Persuille tiedoksi, että race ei tarkoita tuossa yhteydessä rotua.
https://www.is.fi/viihde/art-2000009854270.html
"Sanoma-konserni julkaisi torstaina tiedotteen, jonka mukaan ohjelman kilpailijoilta syntyi lentopäästöjä yhteensä syntyi 385 tonnia hiilidioksidiekvivalentteja, joka vastaa noin 38 suomalaisen keskimääräistä vuotuista hiilijalanjälkeä.
Sen mukaan Amazing Race Suomi -ohjelman kullekin finalistikilpailijalle, eli koko reitin kulkeneille osallistujille kertyi 3,5 viikkoa kestäneiden kuvausten aikana noin 26 000 lentokilometriä per henkilö. Lentomäärä vastaa noin kahta meno-paluulentoa Helsingistä New Yorkiin."
Aiotko raivota katsoessasi Amazing Race Suomea?
51
673
Vastaukset
- Anonyymi
Monet on jo raivonnut ohjelmasta, mutta useimmat ohjelmasta raivonneet ei ole persuja.
- Anonyymi
Persuilla on niin paljon muita raivoamisen aiheita, että yksi Amazing Race Suomi-ohjelma ei hetkauta heitä mihinkään suuntaan. Raivo kun on jo valmiiksi päällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persuilla on niin paljon muita raivoamisen aiheita, että yksi Amazing Race Suomi-ohjelma ei hetkauta heitä mihinkään suuntaan. Raivo kun on jo valmiiksi päällä.
"Raivo kun on jo valmiiksi päällä."
Vaan onko aina? Voihan sitä välillä antaa Kerstinkin olla päällä.
- Anonyymi
Nehän on vassareita ja demari-Illu. Ei väliä.
- Anonyymi
Eli persujen hyvinvointia (dieselmersuja) uhkaavia kommareita, joille on pakko heristää nyrkkiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli persujen hyvinvointia (dieselmersuja) uhkaavia kommareita, joille on pakko heristää nyrkkiä.
Sinänsä dieselmersut saastuttaa vähemmän kuin nämä lentokoneet. Lentokoneet on lähinnä lentäviä paskakasoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinänsä dieselmersut saastuttaa vähemmän kuin nämä lentokoneet. Lentokoneet on lähinnä lentäviä paskakasoja.
Ei suinkaan. Vähäpäästöinen (99g co2/km) tupruttelva auto päästelee suunnilleen tuplat kuin iso matkustajalentokone, koska autossa on usein vain pelkkä kuski, mutta lentokoneessa useampi sata henkeä. Sen vuoksi kannattaakin suosia joukkoliikennettä, vaikka dieselillä liikkuvaakin, koska nuppia kohden päästöt on pienemmät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei suinkaan. Vähäpäästöinen (99g co2/km) tupruttelva auto päästelee suunnilleen tuplat kuin iso matkustajalentokone, koska autossa on usein vain pelkkä kuski, mutta lentokoneessa useampi sata henkeä. Sen vuoksi kannattaakin suosia joukkoliikennettä, vaikka dieselillä liikkuvaakin, koska nuppia kohden päästöt on pienemmät.
Tosin autolla kuljetaan pääosin tarpeellisia matkoja kun taas lentokoneella kuljetaan tarpeettomia turistimatkoja. Joka ainoa turistimatka Thaimaaseen on tarpeeton.
Edelleenkin sellainen, joka matkailee lentokoneella ja samaan aikaan moralisoi dieselautoilla ajavia on kaksinaismoralistinen paskaa jauhava huijari jonka mielipiteillä voi pyyhkiä persettä.
Lentokoneet ovat lentäviä paskakasoja ja helpoin tapa vähentää päästöjä on lopettaa lentomatkailu kokonaan. Meidän pitäisi pyrkiä tuhoamaan lentomatkailu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin autolla kuljetaan pääosin tarpeellisia matkoja kun taas lentokoneella kuljetaan tarpeettomia turistimatkoja. Joka ainoa turistimatka Thaimaaseen on tarpeeton.
Edelleenkin sellainen, joka matkailee lentokoneella ja samaan aikaan moralisoi dieselautoilla ajavia on kaksinaismoralistinen paskaa jauhava huijari jonka mielipiteillä voi pyyhkiä persettä.
Lentokoneet ovat lentäviä paskakasoja ja helpoin tapa vähentää päästöjä on lopettaa lentomatkailu kokonaan. Meidän pitäisi pyrkiä tuhoamaan lentomatkailu.Ja edelleen lentokoneella matkustamisen päästöt on nolla, jos ei kulje lentokoneella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei suinkaan. Vähäpäästöinen (99g co2/km) tupruttelva auto päästelee suunnilleen tuplat kuin iso matkustajalentokone, koska autossa on usein vain pelkkä kuski, mutta lentokoneessa useampi sata henkeä. Sen vuoksi kannattaakin suosia joukkoliikennettä, vaikka dieselillä liikkuvaakin, koska nuppia kohden päästöt on pienemmät.
Ja tuosta huolimatta yhden hengen matka Thaimaaseen saastuttaa enemmän kuin monen autoilijan koko vuoden autoilu. Jos koko perhe menee Thaimaaseen niin tuo matka tuottaa saasteita paljon enemmän kuin normaali dieselautoilija vuodessa.
Senhän takia onkin todettu, että suomalaisilla lentomatkailu tuottaa enemmän päästöjä kuin henkilöautot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin autolla kuljetaan pääosin tarpeellisia matkoja kun taas lentokoneella kuljetaan tarpeettomia turistimatkoja. Joka ainoa turistimatka Thaimaaseen on tarpeeton.
Edelleenkin sellainen, joka matkailee lentokoneella ja samaan aikaan moralisoi dieselautoilla ajavia on kaksinaismoralistinen paskaa jauhava huijari jonka mielipiteillä voi pyyhkiä persettä.
Lentokoneet ovat lentäviä paskakasoja ja helpoin tapa vähentää päästöjä on lopettaa lentomatkailu kokonaan. Meidän pitäisi pyrkiä tuhoamaan lentomatkailu.Autoillakin ajellaan paljon hupia, loma- & mökkimatkoja ja jopa ns. piIIuralliakin. Monet käy autolla kaupassa ja töissäkin, vaikka voisi käydä jalkaisin, pyörällä tai joukkoliikennevälineillä.
Eli auton käyttö on siinä suhteessa vastaavaa kuin lentäminenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuosta huolimatta yhden hengen matka Thaimaaseen saastuttaa enemmän kuin monen autoilijan koko vuoden autoilu. Jos koko perhe menee Thaimaaseen niin tuo matka tuottaa saasteita paljon enemmän kuin normaali dieselautoilija vuodessa.
Senhän takia onkin todettu, että suomalaisilla lentomatkailu tuottaa enemmän päästöjä kuin henkilöautot.Itse asiassa lentoliikenteen päästöt ovat paljon paljon pienemmät kuin henkilöautoien.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/liikenteen-co2-paastot-liikennemuodoittain-seka-maakunnittain - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoillakin ajellaan paljon hupia, loma- & mökkimatkoja ja jopa ns. piIIuralliakin. Monet käy autolla kaupassa ja töissäkin, vaikka voisi käydä jalkaisin, pyörällä tai joukkoliikennevälineillä.
Eli auton käyttö on siinä suhteessa vastaavaa kuin lentäminenkin.Js noiden hupimatkojen kilometrimäärät on pieniä verrattuna siihen mitä yksi ainoa kaukomatka on. Joten vaikka kilometriä kohti lentokoneella kulkeminen ehkä saastuttaa vähemmän niin sillä kuljetaan kerralla pitkiä matkoja ja nopeasti. Tästä syystä autoton kaukomatkoilla kulkeva saastuttaa enemmän kuin dieselmersulla ajava joka ei matkusta lentokoneella.
Ilmakehä ei piittaa paskaakaan siitä mikä on saastuttaminen kilometriä kohti vaan ainoastaan kokonaismääristä.
Edelleenkin vähiten saastuttaa jos lopettaa kokonaan lentomatkustamisen. Kenenkään ei ole pakko kulkea lentokoneella kertaakaan elämässään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa lentoliikenteen päästöt ovat paljon paljon pienemmät kuin henkilöautoien.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/liikenteen-co2-paastot-liikennemuodoittain-seka-maakunnittainTuo on korona-ajan tilasto senkin valehteleva huijari. Lisäksi graafissa on ainoastaan kotimaan sisäinen lentoliikenne. Siinä ei ole ollenkaan ulkomaan lentoliikennettä.
Tästä oli jo pari kuukautta artikkeli, että suomalaisten lentomatkailu saastuttaa enemmän suomalaisten autoilu. Eli jos jostain päästöjen vähentämistä tehdään niin järkevintä on lopettaa lentomatkailu kokonaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Js noiden hupimatkojen kilometrimäärät on pieniä verrattuna siihen mitä yksi ainoa kaukomatka on. Joten vaikka kilometriä kohti lentokoneella kulkeminen ehkä saastuttaa vähemmän niin sillä kuljetaan kerralla pitkiä matkoja ja nopeasti. Tästä syystä autoton kaukomatkoilla kulkeva saastuttaa enemmän kuin dieselmersulla ajava joka ei matkusta lentokoneella.
Ilmakehä ei piittaa paskaakaan siitä mikä on saastuttaminen kilometriä kohti vaan ainoastaan kokonaismääristä.
Edelleenkin vähiten saastuttaa jos lopettaa kokonaan lentomatkustamisen. Kenenkään ei ole pakko kulkea lentokoneella kertaakaan elämässäänKilometrit on sivuseikka. Päästöt ratkaisevat. Esimerkiksi täyssähköauto ei tuota lainkaan päästöjä per kilometri, jos se on ladattu co2-vapaalla sähköllä.
Dieselmersukaan ei tuota päästöjä, kun sen poistaa liikennekäytöstä lopullisesti ja toimittaa kierrätykseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on korona-ajan tilasto senkin valehteleva huijari. Lisäksi graafissa on ainoastaan kotimaan sisäinen lentoliikenne. Siinä ei ole ollenkaan ulkomaan lentoliikennettä.
Tästä oli jo pari kuukautta artikkeli, että suomalaisten lentomatkailu saastuttaa enemmän suomalaisten autoilu. Eli jos jostain päästöjen vähentämistä tehdään niin järkevintä on lopettaa lentomatkailu kokonaan.Suomalaiset eivät lentele ulkomaille juurikaan verrattuna autoiluun. Lentoliikenteen osuus suomalaisten hiilidioksidipäästöistä on vain murto-osa verrattuna henkilöautoilun päästöihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaiset eivät lentele ulkomaille juurikaan verrattuna autoiluun. Lentoliikenteen osuus suomalaisten hiilidioksidipäästöistä on vain murto-osa verrattuna henkilöautoilun päästöihin.
Yhdessä ainoassa Thaimaan matkassa edestakaisin tulee enemmän kilometrejä kuin useimmat ajaa autolla vuodessa. Ei noita matkoja montaa tarvita, yksi matka riittää.
Normaalille kotitaloudella helpoin keino vähentää päästöjä on lentomatkailun lopettaminen. Autoilu on useimmille tarpeellinen, lentomatkailu on tarpeetonta.
Ja olisi idioottimaista haaskata rahoja sähköauton kaltaiseen typerään ylihintaiseen pippelinjatkeeseen. Varsinkin kun vanha dieselauto saastuttaa vähemmän kuin sähköauto.
Ja on todettu jo monessa paikassa, että lentomatkailu tuottaa enemmän päästöjä kuin autolla ajaminen Suomessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei suinkaan. Vähäpäästöinen (99g co2/km) tupruttelva auto päästelee suunnilleen tuplat kuin iso matkustajalentokone, koska autossa on usein vain pelkkä kuski, mutta lentokoneessa useampi sata henkeä. Sen vuoksi kannattaakin suosia joukkoliikennettä, vaikka dieselillä liikkuvaakin, koska nuppia kohden päästöt on pienemmät.
Vuosia sitten lentsikat pilasivat koko kesä päivän meni nimitäin pilvi harsoon koko taivas.
- Anonyymi
Amazing race = Ihmeellinen rotu. Nuo amerikkalaiset.
- Anonyymi
Turha tuosta on pulttia ottaa, kun kerran kompensoivat päästönsä.
- Anonyymi
Päästöjen ”kompensointi” on pelkkää huijausta. Ja tuon ”kompensoinnin” voi tehdä vaikka ei matkaisi mihinkään. Lentäminen saastuttaa ja mikään kompensointi ei asiaa muuta.
Ainoa keino vähentää päästöjä on se, että ei kulje lentokoneella. Useimpien ei tarvitse kulkea lentokoneella kertaakaan elämässään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päästöjen ”kompensointi” on pelkkää huijausta. Ja tuon ”kompensoinnin” voi tehdä vaikka ei matkaisi mihinkään. Lentäminen saastuttaa ja mikään kompensointi ei asiaa muuta.
Ainoa keino vähentää päästöjä on se, että ei kulje lentokoneella. Useimpien ei tarvitse kulkea lentokoneella kertaakaan elämässään.Lentäminen ei saastuta juuri lainkaan verrattuna autoiluun. Parasta olisi lopettaa henkilöautoillu kokonaan, tai vaihtaa autot nollapäästöisiin sähköautoihin.
Kukaan ei oikeasti tarvitse autoakaan mihinkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lentäminen ei saastuta juuri lainkaan verrattuna autoiluun. Parasta olisi lopettaa henkilöautoillu kokonaan, tai vaihtaa autot nollapäästöisiin sähköautoihin.
Kukaan ei oikeasti tarvitse autoakaan mihinkään.Sähköautojen nollapäästöisyys on valetta. Sähköautojen valmistus ja niiden kuljetus Suomeen saastuttaa valtavasti.
Eikä kaikki halua asua pikkuisessa ylhintaisessa kerrostaloasunnossa Helsingin tapaisessa betonihelvetissä. Helsinkihän on saastainen paskakaupunki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lentäminen ei saastuta juuri lainkaan verrattuna autoiluun. Parasta olisi lopettaa henkilöautoillu kokonaan, tai vaihtaa autot nollapäästöisiin sähköautoihin.
Kukaan ei oikeasti tarvitse autoakaan mihinkään.Lentäminen saastuttaa enemmän kuin autoilu. Suomessa voitaisiin moninkertaistaa turhien turistilentojen lippujen hinnat. Ja kaikki maan sisäiset lennot tehdään laittomiksi ja maakuntakenttien tuet lopetetaan. Tämä olisi myös sopiva säästötoimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lentäminen saastuttaa enemmän kuin autoilu. Suomessa voitaisiin moninkertaistaa turhien turistilentojen lippujen hinnat. Ja kaikki maan sisäiset lennot tehdään laittomiksi ja maakuntakenttien tuet lopetetaan. Tämä olisi myös sopiva säästötoimi.
Henkilöautoilu tuottaa tällä hetkellä päästöjä noin viisinkertaisesti verrattuna lentämiseen. Lentoliikenteen osuus päästöistä tulee kasvamaan, mutta jää tulevaisuudessakin huomattavasti pienemmäksi mitä on henkilöautojen päästöt. Tilanne toki muuttuu, jos koko autokanta saadaan sähköistettyä.
https://www.iea.org/data-and-statistics/charts/global-co2-emissions-from-transport-by-subsector-2000-2030 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen nollapäästöisyys on valetta. Sähköautojen valmistus ja niiden kuljetus Suomeen saastuttaa valtavasti.
Eikä kaikki halua asua pikkuisessa ylhintaisessa kerrostaloasunnossa Helsingin tapaisessa betonihelvetissä. Helsinkihän on saastainen paskakaupunki.Mitä Helsinki tähän liittyy? Ihmisellä on jalat missä tahansa asuukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkilöautoilu tuottaa tällä hetkellä päästöjä noin viisinkertaisesti verrattuna lentämiseen. Lentoliikenteen osuus päästöistä tulee kasvamaan, mutta jää tulevaisuudessakin huomattavasti pienemmäksi mitä on henkilöautojen päästöt. Tilanne toki muuttuu, jos koko autokanta saadaan sähköistettyä.
https://www.iea.org/data-and-statistics/charts/global-co2-emissions-from-transport-by-subsector-2000-2030Mutta suomalaisten kohdalla lentoliikenteen päästöt on suurempia kuin henkilöautojen päästöt. On idioottimaista höpistä paskaa maailmanlaajuisista päästöistä tässä kohtaa, koska useimmissa maailman maissa valtaosa ei ikinä kulje lentokoneilla. Lentomatkustaminen on lähinnä rikkaiden länsimaiden hupia.
Tällä logiikalla yksityisjetillä kulkeminen ei saastuta joten kaikkien pitäisi hankki yksityinen suihkukone ja matkustaa sillä. Tai suomalaisten päästöillä ei muutenkaan ole merkitystä.
Edelleenkin järkevintä on lopettaa lentomatkustaminen ja lopettaa kaikki maan sisäiset lennot. Ja maakuntakenttien tuet lopetetaan.
Kenenkään suomalaisen ei ikinä ole pakko kulkea ulkomailla lentokoneella lomamatkalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkilöautoilu tuottaa tällä hetkellä päästöjä noin viisinkertaisesti verrattuna lentämiseen. Lentoliikenteen osuus päästöistä tulee kasvamaan, mutta jää tulevaisuudessakin huomattavasti pienemmäksi mitä on henkilöautojen päästöt. Tilanne toki muuttuu, jos koko autokanta saadaan sähköistettyä.
https://www.iea.org/data-and-statistics/charts/global-co2-emissions-from-transport-by-subsector-2000-2030Sähköautojen valmistaminen on valtavan saastuttavaa. Mitä enemmän sähköautoja valmistetaan niin sitä enemmän luontoa tuhoutuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta suomalaisten kohdalla lentoliikenteen päästöt on suurempia kuin henkilöautojen päästöt. On idioottimaista höpistä paskaa maailmanlaajuisista päästöistä tässä kohtaa, koska useimmissa maailman maissa valtaosa ei ikinä kulje lentokoneilla. Lentomatkustaminen on lähinnä rikkaiden länsimaiden hupia.
Tällä logiikalla yksityisjetillä kulkeminen ei saastuta joten kaikkien pitäisi hankki yksityinen suihkukone ja matkustaa sillä. Tai suomalaisten päästöillä ei muutenkaan ole merkitystä.
Edelleenkin järkevintä on lopettaa lentomatkustaminen ja lopettaa kaikki maan sisäiset lennot. Ja maakuntakenttien tuet lopetetaan.
Kenenkään suomalaisen ei ikinä ole pakko kulkea ulkomailla lentokoneella lomamatkalla.Ei ole. Suomalaiset eivät juurikaan harrasta lentomatkailua. Suomalaisten suurimmat liikennepäästöt syntyvät henkilöautoilusta.
Järkevintä olisi tehdä yksityisautoilusta niin kallista, jotta ihmiset luopuisivat siitä ja siirtyisivät saasteettomiin liikkumismuotoihin ja/tai vähentävät turhaa liikkumista.
Pahin on joka tapauksessa vanha saastuttava polttomoottoriauto, mitä tulee päästöihin.
Satunnaisella lentomatkailullla ei ole päästöjen kannalta juurikaan merkitystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä Helsinki tähän liittyy? Ihmisellä on jalat missä tahansa asuukaan.
Oma mökkini on 10 km lähimmästä kaupasta joka sekin on pieni eikä julkisia kulje. Esimerkiksi lähin Alko on 40 km päässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma mökkini on 10 km lähimmästä kaupasta joka sekin on pieni eikä julkisia kulje. Esimerkiksi lähin Alko on 40 km päässä.
Se on omaa hölmöyttä, jos tekee elämästään mahdollisimman vaikeaa. Idiooteilla on idioottien ongelmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. Suomalaiset eivät juurikaan harrasta lentomatkailua. Suomalaisten suurimmat liikennepäästöt syntyvät henkilöautoilusta.
Järkevintä olisi tehdä yksityisautoilusta niin kallista, jotta ihmiset luopuisivat siitä ja siirtyisivät saasteettomiin liikkumismuotoihin ja/tai vähentävät turhaa liikkumista.
Pahin on joka tapauksessa vanha saastuttava polttomoottoriauto, mitä tulee päästöihin.
Satunnaisella lentomatkailullla ei ole päästöjen kannalta juurikaan merkitystä.Edelleenkin yksi ainoa Thaimaan matka saastuttaa enemmän kuin suurimman osan autoilu vanhalla polttomoottoriautolla vuodessa. Eli jopa yksi matka vuodessa on liikaa.
Suomalaiset matkaavat paljon enemmän kuin valtaosassa maailmaa. Oikeastaan aivan liian paljon. Useimmissa maailman maissa yli 90% kansasta ei kertaakaan elämässään kulje lentokoneella.
Edelleenkin järkevin päästötoimi on lentomatkailun lopettaminen.
En edes harkitse sähköautoa ennen kuin se varmasti toimii vähintään 50 vuotta ilman akun vaihtoa ja niitä saa käytettynä alle 5 tonnilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on omaa hölmöyttä, jos tekee elämästään mahdollisimman vaikeaa. Idiooteilla on idioottien ongelmat.
Ja idiootit matkailee lentokoneilla ulkomailla. Ulkomaanmatkailu on typeryyden huippu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleenkin yksi ainoa Thaimaan matka saastuttaa enemmän kuin suurimman osan autoilu vanhalla polttomoottoriautolla vuodessa. Eli jopa yksi matka vuodessa on liikaa.
Suomalaiset matkaavat paljon enemmän kuin valtaosassa maailmaa. Oikeastaan aivan liian paljon. Useimmissa maailman maissa yli 90% kansasta ei kertaakaan elämässään kulje lentokoneella.
Edelleenkin järkevin päästötoimi on lentomatkailun lopettaminen.
En edes harkitse sähköautoa ennen kuin se varmasti toimii vähintään 50 vuotta ilman akun vaihtoa ja niitä saa käytettynä alle 5 tonnilla.Lentoliikenteen päästöt ovat vain murto-osa henkiöautojen päästöistä, ja lentäminen on satunnaista, joten niillä päästöillä ei ole muutenkaan merkitystä.
Tehokkain ilmastotoimi on lopettaa ainakin polttomoottoritoimisten henkilöautojen käyttäminen. Porkkanaa siihen voi antaa esimerkiksi 10-kertaistamalla polttoaineiden hinnan, jolloin ne ketkä enää autoa väkisin haluavat käyttää siirtyvät sähköautoihin.
Rahasta sähköautoihin siirtyminen ei jää kiinni, koska keskituloisella palkansaajalla on rahaa kyllä yllin kyllin. Jo 700 euron kuukausihinnalla saa hyvä sähköauton leasing-sopimuksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lentoliikenteen päästöt ovat vain murto-osa henkiöautojen päästöistä, ja lentäminen on satunnaista, joten niillä päästöillä ei ole muutenkaan merkitystä.
Tehokkain ilmastotoimi on lopettaa ainakin polttomoottoritoimisten henkilöautojen käyttäminen. Porkkanaa siihen voi antaa esimerkiksi 10-kertaistamalla polttoaineiden hinnan, jolloin ne ketkä enää autoa väkisin haluavat käyttää siirtyvät sähköautoihin.
Rahasta sähköautoihin siirtyminen ei jää kiinni, koska keskituloisella palkansaajalla on rahaa kyllä yllin kyllin. Jo 700 euron kuukausihinnalla saa hyvä sähköauton leasing-sopimuksella.Jos tuo satunnainen matkailu on kerran 10 vuodessa. Jos tekee kaukomatkan joka vuosi niin sitten saastuttaa yhtä paljon kuin dieselautolla ajavat.
Keskituloisilla ei todellakaan ole rahaa yllin kyllin. Tuollaista voi väittää vain aivoton idiootti tai valehteleva trolli. 700 euroa kuukaudessa on keskituloiselle valtava määrä rahaa laittaa sähköauton kaltaiseen ylihintaiseen paskaan. Muutenkin on taloudellisesti järkevämpää ostaa auto kuin liisata se.
Lisäksi tuo sinun aivottoman typerä ajatuksesi, että pitäisi jatkuvasti ajaa uusilla autoilla on valtavan tuhoisaa luonnolle. Auton valmistus on valtavan tuhoisaa luonnolle ja mitä vähemmän autoja valmistetaan niin sitä parempi. Sähköautojen ekologisuus on valetta.
Ja jopa sähköautoja saa paljon halvemmillakin leasingsopimuksilla, jos välttämättä leasing-auton haluaa.
Ja muutenkin sähköautoilta vaatia vähintään 30 vuoden käyttöikää. Siis pelkästään akulle, jonka senkin pitäisi olla vaihdettava. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lentoliikenteen päästöt ovat vain murto-osa henkiöautojen päästöistä, ja lentäminen on satunnaista, joten niillä päästöillä ei ole muutenkaan merkitystä.
Tehokkain ilmastotoimi on lopettaa ainakin polttomoottoritoimisten henkilöautojen käyttäminen. Porkkanaa siihen voi antaa esimerkiksi 10-kertaistamalla polttoaineiden hinnan, jolloin ne ketkä enää autoa väkisin haluavat käyttää siirtyvät sähköautoihin.
Rahasta sähköautoihin siirtyminen ei jää kiinni, koska keskituloisella palkansaajalla on rahaa kyllä yllin kyllin. Jo 700 euron kuukausihinnalla saa hyvä sähköauton leasing-sopimuksella.Tehokkain ilmastotoimi olisi turistilentojen tekeminen laittomiksi. Jos ei ole työasiaa ulkomailla niin voi jäädä kotiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuo satunnainen matkailu on kerran 10 vuodessa. Jos tekee kaukomatkan joka vuosi niin sitten saastuttaa yhtä paljon kuin dieselautolla ajavat.
Keskituloisilla ei todellakaan ole rahaa yllin kyllin. Tuollaista voi väittää vain aivoton idiootti tai valehteleva trolli. 700 euroa kuukaudessa on keskituloiselle valtava määrä rahaa laittaa sähköauton kaltaiseen ylihintaiseen paskaan. Muutenkin on taloudellisesti järkevämpää ostaa auto kuin liisata se.
Lisäksi tuo sinun aivottoman typerä ajatuksesi, että pitäisi jatkuvasti ajaa uusilla autoilla on valtavan tuhoisaa luonnolle. Auton valmistus on valtavan tuhoisaa luonnolle ja mitä vähemmän autoja valmistetaan niin sitä parempi. Sähköautojen ekologisuus on valetta.
Ja jopa sähköautoja saa paljon halvemmillakin leasingsopimuksilla, jos välttämättä leasing-auton haluaa.
Ja muutenkin sähköautoilta vaatia vähintään 30 vuoden käyttöikää. Siis pelkästään akulle, jonka senkin pitäisi olla vaihdettava.Sinulla ei ole mitään faktaa väitteidesi tueksi.
Henkilöliikenne (autot, bussit jne.) tuottavat 4x päästöt verrattuna lentämiseen. Ja koska lentäminen on satunnaista, niin lentämisen päästöillä ei ole merkitystä. Tehokkain tapa vähentää päästöjä on polttomoottoriautoilusta luopuminen.
https://ourworldindata.org/co2-emissions-from-transport
Suomalaisen palkansaajan keskitulo alkaa bruttona lähestymään neljää tonnia per kuukausi. Siitä kolmasosa pois niin saadaan netto. Vajaan kolmentonnin tuloilla voi helposti käyttää 700 euroa sähköauton leasing-maksuihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei ole mitään faktaa väitteidesi tueksi.
Henkilöliikenne (autot, bussit jne.) tuottavat 4x päästöt verrattuna lentämiseen. Ja koska lentäminen on satunnaista, niin lentämisen päästöillä ei ole merkitystä. Tehokkain tapa vähentää päästöjä on polttomoottoriautoilusta luopuminen.
https://ourworldindata.org/co2-emissions-from-transport
Suomalaisen palkansaajan keskitulo alkaa bruttona lähestymään neljää tonnia per kuukausi. Siitä kolmasosa pois niin saadaan netto. Vajaan kolmentonnin tuloilla voi helposti käyttää 700 euroa sähköauton leasing-maksuihin.Vain koska valtaosassa maailmaa ei kuljeta yhtään lentokoneilla. Yksi ainoa Thaimaan matka saastuttaa enemmän kuin dieselauto vuodessa. Jos joka vuosi kulkee lentokoneella niin se ei ole satunnaista vaan säännöllistä.
Tuo viimeisin toimii jos nukkuu autossa eikä ole asumiskuluja. Suurella osalla suomalaisia on myös suuret asumiskulut. Isoilla paikkakunnilla yli tonni kuussa menee helposti pelkkiin asumisen kuluihin kevyesti. Helsingissä jo yksiöön. Ylipäätään se, että haaskaa neljänneksen tuloistaan leasingautoon on idiotismin huippu.
Jos haluaa sähköauton niin se kannattaa ostaa käytettynä ja käyttää sitä vähintään 10 vuotta. Mieluummin 20 vuotta. Ei autoa kannata koko ajan vaihtaa, se on turhaa rahan haaskausta.
- Anonyymi
Miksi edes katsella paskaohjelmaa?
- Anonyymi
Olen aivan hiilenä jo tässä vaiheessa.
En aio raivota. Nelonen muutenkin menossa konkurssiin.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Ainoastaan eläkeläisillä on aikaa katella jotain telkkaria. Ite en moista varmaan hommaa edes sitten kun jään eläkkeelle. Tyhmien turhake.
- Anonyymi
Hirveä mainehaitta suomelle . Miehen näköisiä akkoja !
- Anonyymi
Amazing rage
- Anonyymi
Bensan hintaan pitäisi lisätä kompensointimaksu. Esimerkiksi 1 litraan sen verran, että Saharaan saadaan istutetuksi yksi palmu hiilinieluksi ja palkata yksi afrikkalainen sitä kastelemaan ja lannoittamaan.
- Anonyymi
ei sellaista paskaa viitsi katsoa
- Anonyymi
Ennallistetaan maantiet hiilinieluiksi ja käytetään jatkossa vain rautateitä, lentokoneita ja helikoptereita.
- Anonyymi
Missasin koko sarjan.
- Anonyymi
"Persuille tiedoksi, että race ei tarkoita tuossa yhteydessä rotua"
Ei persu tuota tiedosta. Persulle aivan kaikki kysymykset ovat rotukysymyksiä. - Anonyymi
Mikä näitä vihervasemmistolaisia vaivaa, ei ole ihme että kannatus menee alaspäin.
Lindmankin on eduskunnassa kuin joku rakkikoira, ei tuolla tavalla saa mitään aikaiseksi. Siksi vasemmistolaiset elävät köyhyydessä ja anelevat valtiolta armopaloja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654190
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006