Kumma voimattomuus?

Anonyymi-ap

Kun yöllä vessakäynnillä pyörty ja lyyhisty maahan. Ei olut voimia nousta. Piti ryömiä sänkyynpäin ja vaikeeta päästä. Mikä moisen voimattomuuden.?

16

379

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ota yhteyttä terveyskeskukseen m ei kenenkään ihmisen tarvitse ryömiä kotonaan voimattomana .

    • Anonyymi

      Voisiko liittyä johonkin verenkiertohäiriöön tai verenpaineeseen, mennyt ehkä liian matalaksi ?
      Vuosia sitten itse olin psykiatrian osastolla, sain illalla joitain lääkkeitä, ja aamuyöstä kun heräsin vessaan, pyörryin vessassa kahteen kertaan peräkkäin.
      Itse ajattelin, että illan lääkitys saattoi aiheuttaa jotain ehkä verenpaineen heittelyä.
      Syy ei tosin koskaan selvinnyt, osastolla ei välitetty mitään koko asiasta, vaikka valittelin päiväkausia aivotärähdys oireita, löin pääni aika pahasti molemmilla kerroilla kun pyörryin ja kaaduin.
      Kolmannen kerrankin vielä meni jalat alta pyörtyilyn jälkeen, mutta ei taju mennyt enää, ettei kai varsinainen pyörtyminen enää se viimeinen.

    • Anonyymi

      Kyllä se matalasta verenpaineesta johtuu. Tämä kummastuttaa,että miksi menee voimat joksikin aikaa. Ei pysty nousee.

      • Anonyymi

        Mutta soita hyvä ihminen lääkärille se kun yrität itse pärjäillä . Kyllä niiden velvollisuus on huolehtia ihmisistä jolla saattaa olla vaikka mikä syy pyörtymiseen.


    • Anonyymi

      Minua kiinnostaa tämä. Minulla on aina ollut korkea verenpaine ja nyt kahdessa viimemittauksessa normaali, niin samanlaiset oireet, huippaa.

    • Anonyymi

      Sun pitää hankkii Omeqa-kapseleita ja etenkin rautapillereit.
      Ei ne niin mahottomii elintarvikekaupassa maksa.

      Ei ne mun munaansa stöndaamaan saa, mut vähemmän nyt huippasee.

      • Anonyymi

        Ahaa mulla tosiaan on alhainen rautapitoisuus.


      • Anonyymi

        Ei ne omegat mitenkään auta näihin tiloihin ja ei rauta lääkkeitäkään mennä ostelemaan jos sattuu ennestään jo olla lääkkeitä mitkä eivät edes sovin rautalääkkeiden kanssa yhteen.
        Paras on soittaa lääkäriin, että tekevät kotikäynnin ja arvioivat tilanteen , syy pyörtmuseen voi olla mikä tahansa . Joten miksi eräät eivät soita apua , se kun muka yritetään viimeiseen asti , ei se mitenkään kenenkään arvoa nosta sinnittelivät eivät ole mitään sankareita ainoastaan hieman tyhmiä kun eivät omasta terveydestään huolehdi vaikka puhelimella voisi soittaa .
        Joten silloin kun ryömitään lattialla on soitettava apua.


      • Anonyymi

        Rautaa ei pidä käyttää, jos rauta-arvot ovat ihan hyvät, eli hemoglobiini ym. kunnossa.
        Omegakin on kiellettyjen listalla, jos on esim. verenohennuslääkkeet käytössä.


    • Anonyymi

      Itselläni ainakin liian matala verenpaine aiheuttaa huimausta, liian korkea ei.
      Yhdelle tutulleni oli joku " älypää " lääkäri kirjoittanut verenpainelääkettä, Bisoprololia, vaikka hänellä on aina ollut luonnostaan liian matala verenpaine.
      Hän pyörtyilee myös ajoittain.

    • Anonyymi

      Vessassa pyörtyminen. Tapahtuu ,kun nouset pytyltä. Mätkäkähdät housut kintussa lattialle!

      • Anonyymi

        Mä kerkesin sentään nostaa housut ja pestä kädet, ja sitten vasta pyörtyminen.


    • Anonyymi

      Huimaa ja pyörryttää kun lähden yöllä kun lähden vessaan. Muutaman kerran tajunta on mennyt pariksi sekunniksi. Verenpaineeni on alhainen, peritty ominaisuus. Siihen annetaan lääkettä vasta, jos alkaa pyörtyilla ja kolhia päätään. Lääkärin kertomaa. Mitään lääkkeitä en syö. Suolaisesta ruoasta en pidä. Usein huomaan puolen päivän aikaan että en ole saanut muruakaan suolaa. Hemoglobiini on kiikan kaakan 12, sekin on peritty ominaisuus. Olen terve.
      Muutamia keinoja olen juuri vertaistuella löytänyt. Huimaus on yksi vaikeasti selvitettävä yleinen oire.
      Olen lisäänyt suolaa, Jos olen hikoillut liikunnassa, nakkaan kielelle vähän suolaa ja hörppään vettä päälle. Istun sängynlaidalla ja tasaan verenkiertoa ennen kuin lähden yöllä liikkeelle. Aamulla venyttelen ennen ylösnousua. En nouse nopeasti tuoliltakaan jos olen istunut pitkään. Yritän pitää nestetasapainon kunnossa. Koska syön paljon kasviksia, ne poistavat tehokkaasti elimistöstä nestettä, sen mukana arvokkaita suoloja. Joskun otan ruoan yhteydessä rautatabletin. Muita kivennäisaineita en ole vielä ottanut, ehkä niitäkin häipyy liikaa tämän luonnollisen nesteenpoiston yhteydessä. Usein huimaa hetken ja näen tähtiä, mutta näillä pärjään kun tiedän heikon kohtani. Tätä on jatkunut nuoruudesta asti, eikä ole vakavampaa sairauttaa ilmennyt. Samat oireet ovat terveellä, niinikään paljon liikkuvalla, terveellisesti elävällä ja lääkkettömällä tyttärelläni.

      • Anonyymi

        Hyvä kuvaus. Sydänlääkkeet tiputtaa verenpaineen. Välillä alle 100/60.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pyörtymisen voivat aiheuttaa erilaiset sydänperäiset syyt, kuten rytmihäiriöt, sekä neurologiset syyt, kuten epilepsia. Sydänperäinen pyörtyminen voi tulla rasituksen aikana ja sitä voivat edeltää erilaiset rintatuntemukset tai rintakipu. Epilepsiakohtauksessa tajunnanmenetykseen voi liittyä kouristuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe