Ystävyys on vastavuoroista.
Se ei ylenkatso.
Siinä on turvassa ja luottamuksessa.
Ystävyys kuuntelee ja osoittaa: "olet tärkeä".
Kaikki eivät saa sitä omakseen.
Toisilla taas ystäviä voi olla monen monta.
Se ei kuitenkaan määritä ihmisarvoa,
niin hyvillä kuin pahoillakin on ystävänsä.
Mietin tänään sellaista, että....ystävyys on lahja.
Lightning
Ystävyyden lahja, runo
27
403
Vastaukset
Nätti runo,ajatelma sinulta. Olen kokouksessa. Hirveä meteli. Ihmiset nyyhkii, huutaa..puhuja on englantilainen. Nyt ne puhuvat kielillä..kohta vois lähtee kotiin.
- Anonyymi
Ei kuulosta kovin terveeltä ja rauhaa antavalta tuollainen tilaisuus.
Joskus pyrimme muiden mukana pitämään jotain sellaista normaalina, mikä ei ole.
Lightning - Anonyymi
Itse arvostaisin enemmänkin yhtä ainoaa ystävää kuin monia ihmisiä ympärillä, jotka tekevät ihmisen kaipuusta ja tarpeista suurta teatteria.
Lightning
- Anonyymi
Parantajan rooli on toinen kuin ystävyyden.
Ystävyydessä haavoittuvuuden alttius on vastavuoroista, se vaatii rohkeutta ja luottamusta.
En ole kasa johtoja, joita voisi kytkeä oikeanlaiseen jännitteeseen, olen ihminen.
Lightning- Anonyymi
En itse puhu kielillä mutta ei mulla sellaista mitään vastaan olo.mulle sopii vähän villi meikki.
Mitä sinä ystävältä toivot?voisinkominä olla ystäväsi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En itse puhu kielillä mutta ei mulla sellaista mitään vastaan olo.mulle sopii vähän villi meikki.
Mitä sinä ystävältä toivot?voisinkominä olla ystäväsi?En toivo mitään villejä kuvioita.
Se, että kysyy välillä kuulumisia ja osoittaa välittävänsä, olisi riittävää.
En tunne sinua, enkä siksi voi sanoa mitään ystävyyteen.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinä ystävältä toivot?voisinkominä olla ystäväsi?Tärkeää on sataprosenttinen luotettavuus ja hyväntahtoisuus, ettei käytä asioita vastaan. Arvostaa minua aidosti ihmisenä.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkeää on sataprosenttinen luotettavuus ja hyväntahtoisuus, ettei käytä asioita vastaan. Arvostaa minua aidosti ihmisenä.
LightningKetä sä tällä palstalla sitten tunnet?että kelpaisi ystäväksi?olet huhuillut samaa tietää ja vd:tä.mutta, olen surullinen että sanon tän :he eivät vastanneet.tämän vuoden aikana me ollaan puhuttu enemmän kuin sinä heidän kanssaan.
Ja jos ei tunneta niin ilmeisesti ei ole näköjään kiinnostusta tutustuakkaan.
En minäkään täydellinen ole, mutta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketä sä tällä palstalla sitten tunnet?että kelpaisi ystäväksi?olet huhuillut samaa tietää ja vd:tä.mutta, olen surullinen että sanon tän :he eivät vastanneet.tämän vuoden aikana me ollaan puhuttu enemmän kuin sinä heidän kanssaan.
Ja jos ei tunneta niin ilmeisesti ei ole näköjään kiinnostusta tutustuakkaan.
En minäkään täydellinen ole, muttaKukapa sitä olisi täydellinen.
En tunnista ihmisiä ilman nimimerkkiä tällä palstalla. Joidenkin kirjoittajien maneerit voivat olla tietenkin paljastavia.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukapa sitä olisi täydellinen.
En tunnista ihmisiä ilman nimimerkkiä tällä palstalla. Joidenkin kirjoittajien maneerit voivat olla tietenkin paljastavia.
LightningAuroraboreallis tässä....jaaha täytyypä keittää kahvia. Juoppokuskina kapakkojen sulkemisaikaa. No siinä tienaa.
En minäkään mitään villejä kuvioita kaipaa...mutta rakastan sitä ihmeellistä rauhaa joka tulee kun rukoilee.niin ne toisetkin. Onko se sitten villiä loppupeleissä. Rukouksesta siinä pohjimmiltaan on kyse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auroraboreallis tässä....jaaha täytyypä keittää kahvia. Juoppokuskina kapakkojen sulkemisaikaa. No siinä tienaa.
En minäkään mitään villejä kuvioita kaipaa...mutta rakastan sitä ihmeellistä rauhaa joka tulee kun rukoilee.niin ne toisetkin. Onko se sitten villiä loppupeleissä. Rukouksesta siinä pohjimmiltaan on kyse.Mietin rukouksesta, että kyse voi olla ehkä jokin tunnetila, jonka omat aivot tuottavat?
Kuskaatko sinä ystäviäsi baareissa? Olen halunnut kysyä sinulta sellaista...
Oletko aiemmin käyttänyt jotain muuta kuin alkoholia? Olet kertonut hepatiitista, mikä joskus sinulla ollut.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auroraboreallis tässä....jaaha täytyypä keittää kahvia. Juoppokuskina kapakkojen sulkemisaikaa. No siinä tienaa.
En minäkään mitään villejä kuvioita kaipaa...mutta rakastan sitä ihmeellistä rauhaa joka tulee kun rukoilee.niin ne toisetkin. Onko se sitten villiä loppupeleissä. Rukouksesta siinä pohjimmiltaan on kyse.Vd ei halunnut seuraani ehkä siksi ettei kyennyt minuun luottamaan, että olisin hyvä ja luotettava ystävä hänelle. Usein ihmiset haluavat suojella myös läheisiään.
Jos ihan aidossa elämässä olisit ystäväni, siihen on oikeasti muitakin kriteereitä. En halua esimerkiksi väkivallan uhkaa läheisilleni. En halua minua tai heitä satutettavan fyysisesti tai psyykkisesti ja jos ihminen kulkee juoppukuskina se ei vielä ole mitään erikoista yksistään, mutta jos ihminen kertoo muun muassa myös että hänen asunnossaan on majaillut ihmisiä, joilla on alkoholiongelma...välillä kirjoituksissasi on ollut kuvausta ystäviesi kuolemista...
En halua loukata, mutta joutuisit aika paljon todistamaan sitä, että voin sinuun luottaa...ja silloinkaan toki ihminen ei tällaisella alustalla voi olla varma kuka puhuu totta.
Kyse on reaaliteeteista, ei siitä, että ihmisarvoasi haluaisin alentaa tai kokisin sinusta pahaa...on oltava varovainen.
Lightning
- Anonyymi
Meininki
- Anonyymi
Älkää eksykö.
"huano seura hyvät tavat turmelee."
" Älkää juopuko" . Maksatko verot saamastasi ansiotuloista kun juopuneita kuskaat?
Sanot olevasi kristitty. Kysyin oletko uuvestisyntynyt. En saanut vastausta siihen.
Selef Urge- Anonyymi
Luulet olevasi hyvinkin etevä, mutta olet tolvana ja ihan suoraan sen voi sanoa, kiertelemättä...
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulet olevasi hyvinkin etevä, mutta olet tolvana ja ihan suoraan sen voi sanoa, kiertelemättä...
LightningNoh.1990-1992 käytin.1996 olin vapaa ja valmistuin päihdetyön tekijäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh.1990-1992 käytin.1996 olin vapaa ja valmistuin päihdetyön tekijäksi.
Välillä kyytsään -en mitään juoppoja-vaan ihan kunnollista porukkaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh.1990-1992 käytin.1996 olin vapaa ja valmistuin päihdetyön tekijäksi.
Ok. Mitä ajattelet tuosta ylemmästä kirjoituksestani. Millainen sinun elämäsi on nyt?
Mielestäni menneisyys ei määritä asioita.
Käyttäjät ovat varmasti paljolti itse uhreja, kaltoin kohdeltuja, paljon pahaa kokeneita. Se maailma on kuitenkin myös raaka.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Välillä kyytsään -en mitään juoppoja-vaan ihan kunnollista porukkaa...
Tämä kirjoitus ei jostain syystä näkynyt, kun kirjoitin viestejä..
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä kirjoitus ei jostain syystä näkynyt, kun kirjoitin viestejä..
LightningJuu,majoitin ystävääni, johon minulla on eräänlainen viha-rakkaussuhde.emme seurustele, koska en halua alkoholistia niin lähelle.
Kuolemantapauksia on ollut ja olen purkanut tuskaani niistä palstalle.mutta en minä ole heitä tappanut:-)))) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu,majoitin ystävääni, johon minulla on eräänlainen viha-rakkaussuhde.emme seurustele, koska en halua alkoholistia niin lähelle.
Kuolemantapauksia on ollut ja olen purkanut tuskaani niistä palstalle.mutta en minä ole heitä tappanut:-))))Ps.miksi sinä jäät roikkumaan ihmissuhteisiin, joita ei enään ole?et voi tietää vd ajatuksia miksi ei enää vastaa.yksi luonnollinen selitys voisi olla että hän ei viestisi ajankohtana ns.ollut langoilla,eikä siis nähnyt koko viestiäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ps.miksi sinä jäät roikkumaan ihmissuhteisiin, joita ei enään ole?et voi tietää vd ajatuksia miksi ei enää vastaa.yksi luonnollinen selitys voisi olla että hän ei viestisi ajankohtana ns.ollut langoilla,eikä siis nähnyt koko viestiäsi.
Ei se ole välttämättä tavanomaista että olisi tapana roikkua ihmissuhteissa.
Ja en välttämättä ihan realistisesti odota, että lukee täältä viestejä. Olen aiemmin lähettänyt hänelle viestejä ihan sähköpostiin, jota ei ole hänellä käytössä luultavasti, joskus tuli paluuviesti, ettei sähköpostia ole tms. Kyllähän minä sen tiedän, että halutessaan ihminen voisi ottaa myös itse yhteyttä, ei ota koska ei halua. Asiaan liittyy minulla tunnetiloja, jotka eivät ole käännettävissä pelkästään sellaisella ajattelulla, että ajattelisi järjen kautta.
Minulla on toisaalta tunne ettei hän pitäisi siitä, jos yrittäisin soittaa. En usko, että asia häntä vaivaa mitenkään ja luultavasti hän ei edes pidä minusta ihmisenä. Kysymys on siis asiassa lähinnä omista tunnetiloistani ja niiden kautta yritän ajatella asioista aina hänen parhaakseen. Hän ei oikeasti edes arvosta välittämistäni,
Tiedän kyllä...mutta en osaa itselleni tehdä mitään...kun esim ajan autoa....voi tulla jokin tunnetila ja aivoni ajattelee tätä ns ystävää...en siis koe itse hallitsevani sitä mielleyhtymää, joka on sekoitus rakkautta ja sekoitus kaipuuta....myös tietynlainen hyvän olon tunne, on assosiaatio häneen...myös tietyllä surulla on assosiaatio häneen...jotkut sanovat näkevänsä esim väreinä musiikkia jne vai miten se menee...niin luultavasti kyse on vähän samasta. On siis vaikea ehkä siksi unohtaa? Tai näin nyt asiaa näen tällä hetkellä.
Huvittavaa sinänsä, että hänen ja minun ystävyys oli ehkä todellisuudessa aika repivän oloista, jos sitä tarkastelisi ulkonaisin mittarein.
Lightning
- Anonyymi
Ei se olekkaan tavanomaista. Se ei ole siis normaalia.hyvänolontunne ja ikävöinti.
Huoh..!En sano tätä pahalla.
Ja ystävyydellä tarkoitin palstailua.- Anonyymi
Kukapa sitä kaikessa olisi täysin jonkin määritellyn normaalin rajoissa.
Lightning - Anonyymi
Muuten ab, ei mielestäni palstailu voi täyttää kunnollista ystävyyden tunnusmerkistöä. Vähän kuin tarjottaisiin korvikekahvia :) et tiedä nimeäni, et missä asun, mitä teen työkseni. On vaikea luottaa ihmiseen jonka todenperäisestä olemuksesta ei täysin tiedä mitään.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten ab, ei mielestäni palstailu voi täyttää kunnollista ystävyyden tunnusmerkistöä. Vähän kuin tarjottaisiin korvikekahvia :) et tiedä nimeäni, et missä asun, mitä teen työkseni. On vaikea luottaa ihmiseen jonka todenperäisestä olemuksesta ei täysin tiedä mitään.
LightningJa ystävyyteen kuuluu myös yksityinen puoli...palstalla täällä on iso ryhmä ihmisiä mukana, vaikka he eivät keskustele, he ovat kuin mukana,.
Lightning
- Anonyymi
ystävyys: "älkää luottako ihmislapseen" Ps:
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252426- 1142066
- 1161685
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?431541Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91477Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901065Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161211023Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87965Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35957Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949