Sillä sipuli

Anonyymi-ap

Luin toiselta palstalta jutun, jossa oli moinen otsikko. Nooh, siitä sainkin idean kysyä teiltäkin, kohtalotoverini.

Käytättekö paljon sipulia? Minä laitan käytännössä kaikkeen, paitsi puuroon ja kahviin. Punasipulista pidän eniten, koska se on niin helppo pilkkoa.

Valkosipuli nyt on niin selkeä juttu, ettei sitä tarvitse edes erikseen mainita.

>simiti<

16

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Arvasin että tartut siihen sipuliin. Koitahan nyt nauttia vielä olan takaa kun on mahdollisuus :D

• Anonyymi

Kyllä käytän ja se pitää aina kuulostaa, jos lihapulliin, makaronilaatikkoon tms. ruokiin. Sipulikeittoa en ole koskaan itse kokeillut, mutta sitäkin syödään jossain päin maailmaa. Kevätsipulit on äärettömän hyviä grilli-nyyteissä. Punasipulipikkelsi käy burgereihin. Tacoihin taas raakaa sipulia. Kaalikeittoon sipulia. Sipuli keitettynä perunamuussin sekaan tekee siitä vielä paremman. Sipuli on pippurin ja suolan rinnalla yksi suomalaisimmasta keittiömausteista, vaikka suostuin uskomaan asian vasta reilusti yli kolmekymppisenä anopiltani. Kiitos siitä :)

• Juu, sipuli on ainesten aatelia eri muodoissaan. Perussipulia tulee yleensä tuupattua omiin ruokiin huomattavan reilusti, valkosipulin kanssa pitää olla himpun tarkempana.

• Anonyymi

Oletpas jalo, ei hyvin mene

• Ennen käytin melko paljon valkosipulia, nykyään enemmän valkosipulijauhetta. Muita sipulilajeja en kauheasti käytä. No, joskus ruuanlaitossa, mutta salaatissa yleensä en.

• Anonyymi

Mahtaako aloittaja olla bodom järven murhaaja eikö murhaaja hokenut tuota sillä sipuli

• Anonyymi

Välis sopii kyllä sata kertaa paremmin Bodomin murhamieheksi kuin aloittaja.

Kirjautumaton palstalutka Kirjautumaton

• Käytättekö paljon sipulia?

Kohduudella, kyllä. - Punasipulia, keltasipulia, valkosipulia, salottisipulia, purjoa sekä ruohosipulia nyt ainakin.

• Tykkään sipulista ja valkosipulista ja joskus ennen tuli syötyä enemmänkin kuin nykyään vaikka suht reilusti syön vieläkin. Suurin syy vähentämiseen on paha refluksi ja muut vatsavaivat kuten närästys mitä sipuli joskus aiheuttaa turhankin herkästi.🙂.

• Anonyymi

Makkaraperunoista ei tule reflux-vaivoja 👍🏼

• Anonyymi kirjoitti:

Makkaraperunoista ei tule reflux-vaivoja 👍🏼

Vaikee sanoo🤷‍♂️.

• Anonyymi

Ostin ökysipulia. Meetwursti 500g:n pakkaus 7,98€/Kg. Paahdettu sipuli 200g:pussi 9,75€/Kg.

• Ennen käytin sipuleita päivittäin ruokaan ja raakanakin mm. leivän päällä. Nykyään ei vatsani kestä, niin on jäänyt sipulit satunnaiseen herkutteluun ja kipristelyyn sen jälkeen. Kasvatin kyllä sipulia (keltasipulia) kesällä ja omat sipulit onkin mehukkaita, nam. Niin on muutkin oman maan antimet, kun tuoreena saat ne ravinnoksi.

• Anonyymi

Mul oli aiemmin turkoosi- violetti- ja mustaa sipulia.
        Nyt punasipulia vain.

• Anonyymi

En käytä. Lähinnä valkosipulia vain.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      162
      7226
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4158
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      49
      3611
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      147
      3200
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2946
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      48
      2444
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2336
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      273
      2039
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      1995
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1896
    Aihe