Kuviteltu nälkä

Anonyymi-ap

Miten te pidätte poissa sen tunteen kun nopeasti, vaikkapa jopa 1-2h päästä, ihan ok aterian jälkeen on taas nälkä, tai ei siis nälkää vaan kuvittelee nälissään olevansa?
Tiedän, vika on päässäni.
Olen yrittänyt huijata tätä "nälkää" juomalla paljon kalorittomia nesteitä, ei auta. Olen vetänyt marjoja napaani, ei auta.
Miten tässä pitää suositellut ateriavälit?
Ikävä kyllä en pääse päätäni uloskaan tuulettamaan kun olen saikulla.

18

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        "että mahalaukku on täynnä".


    • Anonyymi

      Se pitää syödä silloin vain hyvin pieniä annoksia kerrallaan jos on nälkä koko ajan.

      • Anonyymi

        Ei sitä voi silloin syödä yhtään ainoaa suurempaa annosta
        MUUTEN LIHOO


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä voi silloin syödä yhtään ainoaa suurempaa annosta
        MUUTEN LIHOO

        Täytekakkukahvit kolme kertaa päivässä. Ei muuta.


    • Pitää erottaa nälkä ja se että mahaan mahtuu vielä ruokaa. Pienet annoskoot jatkuvasti eikä pidä ahmia edes jouluna. Paljon kasviksia eikä pidä ostaa herkkuja kotiin jos niitä ei pysty säännöstelemään.

    • Anonyymi

      Se pitää vain kävellä huoneessa edestakaisin ja olla syömättä.Se herkkuhimo menee ohi noin puolessa tunnissa.
      Minullakin sattui niin että alkoi tehdä mieli pitsaa tai hampurilaista.VAIKKA MAHA OLI AIVAN TÄYNNÄ
      Se meni ohi tuolla konstilla,söin sitten vähän kevyttä ruokaa,mutta en onneksi mennyt syömään pitsaa.

      Toinen konsti on tehdä joku hyvä salatti ja syödä sitä..

      • Anonyymi

        > Se pitää vain kävellä huoneessa edestakaisin ja olla syömättä.Se herkkuhimo menee ohi noin puolessa tunnissa.

        Ei jumalavita! Voiko joku kirjoittaa näitä satuja aivan tosissaan, vai onko kyseessä pohjoisen Euroopan kovin tarinaniskijä.

        Apua pitää saada jonkin sortin lääkäriltä. Vika on joko hormonintuotannossa tai sokeri- ja herkkuaddiktiossa..... Siis kun nousee vatsa täynnä ruokapöydästä, ensimmäisenä asiana mielessä on taas ruoka.

        Jos tämä on totta, varaa nyt ihmeessä aika lääkärille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Se pitää vain kävellä huoneessa edestakaisin ja olla syömättä.Se herkkuhimo menee ohi noin puolessa tunnissa.

        Ei jumalavita! Voiko joku kirjoittaa näitä satuja aivan tosissaan, vai onko kyseessä pohjoisen Euroopan kovin tarinaniskijä.

        Apua pitää saada jonkin sortin lääkäriltä. Vika on joko hormonintuotannossa tai sokeri- ja herkkuaddiktiossa..... Siis kun nousee vatsa täynnä ruokapöydästä, ensimmäisenä asiana mielessä on taas ruoka.

        Jos tämä on totta, varaa nyt ihmeessä aika lääkärille!

        Tässä toinen "tarinaniskijä" teitä tuohduttamaan!
        Erotan ihan tarkkaan mieliteon ja sen harvinaisen vierailijan, Nälän!
        Mieliteko iskee kolmen tunnein välein. Olen yrittänyt syödä vähän.
        Kuvittelen meneväni lihavuusleikkaukseen ja minun on opittava
        syömään juomalasillisen verran korkeintaan kerralla.
        Se sujuu joskus, mutta kun kcal-määrä alittaa 1600kcal,
        niin seuraavana päivänä ahmin 2400kcal jopa!
        Ja jos ei saa vihanneksia ja raasteita, niin vatsa alkaa pömpöttämään
        kuin afrikkalaisella tyhjä riisikuppi kädessä.
        Runsas kaali+maissisalaatti pitää vatsan pienempänä,
        mutta vatsalaukku laajenee tietysti!
        Taas tuli syötyä mielitekoon näkin päällä sillirahkaa ja oli hyvää!
        Vettä juodaan sitäkin enemmän. En uskalla edes katsoa vaakaan.


    • Anonyymi

      Ei ole herkkuhimoa, en edes pidä makeasta, on vaan näläntunne. Ilmankos painoa alkoi pikkuhiljaa kertymään kun maha vaati lisää täytettä. Tuo venynyt mahalaukku voisi ehkä olla osasyyllinen, sillä olen pystynyt syömään isojakin annoksia ilman ongelmia. Luultavimmin vain kuvittelen näläntunteen. t. aloittaja.

    • Anonyymi

      Iso ongelmahan tuo tuntuu olevan maailmassa.

    • Anonyymi

      "Alhainen verensokeri johtuu tavallisesti edellisen aterian runsaista nopeista hiilihydraateista. Niistä imeytyvä sokeri nostaa terävästi veren insuliinia, jolloin reaktiona siihen verensokeri saattaa ylikorjautua liian alas."
      Eli siitä seuraa nälkä ja oravanpyörä on valmis.

    • Anonyymi

      Nykyisin korostetaan tunteiden vaikutusta syömiseen.
      Ruokaa pidetään rauhoittavana lääkkeenä, jolla painetaan tunteita alas.
      Bob Greene, joka treenasi Opran normaalipainoon korostaa, miten
      tärkeää on keksiä syy omiin tunneperäisiin ongelmiin ja traumoihin,
      sillä muuten tulee paisuttua laihdutuksen jälkeen entiselleen.
      On opittava pitämään itsestään kaiken kokoisena ja näköisenä.
      Sellaisia ohjeita moni muukin elämäntapa terapeutti korostaa.
      Minulla on lukuisia uukausien ja viikkojen kursseja, jotka
      kaikki harjoittavat elämän tasapainottamiseen,
      ei vain kcal-määrän rajoituksiin ja liikuntaan, riittävään lepoon,
      vaan myös ihmissuhteiden vapaa-ajan, työn merkitykseen painossa.
      Ota sitten huomioon myös kaikkien perheenjäsenten tarpeet!
      Siinä tasapainottelemaan kski-ikäisenä lasten kaitsijana!

      • Anonyymi

        Lihavuudella on useita syitä, ja osalla, ei välttämättä pienellä osalla, se on ahmimispohjainen. Itse en täytä ahmimishäiriön kriteereitä, mutta silti ahmin ruokaa ajoittain kauheasti, kun taas ylipainoinen kaverini syö hyvin säännöllisesti ja aina kohtuukokoisia annoksia, vieläpä joka päivä aina samat ruoat ja silti on ylipainoinen. Hän liikkuu hirveän vähän eikä ole halukas luopumaan mistään päivittäisistä vakioruokalajeistaan. Hänellä on diagnosoitu rasvamaksa.


    • Anonyymi

      Juot vettä, ja jotain tekemistä. Ja joskus syömättä niin pitkään että maha kurisee. Ihmiset eivät kaikessa yltäkylläisyydessä enää tiedä mitä nälkä on. Ihminen ei ole laiduntaja jonka tarkoitus märehtiä koko valveillaoloaikansa.

    • Anonyymi

      Vieroitat itsesi herkuista, eli rasvaisesta, suolaisesta makeasta. Käytät ruokaa lohtuna.

    • Anonyymi

      Liikaa rahaa käytettävissä jos voi tuhlata turhiin kaloreihin. Keksi vaikka joku kallis harrastus. Niin prioriteetit muuttuu.

    • Anonyymi

      En siis herkuttele, syön terveellistä ruokaa. Ei ole liikaa rahaa, joten syön ihan peruspöperöitä. Juon paljon vettä ja muita kalorittomia nesteitä. Olen saikulla, jalka poikki, mutta se on tuore ongelma.

      Esim. tänään söin kahdeksalta munakkaan, raejuustoa ja salaattia. Join vettä ja kaksi kuppia sokeritonta kahvia. Nyt voisin syödä ihan mitä vain. Nälkä. t. aloittaja

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe