Hallituksen vastainen mielenosoitus yliopistolla

Anonyymi-ap

Yliopisto | Jännitteet lisääntyvät yliopistolla: Opiskelijat kieltäytyvät poistumasta Sauli Niinistön tieltä: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009885375.html

Olen niin ylpeä noista opiskelijoista. Nyt on oikeaa toimintaa.

Entäs muut tukien saajat? Palkansaajat? Oletteko ajatelleet vaikuttaa hallituksen suunnitelmiin riistää köyhiltä rikkaille? Miten?

xLiner

69

526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jännitys lisääntyy jo korkeajännitteen tasoille eli iskee kuin miljoona volttia sähköiskuna suurijännitekaapelista.

      Pontus Minimus.

    • Anonyymi

      Omalta osaltani odotan oman alani palkansaajajärjestöjen järjestämiä mielenilmauksia. Osallistun niihin.

      Oikeastaan mua jurpii tuo nykyinen tyyli niin kovaa, että voisin syyllistyä jonkinlaiseen kansalaistottelemattomuuteenkin mielenilmauksien tiimoilta...

      xLiner

      • Anonyymi

        Sama. Osallistun omani mielenilmaukseen, kun se tulee. On näillä tiedoin tulossa. Tosin mua tavallaan ärsyttää myös joutua yrittämään vaikuttaa tuota kautta, koska työnantajani on ihan syytän tähän tilanteeseen, eikä edes kannata näitä muutoksia. Toivottavasti tulossa olisi jotain muutakin kautta mielenilmauksia, johon voisi osallistua, omalla ajallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama. Osallistun omani mielenilmaukseen, kun se tulee. On näillä tiedoin tulossa. Tosin mua tavallaan ärsyttää myös joutua yrittämään vaikuttaa tuota kautta, koska työnantajani on ihan syytän tähän tilanteeseen, eikä edes kannata näitä muutoksia. Toivottavasti tulossa olisi jotain muutakin kautta mielenilmauksia, johon voisi osallistua, omalla ajallaan.

        Lähden kans omalla ajallani kun lähistölle jotain järjestetään.

        Mä en usko työnantajan "hyvyyteen". Kyllä ne mieluusti maksaisivat vähemmän palkkaa huonommilla ehdoilla jos vaan voisivat.. 🙄 Eli jos hallituksen suunnitelmat menee läpi, taatusti noudattavat niitä.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähden kans omalla ajallani kun lähistölle jotain järjestetään.

        Mä en usko työnantajan "hyvyyteen". Kyllä ne mieluusti maksaisivat vähemmän palkkaa huonommilla ehdoilla jos vaan voisivat.. 🙄 Eli jos hallituksen suunnitelmat menee läpi, taatusti noudattavat niitä.

        xLiner

        Mun ei tarvitse mitenkään erityisesti uskoa. Kyse on pienestä työpaikasta ja pomo on itse näitä marmattanut, että tiedän kyllä mitä hän ajattelee. Joissain isommissa duunipaikoissa varmaan on noin, kuten totesit. Meillä on muutenkin koko ajan maksettu enemmän kuin minimit yms. yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun ei tarvitse mitenkään erityisesti uskoa. Kyse on pienestä työpaikasta ja pomo on itse näitä marmattanut, että tiedän kyllä mitä hän ajattelee. Joissain isommissa duunipaikoissa varmaan on noin, kuten totesit. Meillä on muutenkin koko ajan maksettu enemmän kuin minimit yms. yms.

        Hyvä tuuri sinulla. Enemmän minulla kokemusta niistä, jotka maksaneet vähemmän tai jättäneet korvauksia maksamatta ja ilmaista työtä edellyttäneet. Se on enemmän kuin poikkeus pienpakka-aloilla.

        Suomalaisten keskiansio ei ole kovin korkea, mielenkiintoista olisi tietää prosenttimäärät palkkojen jakautumisessa.

        Oliko tilastotieteilijää paikalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä tuuri sinulla. Enemmän minulla kokemusta niistä, jotka maksaneet vähemmän tai jättäneet korvauksia maksamatta ja ilmaista työtä edellyttäneet. Se on enemmän kuin poikkeus pienpakka-aloilla.

        Suomalaisten keskiansio ei ole kovin korkea, mielenkiintoista olisi tietää prosenttimäärät palkkojen jakautumisessa.

        Oliko tilastotieteilijää paikalla?

        Mä olen aina valinnut työpaikkani tarkaan. Tiedän olevani etuoikeutettu, kun mulla on ollut siihen mahdollisuus.


    • Mä taas aattelin niin. Että kun muuallakin maailmassa asutaan kumppakämpissä, niin miksei suomessakin. Ei muuten mutta kun noi yksiöt on niin järkyttävän kalliita. Että tietenkinvjokaiselle oma huone, mutta kylppärit ja keittiöt yhteiset. Kun niissä on ne inva mitoituksetkin, niin tulee järjettömät pohjaratkaisut niihin. Mä ite oon laskenu omaa asumista ja tullu siihen tulokseen ettei yksiössä kannata asua, koska esim kaksiossa saa rahalle paremman vastineen. Eli neliöhinta alempi. Hölmöö lakkoilla kun joissakin maissa joutuu jopa jakamaan huoneen. Niin ei ole mittasuhteet mitenkään oikein. Solut oli ihan normi silloin kuin itse opiskelin. Ja mä kun kävin ohessa töissä, niin vuokrasin tietenkin kaksion. Että omalla rahalla saa kukin tietenkin ostaa haluamsa asunnon.

      • Erittäin hyvin sanottu.

        Suomen kansa ja opiskelijat on kuitenkin paradoksaalisesti tulleet samaan aikaan niin rikkaiksi, etteivät voi asua kuin kivalla etäisyydellä opiskelupaikasta sijaitsevassa omassa yksiössä ja niin köyhiksi, että eivät pysty itse asumistaan kustantamaan.

        Ehkä asenteellisesti opiskeluaikaan olisi helpompi sopeutua, jos korkeakouluun tms. mentäisiin heti lukion tai vastaavan jälkeen eikä vietettäisi jotain välipuolivuosikymmentä ennen sitä. Vähän kustannuksia aiheuttaville peruskursseille kannattaisi varmaan päästää suuri joukko opiskelijoita ja alkaa karsia porukkaa vasta sitten kun koulutus alkaisi enemmän resursseja oppilaitoksen puolelta vaatimaan. Nyt sakki odottelee vuosia pääsykokeiden läpäisemistä.


      • Anonyymi

        Sulla on tuossa hyvä idea. Mutta vieraiden ihmisten kanssa on aina riskinsä. Ei kaikkien kanssa tule toimeen. Ja mitä kaikkia sekopäitä, aggressiivisia skitsoja ja pedofiilejä onkaan..

        Mutta jos löydät siihen hyvän porukan kanssasi asumaan, niin loistohomma!

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on tuossa hyvä idea. Mutta vieraiden ihmisten kanssa on aina riskinsä. Ei kaikkien kanssa tule toimeen. Ja mitä kaikkia sekopäitä, aggressiivisia skitsoja ja pedofiilejä onkaan..

        Mutta jos löydät siihen hyvän porukan kanssasi asumaan, niin loistohomma!

        xLiner

        Tutuistakin ihmisistä paljastuu usein uusia puolia, kun asutaan yhdessä. Moni hyvä ystävyys on katkennut, kun on alettu kämppäkavereiksi ja kaikenlaisia ongelmia on tullut.


    • Anonyymi

      Tääläpäin oli paikallisessa yliopistokeskuksessa mielenosoitus. Kaupunkilehdessä oli siitä juttua ja kuva.

      Ryhtyi hymyilyttämään, kun yhdellä luki kyltissä yksinkertaisesti: "Nyt vittu oikeesti".

      >simiti<

    • Hih. Minua hiukan pelottaa opiskelijat, jotka ovat huolissaan siitä että tulevaisuudessa eivät a) saa "nauttia" asumistukea tai b) saa maksaa muiden asumistukia.

      Ei tuollaisia turhapuroja oikeastaan kannattaisi kouluttaa lainkaan. Tyhmän töihin ne kelpaavat tuollaisenaan ja fiksun töihin ei koskaan.

      • Anonyymi

        Höpö höpö! 👎Itsehän pääsin armeijan jälkeen vuoden mittaiselle AKK:n prosessikoulutukseen. Siitä suoraan vakitöihin hyvällä palkalla.

        Mutta koulutuksen aikana tarvitsin asumistukea ja sain vielä korotettua peruspäivärahaa. Tai siis siihen päälle sen 9€ vai mitä se nyt markoissa oli?

        Jos koulutustani ei olisi tuettu, niin olisin varmaan vieläkin työtön hakemassa eri luukuilta kaiken, mitä irti saa. Lisäksi olisin vielä enemmän alkoholisti, mitä nyt ja luultavasti tekisin sitä myyntiikin.

        Mutta jokaisella olkoot oikeus väheksyä muita. Kannattaa kuitenkin toivoa, että itsellä menee kaikki hyvin koko loppuelämän, eikä mitään pahaa tapahdu koskaan.

        Minä voin sen kertoa rehellisesti, että ei eloni ole ollut todellakaan pumpulilla pehmustettu. Pintapuolisesti voisi luulla toisin. En halua väheksyä vähemmän osaisia.

        >simiti<


      • Anonyymi

        Sergei, äärioikeistoradikaaleine mielipiteineen.. 😁 Vähän tässä jo odottelinkin.

        Eipä maksella mullekaan tukia, mutta haluaisin silti ihmisten tulevan jotenkuten toimeen silloinkin kun niskat taittuu kauppareissulla tai pomo vetää orjaa pataan. Joskus käy huono tuuri.

        Huono-osaisuus kostautuu hyväosaisillekin yhteiskuntarauhan menettämisen myötä. Nälkäinen löytää kyllä syötävää ja paremmin vielä isolla porukalla...

        xLiner


      • Anonyymi

        Lisään vielä, että mä maksan veroni oikein mielelläni. Olen aina maksanut. Ja maksaisin mielelläni enemmänkin, jos hallitus tekisi niin järkevän päätöksen.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sergei, äärioikeistoradikaaleine mielipiteineen.. 😁 Vähän tässä jo odottelinkin.

        Eipä maksella mullekaan tukia, mutta haluaisin silti ihmisten tulevan jotenkuten toimeen silloinkin kun niskat taittuu kauppareissulla tai pomo vetää orjaa pataan. Joskus käy huono tuuri.

        Huono-osaisuus kostautuu hyväosaisillekin yhteiskuntarauhan menettämisen myötä. Nälkäinen löytää kyllä syötävää ja paremmin vielä isolla porukalla...

        xLiner

        Alan uskoa tuohon nälkäisyyteen siinä vaiheessa kun kansan BMI on kääntynyt huomattavaan laskuun.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Alan uskoa tuohon nälkäisyyteen siinä vaiheessa kun kansan BMI on kääntynyt huomattavaan laskuun.

        Se ei tapahdu kolmessa päivässä... Mutta nälkä tapahtuu.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö! 👎Itsehän pääsin armeijan jälkeen vuoden mittaiselle AKK:n prosessikoulutukseen. Siitä suoraan vakitöihin hyvällä palkalla.

        Mutta koulutuksen aikana tarvitsin asumistukea ja sain vielä korotettua peruspäivärahaa. Tai siis siihen päälle sen 9€ vai mitä se nyt markoissa oli?

        Jos koulutustani ei olisi tuettu, niin olisin varmaan vieläkin työtön hakemassa eri luukuilta kaiken, mitä irti saa. Lisäksi olisin vielä enemmän alkoholisti, mitä nyt ja luultavasti tekisin sitä myyntiikin.

        Mutta jokaisella olkoot oikeus väheksyä muita. Kannattaa kuitenkin toivoa, että itsellä menee kaikki hyvin koko loppuelämän, eikä mitään pahaa tapahdu koskaan.

        Minä voin sen kertoa rehellisesti, että ei eloni ole ollut todellakaan pumpulilla pehmustettu. Pintapuolisesti voisi luulla toisin. En halua väheksyä vähemmän osaisia.

        >simiti<

        "Kannattaa kuitenkin toivoa, että itsellä menee kaikki hyvin koko loppuelämän, eikä mitään pahaa tapahdu koskaan."

        Siinäpä se!

        xLiner


      • scrg kirjoitti:

        Alan uskoa tuohon nälkäisyyteen siinä vaiheessa kun kansan BMI on kääntynyt huomattavaan laskuun.

        Niin ei sillä kansalla oo varaa syödä terveellisesti kun sen terveellisen safkan hinta on taivaissa eikä siihen oo varaa. Köyhällä kun ei oo varaa kattoo mitä se syö vaan se syö vaan just sitä mitä se juuri ja juuri saa ostettua niin että rahat riittää ja saa edes jotain syödä eli kaikkein halvinta prosessoitua paskaa mitä myydään halvimmalla.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, että mä maksan veroni oikein mielelläni. Olen aina maksanut. Ja maksaisin mielelläni enemmänkin, jos hallitus tekisi niin järkevän päätöksen.

        xLiner

        Sama. Maksaisin mielelläni enemmänkin, kunhan ne rahat menisivät oikeudenmukaisesti jakoon ja mm. terveydenhuollon kehittämiseen etc. Mua sen sijaan v.tuttaa maksaa jo valmiiksi hyvin ansaitsevien veronalennuksia, vaikka alennukset koskevat itseänikin. Näillä tulloilla pitäisi kyllä tulla toimeen ilman alennuksiakin ja jos ei tule on omassa taloudenpidossa jotain vikaa.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Niin ei sillä kansalla oo varaa syödä terveellisesti kun sen terveellisen safkan hinta on taivaissa eikä siihen oo varaa. Köyhällä kun ei oo varaa kattoo mitä se syö vaan se syö vaan just sitä mitä se juuri ja juuri saa ostettua niin että rahat riittää ja saa edes jotain syödä eli kaikkein halvinta prosessoitua paskaa mitä myydään halvimmalla.🙂.

        Grr..👹 Eri mieltä!

        Köyhällä on kyllä varaa syödä terveellisesti. Älä osta (mitään) kaupasta vaan kerää itse ruokaa metsästä. Se on lähes ilmaista. Sähkö vähän maksaa jos pakastaa, keittää tai paistaa. Kuivaaminen voi olla ilmaistakin.

        Tuo on ihan paskapuhetta, että köyhän olis pakko syödä epäterveellisesti. Saa tietysti syödä jos haluaa, mutta niin saa rikkaatkin.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Grr..👹 Eri mieltä!

        Köyhällä on kyllä varaa syödä terveellisesti. Älä osta (mitään) kaupasta vaan kerää itse ruokaa metsästä. Se on lähes ilmaista. Sähkö vähän maksaa jos pakastaa, keittää tai paistaa. Kuivaaminen voi olla ilmaistakin.

        Tuo on ihan paskapuhetta, että köyhän olis pakko syödä epäterveellisesti. Saa tietysti syödä jos haluaa, mutta niin saa rikkaatkin.

        xLiner

        Hui!...ihan rauhassa nyt ystäväni...ei oo syytä kiivastua...muista hengittää rauhallisesti...sisään ja ulos, sisään ja ulos...noin hyvä...kaikki on ihan hyvin ystävä hyvä.😉🤗.

        No kärjistetysti kirjoitettu mielipidehän tuo on ja eihän se kaikkia köyhiäkään kyllä koske ja keräily todella auttaa paljon ja säilöminen siitä ei oo epäilystäkään. Kaikille sekään ei välttämättä vaan oo mahdollista. Eikä kaikki syystä tai toisesta siihen kykene ja monella ikäväkyllä tilanne on tuon kaltainen. Asiaa on ihan tutkittukin. Juttu ja tutkimus tosin on jo vähän vanha mutta tilanne ei siitä ainakaan oo menny parempaan suuntaan.

        Maitohylly sen osoittaa: Kaikilla ei ole varaa miettiä, onko ruoka terveellistä https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005360843.html

        Asia ja ongelmahan ei koske pelkästään suomea vaan on maailmanlaajuinen ja tietenkin monessa paikassa tilanne on hyvin hyvin paljon huonompi kuin täällä. Eläminen täällä verrattuna joihinkin muihin paikkoihin on kyllä suorastaan luxusta ja pitää muistaa että vaikka vaikeaa on ja elämä hankalaa täälläkin niin jossain muualla asiat on vielä moninverroin huonommin ja siinä mielessä ollaan todella onnellisia että ollaan tänne synnytty ja saadaan olla kiitollisia että täällä eletään.🙂.

        https://www.maailma.net/uutiset/ruuan-hinnannousu-on-lisannyt-ylipainoa-koyhilla-ei-ole-varaa-syoda-terveellisesti


      • Anonyymi kirjoitti:

        Grr..👹 Eri mieltä!

        Köyhällä on kyllä varaa syödä terveellisesti. Älä osta (mitään) kaupasta vaan kerää itse ruokaa metsästä. Se on lähes ilmaista. Sähkö vähän maksaa jos pakastaa, keittää tai paistaa. Kuivaaminen voi olla ilmaistakin.

        Tuo on ihan paskapuhetta, että köyhän olis pakko syödä epäterveellisesti. Saa tietysti syödä jos haluaa, mutta niin saa rikkaatkin.

        xLiner

        Myös lähikaupan hevi-osastolta voi kerätä hyvin rauhassa tavaraa mikä maksaa noin euron kilo ja melko paljon myös hevi-osastolta ja pakasteista 2-3 euroa kilo. Pelkästä vedestä ei ihan noin paljon kannata maksaa.

        Halpoja kaloreita saa viljahyllyltä, ei eines- tai karkkiosastolta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, että mä maksan veroni oikein mielelläni. Olen aina maksanut. Ja maksaisin mielelläni enemmänkin, jos hallitus tekisi niin järkevän päätöksen.

        xLiner

        Onhan se äärivasemmistolaisessa yhteiskunnassa äärioikeistolaista olettaa, että ihmiset pääsääntöisesti asuisivat itse kustantamissaan asunnoissa eikä valtion rahoittamissa kolhooseissa.

        Veron maksaminen mielellään tarkoittaa sitä, että mielestäsi poliitikko osaa käyttää rahasi fiksummin kuin sinä itse.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Hui!...ihan rauhassa nyt ystäväni...ei oo syytä kiivastua...muista hengittää rauhallisesti...sisään ja ulos, sisään ja ulos...noin hyvä...kaikki on ihan hyvin ystävä hyvä.😉🤗.

        No kärjistetysti kirjoitettu mielipidehän tuo on ja eihän se kaikkia köyhiäkään kyllä koske ja keräily todella auttaa paljon ja säilöminen siitä ei oo epäilystäkään. Kaikille sekään ei välttämättä vaan oo mahdollista. Eikä kaikki syystä tai toisesta siihen kykene ja monella ikäväkyllä tilanne on tuon kaltainen. Asiaa on ihan tutkittukin. Juttu ja tutkimus tosin on jo vähän vanha mutta tilanne ei siitä ainakaan oo menny parempaan suuntaan.

        Maitohylly sen osoittaa: Kaikilla ei ole varaa miettiä, onko ruoka terveellistä https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005360843.html

        Asia ja ongelmahan ei koske pelkästään suomea vaan on maailmanlaajuinen ja tietenkin monessa paikassa tilanne on hyvin hyvin paljon huonompi kuin täällä. Eläminen täällä verrattuna joihinkin muihin paikkoihin on kyllä suorastaan luxusta ja pitää muistaa että vaikka vaikeaa on ja elämä hankalaa täälläkin niin jossain muualla asiat on vielä moninverroin huonommin ja siinä mielessä ollaan todella onnellisia että ollaan tänne synnytty ja saadaan olla kiitollisia että täällä eletään.🙂.

        https://www.maailma.net/uutiset/ruuan-hinnannousu-on-lisannyt-ylipainoa-koyhilla-ei-ole-varaa-syoda-terveellisesti

        Se maitohylly: käy tutustumassa siihen ainoaan maitohyllyille tavaraa tuottavaan alkutuottajan, eli Mansikkiin. Se lypsää maitoa jossa on tietty määrä rasvaa ja tietty määrää proteiinia ja tietty määrä hiilareita ja vähän muuta. Kaiken mitä Mansikki lypsää, ihmiset syövät. Sen tavaran terveellisyys ei siitä oleellisesti parane sillä, että tavara eritellään jakeisiin ja pakataan erilaisiin brändikääreisiin.


      • scrg kirjoitti:

        Se maitohylly: käy tutustumassa siihen ainoaan maitohyllyille tavaraa tuottavaan alkutuottajan, eli Mansikkiin. Se lypsää maitoa jossa on tietty määrä rasvaa ja tietty määrää proteiinia ja tietty määrä hiilareita ja vähän muuta. Kaiken mitä Mansikki lypsää, ihmiset syövät. Sen tavaran terveellisyys ei siitä oleellisesti parane sillä, että tavara eritellään jakeisiin ja pakataan erilaisiin brändikääreisiin.

        Mutta se tavara muuttuu matkalla vaikka kuinka moneksi erilaiseksi myytäväksi tuotteeksi ja ne eroaa kaikki toisistaan niin koostumukselta kuin ravintoarvoilta ja hinnaltaankin kuten jutussa oli mainittukin halvempi maito oli ravinto sisällöltään köyhempää kuin kalliimpi.🙂.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Myös lähikaupan hevi-osastolta voi kerätä hyvin rauhassa tavaraa mikä maksaa noin euron kilo ja melko paljon myös hevi-osastolta ja pakasteista 2-3 euroa kilo. Pelkästä vedestä ei ihan noin paljon kannata maksaa.

        Halpoja kaloreita saa viljahyllyltä, ei eines- tai karkkiosastolta.

        Kyllä!

        xLiner


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Hui!...ihan rauhassa nyt ystäväni...ei oo syytä kiivastua...muista hengittää rauhallisesti...sisään ja ulos, sisään ja ulos...noin hyvä...kaikki on ihan hyvin ystävä hyvä.😉🤗.

        No kärjistetysti kirjoitettu mielipidehän tuo on ja eihän se kaikkia köyhiäkään kyllä koske ja keräily todella auttaa paljon ja säilöminen siitä ei oo epäilystäkään. Kaikille sekään ei välttämättä vaan oo mahdollista. Eikä kaikki syystä tai toisesta siihen kykene ja monella ikäväkyllä tilanne on tuon kaltainen. Asiaa on ihan tutkittukin. Juttu ja tutkimus tosin on jo vähän vanha mutta tilanne ei siitä ainakaan oo menny parempaan suuntaan.

        Maitohylly sen osoittaa: Kaikilla ei ole varaa miettiä, onko ruoka terveellistä https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005360843.html

        Asia ja ongelmahan ei koske pelkästään suomea vaan on maailmanlaajuinen ja tietenkin monessa paikassa tilanne on hyvin hyvin paljon huonompi kuin täällä. Eläminen täällä verrattuna joihinkin muihin paikkoihin on kyllä suorastaan luxusta ja pitää muistaa että vaikka vaikeaa on ja elämä hankalaa täälläkin niin jossain muualla asiat on vielä moninverroin huonommin ja siinä mielessä ollaan todella onnellisia että ollaan tänne synnytty ja saadaan olla kiitollisia että täällä eletään.🙂.

        https://www.maailma.net/uutiset/ruuan-hinnannousu-on-lisannyt-ylipainoa-koyhilla-ei-ole-varaa-syoda-terveellisesti

        Keiden ruokaostoksiin sinä pystyt vaikuttamaan? Entä syömisiin?

        Kuka voi kerätä teidän tai naapurin vanhusten talouteen vuoden sienet ja marjat?

        Jos nyt unohdetaan Amerikan jaskat ja muut urpot jostain vinkuintiasta. Et voi vaikuttaa. Ja tuo hintojen ja painon nousu voi olla sama kuin jäätelön syönti lisää hukkumiskuolemia.

        Huolehdit nyt itsestäsi ja lähipiiristäsi. Metsät on täynnä ruokaa vielä hetken aikaa.

        xLiner


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Onhan se äärivasemmistolaisessa yhteiskunnassa äärioikeistolaista olettaa, että ihmiset pääsääntöisesti asuisivat itse kustantamissaan asunnoissa eikä valtion rahoittamissa kolhooseissa.

        Veron maksaminen mielellään tarkoittaa sitä, että mielestäsi poliitikko osaa käyttää rahasi fiksummin kuin sinä itse.

        "Veron maksaminen mielellään tarkoittaa sitä, että mielestäsi poliitikko osaa käyttää rahasi fiksummin kuin sinä itse."

        Tai sitä, että pääsen itse helpommalla. Ja yhteiskunta pyörii. Mun rahoillani 😁

        xLiner


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Mutta se tavara muuttuu matkalla vaikka kuinka moneksi erilaiseksi myytäväksi tuotteeksi ja ne eroaa kaikki toisistaan niin koostumukselta kuin ravintoarvoilta ja hinnaltaankin kuten jutussa oli mainittukin halvempi maito oli ravinto sisällöltään köyhempää kuin kalliimpi.🙂.

        No haloo. Tuolla nyt ei ole yhtään mitään merkitystä kokonaisuuden kannalta...

        xLiner


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Mutta se tavara muuttuu matkalla vaikka kuinka moneksi erilaiseksi myytäväksi tuotteeksi ja ne eroaa kaikki toisistaan niin koostumukselta kuin ravintoarvoilta ja hinnaltaankin kuten jutussa oli mainittukin halvempi maito oli ravinto sisällöltään köyhempää kuin kalliimpi.🙂.

        Lisäksi aikuinen ihminen ei edes tarvitse maitoa mihinkään...

        Ja nyt puhutaan meistä eikä lähiön lottapetteristä, jolla on 100 ruoka-aineallergiaa, autismi ja juoppo äiti.

        Hoidetaan vain oma prseemme, koska se on ainoa mihin voimme heti vaikuttaa.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keiden ruokaostoksiin sinä pystyt vaikuttamaan? Entä syömisiin?

        Kuka voi kerätä teidän tai naapurin vanhusten talouteen vuoden sienet ja marjat?

        Jos nyt unohdetaan Amerikan jaskat ja muut urpot jostain vinkuintiasta. Et voi vaikuttaa. Ja tuo hintojen ja painon nousu voi olla sama kuin jäätelön syönti lisää hukkumiskuolemia.

        Huolehdit nyt itsestäsi ja lähipiiristäsi. Metsät on täynnä ruokaa vielä hetken aikaa.

        xLiner

        Oikeassa oot tietysti tärkeintä on huolehtia läheisten ja itsensä pärjäämisestä. Eikä itsellä ole huono tilanne tällä saralla vaan pystyn ja syön kyllä hyvinkin terveellisesti ja läheisetkin syö. Mutta joidenkin kohdalla tuo on ikävä tosiasia ja se saattaa täälläkin muodostua isommaksikin ongelmaksi jos ruoan hintojen nousu jatkuu ja köyhiltä vaan leikataan.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Mutta se tavara muuttuu matkalla vaikka kuinka moneksi erilaiseksi myytäväksi tuotteeksi ja ne eroaa kaikki toisistaan niin koostumukselta kuin ravintoarvoilta ja hinnaltaankin kuten jutussa oli mainittukin halvempi maito oli ravinto sisällöltään köyhempää kuin kalliimpi.🙂.

        Höpö höpö. Älä tee yksinkertaisesta asiasta vaikeampaa kuin se on. Jos ostat 10 litraa halvinta rasvatonta maitoa ja yhden kilon halvinta kermajuustoa niin ostoskorisi oleellisesti sisältää ravinto-opillisesti sen mitä keskimääräisen kuluttajan ostoskorin maitotuotteet. Joku tietenkin voi myydä onnellisten lehmien maidosta tehtyä erikoisjuustoa. Lehmät syövät alppilaaksossa pelkkiä neliapiloita ja niille luetaan iltaisin ilta-sadut ja soitetaan lypsyaikaan sellomusiikkia. Hinta on satakertainen, mutta tuote on ravitsemuksellisesti oleellisesti sama.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Oikeassa oot tietysti tärkeintä on huolehtia läheisten ja itsensä pärjäämisestä. Eikä itsellä ole huono tilanne tällä saralla vaan pystyn ja syön kyllä hyvinkin terveellisesti ja läheisetkin syö. Mutta joidenkin kohdalla tuo on ikävä tosiasia ja se saattaa täälläkin muodostua isommaksikin ongelmaksi jos ruoan hintojen nousu jatkuu ja köyhiltä vaan leikataan.🙂.

        Meillä on silti metsät nyt aivan täynnä ilmaista ruokaa talveksi, kun vaan käy keräämässä.

        Nyt ei uhriutuminen nappaa. Asioihin voi vaikuttaa jos vaan viitsii.

        Kaveri muuten kertoi, että fase on täynnä annetaan sieniä -ilmoituksia. Että sieltäkin sais.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        No haloo. Tuolla nyt ei ole yhtään mitään merkitystä kokonaisuuden kannalta...

        xLiner

        En osaa sanoo miten se yksittäisenä asiana kokonaisuuteen vaikuttaa mutta kyllä sekin varmasti yhdessä kaikkien muiden kanssa tuo osansa siihen. Ja se oli ihan tutkittu että noin se on että halvempi maito oli ravintoköyhempää.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi aikuinen ihminen ei edes tarvitse maitoa mihinkään...

        Ja nyt puhutaan meistä eikä lähiön lottapetteristä, jolla on 100 ruoka-aineallergiaa, autismi ja juoppo äiti.

        Hoidetaan vain oma prseemme, koska se on ainoa mihin voimme heti vaikuttaa.

        xLiner

        Se on totta että ei voida toisiin ihmisiin vaikuttaa vain omaan itseemme ja läheisiin.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on silti metsät nyt aivan täynnä ilmaista ruokaa talveksi, kun vaan käy keräämässä.

        Nyt ei uhriutuminen nappaa. Asioihin voi vaikuttaa jos vaan viitsii.

        Kaveri muuten kertoi, että fase on täynnä annetaan sieniä -ilmoituksia. Että sieltäkin sais.

        xLiner

        Metsä tarjoaa paljon makua ja hivenaineita ja antioksidantteja yms., mikä varmasti lisää ruuan terveellisyyttä. Mutta pelkillä tundrametsän antimilla ihminen ei kyllä elä (ainakaan jos ei metsästä). Karhu lihoo marjoja popsimalla, mutta en usko että yhdenkään ihmisen ruuansulatus sietää moista määrää.

        Mutta pasta+sienet tai puuro+marjat on kuitenkin ihan eri juttu kuin pelkkä pasta tai pelkkä puuro.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on silti metsät nyt aivan täynnä ilmaista ruokaa talveksi, kun vaan käy keräämässä.

        Nyt ei uhriutuminen nappaa. Asioihin voi vaikuttaa jos vaan viitsii.

        Kaveri muuten kertoi, että fase on täynnä annetaan sieniä -ilmoituksia. Että sieltäkin sais.

        xLiner

        Se on hyvä että ihmiset jakaa ylimääräistä ja helpottaa niiden tilannetta ketkä eivät ite kykene hankkimaan luonnosta sieniä ja marjoja ja muita luonnonantimia.😊.

        On täynnä kyllä kaikki vaan ei pääse tai kykene sitä noutamaan ja hyödyntämään. Siksi onkin todella upeeta että jotkut sitä heillekin mahdollistaa

        Ei se uhriutumista oo asian vaan on niin eikä se poistu sillä että sen kiistää. Omalla kohdalla ei tosiaan ongelmaa ole mutta joillakin on. Ja se olis mun mielestä ihan kaikkien etu että kaikilla olis yhtäläiset mahdollisuudet terveeseen ruokaan ja ettei se olisi varallisuudesta kiinni niin paljon. Tosin se on täysin totta että on myös hyvin paljon mitä itse voi asian eteen omalla kohdallaan tehdä.🙂.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Metsä tarjoaa paljon makua ja hivenaineita ja antioksidantteja yms., mikä varmasti lisää ruuan terveellisyyttä. Mutta pelkillä tundrametsän antimilla ihminen ei kyllä elä (ainakaan jos ei metsästä). Karhu lihoo marjoja popsimalla, mutta en usko että yhdenkään ihmisen ruuansulatus sietää moista määrää.

        Mutta pasta sienet tai puuro marjat on kuitenkin ihan eri juttu kuin pelkkä pasta tai pelkkä puuro.

        "Mutta pasta+sienet tai puuro+marjat on kuitenkin ihan eri juttu kuin pelkkä pasta tai pelkkä puuro."

        Juu. Järvistä ja merestä saa välillä kalaa. Jos haluaa kalastaa.

        Varakkailla ihmisillä on usein kaappi täynnä vitamiini- ja hivenainepurkkeja, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Köyhäkin voi ostaa jonkun multivitan täydentämään ravitsemustaan. Ainakin litukasta saa noita purkkeja halvalla.

        Kauppaan ei ole pakko laittaa isosti rahaa, jos vähän viitsii miettiä mitä syö.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on silti metsät nyt aivan täynnä ilmaista ruokaa talveksi, kun vaan käy keräämässä.

        Nyt ei uhriutuminen nappaa. Asioihin voi vaikuttaa jos vaan viitsii.

        Kaveri muuten kertoi, että fase on täynnä annetaan sieniä -ilmoituksia. Että sieltäkin sais.

        xLiner

        Nyt tarvii käydä vielä pikku lenkillä kävelemässä. Täytyy samalla tähyillä vastaisuuden varalle mitä luonnonantimia siellä vois näkyä.😊.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta pasta sienet tai puuro marjat on kuitenkin ihan eri juttu kuin pelkkä pasta tai pelkkä puuro."

        Juu. Järvistä ja merestä saa välillä kalaa. Jos haluaa kalastaa.

        Varakkailla ihmisillä on usein kaappi täynnä vitamiini- ja hivenainepurkkeja, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Köyhäkin voi ostaa jonkun multivitan täydentämään ravitsemustaan. Ainakin litukasta saa noita purkkeja halvalla.

        Kauppaan ei ole pakko laittaa isosti rahaa, jos vähän viitsii miettiä mitä syö.

        xLiner

        Juuh. Luulisin, että ainakin D-vitamiinilisä talviaikaan on halpa korvike sille, että pyrkisi ruokana ostamaan saman. Kalaahan on aika niukasti edes lounaspaikoissa.

        Voi vaan olla että ravintolisiä ostavat vähiten ne, jotka niistä eniten hyötyisivät.


    • Anonyymi

      Kommunistit liikkeellä. Ei mitään uutta auringon alla.

      • Anonyymi

        Onko Suomen kansasta 80% kommunisteja? En minä ainakaan ole, mutta en ole myöskään oikeistolainen sianpieru.🐖💨

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Suomen kansasta 80% kommunisteja? En minä ainakaan ole, mutta en ole myöskään oikeistolainen sianpieru.🐖💨

        >simiti<

        Ai, onko siellä yliopistossa 80% populasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, onko siellä yliopistossa 80% populasta?

        Jos kirjoitan lukeneeni yliopiston mielenosoituksesta kaupunkilehdestä, niin ei se tee minusta opiskelijaa.

        Huoh. Lue viestini uudelleen ja oikein h i t a a s t i. Kyllä se siitä.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kirjoitan lukeneeni yliopiston mielenosoituksesta kaupunkilehdestä, niin ei se tee minusta opiskelijaa.

        Huoh. Lue viestini uudelleen ja oikein h i t a a s t i. Kyllä se siitä.

        >simiti<

        Jatkan vielä. Te persuthan luulette, että kaikki muut paitsi PS+KD ovat kommunisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kirjoitan lukeneeni yliopiston mielenosoituksesta kaupunkilehdestä, niin ei se tee minusta opiskelijaa.

        Huoh. Lue viestini uudelleen ja oikein h i t a a s t i. Kyllä se siitä.

        >simiti<

        En ymmärrä, mitä yrität vakuuttaa.


    • Anonyymi

      Mahtavaa! Suomen Robin Hood!

    • Anonyymi

      en tiedä olisiko hauskaa opettaa jotain peliohjelmointiakin joillekin tytöille, että mitä ovat jotain system control portit ja NMI eli DMA-0 hallinta.

      Itse hommasin käytettynä kyllä hyvän lapparin, HP:n Probook jota käytin jutuissa.

    • Anonyymi

      Vitun pummit. Menis töihin. Ei noista ikinä tuu työläisiä. Ikuisia opiskelijoita jotka vaatii vaan rahaa ja apuja valtiolta .. moro!

      • Anonyymi

        Sanoo isin rahoilla elänyt nössöliini?💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo isin rahoilla elänyt nössöliini?💩

        Nämä rikkaat riistäjät tekee tänne tissiposkijälkikasvua,jolle isi maksaa kaiken tarvittavan ja junailee vielä suhteet samanlaiseen riistäjäelämään. Hyvin oppi menee perille. Toiset taistelee leivästä kii ihan mitättömistä lähtökohdista ja näitä taistelioita nämä tissiposket väheksyy. Luulee vielä että heitä kadehditaan kun ei syntynyt samanlaiseen riistäjäperheeseen tissiposkeileen. Ei kateeksi käy,ja miksi kävisi. Pelkkiä luusereita,jos voi kauniisti ilmaista💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä rikkaat riistäjät tekee tänne tissiposkijälkikasvua,jolle isi maksaa kaiken tarvittavan ja junailee vielä suhteet samanlaiseen riistäjäelämään. Hyvin oppi menee perille. Toiset taistelee leivästä kii ihan mitättömistä lähtökohdista ja näitä taistelioita nämä tissiposket väheksyy. Luulee vielä että heitä kadehditaan kun ei syntynyt samanlaiseen riistäjäperheeseen tissiposkeileen. Ei kateeksi käy,ja miksi kävisi. Pelkkiä luusereita,jos voi kauniisti ilmaista💩

        Kun on suntynyt rikkaaseen perheeseen tissiposkeileen,oli tarkoitus sanoa. Aivan järjettömiä palkkoja tienaavat narsistit tätä maata pyörittää ja opettaa jälkikasvunsa samaan . Halveksutaan vähistä ponnistavia kanssaihmisiä muka ylemmyydentunnossaan ja poljetaan ökykenkien alle niin että narske käy,eikä tunnu missään. 💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on suntynyt rikkaaseen perheeseen tissiposkeileen,oli tarkoitus sanoa. Aivan järjettömiä palkkoja tienaavat narsistit tätä maata pyörittää ja opettaa jälkikasvunsa samaan . Halveksutaan vähistä ponnistavia kanssaihmisiä muka ylemmyydentunnossaan ja poljetaan ökykenkien alle niin että narske käy,eikä tunnu missään. 💩

        Ei nimeämäsi tissiposki osannut tulla vastaamaan kommenttiisi. Liekö joku kiertävä tyhjäpää trolli iltahuutoineen. Mietityttää kenen asiaa ajaa. Vai ajaako kummankaan.


    • Anonyymi

      minuller jäi vähän psha mieli mitä sdnoin jollekin xlinerille, mutts kai ymmärtää.

      • Anonyymi

        Älä sinä sellaisia mieti. Annan sinulle anteeksi linerin puolesta. Kaikki on hyvin. Unohda.💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sinä sellaisia mieti. Annan sinulle anteeksi linerin puolesta. Kaikki on hyvin. Unohda.💩

        Että suututtaa. Hänkin jos vaikka pilleristi tms,niin ihminen! Hän pyytää anteeksi mutta kukaan ei edes kommentoi. Hävetkää. Ei ihme että maailma on mitä on kun tällaista kakkaa täällä tallustaa. 💩


    • Anonyymi

      Opiskelijat valittaa,kun ei rahat riitä sähköpotkulautoihin,voltin ruokalähetyksiin ja ennenkaikkea ryyppäämiseen. Hävetkää- ostakaa ruokaaineet kaupasta ja tehkää itse ruuat,liikkukaa pyörillä kun muutenkin ihmiuset lihoo ja keittäkää vaikka kiljua jos pitää ryypätä.

      • Anonyymi

        Vaikuttaa siltä ettet ole koskaan opiskellut yhtään mitään. Niin typerä oli viestisi. Ehkä kannattaisi lähtä koulunpenkille viisastumaan💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä ettet ole koskaan opiskellut yhtään mitään. Niin typerä oli viestisi. Ehkä kannattaisi lähtä koulunpenkille viisastumaan💩

        Nykyään vouhkataan niin tasa-arvosta,mutta mitä tasa-arvoa se on että toiset tissiposkeilee isin rahoilla ja toiset ponnistaa ns.persaukisina? Missä tässä näkyy tasa-arvo? Tai siinä että toiset mässäilee monilla asunnoilla autoilla jne,ja toisilla ei ole edes kattoa päänpäällä? Mitä tasa-arvoa tässä näet? Ja että nämä tissiposkeiliat riistäjä vanhempineen luulee että heitä kadehditaan. Kuulkaas,jos voisin niin jalkoihinne sylkisin💩


      • Anonyymi

        Ei kiljua keitetä. Jos sitä keitetään ja höyry tiivistetään takaisin nestemäiseen muotoon jäähdyttämällä, on se tislaamista ja pontikan valmistamista.

        Käsittääkseni se on ainakin vielä Suomessa laitonta. Mutta jos lähdette rikolliselle polulle niin muistakaa, että kiljuun muodostuu häviävän pieni määrä myös metanolia ja raskaampia alkoholeja.

        Esim. 20 litran pöntöllisen tehtyä ei tarvitse metanolista olla huolissaan, mutta muiden alkoholien takia kannattaa tisle suodattaa aktiivihiilen läpi, jotta maku paranee. Hifistit käyttää puuhiiltä.

        Suosittelen moisen rikollisen toiminnan tislaus lämpötilaksi 80⁰C.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiljua keitetä. Jos sitä keitetään ja höyry tiivistetään takaisin nestemäiseen muotoon jäähdyttämällä, on se tislaamista ja pontikan valmistamista.

        Käsittääkseni se on ainakin vielä Suomessa laitonta. Mutta jos lähdette rikolliselle polulle niin muistakaa, että kiljuun muodostuu häviävän pieni määrä myös metanolia ja raskaampia alkoholeja.

        Esim. 20 litran pöntöllisen tehtyä ei tarvitse metanolista olla huolissaan, mutta muiden alkoholien takia kannattaa tisle suodattaa aktiivihiilen läpi, jotta maku paranee. Hifistit käyttää puuhiiltä.

        Suosittelen moisen rikollisen toiminnan tislaus lämpötilaksi 80⁰C.

        >simiti<

        Ootko sahtia tehnyt? Mua alkoi kiinnostamaan, sehän tosi hyvää, oikein tehtynä. Toki voisin tutuiltakin kysyä valmista. Jouluksi olis mukavaa saada edes mehukattipurkillinen 😁

        Kyllähän se vähän vattassa kiertää seuraavana päivänä 🤢💨

        xLiner


    • Anonyymi

      Mun täytyy nyt toistaa itseäni. On nuo opiskelijat kovia! Katselen suoraa lähetystä yliopistolta..

      Yleislakkoa siellä huutavat, ja "hallitus alas!"😅

      Sale livahti nassu mutrulla ohi. Onkohan sillä mitään sanomista opiskelijoille myöhemmin...

      xLiner

    • Anonyymi

      Kimppakämppä asumisesta; jostain 60-luvun lopulta ja 70-luvun alusta! Kuuntelin tätä kertomusta tuossa naapurissa käydessäni.
      Talon emäntä kertoi ja isäntä lisäsi oman osuutensa kertomukseen. Kyse on Turun Wärtsilän vanhasta telakasta ja sen työntekijöistä, sekä telakan järjestämästä koulutuksesta ja asunnoista. Aurajoen rannassa on ollut ns. telakan kurssikeskus missä on opetettu erilaisia asioita, joita telakalla työskentelevien piti osata; hitsaista ja polttoleikkausta ym. Telakkaa vastapäätä oli rakennettu asuntoloita ja parakkikylä jota nimitettiin intiaanikyläksi, intianikylässä asui muualta Suomesta Turkuun tulleita työnhakijoita, kuvauksen mukaan se oli hyvin rauhaton asuinalue. Vain osa Wärtsilän kouluttamista poikamiehistä asui siellä.

      Kaksi tai kolme Wärtsilän rakennuttamaa 4 kerroksista kerrostaloa majoitti yksinäisiä työntekijöitään. Keittiö, 2 suihkuhuonetta ja niissä wc + 6 kpl huoneita.
      Jokaisessa huoneessa oli; kaksi laveri sänkyä, superlon patja tyyny, kirjouituspöytä ja ikkunaverhot ikkunassa. Talonmiehen vaimo oli jakanut lakanan ja tyynyliinan, vohvelikankaisen kylpypyyhkeen, sekä vanhan käytetyn parhaat päivänsä nähneen filtin; nimikirjoitusta vastaan... kaikki saatu oli tarkkaan merkitty vihkoon, sillä se oli Wärtsilän omaisuutta ja vain käytössä vuoktasuhteen ajan!Vuokrasuhteen loputtua tavarat luovutettiin takaisin tai korvattiin rahalla!

      Aika helppo laskea 12 ihmistä asui n. 80 m² suuruista asuin alaa kahdella vessalla ja suihkuhuoneella varustettua. Yksi 4 keittolevyn hella, 2 litran kahvipannu, 5 ja 3litran kattilat, hervottoman suuri valurautainen paistinpannu. 120 litran yhteinen
      jääkaappi, maidon ja voin säilytykseen, lihaa tai makkaraa sinne ei kannattanut laittaa... se jääkaappi ilmeisesti söi sellaiset eineet, ainakin katosivat itsestään.

      Eli sopivasti oli tilaa 12 ihmisen maitotuotteille, ei ollut ahdasta alkuunkaan.
      Peruna pussi, irtoporkkanat ja pari sipulia, säilyivät kirjoituspöydän lukitussa kaapissa, jokaisella kun oli yksi lukittava kaappi.
      Keittiössä ruoka pöytä jonka ääreen mahtui 6 ihmistä kahveille, syömään mahtui vain 4 kerrallaan, siksi moni söi huoneessaan ja perunia keitettiin 5 litran kattilassa; jokaiselle syöjälle samaan aikaan. Tämä siis siitä naisten keittiöpiiristä, joka oli talonmiehen asuntoa vastapäätä. Takas tavallaan naisrauhan talossa! Kaikissa muissa saman kaltaisissa yhteiskeittiö asunnoissa asui miehiä, eronneita, karanneita ja jopa poika... miehiä. Jotkut yli 50 v. nuorimmat 18 v.

      Kaikki tiesivät, ettei naisten puolelle ollut tunkemista; jollei jonkun naisen mukana mennyt! Ensin tuli talkkari häätämään häirikköä, ja jos ei poistunut, haki poliisi ja vei mennessään putkaan ja siitä sai sitt sakot päälle! Parin tyypin saatua sakot, ei naisia kuulemma enää hätyytetty!

      Ajat ovat muuttuneet, mutt kyllä mä opiskelu aikana asuin flikkojen kanssa yhteisasuntoa, 3 huonetta ja keittiössä, molemmissa makkareissa oli flikka ja yks nukkui olohuoneen sohvalla- viikon jaksoissa. Oli muuten erittäin opettava kokemus mulle, mulla kun itselläni on vaikeuksia tottua toisten tapoihin!
      Oppivat hekin puhdistamaan keittiön pöydän käytön jäljiltä; vähintäänkin tiskit tiskipöydän altaaseen. Eikä tarvinnut kompastella kenkiin eteiseen tullessa, olivat seinän vieressä suorassa rivissä.

      Mä en ymmärrä miks eivät yksinäiset ihmiset voi asua kimppakämpässä; olisi kaikinpuolin turvallisempaakin, ja usein myös seuraa toisistaan, vaikka lauta- tai korttipeleihin. Aina voi myös kysyä mielipidettä, tai apua opiskeluun!
      Munsta oli toisille apua vain lääkelaskuihin -> ovat yksinkertaisesti kaavamaisia; joten mä en oikein ymmärtänyt miten joku ei ymmärrä niitä!
      trollikka

      • Anonyymi

        Kiitos tarinoinnista!

        Minäkin olen asunut muutamassa solukämpässä aikoinani. Oli edullista asumista. Yksi luokkakaveri asui jopa yhtä huonetta toisen kanssa joskus muinoin, silloin opiskelija-taloissa oli sellaisiakin soluja. Sitten oli koulujen asuntolat, niissä oli useampia samassa huoneessa, ainakin hlöä.

        Yksi työkaveri osti muistaakseni 4 h+keittiön ja vuokraa kahta huonetta. Ei tarvitse olla yksin.

        Mummokommuuni olis kyllä kova juttu...

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tarinoinnista!

        Minäkin olen asunut muutamassa solukämpässä aikoinani. Oli edullista asumista. Yksi luokkakaveri asui jopa yhtä huonetta toisen kanssa joskus muinoin, silloin opiskelija-taloissa oli sellaisiakin soluja. Sitten oli koulujen asuntolat, niissä oli useampia samassa huoneessa, ainakin hlöä.

        Yksi työkaveri osti muistaakseni 4 h keittiön ja vuokraa kahta huonetta. Ei tarvitse olla yksin.

        Mummokommuuni olis kyllä kova juttu...

        xLiner

        * ainakin 2 hlöä

        xLiner


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tärkeintä kai nyt on kun sitä kuitenkin tuossa iässä ajasta ja paikasta riippumatta harrastetaan että kaikki tapahtuu suostumuksellisesti ja toista osapuolta kunnioittaen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2326
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      103
      1377
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      329
      1105
    4. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      109
      1071
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1067
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      97
      956
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      700
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      699
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      680
    10. 50
      674
    Aihe