Miksi väheksytte aurinkomerkkiä?

Neitsyt

Aurinkomerkki kertoo ihmisen todellisen luonteen ja niiden kuvaukset sopivat ihmisiin täydellisesti! En ymmärrä miksi väheksytte aurinkomerkkiä, sillä sehän kertoo ihmisen todellisen luonteen ja sehän on sama kuin horoskooppi! Eli vähättelette horoskooppianne,mutta muuhun astrologiajuttuihin uskotte! Olette uskomattomia!
Kertokaa miksi pidätte omaa horoskooppia eli aurinkomerkkiä vähäpätöisenä?

10

1059

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Valistunut*

Pesunkestävää "ikuista skepeä" (Kts. "Gemini Syndrome" by Culver and Ianna)lukuunottamatta pulmana näyttää pikemminkin olevan kyseisen tekijän yliarvostus.

Tosin itse tiedän toki aurinkomerkin toimivan. Tosin kartta täytyy ottaa huomioon kokonaisuutena.

• Liisu

Aurinkomerkki ei voi kertoa ihmisen todellisesta luonteesta.

• Neitsyt

Yleisin kysymys, jonka ihmiset toisilta kysyvät on "Mikä on horoskooppisi?" ja tarkoittaa sillä aurinkomerkkiä. Aurinkomerkki ja horoskooppi on yksi ja sama asia. Ja kuitenkin yllättävän monet haluavat tietää toisen ihmisen horoskoopin eli aurinkomerkin!

• Astron

Aurinkomerkki on varsin hyvä kuvaaja. Tosin kannattaa muistaa, että monien tekijöiden sijoittuminen tiettyyn merkkiin ei tarkoita sitä, että merkin piirteet olisivat valmiina.

Esimerkiksi Liz Greenen "Astrology for lovers" on hyvä kirja kuvaamaan eri aurinkomerkkejä.

• Triton

Olen saanut vähän sellaistakin postia itse että korostan liikaa aurinkomerkkiä. Ihmisen astrologisella syntymäkartalla on kumminkin useampia tekijöitä jotka vaikuttavat yhtälailla. Jos ihmisellä sattuu olemaan vaikkapa jotain 5 planeettaa Härässä ja se Aurinko armas Leijonassa, niin kai se nyt jo jotain vaikuttaa...

Katsoisin että aurinkomerkki on vähän niinkuin ihmisen rotu. Esim. Kalana kuulut "Kalojen rotuun". Se kertoo sinusta jotain, mutta ei kaikkea. Nousumerkki kertoo miltä vaikutat äkkiseltään muiden ihmisten silmissä, ja Kuu kertoo miten yksilöllisesti ilmaiset tunteitasi.

Sitten tulee vielä hienosäätöä että miten suhtaudut vastakkaiseen sukupuoleen, oletko käytännöllinen vai idealistinen, entäpä urapuoli jne.

Esim. Kaloille tuputetaan aina jotain sairaanhoitajan duunia, mikä ei minua itseäni Kalana voisi vähempää kiinnostaa. Kyllä tuollaisiin juttuihin tarvitaan jo katsaus koko karttaan... Minulla kirjoittamisen hinku voi näkyä siitä että Merkurius on Vesimiehessä, ja kenties siinäkin että se neliöi Kuu/Neptunus/Mars-rypästä.

Vaikka on se kirjailijan työkin joskus ollut Kaloille suunnatuissa työlistoissa, mutta tosi harvoin ykkössijalla...

• sider

Huomaan, että olet oivaltanut jotain. Luova abstraktiivinen mielikuvitus kuten fiktiivisten romaanien kirjoittaminen on nimenomaan ilmaelementin ominaisuus. Sinulla ilmaelementti on hyvin korostunut, Triton. (Aurinko Vesimies, Kuu Vaaka ja onko tuo MC Kaksosten tähdistössä?)

Muistelen, että aiemmin äkkiseltään kuvittelit kirjoittamisen juontuvan vesielementistä (alitajunnan käytöstä...). NO, näitä metkuja ja sekasotkuja astrologiassa riittää pitkälle tulevaisuuteen siivota.

• Triton
        sider kirjoitti:

Huomaan, että olet oivaltanut jotain. Luova abstraktiivinen mielikuvitus kuten fiktiivisten romaanien kirjoittaminen on nimenomaan ilmaelementin ominaisuus. Sinulla ilmaelementti on hyvin korostunut, Triton. (Aurinko Vesimies, Kuu Vaaka ja onko tuo MC Kaksosten tähdistössä?)

Muistelen, että aiemmin äkkiseltään kuvittelit kirjoittamisen juontuvan vesielementistä (alitajunnan käytöstä...). NO, näitä metkuja ja sekasotkuja astrologiassa riittää pitkälle tulevaisuuteen siivota.

Kuten totesin ammoin (vahvasti aspektoitunut) Merkuriukseni on sekä länsimaisessa että sideerisessä kartassa Vesimiehessä, ja se varmasti sopii hyvin tällaiseen nettihöpöttelyyn.

Fiktio sensijaan... Se minulla on tavannut olla kovin tunteilla ladattua tuotosta. En tiedä sitten miten tunteelliseksi lukija tulee, kun ei ole juuri tullut kirjoituksia kovin laajoilla piireillä luetettua.

• Neitsyt

Minulle on joskus tehty kartta, jossa on paljon Neitsyttä, monet planeetat ovat Neitsyessä ja koska olen syntynyt elokuun lopulla, olen tavallisessakin horoskoopissa Neitsyt.

Luonteeni on todella neitsytmäinen, vaikka joka likapisaraa en pesekään :)

Näkeehän ihmiset siitä, että syntymäaikani on elokuun lopulla, että olen Neitsyt.

• tieteilijä

Aurinkomerkki muistuttaa kovasti atomin pääkuoria, K,L,M,... ja muut planeetat atomin eri energiatiloja ja sen hienorakennetta. Tai kuten miljonääri tai miljardööri kertoo "rahantason", jolla henkilö toimii. Ei sekään kerro rahankäytön "luonteesta" kaikkea. Mutta ;-D. Tiede on mukavaa vaikka se olisi pseudoakin. Voihan käyttää analogioida oman mallin tekemiseen.

• Sehän on yksi kartan tärkeimpiä tekijöitä kartalla joten en nyt ihan sanoisi,että väheksymme sitä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      125
      2048
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1420
    3. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1151
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      11
      1069
    5. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      10
      1017
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      87
      928
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      80
      809
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      787
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      731
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      671
    Aihe