Paavali - vainottu, pahoinpidelty, apostoli (10) UT:n faktoja

Anonyymi-ap

S24-kristinusko

Tämä on osa 10, Paavalin elämää ja apostolinvirkaa koskevassa sarjassa.
(Luettelo aiemmista osista tämän aloituksen perässä.)


ALUKSI
-----------

Näyttää siltä, että on selkeä ”tilaus” pitää esillä autenttisia Raamatun Kirjoituksia, koskien apostoli Paavalia! Koska edelleen röyhkeä valheagenda (täällä) koettaa häpäistä sekä Jumalan Sanaa, apostolia, että kaikkia Pyhiä asioita.

Jumalan kristitylle tarkoittamaan ”sota-asuun” kuuluu osana myös Hengen Miekka. ( Efe 6:11-19, Heb 4:12) Jumalan ”koetellut” Sanat Raamatussa. Hengen miekka katkaisee päät poikki valhesanojen käärmeiltä. Totuuden sanat eivät pala tulessakaan, mutta valheet palavat poroksi Jumalan pyhyyden tulessa. (Amen)

On siis hyvä katsoa sitä MITÄ (koeteltu) Sana meille todistaa. Paavalista.

1) Paavali – vainottu ja pahoinpidelty apostoli
---------------------------------------------------------

Tämän osan teema ja osa-alue on: vainottu apostoli Paavali. Tämä vainon historiikki on selkeä ja intresantti näytelmä Apostolien teoissa, ja sen sisältöä löytyy Paavalin omissa kirjeissä.

Kun lukee Paavalin lähetysmatkoja, on tosiaan kuin katselisi jännittäviä otteluita! Kun Paavali Pyhän Hengen voimassa ja johdossa liikkui - mitä tapahtui? Aina pahuuden voimat heräsivät ja räksyttivät kuin luonnevikaiset koirat, raateluhampaineen. Pahuuden siteissä olevat ihmiset olivat kuin murhanhimoisia petoja. Silloin. Ja sama ilmiö toistuu. (Täälläkin....)

2) Kysymys vainosta, vainoamisesta?
--------------------------------------------------

Kysymys vainosta on ajankohtainen. Jokainen hereillä oleva, Herran lähellä elävä ja Sanaa tunteva kristitty aistii ”ajan hengen”! Kirjoitukset toteutuvat, lopuajan tapahtumat. Ne, joista itse Herramme Jeesus puhui. ( Matteus 24., Markus 13., Luukas 21. - luvuissa)

Maailmassa arvioidaan olevan tälläkin hetkellä noin 350 miljoonaa vainottua kristittyä. Meillä täällä vaino näkyy paljolti vielä sanallisena; verbaalisena muotona.

Tälläkin palstalla on erityinen vainon henki liikenteessä ja sen pääedustaja on eräs bloggari (H). Paatunut pahuuden palveluksessa, ylpeydessä ja röyhkeydessä kunnostautunut. Niin mittavaa on hänen ”osaamisensa” (!) että pilkan ja häväistyksen objektiksi hän nosti äskettäin jopa Herramme Jeesuksen Kristuksen! Krooninen, julkinen ja jatkuvat laiton näyttö on mm. helluntailaisiin suunnattu pilkkaaminen. Jossa näkyy ”kiihotus kansanryhmää vastaan”. Siis kriminaalisuuden todiste.

( Linkki: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17994959/mita--lahkolaiseksi--leimaaminen--(taalla)-todistaa----(1)


Kysymys on vainosta, vainoamisesta. Turha sitä on kiistää taikka kaunistella.

Vaino on AINA paholaisen agendaa. Ja vainoamista harjoittava on AINA paholaisen käsikassara.

Kukaan tosiuskova, Jeesuksen seuraaja EI nouse Hänen lampaitaan vastaan! Ei Jeesusta, Raamatun Sanaa taikka apostoleja vastaan.

(Aloitus jatkuu)

11

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Paavali - vainottu, pahoinpidelty, apostoli (10) UT:n faktoja


      Paavali itse oli aikoinaan seurakunnan vainooja. Silloin hän toimi pahuuden voimissa. Sitten, hän sai armon tulla Jumalan valtakunnan sisälle, ja koki radikaalin kääntymyksen, ja täyttyi Pyhällä Hengellä. Näin hänestä tuli se väkevä ”työase” Jumalan suunnitelmiin. ( Apt 9. luku, Gal 1:15-16) Siksi paholainen vainosi häntä alusta saakka – kaiken aikaa! Näin Paavali:

      • ” Ja kaikki jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa, Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.” ( 2 Tim 3:12)

      Oletko Sinä koskaan joutunut vainottavaksi? Uskosi tähden, siksi että et tingi totuudesta? Siksi että et kumartele tämän maailman valheen valvoja, tekopyhien ja ulkokultaisten ”kristittyjen” valtaa? Koska tahdot seurata Herraa Jeesusta opissa ja elämässä?

      Koska itse olen saanut maistaa vainoa, sekä verbaalista että konkreettista sellaista, kysymys vainosta ei ole (enää) vain teoriaa, vaan praktisen tason kokemuksia uskontiellä! Sellaiset opettavat, kasvattavat, karaisevat ja lujittavat uskoa! Rakkaus Jeesukseen saa uutta tulta! (Amen) Joka kärsii Jeesuksen kanssa, löytää Hänen rakkautensa voiman ja lohdutuksen! Niin jaksaa!! (Room 8:31-39)


      3) Paavalin kanssa vainoamisen näytöksiin!
      ----------------------------------------------------------

      Kuten Apostolien teoista saamme lukea, Paavali sai maistaa ”vainon läksyä” heti kääntymyksensä perästä. Hän itse oli osallistunut kristittyjen vainoon, Stefanuksen surmaamisen yhteydessä. ( Apt 7:28, 8:1) Tätä ennen Salus tarsolaista ei mainita.

      (Hän ei siis missään tapauksessa ollut tekemisissä Ananiaan ja Safiran kuoleman kanssa, eikä vastuussa siitä. (Apt 5. luku). Tällaista valheväitettä syötetään tällä palstalla alvariinsa!)


      Apostolien teot sanoo vasta luvussa 8:1
      • ”Myös Saulus hyväksyi Stefanuksen surmaamisen, ja sinä päivänä suuri vaino nousi Jerusalemin seurakuntaa vastaa.”

      • ” Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan...” ( Apt 9:1)

      Sitten tapahtui se Jumalan armon ihme, että vainoojasta tuli Jeesuksen apostoli, erityistehtävänä pakanain apostoli! ( Ole hyvä ja lue: Apt 9:1-19, 1 Tim 1:12-16, Gal 1:13-16)

      Saamme lukea ja nähdä, että piankin hän oli? Ei vainooja vaan vainottu!
      • ”Jonkin ajan kuluttua juutalaiset päättivät tappaa Saulin.” ( Apt 9:23, 24 KR92)

      4) Vainoa ja pahoinpitelyjä....
      ------------------------------------
      ---

      Kun sitten Paavali ja Barnabas oli siunattu apostolista lähetystehtävää varten Antiokian seurakunnan veljien kollegiossa, ( Apt 13:4) ja
      - kun he lähtivät Pyhän Hengen vaikutuksesta työkentälle, jokainen voi lukea sitä vainon ”historiikkia” - joka seurasi Paavalia. Eikä ihme? Paholainen oli menettänyt käsikassaransa, ja se menetys piti koettaa ”kostaa”.

      Kun Paavali piti puheen Pisidian Antiokian synagoogassa (juutalaisille) jo siitä se vaino repesi! Paavalin puheesta suuttuneina:
      • ”… juutalaiset tulivat kiihkoa täyteen ja väittelivät Paavalin puheita vastaan..” ( Apt 13:45)

      Sitten,
      • ”… juutalaiset yllyttivät (---) nostivat vainon Paavalia ja Barnbasta vastaan ja ajoivat heidät pois alueiltansa.” (Apt 13:50)
      Ikonionissa sama homma!
      • ” … juutalaiset yllytttivä ja kiihdyttivät pakanein mieltä veljiä vastaan.” (Apt 14:2)

      • ” Mutta kun pakanat ja juutalaiset ynnä heidän hallitusmiehensä mielivät ryhtyä pahoinpitelemään ja kivittämään heitä – he pakenivat.” ( Apt 14:5)

      Ja taas: Lystrassa!
      • ” Mutta sinne tuli Antiokiasta ja Ikonionista juutalaisia, ja he suostuttelivat kansan puolellensa ja
      • - kivittivät Paavalin ja raastoivat hänet kaupungin ulkopuolelle, luullen hänet kuolleeksi.” ( Apt 14:19)

      Aloitus jatkuu:

    • Anonyymi

      Jatkoa aloittukseen: Paavali - vainottu, pahoinpidelty, apostoli (10) UT:n faktoja


      5) Vainoamisen agenda jatkuu, pahenee
      ----------------------------------------------------

      En jatka tässä enempää. Jokainen kiinnostunut voi itse lukea Apostolien Tekoja! Näin näkyyy se apostoli Paavalin tehtävään jo aluksi ilmoitettu ”luontaisetu” (!) Jeesus:

      • ” Mutta Herra sanoi (Ananiaalle) ”mene, sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.” (Apt 9:15)

      • ”Minä tulen osoittamaan hänelle, että hän joutuu paljon kärsimään minun nimeni tähden.” (Apt 9:16, KR92)

      Kun sitten Paavali myöhemmin kertoi siitä, mitä hän oli saanut maistaa apostolinviran tehtävissä, se oli aika puistattava listaus?

      ( 2 Kor 11: 12-33)

      • ” Vielä minä sanon: älköön kukaan luulko minua mielettömäksi; mutta vaikka olisinkin, ottakaa minut mieletönnäkin vastaan, että minäkin saisin hiukan kerskata. Mitä nyt puhun, kun näin suurella luottamuksella kerskaan, sitä en puhu Herran mielen mukaan, vaan niinkuin mieletön.”

      ”Koska niin monet kerskaavat lihan mukaan, niin kerskaan minäkin. Tehän hyvin suvaitsette mielettömiä, kun itse olette niin mieleviä. Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin. ”

      ” Mutta minkä joku toinen uskaltaa - puhun kuin mieletön - sen uskallan minäkin. ”

      • ”He ovat hebrealaisia; minä myös.
      • He ovat israelilaisia; minä myös.
      • He ovat Aabrahamin siementä; minä myös. ”
      • ” He ovat Kristuksen palvelijoita - puhun kuin mieltä vailla - minä vielä enemmän.”

      • ” Olen nähnyt vaivaa enemmän,
      • olen ollut useammin vankeudessa,
      • minua on ruoskittu ylen paljon,
      • olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
      Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
      kolmesti olen saanut raippoja,
      • kerran minua kivitettiin,
      • kolmesti olen joutunut haaksirikkoon,
      • vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
      olen usein ollut matkoilla,
      • vaaroissa virtojen vesillä,
      • vaaroissa rosvojen keskellä,
      • vaaroissa heimoni puolelta,
      • vaaroissa pakanain puolelta,
      • vaaroissa kaupungeissa,
      • vaaroissa erämaassa,
      • vaaroissa merellä,
      • vaaroissa valheveljien keskellä;

      • ollut työssä ja vaivassa;
      • paljon valvonut,
      • kärsinyt nälkää ja janoa,
      • paljon paastonnut,
      • kärsinyt vilua ja alastomuutta.
      • ”Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista. ”

      ”Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani. Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele.”

      • ” Damaskossa kuningas Aretaan käskynhaltija vartioi damaskolaisten kaupunkia ottaaksensa minut kiinni, ja muurin ikkuna-aukosta minut laskettiin korissa maahan, ja niin minä pääsin hänen käsistänsä. ”

      Kaiken mahdollisen kärsimyksen vastapuolella, kuin ”mitalin toisella puolella” oli se voittovoima, Pyhän Hengen kumoamaton fakta, joka tuli esille juuri siksi, että ihmisvoima oli kärsimyksissä avuton! ( 2 Kor 12:9-10)
      • ”Ja hän (Jeesus siis sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
      • ” Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.” (Amen)


      (Aloitusten sarja jatkuu...)

    • Anonyymi

      Luetaan apostolien tekoja ja annetaan oikeiden sanojen vaikuttaa!

    • Anonyymi

      Paavali joutui selvästi vainon ja vainoamisen tilaan, heti kun oli tullut uskoon, Jeesuksen seuraajaksi.

      Se sama vainon henki täälläkin jyllää. Se on saanut apulaiseksi tämän "henki" nimisen tyypin. Sääli.

    • Anonyymi

      On selvää että paholainen on vihoissaan Paavalille, koska menetti hyvän työaseen.
      Ja ne jotka tänäkin aikana vihaavat Paavalia, ovat samassa veneessä paholaisen kanssa.

      Ei JUmalan Hengessä oleva NOUSE pilkkaamaan ja valheita vääntämään Jumalan ja Jeesuksen päätöksestä valita Paavali. Gal 1:15-16
      Siitä sen tietää.

      Ei JUmala "sodi" omia asioitaan vastaan...

    • Anonyymi

      Paavali kärsi, taisteli ja voitti!
      Hänen tehtävänsä ei murene.
      Vaikka tämän ajan valheopettajat aamusta iltaan häntä solvaisivat.

      Turhaan.
      Pilkkaajat saavat palkintonsa.

    • Anonyymi

      Kiitetty olkoon Herra Jeesus, joka valitsi apostoli Paavalin!

    • Anonyymi

      Paavalin asema ja arvo Jumalan silmissä ei muutu miksikään vaikka tämän ajan paholaise väki häntä koettaa mustamaalata!

    • Anonyymi

      Tarpeellinen nosto!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      442
      2104
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      216
      1828
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1522
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1501
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1237
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1201
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      143
      1174
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      37
      1052
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1016
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      98
      1009
    Aihe