Tai no ainakin otsikoita, uutisarvo oli heikompi kuin kuivuneen kompostin viihdearvo.
Aaltolan palkalla 450k€ lainaa makselee aika kivasti, mutta kappas, on talous vetänyt niin tiukille, etta piti muistaa mainita taannoin syöneensä purkkihernekeittoa, ohhoh.
Rapiat 12k€ liksalla ei onnistu makselemaan 450k€ lainanhoitokuluja muuten kuin syömällä purkkihernekeittoa? Taitaa olla aika pahuksen lyhyeksi sovittu laina-aika...
Disclaimer. En epäile Aaltolan ammattilista osaamista, sen arviointiin ei itseltäni löydy kompetenssia edes ammattinimikkeensä tavuttamisen vertaa, mutta itse hahmoa, siis tuota julkisuuden aaltolaa halveksin äärettömästi. Syy on se, että kun Aaltola sai satunnaisesti kommentoida ulkomaiden tapahtumia, jutut olivat aina linjassa ja pysyivät tiukasti asiassa. Vaan kappas, tuli vähän koronaa ja vieläpä naapuri alkoi rynnimään Ukrainaan, niin miten kävi Aaltolan kommenttien? Puhdasta populistista sontaa, pääosin alastomia mielipiteitä ja oman haarniskan kiillotusta faktojen sijaan. Oksensin ja oksennan edelleen. Mutta en purkkihernekeitosta.
Eilisen uutisia
46
456
Vastaukset
- Anonyymi
Muuten samaa mieltämutta kyllä aaltolasta haisi tunkio jo aiemminkin, natotuksen takiahan se asemaansa järjestettiin.
-harmiseikirj-- Anonyymi
Pikkuhiljaa alkaa Venäjäkin kommentoimaan Suomen touhuja:
https://www.verkkouutiset.fi/a/moskova-ryopyttaa-suomea-olette-pilanneet-puolueettoman-asemanne/#b3f64084
Oikeastihan Lavrov muuten sanoi senkin että Suomi toimi juuri niin kuin USA sen järjesti toimimaan toteuttaessaan niiden ohjeistusta, silti se oli yllätys kun niin yksinkertaista typeryyttä ei Venäjällä odottaneet.
Saksakin on kuulemma jo myöntänyt että scholz tiesi nordstream-iskusta etukäteen. Tiedettiinköhän Suomessa? Ei typeryksille varmaan kerrottu.
-harmiseikirj- No tuoksahtihan se, mutta pysyi vielä asiassa. Nyt ei ole enää sitäkään turvaköyttä ja piti sitten änkeä pressaehdokkaaksi tuhoamaan teoreettinenkin poliittinen uransa ikuisesti. No toisaalta, persujen ehdokkaaksi pääsisin minäkin, niin varmasti Mikakin.
Laskeskelin tuossa, että jos huomioidaan tulot ja lainamäärä, me ollaan herra Aaltolan kanssa suhteellisesti tasan samassa tilanteessa, kun Aaltolan laina-ajasta ei ole tietoa. Ja tämä siis laskettuna ilmoitetun palkan nettotulosta suhteessa lainamäärään. Niin se on kumma, että mun ei TARTTE syödä purkkihernaria, vaan ihan itse valitsen sen kun tykkään, kaikkien niiden sisäfileiden ja muiden väliin, etten tylsisty. On se falski jäbä, yöks 🤮- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
No tuoksahtihan se, mutta pysyi vielä asiassa. Nyt ei ole enää sitäkään turvaköyttä ja piti sitten änkeä pressaehdokkaaksi tuhoamaan teoreettinenkin poliittinen uransa ikuisesti. No toisaalta, persujen ehdokkaaksi pääsisin minäkin, niin varmasti Mikakin.
Laskeskelin tuossa, että jos huomioidaan tulot ja lainamäärä, me ollaan herra Aaltolan kanssa suhteellisesti tasan samassa tilanteessa, kun Aaltolan laina-ajasta ei ole tietoa. Ja tämä siis laskettuna ilmoitetun palkan nettotulosta suhteessa lainamäärään. Niin se on kumma, että mun ei TARTTE syödä purkkihernaria, vaan ihan itse valitsen sen kun tykkään, kaikkien niiden sisäfileiden ja muiden väliin, etten tylsisty. On se falski jäbä, yöks 🤮Ilmeisesti Mika on Amerikan yliopistojen professuureja saaneella lahjakkaalla matikkapäällään laskeskellut että tyhmä kansa tykkää kun samaistuu niiden kurjuuteen. Kampanjan edetessä varmaan saamme kuulla että silakoitakin on paisteltu ja leivän päälle laitetaan margariinia, ääsbonuksia hyödynnetään ja arki on ihan samanlaista kuin muillakin kansanmiehen taloudessa.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti Mika on Amerikan yliopistojen professuureja saaneella lahjakkaalla matikkapäällään laskeskellut että tyhmä kansa tykkää kun samaistuu niiden kurjuuteen. Kampanjan edetessä varmaan saamme kuulla että silakoitakin on paisteltu ja leivän päälle laitetaan margariinia, ääsbonuksia hyödynnetään ja arki on ihan samanlaista kuin muillakin kansanmiehen taloudessa.
-harmiseikirj-Ehkäpä niin. Ihmettelen vain, että kuinka ja useasti sen ystävien tartti juottaa se yli 3 promillen jurriin ennen kuin se löi nimensä alle ehdokkuuteen... Mutta saahan sitä yrittää, koska yrittämättä harvemmin mitään saavuttakaan.
Kommentoin jo tuolla yhellä toisella palstalla samaa asiaa.
Olikohan Jalostajan hernekeitto vai kenties Pirkan vai Kotimaista? Tai pistiko oikein ranttaliksi ja osti Kivikylän purkin?- Anonyymi
Mikä on Kivikylän purkki? Syön vain kasvishernekeittoa.
- Anonyymi
Vastamediassa samaa kans kyseltiin, oliko Pirkkaa vai jotain muuta?
Anonyymi kirjoitti:
KIvikylän purkkihernekeitto.
Anonyymi kirjoitti:
KIvikylä on valmistaja. Tekee mm. valmisruokia kuten lihapullia ja hernekeittoa.
- Anonyymi
Mä ostan aina lihallista hernekeittoa :). - Sivusta.
Anonyymi kirjoitti:
Voihan siihen lihattomaan hernekeittoon itse lisätä jauhelihaa, kun ostaa erillisen jauhelihapaketin ja sitten vielä vaikka muitakin lisukkeita kuten vaikka porkkanaa ja mausteita. Aina parempaa kuin pelkästään pelklä purkissa oleva tavara.
Anonyymi kirjoitti:
Tai kinkkukin on hyvä, ei tertte aina jauhelihaa laittaa. Tai sittn kasvisversio, johon lisää erilaisia kasviksia. Ja vielä parempaa itse tuore-tai pakasteherneistä tehty ja sauvasekoittimella soseutettu, kermaa vaan joukkoon ja mausteita ja jos haluaa vielä jotain lisukkeita.
12k€:n kk-tuloilla ei kyllä voi Kivikyläläistä enää ostaa kun korot ovat nousseet... 😂
12k€:n kk-tuloilla ei kyllä voi Kivikyläläistä enää ostaa kun korot ovat nousseet... 😂
Mitä toi 12 k tarkottaa? Ai 12 000 euroa? No, kyllä kai Mika Aaltola voi ostaa Kivikylän hernekeittoa, eihän se maksa kuin muutaman euron. Ja jos pitää sitä liian kalliina, niin ostaa sitten vaikka Kotimaista ja tuunaa sen itselleen sopivammaksi.
Norppa83 kirjoitti:
Mitä toi 12 k tarkottaa? Ai 12 000 euroa? No, kyllä kai Mika Aaltola voi ostaa Kivikylän hernekeittoa, eihän se maksa kuin muutaman euron. Ja jos pitää sitä liian kalliina, niin ostaa sitten vaikka Kotimaista ja tuunaa sen itselleen sopivammaksi.
Jep, sitä se juuri tarkoittaa. Voihan sitä ostella kaikenlaista ruoakseen, mutta pidän tuota asian esille tuomista haastattelussa todella huonona tilannearviona. Toki ehkä oli vain oma itsensä, mutta jos meinaa pressaksi, pitäisi valitettavasti olla hiukan pelisilmää ja osata valita sanansa pahuksen tarkkaan.
Jep, sitä se juuri tarkoittaa. Voihan sitä ostella kaikenlaista ruoakseen, mutta pidän tuota asian esille tuomista haastattelussa todella huonona tilannearviona. Toki ehkä oli vain oma itsensä, mutta jos meinaa pressaksi, pitäisi valitettavasti olla hiukan pelisilmää ja osata valita sanansa pahuksen tarkkaan.
Aaltola on tainnut ehkä vain todeta, että ei ehdi laittamaan kunnolla ruokaa tai käymään ravintolassa, kun on kiireitä presidentinvaalien tiimoilta ja että on ostanut esim. sitä valmista hernekeittoa, kun ei ehdi syödä muuta. Tosin en ole lukenut tuota Mika Aaltolan haastattelua, tuo oli vain mun arvio.
Sitten taas se, jossa kirjoitin, että oliko Jalostajan, Pirkan yms. hernekeitto oli vain huumoria.randombypasser kirjoitti:
Tosin se kyllä pitää paikkansa kuten jo totesin, että Mika Aaltolan tuloilla voi kyllä sotella muutakin kuin purkkihernekeittoa, jos haluaa ja jos on vielä puolisonkin tulot käytettävänä. Tosin iso asuntolaina verottaa jonkin verran käytettävissä olevia rahoja, mutta kyllä Aaltoloille kuitenkin jää käteen sen verran asuntolainen ja laskujen jälkeen, että ruokaankin on varaa.
Mulla on paljon pienemmät tulot kuin Mika Aaltolalla ja varsinkin Aaltolalla ja hänen vaimollaan yhteensä, ihan murto-osa heidän saamistaan rahoista, mutta en siltikään osta valmishernekeittoa. SE taas johtuu siitä, etten oikein tykkää hernekeitosta, paitsi jos on onnistuttu maustamaan hyvin ja on lisätty erilaisia lisukkeita ja on ollut hyvä kokki asialla.
- Anonyymi
jos oikeastri ytäisi opetaa pelien tekemistän, niin huh sitten jooh voi kammotus sent5ään...
mutts jod tofrlls yrtittäidsi oprettsss.. - Anonyymi
Okkei, häntä enempää fanittamatta olen miettinyt onko hän tosissansa (niin kuin joku muu fanittamani). Ehkä se merkkaa enemmän, usko omaan itsensä ja tahto tehdä parempaa (jopa lapsellinen).
No tämäpä juuri. Kyllä mä olen aika varma, että Aaltola on ihan tosissaan ja uskoo täysin itseensä, mutta ei ehkä näe suurempaa kuvaa. No en tiedä näenkö sitä itsekään. Ja aina saa yrittää, sitä ei voi kieltää ja vaikka olen pöyristynyt, niin sinällään nostan hattua että äijällä on kanttia lähteä tohon leikkiin noilla eväillä.
- Anonyymi
Kyllähän hernekeitto hyvää on. Ja muuten, varsinkin Kivikylän lihapullat ovat aivan eri sfääreissä, kuin muut mikrolihapullat.
>simiti< - Anonyymi
Hmm. Minä en lukenut sitä noin.
Aaltola kertoi olevansa kiireinen. Olisi helppoa käydä iltaisin touhujen päätyttyä syömässä ravintolassa. Mutta helppoa oli myös hakea nälkään kaupasta hernekeittopurkki.
Tuskin äänestän Aaltolaa, mutta ei tuo mua niin ärsyttäkään. Tyyppi on ehkä vähän parempaa, siivompaa ja fiksumpaa ihmislajia kuin ölisevät tavan pulliaiset, vaan ei sekään mua haittaa. Olkoot mikä on. Harmitonhan tuo.
Nykyaikana täytyy pahoittaa mielensä mistä vaan 😉
xLinerTuon osan juttua voi lukea miten haluaa:
"– Osuuteni lainasta on 450 000. Kyllä korkojen nousu on huolettanut, mutta onneksi se ei vaikuta meidän lyhennyksemme kokoon, Aaltola sanoi Kauppalehti Optiolle.
Lehti kysyi Aaltolalta, miten hän rahoittaa elämänsä, kun hän on vaaleihin asti vapaalla UPI:sta.
– Se onkin mielenkiintoista. Kai sitä joutuu pankinjohtajan puheille menemään. Elämme lapsiperheen arkea, eikä tässä ylimääräistä rahaa hirveästi pyöri. Kampanjoidessa päivät ovat ympäripyöreitä, ja kiusaus käydä illalla väsyneenä ulkona syömässä on suuri. Eilen ostimme tölkkihernekeittoa kaupasta ja säästimme siinä, Aaltola vastasi."
Konteksti ei vain oikein jätä tulkinnanvaraa: Tienaan hitosti, mutta koska lainaa on vielä hitommin, on pakko varmaan mennä pankkiin juttelemaan. Sitä odotellessa aateltiin säästää ja syötiin hernekeittoa.
Tottakai toimittaja on varmaankin hiukan herkutellut sanoilla ja lauseilla, mutta noin medialle haastateltuna kertoo minimissään surkeasta media- ja politiikkaosaamisesta, minkä taas ei pitäisi olla mahdollista ihmiselle joka on tuossa asemassa. Ja näemmä pyrkii vielä ylemmäs.... Juu ei jatkoon.- Anonyymi
Tuon osan juttua voi lukea miten haluaa:
"– Osuuteni lainasta on 450 000. Kyllä korkojen nousu on huolettanut, mutta onneksi se ei vaikuta meidän lyhennyksemme kokoon, Aaltola sanoi Kauppalehti Optiolle.
Lehti kysyi Aaltolalta, miten hän rahoittaa elämänsä, kun hän on vaaleihin asti vapaalla UPI:sta.
– Se onkin mielenkiintoista. Kai sitä joutuu pankinjohtajan puheille menemään. Elämme lapsiperheen arkea, eikä tässä ylimääräistä rahaa hirveästi pyöri. Kampanjoidessa päivät ovat ympäripyöreitä, ja kiusaus käydä illalla väsyneenä ulkona syömässä on suuri. Eilen ostimme tölkkihernekeittoa kaupasta ja säästimme siinä, Aaltola vastasi."
Konteksti ei vain oikein jätä tulkinnanvaraa: Tienaan hitosti, mutta koska lainaa on vielä hitommin, on pakko varmaan mennä pankkiin juttelemaan. Sitä odotellessa aateltiin säästää ja syötiin hernekeittoa.
Tottakai toimittaja on varmaankin hiukan herkutellut sanoilla ja lauseilla, mutta noin medialle haastateltuna kertoo minimissään surkeasta media- ja politiikkaosaamisesta, minkä taas ei pitäisi olla mahdollista ihmiselle joka on tuossa asemassa. Ja näemmä pyrkii vielä ylemmäs.... Juu ei jatkoon.Sinä luet sen omalla tavallasi.
Mä en nyt millään jaksa kaivaa tuosta jutusta väkisin mielenipahoitusta.
Tyypillä on mun makuuni hyytävän suuri laina. Sekin on hänen oma asiansa. En mä tiedä tarvitseeko sitä tietoa mihinkään. Enkä mä loukkaannu Aaltolan hernekeittopurkista. Mullakin on niitä purkkeja varastossa pahan tai kiireisen päivän varalle. Ihan kaupasta olen minäkin ne ostanut.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Sinä luet sen omalla tavallasi.
Mä en nyt millään jaksa kaivaa tuosta jutusta väkisin mielenipahoitusta.
Tyypillä on mun makuuni hyytävän suuri laina. Sekin on hänen oma asiansa. En mä tiedä tarvitseeko sitä tietoa mihinkään. Enkä mä loukkaannu Aaltolan hernekeittopurkista. Mullakin on niitä purkkeja varastossa pahan tai kiireisen päivän varalle. Ihan kaupasta olen minäkin ne ostanut.
xLinerEn minäkään, en väkisin, mutta kun on Aaltolan ulostuloja ja etenkin niiden muuttumista seurannut useamman vuoden, niin aika paljon muuttunut joko ihminen itse tai sitten ulostulojen muoto, niin se kyllä närästää. Ja siksipä en herraa mediasta enää ole toviin seuraillutkaan, vaan tuo juttu nyt pidettiin niin pitkään median framilla, että piti kurkata. Ei olisi kannattanut, joten palaan vanhaan linjaani.
Saahan sitä ihminen esitellä omaisuuttaan ja lainojaan mediassa, mutta itse hiukan kummeksun sitä. Ja melko varmasti kuitenkin perkaa ehdokkaista näytille kaiken mahdollisen tiedon, olennaisen ja epäolennaisen.
Mun kiireruokani on leipää höysteillä tai jotain aiemmin valmistettua pakkasesta. Tosin hernariakin on holdissa, mutta lähinnä kun tykkään siitä. Ja nopeastihan sen valmistaa ja jos ei jaksa valmistaa, voi lusikoida suoraan tölkistä 😂
- Anonyymi
tuollaineen että älä viitsi edes ollenkaan jotain kasupunkityttöjen juttujsa, on kokemusta
- Anonyymi
olisi hyvä säätiedotuskin joka laksaisi sanonnalla: saz<kelin kaakkapää ole hiljaa.
- Anonyymi
tuollainen nimitys; kakkapää ei ole kovin loukkaavakaan sinänsä
Perheessä taisi olla asuntolainaa 900-tuhatta josta Aaltolan osuus puolet. Yhteensä lainaa lyhenee 4000 euroa kuussa Aaltolan maksaessa puolet joten Aaltolan käteen jää 4000 euroa muuhun elämiseen. Kuten itsekkin totesi niin hyväosaisiin kuuluu eikä tuo hernarin osto mikään hätäratkaisu ollut.
Kyllä itsellenikin tulee usein "Aaltolat" kun pomo pyytää ylitöihin. Ei sitä 16 tunnin työpäivän jälkeen tule tehtyä ruokaa vaan lähinnä etsii jotakin syötävää. Hernaripurkki tai purkkilihapullat on ihan sopivia vaihtoehtoja. Sästää rahaa sekä aikaa kun ei tarvi grillillä jonottaa.
Itse taas olen hieman epäileväinen hänen "ammatilliseen" osaamiseen kun puhutaan presidentistä. Voi hyvin olla että tekee Ahtisaaret ja onnistuu politiikan ulkopuolelta mutta hiukan olen skeptinen. Sitten taas jos miettii kenestä taas olisi potentiaalia olle Niinistön tavoin koko kansan presidentti eikä jakolinjoja herättävä keulakuva niin siihen Aaltola sopisi.Pitäähän siitä 900k€:sta maksaa korotkin. Jos ei ole onnistuneesti sidottu kiinteäksi aikaa sitten, niin tämän hetken rahan hinnalla vajaa 4 000 €/ kk pelkkiä korkoja. Jos suunnilleen samalla summalla lyhentää lainaa, niin yli 15k€ /kk tarvitaan bruttotuloja pelkästään asuntovarallisuuden kartuttamiseen. Eli siihen, että asunto on oma siinä vaiheessa kun sitä seuraavan kerran pitää alkaa isommin remontoimaan.
scrg kirjoitti:
Pitäähän siitä 900k€:sta maksaa korotkin. Jos ei ole onnistuneesti sidottu kiinteäksi aikaa sitten, niin tämän hetken rahan hinnalla vajaa 4 000 €/ kk pelkkiä korkoja. Jos suunnilleen samalla summalla lyhentää lainaa, niin yli 15k€ /kk tarvitaan bruttotuloja pelkästään asuntovarallisuuden kartuttamiseen. Eli siihen, että asunto on oma siinä vaiheessa kun sitä seuraavan kerran pitää alkaa isommin remontoimaan.
Käsittääkseni tuossa nimenomaan tuo aika jousti ja summa vakio. Kumppaninsa palkkaa en tiedä mutta tuosta kuvauksesta päätelleen ihan rahakas pesti varmaan kyseessä.
"Kirsi on Haus-kehittämiskeskuksen liiketoiminnan johtaja"
"Mika Aaltolan kuukausipalkka on 12 424 euroa" "Käteen jää palkasta 6 000 euroa"
Ihan varovainen veikkaus olisi että brutto on tuolla yli 20teuroa mutta yhtä hyvin MIka voi olla vähemmän tienaava.
Ihan mielenkiinnosta katselin meidän lähiseudulta omakotitaloja joiden rakennusvuosi oli 2005 tai uudempi sekä neliöitä yli 120. Tuolla rahalla saisi täällä noita taloja kolme ja jäisi rahaa pieneen merenrantamökkiin. Toki jos yrittäjät rajataan pois niin harvassa taitaa olla ne jotka yli kymppitonnin tienaavat kuussa; ainakaan rehellisesti.
Kallista tuntuu tuo asuminen ja eläminen tuolla olevan.Mun näkemykseni asiaan on se, että jos tienaa Aaltolan verran, niin ei ole varaa rutkuttaa, varsinkaan jos myös kumppani tienaa. Jos rutkuttaa, se kertoo siitä ettei todellakaan hallitse rahankäyttöään. Ja sellainen kaveri pressaksi? No tuli siitä USA:n Turnipsistakin taannoin pressa ja näemmä maailma vielä pyörii....
M184 kirjoitti:
Käsittääkseni tuossa nimenomaan tuo aika jousti ja summa vakio. Kumppaninsa palkkaa en tiedä mutta tuosta kuvauksesta päätelleen ihan rahakas pesti varmaan kyseessä.
"Kirsi on Haus-kehittämiskeskuksen liiketoiminnan johtaja"
"Mika Aaltolan kuukausipalkka on 12 424 euroa" "Käteen jää palkasta 6 000 euroa"
Ihan varovainen veikkaus olisi että brutto on tuolla yli 20teuroa mutta yhtä hyvin MIka voi olla vähemmän tienaava.
Ihan mielenkiinnosta katselin meidän lähiseudulta omakotitaloja joiden rakennusvuosi oli 2005 tai uudempi sekä neliöitä yli 120. Tuolla rahalla saisi täällä noita taloja kolme ja jäisi rahaa pieneen merenrantamökkiin. Toki jos yrittäjät rajataan pois niin harvassa taitaa olla ne jotka yli kymppitonnin tienaavat kuussa; ainakaan rehellisesti.
Kallista tuntuu tuo asuminen ja eläminen tuolla olevan.En ajatellut sitä kautta millainen lainanlyhennysohjelma on sovittu pankin kanssa. Voi olla tasalyhennys, annuiteetti tai tasaerä. Rahan hinta on kuitenkin periaatteessa sama: seuraavaksi vuodeksi 4,2% + riskimarginaali, jota jokaiselle tv:ssä höpisijälle pitäisi automaattisesti lisätä muutama prosentin kymmenys. Karkeasti siis 900k€ vuosikustannus riiippumatta lyhennyksestä (joka on henkilön säästämistä eikä kustannus) on 900 000 x 5% = 45 k€
Täältä ei löydä sadan kilometrin säteellä kuin jonkin yksittäisen kiinteistön, joka maksaisi noin paljon. Lähiöistä saa kokonaisia useamman rapun kerrostaloja tuolla hinnalla. Toiset ihmiset vaan ovat rikkaampia :D
- Anonyymi
tuollainen hauska että mitä tuolla henkilöllä voi ollsa kipulääkepillereitäkin tuolla hah, jotka asuttavat jos jotasin..
- Anonyymi
Aha, tykkään Aaltolasta, mielipiteistään, arvoistaan jne. Kukaan ei tiedä, mitä toisten taloudessa on, vaikka tulot hyvät olisikin. Lisäksi tykkään hänen sekä etunimestä, että sukunimestään. Hieno mies!
Turhaa panettelua :) - Anonyymi
Minusta jutun pointti oli, että vaalien kanssa pitää kiirettä, ei ehdi ulkona syömään, vaikka muutenkin pitää säästää, ostaa edullista kotiin, kun ei ole tuloja ollenkaan.
- Sheena12k€ brutot per kuukausi... Jos niillä tuloilla on rahasta tiukkaa, on ihminen tehnyt todella huonoja valintoja eikä todellisuudessa joko hallitse tai ainakaan käsitä talouttaan kunnolla. Ja vaikkei pressan tittelillä onneksi hallita Suomen valtion raha-asioita, niin en silti halua pressaksi ihmistä joka ei kykene hanskaamaan oman taloutensa todellisuutta kunnolla.
- Anonyymi
12k€ brutot per kuukausi... Jos niillä tuloilla on rahasta tiukkaa, on ihminen tehnyt todella huonoja valintoja eikä todellisuudessa joko hallitse tai ainakaan käsitä talouttaan kunnolla. Ja vaikkei pressan tittelillä onneksi hallita Suomen valtion raha-asioita, niin en silti halua pressaksi ihmistä joka ei kykene hanskaamaan oman taloutensa todellisuutta kunnolla.
Ei Aaltola valittanut rahasta.
Eiköhän tuo toimi niin kuin jokainen järkevä rahan kanssa, jättää aina puskuria yllättäville menoille. Etenkin silloin kun tuloja ei hetkeen ole.
Ihan arvailuahan tämä on, kuten sunkin juttusi.
Tuon vaan esille sun viimeaikaista valtavaa negatiivisuuttasi. Valitat joka asiasta, kaikki on sun näkökulmastasi huonosti.
En lähde arvailemaan syitä siihen, itse tiedät varmasti paremmin. Tarttiskohan sun tehdä jotain asialle?
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Ei Aaltola valittanut rahasta.
Eiköhän tuo toimi niin kuin jokainen järkevä rahan kanssa, jättää aina puskuria yllättäville menoille. Etenkin silloin kun tuloja ei hetkeen ole.
Ihan arvailuahan tämä on, kuten sunkin juttusi.
Tuon vaan esille sun viimeaikaista valtavaa negatiivisuuttasi. Valitat joka asiasta, kaikki on sun näkökulmastasi huonosti.
En lähde arvailemaan syitä siihen, itse tiedät varmasti paremmin. Tarttiskohan sun tehdä jotain asialle?
xLinerKuukauden sisällä vissiin viisi aloitusta, joista kaksi närkästynyttä. Niukasti jaksanut kommentoida mitään, paitsi kieli poskella. Voihan sen tulkita negatiivisuudeksi ja kaikesta valittamiseksi, kukin tavallaan.
- Anonyymi
12k€ brutot per kuukausi... Jos niillä tuloilla on rahasta tiukkaa, on ihminen tehnyt todella huonoja valintoja eikä todellisuudessa joko hallitse tai ainakaan käsitä talouttaan kunnolla. Ja vaikkei pressan tittelillä onneksi hallita Suomen valtion raha-asioita, niin en silti halua pressaksi ihmistä joka ei kykene hanskaamaan oman taloutensa todellisuutta kunnolla.
12 tonnista jää nettona verojen ja muiden maksujen jälkeen n. 5300e. Puolen millin lainan lyhennys ottaa tuosta aikamoisen siivun.
Eikä Aaltola oikeasti valittanut rahatilanteestaan. "Pankinjohtajan puheille" oli läppä.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
12 tonnista jää nettona verojen ja muiden maksujen jälkeen n. 5300e. Puolen millin lainan lyhennys ottaa tuosta aikamoisen siivun.
Eikä Aaltola oikeasti valittanut rahatilanteestaan. "Pankinjohtajan puheille" oli läppä.
- SheenaLäppä tai ei, niin pressaehdokkaan kannattaa silti miettiä sanomisiaan tai vähintään tapaa miten ne esittää ja kontekstia jossa media läpät nostaa esille. Toisaalta vanha läppä sanoo että kaikki julkisuus on hyvästä.
Nettotuloistaan en osaa sanoa, en ole ikinä moisia summia tienannut enkä ole jaksanut nähdä vaivaa asian selvittämiseen. Mutta jos itse valitsee ison lainan, ei sen lainan hoitokuluista kannalta ihmeemmin hampaitaan julkisuudessa kiristellä. Teoreettinen tuleva presidentti voisi aivan hyvin asua Vantaalla 250k€ kerrostalokolmiossakin, eikö?
- Anonyymi
Miksi se on sinulle ongelma? Mikä motiivi on kirjoittaa tällaista jostain ihmisestä? Haluatko sanoa, että Aaltola on huono ihminen? Mielenkiintoista. Tämä kertoo jotain sinusta itsestäsi.
- Anonyymi
Saulistakin oltiin joskus montaa mieltä ja hyvin on työnsä hoitanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593295Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472931Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242769Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541847- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101101Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971030- 45859
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26850Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103845