Varsinkin nuorempana halusin olla kuin muut ikätoverit ja uskoa Jumalaan, mutta se ei vain onnistunut. Minua jopa pelotti se, että usko ja hihhulointi ei tarttunut minuun millään tavalla vaan se tuntui typerältä ja myötähäpeää aiheuttavalta.
Raamatun mukaan Faarao olisi halunnut päästää israelilaiset lähtemään orjuudesta, mutta Herra paadutti Faaraon niin, ettei tämä voinutkaan päästää israelilaisia ja näin Herra pääsi tekemään taikatemppujaan eli kymmenen vitsausta.
Tässä ote Exoduksesta, jossa Herra kertoo paaduttavansa Faaraon.
21 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kun tulet takaisin Egyptiin, niin katso, että teet faraon edessä kaikki ne ihmeet, jotka minä olen pannut sinun käteesi. Mutta minä paadutan hänen sydämensä, niin että hän ei päästä kansaa.
Tässä Paavali oppineena tuntee hyvin tämän kohdan ja toteaa, ettei pelastus ole ihmisen teoista kiinni eikä ihmisellä itse asiassa ole edes vapaata tahtoa.
17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
Kysynkin, että kun olen näin paatunut ja 100% positiivinen ateisti niin onko Herra minut paaduttanut vai olenko paatunut itse? Päätellen siitä, etten usko, vaikka haluaisinkin niin Herra on minut paaduttanut enkä ole vapaaehtoisesti tai ainakaan aktiivisesti paaduttanut itseäni. Mites muilla? Itse paatuneita vai onko Herralla näppinsä pelissä sinussakin?
Olenko paatunut itse vai onko Jumala paaduttanut minut?
37
632
Vastaukset
- Anonyymi
Tuohon kykenee vastaamaan vain paatunut ristinuskovainen,eli vastaus on kyllä tai sitten draamattua tutkisteltuani sitten ei!
- Anonyymi
Kun olin pieni lapsi, niin aloin varastaa rahaa vanhemmiltani yhdessä muiden sisarusteni kanssa. Alussa omatunto soimasi, mutta vähitellen sen ääni lakkasi kuulumasta. Olin paaduttanut itseni. Tässä tilassa Jumala kutsui minua ja sain herätä synteihin ja rikoksiin kuolleesta tilastani uuteen elämään Kristuksessa Jeesuksessa. En ole katunut.
Uskovaiset kaverini alkoivat polttaa tupakkia 6. luokalla ja varastella kaupoista. Heillä ei omatunto soimannut edes alussa. Nyt he ovat vakaita Jumalanvaltakunnan tukipylväitä, vanhoillislestadiolaisia puhujaveljiä, jotka pitävät Jumalanvaltakunnan julkisivun puhtaana.
- Anonyymi
Ihan mielenkiinnosta, mitä ikäluokkaa edustat? Itse olen 60 vuotias, ja teistit ovat aina olleet ystäväpiirissäni ainoastaan pienessä vähemmistössä.
Syntynyt 1970 -luvun alussa Pohjois-Pohjanmaalla ja lapsuus alueella, jossa vanhoillislestadiolaisia on Suomen eniten.
- Anonyymi
Humanist_atheist kirjoitti:
Syntynyt 1970 -luvun alussa Pohjois-Pohjanmaalla ja lapsuus alueella, jossa vanhoillislestadiolaisia on Suomen eniten.
Ok, en tiennyt että meno on siellä noin hurjaa.
- Anonyymi
Olen kotoisin Oulunsalosta. Keski ikä 35 vee.
- Anonyymi
Oulunsalossa on lentokenttä ja lestadiolaisia paljon. Oulun edustalla länteen.
Onko se Turun saaristossa? Vai joku yhteys Ouluun? Muistaakseni Oulussa on lestadiolaisia.
- Anonyymi
Humanist_atheist kirjoitti:
Onko se Turun saaristossa? Vai joku yhteys Ouluun? Muistaakseni Oulussa on lestadiolaisia.
Turun saaristossa. Matti ja Teppo omistaa Oulunsalon saaren. Satamassa on Nauticat 43 moottoripurhjehtija josta tunnistaa.
- Anonyymi
Uskotkos sinä Jumalaan,
joka voi paaduttaa sinut? Et varmaan ole vielä paatunut, koska et esittäisi itsellesi kysymystä oletko paatunut vai etkö ole.
Jos olisit paatunut, niin Jumalan olemassaololla tai olemassaolemattomuudella ei olisi sinulle enää mitään merkitystä.- Anonyymi
Ihminen alkaa paatua hiljalleen heti, kun hän kääntää tietoisesti selkänsä Jumalan hyville neuvoille. Rikolliset tunnistavat tämän totuuden, että rikoksensa raaistuvat kokoajan.
Näin on.
Jumala kutsuu pelastukseen ja läsnäoloonsa (Pelastukseen uskon kautta Jeesukseen Kristukseen) jo lapsena ja nuorena. Jos ihminen hylkää Jumalan kutsun ja jatkaa omaa syntielämäänsä, niin hän samalla paatuu.
Kun / Jos seuraava Jumalan kutsu tulee, niin voi olla vaikeampaa tehdä päätös antaa elämänsä Jeesukselle Kristukselle.
Saarnaaja:
12:1 Ja muista Luojaasi nuoruudessasi, ennenkuin pahat päivät tulevat ja joutuvat ne vuodet, joista olet sanova:
12:2 "Nämä eivät minua miellytä"; ennenkuin pimenee aurinko, päivänvalo, kuu ja tähdet, ja pilvet palajavat sateen jälkeenkin
Johanneksen evankeliumi,
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.Mutta Raamatun mukaan Jumala paaduttaa kenet tahtoo, niin kuin nimimerkki Humanist_atheist totesi aloituksessa..
Onko Raamattu väärässä väittäessään että Jumala paaduttaa kenet tahtoo? Ainakin väite tuntuu olevan kiusallinen monelle uskovalle.siare kirjoitti:
Mutta Raamatun mukaan Jumala paaduttaa kenet tahtoo, niin kuin nimimerkki Humanist_atheist totesi aloituksessa..
Onko Raamattu väärässä väittäessään että Jumala paaduttaa kenet tahtoo? Ainakin väite tuntuu olevan kiusallinen monelle uskovalle."Ainakin väite tuntuu olevan kiusallinen monelle uskovalle."
ooo
Huomaa Joh. 3:16
.....*ettei YKSIKÄÄN, joka häneen uskoo, hukkuisi*
( joutuisi kadotukseen)
Joka ei usko Jumalan Poikaan, Jeesukseen Kristukseen, niin Jumalan sallima paatumus kohtaa häntä. Kukaan ei joudu tahtomattaan (ei viedä väkisin) Taivaaseen.
Huomaa myös Hesekiel 18:23, 33:11 ja
1. Tim. 2:3-5:
1. Timoteuskirje 2:3-5
2:3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Hesekiel:
18:23 Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?
33:11 Sano heille: Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja elää. Kääntykää, kääntykää pois pahoilta teiltänne; ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo!
-------
*Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.*
( Johannes 3:16)”Rikolliset tunnistavat tämän totuuden, että rikoksensa raaistuvat kokoajan.”
Taidat puhua ihan omia luulojasi. Tämän tutkimuksen mukaan usko Jumalaan raaistaa rikollisia.
”Research has found that many hardcore criminals anticipate an early death, making them less prone to delay gratification, more likely to discount the future costs of crime, and thus more likely to offend.”
https://www.thegospelcoalition.org/article/how-criminals-use-religion-to-justify-their-crimes/?ampUrho.Uskovainen kirjoitti:
"Ainakin väite tuntuu olevan kiusallinen monelle uskovalle."
ooo
Huomaa Joh. 3:16
.....*ettei YKSIKÄÄN, joka häneen uskoo, hukkuisi*
( joutuisi kadotukseen)
Joka ei usko Jumalan Poikaan, Jeesukseen Kristukseen, niin Jumalan sallima paatumus kohtaa häntä. Kukaan ei joudu tahtomattaan (ei viedä väkisin) Taivaaseen.
Huomaa myös Hesekiel 18:23, 33:11 ja
1. Tim. 2:3-5:
1. Timoteuskirje 2:3-5
2:3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Hesekiel:
18:23 Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?
33:11 Sano heille: Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja elää. Kääntykää, kääntykää pois pahoilta teiltänne; ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo!
-------
*Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.*
( Johannes 3:16)"*ettei YKSIKÄÄN, joka häneen uskoo, hukkuisi*"
Mutta jos Jumala on paaduttanut jonkun niin ettei tämä usko, niin tuohon jakeeseen vetoaminen on turhaa.
"Joka ei usko Jumalan Poikaan, Jeesukseen Kristukseen, niin Jumalan sallima paatumus kohtaa häntä. Kukaan ei joudu tahtomattaan (ei viedä väkisin) Taivaaseen."
Eli ilmeisesti sinullekin on erittäin kiusallista todeta, että Raamatun mukaan Jumala paaduttaa kenet tahtoo, kun kerran joudut keksimään omiasi että kyseessä onkin jokin Jumalan sallima paatumus.
Onko Raamattu väärässä väittäessään että Jumala paaduttaa kenet tahtoo?- Anonyymi
siare kirjoitti:
Mutta Raamatun mukaan Jumala paaduttaa kenet tahtoo, niin kuin nimimerkki Humanist_atheist totesi aloituksessa..
Onko Raamattu väärässä väittäessään että Jumala paaduttaa kenet tahtoo? Ainakin väite tuntuu olevan kiusallinen monelle uskovalle.Aloite paatumiselle tulee ihmiseltä. Jumala ei ryvetä ketään väkisin valtakuntaansa. Jumalan valtakuntaan pääsee vain vapaasta tahdostaan. Vain lopullisen horjumattoman kuuliaisuuden valinnut ja evankeliumin ehdot hyväksynyt kelpuutetaan Jumalan lopulliseen perheeseen.
Anonyymi kirjoitti:
Aloite paatumiselle tulee ihmiseltä. Jumala ei ryvetä ketään väkisin valtakuntaansa. Jumalan valtakuntaan pääsee vain vapaasta tahdostaan. Vain lopullisen horjumattoman kuuliaisuuden valinnut ja evankeliumin ehdot hyväksynyt kelpuutetaan Jumalan lopulliseen perheeseen.
”Jumalan valtakuntaan pääsee vain vapaasta tahdostaan.”
Höpsistä, Jumala alkoi vihata Eesauta jo äitinsä kohdussa, ennen kuin hän oli tehnyt mitään hyvää tai pahaa. Epäilen samaa itseni kohdalla. En ole koskaan tehnyt syntiä ja silti Jumala vihaa minua ja on paaduttanut minut niin, etten usko hänen olevan edes olemassa.
11ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin — että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden —
12sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa",
13niinkuin kirjoitettu on: "Jaakobia minä rakastin,
mutta Eesauta minä vihasin".- Anonyymi
Minä olen kääntänyt jo aikoja selkäni olemattomalle jumalalle, enkä ole yhtään paatunut. En vain ymmärrä uskovaisia. Olen lukenut raamatun kerran , ihan ajatuksella, mutta kirja ei avautunut minulle. minkälaisen johtopäätöksen tästä kaikesta tein? Jumala on vain omien aivojen tuote, ei mitään muuta.
Anonyymi kirjoitti:
Aloite paatumiselle tulee ihmiseltä. Jumala ei ryvetä ketään väkisin valtakuntaansa. Jumalan valtakuntaan pääsee vain vapaasta tahdostaan. Vain lopullisen horjumattoman kuuliaisuuden valinnut ja evankeliumin ehdot hyväksynyt kelpuutetaan Jumalan lopulliseen perheeseen.
"Vain lopullisen horjumattoman kuuliaisuuden valinnut ja evankeliumin ehdot hyväksynyt kelpuutetaan Jumalan lopulliseen perheeseen."
Ja jotta näin voisi tehdä, pitää uskoa evankeliumiin. Usko taas ei ole valinta.
Unohdit vastata kysymykseen:
Onko Raamattu väärässä väittäessään että Jumala paaduttaa kenet tahtoo?- Anonyymi
siare kirjoitti:
"Vain lopullisen horjumattoman kuuliaisuuden valinnut ja evankeliumin ehdot hyväksynyt kelpuutetaan Jumalan lopulliseen perheeseen."
Ja jotta näin voisi tehdä, pitää uskoa evankeliumiin. Usko taas ei ole valinta.
Unohdit vastata kysymykseen:
Onko Raamattu väärässä väittäessään että Jumala paaduttaa kenet tahtoo?Jumalan tahto paaduttaa kenet tahtoo, kuuluu samalla tavalla Jumalan kaikkivaltiuden laajaan toleranssiin, kuin Hänen armonsa Jeesuksen sovitustyökin. Joten paatuneellakin on varma tie pois paatumuksestaan Jeesuksen kautta, jos paatunut sen haluaa. Satoja tuhansia on pelastunut Jeesuksen kautta. Älkää aliarvioiko Jumalan hyvyyttä ja viisautta, sillä Hän rakastaa luomiaan, myös kadotuksen lapsiaan, joille myös on valmistettu tie Jumalan ikuiseen kotiin.
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan tahto paaduttaa kenet tahtoo, kuuluu samalla tavalla Jumalan kaikkivaltiuden laajaan toleranssiin, kuin Hänen armonsa Jeesuksen sovitustyökin. Joten paatuneellakin on varma tie pois paatumuksestaan Jeesuksen kautta, jos paatunut sen haluaa. Satoja tuhansia on pelastunut Jeesuksen kautta. Älkää aliarvioiko Jumalan hyvyyttä ja viisautta, sillä Hän rakastaa luomiaan, myös kadotuksen lapsiaan, joille myös on valmistettu tie Jumalan ikuiseen kotiin.
"Joten paatuneellakin on varma tie pois paatumuksestaan Jeesuksen kautta, jos paatunut sen haluaa."
Ja jotta voisi haluta, pitäisi ensin uskoa. Mutta jos on joutunut Jumalan paaduttamaksi, niin sehän ei onnistu. "Rakastava" Jumala on antamatta joillekin uskoa ja sitten rankaisee näitä siitä ettei itse halunnut antaa heille uskoa.
Kaikki synnit annetaan ihmisille anteeksi, mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi.
Tässä on kyse anteeksiantamattomasta synnistä. Sellaisen tehnyt tuskin murehtii paatumustaan.
Jeesus sanoo:
***Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."***
Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki".
(Markuksen evankeliumi 3:28-30)- Anonyymi
Vuman atheista on kirottu
- Anonyymi
Rukoilin nuorena Jumalalta apua sairauteeni. Hän ei ikinä auttanut. Siitä päättelin, ettei niin pahaa ja ilkeää kamalajumalaa voi oikeasti olla. Sairauteni invalidisoi minua edelleen. Ja Jumala on yhtä kadoksissa kuin ennenkin. Kyllä. Ns. Jumala on paaduttanut minut.
- Anonyymi
Minäkin invalisoiduin 15 v. sitten. Jeesus
talutti minut pahimman ajan yli, uskomattoman siunauksellisesti. Aina kun saatana hyökkäsi mieleeni, kutsuin Jeesusta ja Hän auttoi, kääntäen pahan hyväksi. Olen edelleen 60%:n invalidi, mutta kiitän siitäkin riemuiten Jeesusta, sillä Hän antoi minulle Pyhän Hengen vaikuttaman armolahjan, jolla voin edistää Jumalan tahtoja. Hän antoi saatanan pysäyttää minut ajoissa,koska olin luisumassa pahuuteen. Näin Hän käänsi saatanan teot taas hyväksi. Kehoni on rampa, mutta olen pelastettu Jumalan ikuiseksi lapseksi. - Anonyymi
Olen 78 vuotias. Synnyin Tampereella ateistiseen perheeseen vuonna 1945.. Olen edelleen ateisti vaikka ateistit täällä vaikuttavat todella tyhmiltä. Olen elänyt hyvän elämän täysin terveenä.
Varma Tieto
Toisenpolven ateisti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen 78 vuotias. Synnyin Tampereella ateistiseen perheeseen vuonna 1945.. Olen edelleen ateisti vaikka ateistit täällä vaikuttavat todella tyhmiltä. Olen elänyt hyvän elämän täysin terveenä.
Varma Tieto
Toisenpolven ateistiLuulet vaan olevasi terve. Varma Pipipää sinä olet. Senhän nyt huomaa jokainen. Vettä molemmissa polvissa ja vielä päässäsikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin invalisoiduin 15 v. sitten. Jeesus
talutti minut pahimman ajan yli, uskomattoman siunauksellisesti. Aina kun saatana hyökkäsi mieleeni, kutsuin Jeesusta ja Hän auttoi, kääntäen pahan hyväksi. Olen edelleen 60%:n invalidi, mutta kiitän siitäkin riemuiten Jeesusta, sillä Hän antoi minulle Pyhän Hengen vaikuttaman armolahjan, jolla voin edistää Jumalan tahtoja. Hän antoi saatanan pysäyttää minut ajoissa,koska olin luisumassa pahuuteen. Näin Hän käänsi saatanan teot taas hyväksi. Kehoni on rampa, mutta olen pelastettu Jumalan ikuiseksi lapseksi.Päästäsi olet sataprosenttinen invalidi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varma Tieto
Toisenpolven ateisti[Olen elänyt hyvän elämän täysin terveenä.
Varma Tieto
Toisenpolven ateisti]
Tästä aiheesta joku voisi tehdä mielenkiintoisen gradun.
3.10.23 joku on tehnyt aloituksen aiheesta:
"
Turhin Gradu ikinä?
Ei ihan heti uskoisi, että tämän palstan jauhannasta on tehty gradu-tutkielma.
" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päästäsi olet sataprosenttinen invalidi.
Minulla on terveen paperit. Dementia tutkimus meni täydellisesti läpi. Miten itselläsi? Diaknoosisi ainakin heittää pahoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulet vaan olevasi terve. Varma Pipipää sinä olet. Senhän nyt huomaa jokainen. Vettä molemmissa polvissa ja vielä päässäsikin.
Uhmakas poju voisi joskus kertoa omasta hihhuli perheessä kasvamisestä
- Anonyymi
Aika ajoin Jumala nostaa paatuneita omaan käyttöönsä tekemään kaikkein mahtavimpia tekoja.
Ihmisen sydämessä on synnynnäinen kyky tuntea yhteyttä Jumalaan. Mutta sana on yhtä raaka kuin tietokoneohjelman koodi. Yksikin pilkku väärässä paikassa ja ohjelma ei toimi odotetusti.
Tarkoitan että jos on kieltänyt Jeesuksen ihmisten edessä niin kuin Pietari joutuu eroon taivaan enkelien välittömästä suosiosta.
Pietari oli Pyhää Henkeä vuodattamaan kykenevä sekä myös maan päällä enkeli auttoi hänet pois vankilasta. Mutta Intian eeppoksissa hän on mielestäni Balarama ja joutuu aina kommelluksiin ja töppäilemään silloin kun inkarnaatio on saapunut. Muistaakseni Ramayanan lopussa hän hukuttautuu jokeen.
Ei Jeesus täysin totta puhunut että enkelit ei ollenkaan noteeraa. Pääsi Pietari vankilasta. Mutta toisaalta Intiassa, jossa Korkein on Jumala hänellä ei välttämättä tule koskaan olemaan suurin onni missään toimissaan.
Jos on sanaa Jumalalta niin se on elämäksi kun sitä noudattaa. Jos tekee sanan suhteen virheen niin siitä kyllä jotenkin rangaistaan. Karman lain pohjalla on evankeliumi ja vaikka vain vahingossa sattuman oikusta aiheuttaa onnettomuuden senkin joutuu Karman lain mukaan sovittamaan.
On ehkä parempi olla ateisti ja paatunut kuin on olla uskossa ja tehdä virheitä sanan suhteen.
Jokaisesta virheestä joutuu tuomiolle jonakin päivänä. Mutta nää on vain mielipiteitäni sillä oon itse heikko ollut sanaa pitämään. Ja monia syntejä yhä on.
Kuinka sitten paatumus päättyy ja alkaa toimia Jumalan suurissa teoissa. Itselläni se oli auto-onnettomuus vasta joka sai turvaamaan Jumalaan. Opin että Suomessa ei kukaan ole profeetta omalla maallaan. Vasta kun kävin Israelissa 1996 niin sain ohjausta suoraa Herra zebaotilta vaikka Suomen lakeja ja tapoja hioen. Eli sovinnainen elämä suvun orjana ei tuota uskonnon suhteen mitään tulosta. Kukaan ei ole profeetta omalla maallaan.
Lukematon on se vihollisjoukko joka estää uskon elämää esim. Paastoa ja askeesia.
Oikein mistään et löydä ystävää. Jota kiinnostaa pelastuksesi vaan ainoastaan hyväksikäyttö.
Onnea matkaan kuitenkin jos vaihdat uskoon! Sinä ansaitset??????- Anonyymi
Minultakin pääsi pietari aamulla. Jessus sentään!!!
En usko että tällä palstalla olisin ketään niin paatunutta ettei vielä olisi Jumalan armonaikaa tehdä parannus ja uskoa Jeesukseen Kristukseen syntiensä anteeksiantajana.
Paatunut on täysin penseä kristinuskolle - tuskin on halukas keskustelemaan ateismistakaan.
Kirjanoppineet olivat suuressa vaarassa vaipua paatumukseen ja tehdä anteeksiantamattoman synnin. Kirjanoppineiden paatumukseen viittaa se kun he sanoivat että Jeesus ajaa ulos riivaajia riivaajien päämiehen voimalla.
Voi myös olla
- niinkuin eräs saarnaaja mainitsi - että fariseukset ja kirjanoppineet TIESIVÄT että Jeesus on Jumalan Poika. Mutta silloin Jeesus oli uhka heidän uskonnollisuudelleen.
Myös Pontius Pilatus tiesi että ylipapit olivat kateudesta antaneet Jeesuksen hänen käsiinsä.
Siis tässä on kysymyksessä:
USKO (KRISTINUSKO)
vs.
USKONNOLLISUUS
Religion kills - Jeesus saves !
Markuksen evankeliumi:
3:22 Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia".
3:23 Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan?
3:24 Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä.
3:25 Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä.
3:26 Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut.
3:27 Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaraansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää; vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.
3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
------------
Markuksen evankeliumi:
15:9 Pilatus vastasi heille sanoen: "Tahdotteko, että päästän teille juutalaisten kuninkaan?"
15:10 Sillä hän tiesi, että ylipapit kateudesta olivat antaneet hänet hänen käsiinsä.
15:11 Mutta ylipapit kiihoittivat kansaa anomaan, että hän ennemmin päästäisi heille Barabbaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175117
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2182696- 301880
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella351847Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731707Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon301678Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641237- 1571219
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81214Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti43994