Ja taas uusi palstailupäivä edessä sinkut palstalla.

Anonyymi-ap

No mistäs aiheesta aiotte tänään kirjoitella?

15

183

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tehtaista. Täytyy vaan katsoa ottaako siihen taiteellisen näkökulman vai yhteiskunnallisen.

      • Anonyymi

        On täällä paljon ollut aiheita, jotka eivät liity sinkkuuteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On täällä paljon ollut aiheita, jotka eivät liity sinkkuuteen.

        Tehtaat periaatteessa liittyy. Oon pitempää jo ihmetelly, miksi tehdastyöläisillä oli aina koti ja perhe. Mutta johtuu siitä, kun mentiin pillin mukaan töihin ja kotiin. Ei sinne jääty ilta kahdeksaan, vaan mentiin lavatansseihin. Ja sieltä ne puolisot löyty. Nykysin kun työpaikoilla lähes asutaan ja illat ollaan niin väsyneitä, ettei mihinkään enää jaksa ja kaadutaan suoraan sänkyyn, kun tullaan työstä.


      • JeroP kirjoitti:

        Tehtaat periaatteessa liittyy. Oon pitempää jo ihmetelly, miksi tehdastyöläisillä oli aina koti ja perhe. Mutta johtuu siitä, kun mentiin pillin mukaan töihin ja kotiin. Ei sinne jääty ilta kahdeksaan, vaan mentiin lavatansseihin. Ja sieltä ne puolisot löyty. Nykysin kun työpaikoilla lähes asutaan ja illat ollaan niin väsyneitä, ettei mihinkään enää jaksa ja kaadutaan suoraan sänkyyn, kun tullaan työstä.

        Patruunat jotenkin järjesti tuotannon niin, että oli sopivasti isoja töitä ja naisten töitä. Naisten töitä ei tarvittu yhtä paljon, koska jonkun piti olla kotona katsomassa kakaroiden perään. Maatalousyhteiskunnassa kakarat saattoi usein ottaa töihin mukaan, mutta tehtaiden pallotahtisuudessa niille ei yleensä ollut tilaa.

        Kyllähän työpäivät oli helvetin pitkiä alkuvaiheessa ja aika vaarallistakin oli.

        Sinkuille ei niin ollut tilaa, koska ei joka ukolle ja akalle ollut varaa ylläpitää omaa hellaa ja huonetta.


      • scrg kirjoitti:

        Patruunat jotenkin järjesti tuotannon niin, että oli sopivasti isoja töitä ja naisten töitä. Naisten töitä ei tarvittu yhtä paljon, koska jonkun piti olla kotona katsomassa kakaroiden perään. Maatalousyhteiskunnassa kakarat saattoi usein ottaa töihin mukaan, mutta tehtaiden pallotahtisuudessa niille ei yleensä ollut tilaa.

        Kyllähän työpäivät oli helvetin pitkiä alkuvaiheessa ja aika vaarallistakin oli.

        Sinkuille ei niin ollut tilaa, koska ei joka ukolle ja akalle ollut varaa ylläpitää omaa hellaa ja huonetta.

        Pallotahtisuus liittyy ehkä rytmiseem pallovoimisteluun, tehtaassa "voimisteltiin" pakkotahtisesti.


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍒 ­­N­y­­­m­­f­­o­­­m­­­a­­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18001644j

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Sinkkuuden onnesta. On ihanaa olla sinkku! Sinkut palstalla pitäisi puhua sinkkuudesta ja sen hienoudesta.

    • Tänään on jo puhututtanut julkimoiden seurustellut, liian pieni leuka ja liian suuri yle. Vielä on agendana puhua viinan juomisesta, nykyajan naisten kelvottomuudesta ja lankarullien valmistuksesta 1800-luvulla. Sitten voi vielä muistella vanhoja hyviä aikoja kun palsta ei vielä ollut ihan yhtä pilalla.

    • Anonyymi

      Kilttien miesten oikeuksista seksiin ja rakkauteen sekä siitä miten feminismin pilaamat naiset kieltävät nuo asiat miehiltä.

      • Noita asioitahan ei kielletä yhtään keneltäkään yhtään kenenkään toimesta ellei yksilö sitten ihan itse mahdollisuutta niihin itseltään kiellä omalla käytöksellään ja asenteilleen. Kaikilla on niihin myös ihan yhtäläiset oikeudet ja mahdollisuudet.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Noita asioitahan ei kielletä yhtään keneltäkään yhtään kenenkään toimesta ellei yksilö sitten ihan itse mahdollisuutta niihin itseltään kiellä omalla käytöksellään ja asenteilleen. Kaikilla on niihin myös ihan yhtäläiset oikeudet ja mahdollisuudet.🙂.

        Asenteillaan.


    • Anonyymi

      Hukun kaiki! Te ootte iha tymiä!

      -tykimies-

    • Anonyymi

      Puhutaan loppuilta Mikkojuhanista. :D

    • Anonyymi

      Palstailun voisi luokitella urheilulajiksi.

    • Anonyymi

      Eiköhän päivän keskustelu aihe ole jotakuinkin RASISMI! Siitä keskustellaan paljon ja tullaan keskustelemaan; koska vain suomalaiset ovat rasisteja, jos tänäpäivänä uskaltavat arvostella ulkomaanlaista (uusio suomalaista).

      Odottakaas kun presidentinvaalit pyörähtävät käyntiin, jollei silloin viimeistään puida ex-ulkoministeri Haaviston tekemiä laittomuuksia; niin johan on ihme?
      Tuskin saadaan syytettä rasismista; jos ei mitenkään osoiteta sormella kalifaksiin muuttaneita kohtaan. Eihän täällä uskalleta kertoa niistä julmuuksista mitä siellä lapsille tappahtui.

      Vain Suomessa nämä uusiosuomalaiset sekä suomalaiset äidit; jätettiin kuulustelematta sekä oikeuteen joutumasta, selvistäkään lapsen heitteille jätöstä ja vaaraan joutumisesta! Päinvastoin; näitä naisia on suorastaan hellitty, saivat kotimatkan ja uudenkodin, lääkärintarkastukset ja lääkkeet ym. yhteiskunta vastaa rahoituksesta! Muualla maailmassa asioita on tutkittu; syyteitä nostettu ja vankilatuomioita tullut. Norjassa, Englannissa ja Saksassa on häkkiheilahtanut ja syystä! Lapset huostaanotettu ja saaneet sijaiskodit, sekä apua psyykkisiin oireisiin.

      Ainakin minä luin isisäidistä joka palasi Suomeen lastensa kanssa ja hänen 13 v tyttärensä oli kuulemma avioitunut isissotilaan kanssa. Eiköhän olisi aika selvittää tämäkin lastensuojeluun kuuluva asia perusteellisesti.
      Samoin kuten Haaviston pelastusoperaatio ja virkamiesten jyräys?

      On vahingollista olla syntyperäinen suomalainen; silloin voi herkästi joutua syytteeseen, kuten Päivi Räsänen! Ilmeisesti vielä kaikki oikeusasteet läpi!

      Ois kiva; jos porukka hieman kertoisi mielipiteitään näistä asioista!
      trollikka

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      151
      2942
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      95
      1594
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1507
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      365
      1390
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      121
      1381
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1195
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      15
      921
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      840
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      258
      806
    10. 55
      764
    Aihe