kyllä silloin nolotti
Kirjoittanut: hande 13.1.2003 klo 14.25
kyllä silloin nolotti
Kirjoittanut: hande, 13.1.2003 klo 13.18
80- luvun loppupuolella oli eräässä hämäläisessä kaupungissa kesän kohokohtana ns. kirjailijaseminaari, johon minäkin suunnistin.
Jo alkumatkasta luovutin 164 Teeässäni avaimet ystävälleni Teuvolle, ja toivotin raskasta kaasujalkaa. Aamuöisellä taipaleellahan ei ollut muusta liikenteestä riesaa!
Taisinpa aloitella matkaeväitäni siinä Teukan vieressä joristessani…
Hieman saivat korvat levätä vatsanpohjaa raastavilta pakoputken murinoilta ja imuilman korinoilta, pysähtyessämme Jämsän viinakauppaan.
Ja loppumatka oli vieläkin hauskempaa!
Kaupungissa halusin tietenkin soittoruokalaan, ennen session alkua.
Melkoisessa tuiskeessa, pöytään ohjustaissani, horjahdin sen verran, että tulin kaataneeksi
ikkunapöydässä istuneen ukkelin juoman pitkin pöytäliinaa!
Pyytelin vuolassanaisesti anteeksi, ja tarjouduin tietenkin maksamaan vaarin jaloviinan.
Istuutuessamme hänen pöytäänsä, olin näkeväni hänen kasvoissaan jotain tuttua, mutta väliäkös sillä silloin oli…
Setä kertoi tulleensa ottamaan yhden paukun, kun viereisellä optikolla korjattiin hänen lasejaan.
Itse pakisin olevani matkalla kirjailijaseminaariin ja olevani merkittävä sananiekka, jo kansakoulun raittiuskilpakirjoituksissakin menestynyt tekijä. Juttujani oli julkaistu useita, ja hyvin arvosteluin, valehtelin sujuvasti.
Olin tällöin myyntipäällikkönä eräässä varsin tunnetussa konsernissa, jota en tässä yhteydessä viitsi mainita…
Ja kuinka ollakkaan ojensin patulle käyntikorttini, jonka uskoin olevan varsin tiukkaa tavaraa, kunhan pääteokseni joskus ilmestyy!
Vanha mies kuunteli ymmärtäväisenä retosteluani, kysellen muutamin sanoin kirjailijan vaiherikkaasta elämästä, kertoipa itsekin vähän kirjoitelleensa…
Eikä siinä kaikki, kerroin ,-Teuvon mukaan-, omistavani Suomen Nopeimman Alfa- Romeon, ja että minulla oli kuulemma 2 miljoonaa sekkitilillä… luonnollisesti olin Suomen kädenvääntömestari !!
Vihdoin Teuvo sai minut raahattua autoon, ja seminaariin, jossa hetimmiten sitten sammuin.
Parin viikon kuluttua, avatessani kulttuurisivut, tervehti minua tämä kapakkaystäväni , jolle muistin kehuneeni raittiuskilpakirjoituksiani.
Tunsin syvän häpeänpunan leviävän kasvoilleni!
Hän oli julkaissut kirjan!…………………………. ja ainakin 32 kappaletta ennen sitäkin!
Nyt tällä miehellä oli silmälasit päässä,- joten helppohan hänet oli tunnistaa…
Hän oli kirjailija, professori Kalle Päätalo.
Muistoja pohnolasta
2
423
Vastaukset
- hande!
Kylläpä hande taas oivan tarinan kertoi! Keskustelua italoautoista parhaimmillaan. Ja kuinka vitsikästä, että Kalle Päätalosta osasi noin muhevasti tarinoida, sen kirjailijan handekin siis tuntee! Mutta pois vaatimattomuus, onhan hande itsekin Sanan Käytön Mestari - otetaanpa vaikka tämä oiva näyte Mestarin tuotannosta:
"Tuuli ujelsi Kirjoittanut: hande 8.4.2004 klo 18.30 Harmaat hiukset tötterölle.
Kivaa, - putkitukka, noita mielsi mielessään.
4 Machin nopeudella saapui kotipihan julmat tammet vastaan.
Ticu und Tacu, viettivät juuri krapulapäivää.
- Was ist das? kysyi Ticu, raapien pähkinävoisia ulokkeitaan.
- Nicht so schwer! Ynisi Jägermeisteria maisteleva Tacu."
Koska saamme lukea nämä Mestarin nerokkaat tekstit kovien kansien välistä, nahkaselkiin sidottuina? - hande
että elän. olen masentunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185093MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1112616- 102064
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5801920Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1181670Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja691279Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411269Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31038Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641027Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191019