Kun yöllä vessakäynnillä pyörty ja lyyhisty maahan. Ei olut voimia nousta. Piti ryömiä sänkyynpäin ja vaikeeta päästä. Mikä moisen voimattomuuden.?
Kumma voimattomuus?
17
636
Vastaukset
- Anonyymi
Ota yhteyttä terveyskeskukseen m ei kenenkään ihmisen tarvitse ryömiä kotonaan voimattomana .
- Anonyymi
Voisiko liittyä johonkin verenkiertohäiriöön tai verenpaineeseen, mennyt ehkä liian matalaksi ?
Vuosia sitten itse olin psykiatrian osastolla, sain illalla joitain lääkkeitä, ja aamuyöstä kun heräsin vessaan, pyörryin vessassa kahteen kertaan peräkkäin.
Itse ajattelin, että illan lääkitys saattoi aiheuttaa jotain ehkä verenpaineen heittelyä.
Syy ei tosin koskaan selvinnyt, osastolla ei välitetty mitään koko asiasta, vaikka valittelin päiväkausia aivotärähdys oireita, löin pääni aika pahasti molemmilla kerroilla kun pyörryin ja kaaduin.
Kolmannen kerrankin vielä meni jalat alta pyörtyilyn jälkeen, mutta ei taju mennyt enää, ettei kai varsinainen pyörtyminen enää se viimeinen. - Anonyymi
Kyllä se matalasta verenpaineesta johtuu. Tämä kummastuttaa,että miksi menee voimat joksikin aikaa. Ei pysty nousee.
- Anonyymi
Mutta soita hyvä ihminen lääkärille se kun yrität itse pärjäillä . Kyllä niiden velvollisuus on huolehtia ihmisistä jolla saattaa olla vaikka mikä syy pyörtymiseen.
- Anonyymi
Minua kiinnostaa tämä. Minulla on aina ollut korkea verenpaine ja nyt kahdessa viimemittauksessa normaali, niin samanlaiset oireet, huippaa.
- Anonyymi
Sun pitää hankkii Omeqa-kapseleita ja etenkin rautapillereit.
Ei ne niin mahottomii elintarvikekaupassa maksa.
Ei ne mun munaansa stöndaamaan saa, mut vähemmän nyt huippasee.- Anonyymi
Ahaa mulla tosiaan on alhainen rautapitoisuus.
- Anonyymi
Ei ne omegat mitenkään auta näihin tiloihin ja ei rauta lääkkeitäkään mennä ostelemaan jos sattuu ennestään jo olla lääkkeitä mitkä eivät edes sovin rautalääkkeiden kanssa yhteen.
Paras on soittaa lääkäriin, että tekevät kotikäynnin ja arvioivat tilanteen , syy pyörtmuseen voi olla mikä tahansa . Joten miksi eräät eivät soita apua , se kun muka yritetään viimeiseen asti , ei se mitenkään kenenkään arvoa nosta sinnittelivät eivät ole mitään sankareita ainoastaan hieman tyhmiä kun eivät omasta terveydestään huolehdi vaikka puhelimella voisi soittaa .
Joten silloin kun ryömitään lattialla on soitettava apua. - Anonyymi
Rautaa ei pidä käyttää, jos rauta-arvot ovat ihan hyvät, eli hemoglobiini ym. kunnossa.
Omegakin on kiellettyjen listalla, jos on esim. verenohennuslääkkeet käytössä.
- Anonyymi
Itselläni ainakin liian matala verenpaine aiheuttaa huimausta, liian korkea ei.
Yhdelle tutulleni oli joku " älypää " lääkäri kirjoittanut verenpainelääkettä, Bisoprololia, vaikka hänellä on aina ollut luonnostaan liian matala verenpaine.
Hän pyörtyilee myös ajoittain. - Anonyymi
Vessassa pyörtyminen. Tapahtuu ,kun nouset pytyltä. Mätkäkähdät housut kintussa lattialle!
- Anonyymi
Mä kerkesin sentään nostaa housut ja pestä kädet, ja sitten vasta pyörtyminen.
- Anonyymi
Huimaa ja pyörryttää kun lähden yöllä kun lähden vessaan. Muutaman kerran tajunta on mennyt pariksi sekunniksi. Verenpaineeni on alhainen, peritty ominaisuus. Siihen annetaan lääkettä vasta, jos alkaa pyörtyilla ja kolhia päätään. Lääkärin kertomaa. Mitään lääkkeitä en syö. Suolaisesta ruoasta en pidä. Usein huomaan puolen päivän aikaan että en ole saanut muruakaan suolaa. Hemoglobiini on kiikan kaakan 12, sekin on peritty ominaisuus. Olen terve.
Muutamia keinoja olen juuri vertaistuella löytänyt. Huimaus on yksi vaikeasti selvitettävä yleinen oire.
Olen lisäänyt suolaa, Jos olen hikoillut liikunnassa, nakkaan kielelle vähän suolaa ja hörppään vettä päälle. Istun sängynlaidalla ja tasaan verenkiertoa ennen kuin lähden yöllä liikkeelle. Aamulla venyttelen ennen ylösnousua. En nouse nopeasti tuoliltakaan jos olen istunut pitkään. Yritän pitää nestetasapainon kunnossa. Koska syön paljon kasviksia, ne poistavat tehokkaasti elimistöstä nestettä, sen mukana arvokkaita suoloja. Joskun otan ruoan yhteydessä rautatabletin. Muita kivennäisaineita en ole vielä ottanut, ehkä niitäkin häipyy liikaa tämän luonnollisen nesteenpoiston yhteydessä. Usein huimaa hetken ja näen tähtiä, mutta näillä pärjään kun tiedän heikon kohtani. Tätä on jatkunut nuoruudesta asti, eikä ole vakavampaa sairauttaa ilmennyt. Samat oireet ovat terveellä, niinikään paljon liikkuvalla, terveellisesti elävällä ja lääkkettömällä tyttärelläni.- Anonyymi
Hyvä kuvaus. Sydänlääkkeet tiputtaa verenpaineen. Välillä alle 100/60.
- Anonyymi
Tämän aamun hesarissa on artikkeli väsymyksestä. Henkilöllä saattaa olla geeni, jonka molekyyli kerää määrättyä väsymystä aiheuttavaa wasf3-proteiinia.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000009837240.html - Anonyymi
Pyörtymisen voivat aiheuttaa erilaiset sydänperäiset syyt, kuten rytmihäiriöt, sekä neurologiset syyt, kuten epilepsia. Sydänperäinen pyörtyminen voi tulla rasituksen aikana ja sitä voivat edeltää erilaiset rintatuntemukset tai rintakipu. Epilepsiakohtauksessa tajunnanmenetykseen voi liittyä kouristuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458720Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472529- 402330
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282327Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1931802- 971797
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221660Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091177Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä281112Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61106