Työhakemuksessa / CV:ssä valehtelu

Anonyymi-ap

Tuntuu että CV:ssä ja hakemuksissa valehtelua suositaan ja jopa vaaditaan. Aina pitäisi muka kertoa kuinka on ahkera, sosiaalinen ja omaa täydellisen työmoraalin. Itsehän en ole mitään näistä asioista. Olen äärimmäisen laiska, huonon työmoraalin omaava ja epäsosiaalinen, ja tämän kerron aina mahdollisimman rehellisesti työhakemuksissa, sillä koen että itselleen ja muille valehtelu ei johda mihinkään hyvään pitkällä aikavälillä. Eläessäni en ole yhtäkään työpaikkaa saanut. Mielestäni tässä on kyse ihmisen ominaisuuksiin perustuvasta syrjinnästä, joka on muuten kielletty laissa. Muita syrjinnän kohteeksi joutuneita?

21

573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ei kait kukaan työhakemukseen laita että on ahkera, sosiaalinen ja omaa täydellisen työmoraalin. Ei ainakaan täysjärkinen kirjoittele sillä tavoin. Hakemuksen lukija nauraa jos tuollaista sinne laitat. Pitää tyhmänä ja lapsentasoisena, Siinä hakemuksessa kerrotaan itsestä ihan muuta. Jotain sellaista joka on totta ja työnantajalle houkuttelevaa. Ainakin jos on halu työllistyä. Voit kertoa että olet fiksulla tavalla laiska. Pidät mieluusti luppohetkeä muuta saat tulosta aikaiseksi. Et siis olet turhan touhottaja. joka menee päättömänä ympäriinsä . Epäsosiaalisuuskin voi tietyissä tapauksissa olla hyve. Et jää höpöttelemään jonnin joutavai työkavereiden kanssa.

      • Anonyymi

        "sellaista joka on totta ja työnantajalle houkuttelevaa. "
        "Voit kertoa että olet fiksulla tavalla laiska. Pidät mieluusti luppohetkeä muuta saat tulosta aikaiseksi."

        Tuollaista valehtelua juuri ajoinkin takaa. En ole myöskään tuollainen. Olen huonolla tavalla laiska enkä saa mitään aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "sellaista joka on totta ja työnantajalle houkuttelevaa. "
        "Voit kertoa että olet fiksulla tavalla laiska. Pidät mieluusti luppohetkeä muuta saat tulosta aikaiseksi."

        Tuollaista valehtelua juuri ajoinkin takaa. En ole myöskään tuollainen. Olen huonolla tavalla laiska enkä saa mitään aikaiseksi.

        saattaa hyvinkin käydä niin että joudut syrjityksi työnantajan taholta. Kuulut tietynlaiseen epämääräiseen vähemmistöön. Toisaalta asian näyttäminen ja todistaminen syrjimiseksi voi olla vaikeata epämääräisyyden takia.
        Laiskalla esimerksi ei ole mitattavissa olevaa arvoa. Samoin on työmoraalin kanssa. Siihenkään ei mittatikkua löydy, Jos asiaa ei voida mitata tai laittaa johonkin tunnistettavaan kategoriaan niin syrjintä argumentilla voi pyyhkiä takapuolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saattaa hyvinkin käydä niin että joudut syrjityksi työnantajan taholta. Kuulut tietynlaiseen epämääräiseen vähemmistöön. Toisaalta asian näyttäminen ja todistaminen syrjimiseksi voi olla vaikeata epämääräisyyden takia.
        Laiskalla esimerksi ei ole mitattavissa olevaa arvoa. Samoin on työmoraalin kanssa. Siihenkään ei mittatikkua löydy, Jos asiaa ei voida mitata tai laittaa johonkin tunnistettavaan kategoriaan niin syrjintä argumentilla voi pyyhkiä takapuolta.

        Millä tavalla laiska, tai työmoraaliton ei ole kategorioita? Nämä ovat piirteitä jotka ovat osa minua ihmisenä.
        "Yhdenvertaisuuslaissa kiellettyjä syrjintäperusteita ovat ikä, alkuperä, kansalaisuus, kieli, uskonto, vakaumus, mielipide, poliittinen toiminta, ammattiyhdistystoiminta, perhesuhteet, terveydentila, vammaisuus, seksuaalinen suuntautuminen ja muu henkilöön liittyvä syy. "


      • Anonyymi

        Voisi siis sanoa mitä huonossa puolessa on hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi siis sanoa mitä huonossa puolessa on hyvää.

        Minä ainakin olen joutunut usean syyn takia syrjityksi. Terveydentila, perhesuhteet jne. Saman organisaation toimesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin olen joutunut usean syyn takia syrjityksi. Terveydentila, perhesuhteet jne. Saman organisaation toimesta

        Miten liittyy siihen mitä kirjoitin?


    • Anonyymi

      hae ihmeessä johtajan tahi pomon paikkaan. Sinulla on kaikki vaadittavat ominaisuudet pomon tehtävien menestykselliseen hoitamiseen. Jos vielää olisit mulgvisti niin valintasi olisi varma.

      • Anonyymi

        Mä laitan aina työhakuilmoitukseen olen hoono mutta halpa työmies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä laitan aina työhakuilmoitukseen olen hoono mutta halpa työmies

        no mikä ettei. Toimii se niinkin.. Luultavasti haet runsaasti työpaikkoja, kun ei ole sitä ongelmaa mitä kirjoittaa hakemukseensa. Voihan se joskus tärpätäkin se työnsaanti.
        Aina on jossain luuraamassa yksi tai kaksi muista poikkeavaa työnantajaa jotka hakee kaltaistasi huonoa ja halpaa työmiestä. Siinä on miehen mentävä markkinarako.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä laitan aina työhakuilmoitukseen olen hoono mutta halpa työmies

        Vois laittaa ettei kiinnosta paskaakaan ne hommat mutta teen ne jos maksat käypää liksaa.


    • Anonyymi

      Ei ole syrjintää, jos haetaan perustellusti esim.ripeää ja oma-aloitteista työntekijää.

    • Anonyymi

      Ethän mitenkään voi tietää etukäteen olisitko kyseisessä työssä tuollainen vai et. Jos kävisikin niin, että viihdyt siellä ja oletkin ihan tuottoisa laiskan sijaan ja työkavereiden kanssa onkin kiva jutella. Älä hyvä mies tuollaisia kirjoita työhakemukseen. Tuolla kuvailulla voi lukea rivienvälistä, että et aio tehdä töitä, lähdet pian menemään ja vihaat heitä kaikkia. Muutenkin kaikki itsensä kuvailut ovat turhia, koska tietenkin suurin osa kuvaa itsensä niin, että saisi kyseisen työn. Lähetä hakemus ilman mitään kuvailuja luonteestasi :)

    • Anonyymi

      On se jonkinlaista naurettavaa pelleilyä tuollainen mainostaminen mutta ilman sitä ei saa töitä ilmeisesti. Aivan kuin jos työhakemusta ei lähetä netin kautta ja niin vaaditaan niin ei sitä työtä voi saada.

      Se on yhdysvalloista suomeen rantautunut tuollainen erikoinen mainostaminen.

    • Äärimmäisen laiska voidaan sanoa toisella tavalla, että suuntaat tarmosi mieluummin parhaimpiin käytettävissä oleviin vaihtoehtoisiin metodeihin kuin että rehkisit pelkän uurastamisen vuoksi. Huonon työmoraalin omaaminen on puolestaan Irrottautumista työelämän totutuista sovinnaisuuksista uusien ratkaisumenetelmien löytämiseksi. Epäsosiaalinen voidaan sanoa toisella tavalla vaikkapa että työpaikka-aktiivisuutesi on tehtävä- ja toimintaorientoitunutta.

      Mitä syrjintään tulee, ei kaikki syrjintä ole kielletty, ei edes työelämässä. Työnantajalla on täysi oikeus valita tehtävään pätevin hakija julkisellakin sektorilla ja yksityisellä valinnassa vaikuttavat suurelta osin työantajan omat mieltymykset. Valinta työpaikkaan tehdään nimenomaan ihmisen ominaisuuksien perusteella, joita ovat monen muun ominaisuuden lisäksi esimerkiksi koulutus, yhteistyökyky ja luonne. Seikka, että yhden tullessa valituksi tulevat muut hylätyksi, ei sellaisenaan ole lain tarkoittamaa syrjimistä johon voisi tuomioistuimessa menestyksellä vedota.

      • Anonyymi

        Oletko rekrytoija? Miksi koet tarpeelliseksi puolustaa syrjintää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko rekrytoija? Miksi koet tarpeelliseksi puolustaa syrjintää?

        Minkähänlainen olisi maailma jos töihin otettaisiin hakujärjestyksessä ilman että katsotaan henkilökohtaisia ominaisuuksia?
        Mites sitten yrityksien ja yrittäjien valkkaaminen työtehtäviin?
        Tarvitset sähkärin tai timpurin, otat tietenkin mielellään ensimmäisen tarjokkaan vaikka kaikki haukkuu ettei tule mitään aikaista ja se vähäkin on surkeaa laadultaan.
        Ainoa mikä on kohdillaan on laskutus.
        Vai käykö kuitenkin niin että valitset sen parhaan ja kustannustehokkaan?

        Itse olen mennyt vielä pidemmälle, käytän "ammattilaisia" vain niissä töissä missä asetukset tai takuu määrää heitä käytettävän.
        Hallitsen itse rakennushommat ja pienet muuraukset ja rappaukset sekä lattian valut.
        Lisäksi on koulutusta sähköhommista ja putkihommat menee siinä sivussa.
        Konetyöt hallitsen myös ja ompa nurkan takana pieni kaivinkonekkin.

        Kun työvoima on liian kallista niin kannattaa jäädä pois töistä ja tehdä itse, saa laadultaan paljon parempaa ja kustannukset jää puoleen "ammattilaisten" hintoihin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkähänlainen olisi maailma jos töihin otettaisiin hakujärjestyksessä ilman että katsotaan henkilökohtaisia ominaisuuksia?
        Mites sitten yrityksien ja yrittäjien valkkaaminen työtehtäviin?
        Tarvitset sähkärin tai timpurin, otat tietenkin mielellään ensimmäisen tarjokkaan vaikka kaikki haukkuu ettei tule mitään aikaista ja se vähäkin on surkeaa laadultaan.
        Ainoa mikä on kohdillaan on laskutus.
        Vai käykö kuitenkin niin että valitset sen parhaan ja kustannustehokkaan?

        Itse olen mennyt vielä pidemmälle, käytän "ammattilaisia" vain niissä töissä missä asetukset tai takuu määrää heitä käytettävän.
        Hallitsen itse rakennushommat ja pienet muuraukset ja rappaukset sekä lattian valut.
        Lisäksi on koulutusta sähköhommista ja putkihommat menee siinä sivussa.
        Konetyöt hallitsen myös ja ompa nurkan takana pieni kaivinkonekkin.

        Kun työvoima on liian kallista niin kannattaa jäädä pois töistä ja tehdä itse, saa laadultaan paljon parempaa ja kustannukset jää puoleen "ammattilaisten" hintoihin verrattuna.

        Jos paikkaan valitaan "paras" ei se ole syrjintää. Jos joku ei saa paikkaa seksuaalisen suuntautumisen, sukupuolen tai siksi että on maahanmuuttajataustainen vuoksi se voi olla syrjintää.


      • Anonyymi

        Ihmisen luonnetta ja älykkyyden tasoa kuvastaa esimerkiksi se, jos on täysin omaksunut setalaiset aatteet, vaihtanut etunimensä toisensukupuoliseksi ja esittää muuta kuin miksi on syntynyt. Kun tuollaisen sitten työpaikkahaastettelussa torjuu, hän on juuri niitä, jotka valittavat 'syrjimisestään'. Täytyy osata keksiä jokin 'neutraali' syy, miksi 'valinta ei tällä kertaa osunut sinuun'.


    • Anonyymi

      Kunhan se näyttää hyvältä ja ei ole selvä valhe. Osoittaa motiivia ja ovet aukeaa helpommin.

    • Anonyymi

      Olennaista on vain positiivisten puolten kertominen. Jättää aukkopaikat cv:ssä näyttämättä. Jos koulutus ei sovi työhön, jättää sopimattoman koulutuksen mainitsematta. Joskus voi laittaa vain viimeisimmät työpaikat. Tai valkata aiemmista työpaikoista vain tuonntyön kannalta olennaiset. Myös iän voi jättää mainitsematta.

      Kaikkea on kokeiltu hyvin tuloksin. Ihan vastaavasti työpaikkailmoitukset on usein niin valikoitua totuutta, että ihmetyttää niiden tekijöiden tiedot itse työstä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe