Mun vanhemmat eroaa mun takia.

Anonyymi-ap

Mo. Musta tuntuu tosi pahalta ku mun vanhemmat sanoo et ne muuttaa erilleen mun takia, koska mä ja mun vanhempi pikkusisko riidellään paljon ja koska mä oon sanonu suuttuessani asioita, mutta olen silti aina pyytänyt anteeksi. Mun vanhemmat sano mulle, että kerran Lilli (se vanhempi pikkusisko) on niin kauhee nii ei tarvii nähä sitä enää ikinä. Kauheeta. En ikinä tarkota mitä sanon. Mitä voisin tehä. Ei mul oo koulussakaan kavereita vaikka oon niille aina super ystävällinen enkä ikinä uskaltais sanoo niille mitään pahaa. En tiiä onko yksin jättäminen ja pahaa puhuminen kiusaamista. Mun paras kamu on mulle myös terapeutti ja se sano että mun kannattaa mennä myös oikeaan terapiaan mut en uskalla. Oon saanu kuulla, että oon liian ujo, liian outo ja liian epävarma ja että syön liian vähän. Mitä teen auttakaa!!!

-Yksinäinen surullinen

12

669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi muru, ei mikään ole sun syytä. Tsemppiä

    • Anonyymi

      Mene juttelemaan kouluterveydenhoitajalle ja puhu myös vanhempiesi kanssa.

    • Anonyymi

      Vanhempien tehtävä ei ole latistaa sinua. Ajattelet hienosti suhdettasi sisaruksiin. Sisaruksilla on aina joskus riitaa keskenään ja se on normaalia. Koti on turvallinen paikka näyttää tunteita. Erittäin hienoa on että pyydät anteeksi. Omienntunteidennhallintaa kannattaa opetella. Aina ei tarvitse kaikkea päästää ulos. Voihan olla, että turvallisessa kotioloissa purat kouluympäristön pahaa oloa.
      Mielestäni vanhempasi eivät nyt toimi oikein sinun suhteen.

    • Anonyymi

      Et ole syypää vanhempien eroon. Kukaan lapsi ei ole.

      • Anonyymi

        Tähän täytyy nyt sanoa sen verran, että kyllä lapsi voi rikkoa liiton.
        Itsellä tytär joka ollut hyvin ilkeä aina minua kohtaan.
        Halusi meidän eroa jo pienenä vaikka aina tehnyt kaikkeni hänen vuokseen.
        Myrkytti jopa lähiomaiseni minua vastaan ja välit katkesi esim. äitiini.
        Meillä 2 muuta lasta joiden kanssa ei mitään vastaavia ongelmia.
        Tytär nyt 16 ja hyvin vaihtelevasti asiat menee hänen kanssaan.
        Kauheeta sanoa näin, mutta odotan kuin kuuta nousevaa, että saadaan hänet ensimmäiseen kotiinsa 18v.
        Melkein tuhosi avioliittoni sekä yritti häätää minua omasta kodistani vuosia.
        Hävisi monen väännön jälkeen ja suhde isään jatkuun hänenkin silmien herättyä.
        Kyllä lapsi voi hajottaa perheen, älkää kyseenalaistako sitä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän täytyy nyt sanoa sen verran, että kyllä lapsi voi rikkoa liiton.
        Itsellä tytär joka ollut hyvin ilkeä aina minua kohtaan.
        Halusi meidän eroa jo pienenä vaikka aina tehnyt kaikkeni hänen vuokseen.
        Myrkytti jopa lähiomaiseni minua vastaan ja välit katkesi esim. äitiini.
        Meillä 2 muuta lasta joiden kanssa ei mitään vastaavia ongelmia.
        Tytär nyt 16 ja hyvin vaihtelevasti asiat menee hänen kanssaan.
        Kauheeta sanoa näin, mutta odotan kuin kuuta nousevaa, että saadaan hänet ensimmäiseen kotiinsa 18v.
        Melkein tuhosi avioliittoni sekä yritti häätää minua omasta kodistani vuosia.
        Hävisi monen väännön jälkeen ja suhde isään jatkuun hänenkin silmien herättyä.
        Kyllä lapsi voi hajottaa perheen, älkää kyseenalaistako sitä...

        Itse olen sitä mieltä, että vanhempi on aina vastuulliseksi ihminen perheessä. Jos vanhempi tekee virheitä, kostautuu se useimmiten pahan tekona. Joka voi tuntua kostona jostain. Pahantahtoisuus ihmisessä on enempi lapsuudessa koetuista virheistä johtuvaa, näin koen ku luin sun kommentin. Eli olet kaikkeen kokemaasi ainakin osasyyllinen tai täysin syyllinen, et syytön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen sitä mieltä, että vanhempi on aina vastuulliseksi ihminen perheessä. Jos vanhempi tekee virheitä, kostautuu se useimmiten pahan tekona. Joka voi tuntua kostona jostain. Pahantahtoisuus ihmisessä on enempi lapsuudessa koetuista virheistä johtuvaa, näin koen ku luin sun kommentin. Eli olet kaikkeen kokemaasi ainakin osasyyllinen tai täysin syyllinen, et syytön.

        Meneppäs lukemaan vähän juttuja näistä ongelmateineistä.
        Vedän itse vertaistukiryhmää näille vanhemmille jotka joutuu tähän "sä pilasit mun elämän" draamaan.
        Täysin tasapainoisia, hyviä perheitä niin kuin omani, silti lapsen kanssa todella suuria ongelmia aina ajoittain.
        Kyllä nää lapset osaa ihan itse tehdä elämänsä negatiiviseksi.
        Vanhemmat ovat vain hyvä sylkykuppi, kohde mihin kaikki elämänsä pettymykset siirtää.
        Sun kommentti oli asiaton ja tietämätön.


    • Anonyymi

      Moi, oletko käynyt juttelemassa terveydenhoitajan tai koulukuraattorin kanssa? Jos et, niin kipaise juttelemaan.
      Vanhempien avioero ei ole sinun vika. Vanhempien kuuluu kantaa vastuu omista ihmissuhteistaan. Nyt vaikuttaa siltä, että vanhempasi ovat keskittyneet niin paljon omiin tunteisiinsa, etteivät he ymmärrä kantaa vastuuta omista valinnoistaan. Tsemppiä! Olet arvokas.

    • Anonyymi

      Kaikki lapset riitelee joskus, se on elämää. Olet toiminut hienosti, kun olet pyytänyt anteeksi jälkeen päin. Ihan normaalia tuollainen riitely on. Et ole tehnyt mitään väärää. Ymmärrettävästi sinulla on paha mieli tuosta, että sinulle on sanottu noin.
      Kukaan vanhempi ei tosi asiassa eroa lapsen takia vaan taustalla on aina jokin aikuisessa oleva syy, mitä aikuinen ei pysty kohtaamaan.

      Jotkut aikuiset saattavat sanoa lapselle eroavansa hänen käytöksen takia. Se on vääränlainen keino aikuiselta yrittää saada riitely loppumaan. Tällainen aikuinen saattaa olla väsynyt jostain muusta syystä sanoessaan tuollaista tai kokea keinottomuutta tilanteessa ja saattaa sanoa noin. Se on aina väärin lasta kohtaan.

      Voisitko ottaa asian puheeksi vanhempiesi kanssa sanomalla että sinulla vaivaa, tuntuu pahalta, pelottavalta ja ahdistavalta että he ovat sanoneet eroavansa sinun takia? Jos et saa yöllä nukutuksi, jos asia vaivaa, tästäkin kannattaa puhua. Jos vanhemmat eivät pysty puhumaan asiallisesti vaan syyttävät edelleen, silloin kannattaa puhua koulussa opettajalle tai kouluterkalle, koulukuraattorille tai jollekin, keneen luotat.

      Vanhemmat eivät ole toimineet asiallisesti tuossa.
      Muista että syy ei ole sinun. Sellaista ihmistä ei löydy, joka ei joskus riitele. Monetkin lapset riitelee melko usein.
      Älä jää yksin asian kanssa, tärkeää on että puhut siitä jollekin. ❤️

      • Anonyymi

        Lisään vielä, että olet tosi fiksun oloinen, miten ajattelet asioista. Ujous on luonteenpiirre, joillakin se helpottaa jossain vaiheessa ikää, toisilla ei. Kyllä sä olet riittävä tuollaisena, mäkin olin tosi ujo lapsena ja nuorena, söin liian vähän (josta sain kuulla paljon, ihan asiallisesti kylläkin). Ei toista voi muuttaa yhtäkkiä rohkeaksi, kuten ei rohkeaakaan ujoksi.

        Vanhempien tehtävä on kasvattaa lapset ja toimia lasta kohtaan aikuismaisesti, eikä syyttää lasta eikä myöskään lannistaa.

        Aikuisetkin sanoo paljon asioita, mitä ei tarkoita. Useinkin. Minäkin teen niin. Ero on nyt siinä, että katuuko ja pyytääkö anteeksi sanomisiaan. Sinä olet toiminut niin. Älä kanna huonoa omaatuntoa, äläkä syyllistä itseäsi vaikka tuollaisen kuuleminen tuntuu varmasti tosi pahalta.
        Vanhempien pitäisi ymmärtää pyytää sulta anteeksi ja puhua asia läpi. Kaikki eivät siihen kykene, eikä se ole koskaan lapsesta johtuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, että olet tosi fiksun oloinen, miten ajattelet asioista. Ujous on luonteenpiirre, joillakin se helpottaa jossain vaiheessa ikää, toisilla ei. Kyllä sä olet riittävä tuollaisena, mäkin olin tosi ujo lapsena ja nuorena, söin liian vähän (josta sain kuulla paljon, ihan asiallisesti kylläkin). Ei toista voi muuttaa yhtäkkiä rohkeaksi, kuten ei rohkeaakaan ujoksi.

        Vanhempien tehtävä on kasvattaa lapset ja toimia lasta kohtaan aikuismaisesti, eikä syyttää lasta eikä myöskään lannistaa.

        Aikuisetkin sanoo paljon asioita, mitä ei tarkoita. Useinkin. Minäkin teen niin. Ero on nyt siinä, että katuuko ja pyytääkö anteeksi sanomisiaan. Sinä olet toiminut niin. Älä kanna huonoa omaatuntoa, äläkä syyllistä itseäsi vaikka tuollaisen kuuleminen tuntuu varmasti tosi pahalta.
        Vanhempien pitäisi ymmärtää pyytää sulta anteeksi ja puhua asia läpi. Kaikki eivät siihen kykene, eikä se ole koskaan lapsesta johtuvaa.

        En sano, että tämä kyseinen lapsi olisi aiheuttamassa perheensä eroa mutta näin yleisellä tasolla puhun, että älkää tehkö lapsesta aina sitä enkeliä.
        Kyllä lapsen haitallinen käytös vaikuttaa koko perheeseen, ja varsinkin parisuhteeseen mikäli kasvatus ei ole samansuuntaista.
        Juuri oli juttu lapsen pahoinvoinnista, varsinkin tyttöjen kohdalla.
        Ei kai ne kaikki lapset voi pahoin vain lapsuuden takia?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe