Uusi kysymys!

Anonyymi-ap

Aloitan uuden viestiketjun ettei kysymykseeni huku tuonne muiden viestien joukkoon.
Autossani on 85Ah hupiakku ja nyt olen ostanut toisen 85Ah hupiakun..molemmat on uusia.
Nyt kun kytken nemiinus miinuksen ja plus plussaa niin haittaako jos teen vaan tämän kytkennän ja jätän alkuperäiset virranottokaapelit yhteen alkuun kuskin penkin alle?

44

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo riittää .

      • Anonyymi

        Ei muuten riitä. Virrat otettava molemmista akuista, plus toisesta ja miinus toisesta, sitten alkaa riittämään ja toimimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten riitä. Virrat otettava molemmista akuista, plus toisesta ja miinus toisesta, sitten alkaa riittämään ja toimimaan.

        Kyllä muuten riittää! Jos toisin väität, et ymmärrä autojen/vaunujen sähköistä mitään. Lisävirtaa käyttöön saat todella lisäakulla, kun liität uuden akun miinuksen ap. akun miinukseen ja uuden akun plussan vanhan akun plussaan. Silloinhan käytetään molempien akkujen varausta yhtaikaa. Kannattaa käyttää kunnon liittimiä ja melko vahvaa kaapelia, ettei tule lämpöhäviöitä. Vanhoista apukaapeleista tein kytkennät. Ainakin vahvuus riittää!

        Joku aika sitten ostin 12 V kompressorijääkaapin vaunuun ja lisäakun, jonka liitin juuri mainitulla tavalla ja toimii oikein.


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍑 ­­­N­y­­m­­f­­o­­­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🍑 ­N­­­y­­­m­f­­o­m­­­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#180273291

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Plussa miinukseen .Silloin virta on 24 volttia älä tee niin

      • Anonyymi

        Kyllä voi tehdä noin jos tarvitsee 24V.


      • Anonyymi

        Tarkennus: Plus ja miinus otetaan eri akuista kun akut on kytketty rinnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkennus: Plus ja miinus otetaan eri akuista kun akut on kytketty rinnan.

        Rinnakkain kytkennässä skkujen miinukset kytketään yhteen, ja on ihan sama mistä kohdasta tämä miinusten yhdistelmä kytketään autoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rinnakkain kytkennässä skkujen miinukset kytketään yhteen, ja on ihan sama mistä kohdasta tämä miinusten yhdistelmä kytketään autoon.

        Joo joo mutta koeta ymmärtää että akuistahan on otettava käyttösähkö kahdella johtimella ja nämä johtimet kytkettävä niin että toisesta akusta otetaan plus ja toisesta miinus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo joo mutta koeta ymmärtää että akuistahan on otettava käyttösähkö kahdella johtimella ja nämä johtimet kytkettävä niin että toisesta akusta otetaan plus ja toisesta miinus.

        Rinnakkain kytkettyjen akkujen miinukset on kytketty toisiinsa, eli miinus otetaan molemmista akuista yhdessä ja yhtaikaa, eli on ihan sama kummasta akusta otat miinuksen, tai otat vaikka niiden miinusten yhdyskaapelin keskeltä tai mistä vaan kohdasta tai kummasta vaan akusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rinnakkain kytkettyjen akkujen miinukset on kytketty toisiinsa, eli miinus otetaan molemmista akuista yhdessä ja yhtaikaa, eli on ihan sama kummasta akusta otat miinuksen, tai otat vaikka niiden miinusten yhdyskaapelin keskeltä tai mistä vaan kohdasta tai kummasta vaan akusta.

        Ei se ole ihan sama mistä sen miinuksen ottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole ihan sama mistä sen miinuksen ottaa.

        Kyllä se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole ihan sama mistä sen miinuksen ottaa.

        Kyllä se vaan on ihan sama, kummasta akusta sen miinuksen otat, jos akut on yhdistetty niin, että miinukset on yhdistetty toisiinsa ja plussat myös. Yhdyskaapeleistakin voi ne virrat ottaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan on ihan sama, kummasta akusta sen miinuksen otat, jos akut on yhdistetty niin, että miinukset on yhdistetty toisiinsa ja plussat myös. Yhdyskaapeleistakin voi ne virrat ottaa!

        Joo, rinnakkainkytkennässä akkujen miinukset on kytketty kiinteästi yhteen, ja miinuksen voi silloin tottakai ottaa kummasta vaan.
        Jos haluaa rinnakkainkytkentään mahdollisuuden käyttää niitä akkuja yhdessä tai erikseen niin sitten plussakaapelit liitetään kytkimeen jossa on asennot: both, off, 1 ja 2. Akkujen miinukset kuitenkin liitetään kiinteästi yhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan on ihan sama, kummasta akusta sen miinuksen otat, jos akut on yhdistetty niin, että miinukset on yhdistetty toisiinsa ja plussat myös. Yhdyskaapeleistakin voi ne virrat ottaa!

        Ei ole sama mistä miinuksen ottaa, miinus pitää ottaa toisen akun puolelta kuin plus eli ei voi ottaa esimerkiksi samasta akusta mistä otetaan plus. Koeta nyt ymmärtää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole sama mistä miinuksen ottaa, miinus pitää ottaa toisen akun puolelta kuin plus eli ei voi ottaa esimerkiksi samasta akusta mistä otetaan plus. Koeta nyt ymmärtää

        Sinulla ei ole akku- eikä sähkötietämys oikein kohdallaan!

        Minulla on vaunussa kaksi akkua, samanikäisiä. Ne on kytketty miinus miinukseen ja plussa plussaan. Sähköt otetaan vain toisen akun navoista ja toinen on siis lisäakku. TOIMII KUIN JUNAN VESSA. Lisäksi vetoautossani on sama järjestelmä. Moottoritilassa on auton perusakku ja takatilassa lisäakku, josta virrat kytketty samalla tavalla pääakkuun, plussa plussaan ja miinus miinukseen! Miinushan on maadoitus auton koriin, joten on aivan sama kumpi akku on maadoitettu, koska välikaapelilla maadoittuu se toinenkin akku.

        Tämä asia lienee kovin vaikea ymmärtää, vaikka asia on hyvin looginen ja yksinkertainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkennus: Plus ja miinus otetaan eri akuista kun akut on kytketty rinnan.

        Kyllä, jos halutaan 24V!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole akku- eikä sähkötietämys oikein kohdallaan!

        Minulla on vaunussa kaksi akkua, samanikäisiä. Ne on kytketty miinus miinukseen ja plussa plussaan. Sähköt otetaan vain toisen akun navoista ja toinen on siis lisäakku. TOIMII KUIN JUNAN VESSA. Lisäksi vetoautossani on sama järjestelmä. Moottoritilassa on auton perusakku ja takatilassa lisäakku, josta virrat kytketty samalla tavalla pääakkuun, plussa plussaan ja miinus miinukseen! Miinushan on maadoitus auton koriin, joten on aivan sama kumpi akku on maadoitettu, koska välikaapelilla maadoittuu se toinenkin akku.

        Tämä asia lienee kovin vaikea ymmärtää, vaikka asia on hyvin looginen ja yksinkertainen.

        Ei oteta sähköä vain toisesta akusta. Silloin kytkentä on tehty väärin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, jos halutaan 24V!

        Pöljä! Siis kytketään miinus miinuksen ja plus plussaan mutta itse käyttösähkö otetaan miinus toisesta akusta ja plus toisesta! Eli käyttösähköäei oteta vain yhdestä akusta.
        Oletko trolli vai todella tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oteta sähköä vain toisesta akusta. Silloin kytkentä on tehty väärin!

        Hyvä huomio, sillä virtaa ei otetakaan vain toisesta akusta, koska se toinenkin akku on kytketty sen ensimmäisen rinnalle, joten molemmat antavat virtaa. Lisäksi laturi lataa molempia yhtaikaa, tasapuolisesti.

        Vaikealta tämä yksinkertainen asia tuntuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pöljä! Siis kytketään miinus miinuksen ja plus plussaan mutta itse käyttösähkö otetaan miinus toisesta akusta ja plus toisesta! Eli käyttösähköäei oteta vain yhdestä akusta.
        Oletko trolli vai todella tyhmä.

        Kysymys nyt sinulle itsellesi: Oletko trolli vai todella tyhmä?

        Jotta menisit vielä lisää pää pyörälle, niin tosiasiassa molemmat, plus ja miinus voidaankin ottaa pelkästään siitä lisäakusta tai jopa niiden yhdyskaapeleista, jos niin haluaa. Sekin on täysin sama asia eli silloinkin on kahden akun virtamäärä käytössä eikä kumpikaan akku eikä vaunukaan tiedä, kumpi on se pääakku ja kumpi lisäakku. Näin yksinkertaista se on käytännössä. Autossa lisäakun miinus (eli maa) voidaan kiinnittää myös runkoon!!!!

        Nyt sitten opiskelemaan sitä akkuasiaa ihan oikeesti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole sama mistä miinuksen ottaa, miinus pitää ottaa toisen akun puolelta kuin plus eli ei voi ottaa esimerkiksi samasta akusta mistä otetaan plus. Koeta nyt ymmärtää

        Vain sarjaankytkennässä toisen akun plussa kytketään toisen miinukseen ja autoon kytketään miinus ja plus eri akuista, mutta silloin sieltä tulee ulos 2 x 12 volttia eli 24 volttia, ja sitä tuskin haluat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain sarjaankytkennässä toisen akun plussa kytketään toisen miinukseen ja autoon kytketään miinus ja plus eri akuista, mutta silloin sieltä tulee ulos 2 x 12 volttia eli 24 volttia, ja sitä tuskin haluat.

        Volttimäärää ei voi tuplata rikkomatta auton sähkölaitteita, joten siitä ei voi olla kysymys tällä kyselijällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole sama mistä miinuksen ottaa, miinus pitää ottaa toisen akun puolelta kuin plus eli ei voi ottaa esimerkiksi samasta akusta mistä otetaan plus. Koeta nyt ymmärtää

        "Ei ole sama mistä miinuksen ottaa, miinus pitää ottaa toisen akun puolelta kuin plus eli ei voi ottaa esimerkiksi samasta akusta mistä otetaan plus. Koeta nyt ymmärtää"

        Miksi kysyjän mielestä miinusta ei voi ottaa samasta akusta kuin plussaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole sama mistä miinuksen ottaa, miinus pitää ottaa toisen akun puolelta kuin plus eli ei voi ottaa esimerkiksi samasta akusta mistä otetaan plus. Koeta nyt ymmärtää

        Koeta nyt ymmärtää että jos yhdyskaapelit ovat riittävän paksut, sähkön voi ottaa käyttöön vain yhdestäkin akusta. Jos yhdyskaapelit ovat liian ohuet ja otetaan plus toisesta ja miinus toisesta akusta, syntyy jännitehäviötä yhdyskaapelissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, jos halutaan 24V!

        Kun kaksi 12 V akkua kytketään rinnan (plus plussaan ja miinus miinukseen) jännite on edelleen 12 V.

        Sarjakytkennässä toisen akun plussa kytketään toisen miinukseen. Virta otetaan ensimmäisen akun miinuksesta ja toisen akun plussasta. Silloin jännite on 24 V (12 V akuilla).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pöljä! Siis kytketään miinus miinuksen ja plus plussaan mutta itse käyttösähkö otetaan miinus toisesta akusta ja plus toisesta! Eli käyttösähköäei oteta vain yhdestä akusta.
        Oletko trolli vai todella tyhmä.

        "kytketään miinus miinuksen ja plus plussaan mutta itse käyttösähkö otetaan miinus toisesta akusta ja plus toisesta" Onhan tuokin mahdollista ja taidetaan jossain ohjeissakin neuvoa noin. Tuo on myös rinnan kytkentää, josta on ollutkin puhe koko ajan, mutta sillä ei voiteta mitään, vaan sekin antaa 12V pienvirtaa ja akut latautuu samalla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kytketään miinus miinuksen ja plus plussaan mutta itse käyttösähkö otetaan miinus toisesta akusta ja plus toisesta" Onhan tuokin mahdollista ja taidetaan jossain ohjeissakin neuvoa noin. Tuo on myös rinnan kytkentää, josta on ollutkin puhe koko ajan, mutta sillä ei voiteta mitään, vaan sekin antaa 12V pienvirtaa ja akut latautuu samalla tavalla.

        Ei ei rinnan kytkennällä voiteta mitään?
        No siinäpä tuli "ammattilaisen" kommentti😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ei rinnan kytkennällä voiteta mitään?
        No siinäpä tuli "ammattilaisen" kommentti😆

        Hauskaa, että asiaa tuntemattomana kommentoit, niin tavallista suoli24-palstalla, kun asiaa ei ymmärrä.

        Kysehän oli rinnankytkemisestä, joka todellakin voi tehdä ainakin kahdella tavalla eli voi ottaa miinuksen primääri- tai sekundääriakusta! Kun laitat kuukkelihakuun sanat "akkujen kytkentä rinnakkain" ja katsot tarkasti kuvia, niin siellähän onkin kaksi täälläkin esiteltyä mahdollisuutta, joita olen jo esitellyt palstalla! Onko sinulla joku kolmas ehdotus trollauksesi ja mollauksesi sijaan? Olen kiinnostunut sinun omasta keksinnöstäsi todella paljon. Voit nyt julkaista ennennäkemätöntä tapaa, voinet saada Nobelinkin siitä. Tosin itse esitin kolmanneksi vaihtoehdoksi napojen välistä kaapelia, plussat yhteen ja miinukset yhteen ja virrat otetaankin epäortodoksisesti välikaapelien puolivälistä ja sekin on ihan toimiva ratkaisu tapauksessa, jossa akut ovat eri puolella vaunua.

        Tutkihan kaaviokuvia hutkimatta. Ne on helppo ymmärtää vähilläkin tiedoilla sähkökytkennöistä! Mielenkiinnolla taas odotan tuloksiasi.

        PS: Sulakkeiden eli varokkeiden paikasta ei ole vielä ollutkaan keskustelua. Siitäkin voisi vaihtaa mielipiteitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeta nyt ymmärtää että jos yhdyskaapelit ovat riittävän paksut, sähkön voi ottaa käyttöön vain yhdestäkin akusta. Jos yhdyskaapelit ovat liian ohuet ja otetaan plus toisesta ja miinus toisesta akusta, syntyy jännitehäviötä yhdyskaapelissa.

        No toki, sen kai suurin osa ymmärtää. Akkuja yhdistäessä ei pidä koskaan käyttääkään ohuita virtajohtoja, vaan paksumpia kaapeleita. Muuten voi todella tulla kuumat oltavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kytketään miinus miinuksen ja plus plussaan mutta itse käyttösähkö otetaan miinus toisesta akusta ja plus toisesta" Onhan tuokin mahdollista ja taidetaan jossain ohjeissakin neuvoa noin. Tuo on myös rinnan kytkentää, josta on ollutkin puhe koko ajan, mutta sillä ei voiteta mitään, vaan sekin antaa 12V pienvirtaa ja akut latautuu samalla tavalla.

        "Tuo on myös rinnan kytkentää, josta on ollutkin puhe koko ajan, mutta sillä ei voiteta mitään, vaan sekin antaa 12V pienvirtaa ja akut latautuu samalla tavalla."

        Sillä voitetaan juuri se mitä sillä haetaankin, eli saadaan samaa 12 voltin virtaa tuplasti pidempään, eli ampeeritunnit tuplaantuu.


    • Anonyymi

      Suoli24 on ihan paras paikka kysellä ohjeita ja vinkkejä kaikkeen tekniikan ja sähköiseen korjaukseen ja asennukseen. Täältä saa vain asiantuntija tason ohjeet ja kaikki on turvallisia ja säädösten mukaisia.
      KUTEN YLLÄ OLEVISTA VINKEITÄ JA OHJEISTA VOITTE HUOMATA.

      • Anonyymi

        Täältä saaduilla ohjeilla sähköasioihin luultavasti polttaa koko kohteen, tappaa itsensä tai vähintään rikkoo koko värkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täältä saaduilla ohjeilla sähköasioihin luultavasti polttaa koko kohteen, tappaa itsensä tai vähintään rikkoo koko värkin.

        Ei toki, jos on tietotaitoa hallitseva kirjoittamassa eikä piruikseen anna väärää tietoa. Mutta on totta, että nykykakarat on niin hemmoteltuja ja avuttomia, että aina viedään korjaamolle, jos on pienikin pulma. Muistan menneiltä ajoilta tyypin, joka vei pölynimurin PUTKEN liikkeeseen, koska imuri ei toiminut!!!

        Minä sain ensimmäisen moponi isältä, mopokauppiaalta. Se ei enää toiminut, mutta hyvillä neuvoilla purin sen ja vaihdoin osia ja se alkoi toimia kuten pitää. Isä myi ja huolsi pyöriä, mopoja, autojakin ja siinä liikkeessä on tullut opittua paljon. Pyöräpaketti tuli meille laatikossa, kaikki osat irrallaan ja me pojat kokosimme ne, joten käsien kätevyys ja hoksottimet ovat kotoisin isän opeista. Myöhemmässä elämässäni rakensin kesämökin, jonka sähköistinkin itse, vain sähköliike kävi kytkemässä ja tarkistamassa liitokset ja kehuja tuli. Siksi uskallan ihan oikeesti neuvoa, jos on sähköpulmia, kuten nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toki, jos on tietotaitoa hallitseva kirjoittamassa eikä piruikseen anna väärää tietoa. Mutta on totta, että nykykakarat on niin hemmoteltuja ja avuttomia, että aina viedään korjaamolle, jos on pienikin pulma. Muistan menneiltä ajoilta tyypin, joka vei pölynimurin PUTKEN liikkeeseen, koska imuri ei toiminut!!!

        Minä sain ensimmäisen moponi isältä, mopokauppiaalta. Se ei enää toiminut, mutta hyvillä neuvoilla purin sen ja vaihdoin osia ja se alkoi toimia kuten pitää. Isä myi ja huolsi pyöriä, mopoja, autojakin ja siinä liikkeessä on tullut opittua paljon. Pyöräpaketti tuli meille laatikossa, kaikki osat irrallaan ja me pojat kokosimme ne, joten käsien kätevyys ja hoksottimet ovat kotoisin isän opeista. Myöhemmässä elämässäni rakensin kesämökin, jonka sähköistinkin itse, vain sähköliike kävi kytkemässä ja tarkistamassa liitokset ja kehuja tuli. Siksi uskallan ihan oikeesti neuvoa, jos on sähköpulmia, kuten nyt.

        Kyllä näitä viestejä lukee ammattilaisetkin (kuten minä, asennusoikeudet omistava), joten tuntuu todella epätoivoiselta lukea noita maallikoiden omia keksintöjä sähkötöistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toki, jos on tietotaitoa hallitseva kirjoittamassa eikä piruikseen anna väärää tietoa. Mutta on totta, että nykykakarat on niin hemmoteltuja ja avuttomia, että aina viedään korjaamolle, jos on pienikin pulma. Muistan menneiltä ajoilta tyypin, joka vei pölynimurin PUTKEN liikkeeseen, koska imuri ei toiminut!!!

        Minä sain ensimmäisen moponi isältä, mopokauppiaalta. Se ei enää toiminut, mutta hyvillä neuvoilla purin sen ja vaihdoin osia ja se alkoi toimia kuten pitää. Isä myi ja huolsi pyöriä, mopoja, autojakin ja siinä liikkeessä on tullut opittua paljon. Pyöräpaketti tuli meille laatikossa, kaikki osat irrallaan ja me pojat kokosimme ne, joten käsien kätevyys ja hoksottimet ovat kotoisin isän opeista. Myöhemmässä elämässäni rakensin kesämökin, jonka sähköistinkin itse, vain sähköliike kävi kytkemässä ja tarkistamassa liitokset ja kehuja tuli. Siksi uskallan ihan oikeesti neuvoa, jos on sähköpulmia, kuten nyt.

        Ei täältä nyt osaavat ammattilaiset tuollaisia kysykään. Ellei kyse ole trolleista, joiden tarkoitus onkin ihan joku muu kuin asiallinen.

        Niinpä kysyjät eivät taida olla niitä osaavia ammattilaisia, joten huuhaakirjoitusten ja osaavien kirjoitusten erottaminen toisistaan voi olla maallikolle vaikeaa tai mahdotonta.
        En luottaisi täältä saatuihin ohjeisiin tippaakaan. Varsinkaan juttuihin, jotka saattavat olla jopa vaarallisia tai vähintään rikkoa vempeleitä.
        Jos apua tarvitsee, niin siihen löytyy kyllä muitakin keinoja kuin kysellä tällaisilta palstoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä näitä viestejä lukee ammattilaisetkin (kuten minä, asennusoikeudet omistava), joten tuntuu todella epätoivoiselta lukea noita maallikoiden omia keksintöjä sähkötöistä.

        No juuri, kuten kirjoititkin, nuo maallikoiden ohjeet ovat niitä, joita ei pidä ottaa vakavasti.
        Ongelmahan on siinä, että kysyjä on itsekin maallikko, mutta ei edes yritä esittää osaajaa, eikä välttämättä kykene erottamaan niitä epätoivoisia ’arska’-viritysehdotuksia’ asiallisista.

        Kaikenmaailman ’itseoppineita’, kun on maailma täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No juuri, kuten kirjoititkin, nuo maallikoiden ohjeet ovat niitä, joita ei pidä ottaa vakavasti.
        Ongelmahan on siinä, että kysyjä on itsekin maallikko, mutta ei edes yritä esittää osaajaa, eikä välttämättä kykene erottamaan niitä epätoivoisia ’arska’-viritysehdotuksia’ asiallisista.

        Kaikenmaailman ’itseoppineita’, kun on maailma täynnä.

        Ongelma todellakin on siinä, että "kysyjä on itsekin maallikko, mutta ei edes yritä esittää osaajaa", mutta hän on lisäksi "epäilijä" eli epäilee osaajien selkeitä ohjeita ja siksi aloittaa osaajien vähättelyn ja selittää välillä ihan omiaan. Voi tietysti olla ihan trollikin, joka huvikseen haluaa huomiota ja ärsyttää toisia. Sekään ei ole uutta palstalla.

        Mutta hyvä, että on yritetty selittää selkeää sähköoppia ja varoitettu vääristä kytkennöistä. Mutta nyt tähän viimeisen kerran vaihtoehdot, jotka löytyy ammattilaisen sivuilta:

        1) Tuossa on selvääkin selvempi kuva: https://hsaoy.com/hybridijarjestelmat-atg/agm-kytkennat/ Kyseessä on agm-akkujen liitäntä rinnan, mutta sama kytkentä sopii kaikille akkutyypeille.

        2) Tuossa on toinen tapa ja selvä kuva siinäkin: https://ilmaisenergia.info/foorumi/threads/akkujen-kytkentä-tavat.619/ Kytkentä sopii kaikille akkutyypeille.

        3) Ja viimeiseksi yhdeltä molemmat vaihtoehdot YHDESSÄ:
        Tuossa linkissä vaihtoehdot 1) ja 2) yhdessä samassa linkissä: https://ilmaisenergia.info/foorumi/threads/akkujen-oikea-kytkentätapa-ja-onko-sillä-väliä.2511/

        Kuten nähdään, ei tämä mitään ydinasetietämystä tarvitse!
        Linkit on kopioitu ammatti-ihmisten ohjeista, joten niihin voi luottaa. Kumpaa tapaa haluaa itse käyttää, on tietysti oman ratkaisun varassa.

        Tulikohan tämä nyt viimein selväksi?

        Terveisin
        Kompressorikaappiin vaihtanut karavaanari ja sepän poika


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma todellakin on siinä, että "kysyjä on itsekin maallikko, mutta ei edes yritä esittää osaajaa", mutta hän on lisäksi "epäilijä" eli epäilee osaajien selkeitä ohjeita ja siksi aloittaa osaajien vähättelyn ja selittää välillä ihan omiaan. Voi tietysti olla ihan trollikin, joka huvikseen haluaa huomiota ja ärsyttää toisia. Sekään ei ole uutta palstalla.

        Mutta hyvä, että on yritetty selittää selkeää sähköoppia ja varoitettu vääristä kytkennöistä. Mutta nyt tähän viimeisen kerran vaihtoehdot, jotka löytyy ammattilaisen sivuilta:

        1) Tuossa on selvääkin selvempi kuva: https://hsaoy.com/hybridijarjestelmat-atg/agm-kytkennat/ Kyseessä on agm-akkujen liitäntä rinnan, mutta sama kytkentä sopii kaikille akkutyypeille.

        2) Tuossa on toinen tapa ja selvä kuva siinäkin: https://ilmaisenergia.info/foorumi/threads/akkujen-kytkentä-tavat.619/ Kytkentä sopii kaikille akkutyypeille.

        3) Ja viimeiseksi yhdeltä molemmat vaihtoehdot YHDESSÄ:
        Tuossa linkissä vaihtoehdot 1) ja 2) yhdessä samassa linkissä: https://ilmaisenergia.info/foorumi/threads/akkujen-oikea-kytkentätapa-ja-onko-sillä-väliä.2511/

        Kuten nähdään, ei tämä mitään ydinasetietämystä tarvitse!
        Linkit on kopioitu ammatti-ihmisten ohjeista, joten niihin voi luottaa. Kumpaa tapaa haluaa itse käyttää, on tietysti oman ratkaisun varassa.

        Tulikohan tämä nyt viimein selväksi?

        Terveisin
        Kompressorikaappiin vaihtanut karavaanari ja sepän poika

        Ongelma näyttää olevan siinä että jotkut eivät tiedä kuinka rinnan kytketyistä akuista otetaan virta ulos.
        Sitähän ei pidä ottaa samasta akusta plussaa ja miinusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma näyttää olevan siinä että jotkut eivät tiedä kuinka rinnan kytketyistä akuista otetaan virta ulos.
        Sitähän ei pidä ottaa samasta akusta plussaa ja miinusta.

        Olet siis trolli tai et tutustunut linkkiin https://ilmaisenergia.info/foorumi/threads/akkujen-oikea-kytkentätapa-ja-onko-sillä-väliä.2511/ Katso siitä vaikka kuvat, niin opit jo siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma näyttää olevan siinä että jotkut eivät tiedä kuinka rinnan kytketyistä akuista otetaan virta ulos.
        Sitähän ei pidä ottaa samasta akusta plussaa ja miinusta.

        Lopeta jo tuo jankkaaminen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma näyttää olevan siinä että jotkut eivät tiedä kuinka rinnan kytketyistä akuista otetaan virta ulos.
        Sitähän ei pidä ottaa samasta akusta plussaa ja miinusta.

        Ei sitä ongelmaa ole muilla kuin sinulla. Katso peiliin ja yritä sitten ratkaista se ongelma peilikuvasi kanssa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta jo tuo jankkaaminen!

        Jep. Onhan varsinainen pöllö.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe