3500kg vetomassan maasturit

Anonyymi-ap

Venetrailerin kiskontaan tarvitaan täyden 3500kg vetomassan auto. Yhdistelmän on oltava ajettavissa pikku-e:llä, joten kevytkuorkit on ulkona. Voimalinja diesel ja automaatti.
Omissa ajatuksissa vaihtoehtoja on jäljellä Mersun ML W164, Range tai Lantikan Discovery. Jeepin pudotin pois koeajon jälkeen. Ei vaan maantiellä miellyttänyt.

Möllien huono maine lienee pitkälti aiemman version peruja. 320 kurahaarassa on ongelmansa, enkä kaipaa 420 kulujakaan. Eli 280 versio olisi omissa ajatuksissa pätevin miettien ylläpitokuluja. Mutta sitten nämä Range ja Lantikka. Rangessa istuessa olo tuntuu kuninkaalliselta, mutta ylläpito pelottaa. Suomessa ei taida kovin montaa pätevää huoltopistettä olla. Discovery ehkä helpompi omatoimisesti pitää ajossa, mutta kolmikon aneemisin fiilikseltään. Auton on löydyttävä alle 6800,- budjetilla, eli käytännössä lähes 20 vuotta vanhoista ja 300tkm ajetuista yksilöistä.
Kenellä olisi omakohtaisia ajettuja kokemuksia tuollaisista autoista?

9

963

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tämä on kiinnostava aihe.
      Minulla on nykyisin Land Cruiser KZJ 95 ja Aku 2600, jotka hoitavat nykyisen veneeni tarpeet oikein hyvin.
      Olen kuitenkin etsinyt isompaa venettä, joten nykyinen yhdistelmä jää pieneksi.
      Tuon pikku Land Cruserin vetopaino on vain 2800 kg.

Minulla on kaikki kirjaimet kortissa, mutta en haluaisi mennä kuorma-auto puolelle, koska kaverit eivät saisi sillä ajaa.
      Yhdellä kaverilla on kyllä kuorma-auto kortti, mutta ei siihen tarvittavaa E :tä.

Saa nähdä mitä alaa tuntevat ehdottavat tänne täysien painojen puolelle?

• Anonyymi

Landcruiser V8 dieselit eivät täytä Euronormeja ja tästä syystä niitä ei myydä Euroopassa. Jostain voit löytää vanhemman käytettynä. Onnea.

• Anonyymi

Suburban. Kallita huoltoja, jos kohdalle sattuu, mutta ei varmaan mitkään tuon kaliiperin autot ole halpoja ylläpitää . Ford excursion varmempi, mutta ne taitaa olla kaikki kuorma-autoja.

• Anonyymi

Onko Land Cruisereissa täyden vetopainon veturia olemassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Land Cruisereissa täyden vetopainon veturia olemassa?

Ainakin vanhoissa malleissa oli, uusista en tiedä (vähän myynnissä).

• Anonyymi

Vw touareg 5.0 d V10, tylsä merkki, mutta vahva veturi ilmajousituksella.

• Anonyymi

Liian monen huoltokohteen työohje alkaa - irroita moottori autosta. Ei jatkoon. Toimiessaan taatusti hieno vetoauto, mutta omin voimin ylläpidettäväksi pelottava yhdistelmä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liian monen huoltokohteen työohje alkaa - irroita moottori autosta. Ei jatkoon. Toimiessaan taatusti hieno vetoauto, mutta omin voimin ylläpidettäväksi pelottava yhdistelmä.

Noita asioita minäkin siitä luin.
        Minun tuloillani ei kyllä uskalla tuota hankkia.
        Vanha palvelija KZJ95 saa jatkaa edelleen ja nykyisessä tilanteessa en myöskään lähde isompaa venettä etsimään.
        Kiitos mukana oleville, vaikka en olekaan aloittaja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      86
      5257
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      164
      3612
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3189
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      203
      2096
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1921
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      31
      1840
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1813
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1714
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1653
    10. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19