Ihmisten seuraajat

Anonyymi-ap

Ihminen seuraa muita ihmisiä, myös uskonnoissa.
Kun joku kertoo jotain, on aina joukko, joka haluaa uskoa puhujia ja opettajia.
Jos levitetään kiertokirjeitä, niillekin on aina vastaanottajia. "Siellä parantui suuri joukko sairaita" jne.

Jopa täysin surreliastiset ja vainoharhaisilta kuulostavat näkymät saavat kannatusta.

Ihmiset luovat myös joukkopaineita muille ihmisille. He voivat käyttäytyä rumasti ja häikäilemättömästi joukossa tai myös vaieta, jos se ajaa uskonnon etua. Näkymättömän vastustajan eli eri mieltä olevan ihmisen puolelle ei voi asettua, vaikka väärin kohdeltaisiin, uskonnon nimissä on opittu vaikenemaan väärinkäytöksistä, myös rikoksia on lakaistu maton alle.

Lightning

23

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä en ole väärinkäytöksiin enkä rikoksiin törmännyt srk.pastori ei ota edes palkkaa työstään pastorina. Liikevaihto srk noin 4000€.
      Eihän siitä edes voi ottaa. Hänellä on ihan tavallinen päivätyö.
      Tai voisihan hän ottaa, kyllä hän niin paljon meidän eteen tekee että sallisin hänelle puolet.
      Huomenna hakee mut kokoukseen.
      Entisessä srk helluntaiseurakunta oli rahanahne narsisti.nuorisopastorina.
      Mutta hänkin lopetti,omaaloitteisesti.kun ei ollut enää nuori.en tiedä miksi.

• Ps.hän on perheen isä.eronnut ja tavallinen.uudestaan naimisissa.
        Sitten srk on näitä kuten sinä:vain yhdessä liitossa pysyneitä.70v keskimäärin ikä.
        Minulle srk koostuu tavallisista,suomalaisista..jotka ottavat joukkoonsa tällaisenkin elämässään epäonnistuneen tasavertaisesti.
        Minä täytän jouluna 50v.ikäerot ehkä vähän vaikuttaa, ja se miten on elänyt...
        Minä varmaan julkisyntinen juomiseni kanssa. Olen kyllä parannusta tehnyt.
        Se on terveydellekin hyvästä.
        En ymmärrä mistä kirjoitat.väärinkäytöksiä ja joukkosuggestiaa...sitä ei minun elämässä ole, vaikka voin sanoa että eräänlaiseen ääriyhteisöön kuulun.

• Ps.luin vähän kirjoituksestasi alkua ..Minä kuulun niihin jotka haluavat uskoa puhujia ja saarnaajia..muuten olisi aika pöllöä mennä kokoukseen. Mutta on mulla omat aivotkin.
      Mä olen pikkutytöstä asti ollut kiinnostunut uskonasioista. On hauska huomata samoja piirteitä vaikkapa niistä puhujista.
      Varsinkin kun ympäristöni,sinä mukaan lukien, ovat tietyllä tavalla uskonasioita vastaan.vähintäänkin katsovat vähän niinku ylhäältä alas.

• Anonyymi

Ajattelen niin, että olet löytänyt itsellesi yhteisön ja ihmiset siinä ja olet tyytyväinen johonkin mitä elämääsi olet etsinyt.

Minä en sinua siitä moiti, se on sinun paikkasi tässä hetkessä.

Minua ei usko saa olemaan yhdessä liitossa. Kun on vuosia toisen ihmisen kanssa niin että elää hänen kanssaan, hän on ystävä, vaikka joissain asioissa itse katsoisi maailmaa toisin ja vaikka välillä toisen kanssa olisi ollut hyvin syviä ristiriitoja..niin todellinen ystävähän ei hylkää, eikä jätä. Ystävyys ei siis laita toista muottiin. Toki on ollut elämässä tilanteita, että on ollut pakko laittaa ihmissuhteita poikki...esim silloin, kun minun mielestäni ulkopuolinen tulee syyttämään äitiydestä ja ihmisenä mollaa rumasti...niin siinä on sellainen raja, jokaiselle on oma rajansa, mitä ei voi ylittää.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Ajattelen niin, että olet löytänyt itsellesi yhteisön ja ihmiset siinä ja olet tyytyväinen johonkin mitä elämääsi olet etsinyt.

Minä en sinua siitä moiti, se on sinun paikkasi tässä hetkessä.

Minua ei usko saa olemaan yhdessä liitossa. Kun on vuosia toisen ihmisen kanssa niin että elää hänen kanssaan, hän on ystävä, vaikka joissain asioissa itse katsoisi maailmaa toisin ja vaikka välillä toisen kanssa olisi ollut hyvin syviä ristiriitoja..niin todellinen ystävähän ei hylkää, eikä jätä. Ystävyys ei siis laita toista muottiin. Toki on ollut elämässä tilanteita, että on ollut pakko laittaa ihmissuhteita poikki...esim silloin, kun minun mielestäni ulkopuolinen tulee syyttämään äitiydestä ja ihmisenä mollaa rumasti...niin siinä on sellainen raja, jokaiselle on oma rajansa, mitä ei voi ylittää.

Lightning

Niin.teemun kanssa oli juuri tuollaista:ystävyyttä ja rakkautta.
        Hän opetti minua kunnioittamaan itseäni..siitä on hyötyä nyt.
        Voi että..sain yhdeltä srk jäseneltä puolukkamehua yllätykseksi.olen aina ihaillut häntä mutta ei olla paljon juteltu. Ja nyt on mehua. Jes.
        Kokous alkaa 2 minuutin päästä. Musiikilla.

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Niin.teemun kanssa oli juuri tuollaista:ystävyyttä ja rakkautta.
        Hän opetti minua kunnioittamaan itseäni..siitä on hyötyä nyt.
        Voi että..sain yhdeltä srk jäseneltä puolukkamehua yllätykseksi.olen aina ihaillut häntä mutta ei olla paljon juteltu. Ja nyt on mehua. Jes.
        Kokous alkaa 2 minuutin päästä. Musiikilla.

Sinähän voit mennä häntä jututtamaan siellä seurakunnassa, puolukkamehun antajaa.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Sinähän voit mennä häntä jututtamaan siellä seurakunnassa, puolukkamehun antajaa.

Lightning

En kehtaa. Eikä mulla ole mtn. sanottavaa...loppulaulut.mutta vielä pitää kasata tuolit ja odottaa..kun olen pastorin kyydillä.mulla ei ole enää autoa.

• Anonyymi

En kehtaa. Eikä mulla ole mtn. sanottavaa...loppulaulut.mutta vielä pitää kasata tuolit ja odottaa..kun olen pastorin kyydillä.mulla ei ole enää autoa.

Voit vaikka käydä vielä liittymässä mehusta ja kysyä puolukkasadosta, paljonkobon poiminut jne....siitä se lähtee tai sitten ei.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voit vaikka käydä vielä liittymässä mehusta ja kysyä puolukkasadosta, paljonkobon poiminut jne....siitä se lähtee tai sitten ei.

Lightning

Kiittämässä mehusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Kotona. Olen aika ujo ja hiljainen livenä:-)ehkä tämä oli vastaus kun kerran rukoilin hänen ja mun välien puolesta?
        Meen seuraavaan hänen luona järjestettävään kokoukseen..
        Mutta on toisaalta kiva olla kotona taas.
        Mutta joo, tosiaan...ei suggestioita, tai väärinkäytöksiä tässä mun srk.
        Toisaalta helluntailaispiireistä tulee eniten uskonnon uhreja.

• Anonyymi

Kotona. Olen aika ujo ja hiljainen livenä:-)ehkä tämä oli vastaus kun kerran rukoilin hänen ja mun välien puolesta?

Voit kokeilla sellaista "kikkaa"...sanot jotain kaunista hänestä, huomioit jonkin asian...voi yrittää myös huomioida "vastalahjalla"...en tarkoita että täytyy olla valehteleva tai että kyse olisi lahjonnasta, mutta joskus voi yrittää rakentaa siltaa pienillä eleillä. Sitähän ihmiset tekevät tutustumiseen, sekin voi olla opittu tapa, jos ei ole luontaisesti kykyä luovia tässä maailmassa.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Voit kokeilla sellaista "kikkaa"...sanot jotain kaunista hänestä, huomioit jonkin asian...voi yrittää myös huomioida "vastalahjalla"...en tarkoita että täytyy olla valehteleva tai että kyse olisi lahjonnasta, mutta joskus voi yrittää rakentaa siltaa pienillä eleillä. Sitähän ihmiset tekevät tutustumiseen, sekin voi olla opittu tapa, jos ei ole luontaisesti kykyä luovia tässä maailmassa.

Lightning

Sä lataat mulle hirveet paineet:-)No kyllä kun tulee sopiva tilanne.

• Anonyymi

Sä lataat mulle hirveet paineet:-)No kyllä kun tulee sopiva tilanne.

Teen muuten vispipuuroa täällä puolukoista, eikä tullut idea siitä mehusta, eilen jo suunnittelin, että tänään teen sitä.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Teen muuten vispipuuroa täällä puolukoista, eikä tullut idea siitä mehusta, eilen jo suunnittelin, että tänään teen sitä.

Lightning

Joo mäkin tein viime viikolla. Pakastemarjoista. Tein isälleni myös.onko sulla mistä tullut puolukoita?

• Anonyymi

Joo mäkin tein viime viikolla. Pakastemarjoista. Tein isälleni myös.onko sulla mistä tullut puolukoita?

Ne tuli anopilta, en tiedä mistä oli itse niitä saanut.

Lightning

• Anonyymi

Uskonnoista tulee uhreja, onneksi hellentaissa ei sellaista juurikaan ole!

Siellä ollaan uskon kautta.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskonnoista tulee uhreja, onneksi hellentaissa ei sellaista juurikaan ole!

Siellä ollaan uskon kautta.

Joo.en mäkään oo törmännyt. Ja aika kauan oon ollut helluntailaisten kanssa tekemisissä. Kirjoitin tuon koska joku, tällä palstalla oli lukenut tutkimuksen asiasta.

• Anonyymi

Apua ja hymyäkin voi seurata ilman pakkoa. Kyllä voi.

• Anonyymi

Ihmisten seuraminen ei sinällään ole pahaa ja Sanan vastaista: Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana.
      Mutta uskovan vaelluksessa tulee aika, jolloin täytyy kasvaa mieheksi: kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.

• Anonyymi

Kyllä siitä voi olla paljon pahaa, esim koulukiusaaminenkin usein johtunee siitä, että lampaina seuraamme vierestä teloituksia ja sallimme muiden alistaa itseämme, vaikka tietäisimme ettei jokin ole oikein, ihmisissä on paljon sellaista pelkoa ettei uskalleta sanoa tai tehdä asioita ettei itse joutuisi huonoon valoon tai kiusanteon kohteeksi...sinänsä inhimillistä ja tavallaan ihminen on oppinut pelaamaan viisaasti...mutta uskonnoissa se voidaan katsoa joksikin moraaliseksi syväksi virheeksi, koska eihän siinä pitänyt kaiken olla persiillään.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä siitä voi olla paljon pahaa, esim koulukiusaaminenkin usein johtunee siitä, että lampaina seuraamme vierestä teloituksia ja sallimme muiden alistaa itseämme, vaikka tietäisimme ettei jokin ole oikein, ihmisissä on paljon sellaista pelkoa ettei uskalleta sanoa tai tehdä asioita ettei itse joutuisi huonoon valoon tai kiusanteon kohteeksi...sinänsä inhimillistä ja tavallaan ihminen on oppinut pelaamaan viisaasti...mutta uskonnoissa se voidaan katsoa joksikin moraaliseksi syväksi virheeksi, koska eihän siinä pitänyt kaiken olla persiillään.

Lightning

Teloittavako Jeesuksen seuraajat ihmisiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teloittavako Jeesuksen seuraajat ihmisiä?

Se oli kielikuva, mutta on ne sitäkin tehneet ajansaatossa, lue historiaa, ristiretket, noitasurmat jne jne.

Lightning

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9404
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2940
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      40
      2726
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2581
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1985
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1882
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1836
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      51
      1382
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      110
      1244
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1231
    Aihe