Paavali, pakanain apostoli (4) Sanan faktoja!

Anonyymi-ap

Paavali, pakanain apostoli (4) Sanan faktoja!

(S24 – kristinusko)

Tämä on osa 4 Paavalia koskevassa katselmuksessa
Edelliset tässä:
1) https://keskustelu.suomi24.fi/t/18007474/paavali-julisti-ja-opetti-jeesuksen-kristuksen-evankeliumia!-(1)----(s24-kristinusko)--aluksi--talla
2) https://keskustelu.suomi24.fi/t/18008753/paavali-jeesuksen-apostoli-(-2)--faktoja-vai-valheita

3) https://keskustelu.suomi24.fi/t/18008761/paavali-jeesuksen-apostoli--(-3)--faktoja-vai-valheita

X) https://keskustelu.suomi24.fi/t/18009035/apostolin-paavalin-valinta--juudaksen-tilalle---mita-siita

1) Aluksi: kiistelyä Paavalista?
--------------------------------------------

Kuten monet tämän S24 palstan käyttäjät ovat voineet todeta ja todistaa, käynnissä on (edelleen) iljettävä ja likainen valhemissio apostoli Paavalia vastaan. Siksi on enemmän kuin tärkeää tuntea hyvin sitä UT:n sisällön kokonaisuutta, jossa Paavalin profiili ja habitus muodostaa KOKONAISKUVAN!

Kukaan normitason ihminen, saati hengellinen! – ei rakenna faktoja muutamien taktikoidusti valikoitujen Raamatun jakeiden perusteella! Nämä
• Yhden-Jakeen-Valheopit ja

- ovat puuta, heinää, olkia – ja palavat poroksi Pyhän Jumalan Sanan totuuden tulessa.


Nyt otsikon asiaan!

2) Paavali: pakanain apostoli!
---------------------------------------

Kun Herramme Jeesus kutsui Saulus Tarsolaisen, vihaajansa, kristittyjen vainoojan ja murhaajan apostolin tehtävään, hän ei tehnyt virhettä. Sauluksen kääntymys, usko ja Pyhän Hengen kaste on luettavissa useissa Apostolien Tekojen luvuissa: Apt 9.luku, 22.luku, 26. luku.
Herramme Jeesuksen oma todistus, kutsumisen ja valtuutuksen yhteydessä:

• ” Herra sanoi hänelle ( Ananias) Mene, sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni PAKANAIN ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.” ( Apt 9:15)


Se seikka, että Jumala oli jo ”äidin kohdusta” valinnut Paavalin tulevaksi apostoliksi, ei tietenkään ollut mikään virhe. ( Gal 1:15-16)

(Mutta nykyäänkin se on kuin ”piikki” joidenkin syntisten lihassa? Miksi he pilkkaavat ja koettavat häpäistä Paavalin apostolin arvoa?- sen taustalla ei ole Jumalan Henki!)


3) Pakanain apostoli ja kaikki muut apostolit?
-----------------------------------------------------------

On totta, mitä Jeesus puhui kaikille valitsemilleen (11) oppilastaan jäljellä. (Matt 28:16-20)

• ” Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
- ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Tämän ”lähetyskäskyn” vahvistuksen Herramme Jeesus antoi toistamiseen:. ( Apt 1:7-8)

• "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut, vaan,
• kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun TODISTAJANI sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".



Aloitus jatkuu

114

604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Paavali, pakanain apostoli (4) Sanan faktoja!


      3) Apostolit, todistajat, muut palvelijat?
      ------------------------------------------------------

      Kun Pyhän Hengen voima sitten vuodatettiin 1. helluntaipäivänä, sen lahjan saattoivat ( jatkossakin) saada kaikki Jeesuksen uskovat, seuraajat. He kaikki voisivat olla ”Jeesuksen todistajia”!

      APOSTOLIT sen sijaan olivat ja ovat vain Herramme Jeesuksen asettamia ja valtuuttamia palvelijoita. Toiset ihmiset eivät voi ”valita” ketään apostolin virkaan. Näin opettaa Sana:

      • ” Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiste paimeniksi ja opettajiksi.” ( Efe 4:11)

      • ”Niinpä JUMALA asetti seurakuntaan ensiksi muutamia APOSTOLEIKSI, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä. "

      • ” Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?” ( 1 Kor 12:28-29)


      Jeesus itse valitsi Paavalin, vaikka ihmisten valinta oli Mattias. (Kumpi taho painaa valinnassa enmmän? Ihmisten vai Jumaan päätös?)

      Jumalan valitsemat ja Herramme Jeesuksen Kristuksen kutsumat apostolit ( Paavali mukaan lukien) olivat Jumalan Valtakunnan primääri etujoukko. Kuin valtuutetut diplomaatit; lähettiläät - tässä maailmassa.

      Heidän lisäkseen Jumala asetti seurakuntaansa muita virkoja, ja hengellisiä tehtäviä. ( 1 Kor 12:28-30, Room 12:4-13)

      Herramme apostolit – heidät on todettu Ilmestyskirjassa: 12 nimeä!
      • ” Ja (Pyhän) kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista APOSTOLIN kaksitoista nimeä.” ( Ilm 21:14)

      Koska tietenkään Juudaksen nimi EI VOINUT olla tuossa luettelossa, niin hänen tilalleen oli Herra valinnut - Paavalin!

      ’Aloitus jatkuu..

    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Paavali, pakanain apostoli (4) Sanan faktoja!

      4) Paavali – pakanain apostoli!
      _______________________________


      Se, että JUMALA oli päättänyt ja Jeesus valitsi Paavalin selväksi erikoislähettilääksi? (Gal 1:15)

      Siihen oli tietysti argumentoidut syyt?

      Silloisen Rooman imperiumin tasolla ja alueella oli hyväksi olla myös yhteiskunnallisia resursseja. Suoriutumiseen vaativasta ja vaikeastakin tehtävähaasteesta! Paavalilla oli meriittejä! ( 2 Kor 11:20-30) Niihin hän ei nojannut. Hän kerskasi vain Herrasta! ( 1 Kor 1: 29, 31)

      Hän aikansa sivistyneistöä, syntymästään Rooman kansalainen ( Apt 22:26-29), osasi useita kieliä (arameaa, kreikkaa ja tietysti hebreaa ( Apt 21:37, 40) .

      Korkeasti oppinut juutalainen, Lain tuntija, Gamalielin oppilas. Osasi liikkua ja esiintyä silloisessa ”maailmassa” . Pakanoiden keskellä!

      Jos pitäisi valita työntekijä - niin kukapa ei valitsisi parhastaa päästä? On täysin ymmärrettävää, että Paavalin valinta pakanain apostoliksi oli viisas ja hyvä! Ihmiset eivät voi sitä peruuttaa!

      Jumala kun on järjestyksen ja järjenkin Jumala! Hän ei anna sellaisia tehtäviä, joihin ihmisellä ei tieto-taitoa taiedellytyksiä. Ihmisen luonnolliset lahjat ja kyvyt voivat olla palvelemassa Hän valtakuntaansa. Mutta? Kaikki tulee olla pyhitettynä ja luovutettuna Hänen käyttöönsä! ( 2 Tim 2:19-21)

      Vaikka kaikkikin Jeesuksen apostolit (11, kun Juudas meni pois…) olisivat voineet ainakin jotenkin suoriutua vaativasta tehtävästä ”pakanain” keskellä, Jeesus kutsui sille sektorille erityisesti Paavalin. Pietarin ja Paavalin toimenkuvan eroa?

      • ”Ja Hän (Jeesus) sanoi minulle: Mene, sillä minä lähetän sinut kauas, PAKANAIN tykö.” ( Apt 22:21)

      • ” Sitten, neljäntoista vuoden kuluttua, minä taas menin ylös Jerusalemiin Barnabaan kanssa ja otin Tiituksenkin mukaani.
      ” Mutta minä menin sinne ilmestyksen johdosta ja esitin heille sen evankeliumin, jota julistan PAKANAIN keskuudessa;” ( Gal 2:1-2, 1:16)

      • ..” sillä hän, joka antoi Pietarille voimaa hänen apostolintoimeensa ympärileikattujen keskuudessa, antoi minullekin siihen voimaa PAKANAIN keskuudessa” (Gal 2:8)

      • ”….ja kun olivat tulleet tuntemaan sen armon, mikä oli minulle annettu, niin Jaakob ja Keefas ja Johannes, joita pidettiin pylväinä, antoivat minulle ja Barnabaalle yhteisen työn merkiksi kättä, mennäksemme, me PAKANAIN keskuuteen ja he ympärileikattujen. ” ( Gal 2:9)

      • ” Teille, pakanoille minä sanon: Koska olen PAKANAIN apostoli, pidän virkaani kunniassa.” (Room 11:13)

      • ”… että minä olisin Kristuksen Jeesuksen palvelija, PAKANAIN keskuudessa (---) niin sttä pakanakansoista tulisi otollinen ja Pyhässä Hengessä pyhitetty uhri.” ( Room 15:16)

      • ” ja sitä varen minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu (–) PAKANAIN opettajaksi uskossa ja totuudessa.” (1 Tim 2:7)

      • ” Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle on annettu tämä armo: julistaa PAKANOILLE evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta...” ( Efe 3:8)

      (Paavalia koskeva tarkastelu jatkuu...)

    • Anonyymi

      On arvioitu, että Paavalin kirjoituksista ja puheista 80% on oikeata, mutta 20 % on valhetta, joka on sijoitettu tosiasioiden väliin, jossa se on helppo nielaista.

      Paavalin valheet pajastuu kun vertaa Paavalin puheita oikeiden apostolien ja Jeesuksen omiin puheisiin.

      Room. 3:7

      Mutta jos minun VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

      Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellininen (lögnaktighet ), eikä se ihmisen perusluonne siitä miksikään muutu.

      Jumala joutui heittämään Paavalin lopulta Saatanan kuritettavaksi koko loppuelämän ajaksi.

      • Anonyymi

        Kirjoitat kirottua valhetta Paavalista, nostat omin luvin itsesi Paavalin syttäjäksi, tuomariksi aj pilkkaajaksi. Sinulle määrätään tämä kuritus. 1. Tim. 1.20


      • Anonyymi

        Korinton tapahtumat kertoo, että siellä Paavali oli vieraiden hurmoshenkien vallassa. Puhui sekavia ja teki kaikenlaisia outoja juttuja.

        1. Kor. 14:19 Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Koko Korinton seurakunta joutui Paavalin takia villitsevien hurmoshenkien valtaan.

        1. Kor. 14:9

        Sama koskee teitäkin: ellette puhu selvää kieltä, kuinka teidän puhettanne voidaan ymmärtää? Sananne haihtuvat taivaan tuuliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korinton tapahtumat kertoo, että siellä Paavali oli vieraiden hurmoshenkien vallassa. Puhui sekavia ja teki kaikenlaisia outoja juttuja.

        1. Kor. 14:19 Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Koko Korinton seurakunta joutui Paavalin takia villitsevien hurmoshenkien valtaan.

        1. Kor. 14:9

        Sama koskee teitäkin: ellette puhu selvää kieltä, kuinka teidän puhettanne voidaan ymmärtää? Sananne haihtuvat taivaan tuuliin.

        Anonyymi 2023-09-12 11:00:52
        UUSI

        Korinton tapahtumat kertoo, että siellä Paavali oli vieraiden hurmoshenkien vallassa. Puhui sekavia ja teki kaikenlaisia outoja juttuja.
        ---------------------------------------------------------------------------------

        Kirjoitat kirottua valhetta, josta ei MITÄÄN todistusta!

        Sekavia ja outoja juttuja nousee omien korviesi välistä!


    • Anonyymi

      Faktoja Paavalista - valheoppeja vastaan!

      (Harjoituksen vuoksi jokainen voi etsiä ja hakea Sanan kohdat UT:n sivuilta!)

      Galatalaiskirje 1:1
      ”Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt.”

      Paavalin apostolinvika oli sekä Jumalan että Herramme Jeesuksen suvereenilla tasolla valittu.

      1. Paavali oli Jeesuksen Kristuksen kutsuma ja valtuuttama apostoli ( Juudaksen sijaan valittu)

      2. Paavalin viran tunnustivat lukuisat ihmiset! ( Ei vain Paavali itse)

      3. Paavali tunnustettiin ”Jumalan työtoveriksi”.

      4. Paavali siunattiin, valtuutettiin ja lähetettiin apostolinvirkaan useiden veljien kollegiossa.

      5. Pyhä Henki kehotti em. veljiä lähettämään Paavalin ja Barnabaan työkentälle! ( Apt 13:1-4)

      6. Paavali sai Pyhän Hengen, kun kohtasi Jeesuksen ja sai uskon.

      7. Paavali ei koskaan menettänyt Pyhän Hengen voimaa ja valtuuksia.

      8. Paavali oli loppuun saakka uskollinen ja Hengen voimassa toimiva apostoli!

      9. Paavalilla oli monia Pyhän Hengen antamia armolahjoja, ”hengen lahjoja, mm. raitsis kielilläpuhumisen lahja.

      10. Paavali ei puhunut mitään ”glossoliaa” . ( Ei todistusta Sanassa!)

      11. Paavaliin ei mennyt mitään ”pahaa henkeä” taikka demonia.

      12. Paavalin ”pistin oli lihassa” - siis fyysinen rasite, ei ulottunut hengen tasolle!

      13. Paavali ei elänyt synneisssä, ei harjoittanut ”valehtelun syntiä” eikä muutakaan!

      Seuraavassa jaksossa (3) on katselmusta apostoli Paavalin työtehtävistä ja sisällöistä.

      • Anonyymi

        "pistin" on lempinimi Paavali saamalle demonille.

        Paavali sai sen jo mahdollisesti jo Damaskon tiellä, kun kohtasi valejeesuksen.

        Ap. t. 26:14

        Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'

        Biblia 1776
        Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.

        1. Kor. 15:56

        Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki.

        Room. 7:20

        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "pistin" on lempinimi Paavali saamalle demonille.

        Paavali sai sen jo mahdollisesti jo Damaskon tiellä, kun kohtasi valejeesuksen.

        Ap. t. 26:14

        Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'

        Biblia 1776
        Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.

        1. Kor. 15:56

        Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki.

        Room. 7:20

        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        King James -käännöksen mukaan Paavalin saama pistin on oikein Saatanan viestintädemoni. Jonkinlainen Saatanan viestintä päällikkö. "The messenger of Satan".
        Ei mikään rividemoni.
        And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

        Jokainen Raamattua ymmärtävä käsittää, että Pyhä Henki ja Saatanan enkeli ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Paavali rukoili kolmasti Herraa, että tämä ottaisi demonin hänestä pois. Turhaan.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Ei siinä puhuta mistään puisista tikuista ja pistimistä, vaan elävästä demonista "hän".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        King James -käännöksen mukaan Paavalin saama pistin on oikein Saatanan viestintädemoni. Jonkinlainen Saatanan viestintä päällikkö. "The messenger of Satan".
        Ei mikään rividemoni.
        And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

        Jokainen Raamattua ymmärtävä käsittää, että Pyhä Henki ja Saatanan enkeli ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Paavali rukoili kolmasti Herraa, että tämä ottaisi demonin hänestä pois. Turhaan.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Ei siinä puhuta mistään puisista tikuista ja pistimistä, vaan elävästä demonista "hän".

        Et tietenkään osaa lukea alkutekstiä, muutoin olisit tiennyt, että sanaa "hän" ei ole alkutekstissä, ainoastaan "että lähtisi minusta".

        Toisekseen kyseessä ei edes välttämättä ole enkeli, sillä ANGELOS tarkoittaa vain lähettiä.

        Luuk.9:51, 52 Kun Jeesuksen taivaaseenottamisen aika oli lähenemässä, hän suuntasi kulkunsa Jerusalemia kohti. Edellään hän lähetti sananviejiä ANGELOUS. Nämä lähtivät matkaan ja menivät erääseen Samarian kylään valmistelemaan Jeesuksen tuloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tietenkään osaa lukea alkutekstiä, muutoin olisit tiennyt, että sanaa "hän" ei ole alkutekstissä, ainoastaan "että lähtisi minusta".

        Toisekseen kyseessä ei edes välttämättä ole enkeli, sillä ANGELOS tarkoittaa vain lähettiä.

        Luuk.9:51, 52 Kun Jeesuksen taivaaseenottamisen aika oli lähenemässä, hän suuntasi kulkunsa Jerusalemia kohti. Edellään hän lähetti sananviejiä ANGELOUS. Nämä lähtivät matkaan ja menivät erääseen Samarian kylään valmistelemaan Jeesuksen tuloa.

        Enkelit on palvelukseen lähetettyjä henkiolentoja, jotka tulee ihmisen sydämeen asumaan. Niiltä puuttuu fyysinen ruumis, eikä ne kanna mitää puisia piikkejä tai pistimiä mukanaan.

        Näin kävi Paavalille, kuten Jeesus ennusti. Jumala heitti miehen Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi. Viimeiset vuodet oli pahoja vuosia sen miehen elämässä.

        Saastaisen hengen paluu
        43 "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.
        44 Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä,
        45 silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "pistin" on lempinimi Paavali saamalle demonille.

        Paavali sai sen jo mahdollisesti jo Damaskon tiellä, kun kohtasi valejeesuksen.

        Ap. t. 26:14

        Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'

        Biblia 1776
        Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.

        1. Kor. 15:56

        Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki.

        Room. 7:20

        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Kirjoitat pelkkää kirottua valheoppia.
        Sinulle 1. Tim 1:20.
        Koeta siitä selvitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkelit on palvelukseen lähetettyjä henkiolentoja, jotka tulee ihmisen sydämeen asumaan. Niiltä puuttuu fyysinen ruumis, eikä ne kanna mitää puisia piikkejä tai pistimiä mukanaan.

        Näin kävi Paavalille, kuten Jeesus ennusti. Jumala heitti miehen Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi. Viimeiset vuodet oli pahoja vuosia sen miehen elämässä.

        Saastaisen hengen paluu
        43 "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.
        44 Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä,
        45 silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa.

        Enkelit on palvelukseen lähetettyjä henkiolentoja, jotka tulee ihmisen sydämeen asumaan. Niiltä puuttuu fyysinen ruumis, eikä ne kanna mitää puisia piikkejä tai pistimiä mukanaan.

        Näin kävi Paavalille, kuten Jeesus ennusti. Jumala heitti miehen Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi. Viimeiset vuodet oli pahoja vuosia sen miehen elämässä.

        _____________________

        Tuo kaikki on täyttä valhetta, kirottua kirjoitusten kieroon vääntämistä.
        Ei mitään todistetta UT:ssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkelit on palvelukseen lähetettyjä henkiolentoja, jotka tulee ihmisen sydämeen asumaan. Niiltä puuttuu fyysinen ruumis, eikä ne kanna mitää puisia piikkejä tai pistimiä mukanaan.

        Näin kävi Paavalille, kuten Jeesus ennusti. Jumala heitti miehen Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi. Viimeiset vuodet oli pahoja vuosia sen miehen elämässä.

        Saastaisen hengen paluu
        43 "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.
        44 Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä,
        45 silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa.

        Paavalia ei laitettu saatanalle vaan häntä rusikoi paho lauseen enkeli ettei hän entisenä juutalaisena ylpeilisi. Älkää varastako enää mitään terveisin Paavali


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkelit on palvelukseen lähetettyjä henkiolentoja, jotka tulee ihmisen sydämeen asumaan. Niiltä puuttuu fyysinen ruumis, eikä ne kanna mitää puisia piikkejä tai pistimiä mukanaan.

        Näin kävi Paavalille, kuten Jeesus ennusti. Jumala heitti miehen Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi. Viimeiset vuodet oli pahoja vuosia sen miehen elämässä.

        Saastaisen hengen paluu
        43 "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.
        44 Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä,
        45 silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa.

        Sinulla on joku kumman taipumus keksiä aina pahin selitys. Se todistaa vain mitä sydämessä liikkuu.

        Ei tietenkään enkelit kanna keppejä tai pistimiä mukanaan.

        Sana SKOLOPS viittaa kaikkeen piikkimäiseen, ja voisi ola esimerkiksi kaktuksen piikki, tai kuvainnollisesti piina. Ei kannata siitä tehdä suurempaa kuin se on.

        Jeesus ei koskaan ennustanut että Paavali jätettäisiin Saatanan haltuun. Miksi valehtelet? Paholainen on valheen isä!

        Sitä paitsi viimeiset vuodet tuskin olivat pahimpia, päin vastoin Paavali halusi tuoda itsensä kiitosuhriksi

        2.Tim.4:6 EDE SPENDOMAI Jo minua vuodatetaan kiitosuhriksi, tai vuodatan jo itseni kiitosuhriksi. Katso sanaa JUOMAUHRI

        "ja lähtöni ANALYSEOS aika on tullut." Sana analysis tarkoittaa analysointia, tai hajoittamista.

        Mitä Paavali oikeastaan sanoo: "minun on aika tulla vuodatettavaksi kiitosuhrina, ja on aika katsoa takaisinpäin elämääni. Olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt. Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele."

        Paavali ei puhu siitä että hän olisi pian kuoleva, päin vastoin hän on kiinnostunut kirjoista ja viitastaan. 2.Tim.4:13. Hän toivoo Timoteuksen tulevan ennen talvea ja tuovan tullessaan ne.

        Paavali oli selvinnyt yksistä kuulusteluista, jotta hän voisi julistaa evankeliumia, ja hän uskoi vapautuvansa kaikesta ilkivallasta.

        Joten on kuvittelua että Paavalin elämä olisi ollut säälittävää, päin vastoin hän tunsi jo itsensä voittajaksi.

        Herää kysymys onko joku niistä pahoista hengistä täällä pilkkaamassa Paavalia. Valheita ja sairaita kuvitelmia esitetään muka tosiasioina.


    • Anonyymi

      Paavalin omat sanat kävi toteen hänen itsensä kohdalla.

      Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

      • Anonyymi

        EI KUULU TÅMÄ KOHTA NYT YHTÄÄN PAAVALIIN ITSEENSÄ LUE HYVÄ IHMINEN KUKA TÄMÄN SANOO SUUTTUESSAAN KERTAKAIKKIAAN OLETTE SAIRAITA PÄÄSTÅNNE.


      • Anonyymi

        Lopeta valehtelusi!


    • Anonyymi

      Miksi koet asiaksesi puolustaa valheapostoli Paavalia, jonka ristiriitaisuus jaksaa hämmästyttää yhä uudelleen ja uudelleen?

      • Anonyymi

        Ristiriitaisuus on VAIN sinun PImeän pääsi sisällä. Sokea ei näe!

        Ei Raamatussa!


    • Aloittajan kaltaiset lahkolaiset eivät koskaan tarvinneet Jeesusta, kun heillä on ollut Paavali. Loppu on historiaa.

      • Anonyymi

        Olet kirouksen päällesi tilannut Raamatun sanan kieroon vääntäjä. SInut on määrätty pilkkaamisestasi samaan statukseen, kuin pilkkaa-kaverisi Hymeteys ja Aleksander aikoinaan.

        1 Tim 1:20.

        JK. Aloittajalla ei ole mitään tekemistä lahkolaisuuden kanssa!

        Mutta - sekä Jeesus että Paavali ovat olleet luovuttamattomat opastajat.

        Jeesus ykkönen, sitten Paavali hyvänä kakkosena!
        Sinulla kai vain paholainen?

        Lycka till!

        Koeta kestää kun "saatana saa Jeesuksen nimessä luvan sinua rusikoida!? Ylpeytesi ja pilkkaamisesi syytä. 1 Tim 1:20


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet kirouksen päällesi tilannut Raamatun sanan kieroon vääntäjä. SInut on määrätty pilkkaamisestasi samaan statukseen, kuin pilkkaa-kaverisi Hymeteys ja Aleksander aikoinaan.

        1 Tim 1:20.

        JK. Aloittajalla ei ole mitään tekemistä lahkolaisuuden kanssa!

        Mutta - sekä Jeesus että Paavali ovat olleet luovuttamattomat opastajat.

        Jeesus ykkönen, sitten Paavali hyvänä kakkosena!
        Sinulla kai vain paholainen?

        Lycka till!

        Koeta kestää kun "saatana saa Jeesuksen nimessä luvan sinua rusikoida!? Ylpeytesi ja pilkkaamisesi syytä. 1 Tim 1:20

        Paavalin nimeä olet lausunut päivin öin, mutta kuinka monta avausta olet tehnyt Jeesuksen puolustamiseksi? Laita linkit tähän.


      • Anonyymi


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Olen pahoillani, etten aina ymmärrä jumalanlapsukaisten lapsellista huumoria. Jätin "sinä olet kakka" -leikit päiväkotiin.

        Oleet kirouksen ihminen.


    • Anonyymi

      Nikki "henki" koettaa leikkiä jotakin Näkijää, kun väittää:


      "Aloittajan kaltaiset lahkolaiset .."

      No, kun Henki toimii Pimeyden voimien tasolla..... hm... ei voi tietenkään totuutta tietää.

      JOS hän olisi Jumalan Hengen tasolla -hm- hän tietäisi ettei aloittaja ole hänen pilkkaamansa "lahkolainen" eikä sinne päinkään!

      Mitä me tästä opimme? Tämä hra- rva--tran-su.... ,mitä sorttia onkaan?

      - puuhastelee paholaisen palkollisena!

      Sääli, sääli!

      • Laitahan tänne niitä linkkejä, joita pyysin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimimerkki "Hengen" ei ole oikea kristitty vaan tunnustuksellinen saatananpalvoja, mistä olemme saaneet pitävän näytön:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122876916

        Kiitos, kun toit tekemäni avauksen uudelleen päivänvaloon.

        Pyysin kylläkin linkkejä aloittajan omiin analyyseihin Jeesusken toiminnasta, jotka yhtä laajoja ja runsaslukuisia kuin Paavalista tehdyt. Väittäähän aloittaja olevansa kristitty...


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Laitahan tänne niitä linkkejä, joita pyysin.

        Turhaan pyydät. Kaikki eivät ole käskyläisiäsi.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kiitos, kun toit tekemäni avauksen uudelleen päivänvaloon.

        Pyysin kylläkin linkkejä aloittajan omiin analyyseihin Jeesusken toiminnasta, jotka yhtä laajoja ja runsaslukuisia kuin Paavalista tehdyt. Väittäähän aloittaja olevansa kristitty...

        Taidat olla unohtanut, taikka olet naureskellut sille ilmoitukselle:'
        - että Sinut on äskettäin jätetty Jeesuksen nimessä Saatanan haltuun - kuritettavaksi.

        Miksi?

        Samasta syystä josta jätettiin kuritettavaksi eräät PILKAAJAT, Hymeteus ja Aleksander aikoinaan!

        Luepas 1. Tim 1:20

        Koeta kestää!


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Laitahan tänne niitä linkkejä, joita pyysin.

        Älä viitsi naurattaa!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan pyydät. Kaikki eivät ole käskyläisiäsi.

        Eivät tietenkään ole. Alkaa pikkuhiljaa näyttää yhä enemmän siltä, että tyhjästä on paha nyhjäistä. Tämän takia ei tule linkkejä aloittajan tekemiin laajoihin ja runsaslukuisiin avauksiin, joissa käsitellään kattavasti Jeesuksen toimintaa.

        Lahkolaiset eivät koskaan tarvinneet Jeesusta, kun heillä on ollut Paavali. Loppu on historiaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla unohtanut, taikka olet naureskellut sille ilmoitukselle:'
        - että Sinut on äskettäin jätetty Jeesuksen nimessä Saatanan haltuun - kuritettavaksi.

        Miksi?

        Samasta syystä josta jätettiin kuritettavaksi eräät PILKAAJAT, Hymeteus ja Aleksander aikoinaan!

        Luepas 1. Tim 1:20

        Koeta kestää!

        Kannattaa vain keskittyä yhteen ainoaan asiaan, jonka pyysin. Eli laita tänne linkit analyyseihin Jeesusken toiminnasta, jotka ovat yhtä laajoja ja runsaslukuisia kuin Paavalista tehdyt. Pystytkö siihen?



      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kannattaa vain keskittyä yhteen ainoaan asiaan, jonka pyysin. Eli laita tänne linkit analyyseihin Jeesusken toiminnasta, jotka ovat yhtä laajoja ja runsaslukuisia kuin Paavalista tehdyt. Pystytkö siihen?

        Älä viitsi naurattaa!
        Kaikki eivät ole luusereita, jotka matelisivat edessäsi!

        Etsi itse mitä kaipaat!

        JK: Toiset pystyy mihin tahtoo..

        Mutta eivät ole käskytettävissä!

        Smile :))


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Eivät tietenkään ole. Alkaa pikkuhiljaa näyttää yhä enemmän siltä, että tyhjästä on paha nyhjäistä. Tämän takia ei tule linkkejä aloittajan tekemiin laajoihin ja runsaslukuisiin avauksiin, joissa käsitellään kattavasti Jeesuksen toimintaa.

        Lahkolaiset eivät koskaan tarvinneet Jeesusta, kun heillä on ollut Paavali. Loppu on historiaa.

        Mitä siinä kitiset?

        "Tämän takia ei tule linkkejä aloittajan tekemiin laajoihin ja runsaslukuisiin avauksiin, joissa käsitellään kattavasti Jeesuksen toimintaa."

        KUn kerran toteat, että:
        "aloittajan tekemiin laajoihin ja runsaslukuisiin avauksiin, joissa käsitellään kattavasti Jeesuksen toimintaa."

        - niin älä edes unissasi kuvittele, että KAIKKI toisivat sinulle tarjottimella linkkejä.

        KAIKKI kun eivät ole demonisen vallankäyttösi alamaisia!'

        Mitä kitiset? Etsi ITSE ja lopeta sairas touhusi!

        1 Tim.. 1:20


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi naurattaa!
        Kaikki eivät ole luusereita, jotka matelisivat edessäsi!

        Etsi itse mitä kaipaat!

        JK: Toiset pystyy mihin tahtoo..

        Mutta eivät ole käskytettävissä!

        Smile :))

        Ymmärsit jälleen väärin - en pyytänyt matelemaan. Pyysin linkkejä tämän avauksen tekijän analyyseihin Jeesusken toiminnasta, jotka ovat yhtä laajoja ja runsaslukuisia kuin Paavalista tehdyt. Toistaiseksi on ollut kumman hiljaista.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ymmärsit esitetyn pyynnön selvästi väärin. Luetun ymmärtäminen ei tunnetusti ole joidenkin lahkolaisten vahvimpia osa-alueita.

        Säli ,sääli..-- tuota "henkeä"... sillä taitaa olla maaninen vaihe taikka sitten se on aineissa???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siinä kitiset?

        "Tämän takia ei tule linkkejä aloittajan tekemiin laajoihin ja runsaslukuisiin avauksiin, joissa käsitellään kattavasti Jeesuksen toimintaa."

        KUn kerran toteat, että:
        "aloittajan tekemiin laajoihin ja runsaslukuisiin avauksiin, joissa käsitellään kattavasti Jeesuksen toimintaa."

        - niin älä edes unissasi kuvittele, että KAIKKI toisivat sinulle tarjottimella linkkejä.

        KAIKKI kun eivät ole demonisen vallankäyttösi alamaisia!'

        Mitä kitiset? Etsi ITSE ja lopeta sairas touhusi!

        1 Tim.. 1:20

        Uskovilla on toki vapaus käyttää mitä vain jakeita, mutta se ei tässä tapauksessa muuta totuutta: tyhjästä on paha nyhjäistä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Uskovilla on toki vapaus käyttää mitä vain jakeita, mutta se ei tässä tapauksessa muuta totuutta: tyhjästä on paha nyhjäistä.

        Miksi paholainen noin riepoo ja riivaa Henkeä?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ymmärsit jälleen väärin - en pyytänyt matelemaan. Pyysin linkkejä tämän avauksen tekijän analyyseihin Jeesusken toiminnasta, jotka ovat yhtä laajoja ja runsaslukuisia kuin Paavalista tehdyt. Toistaiseksi on ollut kumman hiljaista.

        Tyhmä pyytää....
        Mutta kaikki ei oo tyhmiä että vastaa käskytyksiin ja manipulointiin!!

        OIkein hyvin ymmärretty!!


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Uskovilla on toki vapaus käyttää mitä vain jakeita, mutta se ei tässä tapauksessa muuta totuutta: tyhjästä on paha nyhjäistä.

        Sinä se parka tyhjä olet.....


    • Anonyymi

      Luterilaisten sateekaariseurakunnan juopporingin kirjoituksista ei pidä välittää.
      Sieltä tulee valheita Paavalista, saastaa, sodomiaa, parhamia...

      • Anonyymi

        Näin on nähty!


    • Anonyymi

      Niin? Tämä (henki) on nyt hermostuksissaan -- eikä ihme? Se 1. Tim 1:20, se ei ooo helppo karsseri!

    • Henki

      Lahkolaiset eivät koskaan tarvinneet Jeesusta, kun heillä on ollut Paavali. Loppu on historiaa.

      Aloittaja on päivin öin lausunut Paavalin nimeä ja tehnyt lukuisia avauksia koskien Paavalin toimintaa.

      Pyysin aloittajalta linkkejä hänen omiin analyyseihin, jotka koskevat Jeesuksen toimintaa ja ovat yhtä laajoja ja runsaslukuisia kuin Paavalista tehdyt. Toistaiseksi on ollut kumman hiljaista.

      Aamu on iltaa viisaampi. Palataan asiaan huomenna, jolloin toivon mukaan saamme lukea aloittajan runsaslukuisia mietteitä Jeesuksen toiminnasta. Muussa tapauksessa tämän avauksen tekijän luotettavuus asettuu lukijoiden silmissä täysin uuteen valoon sen jälkeen, kun aloittaja paljastuu lahkolaiseksi, joka palvoo Paavalia, muttei Jeesusta.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole aloittaja, enkä osallistu teidän väisiin kiistoihin sen enempää, mutta sen sanon, että sinä nimimerkki "Henki" et ole oikea kristitty vaan tunnustuksellinen saatananpalvoja, mistä olemme saaneet pitävän näytön:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122876916

        Hyvä tämä selvennys.
        Aloittajana en ole mitenkään osallinen tuohon tekstiin:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122876916

        Tämän ketjun aloittaja.

        JK. "Julkista faktaa kuitenkin on, että tämä "henki" on ITSE ilmoittanut KUKA on hänen isäntänsä,, eikä se ole Jumala, eikä Pyhän Hengen taso!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä tämä selvennys.
        Aloittajana en ole mitenkään osallinen tuohon tekstiin:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122876916

        Tämän ketjun aloittaja.

        JK. "Julkista faktaa kuitenkin on, että tämä "henki" on ITSE ilmoittanut KUKA on hänen isäntänsä,, eikä se ole Jumala, eikä Pyhän Hengen taso!

        Missä nim. Henki on jotain itsestään ja isännästään ilmoittanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä nim. Henki on jotain itsestään ja isännästään ilmoittanut?

        Ei missään. Aloittaja on ennenkin levittänyt valheita ja panetellut kirjoittajia.


    • Anonyymi

      Henki sepittää:

      "Muussa tapauksessa tämän avauksen tekijän luotettavuus asettuu lukijoiden silmissä täysin uuteen valoon sen jälkeen, kun aloittaja paljastuu lahkolaiseksi, joka palvoo Paavalia, muttei Jeesusta."

      Jokainen lukija itse osaa arvioida kirjoittajat.
      Siihen ei tarvita "hengen" demonista puumerkkiä!

      • Anonyymi

        Henki on oikeassa siinä mielessä et raamatun mukaan sydämen kyllyydestä suu puhuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henki on oikeassa siinä mielessä et raamatun mukaan sydämen kyllyydestä suu puhuu.

        Sattumoisin jotkut osaavat kirjoittaa runsaasti sekä Jeesuksesta, Paavalista, muista Raamatun asioista, lopunajoista, ahdistuksista, Kymmenittäin erilaisia aloituksia!
        Sydämen kylllyydestä? Kyllä. Koska Raamatun Totuuden Sana on niin valtava ja Ihana, että siitä riittää AIHEITA!.

        Saastainen ja demoninen hyökkäysrintama apostoli Paavalia vastaan täällä on nostanut syyn aktiiviseen tarkasteluun, Paavalista. Mitsä RAAMATTU kertoo!

        Toki tämä nyt kiukuttaa niitä, jotka ova tahtoneet mollata ja mustata Paavalia maan rakoon!
        Heitä harmittaa, kun valheopeit ja Yhden-Jakeen_ Eksytysopit ovat jäämässä häpeään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sattumoisin jotkut osaavat kirjoittaa runsaasti sekä Jeesuksesta, Paavalista, muista Raamatun asioista, lopunajoista, ahdistuksista, Kymmenittäin erilaisia aloituksia!
        Sydämen kylllyydestä? Kyllä. Koska Raamatun Totuuden Sana on niin valtava ja Ihana, että siitä riittää AIHEITA!.

        Saastainen ja demoninen hyökkäysrintama apostoli Paavalia vastaan täällä on nostanut syyn aktiiviseen tarkasteluun, Paavalista. Mitsä RAAMATTU kertoo!

        Toki tämä nyt kiukuttaa niitä, jotka ova tahtoneet mollata ja mustata Paavalia maan rakoon!
        Heitä harmittaa, kun valheopeit ja Yhden-Jakeen_ Eksytysopit ovat jäämässä häpeään!

        Eikö järkikulta toimi? Vähänkin järkevä ihminen ymmärtää että tässä puhutaan aloittajan pimeästä puolesta.


    • Anonyymi

      Paavali lienee Kristuksen itsensä jälkeen heti toinen henkilö jolle avautui pääsy kaikkein pyhimpään. Hänen silmänsä voideltiin näkeviksi kuudennen eli Filadelphian seurakunnan tavoin. Tuollainen silmien voitelu avaa pääsyn kaikkein pyhimpään johon aiemmin vain ylipapilla oli pääsy kerran vuodessa.

      Paavali tuli näin Kristuksen ylipappeuden kannalta varaylipapiksi koko kristikuntaan.
      Mutta tulee muistaa että vaikka Kaikkein Pyhin oli temppelissä niin Liiton arkki ja välineet olivat Ron Wyattin mukaan Golgatan vuoreen kätketty.
      Sen vuoren luolaan jossa Kristus ristiinnaulittiin.

      Autuaita ovat puhdassydämiset he saavat nähdä Jumalan. Paavalin kävi niin. Eikä muuten hän olisi voinut lakia vastaan puhuakkaan ellei hän olisi päässyt Kaikkein pyhimpään. Hesekielin kirja kertoo asiaan liittyen joitakin oleellisia faktoja.

      Valitettavasti sen vaikutus ihmiseen kun hän pääsee kaikkein pyhimpään tekee hänen luonteestaan vaarallisen omiaan kohtaan. Siellä kansan kaikki synnit ovat avoimesti näkyvissä ja armoton asenne syntiä kohtaan alkaa vaikuttaa.

      Autuaita ovat ne jotka muita armahtavat on viidennen eli Sardeksen julistus. Sitä en tiedä pääsikö Paavali koskaan viidennen srk tasolle, vai jäikö hän kuudenteen. Viides on sellainen joka auttaa menehtymäisillään olevia, mutta Paavali oli kurjia ja köyhiä vastaan kirjeidensä perusteella.

      Hän voitti itselleen ikuisen paikan temppelissä eli kuudennen srk voiton.

    • Anonyymi

      Ellei keskustelun aloittaja pysty tuomaan linkkejä Jeesuksesta kertoviin keskusteluihin, minäkin joudun toteamaan että hän palvoo Paavalia enemmän, kuin Jeesusta. Ja tuskin Jeesuskaan kaipasi palvontaa, vaan sitä että hänen sanansa kuullaan ja eletään niiden mukaan. Paavalista tuskin ottaa itse pirukaan selvää.

      • Anonyymi

        Eikö järkikulta toimi?

        Tämän Aloituksen aihe on: Paavali pakanain apostoli?

        Jos ei ymmärrys kerro, että tässä ketjussa keskustellaan otsikon aiheesta, niin se on kovin valitettavaa?

        Keskustelun aloittaja ei ole velvollinen tuomaan linkkejä vaikka despoottisella käskytys-ja provosointityylillä sitä jankutettaisiin?

        Ei tarvitse.

        Jokainen etsiköön itse otsikot ja aiheet.

        Ei tämä ole lasten ala-asteen asiaa....

        Siitä vain etsimään!
        Pysy annetussa aiheessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö järkikulta toimi?

        Tämän Aloituksen aihe on: Paavali pakanain apostoli?

        Jos ei ymmärrys kerro, että tässä ketjussa keskustellaan otsikon aiheesta, niin se on kovin valitettavaa?

        Keskustelun aloittaja ei ole velvollinen tuomaan linkkejä vaikka despoottisella käskytys-ja provosointityylillä sitä jankutettaisiin?

        Ei tarvitse.

        Jokainen etsiköön itse otsikot ja aiheet.

        Ei tämä ole lasten ala-asteen asiaa....

        Siitä vain etsimään!
        Pysy annetussa aiheessa!

        Edellä aloittaja todistaa olevansa lahkolainen. Lahkolaiset eivät ole Jumalan palvelijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellä aloittaja todistaa olevansa lahkolainen. Lahkolaiset eivät ole Jumalan palvelijoita.

        Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi!

        Valehtelu kertoo kenen palvelija itse olet!

        Aloittaja ei ole minkään suunnan tai sortin "lahkolainen".
        ( Ei pidä kirjoittaa omia luulojaan muak totena!)

        Joten, sinun iljettävä väitteesi kelpaa roskakoriin ja polttouuniin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellä aloittaja todistaa olevansa lahkolainen. Lahkolaiset eivät ole Jumalan palvelijoita.

        Aloittaja ei ole lahkolainen. Kirottua on valheesi!


    • Anonyymi

      Paavali käänsi kumoon Jumalan tahdon, lait ja asetukset.
      Jeesuksen opetuksista hän teki valheita.

      Jeesus:
      Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

    • Anonyymi

      Olet sitten vielä PILKKAAJAT väärentäjä mutta myös unohdat ettet voi enää Paavalia ruoskia tappaa ajassa 2000 vuotta sitten tämä kohta.

    • Anonyymi

      Joillakin on joku kumman taipumus keksiä aina pahin selitys. Se todistaa vain mitä sydämessä liikkuu.

      Ei tietenkään enkelit kanna keppejä tai pistimiä mukanaan ihmistä pistelläkseen.

      Sana SKOLOPS viittaa kaikkeen piikkimäiseen, ja voisi ola esimerkiksi kaktuksen piikki, tai kuvainnollisesti piina. Ei kannata siitä tehdä suurempaa kuin se on.

      Jeesus ei koskaan ennustanut että Paavali jätettäisiin Saatanan haltuun. Miksi valehtelet? Paholainen on valheen isä!

      Sitä paitsi Paavalin viimeiset vuodet tuskin olivat pahimpia, päin vastoin Paavali halusi tuoda itsensä kiitosuhriksi

      2.Tim.4:6 EDE SPENDOMAI Jo minua vuodatetaan kiitosuhriksi, tai vuodatan jo itseni kiitosuhriksi. Katso sanaa JUOMAUHRI, joka oli kiitosuhri

      "ja lähtöni ANALYSEOS aika on tullut."
      Sana analysis tarkoittaa analysointia, tai hajoittamista.

      Mitä Paavali oikeastaan sanoo: "minun on aika tulla vuodatettavaksi kiitosuhrina, ja on aika katsoa takaisinpäin elämääni.
      Olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt. Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele."

      Paavali ei puhu siitä että hän olisi pian kuoleva, päin vastoin hän on kiinnostunut kirjoista ja viitastaan. 2.Tim.4:13. Hän toivoo Timoteuksen tulevan ennen talvea ja tuovan tullessaan ne.
      Paavali oli selvinnyt yksistä kuulusteluista, jotta hän voisi julistaa evankeliumia, ja hän uskoi vapautuvansa kaikesta ilkivallasta.

      Joten on kuvittelua että Paavalin elämä olisi ollut säälittävää, päin vastoin hän tunsi itsensä voittajaksi.

      Herää kysymys onko joku niistä pahoista hengistä täällä pilkkaamassa Paavalia.

      Valheita ja sairaita kuvitelmia esitetään muka tosiasioina.

      • Anonyymi

        SE on ikävä kyllä totta: pahojen henkien rupusakki koettaa kynsin hampain pilkata Paavalia!


    • Anonyymi

      Paavali kumosi opetuksellaan Jumalan lait ja asetukset vastoin Jeesuksen ehdotonta kieltoa.

      Matt. 5:19

      Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

      Paavalin nimi tarkoittaa pientä ja vähäistä.

    • Anonyymi

      Paavali antoi eväät monelle harhaopeille. Mormonit tarttuivat Paavalin Korinton sekoiluun, jossa hän hyväksyi jopa kuolleille tehtävät ns. sijaiskasteet, jota Mormonit otti omaksi pravuurinumerokseen.

      1. Kor. 15:29

      Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

      Paavali ei ollut oikeiden apostolien joukossa, jotka Jeesus viimeisinä sanoinaan maan päällä käski ja valtuutti kastamaan vai yhden kerran omakseen.

      • Anonyymi

        Galatalaiskirje 1:1
        ”Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt.”

        Paavalin apostolinvika oli sekä Jumalan että Herramme Jeesuksen suvereenilla tasolla valittu.

        1. Paavali oli Jeesuksen Kristuksen kutsuma ja valtuuttama apostoli ( Juudaksen sijaan valittu)

        2. Paavalin viran tunnustivat lukuisat ihmiset! ( Ei vain Paavali itse)

        3. Paavali tunnustettiin ”Jumalan työtoveriksi”.

        4. Paavali siunattiin, valtuutettiin ja lähetettiin apostolinvirkaan useiden veljien kollegiossa.

        5. Pyhä Henki kehotti em. veljiä lähettämään Paavalin ja Barnabaan työkentälle! ( Apt 13:1-4)

        6. Paavali sai Pyhän Hengen, kun kohtasi Jeesuksen ja sai uskon.

        7. Paavali ei koskaan menettänyt Pyhän Hengen voimaa ja valtuuksia.

        8. Paavali oli loppuun saakka uskollinen ja Hengen voimassa toimiva apostoli!

        9. Paavalilla oli monia Pyhän Hengen antamia armolahjoja, ”hengen lahjoja, mm. raitsis kielilläpuhumisen lahja.

        10. Paavali ei puhunut mitään ”glossoliaa” . ( Ei todistusta Sanassa!)

        11. Paavaliin ei mennyt mitään ”pahaa henkeä” taikka demonia.

        12. Paavalin ”pistin oli lihassa” - siis fyysinen rasite, ei ulottunut hengen tasolle!

        13. Paavali ei elänyt synneisssä, ei harjoittanut ”valehtelun syntiä” eikä muutakaan!

        Seuraavassa jaksossa (3) on katselmusta apostoli Paavalin työtehtävistä ja sisällöistä.

        Tämä siksi, että valheopettajat mm. väittävät että Paavali ei julistanut Jeesuksen evankeliumia!

        Väite on täysin pimeä ja harhainen. Ja sitä vastaan löytyy kymmeniä todisteita ja argumentteja UT:n sisällöstä! Jos tahdot, pysy mukana!

        Herra siunatkoon jokaista totista Jeesuksen seuraajaa! ( Apt 17:11)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Galatalaiskirje 1:1
        ”Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt.”

        Paavalin apostolinvika oli sekä Jumalan että Herramme Jeesuksen suvereenilla tasolla valittu.

        1. Paavali oli Jeesuksen Kristuksen kutsuma ja valtuuttama apostoli ( Juudaksen sijaan valittu)

        2. Paavalin viran tunnustivat lukuisat ihmiset! ( Ei vain Paavali itse)

        3. Paavali tunnustettiin ”Jumalan työtoveriksi”.

        4. Paavali siunattiin, valtuutettiin ja lähetettiin apostolinvirkaan useiden veljien kollegiossa.

        5. Pyhä Henki kehotti em. veljiä lähettämään Paavalin ja Barnabaan työkentälle! ( Apt 13:1-4)

        6. Paavali sai Pyhän Hengen, kun kohtasi Jeesuksen ja sai uskon.

        7. Paavali ei koskaan menettänyt Pyhän Hengen voimaa ja valtuuksia.

        8. Paavali oli loppuun saakka uskollinen ja Hengen voimassa toimiva apostoli!

        9. Paavalilla oli monia Pyhän Hengen antamia armolahjoja, ”hengen lahjoja, mm. raitsis kielilläpuhumisen lahja.

        10. Paavali ei puhunut mitään ”glossoliaa” . ( Ei todistusta Sanassa!)

        11. Paavaliin ei mennyt mitään ”pahaa henkeä” taikka demonia.

        12. Paavalin ”pistin oli lihassa” - siis fyysinen rasite, ei ulottunut hengen tasolle!

        13. Paavali ei elänyt synneisssä, ei harjoittanut ”valehtelun syntiä” eikä muutakaan!

        Seuraavassa jaksossa (3) on katselmusta apostoli Paavalin työtehtävistä ja sisällöistä.

        Tämä siksi, että valheopettajat mm. väittävät että Paavali ei julistanut Jeesuksen evankeliumia!

        Väite on täysin pimeä ja harhainen. Ja sitä vastaan löytyy kymmeniä todisteita ja argumentteja UT:n sisällöstä! Jos tahdot, pysy mukana!

        Herra siunatkoon jokaista totista Jeesuksen seuraajaa! ( Apt 17:11)

        Laitoit asiat väärään järjestykseen. Oikea järjestys on:

        1. Paavali todisti itse itsestään.

        Kun ymmärrät tämän loput kohdat menettävät merkityksensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoit asiat väärään järjestykseen. Oikea järjestys on:

        1. Paavali todisti itse itsestään.

        Kun ymmärrät tämän loput kohdat menettävät merkityksensä.

        Kun näytät olevan kuin esikouluasteella UT:n sisällössä? Olepas nyt hyvä ja koeta kasvaa "aikuisten" kristittyjen tasolle?

        Vaikka tämä palsta ei ole mikään "KristuksenOpinAlkeiden" areena, niin sinäkin näytät kuuluvan niihin "alaikäisiin" jotka tarvitsevat tsemppausta alkeisasioissa!

        Siis? Paavali todisti itsestään. Mutta oli suuri pilvi todistajia hänen työlleen.

        (Älä edes yritiä delettää pois sellaisia UT:n sanoja, joista et pidä! Äläkä todista itsestäsi, etta kuulut niihin, jotka "vääntävät kirjoituksia kieroon"! ( 2 Piet 3:15-16)

        Näytät JO olevasi vaarallisessa alamäessä, paholaisen koukutuksen kanssa!
        Tee kiireesti parannus, ja rupea KUNNIOITTAMAAN Jumalaa, Jeesusta, Raamatun sanaa!


        ( Efe 4:12-16, Hebr 6:1-2)

        Tässä lisää Paavalista, jos kelpaa?


        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18011745/paavali-tunnustettu-apostoli!--(5)--utn-faktoja#comment-123085536


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun näytät olevan kuin esikouluasteella UT:n sisällössä? Olepas nyt hyvä ja koeta kasvaa "aikuisten" kristittyjen tasolle?

        Vaikka tämä palsta ei ole mikään "KristuksenOpinAlkeiden" areena, niin sinäkin näytät kuuluvan niihin "alaikäisiin" jotka tarvitsevat tsemppausta alkeisasioissa!

        Siis? Paavali todisti itsestään. Mutta oli suuri pilvi todistajia hänen työlleen.

        (Älä edes yritiä delettää pois sellaisia UT:n sanoja, joista et pidä! Äläkä todista itsestäsi, etta kuulut niihin, jotka "vääntävät kirjoituksia kieroon"! ( 2 Piet 3:15-16)

        Näytät JO olevasi vaarallisessa alamäessä, paholaisen koukutuksen kanssa!
        Tee kiireesti parannus, ja rupea KUNNIOITTAMAAN Jumalaa, Jeesusta, Raamatun sanaa!


        ( Efe 4:12-16, Hebr 6:1-2)

        Tässä lisää Paavalista, jos kelpaa?


        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18011745/paavali-tunnustettu-apostoli!--(5)--utn-faktoja#comment-123085536

        Jostakin syystä Joku - Jotkut koettava sabotoida tekstejä...

        Katsotaan mitä tapahtuu!

        https://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/kristinusko/helluntailaisuus?type=latest


    • Anonyymi

      Ei tuo kiihkoinen poistattamisvimma ole ihan uutta?
      Joskus joku on koettanut sensuroida 3-4 x sellaista kirjoitusta, jonka sisältöä on vihannut tai pelännyt (?)

      Mutta? Kukaan kirjoittaja ei täällä harjoita sensuuri-monopolia, se on selvä.

      Jos jotkut tekstit tai aloitukset eivät maistu, eivä miellytä? Lukemisen "pakkoa" ei ole.

      Sen sijaan yhdenvertainen sanan- ja mielipiteen vapaus toimii, se on ylläpidon asia.
      Suomen lakeja ei voi ylläpidon tasolla kumota...

    • Pitkä armon päivä on kallistunut jo iltaan. Valitettavasti emme päässeet tutustumaan avauksen tekijän analyyseihin, joissa käsitellään Jeesuksen toimintaa ja jotka ovat yhtä laajoja ja runsaslukuisia kuin Paavalista tehdyt.

      Sen sijaan aloittaja on kirjoittanut uuden eepoksen, jossa käsitellään jo useaan otteeseen käsiteltyjä aiheita.

      Jokainen lukija voi pohtia ja tehdä omat päätelmänsä siitä, mitä avauksen tekijän kyvyttömyys kirjoittaa Jeesuksesta tarkoittaa käytännössä ja mistä ko. vaiva johtuu.

      • Anonyymi

        Vai heräsi "henkikin" taas valheitaan syyttelemään! Tuttua laatua!

        Jokainen lukija osa tehdä päätelmänsä itsenäisesti, siihen ei tarvita päällepäsmäriksi eikä besserwisseriksi bloggari hengen puumerkkiä!

        Aloittajalla ei ole pientäkään kyvyttömyyttä kirjoittaa ERI aiheista, asioista myös Jeesuksesta!

        Herrastamme JEESUKSESTA löytyy kymmenittäin ALOITUKSIA! Siis eri S24-palstoilla!

        Kyvyttömyyttä ei mitenkään osoita, jos - kun - joku kykenee tuottamaan vaativia ja huolellisesti jäsenneltyjä, editoituja Aloituksia? Varustettuina viitteillä,
        Raamatun Sanan kohdilla siis!

        Tällainen kirjallinen tuotantosarja toki vaatii pitkän harjoituksen kirjoittajana. Mutta kymmenissä vuosissa oppii! Tekstejä, vaativia asiakirjoja, kirjoituksia, kirjojen käsikirjoituksia...

        Kyvyttömyys - missä?

        Suoraan sanoen kyvyttömyys on bloggari Hengen haluttomuus ITSE ottaa selvää?
        Jos on aitoa kiinnostusta, niin kyllä S24 arkisto tarjoaa tavaraa!

        Mutta eilen? Tämä Arvoisa Henki alkoi kiristämisen luonteisen agendan:
        - Jos et laita linkkejä, niin... niin
        - olet lahkolainen, olet kyvytön, olet sitä ja tätä.....

        Ei ole asiallista eikä sivistynyttä jankata ja ehdollistaa:

        - JOS ET NYT YUO NIITÄ linkkejä - Jeesusta koskevia aloituksia - NIIN minä, minä HENKI ...


        Ei kannata höpöttää näin:

        "Valitettavasti emme päässeet tutustumaan avauksen tekijän analyyseihin, joissa käsitellään Jeesuksen toimintaa ja jotka ovat yhtä laajoja ja runsaslukuisia kuin Paavalista tehdyt."

        Jokainen Suomi24 kristinusko-palstojen lukija saa ihan vapaasti tutustua ja lukea. Kaikkea mitä tahtoo? Ei kannata vetää toisia kuin tukijoukoiksi selvälle ilkeämielisyydelle. Muka "emme päässeet tutsustumaan.."

        Yököttävää retoriikkaa!

        Kyse oli eilen siis siitä, että kaikkia ihmisiä ei voi manipuloida. Kaikkia ei voi käskyttää. tai yrittää saa --- mutta ei onnistu.

        Bloggari Hengen eiliset "vaatimukset" olivat ehdollista kamaa: "Jos et toimita linkkejä, niin".

        Ja jo valmiiksi Henki otti tutun kepitysaseensa: OLET sitten lahkolainen! Ja taisipa leimata myös "paavalin palvojaksi"...

        Eli bloggari Henki on kuin koulukiusaaja, joka sanoo: jos et tottele, painan pääsi WC.pyttyyn, ja annan sulle muutaman nimen...

        (Hyi mitä saastetta..)

        No, aloittajan "runsaslukuisia" aloituksia on siis varmaan satoja, muutamien vuosien varrelta mm S24 -sivuilla. Ja muualla netissä ja..

        Jos ja kun niitä on apostoli Paavalista, se on samassa suhteessa muihin aiheisiin!

        Bloggari Henki ei ole missään etuasemassa, että voisi edes unissa ajatella olevansa jokin monopoli-sensuuurisetä (tai täti, tai mikä onkin..) voidakseen määrittää miten monta ALOITUSTA joku tekee?

        Joten?

        Bloggari Henki keskittyköön omiin juttuihinsa.

        Kun tämän keskustelun aloitus-aihe oli on PAAVALI ... niin on katsottava olleen pelkkää kiusantekoa ja manipulointia, vaatia aloittajalta linkkejä Jeesusta koskevista kirjoituksista.

        Näin se on nähtävä.


        JK: Toteamustani kirjoittamiseni asioista ja laajuudesta ei pidä vahingossakaan tulkita ylpistelyksi. Kerroin miten faktat on. Kuin tilastoa?
        (Myyjäkin voi sanoa, että tulipahan myytyä tänään yhden lenkkarit, parit aamutossut, kymmenet kumpparit kun alkoi sade.... )

        Smile:

        Tämän puheparren-pätkän:

        t. Aaloittaja.


      • Anonyymi

        Henki:

        "yhtä laajoja ja runsaslukuisia kuin Paavalista tehdyt.

        Sen sijaan aloittaja on kirjoittanut uuden eepoksen, jossa käsitellään jo useaan otteeseen käsiteltyjä aiheita."
        ------------------------------------------

        Huomatus. Henki ei ole oikea taho arvioimaan kuinka monta aloitusta joku tekee?


      • Anonyymi

        "mistä ko. vaiva johtuu."

        pohtii bloggari Henki?

        Ei hätää, aloittajalla ei ol MITÄÄN vaivaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Henki:

        "yhtä laajoja ja runsaslukuisia kuin Paavalista tehdyt.

        Sen sijaan aloittaja on kirjoittanut uuden eepoksen, jossa käsitellään jo useaan otteeseen käsiteltyjä aiheita."
        ------------------------------------------

        Huomatus. Henki ei ole oikea taho arvioimaan kuinka monta aloitusta joku tekee?

        Muutamalla lauseella kerroin sanottavani. Ei muuta lisättävää.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Muutamalla lauseella kerroin sanottavani. Ei muuta lisättävää.

        Arvoisa bloggari Henki!

        Pahoittelen, mutta et ole tervetullut keskustelemaan aloituksiini.
        Syitä on monia, mutta myös tämä:
        "Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti." ( (Tiit 3:10)

        Tapani on totella Raamatun opetuksia.

        Palsta on muuten vapaa. Jokainen voi tehdä Omia Aloituksia, ja harjoittaa toisten solvaamista "lahkolaisiksi", voi solvata Paavalia, voi syyttää ja tuomita jopa Herraamme Jeesusta.... Kuka mitenkin ja mitäkin?

        Mutta minun aloittamissani ketjuissa viitekehyksenä on aina Raamtun sana, Jumalan, Jeesuksen ja Pyhien asoiden kunnioitus, myös Herran palvelijoiden; apostolien kunnioitus. Ei Sanan "kieroonvääntäminen"!

        Siksi et sovi dialogeihin aloituksissani. Ei ole mitään yhteyttä pilkaajalla ja pilkkaamisen vastustamisella. Valheellisuutesi ja pimeyden henkien siteesi ovat este. Joka "vihaa valkeutta" sanan "valoa" .

        Me emme (tässä saumassa) sovi samalle keskustelupöydälle.

        Itse en ole aikoihin myöskään osallistunut nikin Henki aloittamiin ketjuihin. Useista syistä.

        Eli? Koska palstat ovat vapaat sanan-ja mielipiteen yhdenvertaisuuden toteutumiseksi, ei ole mitään pakkoa puuhastella samoissa poteroissa!

        Näin on hyvää, hengellistä ja viisasta.

        Hyvästi!
        t. Aloittaja

        JK. Ota itse ja etsi ne kymmenet Aloitukseni, mm. Jeesuksesta...


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Muutamalla lauseella kerroin sanottavani. Ei muuta lisättävää.

        Henki.
        Keskustelun jatkumisen esteet?

        "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.

        Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi,

        - sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa."

        Siis: et ole tervetullut aloituksiini. Kiitos huomiosta.

        t. Aloittaja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Henki.
        Keskustelun jatkumisen esteet?

        "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.

        Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi,

        - sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa."

        Siis: et ole tervetullut aloituksiini. Kiitos huomiosta.

        t. Aloittaja

        Turhista kirjamista tuli aloittajan ihaileman Paavalin opetus mieleen: 1. Kor. 14:34–35. Sen myötä - lycka till.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Turhista kirjamista tuli aloittajan ihaileman Paavalin opetus mieleen: 1. Kor. 14:34–35. Sen myötä - lycka till.

        Voisiko aloittaja (nainen) vähän avata Paavalin opetusta ja kertoa millä oikeudella hän naisena rikkoo Jumalan tahtoa vastaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko aloittaja (nainen) vähän avata Paavalin opetusta ja kertoa millä oikeudella hän naisena rikkoo Jumalan tahtoa vastaan?

        Aloittaja on oppinut ja opetellut tekemään tiliä asioistaan sen Herran edessä, jonka palveluksia suorittaa. Kaikissa asiallisissa ja lainmukaisissa (yhteiskunnallisissakin) työnantaja-työntekijä suhteissa - tilintekoa ja vastauksia tehtävistä annetaan esimiehelle, tai vastaavalle taholle. Toisille työntekijöille ei ole velvollisuutta selityksiin.

        Tämä pätee myös Jumalan valtakunnassa:

        " Room 14:12

        Jos teillä jollakulla on ongelmia naistenne kanssa, siis seurakunnissanne?
        Olkaa hyvät ja hoitakaa asianne kuntoon siellä missä teillä ongelmia on!

        Tämä paikka ei ole seurakunta. Tämä on Suomi24 - kirjoituspaikka? Jos unohtui?

        Täällä on yhdenvertainen sanan-, mielipiteen - ja kirjoittamisen oikeus? Jos sekin sattui unohtumaan?

        Täällä ei Suomi24 harjoita rasistista jakoa, eikä ole ehtoja KUKA saa kirjoittaa?
        Täällä noudatetan siis Ylläpidon sääntöjä, Suomen Lakia, lakeja? Jos sekin sattui unohtumaan?

        Koettakaa ryhdistäytyä!

        Aloittaja ei siis todistetusti ole rikkonut Jumalan tahtoa vastaan?


        Hoitakaa sisi ongelmanne kuntoon omissa seurakunnissanne.

        Täällä kenelläkään palstan käyttäjällä ei ole MITÄÄN kompetenssia toista kirjoittajaa vastaan. Saati despoottista valtaa sanella Ome-Tekoisia-Ehtoja toiselle?

        Jos tämänkin fakta sattui unohtumaan?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Turhista kirjamista tuli aloittajan ihaileman Paavalin opetus mieleen: 1. Kor. 14:34–35. Sen myötä - lycka till.

        Johanneksen toinen kirje, jakeet 9-11


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on oppinut ja opetellut tekemään tiliä asioistaan sen Herran edessä, jonka palveluksia suorittaa. Kaikissa asiallisissa ja lainmukaisissa (yhteiskunnallisissakin) työnantaja-työntekijä suhteissa - tilintekoa ja vastauksia tehtävistä annetaan esimiehelle, tai vastaavalle taholle. Toisille työntekijöille ei ole velvollisuutta selityksiin.

        Tämä pätee myös Jumalan valtakunnassa:

        " Room 14:12

        Jos teillä jollakulla on ongelmia naistenne kanssa, siis seurakunnissanne?
        Olkaa hyvät ja hoitakaa asianne kuntoon siellä missä teillä ongelmia on!

        Tämä paikka ei ole seurakunta. Tämä on Suomi24 - kirjoituspaikka? Jos unohtui?

        Täällä on yhdenvertainen sanan-, mielipiteen - ja kirjoittamisen oikeus? Jos sekin sattui unohtumaan?

        Täällä ei Suomi24 harjoita rasistista jakoa, eikä ole ehtoja KUKA saa kirjoittaa?
        Täällä noudatetan siis Ylläpidon sääntöjä, Suomen Lakia, lakeja? Jos sekin sattui unohtumaan?

        Koettakaa ryhdistäytyä!

        Aloittaja ei siis todistetusti ole rikkonut Jumalan tahtoa vastaan?


        Hoitakaa sisi ongelmanne kuntoon omissa seurakunnissanne.

        Täällä kenelläkään palstan käyttäjällä ei ole MITÄÄN kompetenssia toista kirjoittajaa vastaan. Saati despoottista valtaa sanella Ome-Tekoisia-Ehtoja toiselle?

        Jos tämänkin fakta sattui unohtumaan?

        Aloittaja kirjoitti: "Aloittaja on oppinut ja opetellut tekemään tiliä asioistaan sen Herran edessä, jonka palveluksia suorittaa."

        Mikä on sen herran nimi, jonka palveluksia suoritat? Mitä ovat nämä palvelukset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja kirjoitti: "Aloittaja on oppinut ja opetellut tekemään tiliä asioistaan sen Herran edessä, jonka palveluksia suorittaa."

        Mikä on sen herran nimi, jonka palveluksia suoritat? Mitä ovat nämä palvelukset?

        Eikö lukutaito riittänyt? Että kaikki eivät täällä tee tiliä stalkkereille varsinkaan!

        Joten et ansaitse mitään selityksiä taikka muuta.


        Tämän Aloituksen aihe on.
        Paavali pakanain apostoli.
        Jos et osaa kirjoittaa mitään annetusta aiheesta, olet väärällä palstalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen toinen kirje, jakeet 9-11

        ”Ja hän odotti oikeutta, mutta katso, tuli oikeuttomuus, ja vanhurskautta, mutta katso, tuli vaikerrus.”
        ‭‭Jesaja‬ ‭5‬:‭7‬ ‭FB38‬‬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja kirjoitti: "Aloittaja on oppinut ja opetellut tekemään tiliä asioistaan sen Herran edessä, jonka palveluksia suorittaa."

        Mikä on sen herran nimi, jonka palveluksia suoritat? Mitä ovat nämä palvelukset?

        Jokainen joka lukee Aloituksen kokonaan ja muita Paavalia koskevia`Jos on sisälukutaito tallessa, näkee kyllä ketä Herraa aloittaja palvelee ja palvoo.

        Mutta jos lukutaito on hukassa, tai ymmärrys pimennossa, se on valitettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Ja hän odotti oikeutta, mutta katso, tuli oikeuttomuus, ja vanhurskautta, mutta katso, tuli vaikerrus.”
        ‭‭Jesaja‬ ‭5‬:‭7‬ ‭FB38‬‬

        Hyvä että sait itsellesi sopivat sanat Raamatusta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen joka lukee Aloituksen kokonaan ja muita Paavalia koskevia`Jos on sisälukutaito tallessa, näkee kyllä ketä Herraa aloittaja palvelee ja palvoo.

        Mutta jos lukutaito on hukassa, tai ymmärrys pimennossa, se on valitettavaa.

        Ei kannata pitää ihmisiä tyhminä. Näkeminen ja henkilökohtainen todistus ovat eri asioita. Eihän seurakunnan eteen mennä sanomaan, että vastaus löytyy CV:stä, jos ymmärryksenne riittää. Tämä palsta on virtuaalinen seurakunta, jossa pätee samat lait, kuin siviilissä.

        Ei pitäisi olla vaikeaa sanoa ääneen (tässä tapauksessa kirjoittaa) mikä herra on kyseessä. Joten aloittaja, mikä on herrasi nimi, jolle teet palveluksia?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ei kannata pitää ihmisiä tyhminä. Näkeminen ja henkilökohtainen todistus ovat eri asioita. Eihän seurakunnan eteen mennä sanomaan, että vastaus löytyy CV:stä, jos ymmärryksenne riittää. Tämä palsta on virtuaalinen seurakunta, jossa pätee samat lait, kuin siviilissä.

        Ei pitäisi olla vaikeaa sanoa ääneen (tässä tapauksessa kirjoittaa) mikä herra on kyseessä. Joten aloittaja, mikä on herrasi nimi, jolle teet palveluksia?

        Tässä eilinen vastaus, jos ei mennyt perille?

        Anonyymi 2023-09-13 22:20:46

        Arvoisa bloggari Henki!

        Pahoittelen, mutta et ole tervetullut keskustelemaan aloituksiini.
        Syitä on monia, mutta myös tämä:
        "Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti." ( (Tiit 3:10)

        Tapani on totella Raamatun opetuksia.

        Palsta on muuten vapaa. Jokainen voi tehdä Omia Aloituksia, ja harjoittaa toisten solvaamista "lahkolaisiksi", voi solvata Paavalia, voi syyttää ja tuomita jopa Herraamme Jeesusta.... Kuka mitenkin ja mitäkin?

        Mutta minun aloittamissani ketjuissa viitekehyksenä on aina Raamtun sana, Jumalan, Jeesuksen ja Pyhien asoiden kunnioitus, myös Herran palvelijoiden; apostolien kunnioitus. Ei Sanan "kieroonvääntäminen"!

        Siksi et sovi dialogeihin aloituksissani. Ei ole mitään yhteyttä pilkaajalla ja pilkkaamisen vastustamisella. Valheellisuutesi ja pimeyden henkien siteesi ovat este. Joka "vihaa valkeutta" sanan "valoa" .

        Me emme (tässä saumassa) sovi samalle keskustelupöydälle.

        Itse en ole aikoihin myöskään osallistunut nikin Henki aloittamiin ketjuihin. Useista syistä.

        Eli? Koska palstat ovat vapaat sanan-ja mielipiteen yhdenvertaisuuden toteutumiseksi, ei ole mitään pakkoa puuhastella samoissa poteroissa!

        Näin on hyvää, hengellistä ja viisasta.

        Hyvästi!
        t. Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä eilinen vastaus, jos ei mennyt perille?

        Anonyymi 2023-09-13 22:20:46

        Arvoisa bloggari Henki!

        Pahoittelen, mutta et ole tervetullut keskustelemaan aloituksiini.
        Syitä on monia, mutta myös tämä:
        "Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti." ( (Tiit 3:10)

        Tapani on totella Raamatun opetuksia.

        Palsta on muuten vapaa. Jokainen voi tehdä Omia Aloituksia, ja harjoittaa toisten solvaamista "lahkolaisiksi", voi solvata Paavalia, voi syyttää ja tuomita jopa Herraamme Jeesusta.... Kuka mitenkin ja mitäkin?

        Mutta minun aloittamissani ketjuissa viitekehyksenä on aina Raamtun sana, Jumalan, Jeesuksen ja Pyhien asoiden kunnioitus, myös Herran palvelijoiden; apostolien kunnioitus. Ei Sanan "kieroonvääntäminen"!

        Siksi et sovi dialogeihin aloituksissani. Ei ole mitään yhteyttä pilkaajalla ja pilkkaamisen vastustamisella. Valheellisuutesi ja pimeyden henkien siteesi ovat este. Joka "vihaa valkeutta" sanan "valoa" .

        Me emme (tässä saumassa) sovi samalle keskustelupöydälle.

        Itse en ole aikoihin myöskään osallistunut nikin Henki aloittamiin ketjuihin. Useista syistä.

        Eli? Koska palstat ovat vapaat sanan-ja mielipiteen yhdenvertaisuuden toteutumiseksi, ei ole mitään pakkoa puuhastella samoissa poteroissa!

        Näin on hyvää, hengellistä ja viisasta.

        Hyvästi!
        t. Aloittaja

        Lisää bloggari "hengelle". . . Toistoa eilisestä, jos ei tullut ymmärretyksi?


        "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.

        "Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne

        - älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;

        "sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa. "

        - aloittaja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä eilinen vastaus, jos ei mennyt perille?

        Anonyymi 2023-09-13 22:20:46

        Arvoisa bloggari Henki!

        Pahoittelen, mutta et ole tervetullut keskustelemaan aloituksiini.
        Syitä on monia, mutta myös tämä:
        "Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti." ( (Tiit 3:10)

        Tapani on totella Raamatun opetuksia.

        Palsta on muuten vapaa. Jokainen voi tehdä Omia Aloituksia, ja harjoittaa toisten solvaamista "lahkolaisiksi", voi solvata Paavalia, voi syyttää ja tuomita jopa Herraamme Jeesusta.... Kuka mitenkin ja mitäkin?

        Mutta minun aloittamissani ketjuissa viitekehyksenä on aina Raamtun sana, Jumalan, Jeesuksen ja Pyhien asoiden kunnioitus, myös Herran palvelijoiden; apostolien kunnioitus. Ei Sanan "kieroonvääntäminen"!

        Siksi et sovi dialogeihin aloituksissani. Ei ole mitään yhteyttä pilkaajalla ja pilkkaamisen vastustamisella. Valheellisuutesi ja pimeyden henkien siteesi ovat este. Joka "vihaa valkeutta" sanan "valoa" .

        Me emme (tässä saumassa) sovi samalle keskustelupöydälle.

        Itse en ole aikoihin myöskään osallistunut nikin Henki aloittamiin ketjuihin. Useista syistä.

        Eli? Koska palstat ovat vapaat sanan-ja mielipiteen yhdenvertaisuuden toteutumiseksi, ei ole mitään pakkoa puuhastella samoissa poteroissa!

        Näin on hyvää, hengellistä ja viisasta.

        Hyvästi!
        t. Aloittaja

        Älä tuhlaa voimiasi turhaan, vaan vastaa helppoon kysymykeen:

        Aloittaja, mikä on herrasi nimi, jolle teet palveluksia?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ei kannata pitää ihmisiä tyhminä. Näkeminen ja henkilökohtainen todistus ovat eri asioita. Eihän seurakunnan eteen mennä sanomaan, että vastaus löytyy CV:stä, jos ymmärryksenne riittää. Tämä palsta on virtuaalinen seurakunta, jossa pätee samat lait, kuin siviilissä.

        Ei pitäisi olla vaikeaa sanoa ääneen (tässä tapauksessa kirjoittaa) mikä herra on kyseessä. Joten aloittaja, mikä on herrasi nimi, jolle teet palveluksia?

        Kertausta...

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17644139/paavaliko-valheiden-viljelija--ei---vaan-kuka



      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisää bloggari "hengelle". . . Toistoa eilisestä, jos ei tullut ymmärretyksi?


        "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.

        "Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne

        - älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;

        "sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa. "

        - aloittaja

        Edellinen Raamatun neuvo löytyy Toinen Johanneksen kirje jakeet 9-11


      • Anonyymi kirjoitti:

        Edellinen Raamatun neuvo löytyy Toinen Johanneksen kirje jakeet 9-11

        Aloittaja, mikä on herrasi nimi, jolle teet palveluksia?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ei kannata pitää ihmisiä tyhminä. Näkeminen ja henkilökohtainen todistus ovat eri asioita. Eihän seurakunnan eteen mennä sanomaan, että vastaus löytyy CV:stä, jos ymmärryksenne riittää. Tämä palsta on virtuaalinen seurakunta, jossa pätee samat lait, kuin siviilissä.

        Ei pitäisi olla vaikeaa sanoa ääneen (tässä tapauksessa kirjoittaa) mikä herra on kyseessä. Joten aloittaja, mikä on herrasi nimi, jolle teet palveluksia?

        :::

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17994959/mita--lahkolaiseksi--leimaaminen--(taalla)-todistaa----(1)


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Aloittaja, mikä on herrasi nimi, jolle teet palveluksia?

        smile ))


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Älä tuhlaa voimiasi turhaan, vaan vastaa helppoon kysymykeen:

        Aloittaja, mikä on herrasi nimi, jolle teet palveluksia?

        smile))


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei mitään uutta auringon alla!

      Mitä Jeesus kohtasi? Vainoojia, murhanhimoisia pahuuden palvelijoita!
      Näinä aikoina sellaisille on nimitys stalkkeri. . .


      Markuksen evankeliumi 3:1-6

      Ja hän meni taas synagoogaan, ja siellä oli mies, jonka käsi oli kuivettunut.

      Ja voidakseen nostaa syytteen häntä vastaan he pitivät häntä silmällä, parantaisiko hän miehen sapattina.

      Niin hän sanoi miehelle, jonka käsi oli kuivettunut: "Nouse ja astu esille".

      Ja hän sanoi heille: "Kumpiko on luvallista sapattina: hyvääkö tehdä vai pahaa, pelastaako henki vai tappaa se?" Mutta he olivat vaiti.

      Silloin hän katsahtaen ympärilleen loi vihassa silmänsä heihin, murheellisena heidän sydämensä paatumuksesta, ja sanoi sille miehelle: "Ojenna kätesi". Ja hän ojensi, ja hänen kätensä tuli jälleen terveeksi.

      Ja fariseukset lähtivät ulos ja pitivät kohta herodilaisten kanssa neuvoa häntä vastaan, surmataksensa hänet.

    • Anonyymi

      " Mutta hän ei vastannut yhteenkään hänen kysymykseensä, ----"
      Matteus 27:14.

      Amen.

    • Anonyymi

      Apostolinen uskontunnustus



      Minä uskon Jumalaan,
      Isään, Kaikkivaltiaaseen,
      taivaan ja maan Luojaan,

      ja Jeesukseen Kristukseen,
      Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
      joka sikisi Pyhästä Hengestä,
      syntyi neitsyt Mariasta,
      kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
      ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
      astui alas tuonelaan,
      nousi kolmantena päivänä kuolleista,
      astui ylös taivaisiin,
      istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
      ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,

      ja Pyhään Henkeen,
      pyhän yhteisen seurakunnan,
      pyhäin yhteyden,
      syntien anteeksiantamisen,
      ruumiin ylösnousemisen
      ja iankaikkisen elämän.

      amen

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tässä ketjussa tunnettu Pilkkaaja (H) koetti provosoida ja käskyttää aloittajaa.
      Komensi kuin --- hm---- vastaa, vastaa, vastaa...

      Ja kun aloittaja ei langennut tuon kiusanteon kohteeksi, niin - ?

    • Anonyymi

      Ei mitään uutta auringon alla, sanoo viisas Salomo, Saarnaajan kirjn 3:1

    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      442
      2124
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      218
      1861
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1522
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1501
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1263
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1211
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      145
      1201
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      37
      1062
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1026
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      98
      1020
    Aihe