omistaminen ja Pyhällä Hengellä täyttyminen eli kaste ovat kaksi eri asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhän Hengen omistaminen ja Pyhällä Hengellä täyttyminen eli kaste ovat kaksi eri asiaa.
KUKAAN ei pysty omistamaan Pyhää henkeä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KUKAAN ei pysty omistamaan Pyhää henkeä!
Opettele suomea. Tuossa merkityksessä "Pyhän Hengen omistamisella" tarkoitetaan, että PH sisäisesti vaikuttaa kyseisessä henkilössä.
Kannustan lukemaan vanhempaa, suomenkielistä kirjallisuutta. - Anonyymi
Joo puhuivat ymmärrettäviä kieliä profeetallisesti kaikki kielet kansat kuulee ilosanoman
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo puhuivat ymmärrettäviä kieliä profeetallisesti kaikki kielet kansat kuulee ilosanoman
Aivan kun ottaa vain adventistisesta selitysteoksesta lausekkeen, niin eihän siellä muuta ole. Tosin raamatussa on.
>>Älä usko, että olet saanut Pyhän Hengen kastetta ellet puhu kielillä.>>
En usko että olen Pyhän Hengen kastetta .
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Täällä usein kirjoitellaan, että Adventisteilla ei ole Pyhän Hengen toimintaa. Adventistit eivät niistä paljon kirjoittele.
Mutta pannaanpas Adventisti ylifariseus_1:sen todistus hänen kirjoituksestaan:
Olin noin kolmivuotias kaivaissani lusikalla kuoppaa tien vieressä, kuten sen ikäisillä on tapana leikkiessään. Olin ajatuksiini uppoutuneena, kun kuulen selvän äänen, joka keskeyttää työni. Merkillinen ilmoitus, MINÄ OLEN , tulvii tietoisuuteeni niin voimakkaana, että juoksen lusikka kourassani äidin luo kysymään: Äiti mitä MINÄ OLEN nmerkitsee, johon äiti ei osaa vastata.
Menikin lähes kymmenen kertaa kolme vuotta, ennen kuin tämä sanoma selveni minulle täysin. Seinällämme on vaimon tekemä käsityö, jossa pieni Samuel rukoilee kädet yhteen liitettyinä ja PYHÄ HENKI laskeutuu hänen päällensä.
Varmaan pieni Samuel kuuli samanlaisen äänen , Jumalan kutsuessa häntä, kuin minäkin tuntematta Jumalaa.
MINÄ OLEN se, joka MINÄ OLEN vastasi Jumala Moosekselle.
On vaikea soveltaa sitä itseemme ja olemukseemme, vaikka HÄNESSÄ ME OLEMME JA LIIKUMME. Tämä aihe oli vaivannut minua vuosikymmenet kehitysopillisine selityksineen.
Pastori Onni Peltonen saarnasi Adventtikirkossa samasta aiheesta JUMALA ON--JYRISEE Onni, pysäyttäen minut sanojen alkuun.
Sinä yönä kokouksen jälkeen herään, ja tietoisuus JUMALA ON, valtaa mieleni, ja käyn kuin tulimeren läpi siinä humauksessa, jonka koin ja luulin kuolevani, MUTTA HERÄSIN UUTEEN ELÄMÄÄN.
Sen jälkeen Jumalan Pyhän Hengen säteily tuli yö, yön niin voimakkaana, että rukoilin , ettei Jumala niin suuresti antasi Henkeänsä ja rakkauttaan minun koettavakseni, sillä en sitä kestäisi.
Näkyni alkoivat Pyhän Hengen laskeutuessa päälleni yöllä ja heräsin valveille, jonka jälkeen temmattiin näkyjen maailmaan, jossa valoitettiin hengellistä vaellustani, ja opillisia opetuksia. .
Näkyjen ja opettavien unien jälkeen PYHÄN HENGEN SINETTI laskeutui päälleni, ja jäin miettimään näkyjen merkitystä, niinkuin vieläkin.
Mietin usein mihin minun pitäisi kiinnittää huomioni seuratessa hengellistä elämääni.
YÖLLÄ KOHTASIN JEESUKSEN, joka näkytilani aikana katsoi minua totisin silmin, ja sanoi: SE ON SINUN LUONTEESI. Mieleeni nousi, HÄN ON USKOLLINEN JA TOTINEN.
Koskaan ei PYHÄ HENKI ole minulle sanonut, että olet riittävän vanhurskas, vaan päinvastoin.
Eräänä yönä näin näyssäni suuren kauniin huoneen, jonka yksi seinä oli puhtaan valkoinen ja sillä senällä olisuuri taulu, johon oli kuvailtu hyvin vääristyneet Jeesuksen kasvot. KYSYIN ENKELILTÄ: Kuinka kukaan on voinut panna niin vääristyneen Jeesuksen kuvan parhaalle paikalle seinässään . ENKELI KYSYY MINULTA: Kenenkä seinällä olet sen nähnyt: OMALTANI.
1234567---
- Anonyymi
Väärissä uskonnoissa ostaan tehdä imeitä, eivätkä ne tule Jumalasta. Shamaanit ja gurut osaavat puhua kielillä, eikä sen tule Jumalasta. Kielillä puhuminen ei ole varma merkki täyttymisestä Pyhästä Hengestä.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
5 Moos 13:2 "Teidän keskuuteenne saattaa ilmestyä profeetta tai unennäkijä, joka lupaa tehdä ihmeen tai tunnusteon
3 ja joka näin koettaa taivuttaa teidät palvelemaan vieraita ja teille outoja jumalia.
4 Älkää kuunnelko sellaisen profeetan tai unennäkijän sanoja, vaikka hänen lupaamansa ihme tapahtuisikin. Herra, teidän Jumalanne, koettelee teitä näin saadakseen tietää, rakastatteko häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne.
5 Teidän tulee seurata vain Herraa, Jumalaanne, pelätä häntä, noudattaa hänen käskyjään, totella häntä ja pysyä hänen uskollisina palvelijoinaan. - Anonyymi
Så klar, så klar.
- Anonyymi
Toi on vanhaa liittoa vanhaa testamenttia vanhat ennen Jeesusta jutut jäi taakse jo normi kristityt elää aikaa Jeesuksen jälkeen uutta aikaa. Tehän elätte vanhaa ikävää mut näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi on vanhaa liittoa vanhaa testamenttia vanhat ennen Jeesusta jutut jäi taakse jo normi kristityt elää aikaa Jeesuksen jälkeen uutta aikaa. Tehän elätte vanhaa ikävää mut näin.
Mikä on Vanhan ja Uuden Liiton ero ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on Vanhan ja Uuden Liiton ero ?
En tiedä. Mutta matkin mitä muut puhuvat. Toistan niitä sananparsia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä. Mutta matkin mitä muut puhuvat. Toistan niitä sananparsia.
Hyvä älynväläys.
- Anonyymi
Yksi todella vaarallinen harha (usean muun lisäksi)! Saattaapi viedä jopa 'kruununkin'. Mielestäni viekin, koska ei ole enää yksin armosta, vaan törkeästi väärän merkin saamisesta. Kristityn ainoa, oikea tuntomerkki on Pyhä Risti, jossa saamme syntimme anteeksi uskon kautta. Siihen ei tule mitään lisätä, ei hyvää eikä pahaa ja muuta merkkiä ei anneta kuin Joonaan merkki. Ymmärrä se oikein viittaukseksi Jeesukseen Kristukseen.
- Anonyymi
Et tunne raamattua.
- Anonyymi
Ristiin naulitussa
- Anonyymi
Ai, kun rakennat ristin ja rääkkäät siinä ihmistä, saat sen anteeksi.
Olipa otsaa.
Katso Jumalan Karitsa , joka poisottaa maailman synnin. Eli Hänen sovinto verensä on avain.
Seuraa vaan sitä Karistaa, älä usko, että sinun rakentama risti on voimakkaampi, kuin sijaisesi.
Kyllä sinä - muitten joukossa osaatte tehdä niitä ristejä, mutta ei niissä ole mitään voimaa. Siksi puhe rististä on aivan hullutusta, koska se vie rakantajat helvetintulleen.
Ristiä ei kannata paljoa kehua, mutta kertokaa sijaisesta - Jeesustahan pitää seurata ja puhua sovituksesta. Puusepän hommia ihmisten ristinrakennus ei oikein jubileeraa.
Rististä opimme sen, että juuri ristin kautta pahatamme maailmaa. Ristiinaulitsemme tänäänkin lähimmäisiä ristille, pilkataan syljetään, painetaan kruunuja lähimmäisiemme päähän, eli Hänen ristinsä ja sen lähimmäisen.
Mitä teette yhdelle Minun lähimmäisistä, sen teette Jeesukselle.
Tyhjä risti kertoo sen, että ihminen ei voi tappaa Herraa, vaan Elämän Herra, Rakkaus nousee aina elämään. Sitä ei voi tappaa. Elämänantaja antaa aina rakkauteen sen elämän.
- Anonyymi
Miten Pyhän Hengen kaste saatiin ensimmäisessä uuden liiton kokemuksessa?
Lue Apt. 2 luvusta.
"Kun helluntaipäivä oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla. 2 Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat. 3 He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle, 4 ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi."
"Alkoivat puhua kielillä!"- Anonyymi
Joo kyllä hienoa ajalta 2000 vuotta sitten kun kristityt elää tätä päivää
- Anonyymi
Ilman Pyhää Henkeä ei ole pelastusta. ”Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa.” Room. 8:9.
Jokainen uskoon tullut tietää tämän.
Mutta on siis osattava erottaa toisistaan Pyhän Hengen antama pelastuksen sinetti (Efes. 1:13) sydämissämme ja sen jälkeen saatava henkikaste, Pyhän Hengen lahja. Ne ovat Yhden Hengen meihin antamat kaksi eri asiaa. Uskoon tulossa jokainen saa Pyhän Hengen sydämeensä. JA sen jälkeen Pyhän Hengen kasteessa Hän tulee meidän "päällemme". Näin sanotaan uskoon tulleista efesolaisista, jotka siis olivat saaneet Pyhän Hengen sinetiksi sydämiinsä.: "Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki." Efessol. 1:13. Sitten heidät kastettiin vesikasteella, jonka jälkeen he saivat henkikasteen ki9eli8lläpuhumisineen:
"Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heidän päälleen ja he puhuivat kielillä ja profetoivat. " Apt. 19:5,6.- Anonyymi
Paavali opettaa:
"eiväthän kaikki puhu kielillä" 1 Kor: 12
"kielilläpuhuminen lakkaa" 1 Kor: 13
"Maailmassa lienee vaikka kuinka monta kieltä , mutta ei AINOATAKAAN , joka ei olisi
ymmärrettävissä." 1 Kor: 14
Apostolisena aikana , he "kukin kuulivat puhuvan heidän omaa äidinkieltään" Apt: 2
mitään siansaksaa ei ollut Apostolisena aikana kielet , niinkuin helluntailaisuudessa on,
> kukaan ei yksikään heistä ymmärrä toinen toistaan , siis täysin päinvastoin kuin Alku-seurakunnan aikaan .
"pistää miettimään" ! - Anonyymi
Voi helvettiä kaikki maapallon kristityt on jo kastettu viimeiset 2000 vuotta ristiin naulittuun.Ette voi nyt puolustella mitenkään miksi jäitte ulos epäuskon tähden.
- Anonyymi
Jo kymmenvuotias ,neliluokkalainen, ja myös muurari tietävät tämän totuuden. Ei siihen tarvi hengellisiä tai maallisia oppiarvoja. Luterilaisille on kaikki vaikeaa. Eivät omista Pyhää Henkeä. Selityksiä tulee 101.
- Anonyymi
SAATANA ON YLISTYKSEN JOHTAJA TIMANTTI SE LANGENNUT TÄÄLLÄ VAPAAMUURARIT ON ANTI 666
- Anonyymi
Enemmistö kristityistä opettaa että ihminen saa Pyhän Hengen kun hän tulee uskoon eli uudestisyntyy.
Vain helluntaikarismaatikot opettavat että Pyhän Hengen saaminen on kaksivaiheinen tapahtuma. Uskoontulon lisäksi tarvitaan joku erillinen tapahtuma.- Anonyymi
Pyhä Henki annetaan KASTEESSA.
"kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, silloin te
saatte Pyhän Hengen LAHJAN" Apt: 2: 38
lahjaa , ei ansaita , lahja on lahja .
sananlasku: "ei lahjahevosen suuhun katsota" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, silloin te
sananlasku: "ei lahjahevosen suuhun katsota">>Pyhä Henki annetaan KASTEESSA.<<
Tämä on sakramentalismia eikä kristillinen kaste uudestisynnytä ihmistä.
Ihminen uudestisyntyy ja saa Pyhän Hengen kun hän kuulee evankeliumia ja ottaa evankeliumin uskossa vastaan.
Tässä on hyvää opetusta
D.A. Carson on the meaning of “born of water and of Spirit”
https://aaronshaf.wordpress.com/2011/12/21/d-a-carson-on-the-meaning-of-born-of-water-and-of-the-spirit/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sananlasku: "ei lahjahevosen suuhun katsota"Jätit pois ensimmäisen sanan : OTTAKOON. Vauva ei vapaaehtoisesti ota mitään kastetta. Olet suuri EKSYTTÄJÄ. Pääsi liiraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sananlasku: "ei lahjahevosen suuhun katsota"Kun valikoi sanoja ja lauseita, raamatusta saa mitä vain. Näin sinä teet. Esim. Juudas meni ja hirttäytyi. Mene sinä ja tee samoin. EI NÄIN.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jätit pois ensimmäisen sanan : OTTAKOON. Vauva ei vapaaehtoisesti ota mitään kastetta. Olet suuri EKSYTTÄJÄ. Pääsi liiraa.
Tarkoitatko päässäsi viiraa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sananlasku: "ei lahjahevosen suuhun katsota"Kuten lestat hellarit tietää SANOJEN PAIKKOJA LAUSEISSA VAIHDETAAN koska ne saa rahaa uusista versioista käännöksistä. Sanaa myydään Jeesus myynnissä Juudas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Pyhä Henki annetaan KASTEESSA.<<
Tämä on sakramentalismia eikä kristillinen kaste uudestisynnytä ihmistä.
Ihminen uudestisyntyy ja saa Pyhän Hengen kun hän kuulee evankeliumia ja ottaa evankeliumin uskossa vastaan.
Tässä on hyvää opetusta
D.A. Carson on the meaning of “born of water and of Spirit”
https://aaronshaf.wordpress.com/2011/12/21/d-a-carson-on-the-meaning-of-born-of-water-and-of-the-spirit/Jeesus on ainoa uudesti syntynyt joka on noussut kuolleista kuulkaa yksikään guru ei ole ne on manalassa. Kun ette edes ymmärrä mitä tarkoittaa kaste poikaan Jeesukseen teillä on Mooses ja muut ei Jeesusta. Koittakaa palautella varastettua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun valikoi sanoja ja lauseita, raamatusta saa mitä vain. Näin sinä teet. Esim. Juudas meni ja hirttäytyi. Mene sinä ja tee samoin. EI NÄIN.
Juudas olikin juutalainen etkö älyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tollasta vapaamuurareita on niin vaikeaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se kielillä puhuminen johtuu psykoottisesta hurmostilqts missä puhuja suggesioi itsensä siihen tilaan.katsellut joitakin videoita näiden ihmisten touhuista , ja se näkyy selvästi heistä miten kielillä puhuminen alkaa .siis ihan vaan heidän omaa mongerrusta. Siinä kaikki. Millään kasteilla ei liioin ole mitään vaikutusta ihmisen elämään, jos joku nyt niin luuli .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on ainoa uudesti syntynyt joka on noussut kuolleista kuulkaa yksikään guru ei ole ne on manalassa. Kun ette edes ymmärrä mitä tarkoittaa kaste poikaan Jeesukseen teillä on Mooses ja muut ei Jeesusta. Koittakaa palautella varastettua
Kukaan ei nouse kuolleista eikö sen pitäisi olla ihan loogista . Kun sydän pysähtyy ja aivot lakkaa toimimasta niin siinä ei ole mitään mahdollisuutta herätä mitenkään. Joten sekin on näitä ihmeellisiä kertomuksia mitä meillekin ainamma syötettiin koulussa , silloin kun vielä oli uskonnon tunteja. Onneksi koulujen opetus perustuu tänään asiallisemmalle pohjalle
Pienikin happivajaus aivoissa vaikuttaa negatiivisesti ihmiseen . Niin että aika lopettaa nuo mielikuvitukset ja nähdä maailma enemmän realistisesti .
Siis se joka makaa kuolleena ei siitä herää
- Anonyymi
Hienoa opetusta. Kuitenkin aito hyväntahtoisuus muita kohtaan, on pelastetun ihmisen luonto. Silloin kaikki on mahdollista ja armolahjoja voi saada aina tarpeen mukaan, yleensä yllättäenkin. Tällainen ihminen ei tee puheissaa ja teoissaa toisille mitään pahaa ja hillitsee itsensä joka tilanteessa. Jos hän tekee virheen, hän aidosti katuu, yrittää korjata virheensä ja ottaa opiksi, ettei tekisi samaa virhettä enää toistamiseen. Hän pyrkii kaikessa olemaan Kristuksen kaltainen.
Eikö olekin yksinkertaista. - Anonyymi
Kannattaisi kuunnella Martti Ahvenaisen puhe tarkemmin.
Voit kommentoida asiallisesti vasta kuunneltuasi hänen puheensa. Ethän muuten voi tietää, mitä hän opettaa.
Mutta ennen muuta on hyvä oppia ymmärtämään, että jokainen aidosti uskoon tullut on saanut Pyhän Hengen. Silloin on sisällä pelastuksessa, uudestisyntynyt Pyhästä Hengestä. Joh. 3:3. Sen jälkeen on mahdollista saada myös Pyhän Hengen kaste, joka tarkoittaa että Pyhä Henki tulee meidän päällemme voiman voiteluna. Tämä on miljoonien uskoon tulleiden kokemus niin kansankirkossa kuin vapaissa suunnissakin.- Anonyymi
Niinhän se oli alussa.
- Anonyymi
kokemus ei ole sama kuin pelastus KRISTUKSESSA .
helluntailaiset uudestisyntyy oman kokemuksensa > itsensä kautta . . .
Raamattu: "ETTE itsenne kautta - se on Jumalan lahja" Ef: 2: - Anonyymi
Paljon sen kk palkka on ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kokemus ei ole sama kuin pelastus KRISTUKSESSA .
helluntailaiset uudestisyntyy oman kokemuksensa > itsensä kautta . . .
Raamattu: "ETTE itsenne kautta - se on Jumalan lahja" Ef: 2:Budhan henki siellä virtailee new age hallelujaa budhaa Intiasta tuotu henki
- Anonyymi
Helluntailaisuudessa vanhurskauden käsite noudattaa suurimmalta osin luterilaista protestanttista näkemystä. Helluntailaisuus kuitenkin korostaa yliaistillisten kokemusten merkitystä sen varmistukseksi, että on saanut vanhurskauden Jumalalta. Opin mukaan kielillä puhumisen lahja antaa pelastusvarmuuden, koska helluntailaisuudessa sitä pidetään sinettinä vanhurskaudesta.[46]
"Mutta Jumala itse vahvistaa meitä ja teitä uskossamme Kristukseen, Voideltuun, ja on myös antanut meille voitelunsa: hän on painanut meihin sinettinsä ja antanut meidän sydämiimme vakuudeksi Hengen." (2. Kor. 1:21,22)
Muut kristilliset suuntaukset ovat esittäneet kritiikkiä kielillä puhumisen tuomasta pelastusvarmuudesta sillä argumentilla, että Jeesuksen sanojen mukaan ei kaikki hänen nimessään ihmeitä tehneet pelastu, jos he ovat eläneet laittomuudessa. Jeesus myös kertoi väärien profeettojen kykenevän tekemään yliluonnollisia ihmeitä.[47] Jeesuksen sanojen mukaan vanhurskaus tulee Jumalan tahdon tekemisestä.[48]
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt. 7:21-23)
"Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut." (Joh. 12:50)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vanhurskaus- Anonyymi
Juutalaiset pesut kylvyt käsien pesut ei vaan pelasta vaikka mikä muu mikve allas on tuhat kertaa liottaa.
- Anonyymi
Markuksen evankeliumi:
16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
Mitenkäs on niiden neljän muun merkin kanssa?- Anonyymi
Ei kun UHRAATTE KYYHKYJÄ OINAITA JA RAHAA TAVARAA ROIKUTTE KIINNI MUIDEN VAATTEISSA RAHOISSA TAVAROISSA ETTE PALAUTA MITÄÄN MOOSES LAIN RIKKOJA
- Anonyymi
Puoleensavetävä opetus löytyy Youtubesta:
https://youtu.be/1zkSenBU3wc- Anonyymi
Weijo Lindroos on eksyttäjä, jota ei kannata kunnella.
- Anonyymi
En ole saanut kielillä puhumisen armo lahjaa, mutta minulla on eräs toinen lahja, jonka vallassa ja mestarina toimii Pyhä Henki. Olen saanut lahjalleni vahvistuksen montakertaa. Aina kun epäily alkaa nakertaa Hän vahvistaa lahjani olkeutuksen selkokielellä ja käytännöllisesti, saattaen minut jälleen kerran häpeään epäilykseni suhteen. Mutta Jeesuksen suurenmoinen ja reilu sovitustyön armo, saa minut taas riemukkaasti ylistämään ja palvomaan Jumalan suuruutta.
- Anonyymi
Se Jeesus on ainoastaan jotain mitä olet saanut päähäsi jotenkin . Psyykkisesti terve ihminen ei tunne henkiolentoja mitenkään. Ja sitten vielä puhut armolahjaa että kielillä puhuminen olis jotain sellaista . Ainoastaan itsesuggessio tulla hurmokseen ja ääni sen kun kovenee mitä enemmän vetelee ns kielillä
Joten ei kai aikuinen ihminen vielä tänään ole niin vietävissä että pitää totena noita juttuja mitä niille syötetään. Onhan siinä se hyvä puoli että saavat vallan ihmisestä tekemään asioita mitä ei normaalisti tekisi .
Siis parempi kun opettelee niitä kieliä mitä tarvitaan maailmalla matkustaessa , niin siitä on jotain hyötyä.
Se lapsen usko on paras, sitä ei saisi paisutella mitenkään, eikä kertoa lapsille kaiken maailman kauhu teorioita raamatusta. Moni lapsi pelkää ihan sydänjuuriaan myöten kaikkea mitä on kuullut.
Tiedän pienen tytön joka pelkäsi kuollakseen niitä palavia pensaita kun niistä oli luettu hänelle
Joten lapset pitää jättää rauhaan eikä särkeä heidän mielenrauhaansa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se Jeesus on ainoastaan jotain mitä olet saanut päähäsi jotenkin . Psyykkisesti terve ihminen ei tunne henkiolentoja mitenkään. Ja sitten vielä puhut armolahjaa että kielillä puhuminen olis jotain sellaista . Ainoastaan itsesuggessio tulla hurmokseen ja ääni sen kun kovenee mitä enemmän vetelee ns kielillä
Joten ei kai aikuinen ihminen vielä tänään ole niin vietävissä että pitää totena noita juttuja mitä niille syötetään. Onhan siinä se hyvä puoli että saavat vallan ihmisestä tekemään asioita mitä ei normaalisti tekisi .
Siis parempi kun opettelee niitä kieliä mitä tarvitaan maailmalla matkustaessa , niin siitä on jotain hyötyä.
Se lapsen usko on paras, sitä ei saisi paisutella mitenkään, eikä kertoa lapsille kaiken maailman kauhu teorioita raamatusta. Moni lapsi pelkää ihan sydänjuuriaan myöten kaikkea mitä on kuullut.
Tiedän pienen tytön joka pelkäsi kuollakseen niitä palavia pensaita kun niistä oli luettu hänelle
Joten lapset pitää jättää rauhaan eikä särkeä heidän mielenrauhaansaEn tarvitse sinun neuvojasi, Sinä joka väität uskoani henkiseksi sairaudeksi, osoitat kirjoituksessasi olevasi täysin tietämätön, niistä asioista, jotka ovat uskovalle arkista elämää, Jumalansa kanssa. Kristityillä on korkea kritiikki uskonasioissa, sillä paholainen vaanii ovelasti, joten kaikki epäilyttävät asiat on koeteltava vahvistusta pyytäen. Joten nuhtelusi on tietämättömyydestäsi johtuvaa. Etsikkoaikasi tulee vielä, se on sitä rajumpi, kuin on vihasi Jumalaa kohtaan. Kun aikanasi huudat Jumalaa avuksi, Hän armahtaa, mutta sinun tulee kunnioittaa Häntä. Kun saat apusin niin ylistä Häntä kiittäen. Siitä alkaa sinun tiesi kristityksi.
- Anonyymi
>>Kannattaisi kuunnella Martti Ahvenaisen puhe tarkemmin.<<
1. Ahvenainen opettaa klassista helluntailaista oppia jonka mukaan Pyhän Hengen saaminen on kaksivaihinen tapahtuma eli ihminen saa Pyhän Hengen sinetin kun hän tulee uskoon ja Pyhän Hengen kaste on toinen tapahtuma joka on tarkoitettu uskoontulleelle ihmiselle voimaksi julistaa evankeliumia ja merkkinä tästä tapahtumasta hän puhuu kielillä.
2. Enemmistö koko maailman herätyskristityistä eli evankelikaalikristityistä opettavat niin että kun ihminen tulee uskon niin hän saa Pyhän Hengen. Enemmistön näkemys on niin että Pyhän Hengen saaminen on yksivaiheinen tapahtuma eli kun ihminen tulee uskoon niin hän saa Pyhän Hengen ja hänet kastetaan Pyhässä Hengessä. Suomessa ainakin Vapaakirkko ja Baptistikirkko opettaa näin.
David Bebbington puolestaan esittää evankelikalismin tyypillisimmiksi tunnusmerkeiksi seuraavat neljä ominaispiirrettä:
1 kääntymyksen korostaminen (conversionism)
2 aktiivisuus (activism)
3 raamattukeskeisyys tai biblisismi (biblicism)
4 ristikeskeisyys (crucicentrism)
Evankelikalismi on siis kirkkokuntien rajat ylittävä liike. Kun puhutaan evankelikalismista laajana käsitteenä, sen alle voidaan lukea oikeastaan kolme suurta liikettä:
1 fundamentalismi
2 päälinjan (main line) evankelikalismi
3 helluntailais-karismaattinen kristillisyys- Anonyymi
Raamatun mukaan Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka noudattavat Jumalan käskyjä.
Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."
Hesekielissä olevan Messias profetian mukaan Pyhä Henki saa ihmiset noudattamaan lakia. Uudessa liitossa laki kirjoitetaan sydämeen, jota noudatetaan Pyhän Hengen antamalla voimalla. Jos joku ei noudata oikeutta siis lakia, hän ei ole täyttynyt Pyhästä Hengestä.
Hes 36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
Ef 5:9 Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä.
Helluntailaisuudessa ei ole Pyhää Henkeä, koska helluntailaisuus vastustaa lakia. Vaikka helluntailaisuudessa puhutaan kielillä, se ei tarkoita sitä, että se syntyisi Pyhästä Hengestä. Raamatun mukaan väärät profeet osaavat tehdä ihmeitä.
Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät.
---
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka noudattavat Jumalan käskyjä.
Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."
Hesekielissä olevan Messias profetian mukaan Pyhä Henki saa ihmiset noudattamaan lakia. Uudessa liitossa laki kirjoitetaan sydämeen, jota noudatetaan Pyhän Hengen antamalla voimalla. Jos joku ei noudata oikeutta siis lakia, hän ei ole täyttynyt Pyhästä Hengestä.
Hes 36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
Helluntailaisuudessa ei ole Pyhää Henkeä, koska helluntailaisuus vastustaa lakia. Vaikka helluntailaisuudessa puhutaan kielillä, se ei tarkoita sitä, että se syntyisi Pyhästä Hengestä. Raamatun mukaan väärät profeet osaavat tehdä ihmeitä.
Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
---
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:>>Raamatun mukaan Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka noudattavat Jumalan käskyjä. <<
Kun ihminen kuulee evankeliumia ja ottaa Jeesuksen vastaan hän saa Pyhän Hengen. Kaikki Jeesukseen uskovat kristityt ovat saaneet Pyhän Hengen uskon kautta. Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Roomalaiskirje:
5:1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
5:5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
Galatalaiskirje:
3:2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
3:14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
Efesolaiskirje:
1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
2.Korinttolaiskirje:
1:21 Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala,
1:22 joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme.
Tiituksen kirje:
3:6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
3:7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Raamatun mukaan Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka noudattavat Jumalan käskyjä. <<
Kun ihminen kuulee evankeliumia ja ottaa Jeesuksen vastaan hän saa Pyhän Hengen. Kaikki Jeesukseen uskovat kristityt ovat saaneet Pyhän Hengen uskon kautta. Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Roomalaiskirje:
5:1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
5:5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
Galatalaiskirje:
3:2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
3:14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
Efesolaiskirje:
1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
2.Korinttolaiskirje:
1:21 Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala,
1:22 joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme.
Tiituksen kirje:
3:6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
3:7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.>>>Kun ihminen kuulee evankeliumia ja ottaa Jeesuksen vastaan hän saa Pyhän Hengen. <<<
Tämä on edellytys, että saa Pyhän Hengen, mutta jos ihminen ei kuitenkaan halua noudattaa lakia, hänessä ei näy oikeuden hedelmät, jolloin hän ei ole täyttynyt Pyhästä Hengestä.
On paljon helluntailaisia, jotka luulevat saaneen Pyhän Hengen, koska he puhuvat kielillä, mutta eivät kuitenkaan ole saaneet. Helluntailaisuudessa on paljon vääriä profeettoja, jotka tekevät ihmeitä, mitkä eivät kuitenkaan tule Jumalasta, koska he tekevät jatkuvasti laittomuutta.
Pyhän Hengen hedelmät ovat aina lain mukaisia. Helluntailaisuudesta puuttuu Pyhän Hengen hedelmät.
Gal 5:22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
23 lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.
Paavali opetti asiasta niin, että Pyhä Henki saa ihmisen noudattamaan lakia, joka on hengellinen. Jos joku ei alistu noudattamaan lakia, hän ei ole Pyhässä Hengessä vaan lihassa. Pyhä Henki saa ihmisen hylkäämään synnin siis laittomuuden.
Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
---
8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
---
13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.
>>>Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.<<<
Sydämen usko johtaa siihen, että ihminen alkaa noudattaa lakia uskonsa tähden. Suun tunnustus ei yksin riitä vanhurskauteen ja pelastukseen, jos sydämen usko puuttuu. Jos sydämessä ei ole lakia, silloin ei ole lain tekoja eikä uskoa. Jeesus sanoi, ettei kaikki uskonsa tunnustaneet pelastu, vaan ne jotka tekevät taivaallisen Isän tahdon. Jos puhut kielillä, mutta et noudata lakia, silloin sinut ajetaan ulos taivasten valtakunnasta.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
Helluntailaisuus perustuu laittomuuteen, amerikkalaiseen menestysteologiaan, saarnaamiseen korvasyyhyyn, vieraaseen tulee ja väärin profetoihin, joten helluntailaisuudessa ei ole Pyhää Henkeä, vaikka siellä puhutaan kielillä.
Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Tehän olette nyt vaan Mooses mestari Juudas linjalla teette omaa Jeesusta ikäänkuin.On vääriä jeesuksia ette vaan tunnusta. Menkää uhraamaan joku elukka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Raamatun mukaan Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka noudattavat Jumalan käskyjä. <<
Roomalaiskirje:
Galatalaiskirje:
Efesolaiskirje:
2.Korinttolaiskirje:
Tiituksen kirje:
3:7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.KOITTAKAAS yrittää pelastaa itse itsenne kuolin päivänänne !
- Anonyymi
kielilläpuhuminen EI ole Pyhän Hengen kasteen merkki.
- Anonyymi
Ei todellakaan kielillä puhuminen ole mitään muuta kun psykoosiin vaipuva ihminen jonka aivoissa on ehkä liikaa dopamiinia joka johtaa hänet hurmioon. Toiset oikein maatuvatkin että pää kolahtaa lattiaan kun kirkuvat kielillä
- Anonyymi
1.Korinttolaiskirje:
12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
1. Johanneksen kirje
3:23 Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
3:24 Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.
4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa
4:14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
4:15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa. - Anonyymi
Kielilläpuhuminen on huijarin merkki. Puhuja itsekin tietää tämän yyvin, ja tekee ilmiöstä erittäin vastenmielisen. Siansaksan puhuja tavoittelee pelleilyllään arvostuksen nousua omassa hörhöporukassaan. Ikään kuin nousua hierarkian seuraavalle oksalle.
- Anonyymi
> Älä usko, että olet saanut Pyhän Hengen kastetta ellet puhu kielillä.
Ihmeellistä, ettei Raamatussa sanota noin. Mutta, muistakaa, Raamatussa kielillä puhuminen tarkoitti, että puhuja osaisi paikallaolijoiden kieltä ja siitä siis sai selvää kuulijat.- Anonyymi
Raamattu opetta näin:
"Kielillä puhuva ei puhu ihmisille vaan Jumalalle. Häntä ei ymmärrä kukaan, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. " 1 Kor. 14:2.
Kukaan ihminen ei siis ymmärrä raamatullista kielilläpuhumista. Mutta on myös ymmärrettävää kielilläpuhumista jonkun maan tunnetulla kielillä, jota Pyhän Hengen kasteen saanut puhuu, vaikka ei ole koskaan oppinut sitä. Apt. 2.
Sitten on vielä kolmaskin kielilläpuhumisen muoto, johon Pyhä Henki antaa selityksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu opetta näin:
"Kielillä puhuva ei puhu ihmisille vaan Jumalalle. Häntä ei ymmärrä kukaan, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. " 1 Kor. 14:2.
Kukaan ihminen ei siis ymmärrä raamatullista kielilläpuhumista. Mutta on myös ymmärrettävää kielilläpuhumista jonkun maan tunnetulla kielillä, jota Pyhän Hengen kasteen saanut puhuu, vaikka ei ole koskaan oppinut sitä. Apt. 2.
Sitten on vielä kolmaskin kielilläpuhumisen muoto, johon Pyhä Henki antaa selityksen.Kielillä puhuminen kin lakkaa ette kai ole vahingoittanut ihmisiä lähiöissä työpaikoilla varastanut mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu opetta näin:
Sitten on vielä kolmaskin kielilläpuhumisen muoto, johon Pyhä Henki antaa selityksen.Hyvä kirjoitus. Silti:
"toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä
Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo."
1. Kor. 12:9-11
Kielillä puhuminen ei ole ainoa lahja, eikä välttämättä jokaisella sama lahja. Olisi hienoa, kun olisi enemmän niitä, jotka osaavat myös tulkita puhetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kirjoitus. Silti:
"toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä
Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo."
1. Kor. 12:9-11
Kielillä puhuminen ei ole ainoa lahja, eikä välttämättä jokaisella sama lahja. Olisi hienoa, kun olisi enemmän niitä, jotka osaavat myös tulkita puhetta.Ei kellään ole terveeksi tekemisen lahjoja , sen saa kun lukee siinä viisi vuotta lääkäriksi ja jos erikoistuu niin lisää vuosia opiskeluun . Siis sellaisia lahjoja ei ihmisillä ole. Mutta psykologinen sairaus jollain saattaa muuttua enemmän siedettäväksi jos joku louitsuaa hänelle siis potilas tunte että joku välittää ainakin hetken .
- Anonyymi
Kaikki arvostetut Raamatun opettajat opettavat samoin, ettei Pyhän Hengen kaste ole pelastuksen ehto. Mutta Pyhän Hengen saaminen sydämeen on sitä.
Katsoin linkin:
https://youtu.be/1zkSenBU3wc- Anonyymi
Weijo Lindroos on väärä profeetta. Hänellä ei ole Pyhän Hengen hedelmiä. Älkää kuulko tuota laittomuuden tekijää ja lain purkajaa.
Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
---
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Videon opetus on ymmärrettävää selkokieltä.
- Anonyymi
En nyt katso linkkiä, mutta muutoin olen samassa käsityksessä ed. kirjoittajan kanssa.
Kun ihminen uudestisyntyy, Pyhä Henki tulee sisäisesti asumaan häneen.
Tällainen kristitty on pelastunut.
Jos uskova ei sitten haluakaan elää rehellisesti Jumalan tahdon mukaan, Pyhä Henki voi myös poistua hänestä. Synti itsessään ei sinänsä saa tätä aikaan, sillä olemme kaikki edelleenkin syntisiä, mutta mielenlaatu, mahd. Jumalasta piittaamattomuus, Hänestä pois lankeaminen ja sanan avoin kieltäminen voivat esim. saada tämän aikaan.
"Älä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi!" (Kuningas Daavidin rukous)
Pyhän Hengen kaste on tästä erillinen tapahtuma, mutta voi tietenkin joidenkin kohdalla tapahtua myös samanaikaisesti uudestisyntymän kanssa. Yleensä tämä Pyhällä Hengellä täyttyminen on myöhempi erillinen kokemus. Tämä ei käsittääkseni ole nk. pelastuksen ehto.
On paljon kristittyjä uskovia, jotka eivät ole täyttyneet Pyhällä Hengellä.
Mikä tarkoitus on tuolla erillisellä PH:llä täyttymisellä? Mitä siinä tapahtuu? Oman käsitykseni ja kokemukseni mukaan tämä entisestään vahvistaa Pyhän Hengen asemaa ja vaikutusta kyseisessä uskovassa. Uskova saa tuossa kasteessa armolahjoja, jotka eri tavoin vielä entistäkin enemmän hengellisesti hyödyttävät, vahvistavat ja ohjaavat häntä uskontiellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En nyt katso linkkiä, mutta muutoin olen samassa käsityksessä ed. kirjoittajan kanssa.
Kun ihminen uudestisyntyy, Pyhä Henki tulee sisäisesti asumaan häneen.
Tällainen kristitty on pelastunut.
Jos uskova ei sitten haluakaan elää rehellisesti Jumalan tahdon mukaan, Pyhä Henki voi myös poistua hänestä. Synti itsessään ei sinänsä saa tätä aikaan, sillä olemme kaikki edelleenkin syntisiä, mutta mielenlaatu, mahd. Jumalasta piittaamattomuus, Hänestä pois lankeaminen ja sanan avoin kieltäminen voivat esim. saada tämän aikaan.
"Älä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi!" (Kuningas Daavidin rukous)
Pyhän Hengen kaste on tästä erillinen tapahtuma, mutta voi tietenkin joidenkin kohdalla tapahtua myös samanaikaisesti uudestisyntymän kanssa. Yleensä tämä Pyhällä Hengellä täyttyminen on myöhempi erillinen kokemus. Tämä ei käsittääkseni ole nk. pelastuksen ehto.
On paljon kristittyjä uskovia, jotka eivät ole täyttyneet Pyhällä Hengellä.
Mikä tarkoitus on tuolla erillisellä PH:llä täyttymisellä? Mitä siinä tapahtuu? Oman käsitykseni ja kokemukseni mukaan tämä entisestään vahvistaa Pyhän Hengen asemaa ja vaikutusta kyseisessä uskovassa. Uskova saa tuossa kasteessa armolahjoja, jotka eri tavoin vielä entistäkin enemmän hengellisesti hyödyttävät, vahvistavat ja ohjaavat häntä uskontiellä."Kun ihminen uudestisyntyy, Pyhä Henki tulee sisäisesti asumaan häneen.
Tällainen kristitty on pelastunut."
Tämän tekstin sekä koko ko. artikkelin kirjoittaja oli terveen ja raamatullisen uskon esille tuoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Weijo Lindroos on väärä profeetta. Hänellä ei ole Pyhän Hengen hedelmiä. Älkää kuulko tuota laittomuuden tekijää ja lain purkajaa.
Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
---
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Ihmeiden tekijöitä on paljon eri uskonnoissa ja hengissä sekä nousussa gurut parantaa myös Intiassa Thaimaassa meditaatios
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
---
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Hyvä että muistat muistuttaa, että Jeesus ei tunne laittomuuden tekijöitä.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kun ihminen uudestisyntyy, Pyhä Henki tulee sisäisesti asumaan häneen.
Tällainen kristitty on pelastunut."
Tämän tekstin sekä koko ko. artikkelin kirjoittaja oli terveen ja raamatullisen uskon esille tuoja.Aina vaan jutut paranee, voi herkules sentään aikuisia ihmisiä
- Anonyymi
Käänsit asian päälaelleen. Kyllä Pyhän Hengen on voinut saada ilman, että puhuu kielillä.
- Anonyymi
Eiköhän nuo höpinät pyhästä hengestä ole hieman tuulesta temmattuja , meillä on ainoastaan se henki mikä saadaan keuhkojen toiminnalla .
- Anonyymi
Itse en osaa ottaa kantaa, onko kristitty voinut saada Pyhän Hengen kasteen, jos ei nimenomaisesti (aitoa) kielilläpuhumista ilmene. Mutta näinhän helluntailaisuudessa on aina opetettu.
Ja tämä kaiketi on UT:n opetuskin.
Kaikki kielilläpuheelta kuulostava ei kuitenkaan ole Raamatun tarkoittamaa kielilläpuhetta.
Ehkä nuo jotkut, oudot tavujen tankkaamiset ovat jotain muuta, tahatonta lihallisuutta tai sitten tahallista.
Aito kielilläpuhe on rauhallista ja asiallista ja kyseessä on aidosti jokin kieli.
Tämä on oma käsitykseni asiasta.- Anonyymi
Muslimit budhat Intian gurut örisee kielillä myös demonit
- Anonyymi
Yrittäkää nyt ymmärtää siansaksan ja Raamatussakin tarkoitetun kielilläpuhumisen ero. Kielessä on jokin sanoma eli informaatiota. Sen pitää siis olla ymmärrettävää ja tulkattavissa jollekin toiselle kielelle. Siansaksa on merkityksetöntä älämölöä.
Te jotka julkisesti väitätte siansaksan olevan jollakin tavalla ihailtavaa tai tekemisissä kristinuskon kanssa, niin nolaatte itsenne ja seurakuntanne totaalisesti.- Anonyymi
Voitko kertoa miksi se on juuri saksaa juutalainen ja vielä sikojen. Kerrotko miksi nimittelet ihmisiä sioiksi ja väität hellareiden puhuvan saksaa ( toki Saksassa asuu judeja jotka ei älyä muuttaa Palestiinaan ja venäläisiä sekä turkkilaisia iranilaisia jotka puhuu omia kieliään ja saksaa mutta Suomessa ei Saksan kieltä juuri puhuta paitsi YLE TV sarjat.)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko kertoa miksi se on juuri saksaa juutalainen ja vielä sikojen. Kerrotko miksi nimittelet ihmisiä sioiksi ja väität hellareiden puhuvan saksaa ( toki Saksassa asuu judeja jotka ei älyä muuttaa Palestiinaan ja venäläisiä sekä turkkilaisia iranilaisia jotka puhuu omia kieliään ja saksaa mutta Suomessa ei Saksan kieltä juuri puhuta paitsi YLE TV sarjat.)
Nyt kun tämä Saksan sikojen kieli tuli tässä esiin rasistit niin Suomessa puhutaan suomea toivomus että ette sekoita kieliä toisiinsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kun tämä Saksan sikojen kieli tuli tässä esiin rasistit niin Suomessa puhutaan suomea toivomus että ette sekoita kieliä toisiinsa.
Palestiinassa Sodoman pääkaupunki ILM.11 on ihan saksalainen kaupungin osa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palestiinassa Sodoman pääkaupunki ILM.11 on ihan saksalainen kaupungin osa.
Helluntailaisilla on yhteydet Saksaan ja Itävaltaan toki tämä on tiedossa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aamen. Hyvä kommentti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siansaksa = Käsittämättömästä puheesta tai sekavasta mongerruksesta voimme käyttää nimitystä siansaksa.
Syödään täällä ranskanperunoitakin, vaikka sillä ei ole mitään tekemistä Ranskan valtion kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siansaksa = Käsittämättömästä puheesta tai sekavasta mongerruksesta voimme käyttää nimitystä siansaksa.
Syödään täällä ranskanperunoitakin, vaikka sillä ei ole mitään tekemistä Ranskan valtion kanssa.Lapsena kun leikittiin että muka olimme ulkomaalaisia niin voi että me puhuttiin kielillä ja muka vielä ymmärrettiin toisiamme kun jokainen mongertaa tyylillään. Aikuiset sanoivat sitä siansaksaksi
Se siitä kielillä puhumisesta
- Anonyymi
On lähellä Pyhän Hengen pilkkaa sanoa kielilläpuhumista siansaksaksi. Natsithan halveksivat juutalaisia ja heidän juutalaisittain puhumaansa Saksan kieltä. Sitä he sanoivat siansaksaksi. Juutalaiset olivat heille sikoja.
"Siansaksa" on sanana yhteydessä antisemitismiin.- Anonyymi
Minäkin osaan "kieliä" Vots ihk! Pat äetish maouh. De grano pii pii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin osaan "kieliä" Vots ihk! Pat äetish maouh. De grano pii pii.
AI ei tunne kieltäsi.
"I’m sorry, but I’m not sure what you’re trying to say. It seems like the message is in a language that I don’t understand. If you could provide me with more context or information, I’ll do my best to help you out." - Anonyymi
Miten niin pilkkaa ? Ymmärrätkö sinä mitä nämä kielillä puhujat haastelee ,mua vastaatko samalla kielellä hänelle. Eikö ihminen vielä ole todellakaan kehittynyt pidemmälle kun uskotaan kaiken maailman juttuihin
- Anonyymi
Kiitos Martti Ahvenainen.
- Anonyymi
Martti Ahvenaisen puhe on ollut viimeaikoina tämä: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai, joten uskottava hän ei ole julistuksissaan.
Parannus on tehtävä.
1234567---
- Anonyymi
Ymmärrän, että ihminen voi rakentua hengellisesti rukoilemalla kielillä puhuen.
Se on yksi henkilahja.
Nyt lahjan ja palkan ero on se että lahjan saa ilman ansiota, kun taas palkan edestä on tehtävä töitä. Sitäpaitsi lahjan antaja päättää kenelle antaa ja mitä.
Siksi meidän ei tule kadehtia lahjoja, eikä ihmetellä, miksi juuri minä en ole saanut jotakin tiettyä lahjaa.
Lahjojen tarkoituksena on rakentaa yhteyttä uskovien kesken. Joten, jos joku puhuu kielillä, ole iloinen siitä, että seurakunnassa on sellaisia lahjoja, sillä olet itse osana seurakuntaa. Emme ole yksityisyrittäjiä.
Lahja en tarkoita että lahjan saaja olisi täydellinen, päin vastoin hän tarvitsee tuota lahjaa eniten.
Tärkeämpää on se että meissä kasvaa Hengen hedelmää, rakkautta, iloa, rauhaa....
Ellei hedelmää ala näkyä, silloin täytyy miettiä ollaanko lihan tietä kulkemassa .
Kenties on tärkeämpää, että seurakunta osoittaa rakkautta, kuin että kiistellään armolahjoista. Nuo lahjat auttavat meitä yhteistoimintaan, jotta Hengen hedelmät voisivat lisääntyä.- Anonyymi
Kiitos, hienosti kuvasit!
- Anonyymi
Hitler toteutti Lutherin oppeja.
Sieltä luterilaiset rienaajat ovat saaneet sanan "siansaksa", jolla haukutaan uudestisyntyneiden uskovien kielilläpuhumista!- Anonyymi
Luther on yksi suurimmista eksyttäjistä, mitä maailman on koskaan nähnyt, väärä profeetta joka antoi antisemitismin Hitlerille. "minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä."
- Anonyymi
Tarkoitatko oppia Jeesuksen jumaluudesta? Sinäkö et sitä usko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luther on yksi suurimmista eksyttäjistä, mitä maailman on koskaan nähnyt, väärä profeetta joka antoi antisemitismin Hitlerille. "minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä."
Luther ei ollut profeetta vaan uskonpuhdistaja, joka korotti Kristusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luther ei ollut profeetta vaan uskonpuhdistaja, joka korotti Kristusta.
Totta, Luther puhdisti uskoa eli murhautti Jeesukseen uskovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei murhattanut ketään,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastjille tuo tappaminen on hyvin tärkeää ja he tuntuvay ihailevan tappamista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä tärkeää Lutheri tunnisti pedon, antikristuksen paavin, josta 1700-luvun Luterilaiset virretkin kertovat: Jumalan käskyi wastaan räyskyi.
Jos ei tunnista petoa, niin peto vie porukat mennessään.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lutheri ei ole suurimpia eksyttäjiä. Suurimmat eksyttäjät löytyvät ihan muualta.
- Anonyymi
Aika harvoin ihminen muuttaa omia näkemyksiään jotka on kerran omaksunut.
Kaste asiassa Luther oli väärässä mutta vanhurskauttamis oppi asiassa oikeassa.
Lutherilla ja Zwinglillä oli paljon hyvää josta nykyajan kristityt voita olla kiitollisia.- Anonyymi
kristillinen kaste on kylläkin ollut jo ennen Lutheriakin.
että se siitä. - Anonyymi
Jumala varjelkoon ihmisiä antisemitisti-Lutherin opetuksilta. Esimerkiksi hänen vanhurskauttamisoppinsa on kaukana Raamatun opetuksesta. Hän yrittää soveltaa sitä kääntymättömiin lapsikastettuihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala varjelkoon ihmisiä antisemitisti-Lutherin opetuksilta. Esimerkiksi hänen vanhurskauttamisoppinsa on kaukana Raamatun opetuksesta. Hän yrittää soveltaa sitä kääntymättömiin lapsikastettuihin.
helluntailainen ei ymmärrä syntikäsityksestä , ei mitään muuta,
kuin mitä "minä ITSE olen tehnyt . ..
Raamattu sanoo useassakin eri kirjoitukissa, synnistä, synnin olemuksesta , synnin jatkumosta, > "synti , joka minussa asuu" Room: 7
synti ei tule jostain ulkoapäin , esineestä , aineesta , vaan synti asuu IHMISESSÄ,
Aadamista ja Eevasta alkaen, ja sen helluntailainen KIELTÄÄ.
"Niinkuin yhden ihmisen KAUTTA , synti tuli maailmaan , ja synnin KAUTTA kuolema, niin
kuolema on tullut KAIKKIEN osaksi , koska kaikki ovat syntiä tehneet" Room: 5:
kuinkahan ne pienet vauvatkin kuolee, vaikka ovat synnittömiä . ..
"kuolema tuli KAIKKIEN osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet"
helluntailaisuus on niin "pihalla ja ulkona" koko syntikäsityksestä , kokonaisuudessaan.
- Anonyymi
Paavin valta sai ihmiset tuomaan lapseensa "kasteelle" lähes koko silloisessa maailmassa jo 300 luvulla jKr.
Historia tuntee ensimmäisen lapsikastetapauksen 200 luvulta jKr. Mutta apostolien elinaikana kastettiin ainoastaan uskoon tulleita, nuoria ja vanhoja, mutta ei sylilapsia.
Tämä on Raamatun opetusten faktaa.- Anonyymi
Historia ei väitä että lapsia alettiin kastamaan myöhemmin
Keksit omiasi
>>Lutherilla ja Zwinglillä oli paljon hyvää josta nykyajan kristityt voita olla kiitollisia.>>
Kuten noitaoikeudenkäynneistä.
😄😄😄😄😄Sekä Wartburgista. Ilman Lutheria DDR ei olisi syntynyt eikä tämä erinomainen auto olisi nähnyt päivänvaloa.
https://www.automodels.fi/images//products/27863/wartburg353beige1985-mcg18260a.jpg- Anonyymi
Mihin jäi Putin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin jäi Putin?
Putin jää koukkuun sanoo video:
https://youtu.be/jKhN_zuSGBg
- Anonyymi
Kielillä puhuminen ei ole varma merkki täyttymisestä Pyhästä Hengestä. Vieraissa uskonnoissa osataan puhua kielillä, kuten osaavat gurut ja shamaanit, joten se kielillä puhuminen ei tule jumalasta.
Helluntailaisuudessa vanhurskauden käsite noudattaa suurimmalta osin luterilaista protestanttista näkemystä. Helluntailaisuus kuitenkin korostaa yliaistillisten kokemusten merkitystä sen varmistukseksi, että on saanut vanhurskauden Jumalalta. Opin mukaan kielillä puhumisen lahja antaa pelastusvarmuuden, koska helluntailaisuudessa sitä pidetään sinettinä vanhurskaudesta.[46]
"Mutta Jumala itse vahvistaa meitä ja teitä uskossamme Kristukseen, Voideltuun, ja on myös antanut meille voitelunsa: hän on painanut meihin sinettinsä ja antanut meidän sydämiimme vakuudeksi Hengen." (2. Kor. 1:21,22)
Muut kristilliset suuntaukset ovat esittäneet kritiikkiä kielillä puhumisen tuomasta pelastusvarmuudesta sillä argumentilla, että Jeesuksen sanojen mukaan ei kaikki hänen nimessään ihmeitä tehneet pelastu, jos he ovat eläneet laittomuudessa. Jeesus myös kertoi väärien profeettojen kykenevän tekemään yliluonnollisia ihmeitä.[47] Jeesuksen sanojen mukaan vanhurskaus tulee Jumalan tahdon tekemisestä.[48]
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt. 7:21-23)
"Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut." (Joh. 12:50)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vanhurskaus - Anonyymi
Tärkeämpi on pysyä sanan totuudessa, kuin puhua kielillä !
- Anonyymi
Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.
Ei pilkata, mutta hassut väittämät kaiken maailman ihmeista halutaan haastaa. Vastauksena kun tulee kokoelma sekalaisia raamatunjakeita, niin voihan sitä joku jotakin vähemmän kaunista kommentoidakin.
- Anonyymi
Ja puhua totuutta ymmärrettävästi.
- Anonyymi
Monesti tunnustus luterilaiset korostavat vanhurskauttamisen objektiivista puolta ja herätyskristityt korostavat vanhurskauttamisen subjektiivista puolta. Molempia tarvitaan.
Kyllä Ruotsissa Roseniuksen luterilainen herätyskristillisyys on ollut merkittävä asia ja ihmisiä on tullut paljon ihan oikeasti uskoon. Kun asioita tarkastelee vaan omasta kuplasta käsin niin iso kuva hämärtyy. - Anonyymi
Kielilläpuhumisesta:
https://thecripplegate.com/carson-and-the-gift-of-tongues-or-something/
Carson goes on to say that not all that is practiced today under the auspices of tongues is the real deal (phew!), but that there may be uses of it that are an actual language (in the computer sense of the word), and that the biblical gift of interpretation is the ability to know the code, and thus unlock the meaning.
And that, my friends, is one of the best exegetical defenses of the modern day continutationist movement.- Anonyymi
https://molasope.medium.com/the-charismatic-thats-not-that-charismatic-a95c44cf7025
Cessationists: These are the believers who believe the spiritual gifts such as prophecy and healing were only meant for a certain period to confirm the preaching of the Gospel. They believe God can do things such as heal sovereignly, but they do not believe that He does so through people, like He did in the book of Acts. Popular cessationists include John MacArthur, R.C Sproul, etc.
Theological Charismatics: These are the believers that theologically believe in the spiritual gifts, but may not necessarily ‘chase after them’. A term commonly use is ‘Open but Cautious’. They tend to be very theologically astute but wary of modern day charismatic demonstrations. These would include D A Carson, Wayne Grudem (not confirmed), etc.
Sober Charismatics: These are the believers that believe that the spiritual gifts are still for today, believe in everyone in the Church walking in them and push for people to walk in them whilst following the strict guidelines of scripture in regards to them. They are passionate about accurate theology with active demonstrations of the gifts of the Spirit. This list (which includes both Calvinists and Arminians) would include Sam Storms, Mike Pilavachi, etc. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://molasope.medium.com/the-charismatic-thats-not-that-charismatic-a95c44cf7025
Cessationists: These are the believers who believe the spiritual gifts such as prophecy and healing were only meant for a certain period to confirm the preaching of the Gospel. They believe God can do things such as heal sovereignly, but they do not believe that He does so through people, like He did in the book of Acts. Popular cessationists include John MacArthur, R.C Sproul, etc.
Theological Charismatics: These are the believers that theologically believe in the spiritual gifts, but may not necessarily ‘chase after them’. A term commonly use is ‘Open but Cautious’. They tend to be very theologically astute but wary of modern day charismatic demonstrations. These would include D A Carson, Wayne Grudem (not confirmed), etc.
Sober Charismatics: These are the believers that believe that the spiritual gifts are still for today, believe in everyone in the Church walking in them and push for people to walk in them whilst following the strict guidelines of scripture in regards to them. They are passionate about accurate theology with active demonstrations of the gifts of the Spirit. This list (which includes both Calvinists and Arminians) would include Sam Storms, Mike Pilavachi, etc.Suomentakaa, niin, että jokainen ymmärtää.
- Anonyymi
Jotkut uskonnot ovat saaneet aikaan yhteiskunnallista hyvää. Mutta hengellisessä elämässä sellainen on ollut pelkästään jarruna. Ihmiset eivät tule uskoon uskonnollispoliittissävytteisten saarnojen kautta.
- Anonyymi
Helluntailaisten ja muidenkin harjoittama glossolalia. Varmasti on glossolaliaa Jumalastakin, mutta kuitenkin:
Glossolaliaa eli kielilläpuhumista esiintyy kaikissa maailman kolkissa. Se on hyvin yleistä pakanauskonnoissa ympäri maailman. Niihin kuuluvat Sudanin shamaanit, shango-kultti Länsi-Afrikan rannikolla, zor-kultti Etiopiassa, voodoo-kultti Haitissa sekä Etelä-Amerikan ja Australian alkuperäiskansojen uskonnot. Pyhien miesten harjoittama mystinen siansaksan mongertaminen tai mutiseminen on muinainen tapa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisten ja muidenkin harjoittama glossolalia. Varmasti on glossolaliaa Jumalastakin, mutta kuitenkin:
Glossolaliaa eli kielilläpuhumista esiintyy kaikissa maailman kolkissa. Se on hyvin yleistä pakanauskonnoissa ympäri maailman. Niihin kuuluvat Sudanin shamaanit, shango-kultti Länsi-Afrikan rannikolla, zor-kultti Etiopiassa, voodoo-kultti Haitissa sekä Etelä-Amerikan ja Australian alkuperäiskansojen uskonnot. Pyhien miesten harjoittama mystinen siansaksan mongertaminen tai mutiseminen on muinainen tapa.Glossolalian esiintyminen sekä kristillisissä että nykyisissä ei-kristillisissä (pakanallisissa) uskonnoissa ei voi olla herättämättä useita uusia kysymyksiä. Mikä on glossolalian alkuperä? Mikä on sen tarkoitus? Mikä yhteys on glossolaliaa harjoittavien kristittyjen ja ei-kristittyjen välillä? Kenen työ se on, mikä henki?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Glossolalian esiintyminen sekä kristillisissä että nykyisissä ei-kristillisissä (pakanallisissa) uskonnoissa ei voi olla herättämättä useita uusia kysymyksiä. Mikä on glossolalian alkuperä? Mikä on sen tarkoitus? Mikä yhteys on glossolaliaa harjoittavien kristittyjen ja ei-kristittyjen välillä? Kenen työ se on, mikä henki?
Eikö se ole kuolleiden henki, kuten joissakin paikoissa väitetään? Vai onko Saatana kaiken takana? Voisiko olla mahdollista, että glossolalia on ihmisen keksintö? Nämä ja muut kysymykset ansaitsevat perusteellista tutkimusta ja pohdintaa.
Onko glossolalian, "pakanallisen glossolalian", ilmiö näissä moderneissa ei-kristillisissä uskonnoissa sama glossolalia kuin kristittyjen keskuudessa, ainakin kielellisesti ja ilmeisten rakenteiden osalta?
Glossolalian ilmiötä ei voida pitää nimenomaan kristillisenä. Kyseessä on ilmeisesti uusi tekijä, jota ei voida kiistää. Onko glossolalia kaikkia uskontoja yhdistävä yhteinen kokemus? Onko kristinuskon ja ei-kristinuskon välillä jotakin yhteistä? Jos se on Pyhän Hengen lahja, miksi Hän ilmaisee itsensä tällä tavoin näissä uskonnoissa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö se ole kuolleiden henki, kuten joissakin paikoissa väitetään? Vai onko Saatana kaiken takana? Voisiko olla mahdollista, että glossolalia on ihmisen keksintö? Nämä ja muut kysymykset ansaitsevat perusteellista tutkimusta ja pohdintaa.
Onko glossolalian, "pakanallisen glossolalian", ilmiö näissä moderneissa ei-kristillisissä uskonnoissa sama glossolalia kuin kristittyjen keskuudessa, ainakin kielellisesti ja ilmeisten rakenteiden osalta?
Glossolalian ilmiötä ei voida pitää nimenomaan kristillisenä. Kyseessä on ilmeisesti uusi tekijä, jota ei voida kiistää. Onko glossolalia kaikkia uskontoja yhdistävä yhteinen kokemus? Onko kristinuskon ja ei-kristinuskon välillä jotakin yhteistä? Jos se on Pyhän Hengen lahja, miksi Hän ilmaisee itsensä tällä tavoin näissä uskonnoissa?Monet ihmiset kysyvät näitä kysymyksiä tänään. Voimmeko niiden perusteella tehdä tieteellistä ja kielitieteellistä eroa kristinuskon ja ei-kristinuskon glossolalian ilmiön välillä? Jos on, mikä se on erityisesti? Ja jos ei, miten voidaan ymmärtää samanlaista ilmiötä kristittyjen ja pakanoiden keskuudessa? Ja lopuksi erityisen huolestuttava mutta väistämätön kysymys: onko glossolalia todella Pyhän Hengen lahja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet ihmiset kysyvät näitä kysymyksiä tänään. Voimmeko niiden perusteella tehdä tieteellistä ja kielitieteellistä eroa kristinuskon ja ei-kristinuskon glossolalian ilmiön välillä? Jos on, mikä se on erityisesti? Ja jos ei, miten voidaan ymmärtää samanlaista ilmiötä kristittyjen ja pakanoiden keskuudessa? Ja lopuksi erityisen huolestuttava mutta väistämätön kysymys: onko glossolalia todella Pyhän Hengen lahja?
Kielilläpuhuminen eli glossolalia.
Kielilläpuhumista esiintyy pääosin karismaattisissa kristinuskon suuntauksissa, esimerkiksi helluntailaisuudessa. Glossolaliaksi luonnehdittua kielilläpuhumista ilmenee myös Haitin voodookulteissa ja šamanismissa jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kielilläpuhuminen eli glossolalia.
Kielilläpuhumista esiintyy pääosin karismaattisissa kristinuskon suuntauksissa, esimerkiksi helluntailaisuudessa. Glossolaliaksi luonnehdittua kielilläpuhumista ilmenee myös Haitin voodookulteissa ja šamanismissa jne.Onko glossolalian, "pakanallisen glossolalian", ilmiö näissä moderneissa ei-kristillisissä uskonnoissa sama glossolalia kuin kristittyjen keskuudessa, ainakin kielellisesti ja ilmeisten rakenteiden osalta? Vai eikö olekin? Onko kristillisen glossolalian ja ei-kristillisen glossolalian välillä hengellinen ero? Mikä on glossolalian alkuperä, mistä se tulee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko glossolalian, "pakanallisen glossolalian", ilmiö näissä moderneissa ei-kristillisissä uskonnoissa sama glossolalia kuin kristittyjen keskuudessa, ainakin kielellisesti ja ilmeisten rakenteiden osalta? Vai eikö olekin? Onko kristillisen glossolalian ja ei-kristillisen glossolalian välillä hengellinen ero? Mikä on glossolalian alkuperä, mistä se tulee?
Jos ero on olemassa, voimme väittää, että kristinusko on ainutlaatuinen ilmenemismuodoissaan, ja silloin on helpompi tulla siihen tulokseen, että kristillinen glossolalia on peräisin Pyhästä Hengestä. Jos eroa ei ole, on ihmeteltävä, onko mahdollista, että yhdessä uskonnossa ilmiön lähteenä on Pyhä Henki, mutta toisessa uskonnossa sen lähteenä on aivan toinen henki. Ilmeisesti vain harva uskaltaa väittää, että Pyhä Henki ilmenee pakanallisissa rituaalisissa käytännöissä, velhojen, shamaanien ja pakanakulttien johtajien toiminnassa aivan samalla tavalla kuin kristinuskossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ero on olemassa, voimme väittää, että kristinusko on ainutlaatuinen ilmenemismuodoissaan, ja silloin on helpompi tulla siihen tulokseen, että kristillinen glossolalia on peräisin Pyhästä Hengestä. Jos eroa ei ole, on ihmeteltävä, onko mahdollista, että yhdessä uskonnossa ilmiön lähteenä on Pyhä Henki, mutta toisessa uskonnossa sen lähteenä on aivan toinen henki. Ilmeisesti vain harva uskaltaa väittää, että Pyhä Henki ilmenee pakanallisissa rituaalisissa käytännöissä, velhojen, shamaanien ja pakanakulttien johtajien toiminnassa aivan samalla tavalla kuin kristinuskossa.
Glossolaliaa eli kielilläpuhumista esiintyy kaikissa maailman kolkissa. Se on hyvin yleistä pakanauskonnoissa ympäri maailman. Niihin kuuluvat Sudanin shamaanit, shango-kultti Länsi-Afrikan rannikolla, zor-kultti Etiopiassa, voodoo-kultti Haitissa sekä Etelä-Amerikan ja Australian alkuperäiskansojen uskonnot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Glossolaliaa eli kielilläpuhumista esiintyy kaikissa maailman kolkissa. Se on hyvin yleistä pakanauskonnoissa ympäri maailman. Niihin kuuluvat Sudanin shamaanit, shango-kultti Länsi-Afrikan rannikolla, zor-kultti Etiopiassa, voodoo-kultti Haitissa sekä Etelä-Amerikan ja Australian alkuperäiskansojen uskonnot.
Glossolalia ei ole kristillinen ilmiö. Itse asiassa Jeesus viittaa Raamatussa glossolaliaan pakanallisena käytäntönä. "Ja kun rukoilette, älkää höpöttäkö niin kuin pakanat (pakanat)..." (Matt 6:7)
Platonin kolmessa eri dialogissa hän viittaa ekstaattiseen puheeseen, joka on käsittämätöntä, samoin kuin Vergilius Aeneiksessa. Glossolaliaa esiintyi Eleusinuksen, Dionysian ja Orfin mysteeriuskonnoissa sekä Mithran ja Osiriksen muinaisissa kulteissa. Myös sibyllien ja pythialaisten tiedettiin harjoittaneen glossolaliaa ja ekstaattista puhetta transsin aiheuttamissa tiloissa. Muiden ekstaattisten ja shamanististen käytäntöjen joukossa on myös glossolaliaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Glossolalia ei ole kristillinen ilmiö. Itse asiassa Jeesus viittaa Raamatussa glossolaliaan pakanallisena käytäntönä. "Ja kun rukoilette, älkää höpöttäkö niin kuin pakanat (pakanat)..." (Matt 6:7)
Platonin kolmessa eri dialogissa hän viittaa ekstaattiseen puheeseen, joka on käsittämätöntä, samoin kuin Vergilius Aeneiksessa. Glossolaliaa esiintyi Eleusinuksen, Dionysian ja Orfin mysteeriuskonnoissa sekä Mithran ja Osiriksen muinaisissa kulteissa. Myös sibyllien ja pythialaisten tiedettiin harjoittaneen glossolaliaa ja ekstaattista puhetta transsin aiheuttamissa tiloissa. Muiden ekstaattisten ja shamanististen käytäntöjen joukossa on myös glossolaliaa.George B. Cutten kirjoittaa teoksessaan An Ethnological Study of Glossalalia, että "glossolaliaa harjoitetaan ei-kristillisissä uskonnoissa: Pohjois-Amerikan intiaanien Peyote-kultti, Tyynenmeren luoteisosan Haida-intiaanit, Sudanin shamaanit, Afrikan länsirannikon Shango-kultti, Trinidadin Shago-kultti, Haitin Voodoo-kultti, Etelä-Amerikan ja Australian aboriginaalit, Pohjois-Amerikan ja Aasian subarktisten alueiden eskimot, Grönlannin shamaanit, Borneon djakit, Etiopian zor-kultti, Siperian shamaanit, Etelä-Amerikan chaco-intiaanit, Andeilla asuvat curanderot, Afrikan Sudanin kinkat, Afrikan thonga-shamaanit ja Tiibetin munkit. "
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
George B. Cutten kirjoittaa teoksessaan An Ethnological Study of Glossalalia, että "glossolaliaa harjoitetaan ei-kristillisissä uskonnoissa: Pohjois-Amerikan intiaanien Peyote-kultti, Tyynenmeren luoteisosan Haida-intiaanit, Sudanin shamaanit, Afrikan länsirannikon Shango-kultti, Trinidadin Shago-kultti, Haitin Voodoo-kultti, Etelä-Amerikan ja Australian aboriginaalit, Pohjois-Amerikan ja Aasian subarktisten alueiden eskimot, Grönlannin shamaanit, Borneon djakit, Etiopian zor-kultti, Siperian shamaanit, Etelä-Amerikan chaco-intiaanit, Andeilla asuvat curanderot, Afrikan Sudanin kinkat, Afrikan thonga-shamaanit ja Tiibetin munkit. "
Glossolaliaa pidetään jumalallisena kielenä riippumatta siitä, mistä uskonnollisesta perinteestä tulet. Se vaihtelee siitä, että se on Pyhän Hengen, enkelien, jumalten tai henkien kieltä ekstaattisessa transsitilassa. Sitä on usein verrattu maagisten perinteiden barbaarisiin sanoihin, kuten joihinkin kreikkalaisten maagisten papyrusten lauseisiin ja sanoihin. Enokian kieltä, jota enkelit opettivat John Deelle, monet pitävät glossolalian kirjattuna muotona.
L. Carlyle May Harvardin yliopistosta kirjoittaa kirjassaan A Survey of Glossolalia and Related Phenomenon in Non-Christian Religions seuraavaa: "Guillaume toteaa, että vuonna 853 eKr. neljäsataa profeettaa raivosi ekstaasissa Samarian portin edessä, ja muinaisessa Egyptissä nekromantikot lausuivat kaavoja, joiden uskottiin olevan jumalten ilmoituksia ja jotka koostuivat vierasperäisistä sanoista ja järjettömistä äänistä. Mitä salaperäisempiä ja käsittämättömämpiä nämä kaavat olivat, sitä suurempana pidettiin niiden voimaa. Lisäksi on täysin todennäköistä, että samarialaisten kanssa samaan aikaan Intiassa ja Kiinassa eläneet velhot puhuivat epäjohdonmukaisesti ennustaessaan, parantaessaan ja keskustellessaan henkien kanssa." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Glossolaliaa pidetään jumalallisena kielenä riippumatta siitä, mistä uskonnollisesta perinteestä tulet. Se vaihtelee siitä, että se on Pyhän Hengen, enkelien, jumalten tai henkien kieltä ekstaattisessa transsitilassa. Sitä on usein verrattu maagisten perinteiden barbaarisiin sanoihin, kuten joihinkin kreikkalaisten maagisten papyrusten lauseisiin ja sanoihin. Enokian kieltä, jota enkelit opettivat John Deelle, monet pitävät glossolalian kirjattuna muotona.
L. Carlyle May Harvardin yliopistosta kirjoittaa kirjassaan A Survey of Glossolalia and Related Phenomenon in Non-Christian Religions seuraavaa: "Guillaume toteaa, että vuonna 853 eKr. neljäsataa profeettaa raivosi ekstaasissa Samarian portin edessä, ja muinaisessa Egyptissä nekromantikot lausuivat kaavoja, joiden uskottiin olevan jumalten ilmoituksia ja jotka koostuivat vierasperäisistä sanoista ja järjettömistä äänistä. Mitä salaperäisempiä ja käsittämättömämpiä nämä kaavat olivat, sitä suurempana pidettiin niiden voimaa. Lisäksi on täysin todennäköistä, että samarialaisten kanssa samaan aikaan Intiassa ja Kiinassa eläneet velhot puhuivat epäjohdonmukaisesti ennustaessaan, parantaessaan ja keskustellessaan henkien kanssa."Glossolalia löysi tiensä myös varhaiseen mormonikirkkoon, sillä Joseph Smith totesi, että "palautettu" (mormonien) kirkko "uskoo kielten lahjaan, profetoimiseen, ilmestyksiin, näkyihin, parantamiseen ja kielten tulkitsemiseen". Glossolalialla on myös vahva historia meediossa, spiritismissä ja spiritismissä. Spiritismin (joka oli vähemmän uskonnollisesti suuntautunut kuin spiritismi) perustaja Allan Kardec viittasi glossolaliaan todisteena hengen läsnäolosta. Allan Kardecin työ oli perustana monille nykyaikaisen meedioinnin käytännöille.
Myös Carl Jung on teoksessaan Psychology and the Occult havainnoinut transsimediumia ja mainitsee glossolalian osana hänen ekstaattista transsitilaansa: "Hänen somnambulistista minuuttaan rekonstruoidessamme olemme täysin riippuvaisia hänen myöhemmistä lausunnoistaan, sillä ensinnäkin valveillaolotilaan liittyvät minuuden spontaanit lausunnot ovat harvinaisia ja enimmäkseen hajanaisia, ja toiseksi monet ekstaasit menevät ohi ilman pantomiimia ja puhetta, joten ulkoisista esiintymisistä ei voida tehdä johtopäätöksiä sisäisistä prosesseista". S.W. on lähes täysin muistinmenetyshullu ekstaasin aikana tapahtuvien automaattisten ilmiöiden suhteen, sikäli kuin ne kuuluvat hänen egolleen vieraiden persoonallisuuksien piiriin. Mutta hänellä on yleensä selkeä muisti kaikista muista ilmiöistä, jotka liittyvät suoraan hänen egoonsa, kuten kovalla äänellä puhumisesta, glossolaliasta jne. Kaikissa tapauksissa täydellinen muistinmenetys ilmenee vain ensimmäisinä hetkinä ekstaasin jälkeen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Glossolalia löysi tiensä myös varhaiseen mormonikirkkoon, sillä Joseph Smith totesi, että "palautettu" (mormonien) kirkko "uskoo kielten lahjaan, profetoimiseen, ilmestyksiin, näkyihin, parantamiseen ja kielten tulkitsemiseen". Glossolalialla on myös vahva historia meediossa, spiritismissä ja spiritismissä. Spiritismin (joka oli vähemmän uskonnollisesti suuntautunut kuin spiritismi) perustaja Allan Kardec viittasi glossolaliaan todisteena hengen läsnäolosta. Allan Kardecin työ oli perustana monille nykyaikaisen meedioinnin käytännöille.
Myös Carl Jung on teoksessaan Psychology and the Occult havainnoinut transsimediumia ja mainitsee glossolalian osana hänen ekstaattista transsitilaansa: "Hänen somnambulistista minuuttaan rekonstruoidessamme olemme täysin riippuvaisia hänen myöhemmistä lausunnoistaan, sillä ensinnäkin valveillaolotilaan liittyvät minuuden spontaanit lausunnot ovat harvinaisia ja enimmäkseen hajanaisia, ja toiseksi monet ekstaasit menevät ohi ilman pantomiimia ja puhetta, joten ulkoisista esiintymisistä ei voida tehdä johtopäätöksiä sisäisistä prosesseista". S.W. on lähes täysin muistinmenetyshullu ekstaasin aikana tapahtuvien automaattisten ilmiöiden suhteen, sikäli kuin ne kuuluvat hänen egolleen vieraiden persoonallisuuksien piiriin. Mutta hänellä on yleensä selkeä muisti kaikista muista ilmiöistä, jotka liittyvät suoraan hänen egoonsa, kuten kovalla äänellä puhumisesta, glossolaliasta jne. Kaikissa tapauksissa täydellinen muistinmenetys ilmenee vain ensimmäisinä hetkinä ekstaasin jälkeen."Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin. Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin. Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat.
Huutavat saarnaajat
Ihmettelevä
2004-08-13 12:46:27
Miksi helluntai- tms. saarnaajat rukoillessaan ja saarnatessaan huutavat "kurkku suorana", eikö Jumala kuule muuten? Vai onko seurakunta huonokuuloista?
(Kts. esim. TV7:n ulkomaiset ohjelmat, joissa osa saarnamiehistä huutaa, kirkuu, pomppii ja juoksee lavalla.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huutavat saarnaajat
Ihmettelevä
2004-08-13 12:46:27
Miksi helluntai- tms. saarnaajat rukoillessaan ja saarnatessaan huutavat "kurkku suorana", eikö Jumala kuule muuten? Vai onko seurakunta huonokuuloista?
(Kts. esim. TV7:n ulkomaiset ohjelmat, joissa osa saarnamiehistä huutaa, kirkuu, pomppii ja juoksee lavalla.)https://keskustelu.suomi24.fi/t/1120254/huutavat-saarnaajat
Miksi helluntai- tms. saarnaajat rukoillessaan ja saarnatessaan huutavat "kurkku suorana", eikö Jumala kuule muuten? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin. Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat.
Helluntailaiset taas vihaavat luterilaisia ja pilkkaavat heitä.
- Anonyymi
Aloitus on puhdasta helluntailaisuutta. Herra on joskus itselleni puhunut, että helluntailaisuudessa arvostellaan muita, mutta totuus on, että he itse ovat erehtyneet mm. kielilläpuhumisasiassa.
- Anonyymi
Erehdyksiä, edehdyksien perään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erehdyksiä, edehdyksien perään.
...sanoo itse erehtynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...sanoo itse erehtynyt.
Ekstaattinen kieli oli yleinen palvonnan muoto pakanatemppeleissä.i Se oli vakiintunut muinaisessa Byblosissa (1100 eKr.). Platon (429-347 eaa.) mainitsee sen ilmiönä omana aikanaan. Hän kertoo, että jumalallisen riivauksen alaisena oleva henkilö sai lausumia ja näkyjä, joita vastaanottaja ei ymmärtänyt.
Näihin lausahduksiin liittyi joskus läsnäolijoiden fyysinen parantuminen. Vergilius (70-19 eKr.) kertoo, että Sibyllian papitar yhdisti rukoillessaan henkensä Apollon-jumalan kanssa ja puhui oudoilla kielillä.ii - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ekstaattinen kieli oli yleinen palvonnan muoto pakanatemppeleissä.i Se oli vakiintunut muinaisessa Byblosissa (1100 eKr.). Platon (429-347 eaa.) mainitsee sen ilmiönä omana aikanaan. Hän kertoo, että jumalallisen riivauksen alaisena oleva henkilö sai lausumia ja näkyjä, joita vastaanottaja ei ymmärtänyt.
Näihin lausahduksiin liittyi joskus läsnäolijoiden fyysinen parantuminen. Vergilius (70-19 eKr.) kertoo, että Sibyllian papitar yhdisti rukoillessaan henkensä Apollon-jumalan kanssa ja puhui oudoilla kielillä.iiUskonpuhdistuksen kannattajat uskoivat, että kielet olivat tunnettuja kieliä. Luther viittasi kieliin kykynä kääntää yksi tunnettu kieli toiselle tunnetulle kielelle. Myös Calvinin tutkimus kielistä on tyhjentävä ja linjassa reformaation kannattajien näkemyksen kanssa.i Myös Wesley uskoi, että kielet olivat olemassa olevia kieliä.
Edward Irving. Lähde: Wikimedia Commons
Nykyaikainen kielten puhuminen on saanut alkunsa irvingiläisten keskuudessa (Edward Irvingin (1792-1834) mukaan). Sisällissotavuosina uskonnollinen emotionaalisuus oli voimakasta, ja "Hengen sisäistä valoa" pidettiin ylimpänä mittapuuna, jopa Raamatun yläpuolella. Raamattu kuitenkin opettaa selvästi, että Sana on totuuden mitta (Joh. 17:17) ja että Hengen on oltava sopusoinnussa Sanan kanssa (Jes. 8:20).
Irvingit ajattelivat, että "lain aikakausi" oli ohi ja "Hengen aikakausi" oli tullut. Uskosta tuli tunne-, voima- ja nautintokysymys, ja samaan aikaan kirkkoon hiipi erilaisia evankeliumin tulkintoja, kuten dispensationalismi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskonpuhdistuksen kannattajat uskoivat, että kielet olivat tunnettuja kieliä. Luther viittasi kieliin kykynä kääntää yksi tunnettu kieli toiselle tunnetulle kielelle. Myös Calvinin tutkimus kielistä on tyhjentävä ja linjassa reformaation kannattajien näkemyksen kanssa.i Myös Wesley uskoi, että kielet olivat olemassa olevia kieliä.
Edward Irving. Lähde: Wikimedia Commons
Nykyaikainen kielten puhuminen on saanut alkunsa irvingiläisten keskuudessa (Edward Irvingin (1792-1834) mukaan). Sisällissotavuosina uskonnollinen emotionaalisuus oli voimakasta, ja "Hengen sisäistä valoa" pidettiin ylimpänä mittapuuna, jopa Raamatun yläpuolella. Raamattu kuitenkin opettaa selvästi, että Sana on totuuden mitta (Joh. 17:17) ja että Hengen on oltava sopusoinnussa Sanan kanssa (Jes. 8:20).
Irvingit ajattelivat, että "lain aikakausi" oli ohi ja "Hengen aikakausi" oli tullut. Uskosta tuli tunne-, voima- ja nautintokysymys, ja samaan aikaan kirkkoon hiipi erilaisia evankeliumin tulkintoja, kuten dispensationalismi.Tuohon aikaan yliluonnollisuus nousi logiikan yläpuolelle. Saarnaajat kuvailivat päiväkirjoissaan, kuinka he lauloivat ja tanssivat ja lausuivat ekstaattisia lausahduksia Hengen vaikutuksen alaisena. George Tarter kirjoittaa näin:
Minut otettiin haltuuni mitä miellyttävimmällä tavalla, ja minut pakotettiin makaamaan laulaen ja viheltäen; ja sitten nousin ylös sängystäni kello yhden ja kahden välillä tanssimaan; ja niin jatkoin laulamista ja tanssimista lähes kaksi tuntia kellonajan mukaan... ja miksi laskin laulamisen, on se, että (ilon vallassa ollessani) huudahdin ha ha tall; toll lall derab la loll; la dero tall derall tall toll dero tall aroll atoll loll loll loll dero sellaisella tavalla, että purskahdin [sic] ulos. ..pyysin veljeäni, joka makasi luonani, makaamaan päälleni, ja niin hän tekikin kokeillakseen, tärisinkö silloin, ja minä riepottelin häntä ylös ja alas ja tärisin niin paljon, ettei hän saanut minua makaamaan paikoillani...Minä ravistin häntä kuin hän olisi ollut kehdossa.ii
Kun irvingiläiset kokivat glossolaliaa Englannissa, Joseph Smithin johdolla mormonit puhuivat kielillä myös Yhdysvalloissa:
Isä Smith kehotti jotakin lukutaidotonta veljeä nousemaan ja puhumaan kielillä Jeesuksen Kristuksen nimessä. Käsky annettiin... Nouse jaloillesi, puhu tai anna jokin ääni, jatka jonkinlaisten äänien antamista, ja Herra tekee siitä kielen tai kielen.iii
Myös mormonijohtaja ja amerikkalainen poliitikko Brigham Young puhui kielillä ja tulkitsi omia sanomiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näihin lausahduksiin liittyi joskus läsnäolijoiden fyysinen parantuminen. Vergilius (70-19 eKr.) kertoo, että Sibyllian papitar yhdisti rukoillessaan henkensä Apollon-jumalan kanssa ja puhui oudoilla kielillä.ii1. Kor. 13:8-13 on keskeinen kohta, joka käsittelee tiettyjen hengellisten lahjojen lakkauttamista. Teologisesti on mielenkiintoista, että viimeisten kolmenkymmenen vuoden aikana tästä kohdasta on käyty valtavasti keskustelua. 1900-luvun alussa ei ollut helluntailaisia tai karismaattisia, mutta vuosisadan lopulla viisikymmentä prosenttia tunnustautuvista kristityistä kaikkialla maailmassa samaistui jollakin tavalla helluntailaisuuteen. Tämä on hämmästyttävä liike. Esimerkkinä suosiosta 1900-luvun lopulla oletetaan, että lähes kaikki kristilliset uskonnolliset televisioasemat olivat helluntailaisten tai karismaattisten hallinnassa, ja sama pätee useimpiin kristillisiin radioasemiin. Itse asiassa kristillistä musiikkia hallitsevat ihmiset, joilla on helluntailais-karismaattinen teologia, ja tämä teologia, joka on muutakin kuin pelkkää kielillä puhumista (sen ilmeisin ulkoinen ilmenemismuoto), on vaikuttanut nykyajan kirkkoon uskomattomalla tavalla. He ovat määrittäneet jumalanpalveluksen ja musiikin asialistan; he hallitsevat virsikirjoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Kor. 13:8-13 on keskeinen kohta, joka käsittelee tiettyjen hengellisten lahjojen lakkauttamista. Teologisesti on mielenkiintoista, että viimeisten kolmenkymmenen vuoden aikana tästä kohdasta on käyty valtavasti keskustelua. 1900-luvun alussa ei ollut helluntailaisia tai karismaattisia, mutta vuosisadan lopulla viisikymmentä prosenttia tunnustautuvista kristityistä kaikkialla maailmassa samaistui jollakin tavalla helluntailaisuuteen. Tämä on hämmästyttävä liike. Esimerkkinä suosiosta 1900-luvun lopulla oletetaan, että lähes kaikki kristilliset uskonnolliset televisioasemat olivat helluntailaisten tai karismaattisten hallinnassa, ja sama pätee useimpiin kristillisiin radioasemiin. Itse asiassa kristillistä musiikkia hallitsevat ihmiset, joilla on helluntailais-karismaattinen teologia, ja tämä teologia, joka on muutakin kuin pelkkää kielillä puhumista (sen ilmeisin ulkoinen ilmenemismuoto), on vaikuttanut nykyajan kirkkoon uskomattomalla tavalla. He ovat määrittäneet jumalanpalveluksen ja musiikin asialistan; he hallitsevat virsikirjoja.
Kielillä puhuminen ei ole mikään uusi asia. Nykyaikainen kielilläpuhumisliike on uusi teologian ja tiettyjen teologisten käsitteiden ilmaisun osalta. Käytämme termejä kuten uskonnollinen lausunta tai ekstaattinen lausunta viitaten sellaiseen ei-raamatulliseen siansaksaan, ja joissakin harvinaisissa tapauksissa on olemassa laillisia todisteita siitä, että ihmiset ovat puhuneet jonkinlaisella laillisella kielellä, jota he eivät ole koskaan oppineet. Kutsumme kaikkea tätä glossolaliaksi, sanalla, jota käytetään puhuttaessa kielistä. Useimmissa kielissä sana, jota käytetään viittaamaan kieleen, on sana "kieli". Tämä menee sekavaksi, kun puhumme jatkuvasti kielilläpuhumisen hengellisestä lahjasta, koska nykyaikaisen karismaattisen liikkeen seurauksena on tapahtunut se, että kielellä puhumista ei enää rajoiteta tunnettuun tai lailliseen inhimilliseen kieleen, vaan sitä on alettu soveltaa myös tällaiseen ekstaattiseen lausumiseen, joka on oikeastaan siansaksaa, ei lainkaan laillista kieltä. Käytämme termiä "glossolalia" uskonnollisesta tai ekstaattisesta lausumisesta, mutta käytämme termiä "kielet" puhuessamme raamatullisesta kielten lahjasta, joka annettiin muutamille apostolisen aikakauden aikana. Se ei sisällä ekstaattista lausumista tai siansaksaa, vaan siihen kuuluu kielen puhuminen. Se ei välttämättä ole edes puhujan tuntema kieli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kielillä puhuminen ei ole mikään uusi asia. Nykyaikainen kielilläpuhumisliike on uusi teologian ja tiettyjen teologisten käsitteiden ilmaisun osalta. Käytämme termejä kuten uskonnollinen lausunta tai ekstaattinen lausunta viitaten sellaiseen ei-raamatulliseen siansaksaan, ja joissakin harvinaisissa tapauksissa on olemassa laillisia todisteita siitä, että ihmiset ovat puhuneet jonkinlaisella laillisella kielellä, jota he eivät ole koskaan oppineet. Kutsumme kaikkea tätä glossolaliaksi, sanalla, jota käytetään puhuttaessa kielistä. Useimmissa kielissä sana, jota käytetään viittaamaan kieleen, on sana "kieli". Tämä menee sekavaksi, kun puhumme jatkuvasti kielilläpuhumisen hengellisestä lahjasta, koska nykyaikaisen karismaattisen liikkeen seurauksena on tapahtunut se, että kielellä puhumista ei enää rajoiteta tunnettuun tai lailliseen inhimilliseen kieleen, vaan sitä on alettu soveltaa myös tällaiseen ekstaattiseen lausumiseen, joka on oikeastaan siansaksaa, ei lainkaan laillista kieltä. Käytämme termiä "glossolalia" uskonnollisesta tai ekstaattisesta lausumisesta, mutta käytämme termiä "kielet" puhuessamme raamatullisesta kielten lahjasta, joka annettiin muutamille apostolisen aikakauden aikana. Se ei sisällä ekstaattista lausumista tai siansaksaa, vaan siihen kuuluu kielen puhuminen. Se ei välttämättä ole edes puhujan tuntema kieli.
Muinaisista ajoista lähtien on harjoitettu uskonnollista lausumista, ekstaattista lausumista, avaimena henkisyyteen. Ainakin vuodesta 1000 eKr. lähtien on todisteita siitä, että pakanallisessa uskonnossa palvoja on pyrkinyt samaistumaan palvomaansa jumalaan tai jumalattareen niin, että se on ottanut hänen äänihuulensa haltuunsa ja puhuu hänelle, ja tämä oli merkki ylihengellisyydestä. Mutta näin ei tapahdu raamatullisesti. Silti tietyn pinnallisen samankaltaisuuden vuoksi monet ihmiset muinaisessa maailmassa sekoittivat raamatullisen kielilahjan tähän uskonnolliseen ekstaattiseen lausumiseen, jonka kanssa he olivat kasvaneet.
Todisteita ekstaattisista lausahduksista historiassa
Vanhin todiste, joka meillä on, on kertomus Winamonista, nuoresta miehestä, joka oli egyptiläisen jumalan Amonin palvoja. Noin vuodelta 1100 eKr. peräisin olevassa kertomuksessa kerrotaan, että kun hän palvoi Amonia temppelissä, hänet valtasi hurmiotila, joka jatkui koko yön, ja hän puhui jotakin ekstaattista kieltä. Emme tiedä, oliko se laillista kieltä vai vain uskonnollista hulluutta, siansaksaa, mutta on selvää, että kielenkäyttö oli suoraa seurausta tällaisesta jumalan riivaamasta ja hallitsemasta kielestä, vaikka se saattoi johtua vain tunteista, mikä on totta monissa tapauksissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muinaisista ajoista lähtien on harjoitettu uskonnollista lausumista, ekstaattista lausumista, avaimena henkisyyteen. Ainakin vuodesta 1000 eKr. lähtien on todisteita siitä, että pakanallisessa uskonnossa palvoja on pyrkinyt samaistumaan palvomaansa jumalaan tai jumalattareen niin, että se on ottanut hänen äänihuulensa haltuunsa ja puhuu hänelle, ja tämä oli merkki ylihengellisyydestä. Mutta näin ei tapahdu raamatullisesti. Silti tietyn pinnallisen samankaltaisuuden vuoksi monet ihmiset muinaisessa maailmassa sekoittivat raamatullisen kielilahjan tähän uskonnolliseen ekstaattiseen lausumiseen, jonka kanssa he olivat kasvaneet.
Todisteita ekstaattisista lausahduksista historiassa
Vanhin todiste, joka meillä on, on kertomus Winamonista, nuoresta miehestä, joka oli egyptiläisen jumalan Amonin palvoja. Noin vuodelta 1100 eKr. peräisin olevassa kertomuksessa kerrotaan, että kun hän palvoi Amonia temppelissä, hänet valtasi hurmiotila, joka jatkui koko yön, ja hän puhui jotakin ekstaattista kieltä. Emme tiedä, oliko se laillista kieltä vai vain uskonnollista hulluutta, siansaksaa, mutta on selvää, että kielenkäyttö oli suoraa seurausta tällaisesta jumalan riivaamasta ja hallitsemasta kielestä, vaikka se saattoi johtua vain tunteista, mikä on totta monissa tapauksissa.Myös Platon raportoi uskonnollisista ekstaaseista noin 5. vuosisadalla eaa. Kertomuksista voimme havaita, että jokaisessa Platonin raportoimassa tapauksessa puhuja ei hallinnut henkisiä kykyjään, hän ei tiennyt, mitä hän sanoi, tarvittiin jonkinlainen tulkki tai ennustaja, joka kertoisi, mitä sanottiin, ja henkilön väitettiin olevan jumalan valvonnassa.
Vergilius, joka kirjoitti noin vuosina 17-19 eaa., mainitsee erään Sibyline-papittaren, joka joutui ekstaattiseen tilaan, jossa hän yhdistyi Apollon henkeen, ja alkoi puhua kielillä, ekstaattisessa lausahduksessa. He väittivät, että kyseessä oli tunnettu kieli. Tämä on pakanallisessa kreikkalaisessa Apollon palvonnassa, että hän oli luultavasti demonin riivaama ja puhui laillisella tai tunnetulla kielellä sekä epäjohdonmukaista siansaksaa.
Sitten meillä on Pythonitar, Delfoin oraakkeli. Hänellä oli pytonin symboli, ja Delfoin oraakkeli liittyi Apollon palvontaan osan vuotta ja viinin jumalan Dionysoksen palvontaan toisen osan vuotta. Noin neljä vuosisataa myöhemmin Krysostomos teki Delfoin pythonista seuraavan havainnon: "Tämän saman pytonittaren sanotaan, koska hän on nainen, istuvan ajoittain Apollon kolmijalkaisen jalustan päällä ratsastellen, ja näin alhaalta ylös nouseva ja hänen ruumiinsa alaosaan tunkeutuva paha henki täyttää naisen hulluudella. Ja hän, jolla on epäsiisti tukka, alkaa vaahdota suu vaahdossa, ja näin ollen hulluuden vallassa ollessaan lausua hulluutensa sanoja." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös Platon raportoi uskonnollisista ekstaaseista noin 5. vuosisadalla eaa. Kertomuksista voimme havaita, että jokaisessa Platonin raportoimassa tapauksessa puhuja ei hallinnut henkisiä kykyjään, hän ei tiennyt, mitä hän sanoi, tarvittiin jonkinlainen tulkki tai ennustaja, joka kertoisi, mitä sanottiin, ja henkilön väitettiin olevan jumalan valvonnassa.
Vergilius, joka kirjoitti noin vuosina 17-19 eaa., mainitsee erään Sibyline-papittaren, joka joutui ekstaattiseen tilaan, jossa hän yhdistyi Apollon henkeen, ja alkoi puhua kielillä, ekstaattisessa lausahduksessa. He väittivät, että kyseessä oli tunnettu kieli. Tämä on pakanallisessa kreikkalaisessa Apollon palvonnassa, että hän oli luultavasti demonin riivaama ja puhui laillisella tai tunnetulla kielellä sekä epäjohdonmukaista siansaksaa.
Sitten meillä on Pythonitar, Delfoin oraakkeli. Hänellä oli pytonin symboli, ja Delfoin oraakkeli liittyi Apollon palvontaan osan vuotta ja viinin jumalan Dionysoksen palvontaan toisen osan vuotta. Noin neljä vuosisataa myöhemmin Krysostomos teki Delfoin pythonista seuraavan havainnon: "Tämän saman pytonittaren sanotaan, koska hän on nainen, istuvan ajoittain Apollon kolmijalkaisen jalustan päällä ratsastellen, ja näin alhaalta ylös nouseva ja hänen ruumiinsa alaosaan tunkeutuva paha henki täyttää naisen hulluudella. Ja hän, jolla on epäsiisti tukka, alkaa vaahdota suu vaahdossa, ja näin ollen hulluuden vallassa ollessaan lausua hulluutensa sanoja."Myös kreikkalaisessa maailmassa nousi tähän aikaan esiin niin sanottuja mysteeriuskontoja. Ne olivat kaikki mystisiä ja emotionaalisesti suuntautuneita, eivätkä ne eronneet liikaa monista new age -uskonnoista, joita näemme omassa kulttuurissamme, eivätkä ne eronneet liikaa myöskään joistakin äärimmäisistä karismaattisista ryhmistä, ja ekstaattiset lausahdukset liittyivät lukuisiin muihin ryhmiin. Meidän pitäisi siis ymmärtää tästä se, että koko muinaisessa maailmassa vuodesta 1100 eKr. aina Uuden testamentin aikakauteen asti oli väärennettyjä kieliä, ekstaattista lausumista, joka oli tyypillistä monille muinaisille Lähi-idän uskonnoille, joissa ajateltiin, että tapa tulla hengelliseksi ja samaistua omaan jumalaansa oli mennä ekstaattiseen transsiin, jossa jumala astui yksilön ruumiiseen, hallitsi sitä ja puhui yksilön kautta. Näemme, että taustalla on pseudokieli tai ekstaattinen lausunta, joka kulkee läpi kaikenlaisten uskontojen ja maiden muinaisessa maailmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös kreikkalaisessa maailmassa nousi tähän aikaan esiin niin sanottuja mysteeriuskontoja. Ne olivat kaikki mystisiä ja emotionaalisesti suuntautuneita, eivätkä ne eronneet liikaa monista new age -uskonnoista, joita näemme omassa kulttuurissamme, eivätkä ne eronneet liikaa myöskään joistakin äärimmäisistä karismaattisista ryhmistä, ja ekstaattiset lausahdukset liittyivät lukuisiin muihin ryhmiin. Meidän pitäisi siis ymmärtää tästä se, että koko muinaisessa maailmassa vuodesta 1100 eKr. aina Uuden testamentin aikakauteen asti oli väärennettyjä kieliä, ekstaattista lausumista, joka oli tyypillistä monille muinaisille Lähi-idän uskonnoille, joissa ajateltiin, että tapa tulla hengelliseksi ja samaistua omaan jumalaansa oli mennä ekstaattiseen transsiin, jossa jumala astui yksilön ruumiiseen, hallitsi sitä ja puhui yksilön kautta. Näemme, että taustalla on pseudokieli tai ekstaattinen lausunta, joka kulkee läpi kaikenlaisten uskontojen ja maiden muinaisessa maailmassa.
Lisäksi glossolalista puhetta esiintyy muissakin uskonnoissa. Eräät MUSLIMIT, eräs Grönlannin eskimoheimo, jolla on yksilön johtamia jumalanpalveluksia, joissa he lyövät rumpuja, laulavat ja tanssivat, tanssivat paljon alastomasti ja harjoittavat glossolaliaa, ja Tiibetissä on buddhalaisten keskuudessa ryhmä, joka harjoittaa glossolaliaa. Tohtori V. Raymond Edmond, joka oli Wheaton Collegen kansleri, kirjoitti tästä ja antoi tämän kommentin: "Eräs Wheatonista valmistuneista, joka syntyi ja kasvoi Tiibetin rajalla, kertoo kuulleensa tiibetiläisten munkkien puhuvan rituaalitansseissaan englanniksi Shakespearen lainausten kera, rienaavasti kuin juopuneet merimiehet, tai saksaksi tai ranskaksi tai tuntemattomilla kielillä. Aivan hiljattain eräs eläkkeellä oleva Kiinan sisämaan lähetysjärjestön lähetystyöntekijä kertoi samantyyppisistä kokemuksista." Tämä on todella anekdoottista todistusaineistoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi glossolalista puhetta esiintyy muissakin uskonnoissa. Eräät MUSLIMIT, eräs Grönlannin eskimoheimo, jolla on yksilön johtamia jumalanpalveluksia, joissa he lyövät rumpuja, laulavat ja tanssivat, tanssivat paljon alastomasti ja harjoittavat glossolaliaa, ja Tiibetissä on buddhalaisten keskuudessa ryhmä, joka harjoittaa glossolaliaa. Tohtori V. Raymond Edmond, joka oli Wheaton Collegen kansleri, kirjoitti tästä ja antoi tämän kommentin: "Eräs Wheatonista valmistuneista, joka syntyi ja kasvoi Tiibetin rajalla, kertoo kuulleensa tiibetiläisten munkkien puhuvan rituaalitansseissaan englanniksi Shakespearen lainausten kera, rienaavasti kuin juopuneet merimiehet, tai saksaksi tai ranskaksi tai tuntemattomilla kielillä. Aivan hiljattain eräs eläkkeellä oleva Kiinan sisämaan lähetysjärjestön lähetystyöntekijä kertoi samantyyppisistä kokemuksista." Tämä on todella anekdoottista todistusaineistoa.
Kaikki ei ole demonista. Kuka tahansa voi tehdä sen, aivan kuten kuka tahansa voi soittaa pianoa. Joillakin ihmisillä on siihen luontainen taipumus, toiset pystyvät siihen vain humalassa. Tähän mennessä on käynyt ilmi, että kristillisten piirien ulkopuolella glossolalian harjoittaminen on ilmeistä kaikenlaisissa uskonnollisissa yhteyksissä. Kun sitten tulemme Raamattuun, huomaamme, että kielten lahjan tehtävänä oli ainakin osittain toimia tuomion merkkinä Israelille, ja osittain sen tehtävänä oli muiden ihmeiden tavoin todistaa apostolien tai näitä ihmeellisiä lahjoja osoittaneiden apostolien tai niiden, jotka osoittivat näitä ihmeellisiä lahjoja, oppeja, teologiaa ja ortodoksisuutta. Kysymys kuuluu, että jos joku, joka puhuu glossolaliaa, on harhaoppinen tai hän edustaa selvästi huonoa teologiaa tai harhaoppista teologiaa, niin vahvistaisiko Jumala huonon teologian ihmeellisellä lahjalla? Ei tietenkään. Mutta näemme niin sanotussa kristinuskossa tapahtuvan seurakunta-aikana, että ryhmillä, jotka väittävät puhuvansa raamatullisella kielilahjalla, on todellisuudessa huono teologia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki ei ole demonista. Kuka tahansa voi tehdä sen, aivan kuten kuka tahansa voi soittaa pianoa. Joillakin ihmisillä on siihen luontainen taipumus, toiset pystyvät siihen vain humalassa. Tähän mennessä on käynyt ilmi, että kristillisten piirien ulkopuolella glossolalian harjoittaminen on ilmeistä kaikenlaisissa uskonnollisissa yhteyksissä. Kun sitten tulemme Raamattuun, huomaamme, että kielten lahjan tehtävänä oli ainakin osittain toimia tuomion merkkinä Israelille, ja osittain sen tehtävänä oli muiden ihmeiden tavoin todistaa apostolien tai näitä ihmeellisiä lahjoja osoittaneiden apostolien tai niiden, jotka osoittivat näitä ihmeellisiä lahjoja, oppeja, teologiaa ja ortodoksisuutta. Kysymys kuuluu, että jos joku, joka puhuu glossolaliaa, on harhaoppinen tai hän edustaa selvästi huonoa teologiaa tai harhaoppista teologiaa, niin vahvistaisiko Jumala huonon teologian ihmeellisellä lahjalla? Ei tietenkään. Mutta näemme niin sanotussa kristinuskossa tapahtuvan seurakunta-aikana, että ryhmillä, jotka väittävät puhuvansa raamatullisella kielilahjalla, on todellisuudessa huono teologia.
Keskiajalla roomalaiskatolisessa ympäristössä oli useita ryhmiä, erilaisia mystisiä ryhmiä, jotka väittivät puhuvansa ekstaattisia lausahduksia, ja uskonpuhdistuksen jälkeen oli useita marginaaliryhmiä ja harhaoppisia ryhmiä, jotka väittivät puhuvansa kieliä, mutta se oli vain ekstaattista puhetta. Oli ryhmä "profeettoja", jotka olivat nuoria lapsia, jotka joutuivat transsiin, ja heidän ruumiinsa jäykistyi ja he profetoivat ja puhuivat ekstaattisilla lausahduksilla. Toinen ryhmä roomalaiskatolisen kirkon sisällä, jansenistit, jotka olivat mystinen lahko, väittivät myös tätä lahjaa. Kveekarit ja shakerit, joista jotkut väittivät voivansa puhua kielillä. He eivät oikeastaan jatkaneet, ja siitä on vain vähän todisteita, ja tutkijat kiistelevät siitä, oliko heillä todella ekstaattista lausumista vai ei. Mormoneilla, jotka ovat selvästi harhaoppinen teologia, jolla ei ole totuuspohjaa, oli myös paljon ekstaattista lausumista. Vahvistaisiko Jumala siis kaikkien näiden marginaaliryhmien teologian aidon ihmeen avulla? Me emme usko niin.
- Anonyymi
Onko todella? Milloin?
- Anonyymi
Herra on joskus itselleni puhunut, että helluntailaisuudessa arvostellaan muita, mutta totuus on, että he itse ovat erehtyneet mm. kielilläpuhumisasiassa.
Ihanko totta?
- Anonyymi
Väärissä uskonnoissa ostaan tehdä ihmeitä, eivätkä ne tule Jumalasta. Shamaanit ja gurut osaavat puhua kielillä, eikä sen tule Jumalasta. Kielillä puhuminen ei ole varma merkki täyttymisestä Pyhästä Hengestä.
5 Moos 13:2 "Teidän keskuuteenne saattaa ilmestyä profeetta tai unennäkijä, joka lupaa tehdä ihmeen tai tunnusteon
3 ja joka näin koettaa taivuttaa teidät palvelemaan vieraita ja teille outoja jumalia.
4 Älkää kuunnelko sellaisen profeetan tai unennäkijän sanoja, vaikka hänen lupaamansa ihme tapahtuisikin. Herra, teidän Jumalanne, koettelee teitä näin saadakseen tietää, rakastatteko häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne.
5 Teidän tulee seurata vain Herraa, Jumalaanne, pelätä häntä, noudattaa hänen käskyjään, totella häntä ja pysyä hänen uskollisina palvelijoinaan.- Anonyymi
Raamatun mukaan Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka noudattavat Jumalan käskyjä, jotka on kirjoitettu lakiin.
---
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka noudattavat Jumalan käskyjä, jotka on kirjoitettu lakiin.
---
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:Glossolalista puhetta esiintyy muissakin uskonnoissa. Eräät MUSLIMIT, eräs Grönlannin eskimoheimo, jolla on yksilön johtamia jumalanpalveluksia, joissa he lyövät rumpuja, laulavat ja tanssivat, tanssivat paljon alastomasti ja harjoittavat glossolaliaa, ja Tiibetissä on buddhalaisten keskuudessa ryhmä, joka harjoittaa glossolaliaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Glossolalista puhetta esiintyy muissakin uskonnoissa. Eräät MUSLIMIT, eräs Grönlannin eskimoheimo, jolla on yksilön johtamia jumalanpalveluksia, joissa he lyövät rumpuja, laulavat ja tanssivat, tanssivat paljon alastomasti ja harjoittavat glossolaliaa, ja Tiibetissä on buddhalaisten keskuudessa ryhmä, joka harjoittaa glossolaliaa.
Tämmöinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämmöinen.
Totta on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta on.
*Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat.*
Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.
- Anonyymi
Totta🔥 Isä meidän on järjellinen rukous niinkuin se luetaan🪔
- Anonyymi
Kielilläpuhuminen on uskonkiihkon orgasmi.
Merkki loveenlankeamisesta, lopullisesta sekoamisesta.- Anonyymi
Glossolalia ei ole kristillinen ilmiö. Itse asiassa Jeesus viittaa Raamatussa glossolaliaan pakanallisena käytäntönä. (Matt 6:7)
Platonin kolmessa eri dialogissa hän viittaa ekstaattiseen puheeseen, joka on käsittämätöntä, samoin kuin Vergilius Aeneiksessa. Glossolaliaa esiintyi Eleusinuksen, Dionysian ja Orfin mysteeriuskonnoissa sekä Mithran ja Osiriksen muinaisissa kulteissa. Myös sibyllien ja pythialaisten tiedettiin harjoittaneen glossolaliaa ja ekstaattista puhetta transsin aiheuttamissa tiloissa. Muiden ekstaattisten ja shamanististen käytäntöjen joukossa on myös glossolaliaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Glossolalia ei ole kristillinen ilmiö. Itse asiassa Jeesus viittaa Raamatussa glossolaliaan pakanallisena käytäntönä. (Matt 6:7)
Platonin kolmessa eri dialogissa hän viittaa ekstaattiseen puheeseen, joka on käsittämätöntä, samoin kuin Vergilius Aeneiksessa. Glossolaliaa esiintyi Eleusinuksen, Dionysian ja Orfin mysteeriuskonnoissa sekä Mithran ja Osiriksen muinaisissa kulteissa. Myös sibyllien ja pythialaisten tiedettiin harjoittaneen glossolaliaa ja ekstaattista puhetta transsin aiheuttamissa tiloissa. Muiden ekstaattisten ja shamanististen käytäntöjen joukossa on myös glossolaliaa.George B. Cutten kirjoittaa teoksessaan An Ethnological Study of Glossalalia, että "glossolaliaa harjoitetaan ei-kristillisissä uskonnoissa: Pohjois-Amerikan intiaanien Peyote-kultti, Tyynenmeren luoteisosan Haida-intiaanit, Sudanin shamaanit, Afrikan länsirannikon Shango-kultti, Trinidadin Shago-kultti, Haitin Voodoo-kultti, Etelä-Amerikan ja Australian aboriginaalit, Pohjois-Amerikan ja Aasian subarktisten alueiden eskimot, Grönlannin shamaanit, Borneon djakit, Etiopian zor-kultti, Siperian shamaanit, Etelä-Amerikan chaco-intiaanit, Andeilla asuvat curanderot, Afrikan Sudanin kinkat, Afrikan thonga-shamaanit ja Tiibetin munkit. "
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
George B. Cutten kirjoittaa teoksessaan An Ethnological Study of Glossalalia, että "glossolaliaa harjoitetaan ei-kristillisissä uskonnoissa: Pohjois-Amerikan intiaanien Peyote-kultti, Tyynenmeren luoteisosan Haida-intiaanit, Sudanin shamaanit, Afrikan länsirannikon Shango-kultti, Trinidadin Shago-kultti, Haitin Voodoo-kultti, Etelä-Amerikan ja Australian aboriginaalit, Pohjois-Amerikan ja Aasian subarktisten alueiden eskimot, Grönlannin shamaanit, Borneon djakit, Etiopian zor-kultti, Siperian shamaanit, Etelä-Amerikan chaco-intiaanit, Andeilla asuvat curanderot, Afrikan Sudanin kinkat, Afrikan thonga-shamaanit ja Tiibetin munkit. "
Parhamin harhaanjohtavan optimismin lisäksi Parhamin teologiassa oli monia muita, paljon vakavampia ongelmia. Parham uskoi kadotettujen tuhoutumiseen helvetissä. Hän uskoi kahteen erilliseen luomiseen. Hän katsoi, että Aatami ja Eeva olivat eri rotu kuin me. Parham väitti, että ennen vedenpaisumusta eläneillä ihmisillä ei ollut sielua. Hämmästyttävää on, että jopa Charles Parham tuomitsi yksiselitteisesti Asuzu St. herätyksen, johon useimmat helluntaiuskonnot juontavat juurensa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhamin harhaanjohtavan optimismin lisäksi Parhamin teologiassa oli monia muita, paljon vakavampia ongelmia. Parham uskoi kadotettujen tuhoutumiseen helvetissä. Hän uskoi kahteen erilliseen luomiseen. Hän katsoi, että Aatami ja Eeva olivat eri rotu kuin me. Parham väitti, että ennen vedenpaisumusta eläneillä ihmisillä ei ollut sielua. Hämmästyttävää on, että jopa Charles Parham tuomitsi yksiselitteisesti Asuzu St. herätyksen, johon useimmat helluntaiuskonnot juontavat juurensa.
Näiden tosiasioiden lisäksi on kysymys William Samarinista, Toronton yliopiston kielitieteilijästä. Samarin julkaisi vuonna 1972 tutkimuksen, joka sisälsi hänen intensiivisen tutkimuksensa tulokset nykyaikaisen kielten puhumisen ilmiöistä. Hänen tutkimuksessaan paljastui useita hämmästyttäviä tosiasioita, jotka monet jatkumon kannattajat ja karismaatikot sivuuttavat vielä tänäkin päivänä. Hänen tutkimuksensa kattoi ryhmiä, kuten Appalakkien helluntailaisia, jotka harjoittavat käärmekäsiteltävää, ryhmiä Italiassa, Kanadassa, Jamaikalla ja jopa Alankomaissa. Mitä hän havaitsi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näiden tosiasioiden lisäksi on kysymys William Samarinista, Toronton yliopiston kielitieteilijästä. Samarin julkaisi vuonna 1972 tutkimuksen, joka sisälsi hänen intensiivisen tutkimuksensa tulokset nykyaikaisen kielten puhumisen ilmiöistä. Hänen tutkimuksessaan paljastui useita hämmästyttäviä tosiasioita, jotka monet jatkumon kannattajat ja karismaatikot sivuuttavat vielä tänäkin päivänä. Hänen tutkimuksensa kattoi ryhmiä, kuten Appalakkien helluntailaisia, jotka harjoittavat käärmekäsiteltävää, ryhmiä Italiassa, Kanadassa, Jamaikalla ja jopa Alankomaissa. Mitä hän havaitsi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakanuudessa ajatukset ja seremoniat sekoittuivat keskenään.
Mutta sitä ennen varhainen kristinusko oli omaksunut keskeisiä elementtejä, joita löydämme pakanallisista uskonnoista Rooman valtakunnan aikana. Siellä oli paljon kultteja ja pakanallisia kultteja, ja sen monet mysteeriuskonnot Rooman valtakunnassa olivat melko löyhästi järjestäytyneitä. Egyptiläisillä ja kreikkalaisilla oli kuitenkin hyvin voimakas vaikutus.
Kreikkalaiset olivat sekoittaneet monia uskonnollisia elementtejä ennen roomalaisia, ja roomalaiset sisällyttivät niitä, toisinaan eri jumalien nimillä. Timaioksessa, joka on hänen maailmankaikkeuden teoriansa esittely, Platon kehitti myös teoriansa sielusta. Kiintotähtien sfäärin tuolla puolen on jumalallisen valtakunta. Kiinteiden tähtien sfääri, jota jumalallinen liikuttaa, kääntyy jatkuvasti. Jokaisen sielun alkuperäinen koti on jossakin kiintotähdessä.
Platon sai vaikutteita pythagoralaisilta, jotka antoivat musiikille, geometrialle ja tähtitieteelle uskonnollisia arvoja ja jotka löysivät kreikkalaisten myyttisten tarinoiden taakse kätketyn uskonnollisen tai filosofisen merkityksen. Ja Pythagoraan vaikutti vahvasti egyptiläinen aineisto (Naess). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakanuudessa ajatukset ja seremoniat sekoittuivat keskenään.
Mutta sitä ennen varhainen kristinusko oli omaksunut keskeisiä elementtejä, joita löydämme pakanallisista uskonnoista Rooman valtakunnan aikana. Siellä oli paljon kultteja ja pakanallisia kultteja, ja sen monet mysteeriuskonnot Rooman valtakunnassa olivat melko löyhästi järjestäytyneitä. Egyptiläisillä ja kreikkalaisilla oli kuitenkin hyvin voimakas vaikutus.
Kreikkalaiset olivat sekoittaneet monia uskonnollisia elementtejä ennen roomalaisia, ja roomalaiset sisällyttivät niitä, toisinaan eri jumalien nimillä. Timaioksessa, joka on hänen maailmankaikkeuden teoriansa esittely, Platon kehitti myös teoriansa sielusta. Kiintotähtien sfäärin tuolla puolen on jumalallisen valtakunta. Kiinteiden tähtien sfääri, jota jumalallinen liikuttaa, kääntyy jatkuvasti. Jokaisen sielun alkuperäinen koti on jossakin kiintotähdessä.
Platon sai vaikutteita pythagoralaisilta, jotka antoivat musiikille, geometrialle ja tähtitieteelle uskonnollisia arvoja ja jotka löysivät kreikkalaisten myyttisten tarinoiden taakse kätketyn uskonnollisen tai filosofisen merkityksen. Ja Pythagoraan vaikutti vahvasti egyptiläinen aineisto (Naess).https://www.ucg.org/vertical-thought/paganism-in-christianity
Pakanallisuus kristinuskossa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.ucg.org/vertical-thought/paganism-in-christianity
Pakanallisuus kristinuskossaJoulu
Muinaisessa Ranskassa ja Britanniassa druidit järjestivät talvipäivänseisauksen aikaan 12-päiväisen juhlan. He uskoivat, että se oli vuotuisen taistelun huipentuma kuolemaa edustavan jääjättiläisen ja elämää edustavan auringonjumalan välillä. He rakensivat suuria nuotioita kannustaakseen ja auttaakseen mestariaan, aurinkoa. Druidit ja muut pakanalliset johtajat tiesivät, kuten mekin nykyään, että päivät pitenevät aina, kun kalenteri etenee talven kautta kohti kevättä, riippumatta heidän vuodenaikarituaaleistaan - mutta silti he pitivät niistä kiinni (L. W. Cowie ja John Selwyn Gummer, The Christian Calendar, 1974, s. 22). Valitettavasti niin tekee suuri osa kristinuskosta nykyäänkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joulu
Muinaisessa Ranskassa ja Britanniassa druidit järjestivät talvipäivänseisauksen aikaan 12-päiväisen juhlan. He uskoivat, että se oli vuotuisen taistelun huipentuma kuolemaa edustavan jääjättiläisen ja elämää edustavan auringonjumalan välillä. He rakensivat suuria nuotioita kannustaakseen ja auttaakseen mestariaan, aurinkoa. Druidit ja muut pakanalliset johtajat tiesivät, kuten mekin nykyään, että päivät pitenevät aina, kun kalenteri etenee talven kautta kohti kevättä, riippumatta heidän vuodenaikarituaaleistaan - mutta silti he pitivät niistä kiinni (L. W. Cowie ja John Selwyn Gummer, The Christian Calendar, 1974, s. 22). Valitettavasti niin tekee suuri osa kristinuskosta nykyäänkin.Se, mitä nykyään pidetään Kristuksen syntymän juhlana, alkoi pakanallisena keskitalven juhlana. Yksi tämän juhlan epäraamatullisista perinteistä on viherkasvien käyttö. Vihreillä kasveilla koristelu joulukuun lopusta tammikuun alkuun oli yksi druidien tavoista "kunnioittaa ja rohkaista" auringonjumalaa talvipäivänseisauksen aikaan. Perheet kaatoivat yleensä ikivihreän puun ja toivat sen kotiinsa, jossa se koristeltiin ja asetettiin näkyvälle paikalle. Keskiajalla tämä pakanallinen rituaali säilyi, ja lopulta sitä muokattiin ja sille annettiin kristillinen leima, kun roomalaiskatoliset lähetyssaarnaajat pyrkivät saamaan ihmiset palvomaan Jumalan poikaa eikä auringonjumalaa. Aikanaan saksalaiset siirtolaiset toivat ikivihreiden puiden koristelun Amerikkaan, jossa se on kukoistanut. Kuten olet ehkä jo arvannutkin, myös kuuluisan joululaulun "Joulun kaksitoista päivää" ovat peräisin pakanallisesta juhlasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, mitä nykyään pidetään Kristuksen syntymän juhlana, alkoi pakanallisena keskitalven juhlana. Yksi tämän juhlan epäraamatullisista perinteistä on viherkasvien käyttö. Vihreillä kasveilla koristelu joulukuun lopusta tammikuun alkuun oli yksi druidien tavoista "kunnioittaa ja rohkaista" auringonjumalaa talvipäivänseisauksen aikaan. Perheet kaatoivat yleensä ikivihreän puun ja toivat sen kotiinsa, jossa se koristeltiin ja asetettiin näkyvälle paikalle. Keskiajalla tämä pakanallinen rituaali säilyi, ja lopulta sitä muokattiin ja sille annettiin kristillinen leima, kun roomalaiskatoliset lähetyssaarnaajat pyrkivät saamaan ihmiset palvomaan Jumalan poikaa eikä auringonjumalaa. Aikanaan saksalaiset siirtolaiset toivat ikivihreiden puiden koristelun Amerikkaan, jossa se on kukoistanut. Kuten olet ehkä jo arvannutkin, myös kuuluisan joululaulun "Joulun kaksitoista päivää" ovat peräisin pakanallisesta juhlasta.
Perinteiset kristilliset opit
Valitettavasti jotkin perustavanlaatuisimmista asioista, joihin useimmat kristityiksi tunnustautuvat uskovat, ovat peräisin muinaisesta pakanuudesta eivätkä niinkään Raamatusta. Ajatus siitä, että ihmisillä on kuolematon sielu, opetettiin ensimmäisen kerran muinaisessa Egyptissä ja Babyloniassa. Myös kreikkalaiset opettivat, että sielu erottuisi kuoleman hetkellä fyysisestä ruumiista (Jewish Encyclopedia, 1941, Vol. 6, s. 564, 566, "Immortality of the Soul"). Tämä ajatus sulautui kristinuskoon kreikkalaisesta filosofiasta. Se ei tullut innoitetusta Raamatusta.
Muinaiset egyptiläiset kehittivät käsitteen taivaaseen pääsemisestä. Heidän mytologiassaan jumala Osiris tapettiin, mutta herätettiin sitten henkiin, minkä jälkeen hän siirtyi kaukaiseen taivaalliseen valtakuntaan. Egyptiläiset päättelivät, että jos hän pystyi tähän, niin myös ihmiset voisivat seurata häntä (Lewis Browne, This Believing World, s. 83-84). Tämä taivaallinen palkinto oli keskeinen opetus useissa muinaisissa mysteeriuskonnoissa - mutta ei heprealaisten tai varhaiskristittyjen uskonnossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perinteiset kristilliset opit
Valitettavasti jotkin perustavanlaatuisimmista asioista, joihin useimmat kristityiksi tunnustautuvat uskovat, ovat peräisin muinaisesta pakanuudesta eivätkä niinkään Raamatusta. Ajatus siitä, että ihmisillä on kuolematon sielu, opetettiin ensimmäisen kerran muinaisessa Egyptissä ja Babyloniassa. Myös kreikkalaiset opettivat, että sielu erottuisi kuoleman hetkellä fyysisestä ruumiista (Jewish Encyclopedia, 1941, Vol. 6, s. 564, 566, "Immortality of the Soul"). Tämä ajatus sulautui kristinuskoon kreikkalaisesta filosofiasta. Se ei tullut innoitetusta Raamatusta.
Muinaiset egyptiläiset kehittivät käsitteen taivaaseen pääsemisestä. Heidän mytologiassaan jumala Osiris tapettiin, mutta herätettiin sitten henkiin, minkä jälkeen hän siirtyi kaukaiseen taivaalliseen valtakuntaan. Egyptiläiset päättelivät, että jos hän pystyi tähän, niin myös ihmiset voisivat seurata häntä (Lewis Browne, This Believing World, s. 83-84). Tämä taivaallinen palkinto oli keskeinen opetus useissa muinaisissa mysteeriuskonnoissa - mutta ei heprealaisten tai varhaiskristittyjen uskonnossa.Jopa jotkin Jeesusta koskevat kristilliset opetukset ovat peräisin pikemminkin pakanuudesta kuin Raamatusta. Babylonian mytologiassa Ishtarista väitettiin, että hänellä oli poika nimeltä Tammuz. Hän kuoli joka vuosi, mutta syntyi uudelleen keväällä. Sekä äidin että lapsen babylonialainen kunnioitus vaikutti kristinuskon myöhempiin versioihin, joissa Jeesuksen äitiä Mariaa jumaloitiin yhtä paljon kuin Jeesusta itseään (Sir James Frazer, The Golden Bough, 1993, s. 326). Tämä on ristiriidassa Raamatun kanssa, joka kunnioittaa Mariaa mutta ei tavallista ihmistä - ainoastaan Kristusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopa jotkin Jeesusta koskevat kristilliset opetukset ovat peräisin pikemminkin pakanuudesta kuin Raamatusta. Babylonian mytologiassa Ishtarista väitettiin, että hänellä oli poika nimeltä Tammuz. Hän kuoli joka vuosi, mutta syntyi uudelleen keväällä. Sekä äidin että lapsen babylonialainen kunnioitus vaikutti kristinuskon myöhempiin versioihin, joissa Jeesuksen äitiä Mariaa jumaloitiin yhtä paljon kuin Jeesusta itseään (Sir James Frazer, The Golden Bough, 1993, s. 326). Tämä on ristiriidassa Raamatun kanssa, joka kunnioittaa Mariaa mutta ei tavallista ihmistä - ainoastaan Kristusta.
Tammuzin kaldealainen symboli oli kirjain tau, joka on san-serif-kirjaimella kirjoitettu "t" ja jota yleisesti pidetään ristinä (Babylonian Mystery Religion, s. 51; Vine's, "Cross, Crucify"). Vaikka Raamattu todellakin opettaa, että Jeesus ristiinnaulittiin, ristiinnaulitsemisen muodosta ei ole tietoa. Tuohon aikaan roomalaiset käyttivät erimuotoisia pystypaaluja, joista osa oli ristipalkeilla ja osa ilman. Raamattu ei anna mitään viitteitä siitä, että alkukirkko olisi koskaan käyttänyt ristiä uskonnollisena symbolina, mutta useat pakanalliset uskonnot olivat käyttäneet sitä jo vuosisatoja ennen Kristuksen syntymää.
Miten palvoa Jumalaa
Miksi suuri osa nykyajan kristillisistä rituaaleista ja uskomuksista perustuu muinaisiin pakanallisiin käytäntöihin eikä niinkään Raamattuun? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tammuzin kaldealainen symboli oli kirjain tau, joka on san-serif-kirjaimella kirjoitettu "t" ja jota yleisesti pidetään ristinä (Babylonian Mystery Religion, s. 51; Vine's, "Cross, Crucify"). Vaikka Raamattu todellakin opettaa, että Jeesus ristiinnaulittiin, ristiinnaulitsemisen muodosta ei ole tietoa. Tuohon aikaan roomalaiset käyttivät erimuotoisia pystypaaluja, joista osa oli ristipalkeilla ja osa ilman. Raamattu ei anna mitään viitteitä siitä, että alkukirkko olisi koskaan käyttänyt ristiä uskonnollisena symbolina, mutta useat pakanalliset uskonnot olivat käyttäneet sitä jo vuosisatoja ennen Kristuksen syntymää.
Miten palvoa Jumalaa
Miksi suuri osa nykyajan kristillisistä rituaaleista ja uskomuksista perustuu muinaisiin pakanallisiin käytäntöihin eikä niinkään Raamattuun?Kielilläpuhuminen ON Pyhän Hengen kasteen merkki
Ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kielilläpuhuminen ON Pyhän Hengen kasteen merkki
Ei ole.Glossolalia ei ole kristillinen ilmiö. Itse asiassa Jeesus viittaa Raamatussa glossolaliaan pakanallisena käytäntönä. (Matt 6:7)
Platonin kolmessa eri dialogissa hän viittaa ekstaattiseen puheeseen, joka on käsittämätöntä, samoin kuin Vergilius Aeneiksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Platonin kolmessa eri dialogissa hän viittaa ekstaattiseen puheeseen, joka on käsittämätöntä, samoin kuin Vergilius Aeneiksessa.Glossolaliaa esiintyi Eleusinuksen, Dionysian ja Orfin mysteeriuskonnoissa sekä Mithran ja Osiriksen muinaisissa kulteissa. Myös sibyllien ja pythialaisten tiedettiin harjoittaneen glossolaliaa ja ekstaattista puhetta transsin aiheuttamissa tiloissa. Muiden ekstaattisten ja shamanististen käytäntöjen joukossa on myös glossolaliaa.
- Anonyymi
>>Suomentakaa niin että jokainen ymmärtää<<
Googlen kääntäjällä on jokaisen helppo itse suomentaa
https://translate.google.com/?hl=fi&tab=TT&sl=en&tl=fi&op=translate
Cessationists: Nämä ovat uskovia, jotka uskovat, että hengelliset lahjat, kuten profetia ja parantaminen, oli tarkoitettu vain tietyksi ajaksi vahvistamaan evankeliumin saarnaa. He uskovat, että Jumala voi tehdä asioita, kuten parantaa suvereenisti, mutta he eivät usko, että Hän tekee sen ihmisten kautta, kuten Hän teki Apostolien teoissa. Suosittuja lopettajia ovat John MacArthur, R.C Sproul jne.
Teologiset karismaatikot: Nämä ovat uskovia, jotka teologisesti uskovat hengellisiin lahjoihin, mutta eivät välttämättä "jahda niitä". Yleisesti käytetty termi on "avoin mutta varovainen". He ovat yleensä teologisesti erittäin viisaita, mutta varovaisia nykyajan karismaattisia mielenosoituksia kohtaan. Näitä ovat muun muassa D A Carson, Wayne Grudem- Anonyymi
Selkeät karismaatikot: Nämä ovat uskovia, jotka uskovat, että hengelliset lahjat ovat edelleen tätä päivää varten, uskovat jokaisen kirkon jäsenen kävelevän niissä ja painostavat ihmisiä kulkemaan niissä noudattaen tiukkoja pyhien kirjoitusten ohjeita heidän suhteensa. He ovat intohimoisia tarkasta teologiasta ja he osoittavat aktiivisesti Hengen lahjoja. Tämä luettelo (joka sisältää sekä kalvinisteja että arminialaisia) sisältäisi Sam Storms, Mike Pilavachi jne.
Outo karismaattinen: Nämä ovat henkilöitä, jotka uskovat, että hengelliset lahjat ovat tätä päivää, mutta eivät noudata pyhien kirjoitusten ohjeita. Siellä missä he väittävät tekevänsä, he käyttävät virheellistä ja epätavallista tapaa tulkita pyhiä kirjoituksia. Välttääkseni turhat keskustelut, jotka vievät pois tämän blogin viestin, en lisää tähän luetteloon nimiä
- Anonyymi
https://thecripplegate.com/carson-and-the-gift-of-tongues-or-something/
UT:ssa kielillä puhumisen lahja oli kyky puhua todellisilla kielillä. Melkein jokainen NT-tutkija myöntää sen. Carson vahvistaa myös tämän, ja hänen tapauksensa on kiistaton. Tätä silmällä pitäen on olemassa vain kaksi puoliluotettavaa tapaa legitimoida "kielten" nykyaikainen käyttö.
Yksi on sanoa, että se, mitä tänään tapahtuu, on todellista tunnettua kieltä. Paikallisessa helluntaiseurakunnassa kuulet jotain kieltä, jota et yksinkertaisesti tunne, kuten swahili. Mutta nauhurien ja lentokoneiden (ja kielitieteen alan) myötä nämä väitteet ovat todella kestämättömiä. Carson jopa myöntää, että näin on.- Anonyymi
Sen sijaan Carson valitsee toisen lähestymistavan, jota kutsun Vern Poythressin tapaksi: myönnä, että UT-kielet olivat todellisia kieliä, ja myönnä myös, että nykypäivän kielten käyttö ei ole puhumista todellisilla kielillä. Mutta jos näin on, miksi Poythress sanoo, että lahja on edelleen kesken? Koska se, mitä tänään tapahtuu, Poythress väittää, on analogista UT:n kielillä puhumisen lahjan kanssa. Se ei ehkä ole sama asia, mutta se on sama asia. Tätä näkemystä on kritisoitu yllättävän hyvin Pyromaniacsissa, enkä käsittele sitä tässä uudelleen.
Tämä tuo meidät takaisin Showing the Spiritin oudolle osalle, jossa Carson puolustaa tätä näkemystä. Hän myös myöntää, että UT:n lahja oli todellisia kieliä. Mutta nykyään puhutut kielet, hän kirjoittaa, ovat enemmän kuin tietokonekieli (kuvassa sian latina koodattuina) kuin swahili. Vaikka ihmisten kieli on tulkittavissa, Carsonin ymmärrys nykyajan kielten lahjasta on, että se on aivan kuin oikea kieli, paitsi että sitä ei voi tulkita. Kielet saattavat kuulostaa hölynpölyltä, mutta tämä johtuu siitä, että meillä ei ole avainta koodin avaamiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen sijaan Carson valitsee toisen lähestymistavan, jota kutsun Vern Poythressin tapaksi: myönnä, että UT-kielet olivat todellisia kieliä, ja myönnä myös, että nykypäivän kielten käyttö ei ole puhumista todellisilla kielillä. Mutta jos näin on, miksi Poythress sanoo, että lahja on edelleen kesken? Koska se, mitä tänään tapahtuu, Poythress väittää, on analogista UT:n kielillä puhumisen lahjan kanssa. Se ei ehkä ole sama asia, mutta se on sama asia. Tätä näkemystä on kritisoitu yllättävän hyvin Pyromaniacsissa, enkä käsittele sitä tässä uudelleen.
Tämä tuo meidät takaisin Showing the Spiritin oudolle osalle, jossa Carson puolustaa tätä näkemystä. Hän myös myöntää, että UT:n lahja oli todellisia kieliä. Mutta nykyään puhutut kielet, hän kirjoittaa, ovat enemmän kuin tietokonekieli (kuvassa sian latina koodattuina) kuin swahili. Vaikka ihmisten kieli on tulkittavissa, Carsonin ymmärrys nykyajan kielten lahjasta on, että se on aivan kuin oikea kieli, paitsi että sitä ei voi tulkita. Kielet saattavat kuulostaa hölynpölyltä, mutta tämä johtuu siitä, että meillä ei ole avainta koodin avaamiseen.Todennäköisesti nykyajan kielilläpuhuminen on hölynpöyä kuten myös profetiat.
Tämä on hyvä teksti tämän ketjun aiheeseen.
[ÄÄNIKIRJA] Vierasta Tulta - Luku 12 - Avoin kirje ihmelahjojen jatkumiseen uskoville ystäville
https://www.youtube.com/watch?v=0vLqtxmX1eY&list=PLVQJwogrloeuMBOhWo02swutKrsXs2UbP&index=13&t=790s
Jos haluat lukea lisää hyvää tekstiä liittyen karismaattisuuteen niin kristitynfoorumilla Juhani Aitomaa, Jouko Nieminen ja Olavi Peltola. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todennäköisesti nykyajan kielilläpuhuminen on hölynpöyä kuten myös profetiat.
[ÄÄNIKIRJA] Vierasta Tulta - Luku 12 - Avoin kirje ihmelahjojen jatkumiseen uskoville ystäville
https://www.youtube.com/watch?v=0vLqtxmX1eY&list=PLVQJwogrloeuMBOhWo02swutKrsXs2UbP&index=13&t=790s
Jos haluat lukea lisää hyvää tekstiä liittyen karismaattisuuteen niin kristitynfoorumilla Juhani Aitomaa, Jouko Nieminen ja Olavi Peltola.*Älä usko, että olet saanut Pyhän Hengen kastetta ellet puhu kielillä.*
Mitä tarkoitat? Kenties: Glossolaliaa esiintyy kaikissa maailman kolkissa. Se on hyvin yleistä pakanauskonnoissa ympäri maailman. Niihin kuuluvat Sudanin shamaanit, shango-kultti Länsi-Afrikan rannikolla, zor-kultti Etiopiassa, voodoo-kultti Haitissa sekä Etelä-Amerikan ja Australian alkuperäiskansojen uskonnot.
Tai sitten: Näihin lausahduksiin liittyi joskus läsnäolijoiden fyysinen parantuminen. Vergilius (70-19 eKr.) kertoo, että Sibyllian papitar yhdisti rukoillessaan henkensä Apollon-jumalan kanssa ja puhui oudoilla kielillä.
Tai sitten: Lisäksi glossolalista puhetta esiintyy muissakin uskonnoissa. Eräät MUSLIMIT, eräs Grönlannin eskimoheimo, jolla on yksilön johtamia jumalanpalveluksia, joissa he lyövät rumpuja, laulavat ja tanssivat, tanssivat paljon alastomasti ja harjoittavat glossolaliaa, ja Tiibetissä on buddhalaisten keskuudessa ryhmä, joka harjoittaa glossolaliaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todennäköisesti nykyajan kielilläpuhuminen on hölynpöyä kuten myös profetiat.
Jos haluat lukea lisää hyvää tekstiä liittyen karismaattisuuteen niin kristitynfoorumilla Juhani Aitomaa, Jouko Nieminen ja Olavi Peltola.Juhan Aitomaan kirja "Uusi viini juovuttaa". karismaattisuudestya japalstan aiheesta. Suosittelen.
- Anonyymi
Sessationismi opetusta Porvoon Rebasta:
"Pahimmillaan demonista" - Tätä äänitettä ei alun perin tarkoitettu julkaistavaksi
https://www.youtube.com/watch?v=NAuo3iK_aSo&t=833s- Anonyymi
Raamattu: "eiväthän kaikki puhu kielillä" 1 Kor: 12: 30
Pyhä Henki annetaan kasteessa:
saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 381. Koska Raamattu on täysin riittävä Kristuksen tuntemiseen ja Häneen uskomiseen, hylkäämme uskomuksen pelastuksen saavuttamisesta Kristuksessa sakramenttien, näkyjen tai unien kautta.
2. Usko on ainut vanhurskauttamisen väline. Usko ei ole ansiollista.
3. Pelastavaan uskoon sisältyy tieto (notitia), myöntyminen (assensus) ja luottamus (fiducia).
https://www.gracebaptist.fi/fi/rakkaudesta-totuuteen-95-uutta-teesia/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38miksi se on niin vaikeaa lainata koko asiaa ja ottaa sieltä vain kastesanan esiin , miksi?
siinähän sanotaan että tehkää parannus ja kääntykää sitten vasta kasteen vuoro ja pyhän hengen osuus on viimeisenä.
miljonat ovat saaneet pyhän hengen vaik amissä järjestyksessä mutta kukaan terveesti uskoontullut ei ota kastetta ennenkuin on uskoontullut.
paitsi lutterin kirkossa, siellä vain kaste on tapetilla kaikki muu on suorastaan kiellettyä.
eikä siellä mitään uudestisyntyneitä ole ei edes papeilla ole koko asiasta mitään tietoa ja kokemusta vielä vähemmän.
lutterinkirkolla ei ole mitään annettavaa sielun pelastumisen suhteen, kaffia kyllä saa kirkkoseurojen jälkeen ja pullanpalan se on siinä ja mailman kallein hautapaikka lopuksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38Kielilläpuhumista on monta lajia, mistä lainaaja tietää mitä siinä tarkoitetaan kun sanotaan ettei kaikki puhu kielillä!
tuollaista o n sakastin ovesta paiskotut kommentit, yhtä tyhjän kanssa kun mitään ei ymmärretä, lukutaito on ainut jolla pelataan, ja silläkin useimmiten väärin j a miten sattuu sopimaan omiin ja katkismuksen käsityksiin.
kummallista ettei kukaan vänkää siitä kuinka aurinko kiertää tapulia, olihan sekin yksi argumentti jolla kirkollinen ylivalta j asokeus otti hengen jos sitä epäili ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kielilläpuhumista on monta lajia, mistä lainaaja tietää mitä siinä tarkoitetaan kun sanotaan ettei kaikki puhu kielillä!
tuollaista o n sakastin ovesta paiskotut kommentit, yhtä tyhjän kanssa kun mitään ei ymmärretä, lukutaito on ainut jolla pelataan, ja silläkin useimmiten väärin j a miten sattuu sopimaan omiin ja katkismuksen käsityksiin.
kummallista ettei kukaan vänkää siitä kuinka aurinko kiertää tapulia, olihan sekin yksi argumentti jolla kirkollinen ylivalta j asokeus otti hengen jos sitä epäili !ei muuten ole sakastista.
ihan vaan tiedoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miksi se on niin vaikeaa lainata koko asiaa ja ottaa sieltä vain kastesanan esiin , miksi?
siinähän sanotaan että tehkää parannus ja kääntykää sitten vasta kasteen vuoro ja pyhän hengen osuus on viimeisenä.
miljonat ovat saaneet pyhän hengen vaik amissä järjestyksessä mutta kukaan terveesti uskoontullut ei ota kastetta ennenkuin on uskoontullut.
paitsi lutterin kirkossa, siellä vain kaste on tapetilla kaikki muu on suorastaan kiellettyä.
eikä siellä mitään uudestisyntyneitä ole ei edes papeilla ole koko asiasta mitään tietoa ja kokemusta vielä vähemmän.
lutterinkirkolla ei ole mitään annettavaa sielun pelastumisen suhteen, kaffia kyllä saa kirkkoseurojen jälkeen ja pullanpalan se on siinä ja mailman kallein hautapaikka lopuksi."siinähän sanotaan että tehkää parannus ja kääntykää sitten vasta kasteen vuoro ja pyhän hengen osuus on viimeisenä."
ahaa, sanooko sodomiitti että kaste tulee ennen Pyhän Hengen saamista???? Eikös se teidän oppi ollut ihan toinen? Onko se muuttunut.
ei nuo parhamit mitään uskovia ole, tuokin pedokääkkä kertoo täällä miten nai rippilapsia, hah onko uudestisyntyneen jutut sellaisia?=
mitään tietoa ei parhameilla ole uudestisyntymisestä, eikä annettavaa sielunsa kanssa tuskailevalle syntiselle, endaumenttia kyllä voi olla ja musiikkia ha heilumista sen tahdissa mutta ei tervettä evankeliumia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei muuten ole sakastista.
ihan vaan tiedoksi.Ei niin, siellä on vain raamatullista kielilläpuhumist
parhameissa on sitten sitä molotusta jolla ei ole tekemistä Raamatun kanssa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"siinähän sanotaan että tehkää parannus ja kääntykää sitten vasta kasteen vuoro ja pyhän hengen osuus on viimeisenä."
ahaa, sanooko sodomiitti että kaste tulee ennen Pyhän Hengen saamista???? Eikös se teidän oppi ollut ihan toinen? Onko se muuttunut.
ei nuo parhamit mitään uskovia ole, tuokin pedokääkkä kertoo täällä miten nai rippilapsia, hah onko uudestisyntyneen jutut sellaisia?=
mitään tietoa ei parhameilla ole uudestisyntymisestä, eikä annettavaa sielunsa kanssa tuskailevalle syntiselle, endaumenttia kyllä voi olla ja musiikkia ha heilumista sen tahdissa mutta ei tervettä evankeliumiaoikea käännös "kääntykää" engl.repent ennen kastetta, tarkoittaa syntisyyden tunnustamista ja siksi kasteelle menoa.
Muuten kaste jää pelkäksi vesipesuksi, eikä syntejä saa anteeksi, ellei ole syntinen kasteelle mennessään.
Johanneksen kaste ja Kristillinen kaste on vain syntisille tarkoitettu.
Apt.2
38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.
For the promise is unto you, and to your children
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Meitä ja meidän lapsia tämä lupaus tarkoittaa."
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinyt äitini kohtuun."
- Anonyymi
Helluntailaiset opettavat vääriin siinä, että kieilläpuhuminen olisi "kaikille tarkoitettu armolahja" ja "armolahja, jonka Pyhä Henki antaa aina ensin".
Näistä vääristä opeista johtuen moni kielilläpuhumaton uskova on saanut leiman "Hengellä kastamamaton". Vaikka uskova omaisi muita armolahjoja, niitä pidetään väärinä lahjoina (ties mistä lähteistä tulleina), koska he ovat niin jumiutuneita tähän omaan oppiinsa siitä, että uskovan pitää ensin saada kielilläpuhumisen lahja.- Anonyymi
Todennäköisesti se Azusa kadun hurmos ja Barratin hurmos oli vain joku uskonnollisen henkivallan aiheuttama kokemus. Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Barrat, Ylivainio ja torontolaisuus ovat samaa kundaliini energiaa mutta ilmenevät eri tavoin. Karismaattisuus on suuri lopun ajan eksytys.
- Anonyymi
Ja koska helluntailaiset ovat väärässä omassa lopunaikojen tempausopissa niin he ovat myös väärässä omassa Pyhän Hengen kaste opissa.
Kun ihminen tulee uskoon hän samalla saa Pyhän Hengen sisimpäänsä sekä hänet kastetaan Pyhässä Hengessä. Uudestisyntyminen on Raamatun Pyhän Hengen kaste.
Ihminen uudesti syntyy kun hän kääntyy pois synnistä ja uskoo Jeesukseen omana henkilökohtaisena pelastajana.
Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.- Anonyymi
suksi ny kuuseen , että "uudestisyntyminen " olisi ihmisen OMAN TEON kautta,
"t e , jotka olette uudestisyntyneet , ETTE KATOVASTA , vaan katoamattomasta siemenestä
Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta." 1 Piet: 1: 23
katoavaisen ihmisen oma teko , ei uudestisynnytä , vaan Jumalan "elävän ja pysyvän sanan
kautta"
helluntailainen väittää , että Jumalan "ELÄVÄ ja PYSYVÄ" sana elää vasta sitten , kun MINÄ
teen ratkaisun . . .
kristillinen kaste annetaan vedellä ja Jumalan ELVÄLLLÄ ja PYSYVÄLLÄ Sanalla :
"vedestä JA Hengestä" Joh: 3: 5 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"t e , jotka olette uudestisyntyneet , ETTE KATOVASTA , vaan katoamattomasta siemenestä
katoavaisen ihmisen oma teko , ei uudestisynnytä , vaan Jumalan "elävän ja pysyvän sanan
kautta"
helluntailainen väittää , että Jumalan "ELÄVÄ ja PYSYVÄ" sana elää vasta sitten , kun MINÄ
teen ratkaisun . . .
"vedestä JA Hengestä" Joh: 3: 5Ihmisen pitää ottaa Jeesus vastaan. Ihmisen pitää mennä Isän tykö Jeesuksen kautta.
Johanneksen evankeliumi:
1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen
14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kautta"
teen ratkaisun . . .
"vedestä JA Hengestä" Joh: 3: 5Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus, ja Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen pitää ottaa Jeesus vastaan. Ihmisen pitää mennä Isän tykö Jeesuksen kautta.
Johanneksen evankeliumi:
1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen
14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani>>>"Ihmisen pitää ottaa Jeesus vastaan"<<<
"KAIKKI te , jotka olette Kristukseen KASTETUT , olette KRISTUKSEN
päällenne pukeneet" Gal: 3: 27
"Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä , sillä yksi ja sama on kaikkien
Herra" Room: 10: 12 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>"Ihmisen pitää ottaa Jeesus vastaan"<<<
"KAIKKI te , jotka olette Kristukseen KASTETUT , olette KRISTUKSEN
päällenne pukeneet" Gal: 3: 27
"Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä , sillä yksi ja sama on kaikkien
Herra" Room: 10: 12edelliseen , "Isän kautta"
kristillinen kaste annetaan: "ISÄN ja Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN" Mt: 28: 19 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen pitää ottaa Jeesus vastaan. Ihmisen pitää mennä Isän tykö Jeesuksen kautta.
Johanneksen evankeliumi:
14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttaniJeesus selitti Nikodemukselle sen, miten uudesti syntyminen tapahtuu: Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Siis jokainen, joka katsoo uskossa ristille ylennettyyn Jumalan Poikaan, uudesti syntyy.
Herra sanoi Moosekselle: "Tee itsellesi käärme ja pane se tangon päähän, niin jokainen purtu, joka siihen katsoo, jää eloon".
Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.
- Anonyymi
helluntailaisuus kuuluu henkivaltoihin ja voimiin, ilmavallan hallitsijan vaikutuspiiriin
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.- Anonyymi
Hurmoshenki on sama asia kuin hurmahenki.
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.
Juud. 8
Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.
Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.
Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.
Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurmoshenki on sama asia kuin hurmahenki.
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.
Juud. 8
Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.
Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.
Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.
Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä.1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
hurmoskieli=glossolalia, siansaksaa, lampaan latinaa, merkityksetöntä molotusta, jolla ihmisiä eksytetään luulemaan, että kyse on Jumalasta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
hurmoskieli=glossolalia, siansaksaa, lampaan latinaa, merkityksetöntä molotusta, jolla ihmisiä eksytetään luulemaan, että kyse on Jumalasta1.Kor14:19 Yet in the church I had rather speak five words with my understanding, that by my voice I might teach others also, than ten thousand words in an unknown tongue.
unknown tongue
γλωσσα
glossa gloce-sah'
Strongin koodi 1100
=sisältöä vailla olevaa molotusta, siansaksaa, lampaa latinaa
- Anonyymi
Apt.2
oikea käännös "kääntykää" engl.repent ennen kastetta, tarkoittaa syntisyyden tunnustamista ja siksi kasteelle menoa.
Muuten kaste jää pelkäksi vesipesuksi, eikä syntejä saa anteeksi, ellei ole syntinen kasteelle mennessään.
Johanneksen kaste ja Kristillinen kaste on vain syntisille tarkoitettu.
Apt.2
38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.
For the promise is unto you, and to your children
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Meitä ja meidän lapsia tämä lupaus tarkoittaa."
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinyt äitini kohtuun."- Anonyymi
Hellutailaiset käsittävät koko kasteasian tahallaan väärin.
Heille kaste on pelkkä vesikaste, käännynnäiskaste, eli proselyyttikaste lahkoon liittymisen merkiksi.
Se vastaa sisällöltään Mikve-pesua, mikä tehtiin lihan saastaisuuksien vuoksi salassa kokonaan veden alla kuukautisten ja yhdynnnän jälkeen.
- Anonyymi
Don`t say!
- Anonyymi
Älä ota lennosta vastaan mitään helluntailaisten tyrkyttämiä henkijeesuksia.
- Anonyymi
Matt. 24:24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 24:24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä.Mitä vahempi jokin kirkkokunta on, sen varmemmin siellä on oikea oppi ja Henki.
Jumala on sama eilen, tänään ja iankkkisesti. Jumala ei muutu.
Uususkonnot, nuo kristinuskon paremmat painokset ja jäljitelmät on kavalia.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vahempi jokin kirkkokunta on, sen varmemmin siellä on oikea oppi ja Henki.
Jumala on sama eilen, tänään ja iankkkisesti. Jumala ei muutu.
Uususkonnot, nuo kristinuskon paremmat painokset ja jäljitelmät on kavalia.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.Katolinen pedofiilikirkko.
Anabaptistit tappanut Luterilainen kirkko.
Pyhimyksiä palvova Ortodoksikirkko ja ainainen neitsyt Maria.
Karmeaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katolinen pedofiilikirkko.
Anabaptistit tappanut Luterilainen kirkko.
Pyhimyksiä palvova Ortodoksikirkko ja ainainen neitsyt Maria.
Karmeaa!Portodoksikirkko siunaa putinin sotimista.
- Anonyymi
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli täysin pahojen henkivaltojen vallassa ja liitossa Paholaisen kanssa kun he helluntailikkeen perustivat ja organisoivat ja sille opit ja novumit suunnnitteli muiden Jenkkilahkojen johtajien oppeja mukaillen 1900-luvun alussa.
- Anonyymi
Heille ei tainnut kymmenenkäskyn laki käydä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heille ei tainnut kymmenenkäskyn laki käydä.
Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus. Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan.
- Anonyymi
Aloituksen videossa asia selvitettiin ymmärrettävästi.
Ja kielilläpuhuminen ei kuulu helluntailaisten omittavaksi. Se on Raamatussa oleva asia, joka kuuluu KAIKILLE uskoon tulleille. "Tahtoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä!" 1 Kor. 14:5.- Anonyymi
Uskosta osattomat syntiset ei voi saada Pyhää Henkeä. Sana ilmoittaa: Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti. Ensin on Sanan kuuleminen, sille usko tulee kuulemisen kautta. Uskoon tulon jälkeen Jumala antaa Pyhän Hengen omaisuutensa sinetiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskosta osattomat syntiset ei voi saada Pyhää Henkeä. Sana ilmoittaa: Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti. Ensin on Sanan kuuleminen, sille usko tulee kuulemisen kautta. Uskoon tulon jälkeen Jumala antaa Pyhän Hengen omaisuutensa sinetiksi.
raamattu sanoo selvästi:
"kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi , silloin te
saatte Pyhän Hengen lahjan,
sillä teille ja teidän lapsillenne tämä LUPAUS on ANNETTU" Apt: 2: 38-39
"Sillä Jumala ei katso henkilöön" Room: 2: 11
- Anonyymi
Aloittaja on väärässä. Kielillä puhuminen ei ole mikään varma merkki Pyhän Hengen kasteesta.
Väärissä uskonnoissa ostaan tehdä ihmeitä, eivätkä ne tule Jumalasta. Shamaanit ja gurut osaavat puhua kielillä, eikä se tule Jumalasta. Väärät profeetat osaavat tehdä ihmeitä. Kielillä puhuminen ei ole varma merkki täyttymisestä Pyhästä Hengestä.
5 Teidän tulee seurata vain Herraa, Jumalaanne, pelätä häntä, noudattaa hänen käskyjään, totella häntä ja pysyä hänen uskollisina palvelijoinaan.- Anonyymi
Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat. Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat. Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin.
Raamatun sanaa täällä melko paljon , ja ihan luku ja jae kerrottuna.
onko sekin vainoamista . . .
- Anonyymi
Helluntaiseurakunnan veteraanisaarnaajan opetus kielilläpuhumisesta:
https://youtu.be/5xA2lncXhUw- Anonyymi
Kannattaa opetella taivaan tavoille, ja pitää Jumalan antama sapatti pyhäpäivänä.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa opetella taivaan tavoille, ja pitää Jumalan antama sapatti pyhäpäivänä.
1234567---1234567---, se sapatti, jota meuhkaat ja jolle olet elämäsi antanut, on paha henkivalta. Et pysty kieltämään!
- Anonyymi00241
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
------
Sama Pyhä Henki on myös voiman Henki. Juuri uudestisyntynyt uskova on Kristuksen todistaja heti uudesti synnyttyään.
---------
”Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, joka sinussa on minun kätteni päällepanemisen kautta. Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen.
Älä siis häpeä todistusta Herrastamme äläkä minua, hänen vankiaan, vaan kärsi yhdessä minun kanssani vaivaa evankeliumin tähden, sen mukaan kuin Jumala antaa voimaa, hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja, mutta nyt ilmisaatettu meidän Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta, joka kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin kautta, jonka julistajaksi ja apostoliksi ja opettajaksi minä olen asetettu.”
2. Timoteuskirje 1:6-11
-----
Uuudestisyntyneen ihmisen Jumala asettaa Kristuksen ruumiiseen so. srk:aan syntymän hetkellä.
-------
”Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin; sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.”
1. Korinttilaiskirje 12:12-13 FB38
--------
Hengen lahjoihin joita Henki tahtonsa mukaan jakaa JO uudestisyntyneille kuuluu yhtenä kielillä puhumisen lahja. Se ei ole merkki uudestisyntymästä eikä "Hengelllä täyrtymisestä". . Mikäli olisi niin voisi vaatia myös muita Hengen jakamia lahjoja merkiksi "Hengellä täyttymisestä".
--------
”Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.”
1. Korinttilaiskirje 12:8-11 FB38
-----------
Paavali kirjoittaessaan Efeson srk: le ( (Ef.5. melkein koko luku ) kehoittaa heitä elämään Hengen eikä lihan mukaan . Jos he elävät lihan mukaan viiniä juoden tms. ei Hengen mukaan elämisellä ole sijaa. "Antakaa Hengen täyttää itsenne" sen sijaan että antaisitte viinin täyttää itsenne.
---------
”Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat, ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha. Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,( antakaa Hengen täyttää ) puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.”
Efesolaiskirje 5:15-20 FB38- Anonyymi00242
Miten Efeson srk:n jäsenet antoivat Hengen täyttää itseään? Siten että he elivät Hengen mukaan eikä lihan mukaan.Jumalan Henki ( Sana) sai sijaa heissä.
------
”puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.”
Efesolaiskirje 5:19-20 FB38
”Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.”
Kolossalaiskirje 3:16 FB38
Kun on täynnä Kristuksen Sanaa on täynnä Henkeä.
--------------
”Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
Roomalaiskirje 8:9 FB38
----------
”Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä, josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä, että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne, niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on, ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.”
Efesolaiskirje 3:14-19 FB38
-----------
”niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on, ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.”
Efesolaiskirje 3:18-19 FB38
>>>>oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden<<< Miten srk:sssa opetuksen kautta . Entä mitä sitten tapahtuu?
>>>>että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä<<< Mitä muuta " täyttymistä" Jumalan täyteyden lisäksi pitäisi saada???? - Anonyymi00243
Anonyymi00242 kirjoitti:
Miten Efeson srk:n jäsenet antoivat Hengen täyttää itseään? Siten että he elivät Hengen mukaan eikä lihan mukaan.Jumalan Henki ( Sana) sai sijaa heissä.
------
”puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.”
Efesolaiskirje 5:19-20 FB38
”Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.”
Kolossalaiskirje 3:16 FB38
Kun on täynnä Kristuksen Sanaa on täynnä Henkeä.
--------------
”Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
Roomalaiskirje 8:9 FB38
----------
”Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä, josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä, että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne, niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on, ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.”
Efesolaiskirje 3:14-19 FB38
-----------
”niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on, ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.”
Efesolaiskirje 3:18-19 FB38
>>>>oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden<<< Miten srk:sssa opetuksen kautta . Entä mitä sitten tapahtuu?
>>>>että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä<<< Mitä muuta " täyttymistä" Jumalan täyteyden lisäksi pitäisi saada????Henkeä ja Sanaa ei voi erottaa toisistaan. Ei Jumala ole jaettavissa osiin!!
Isä, Poika ( Sana) ja Henki ovat yhtä. Jumala on yksi.
----------
”Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.”
Johannes 14:15-20 FB38
--------
”Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.”
Johannes 14:22-23 FB38
------------
”Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä — minä heissä, ja sinä minussa — että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.”
Johannes 17:22-23 FB38
--------
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413918Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3563041Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt131967Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101675Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41119- 71964
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar39884Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23831- 70808
- 44794