Kymmenykset ja ananias ja safira

Jumala on tosissaan. Ahneet, maalliset ja itsekkäät ihmiset eivät tahdo nähdä raamatussa kuin pahaa..Olin ennen samanlainen..
Nykyään olen tehnyt srk kanssa sopimuksen kymmenysten maksamisesta. Muuta omaisuutta minulla ei ole.

52

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihmisen perustarpeiden, kute syömisen ja nukkumisen lisäksi kuuluu huijatuksi tulemisen tarve.
      Se antaa jännitystä elämään.

      • Seurakunnan palveluistakin jo yksistään mielellään maksaa.


    • Anonyymi

      Laki kymmenyksistä, rahaa ei saa tarjota...

      Laki kymmenyksistä, kyse on elintarvikkeista, ei rahasta.

      22 "Luovuttakaa vuosittain kymmenykset kylvönne tuottamasta sadosta, kaikesta siitä, mikä kasvaa pelloillanne.



      5. Moos. 14:26

      Ostakaa sillä rahalla kaikkea, mitä mielenne tekee, nautoja, lampaita ja vuohia, viiniä tai olutta tai muuta mieleistänne, ja syökää ja iloitkaa siellä perheinenne Herran, Jumalanne edessä.

      • Seurakuntani tarvitsee rahojani mm.siksi että sillä on kuluja kuten tilan vuokra. Se lisäksi rahoittaa köyhiä seurakuntia muualla maailmassa.


    • Anonyymi

      Raamatussa on monenlaisia kohtia, väittämiä ja kertomuksia, joilla Jumala testaa ihmistä, valitseeko hän vääryyden tekemisen, josta siinä kohdassa kerrotaan.

      Samalla tavalla Jumala voi lähettää jopa oikeita ihmeitä testatakseen ihmisiä, mitä he oikeasti ajattelee sydämessään. Lähteekö hurmoksen ja ihmeiden perään, vai pysyykö perinteisessä uskossa.

      "Teidän keskuuteenne saattaa ilmestyä profeetta tai unennäkijä, joka lupaa tehdä ihmeen tai tunnusteon
      ja joka näin koettaa taivuttaa teidät palvelemaan vieraita ja teille outoja jumalia.
      Älkää kuunnelko sellaisen profeetan tai unennäkijän sanoja, vaikka hänen lupaamansa ihme tapahtuisikin. Herra, teidän Jumalanne, koettelee teitä näin saadakseen tietää, rakastatteko häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne."

      • Rakastan.


      • Anonyymi

        Juu, ei kuunnella sinua.


    • Anonyymi

      Moni uskova antaa pelosta "lahjansa" - ei se oikeasti mitään lahjaa ole, kun kokee pakoksi sen antamisen ja vielä kuoleman sekä helvetin tuomion uhalla, jos ei antaisikaan.

      • Lahja on Lahja. Oli omat tunnetilat mitä milloinkin.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Lahja on Lahja. Oli omat tunnetilat mitä milloinkin.

        Ei se ole enää mikään lahja kun ihmistä vaaditaan antamaan kaikki rahat lahkolle pelottelemalla ryöstömurhalla.

        Lahkojen kolehtipuheissa usein viitataan Ananiaksen ja Safiiran tapaukseen.


    • Anonyymi

      Ihmeellinen on infernalismin ote ihmismielessä. Jumala on vapauttanut jok'ikisen ihmisen sydämen tuosta saatanallisesta opista, mutta lihan mieli ei alistu Jumalan lain alle ja ei siksi myöskään ota evankeliumia vastaan. Saatana on saanut Rooman kirkon välityksellä saastutettua seurakunnan julistuksen. Omavanhurskas protestantismi nielaisi saman koukun.

      Infernalismi on AINA uskonnon kaapuun pukeutunutta, kieroutunutta omavanhurskautta.
      Jeesuksen nimessä tehtynä irvokkuuden huipentuma.

      Infernalismin kuvottavuus ja irvokkuus on tässä: kuvitellessaan itsensä raamatulliseksi se omavanhurskaassa sokeudessaan oksentaa ja paskoo RAAMATUSTA LÖYTYVÄN Paavalin evankeliumin päälle, evankeliumin, jonka YLÖSNOUSSUT Herra Jeesus Kristus ilmoitti Paavalille. Infernalismin "raamatullisuus" on sen perusteita myöten läpikotaisin saatanallista raamatullisuutta. Se poimii Raamatusta MITÄ TAHANSA, millä se voisi tehdä sovituksen sanan tyhjäksi. MITÄ TAHANSA. Se on Rooman kirkolta ja viime kädessä saatanalta saamansa "raamatullisuuden" vanki. Sen käsissä raamatullisuus on saatanan palvontaa. Se on tehnyt Jeesuksen Kristuksen Isästä perkeleen kaltaisen raivohullun kiduttajan, lastenraiskaajaa muistuttavan hullun.

      Alan ymmärtää, miksi Paavali kehotti karttamaan harhaoppisia. Kyse ei ollut mistään rangaistuksesta vaan uskovien mielenterveyden suojelemisesta.

      Infernalismi on ennen kaikkea tätä: koko maailman edestä itsensä lunnaiksi antaneen, ristiinnaulitun Jeesuksen uhrin halpana pitämistä ja sen maahan polkemista. Surkupaisinta tässä kaikessa on se, että infernalisti kammoksuu tällaista luonnehdintaa; se on hänen mielestään mieletön, "riivattu" tulkinta. Tälle asenteelle Jeesus sanoo: "Portot ja publikaanit menevät teitä ennen taivasten valtakuntaan."

      Infernalistin Jumala vertailee vaa'alla Aadamin lankeemusta ja Jeesuksen ristinkuolemaa keskenään ja toteaa Aadamin lankeemuksen tuossa vertailussa mittaamattoman paljon painavammaksi. Tämä Aadamin edessä polvistuva ja Aadamia palvova infernalistin jumala ajattelee seuraavasti: siinä, missä Aadamin lankeemus sulkee sisäänsä poikkeuksetta KAIKKI ihmiset tehden heistä - KENELTÄKÄÄN LUPAA KYSYMÄTTÄ - konkreettisesti ja peruuttamattomasti syntisiä, siinä Jeesuksen vapaaehtoinen uhri suo samalle ihmispaljoudelle ainoastaan MAHDOLLISUUDEN Jumalan yhteyteen. Pelastuksen TOTEUTUMINEN edellyttää ihmisen tahdon myöntymistä, tuon saman tahdon, jonka Aadam Jumalan sallimana langetti. Ja TÄLLAISTA KUSIPÄÄTÄ infernalisti kutsuu "armolliseksi"! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      Paavali julistaa esim roomalaiskirjeen 5. luvussa anti-infernalismia. Hänen evankeliuminsa huipentuu roomalaiskirjeen 11. luvun lopun kiitoslauluun, jonka senkin infernalismin saastuttama ihmismieli kykenee korkkiruuvinkieroksi vääntyneenä vesittämään.

      Mm. David Pawson perustelee yhdellä videollaan helvetin Jumalan rakkaudella (joka Pawsonin mukaan on niin suurta, että se - toisin kuin me - vihaa pahuutta). Pawsonin jatuksen moraali on logiikaltaan (ja sen logiikka moraaliltaan) samaa tasoa kuin se, että joku perustelisi lapsenraiskauksen pedofiilin HYVYYDELLÄ. Pawsonin jumalakuva perustuu patologiseen PELKURUUTEEN (eli kaiken mädättäneeseen helvetin pelkoon), jota hänen pedofiilinperverssi teologiansa ei salli tunnustaa, tuoda päivänvaloon,. Siksi Pawson infernalistiveljineen ja -siskoineen jää pelkurimaisen ja rakkikoiramaisen teologiansa vangiksi - teologian, joka hylkii Jumalan valtakuntaa eikä voi koskaan periä sitä.

      Mitään ei infernalisti vihaa niin kuin tätä evankeliumia, jota Paavali lakkaamatta julisti:

      Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa.

      • Mä en tiedä ketä pelastuu maailmasta.entä ne mainitsemasi pedofiilit, kuten jammusetä?
        Kyllä kymmenysten maksaminen lähentää Jumalaan.hänen vuoksi maksan sen. Se on raamatullista ja tahdon olla uskollinen.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mä en tiedä ketä pelastuu maailmasta.entä ne mainitsemasi pedofiilit, kuten jammusetä?
        Kyllä kymmenysten maksaminen lähentää Jumalaan.hänen vuoksi maksan sen. Se on raamatullista ja tahdon olla uskollinen.

        Sieltä et irti pääse ennen kuin olet maksanut sen viimeisekin euron.
        Tulevat vielä kuolinvuoteen viereen salkussaan valmiit testamenttilomakkeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä et irti pääse ennen kuin olet maksanut sen viimeisekin euron.
        Tulevat vielä kuolinvuoteen viereen salkussaan valmiit testamenttilomakkeet.

        Lahkohenkisiä apostoleita oli jo alkuseurakunnassa.

        Luuk. 20:47 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa."


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mä en tiedä ketä pelastuu maailmasta.entä ne mainitsemasi pedofiilit, kuten jammusetä?
        Kyllä kymmenysten maksaminen lähentää Jumalaan.hänen vuoksi maksan sen. Se on raamatullista ja tahdon olla uskollinen.

        Kymmenykset eivät kuulu lainkaan kristityn elämään. Paavali ei mainitse missään kirjeessään nistä mitään. Olet keksinyt itsellesi uskonnollisen muotomenon, jolla nyt kehuskelet sitten täällä tekonöyränä ja tekopyhänä.


    • Anonyymi

      Kun Jeesus sanoi: "Antakaa-- Jumalalle mikä Jumalalle kuuluu" hän osoitti että Jumalalle kuuluu edelleenkin osa ihmisen tuloista. Mark. 12:17
      Toisella kerralla hän vertasi kymmenysten maksamista "oikeudenmukaisuuden, laupeuden ja uskollisuuden" osoittamiseen sekä sanoi: "Näitä teidän pitäisi noudattaa, noita muitakaan unohtamatta.

      veli.

      • Anonyymi

        Käärme, olisit kirjoittanut koko nikkisi: advari veli.


    • Anonyymi

      Ananiasta ja Safiiraa ei rangaistu, koska he panivat osan maatilan kauppahinnasta syrjään. Heitä rangaistiin, koska he valehtelivat Jumalalle, että uhrilahja käsitti koko maatilan hinnan.

      • Anonyymi

        Valheesta tapettavia olisi riittänyt.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Jumala ei toimi omaa sanaansa vastaan: "Älä tapa"


    • Anonyymi

      Ananias ja Safiira kertomus on yksi vaikeimmin ymmärrettäviä kohtia Raamatussa. Ananias ja Safiira olisivat saaneet pitää sen mukaan maatilan tai siitä saadut rahat itsellään, mutta eivät olisi saaneet esittää hurskaampaa Jumalan edessä kuin olivat. Yrittivät yhdessä tuumin pettää Jumalaa eikä vain ihmisiä.
      Tätä on synnillisesti myös käytetty paljon uhkaamaan ihmisiä antamaan velvollisuudesta rahaa (kaikki) seurakunnalle tai 'johtajalle'. Siitä ei tässä kuitenkaan siis ollut kysymys.
      Merkillistä on tämä siinäkin mielessä, että tämä juutalainen seurakunta köyhtyi n. 30 vuodessa niin köyhäksi, että muut köyhät seurakunnat joutuivat elättämään heitä. Onhan se selvä kun tulonlähteet myytiin, niin rahojen loputtua ei ollut enää mitään tuloja.
      Rahan antaminen on täysin vapaaehtoista ja tietenkään seurakunta ei voi ilman välttämätöntä rahaa toimia jne. Kymmenykset kuuluvat varsinaisesti lakiliittoon ja uudessa liitossa annetaan menestymisensä mukaan yhteiseksi hyväksi eikä varsinaisesti Jumalalle, vaikkakin myös Evankeliumin levittämisen ja köyhien tarpeisiin.

      • Anonyymi

        Ananiakselta ja Safiiralta ei vaadittu kymmenyksiä ei muutakaan osuutta maatilan myynnistä: Pietari totesi: Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun?
        Kymmenykset kuuluivat vanhaan lakiliittoon. Mooseksen lain mukaan kymmenyksiä maksettiin Luvatun maan sadosta ja karjasta. Näin Jumala ikäänkuin itse kasvatti sen, mitä tarvittiin jumalanpalvelukseen ja köyhistä huolehtimiseen. Palkasta tai sosiaaliavustuksista ei vaadittu kymmenyksiä.
        Uudessa liitossa lahjoittaminen on vapaaehtoista. Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta;. Jopa itse määrittelmästä tietyn summan antamista voi tulla pakko, jota sydän ei vaadikaan.


    • Anonyymi

      Kaikki kunnia niille jotka maksavat kymmenyksiä.

      Nyt on niin, että taidetaan kymmenyksetkin kirjata muistiin, ja joku voi tarkastaa tulojen perusteella onko annettu tarpeeksi kymmenyksiä. Silloin kymmenykset voi tuntea pakkoverotukseksi, täytyy maksaa....

      Jos nyt itse alkaisin maksaa kymmenyksiä, antaisin ne nimettöminä jollakin tavoin, jolloin olisin vapaa ihmisten odotuksista, jos joku haluaisi tarkistaa. Riittää kun Jumala tietää, että mitä olen antanut, olen antanut iloiten puhtaasta sydämestä.

      Ja jos en maksa kymmenyksiä, voin antaa miten paljon haluan.

      Olihan kymmenykset tarkoitetut myös köyhien leskien ja orpojen avustamiseen, joten jokainen hyväntekeväisyyteen annettu kolikko on osa kymmenyksiä, samoin osa veroista menee sosiaaliseen työhon toisten hyväksi.

      Jos haluat maksaa kymmenyksiä, saat palkan sen mukaan, kuinka mielelläsi maksat.

      Ellet maksa, älä ole maksavinasi. Ole rehellinen.. Iloista antajaa Jumala rakastaa.

      • Anonyymi

        Kymmenysten maksaminen ja palkan odottaminen kymmenysten maksamisesta on harhaoppi.
        Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenysten maksaminen ja palkan odottaminen kymmenysten maksamisesta on harhaoppi.
        Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,

        Voit antaa kaikkesikin.

        " Ja hän katsahti ja näki rikkaiden panevan lahjoja uhriarkkuun.
        2 Niin hän näki myös köyhän lesken panevan siihen kaksi ropoa.
        3 Silloin hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: tämä köyhä leski pani enemmän kuin kaikki muut.
        4 Sillä kaikki nuo panivat lahjansa liiastaan, mutta tämä pani puutteestaan, koko elämisensä, mikä hänellä oli."
        ( Luuk 21)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit antaa kaikkesikin.

        " Ja hän katsahti ja näki rikkaiden panevan lahjoja uhriarkkuun.
        2 Niin hän näki myös köyhän lesken panevan siihen kaksi ropoa.
        3 Silloin hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: tämä köyhä leski pani enemmän kuin kaikki muut.
        4 Sillä kaikki nuo panivat lahjansa liiastaan, mutta tämä pani puutteestaan, koko elämisensä, mikä hänellä oli."
        ( Luuk 21)

        Erilaisten uhrilahjojen antaminen liittyi vanhan liiton uhreihin.

        Jeesus uhrarasi itsensä a verensä uuden liiton kertakaikkiseksi uhriksi.

        Ihmisten ei enää tarvi antaa mitään uhrilahjoja kenellekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erilaisten uhrilahjojen antaminen liittyi vanhan liiton uhreihin.

        Jeesus uhrarasi itsensä a verensä uuden liiton kertakaikkiseksi uhriksi.

        Ihmisten ei enää tarvi antaa mitään uhrilahjoja kenellekään.

        Missähän kohtaa Raamatusta löytyy sellainen kohta, ettei ihmisen tarvitsisi uhrata mitään?

        Ei sellaista kohtaa ole.

        Apostolien teot kertovat esim. diakoniatoiminnasta seurakunnassa.

        1 Niinä päivinä, kun opetuslasten luku lisääntyi, syntyi hellenisteissä nurinaa hebrealaisia vastaan siitä, että heidän leskiänsä syrjäytettiin jokapäiväisessä avunannossa. ( Apt 6)

        Avunantoa ei voi olla ilman uhrauksia.

        1 Ja Kesareassa oli mies, nimeltä Kornelius, sadanpäämies niin kutsutussa italialaisessa sotaväenosastossa.
        2 Hän oli hurskas ja Jumalaa pelkääväinen, niinkuin koko hänen perhekuntansakin, ja antoi paljon almuja kansalle ja rukoili alati Jumalaa.
        ...
        31 ja sanoi: 'Kornelius, sinun rukouksesi on kuultu, ja sinun almusi ovat tulleet muistoon Jumalan edessä.
        ( Apt 10)

        Korneliuksen almut olivat Jumalan tahdon mukaisia.

        1 Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne. ( Room 12)

        Jumala käyttää ihmisiä.

        34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        ..
        40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        ( Matt 25)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Jumala ei toimi omaa sanaansa vastaan: "Älä tapa! "

      • Anonyymi

        Pietari ei tappanut Ananiasta ja Safiiraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari ei tappanut Ananiasta ja Safiiraa.

        Paavali on pääepäilty, mutta kyllä Pietarikin siinä oli paikalla, koska vuoti tapahtuneen julkisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali on pääepäilty, mutta kyllä Pietarikin siinä oli paikalla, koska vuoti tapahtuneen julkisuuteen.

        Ananias ei kuollut Sauluksen vainoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali on pääepäilty, mutta kyllä Pietarikin siinä oli paikalla, koska vuoti tapahtuneen julkisuuteen.

        Apulaiset oli mukana hävittämässä todisteita, hautasivat kiireesti ruumiit kuin koiran raadot, eivätkä ilmoittaeet kuolemasta omaisille vainajan voitelua varten ja asiallisten hautajasten järjestämistä varten. Rikkoivat Juutalaisten omia hautaamiseen liittyviä säädöksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali on pääepäilty, mutta kyllä Pietarikin siinä oli paikalla, koska vuoti tapahtuneen julkisuuteen.

        Älä toista kirottuja valheitasi. Luulosi eivät muuta Apostolien tekojen faktoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apulaiset oli mukana hävittämässä todisteita, hautasivat kiireesti ruumiit kuin koiran raadot, eivätkä ilmoittaeet kuolemasta omaisille vainajan voitelua varten ja asiallisten hautajasten järjestämistä varten. Rikkoivat Juutalaisten omia hautaamiseen liittyviä säädöksiä.

        Kerrotut todisteet viittaa useamman ihmisen tekemään salaliittoon rahojen ryöstämiseksi pariskunnalta. Kyse saattoi olla todella suurista summista, koska sellaiseen tekoon ryhtyivät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apulaiset oli mukana hävittämässä todisteita, hautasivat kiireesti ruumiit kuin koiran raadot, eivätkä ilmoittaeet kuolemasta omaisille vainajan voitelua varten ja asiallisten hautajasten järjestämistä varten. Rikkoivat Juutalaisten omia hautaamiseen liittyviä säädöksiä.

        otsikkona oli helluntailaisuus. Meillä helluntaiseurakunnissa kunnioitetaan Jumalan Sanaa. Uusitestamentti paavalin kirjeineen on sitä samaa Jumalan Sanaa jota tulee kunnioittaa. Jos Pietarista ja apostoleista tehdään rikollisia, niin se on mitä suurinta jumalan pilkkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ananias ei kuollut Sauluksen vainoissa.

        Paavalilla oli taito ja kyky tappaa ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalilla oli taito ja kyky tappaa ihmisiä.

        Paavali osasi myös peittää tosiasioita.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        otsikkona oli helluntailaisuus. Meillä helluntaiseurakunnissa kunnioitetaan Jumalan Sanaa. Uusitestamentti paavalin kirjeineen on sitä samaa Jumalan Sanaa jota tulee kunnioittaa. Jos Pietarista ja apostoleista tehdään rikollisia, niin se on mitä suurinta jumalan pilkkaa

        Helluntailaisilla on oikeasta Raamatusta poikkeavat omat pyhät kirja ja novumit, mitä ne lukee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali osasi myös peittää tosiasioita.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Miltä tuntuu perustaa koko elämäntarkoituksensa yhteen ja vain yhteen jakeeseen? Hieman yksisarviselta kenties? Toisaalta jos on riittävän idiootti, se takaa autuuden jo itsessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä tuntuu perustaa koko elämäntarkoituksensa yhteen ja vain yhteen jakeeseen? Hieman yksisarviselta kenties? Toisaalta jos on riittävän idiootti, se takaa autuuden jo itsessään.

        Miltä tuntuu perustaa koko elämäntarkoituksensa
        yhteen ja yhteen kirjaan? Hieman yksisarviselta kenties? Toisaalta jos on riittävän...piip...

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä tuntuu perustaa koko elämäntarkoituksensa
        yhteen ja yhteen kirjaan? Hieman yksisarviselta kenties? Toisaalta jos on riittävän...piip...

        Lightning

        Matkijalintu Lightning visersi jälleen! :D


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllä ja toiseksi vika sammuttaa sähköt.

    • Anonyymi

      Jeesus ei ottanut rahaa edes rikkaalta nuorukaiselta, vaikka siihen oli hyvä tilaisuus.

      Jeesus kehotti rikasta nuorukaista antamaan itse rahojaan suoraan avun tarvitsijoille ilman mitään välikäsiä, kuten, seruakuntia ja uskonlahjoja tai muita välittäjiä.

      Niin silloin apu menee varmasti perille siihen, kohteeseen mihin sen lahjoittaja on sen tarkoittanut.

      Nythän avustusrahat ja uhrikeräykset voivat mennä suurelta osalta kerääjille itselleen tai vaikka jonkin sotaa käyvän maan asehankintoihin.

      • Anonyymi

        Tokihan Jeesus kehoitti rikasta nuorukaista luopumaan omaisuudestaan ja jakamaan sen köyhille.

        21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
        22 Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta. ( Mark 10)

        Jeesus kehoitti nuorukaista luopumaan kaikesta omaisuudestaan, antamaan sen köyhille.

        Silloin on kysymys Jeesukselle antamisesta , kuten voimme lukea.

        34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        ..
        40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        ( Matt 25)

        Jeesus kehoitti rikasta nuorukaista palvelemaan varoillaan itseään, Jumalan valrtakuntaa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Kymmenykset tuloista ei uskonlahkoille riitä.

      MOT-ohjelman mukaan Suomessa isoimmilla uskonlahkoilla on palkattu päätoimisia testamentin metsästäjiä. Verovapaat testamenttitulot onkin nykyisin niiden suurin tulonlähde, ohjelman mukaan.

    • Anonyymi

      Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.

      • Anonyymi

        totuus helluntailaisuudesta tekee kipeää


    • Anonyymi

      Uskonlahkojen keräämät miljoonat tulisi laittaa verolle tässä valtion rahatilanteessa, ettei köyhien, työttömien ja lapsiperheiden kimppuun tarvitsisi käydä sosiaalitukia leikkaamaa ja pahentamaan heidä tilannetta entisestään.

    • Anonyymi

      Ekumeeniset kirkkoruhtinaat ja palkkapaimenet, evlut suuntauksessa syö kirkollisvero ja sijoitustuotto kuormasta yli 128 000€/vuodessa , top20 vuosiansiot 50 000-138 000€/vuosi, samalla köyhät lampaat on leipäjonoissa, samaa suunta ja menoa Patmos lähetyssäätiössä, vapaissa suunnissa, Pelastusarmeijassa, jne...

      • Anonyymi

        Lahkojohtajat saa miljoonatulot kerättyä helposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkojohtajat saa miljoonatulot kerättyä helposti.

        Benny Hinn kuskaa lahkolaisia ja muita kiihkoja anabaptisteja omalla suihkukoneella Israeliin Jordanille kasettavaksi vaikka kuinka monta kertaa vuodesta.

        Iso joukko avustajia ja rekvisiittaa mukana esityksiä varten ihmeparantamisista. Pyörätuolia, kainalosauvoja, tekojäseniä tms. rekvisiittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Benny Hinn kuskaa lahkolaisia ja muita kiihkoja anabaptisteja omalla suihkukoneella Israeliin Jordanille kasettavaksi vaikka kuinka monta kertaa vuodesta.

        Iso joukko avustajia ja rekvisiittaa mukana esityksiä varten ihmeparantamisista. Pyörätuolia, kainalosauvoja, tekojäseniä tms. rekvisiittaa.

        Filippiinilläiset huijariparantajat saarnamiehet käytti esityksissään jopa sianmaksoja, kun uusi sisäelin ilmestyi itsesään paikalle ja vanha tipahti pois housun kauluksen kautta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      57
      877
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe