Syksyinen visa

60

441

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jee! Jippii! 12/12 yhteen kysymykseen oli käytettävä spuja mutga muuten meni ilman niitä. Kumma juttu kun en edes oikeastaan ole mikään syksy ihminen niin että siitä erityisemmin pitäisin.🙂.

      • Itse tykkään syksystä, Syksy on hienoa aikaa, jos on hieno ruska eikä sada pirukseen, voi sytytellä tuikkuja ja kynttilöitä ja käyttää enemmän huiveja.

        Hyvä tulos!


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itse tykkään syksystä, Syksy on hienoa aikaa, jos on hieno ruska eikä sada pirukseen, voi sytytellä tuikkuja ja kynttilöitä ja käyttää enemmän huiveja.

        Hyvä tulos!

        Ei siinä sinällään mitään vikaakaan ole just jos ei sada älyttömästi ja ole jstkuvasti huono ilma mutta en mä tosiaan mitenkään erityisemmin pidäkään. Pimeyden lisääntyminen on kanssa mulle yks ikävä juttu mutta ei se nyt varsinkaan alku syksystä ole niin paha juttu. Tosin mulla kyllä on joskus diagnosoitu kaamosmasennus ja tosiaan reagoin suht vahvasti valon määrään mutta nyt viime vuosina se on paljon tasaantunut. Ja siihen vaikuttaa myös millainen mieliala ja elämäntilanne muutenkin on.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei siinä sinällään mitään vikaakaan ole just jos ei sada älyttömästi ja ole jstkuvasti huono ilma mutta en mä tosiaan mitenkään erityisemmin pidäkään. Pimeyden lisääntyminen on kanssa mulle yks ikävä juttu mutta ei se nyt varsinkaan alku syksystä ole niin paha juttu. Tosin mulla kyllä on joskus diagnosoitu kaamosmasennus ja tosiaan reagoin suht vahvasti valon määrään mutta nyt viime vuosina se on paljon tasaantunut. Ja siihen vaikuttaa myös millainen mieliala ja elämäntilanne muutenkin on.🙂.

        Mulla ei ainakaan mun tietääkseni ole koskaan ollut kaamosmasennusta. Joillakin voi olla jopa kevätmasennus, kun valon määrä lisääntyy, mutta en tunnista itsessäni sellaistakaan. Uupumusta muuten välillä tai joskus, jos ei ole esim. nukkunut hyvin tai on mennyt liian pitkään liian myöhään nukkumaan. Joskus jotain pientä haikeutta voi olla ja tylsä fiilis, mutta ne ei liity mihinkään vuodenaikaan.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mulla ei ainakaan mun tietääkseni ole koskaan ollut kaamosmasennusta. Joillakin voi olla jopa kevätmasennus, kun valon määrä lisääntyy, mutta en tunnista itsessäni sellaistakaan. Uupumusta muuten välillä tai joskus, jos ei ole esim. nukkunut hyvin tai on mennyt liian pitkään liian myöhään nukkumaan. Joskus jotain pientä haikeutta voi olla ja tylsä fiilis, mutta ne ei liity mihinkään vuodenaikaan.

        Mulla ei kanssa keväällä oo mitään masennuksia päinvastoin mä tunnen aina jotenkin ikään kuin herääväni horroksesta eloon taas kun valon määrä lisääntyy. Syksyllä taas pimeyden lisääntyessä lisääntyy mun unen tarvekin. Siinä missä kesällä selviää vaikka 6h ja hetken aikaa lyhyemmilläkin yöunilla niin talvella mä tarviin mieluiten vähintään10h melkeinpä. Vaikein sika vuodesta on ollu aina lokakuun lopulta maaliskuun alkuun. Joskus se tuntu todella raskaalta ajalta aina mutta nyt viime vuosina tosiaan on tosi paljon helpottanut sekin aika vuodesta.🙂.


    • Hauskaa perjantai-iltaa 🙂

      Syksyinen luonto kaikkine väreineen ja tuoksuineen on sinulle tuttu juttu!
      Vastasit oikein 10 kysymykseen

      • Hieno tulos ja hieno profiilikuva =) Miten sait vaihettua profiilikuva? Yritin joskus vaihtaa, mutta uus ei tullut näkyviin kuin vaan profiilisivulle ja muuten oli vaan tää vanhempi. Joskus aikoinaan vaihtelin välillä profiilikuvaa fiiliksenkin mukaan. Nyt tää sininen kuva on ollut jo aika kauan.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hieno tulos ja hieno profiilikuva =) Miten sait vaihettua profiilikuva? Yritin joskus vaihtaa, mutta uus ei tullut näkyviin kuin vaan profiilisivulle ja muuten oli vaan tää vanhempi. Joskus aikoinaan vaihtelin välillä profiilikuvaa fiiliksenkin mukaan. Nyt tää sininen kuva on ollut jo aika kauan.

        Kiitos 🤗
        Minähän olin varmaan monta viikkoa just siinä välitilassa, että pikaisesti joku yö kokeilemani kasvokuva istui kommenttieni vieressä kuin terva ja vain profiilissa näkyi se suukuva, mikä piti ollakin. 🙂 Nyt kun ne teki sen jonkin S24 -uudistuksen, niin hetken aikaa joka paikassa näkyikin enää vaan se kasvokuva, minkä ei oikeasti pitänyt näkyä missään.. -
        Eilen sitten päätin kokeilla vaihtaa kuvan tuohon tyttäreni tuomaan auringonkukkaan ja se näytti onnistuvan 👍
        Nyt ollaan hengittämättä hiljaa, että se myös pysyy 😅


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos 🤗
        Minähän olin varmaan monta viikkoa just siinä välitilassa, että pikaisesti joku yö kokeilemani kasvokuva istui kommenttieni vieressä kuin terva ja vain profiilissa näkyi se suukuva, mikä piti ollakin. 🙂 Nyt kun ne teki sen jonkin S24 -uudistuksen, niin hetken aikaa joka paikassa näkyikin enää vaan se kasvokuva, minkä ei oikeasti pitänyt näkyä missään.. -
        Eilen sitten päätin kokeilla vaihtaa kuvan tuohon tyttäreni tuomaan auringonkukkaan ja se näytti onnistuvan 👍
        Nyt ollaan hengittämättä hiljaa, että se myös pysyy 😅

        Kokeilen jossain vaiheessa vaihtaa profiilikuvan. Mulla oli profiilisivulla vanhat tekstit, jotka olin jo poistanu jo varmaan joskus kesällä ja laittanut tekstien tilalle kappaleita, kun nyt tehtiin se jokin S24-uudistus. En tiedä millä ilveellä ylläpito sai ongittua ne mun deletoimat vanhat tekstit takaisin =D Oon nyt kuitenkin vaihtanut kappaleita takaisin vanhan tekstin tilalle.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kokeilen jossain vaiheessa vaihtaa profiilikuvan. Mulla oli profiilisivulla vanhat tekstit, jotka olin jo poistanu jo varmaan joskus kesällä ja laittanut tekstien tilalle kappaleita, kun nyt tehtiin se jokin S24-uudistus. En tiedä millä ilveellä ylläpito sai ongittua ne mun deletoimat vanhat tekstit takaisin =D Oon nyt kuitenkin vaihtanut kappaleita takaisin vanhan tekstin tilalle.

        Olipa ärsyttävä muutos 😒
        Minulla ei ollut profiilissa enää mitään tekstejä, eikä niitä sinne ole ilmaantunutkaan 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Olipa ärsyttävä muutos 😒
        Minulla ei ollut profiilissa enää mitään tekstejä, eikä niitä sinne ole ilmaantunutkaan 👍

        Jep. Enne tätä S24-uudistusta kappaleiden linkit näky mulla sinisenä, mutta kun pistin kappaleita takas sen jälkeen, kun ne oli hävinny linkit ei näy enää sinisenä. Mutta tokkopa se haittaa.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Enne tätä S24-uudistusta kappaleiden linkit näky mulla sinisenä, mutta kun pistin kappaleita takas sen jälkeen, kun ne oli hävinny linkit ei näy enää sinisenä. Mutta tokkopa se haittaa.

        Se kopiointi toimii varmasti ihan yhtä hyvin 👍🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Se kopiointi toimii varmasti ihan yhtä hyvin 👍🙂

        Näin määkin arvelin.


    • Anonyymi

      Mulla sama eli 11/12. :))

      • Tosi hyvä tulos!


    • Anonyymi

      Yhdeksän oikein eikä jonkun marjan kasvutapa kuulu syysvisaan!!!

    • Anonyymi

      Nolla pistettä, yritys pysähtyi mainintaan "Katso mainos päästäksesi tekemään testin.".

      AV

      • Et siis päässy etenemään visaan asti?


    • Anonyymi

      Sain kaikki oikein, älyttömän helppo visa, suorasraan naurettavan helppo.

    • Anonyymi

      Ei toi mikään helppo visa ollut,
      Mä vastastin, et orava vaihtaa valkoiseen turkkiin, eiks se ole lumessa paras suojaväri.
      Eiks tammeen tule tammenomenoita, kuten omenapuuhun omenoita.
      No, eiks siili rakenna pesän puuhun, kuten linnut.
      No eiks lehtopöllöt syö pihlajanmarjoja.
      Minä ainakin olen nähnyt kurkia kerrostalon katolla suuren lauman.
      Kyllä minä olen pulkkosieniä syönyt, mutten muita mainittuja.
      No eiks männyn neulaset ole keltaiset syksyllä ja pudottaa neulaset.

    • Syksyvisan vastauksissa hutiloin parin vastauksen kohdalla. Muuten meni hyvin. ☺️

      "Syksyinen luonto kaikkine väreineen ja tuoksuineen on sinulle tuttu juttu!

      Vastasit oikein 10 kysymykseen"


      Thänks! 😃🍁🍂

      • Hieno tulos kaikesta huolimatta =)
        Ole hyvä vaan, teitä palstalaisia vartenhan nämä visat ovat=)


    • Anonyymi

      8 pistettä. Oravan turkki olisi kyllä pitänyt tietää, mutta...

      Kirjautumaton palstalutka Kirjautumaton

      • Hyvä tulos kuitenkin =)


    • Meni kivasti.

      Syksyinen luonto kaikkine väreineen ja tuoksuineen on sinulle tuttu juttu!

      Vastasit oikein 11 kysymykseen

      • Hienoa tulos kertakaikkiaan!


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hienoa tulos kertakaikkiaan!

        Huomenna tartteekin lähteä mettälle ihmettelemään, haistelemaan ja kattelemaan. Sienet saa jäädä muille tällä kertaa, on vielä männävuotisiakin.


      • randombypasser kirjoitti:

        Huomenna tartteekin lähteä mettälle ihmettelemään, haistelemaan ja kattelemaan. Sienet saa jäädä muille tällä kertaa, on vielä männävuotisiakin.

        Hyvä hyvä =) Jos metsään tahdot mennä, niin takuulla yllätyt.... Vai miten se vanha lastenlaulu oikein menikään =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hyvä hyvä =) Jos metsään tahdot mennä, niin takuulla yllätyt.... Vai miten se vanha lastenlaulu oikein menikään =D

        Taitaa yllätykset jäädä vähiin, vaikka mistäpä sitä ikinä tietää, jolkottelee vaikkapa hirviperhe vastaan 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Taitaa yllätykset jäädä vähiin, vaikka mistäpä sitä ikinä tietää, jolkottelee vaikkapa hirviperhe vastaan 😁

        Hirvet säikähtää, kun ne näkee sut. Taitaa yllätyksiä tulla enemmän eläimille =D =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hirvet säikähtää, kun ne näkee sut. Taitaa yllätyksiä tulla enemmän eläimille =D =D

        Meillä on hirvien kanssa diili. Jos kohdataan metsässä, niin se olen minä joka pakenee 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Meillä on hirvien kanssa diili. Jos kohdataan metsässä, niin se olen minä joka pakenee 😂

        Ahaa. Mutta mites sää voit paeta, kun suthan oli museoitu tai oliko laitettu lattioiden ja seinien eristeeksi?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ahaa. Mutta mites sää voit paeta, kun suthan oli museoitu tai oliko laitettu lattioiden ja seinien eristeeksi?

        Sun tarttee kattoa ne Muumio-sarjan elokuvat, niin sitten tiedät kaikki ne keinot 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Sun tarttee kattoa ne Muumio-sarjan elokuvat, niin sitten tiedät kaikki ne keinot 😂

        Tarkotatko niitä, joissa on Brendan Fraser ja Rachel Weiz ja jotka sijoittuu jonnekin 1920-30 -luvuille? Vai Tom Cruisen Muumio-elokuvia? Jos tarkotat ekoja, niin oon kattonu ne ja ne kai voi laskea mun lempielokuvien listalle.


      • randombypasser kirjoitti:

        Sun tarttee kattoa ne Muumio-sarjan elokuvat, niin sitten tiedät kaikki ne keinot 😂

        Jep. No, sittenhän hirvien pitäis säikähtää enemmän kuin sun.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tarkotatko niitä, joissa on Brendan Fraser ja Rachel Weiz ja jotka sijoittuu jonnekin 1920-30 -luvuille? Vai Tom Cruisen Muumio-elokuvia? Jos tarkotat ekoja, niin oon kattonu ne ja ne kai voi laskea mun lempielokuvien listalle.

        Just niitä tarkoitin 😁


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. No, sittenhän hirvien pitäis säikähtää enemmän kuin sun.

        Eihän hirvet säikähdä jotain mölisevää vessapaperikääröä. Eihän? 😯


      • randombypasser kirjoitti:

        Eihän hirvet säikähdä jotain mölisevää vessapaperikääröä. Eihän? 😯

        Riippuu siitä onko käärö puhdas vai likainen =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Riippuu siitä onko käärö puhdas vai likainen =D

        Aaaaa, hyvä huomio 🤣 Ja kieltämättä, eipä ole tullut mielenkään telkkujutuissa katoa, että kumpaa on mihinkin muumioon käytetty, onko se rullasta vedettyä vai kerran (ainakin) pyyhkäistyä 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Aaaaa, hyvä huomio 🤣 Ja kieltämättä, eipä ole tullut mielenkään telkkujutuissa katoa, että kumpaa on mihinkin muumioon käytetty, onko se rullasta vedettyä vai kerran (ainakin) pyyhkäistyä 😂

        Sulla vissiin on tota kakkosvaihtoehtoa =D


      • randombypasser kirjoitti:

        Aaaaa, hyvä huomio 🤣 Ja kieltämättä, eipä ole tullut mielenkään telkkujutuissa katoa, että kumpaa on mihinkin muumioon käytetty, onko se rullasta vedettyä vai kerran (ainakin) pyyhkäistyä 😂

        Tosin sen kakkosvaihtoehdon kanssa varmaan maastoutuu paremmin. Tosin jos on talvi, niin ihan puhdas valkoinen käärö toimii silloin paremmin. Muina vuodenaikoina tuo toinen kerran tai useamman käytetty.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sulla vissiin on tota kakkosvaihtoehtoa =D

        No ainakin sillä pysyy hirvet kaueampana. Ja tietty naiset 😂


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tosin sen kakkosvaihtoehdon kanssa varmaan maastoutuu paremmin. Tosin jos on talvi, niin ihan puhdas valkoinen käärö toimii silloin paremmin. Muina vuodenaikoina tuo toinen kerran tai useamman käytetty.

        Suomen lumi on jo niin teollisuuden paskaamaa isossa osassa maata, että vähän käytetty vessapaperi on paras naamiomateriaali 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        No ainakin sillä pysyy hirvet kaueampana. Ja tietty naiset 😂

        Joo, naiset ei voi sietää, jos on likainen ja haisee =D =D Mutta varo vaan, ettei hajut houkuta toisenlaisia naisia, nimittäin hirvinaaraita =D =D


      • randombypasser kirjoitti:

        Suomen lumi on jo niin teollisuuden paskaamaa isossa osassa maata, että vähän käytetty vessapaperi on paras naamiomateriaali 😁

        No joo, sellaisissa mustuneissa lumikasoissa. Laskettelurinteissä näkyisit vaan turhan hyvin ja joku saattais lakee päälle =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Joo, naiset ei voi sietää, jos on likainen ja haisee =D =D Mutta varo vaan, ettei hajut houkuta toisenlaisia naisia, nimittäin hirvinaaraita =D =D

        Taitais ennemmin houkuttaa jonkun karhumuorin paikalle...


      • Norppa83 kirjoitti:

        No joo, sellaisissa mustuneissa lumikasoissa. Laskettelurinteissä näkyisit vaan turhan hyvin ja joku saattais lakee päälle =D

        Pitää hommaa keltaista vessapaperia kääreeksi, kaikkihan tietää että keltaista lunta pitäis välttää 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Pitää hommaa keltaista vessapaperia kääreeksi, kaikkihan tietää että keltaista lunta pitäis välttää 😂

        Juu. Olisit sitten aurinkoinen näky =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Juu. Olisit sitten aurinkoinen näky =D

        Ja helikopterista katsottuna näyttäisi siltä, että jokin elukka on heittänyt kylpyammeellisen kusta hangelle 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Ja helikopterista katsottuna näyttäisi siltä, että jokin elukka on heittänyt kylpyammeellisen kusta hangelle 😂

        Nyt pompahti! =D =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Nyt pompahti! =D =D

        Uusi laji Suomen metsissä, hirvivalas! Paino 15 tonnia, max pituus 12 metriä, säkäkorkeus 3,5 metriä, kusee kuin paloauto ja paskoo... No ei puhuta siitä 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Uusi laji Suomen metsissä, hirvivalas! Paino 15 tonnia, max pituus 12 metriä, säkäkorkeus 3,5 metriä, kusee kuin paloauto ja paskoo... No ei puhuta siitä 😂

        Hirvivalas =D Hui mikä otus =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hirvivalas =D Hui mikä otus =D

        Juu, mistähän toikin sanahirviö taas putkahti näppäimistölle 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Juu, mistähän toikin sanahirviö taas putkahti näppäimistölle 😂

        Sulta sitten tulee kaikenlaisia juttuja. No, itseltänikin kyllä ja varsinkin, jos oon vähänkin väsynyt.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sulta sitten tulee kaikenlaisia juttuja. No, itseltänikin kyllä ja varsinkin, jos oon vähänkin väsynyt.

        Taikasana on just toi väsynyt. Päivä töissä oli henkisesti pitkä, niin sen on kyllä huomannut muussakin toiminnassa illan aikana, aika väsynyttä menoa täälläpäin 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Taikasana on just toi väsynyt. Päivä töissä oli henkisesti pitkä, niin sen on kyllä huomannut muussakin toiminnassa illan aikana, aika väsynyttä menoa täälläpäin 😂

        Jep. Väsyneen ihmisen tuskanhuutoa =D


      • randombypasser kirjoitti:

        Taikasana on just toi väsynyt. Päivä töissä oli henkisesti pitkä, niin sen on kyllä huomannut muussakin toiminnassa illan aikana, aika väsynyttä menoa täälläpäin 😂

        Ja väsynyttä höpinää, kun jutuissa ei ole enää niin paljon järkeä =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Väsyneen ihmisen tuskanhuutoa =D

        Kunhan ei ole väsyneen ihmisen tu-skan pa-rahdus sohvalla istuskellessa 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Kunhan ei ole väsyneen ihmisen tu-skan pa-rahdus sohvalla istuskellessa 😂

        Väsyneen ihmisen tuskan parahdus S24:n palstalle kirjoitellessa =D


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4750
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      277
      2884
    3. 134
      1747
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      210
      1458
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1176
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1144
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1119
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1087
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1071
    Aihe