Jos ylittää sallitun ajonopeuden ainakin uusissa autoissa lähes kaikissa on jo navigaattori josta tiedot ja nopeudet ja valo muuttuisi kirkkaan vilkkuvaksi jos ylitys on yli 10 km/h tunnissa
Miksei autoissa pala valo niin kojelaudassa kuin vaikka ulkopuolellakin
11
221
Vastaukset
- Anonyymi
no miksi pitäisi kyseinen valo olla?
- Anonyymi
Kyltti asennevamma, joka syttyy varoittamaan muita, kun asennevammaista toimintaa tapahtuu. Tämä olisi kenties parempi ratkaisu?
- Anonyymi
Kukaan ei kehtaisi ajaa vilkkuvalo autolla eli nopeusrajoituksia noudetaisiin
- Anonyymi
No sehän olisi ihan nysvärin unelma. Kyl kai johonkin navigaattoriin saakin sellaisen hälyttimen, ehkä puhelinappiinkin. Niin no joo, ei se kai oikein ulospäin ehkä näy, mutta pääasiahan on että saa itse nautiskella.
- Anonyymi
Taitaa kaikissa navigaattoreissa ja puhelimien navigaatiosovelluksissakin olla kyseinen toiminto. Ei kylläkään mikään kirkkaana vilkkuva valo, mutta esimerkiksi näytölle tulee punainen merkki tai nopeuden näytön tausta vaihtuu punaiseksi ylinopeudella.
- Anonyymi
Uusissa autoissa on monesti mahdollisuus valikoita valita tuollainen ”vilkku” tai valita nopeus liikennemerkin mukaan.
- Anonyymi
Onhan uusissa autoissa ollut jo vuosia ylinopeuden varoitus, äänellä ja merkkinä kojelaudassa. Se ei käytä navigaattoria, vaan liikennemerkkjä kulevaa kameraa. Onneksi sen voi itse asettaa sille liipaisukynnykselle, kuin haluaa. Muuten se olisi aina äänessä tullessa alemman nopeusrajoituksen merkin ohi suuremmalla nopeudella.
- Anonyymi
Niin tosiaan autoja on tehty vielä tälläkin vuosituhannella, ja niissä on jo tuollaisia hienouksia ihan valmiina.
- Anonyymi
Äänen pitäisi olla niin kova ettei sitä jaksaisi kuunnella eikä saisi kytkettyä pois ja tosiaan katolle lamppu kaikki näkisi kuka ajaa ylinopeutta Poliisitkin näkisi ilman tutkaa
- Anonyymi
Kummia toivomuksia!
- Anonyymi
Ylinopeuden varoitus on uusissa automalleissa (ei tarkoita kaikkia uusia autoja) pakollinen. Toteutustavat vaihtelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712973
- 462574
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322235- 792138
- 951956
- 321712
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil201222