Tuli sitten eilen töissä leikattua sellasella viipalointi vehkeellä pieni pala peukusta pois. Vaikka haava on suht pieni on se niin syvä että vuoti vielä nyt aamullakin verta kun laastarit/siteen vaihdoin ja on se kyllä niin kipeekin varsinkin kun se vähänkin johonkin sattuu osumaan ettei yks kätisenä oo asiaa keittiö hommiin varsinkaan kun oon oikeakätinen ja se on oikean käden peukku. Hyvää ja iloista päivää kaikille palstalaisille toivottavasti teillä on sujunut viikon alku paremmin ettekä oo koheltanu samalla tavalla.😁😊.
https://aijaa.com/BeB721
Saikkupäivä.
102
520
Vastaukset
- Anonyymi
Saikulla voi ruveta dokaamaan het aamusta.
- Anonyymi
Eikö osunu suoneen
Anonyymi kirjoitti:
Eikö osunu suoneen
Sen verran hyvin tuli verta että tais osua useempaankin suoneen mitä nyt peukunpäässä on.😂.
- Anonyymi
Hah. Pikkuvikoja, helppo korjata. Mùn koukkusormi on vasta 7-8kk:n kuluttua puukotettavana.
Pahus, kun sanoin lekurille, ettei ole kipeä eikä sinänsä haittaa eloa.
Näillä mennään ja pahinta on, etten voi tehdä tätä:🤘
>simiti<Juu on ja paranee suht nopeesti kuitenkin. No sitten voit taas rokata 🤘 näinkin kun ovat sormen korjanneet. Siihen asti voit kokeilla vaikka tätä 🤙 jos kyseessä ei oo pikkusormi. Ja juu minkäpä sitä noille mahtaa.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Juu on ja paranee suht nopeesti kuitenkin. No sitten voit taas rokata 🤘 näinkin kun ovat sormen korjanneet. Siihen asti voit kokeilla vaikka tätä 🤙 jos kyseessä ei oo pikkusormi. Ja juu minkäpä sitä noille mahtaa.🙂.
No höh, kun juurikin on pikkusormi. Hirmuisesti hävettää olla blackmetal fani.
Kaikki luulee, että olen joku wannabe!! Tai hangaround.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
No höh, kun juurikin on pikkusormi. Hirmuisesti hävettää olla blackmetal fani.
Kaikki luulee, että olen joku wannabe!! Tai hangaround.
>simiti<No perkele...sitten vaan 🖕 keskaria pystyyn niin ainakin selviää että on asennetta tosin se voi myös johtaa herkästi väärinymmärryksiin ja konflikteihin. Tietysti voihan siihen sitten heittää perään ✌️ jos se sitten oikasis asian ja estäis konfliktien synnyn.😁.
- Anonyymi
Ei oo tollaset viiltohaavat mukavia.
Muutaman kerran tullut viiltohaava ihan paperista, osaa paperikin olla viiltävän terävää.
Vaikkei ole edes syvä haava, niin ei ole mukava. Onko tuo Micropore-teippiä?
Jos on, niin kaikki muu laastarointi pois ja laitat sitä suoraan haavan päälle.
Tukee haavakohdan liikkumattomaksi ja se paranee siten paremmin ja nopeammin.
Teipin suunta niin, että se kiristää haavaa kiinni, mutta älä laita liian kireälle.
(kokemusta on)On se mutta en viitti laittaa kun sitä on vittumaisen kivuliasta ottaa irti siitä. Toi haava on sen verta syvä että sitä pitää aina välillä putsailla ja sitä ei saa kiinni sillain kun siitä on pieni palakin pois. Sit ehkä kun se on sen verran parantunu ettei tarvi enää putsailla ja vaihtaa laastaria/sidettä niin usein. Kiitos neuvosta kuitenkin.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
On se mutta en viitti laittaa kun sitä on vittumaisen kivuliasta ottaa irti siitä. Toi haava on sen verta syvä että sitä pitää aina välillä putsailla ja sitä ei saa kiinni sillain kun siitä on pieni palakin pois. Sit ehkä kun se on sen verran parantunu ettei tarvi enää putsailla ja vaihtaa laastaria/sidettä niin usein. Kiitos neuvosta kuitenkin.🙂.
Tuommoisilla tupposilla kestää paraneminen pidempään. Ihan ohut hengittävä harso vaan päälle.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Tuommoisilla tupposilla kestää paraneminen pidempään. Ihan ohut hengittävä harso vaan päälle.
-harmiseikirj-Se on vaan suojana siinä mä putsailen sitä kuitenkin aina aamusin ja vaihdan noi laastarit mutta kun se vähän paranee niin jätän ne pois.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Se on vaan suojana siinä mä putsailen sitä kuitenkin aina aamusin ja vaihdan noi laastarit mutta kun se vähän paranee niin jätän ne pois.🙂.
Nopeammin arpeentuidi ilman hautovia tupposia.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Nopeammin arpeentuidi ilman hautovia tupposia.
-harmiseikirj-Joo mutta pitää siinä nyt alkuun olla suojana noi ettei mee pöpöjä ja se on sen verran syvä että aamulla vuosi vielä vähän verta kun vaihdoin noi.🙂.
Ei tuo paha vielä ole, peukalonkin tunnistaa vielä peukaloksi 👍
No ei mutta ei sillä tänään töitä keittiössä pystynyt tekeen. Huomenna onkin onneks virkistyspäivä niin ja kävellään yhdelle laavulla käymään niin ei tarvi toista saikku päivää pitää.🙂.
- Anonyymi
Eipä olisi tuotakaan sattunut jos peukalo olisi keskellä kämmentä. Ihmisessä on suunnitteluvika.
Harmiseikirj- Mikä meininki? Miten sinun peukalo voi? Särkeekö sitä?
Toivottavasti sait lääkäriltä kunnon lääkkeet, ettei tarvitse sietää kipua ja saat ainakin nukutuksi.
Harmi, että kävi noin. Pikaista toipumista. 😊👍Ihan hyvä on meininki. Vähän sitä särkee ja sattuu jos sitä kolhii mutta ei se niin paha ollu että olisin viittinyt lekurissa käydä. Ei se näyttäny kuitenkaan tikattavalta vaikka aika syvä onkin ja pieni pala puuttuu. Särkylääkkeen otin viime yöks ja otan nytkin illalla jos sitä unissaan sattuu tökkimään johonkin.🙂.
Kiitos paljon...kyllä se tästä olis voinu käydä paljon pahemminkin.😊.
Sää kerroitkin jo eilen mulle tästä tapauksesta. Ilkeitä tollaset.
Jeps...niinhän mä joo kerroin. On kyllä ikäviä vaikka tosiaan olis voinu pahemminkin käydä.🙂.
No voi kurjuus, että pitikin sattua. - Katsoin kuvan, mutta onneksi siinä olikin jo paikattu peukku. 👍
Toivottavasti haava puhdistettiin heti perusteellisesti, ettei se tulehdu.
Pikaista toipumista Mj 🤗Joo työkaveri putsaili sen ja paketoitiin se. Se on sen verran syvä et mä nyt muutamana päivänä putsaan sen aamusin ennen kuin se vähän paranee niin sitten ei enää tarvi joka päivä putsata.🙂.
Kiitos paljon...kyllä tää tästä paranee nopsaan uskoisin.😊.
Mariah Carey "Hero"
https://www.youtube.com/watch?v=fDb0tKHcZhgNorppa83 kirjoitti:
Mariah Carey on yks mun suosikki naisartisteista.
Sillä on kyllä upee ääni ja osaa laulaa hienosti kyllä. Tää on hieno coveri.🙂.
https://youtu.be/gCadlN8fexk?si=DkPw6QPJScaipzDgMikkojuhan kirjoitti:
https://youtu.be/gCadlN8fexk?si=DkPw6QPJScaipzDgMariah Carey oli hyvä laulaja 1990-luvulla ja 2000-luvun alussa, mutta on sittemmin ääni tainnut hieman kärsiä, tosin en oo kauheesti seurannut miten laulaa nykyään, mutta mitä oon käsittäny, niin ei ole enää yhtä vedossa kuin aikoinaan. Nuorena pääsi vaivattomasti 5 octaavii korkeelle ja hänellä oli monta erilaista laulutyyliäkin.
Mikkojuhan kirjoitti:
https://youtu.be/gCadlN8fexk?si=DkPw6QPJScaipzDgKyllä Mariah pystyy laulamaan vielä nykyäänkin, mutta en tiedä pystyykö enää laulamaan 5 octaavii korkeelle niin kuin ennen. Kuitenkin hän on statusaseman saavuttanut niin kuin vaikka Tina Turner, Whitney Houston, Madonna tai Shirley Bassey tai vanhat rockstarat tai Michael Jackson, Phil Collins, Boy George, että liekö sillä väliä, vaikkei enää pääsiskään yhtä korkeelle kuin ennen.
Norppa83 kirjoitti:
Mariah Carey oli hyvä laulaja 1990-luvulla ja 2000-luvun alussa, mutta on sittemmin ääni tainnut hieman kärsiä, tosin en oo kauheesti seurannut miten laulaa nykyään, mutta mitä oon käsittäny, niin ei ole enää yhtä vedossa kuin aikoinaan. Nuorena pääsi vaivattomasti 5 octaavii korkeelle ja hänellä oli monta erilaista laulutyyliäkin.
Sillä on tainnu olla muutenkin välillä vähän vaikeeta mun käsittääkseni esimerkiks mielenterveyden kanssa niin se varmaan on väkisinkin laulamiseen ja ääneen vaikuttanu. Tosin nykyään on jo vissiin asiat paremmin niiden suhteen. En tosin oo seurannu itekään mitenkään tarkemmin miten sen laulu ja ura on mennyt pitkään aikaan.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Sillä on tainnu olla muutenkin välillä vähän vaikeeta mun käsittääkseni esimerkiks mielenterveyden kanssa niin se varmaan on väkisinkin laulamiseen ja ääneen vaikuttanu. Tosin nykyään on jo vissiin asiat paremmin niiden suhteen. En tosin oo seurannu itekään mitenkään tarkemmin miten sen laulu ja ura on mennyt pitkään aikaan.🙂.
Mulla on niin paljon lempiartisteja, että olis mahotontakin seurata kaikkien uraa tarkemmin ja kattoa kaikkien haastatteluja. Oon enemmän keskittyny sitten tonne rockpuolelle, muunlaisista artisteista oon ehkä eniten seurannut Boy Georgea, jonkun verran myös esim. countrymuusikko Glen Campellia (1936-2017).
Norppa83 kirjoitti:
Kyllä Mariah pystyy laulamaan vielä nykyäänkin, mutta en tiedä pystyykö enää laulamaan 5 octaavii korkeelle niin kuin ennen. Kuitenkin hän on statusaseman saavuttanut niin kuin vaikka Tina Turner, Whitney Houston, Madonna tai Shirley Bassey tai vanhat rockstarat tai Michael Jackson, Phil Collins, Boy George, että liekö sillä väliä, vaikkei enää pääsiskään yhtä korkeelle kuin ennen.
No ei varmasti oo kyllähän se ääni muuttuu muillakin iän myötä hieman. Ja juu onhan se paikkansa ansainnut tuolla joukossa ihan siinä missä kuka vaan muukin niistä.🙂.
Norppa83 kirjoitti:
Mulla on niin paljon lempiartisteja, että olis mahotontakin seurata kaikkien uraa tarkemmin ja kattoa kaikkien haastatteluja. Oon enemmän keskittyny sitten tonne rockpuolelle, muunlaisista artisteista oon ehkä eniten seurannut Boy Georgea, jonkun verran myös esim. countrymuusikko Glen Campellia (1936-2017).
Juu vaikeeta se varmasti olis kaikista pysyä perillä ja jotkut jää väkisinkin pimentoon.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
No ei varmasti oo kyllähän se ääni muuttuu muillakin iän myötä hieman. Ja juu onhan se paikkansa ansainnut tuolla joukossa ihan siinä missä kuka vaan muukin niistä.🙂.
Se on totta, että ääni muuttuu enemmän tai vähemmän iän myötä. Joillain parantuu niin kuin vaikka Paul Rodgersilla ja joillain menee huonommaks niin kuin valitettavasti David Coverdalella. Joillain muuttuu jollain muulla tavalla, mutta ei välttämättä huonoon suuntaan (esim. vaikka madaltuis, niin se voi yhä kuulostaa hyvältä). Ei taida John Fogertykaan laulaa enää kuuluisalla raspiäänellään. Katsoin kerran Tubesta jotain konserttia, jossa Fogerty lauloi ja ei laulanut sillä CCR:n aikaisella raspiäänellään, oli ihan jotain muuta eikä kuulostanut niin hyvältäkään.
Mikkojuhan kirjoitti:
Tosin Paul Rodgers meinasi menettää aivoinfarktien myötä äänensä, mutta sai sen takaisin 2019 (muistaakseni) tehdyn leikkauksen myötä.
Mikkojuhan kirjoitti:
Juu vaikeeta se varmasti olis kaikista pysyä perillä ja jotkut jää väkisinkin pimentoon.🙂.
Yritän kuitenkin jotain aika monesta selvittää kuten vaikka minkä maalainen, milloin syntynyt ja muuta pientä tietoa, mutta en ihan kaikista kyllä aina jaksa. Noihin rockartisteihin, joista pidän olen sitten ehkä vähän tarkemmin perehtynyt.
Norppa83 kirjoitti:
Se on totta, että ääni muuttuu enemmän tai vähemmän iän myötä. Joillain parantuu niin kuin vaikka Paul Rodgersilla ja joillain menee huonommaks niin kuin valitettavasti David Coverdalella. Joillain muuttuu jollain muulla tavalla, mutta ei välttämättä huonoon suuntaan (esim. vaikka madaltuis, niin se voi yhä kuulostaa hyvältä). Ei taida John Fogertykaan laulaa enää kuuluisalla raspiäänellään. Katsoin kerran Tubesta jotain konserttia, jossa Fogerty lauloi ja ei laulanut sillä CCR:n aikaisella raspiäänellään, oli ihan jotain muuta eikä kuulostanut niin hyvältäkään.
Joo se ei välttämättä oo huono asia se muutos se voi mennä kumpaankin suuntaan.🙂.
Norppa83 kirjoitti:
Yritän kuitenkin jotain aika monesta selvittää kuten vaikka minkä maalainen, milloin syntynyt ja muuta pientä tietoa, mutta en ihan kaikista kyllä aina jaksa. Noihin rockartisteihin, joista pidän olen sitten ehkä vähän tarkemmin perehtynyt.
Juu tausta tietoa saa kyllä halutessaan tosiaan mutta nykyisistä kuulumisista voi olla joskus hankala pysyä perässä jos on paljon seurattavia.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Joo se ei välttämättä oo huono asia se muutos se voi mennä kumpaankin suuntaan.🙂.
Voi se olla huonokin, esim. tossa David Coverdalen tapauksessa. Mies on yrittänyt vielä vanhemmilla päivillään laulaa Whitesnaken biisejä ja oman kautensa Purplen niin kuin nuorena, mutta ei enää pysty samaan. Nuorena Purplen aikoina ja Whitesnaken alkuvuosina ja vielä kasarinakin, ehkä ysärin alussakin oli hyvä laulaja ja parhaimmillan hyvä kappaleiden tekijäkin tai ainakin sanoittaja. Tykkään toki miehestä noin muuten, siis persoonana ja ymmärrän, että vanhana esiintyjänä sitä on aina palo lavalle oli kunnossa tai ei (vertaa Rolling stonesin miehet, jotka musta sais jo lopettaa keikkailun), mutta jos ääni ei enää niin kulje niin pakkoko sitä on ihmisten korvia raastaa =D =D
Mikkojuhan kirjoitti:
Paul Rodgers taas on vanhemmilla päivilläänkin vetänyt upeasti samoin kuin esim. Chris Norman (tuli tunnetuksi Smokien laulajana 1970-ja 80-luvuilla) ja basisti ja laulaja Glen Hughes (oli Deep Purplen basistina David Coverdalen kaudella eli 1973-76 ja sen jälkeen on ollut soolouralla, hän on vielä vanhoilla päivilläänkin vetänyt paremmin kuin monet nuoremmat kollegansa). Myös Glen Campbellilla, Bernie Marsdenilla (kitaristi ja laulaja, tuli tunnetuksi Whitesnaken alkuperäisenä kitaristina, kuoli 72-vuotiaana elokuussa 2023) ja Kari Tapiolla ääni säilyi hyvänä viime päiviin asti. Tällaisia laulajia ei tartte hävetä.
Norppa83 kirjoitti:
Voi se olla huonokin, esim. tossa David Coverdalen tapauksessa. Mies on yrittänyt vielä vanhemmilla päivillään laulaa Whitesnaken biisejä ja oman kautensa Purplen niin kuin nuorena, mutta ei enää pysty samaan. Nuorena Purplen aikoina ja Whitesnaken alkuvuosina ja vielä kasarinakin, ehkä ysärin alussakin oli hyvä laulaja ja parhaimmillan hyvä kappaleiden tekijäkin tai ainakin sanoittaja. Tykkään toki miehestä noin muuten, siis persoonana ja ymmärrän, että vanhana esiintyjänä sitä on aina palo lavalle oli kunnossa tai ei (vertaa Rolling stonesin miehet, jotka musta sais jo lopettaa keikkailun), mutta jos ääni ei enää niin kulje niin pakkoko sitä on ihmisten korvia raastaa =D =D
Juu kai se tosiaan on se palo lavalle ja kun on koko ikänsä lähes tehny sitä niin voi olla vaikeeta lopettaa niin kauan kun edes joku kuintelee vaikka taso olis sitten mitä vaan. Mä luulen kyllä että Rollarit esiintyy vielä vaikka pyörätuolissa ja rollaattoreiden kanssa ja tahtoo lähtee saappaat jalassa niin sanotusti.😀.
Mikkojuhan kirjoitti:
Juu kai se tosiaan on se palo lavalle ja kun on koko ikänsä lähes tehny sitä niin voi olla vaikeeta lopettaa niin kauan kun edes joku kuintelee vaikka taso olis sitten mitä vaan. Mä luulen kyllä että Rollarit esiintyy vielä vaikka pyörätuolissa ja rollaattoreiden kanssa ja tahtoo lähtee saappaat jalassa niin sanotusti.😀.
Jep. Samaa mieltä oon Rollareista. Myös Bruce Dickinson ja Rob Halford kuolevat lavalle. Halford saoo muistelmissaan (ehkä puoliksi huumorilla), että hän aikoo katjua Painkilleriä vielä 80-vuotiaanakin.
Norppa83 kirjoitti:
Paul Rodgers taas on vanhemmilla päivilläänkin vetänyt upeasti samoin kuin esim. Chris Norman (tuli tunnetuksi Smokien laulajana 1970-ja 80-luvuilla) ja basisti ja laulaja Glen Hughes (oli Deep Purplen basistina David Coverdalen kaudella eli 1973-76 ja sen jälkeen on ollut soolouralla, hän on vielä vanhoilla päivilläänkin vetänyt paremmin kuin monet nuoremmat kollegansa). Myös Glen Campbellilla, Bernie Marsdenilla (kitaristi ja laulaja, tuli tunnetuksi Whitesnaken alkuperäisenä kitaristina, kuoli 72-vuotiaana elokuussa 2023) ja Kari Tapiolla ääni säilyi hyvänä viime päiviin asti. Tällaisia laulajia ei tartte hävetä.
Joo jotkut kykenee vetään loppuun asti ihan täysillä ilman että tulis mieleenkään että pitäsköhän ton jo himmailla kun ei homma enää pelaa ollenkaan.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Juu tausta tietoa saa kyllä halutessaan tosiaan mutta nykyisistä kuulumisista voi olla joskus hankala pysyä perässä jos on paljon seurattavia.🙂.
Jep. Tubesta olen katsonut artistien uudempia ja vanhempia haastatteluja ja lukenut esim. joidenkin musiikkilehtien nettisivuilta. En seuraa siis Facebookissa enkä X:ssä (entinen Twitter), kun en ole niissä. Muistelmia luen silloin tällöin myös. Viimeksi luin Brian Johnsonin ja Elton Johnin muistelmat (ekaks mainittu on mulla kirjahyllyssä).
Norppa83 kirjoitti:
Jep. Samaa mieltä oon Rollareista. Myös Bruce Dickinson ja Rob Halford kuolevat lavalle. Halford saoo muistelmissaan (ehkä puoliksi huumorilla), että hän aikoo katjua Painkilleriä vielä 80-vuotiaanakin.
Luulen kans että Bruce ja Rob on sellasia ketkä tahtois lähtee lavalla jossain jonkun hyvän lempibiisin huippu kohdassa.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Joo jotkut kykenee vetään loppuun asti ihan täysillä ilman että tulis mieleenkään että pitäsköhän ton jo himmailla kun ei homma enää pelaa ollenkaan.🙂.
Joo niin kuin mainitut Coverdale ja Rollarit. Voihan fanit kuunnella vanhoja biisejä levyiltä tai vaikka Tubesta. Mutta esim. Paul Rodgers pystyy vielä laulamaan ja miehen ääni on vaan vahvistunut vanhemmilla päivillään. Oli hyvä laulaja jo alle 20-vuotiaana, mutta vuodet ovat tuonneet ääneen enemmän voimaa. Hyvä että sai lauluäänensä takaisin leikkauksen myötä (aivoinfarktit olivat vieneet sen ja Paul pelkäsi menettävänsä sen lopullisesti) ja pystyy taas laulamaan hienosti.
Mikkojuhan kirjoitti:
Siis Coverdale ja Rollarit eivät kykene laulamaan täysillä loppuun asti, vaan valitettavasti heidän on väistyttävä.
Norppa83 kirjoitti:
Jep. Tubesta olen katsonut artistien uudempia ja vanhempia haastatteluja ja lukenut esim. joidenkin musiikkilehtien nettisivuilta. En seuraa siis Facebookissa enkä X:ssä (entinen Twitter), kun en ole niissä. Muistelmia luen silloin tällöin myös. Viimeksi luin Brian Johnsonin ja Elton Johnin muistelmat (ekaks mainittu on mulla kirjahyllyssä).
Jep. Mä seurailen aika satunnaisesti. Uutisista tsi joistain musiikki jutuista kuulee sit jotain välillä ja joistain haastatteluista mitä sattuu lukemaan. En oo kanssa X:ssä facetili on mutta käytän todella harvoin sitä ja silloinkin vaan luen sieltä jotain tai kommentoin en mä ikinä oikeestaan postaa siellä mitään. Se Brianin elämänkerta kyllä kiinnostais lukee. Mä muistan kun sä puhuit siitä sillon kun luit sitä.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Luulen kans että Bruce ja Rob on sellasia ketkä tahtois lähtee lavalla jossain jonkun hyvän lempibiisin huippu kohdassa.🙂.
Juu. Bruce lähtee laulaessaan Maidenin biisiä "Run to the hills" ja Rob saa sydänkohtauksen, kun yrittää huutaa Painkilleriä.
Norppa83 kirjoitti:
Joo niin kuin mainitut Coverdale ja Rollarit. Voihan fanit kuunnella vanhoja biisejä levyiltä tai vaikka Tubesta. Mutta esim. Paul Rodgers pystyy vielä laulamaan ja miehen ääni on vaan vahvistunut vanhemmilla päivillään. Oli hyvä laulaja jo alle 20-vuotiaana, mutta vuodet ovat tuonneet ääneen enemmän voimaa. Hyvä että sai lauluäänensä takaisin leikkauksen myötä (aivoinfarktit olivat vieneet sen ja Paul pelkäsi menettävänsä sen lopullisesti) ja pystyy taas laulamaan hienosti.
Upeeta kyllä että toipu eikä menettänyt kykyään. Ikä tosiaan saattaa tuoda ääneen myös tietynlaista karismaa ja no elämänkokemusta sen nuoruuden innon ja energian tilalle.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Jep. Mä seurailen aika satunnaisesti. Uutisista tsi joistain musiikki jutuista kuulee sit jotain välillä ja joistain haastatteluista mitä sattuu lukemaan. En oo kanssa X:ssä facetili on mutta käytän todella harvoin sitä ja silloinkin vaan luen sieltä jotain tai kommentoin en mä ikinä oikeestaan postaa siellä mitään. Se Brianin elämänkerta kyllä kiinnostais lukee. Mä muistan kun sä puhuit siitä sillon kun luit sitä.🙂.
Brian Johnsonin muistelmat/omaelämänkerta on kyllä mielenkiintoinen. Brian kertoilee siinä aika paljon vanhemmistaan (englantilainen isä ja italialainen äiti), lapsuudestaa ja nuoruudestaan, ensimmäisestä avioliitostaan (meni ensimmäisen kerran naimisiin 19-vuotiaana ja vaimo oli 16-vuotias ja tästä avioliitosta syntyi 2 tytärtä), yrityksistään päästä laulajaksi, työskentelystään esim. tehtaassa ja auton tuulilasien korjaajana ja siitä miten hänestä tuli AC/DC:n uusi laulaja ja miten bändin levy "Back in black" tehtiin.
Norppa83 kirjoitti:
Siis Coverdale ja Rollarit eivät kykene laulamaan täysillä loppuun asti, vaan valitettavasti heidän on väistyttävä.
Näin mä ymmärsin juu.👍🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Brian Johnson oli käytännössä tuntematon suurelle yleisölle, kun hänestä tuli AC/DC:n laulaja. Hän oli oikeastaan vain tavallinen työmies Newcastlesta, Englannista. Ei ollut hirveästi laulukokemusta, paitsi joitain keikkoja joidenkin bändien kanssa, joista ehkä Georgie niminen bändi pääsi vähän eteenpäin musiikkibisneksessä, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi.
Norppa83 kirjoitti:
Juu. Bruce lähtee laulaessaan Maidenin biisiä "Run to the hills" ja Rob saa sydänkohtauksen, kun yrittää huutaa Painkilleriä.
Näin voisin helposti kuvitella käyvän kyllä.😀. Vaikka eihän se iloinen juttu olis mutta ehkä heidän toivomansa loppu vois olla en sitten tiedä mitä ite ihan tosissaan asiasta ovat mieltä.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Upeeta kyllä että toipu eikä menettänyt kykyään. Ikä tosiaan saattaa tuoda ääneen myös tietynlaista karismaa ja no elämänkokemusta sen nuoruuden innon ja energian tilalle.🙂.
Paulilla näin on ja samoin oli esim. Glen Campbellilla ja Kari Tapiolla.
Komea sormi =D Katoin äsken kuvan.Mikkojuhan kirjoitti:
Näin voisin helposti kuvitella käyvän kyllä.😀. Vaikka eihän se iloinen juttu olis mutta ehkä heidän toivomansa loppu vois olla en sitten tiedä mitä ite ihan tosissaan asiasta ovat mieltä.🙂.
Kyllä mulle surullista olis kuulla Rob Halfordin kuolemasta niin kuin on ollut joidenkin lempiartistien. Esim. Kun luin Bernie Marsdenin kuolemasta nyt elokuussa, niin järkytyin enkä hetkeen pystynyt tekemään mitään. Istuin vain liikkumatta paikoillani.
Norppa83 kirjoitti:
Brian Johnsonin muistelmat/omaelämänkerta on kyllä mielenkiintoinen. Brian kertoilee siinä aika paljon vanhemmistaan (englantilainen isä ja italialainen äiti), lapsuudestaa ja nuoruudestaan, ensimmäisestä avioliitostaan (meni ensimmäisen kerran naimisiin 19-vuotiaana ja vaimo oli 16-vuotias ja tästä avioliitosta syntyi 2 tytärtä), yrityksistään päästä laulajaksi, työskentelystään esim. tehtaassa ja auton tuulilasien korjaajana ja siitä miten hänestä tuli AC/DC:n uusi laulaja ja miten bändin levy "Back in black" tehtiin.
Kuulostaa kyllä tosi mielenkiintoiselta...täytyykin harkita jos kirjastosta sais lainattua. Mun kyllä pitäs hankkia rillit että pystysin kunnolla kirjoja lukeen taas. Senkin takia on lukeminen vähentyny kun se on hankaloitunu. Mä oon huomannu että vasemmassa silmässä on huonompi näkö ja se aiheuttaa vissiin taittovikaa kun rivit menee ärsyttävästi päällekkäin mutta kun sulkee toisen silmän ne on ihan normaalisti paitsi että vasemmalla silmällä näkee vähän heikommin.🙂.
Norppa83 kirjoitti:
Brian Johnson oli käytännössä tuntematon suurelle yleisölle, kun hänestä tuli AC/DC:n laulaja. Hän oli oikeastaan vain tavallinen työmies Newcastlesta, Englannista. Ei ollut hirveästi laulukokemusta, paitsi joitain keikkoja joidenkin bändien kanssa, joista ehkä Georgie niminen bändi pääsi vähän eteenpäin musiikkibisneksessä, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi.
Näin mä olin käsittäny että oli aika "nobody" sitä ennen.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Kuulostaa kyllä tosi mielenkiintoiselta...täytyykin harkita jos kirjastosta sais lainattua. Mun kyllä pitäs hankkia rillit että pystysin kunnolla kirjoja lukeen taas. Senkin takia on lukeminen vähentyny kun se on hankaloitunu. Mä oon huomannu että vasemmassa silmässä on huonompi näkö ja se aiheuttaa vissiin taittovikaa kun rivit menee ärsyttävästi päällekkäin mutta kun sulkee toisen silmän ne on ihan normaalisti paitsi että vasemmalla silmällä näkee vähän heikommin.🙂.
Kannattaa hankkia kunnon lasit, mutta ensin kannattäis käydä silmälääkärissä. Muuten näkökyky voi heikentyä entisestään, jos silmä rasittuu liiasta tihrustamisesta. Toki optikkolasit voi olla kalliita, mutta ehkä Kelasta voi saada jonkun maksusitoumuksen niihin, kunhan ensin käy silmälääkärissä. Isälläkin Kela maksaa osan silmälaseista tai jotain sellaista, kun hänen pitää silmänpainetaudin (glaukooma) takia käyttää sellaisia ainakin teeveetä katellessa ja autoa ajaessa.
Mikkojuhan kirjoitti:
Tosin isä on jo eläkkeellä.
Norppa83 kirjoitti:
Paulilla näin on ja samoin oli esim. Glen Campbellilla ja Kari Tapiolla.
Komea sormi =D Katoin äsken kuvan.No onneks on vielä mukana eikä isompaa biittiä irronnu niin voi sanoo vielä että on komee peukku.😀. Kiitos vaan.😊. Eipä mun peukkua aiemmin kukaan ookkaan komeaks kehunu mutta en mä vastaankaan väitä.😄.
Mikkojuhan kirjoitti:
Näin mä olin käsittäny että oli aika "nobody" sitä ennen.🙂.
Ja varmaan olis jäänyt "nobodyksi" musiikin saralla ellei AC/DC:stä olis bongattu häntä. Joku bändistä oli vissiin joskus käynyt Georgien keikalla ja kuullut Brianin laulamista. Ilman AC/DC.tä Brian ehkä tunnettais nykyään Englannin parhaimpana tuulilasien korjaajana tai jonain muuna työmiehenä, jotain tällaista muistaakseni vitsailikin (tai en tiedä oliko puoliksi tosissaankin) muistelmissaan.
Norppa83 kirjoitti:
Kyllä mulle surullista olis kuulla Rob Halfordin kuolemasta niin kuin on ollut joidenkin lempiartistien. Esim. Kun luin Bernie Marsdenin kuolemasta nyt elokuussa, niin järkytyin enkä hetkeen pystynyt tekemään mitään. Istuin vain liikkumatta paikoillani.
Kyllä se tosi surullista aina on ja tuntuu pahalta kun joku ihminen kenestä on pitänyt kuolee vaikka ei olis tuntenutkaan häntä.😒.
Mikkojuhan kirjoitti:
No onneks on vielä mukana eikä isompaa biittiä irronnu niin voi sanoo vielä että on komee peukku.😀. Kiitos vaan.😊. Eipä mun peukkua aiemmin kukaan ookkaan komeaks kehunu mutta en mä vastaankaan väitä.😄.
Se nyt oli sellainen heitto se komea sormi =D Mutta kaipa sormikin voi olla kaunis tai komea siinä missä joku muukin ruumiinosa tai koko ihminen kokonaisuudessaan =D =D
Mikkojuhan kirjoitti:
No onneks on vielä mukana eikä isompaa biittiä irronnu niin voi sanoo vielä että on komee peukku.😀. Kiitos vaan.😊. Eipä mun peukkua aiemmin kukaan ookkaan komeaks kehunu mutta en mä vastaankaan väitä.😄.
Luulin, että tarkoitit tolla "onneks on vielä mukana" Paul Rodgersia =D No, on sekin hyvä, että mies toipui infarkteista ja leikkauksesta (leikkaus oli vielä vaarallinen ja ei ollut takeita selviääkö Paul elävänä siitä). Mutta onneks sun sormikin on vielä pelissä mukana =D
Mikkojuhan kirjoitti:
Kyllä se tosi surullista aina on ja tuntuu pahalta kun joku ihminen kenestä on pitänyt kuolee vaikka ei olis tuntenutkaan häntä.😒.
Bernie oli vielä luonteeltaan niin mukava (sellaisen käsityksen olen saanut hänestä hänen musitelmien/omaelämänkerran, haastattelujen ja esitysten livepätkien perusteella ja huumori kukki). Vielä enemmän mua riipaisi hänen lähtönsä just siks, koska hänellä oli niin mukava luonne.
Mikkojuhan kirjoitti:
Bernie Marsden
Norppa83 kirjoitti:
Kannattaa hankkia kunnon lasit, mutta ensin kannattäis käydä silmälääkärissä. Muuten näkökyky voi heikentyä entisestään, jos silmä rasittuu liiasta tihrustamisesta. Toki optikkolasit voi olla kalliita, mutta ehkä Kelasta voi saada jonkun maksusitoumuksen niihin, kunhan ensin käy silmälääkärissä. Isälläkin Kela maksaa osan silmälaseista tai jotain sellaista, kun hänen pitää silmänpainetaudin (glaukooma) takia käyttää sellaisia ainakin teeveetä katellessa ja autoa ajaessa.
Juu tarvis käydä eka näöntarkastuksessa ja silmälääkärissä kun vaan sais aikaseks potkittua ittensä sinne. Se kun unohtuu sitten muuten aina kun se ei missään muuten mitenkään haittaa vaan ainoostaan kirjaa lukiessa.🙂.
Norppa83 kirjoitti:
Tosin isä on jo eläkkeellä.
Jeps...no on mullakin niin pienet tulot että jotain jeesiä varmasti sais jos ihan älyttömiä maksais.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Juu tarvis käydä eka näöntarkastuksessa ja silmälääkärissä kun vaan sais aikaseks potkittua ittensä sinne. Se kun unohtuu sitten muuten aina kun se ei missään muuten mitenkään haittaa vaan ainoostaan kirjaa lukiessa.🙂.
Mää sain tänään aikaseks hiustenleikkuun varaamisen ja sain ajan huomiseks. Samaan vanhaan paikkaan meen, jonne yleensä. Siellä opiskelijat leikkaa (hius-ja meikkikoulu) ja siks käyn siellä, kun edullisempaa. Varsinaisen studion puolella olis paljon kalliimpaa.
Mikkojuhan kirjoitti:
Jeps...no on mullakin niin pienet tulot että jotain jeesiä varmasti sais jos ihan älyttömiä maksais.🙂.
Näinpä.
Norppa83 kirjoitti:
Ja varmaan olis jäänyt "nobodyksi" musiikin saralla ellei AC/DC:stä olis bongattu häntä. Joku bändistä oli vissiin joskus käynyt Georgien keikalla ja kuullut Brianin laulamista. Ilman AC/DC.tä Brian ehkä tunnettais nykyään Englannin parhaimpana tuulilasien korjaajana tai jonain muuna työmiehenä, jotain tällaista muistaakseni vitsailikin (tai en tiedä oliko puoliksi tosissaankin) muistelmissaan.
Jeps. Se voi olla niin olemattoman pienestä jutusta kiinni monesti noi että mihin suuntaan se elämä sitten kuljettaakaan ja mitä siinä tapahtuu.🙂.
Norppa83 kirjoitti:
Se nyt oli sellainen heitto se komea sormi =D Mutta kaipa sormikin voi olla kaunis tai komea siinä missä joku muukin ruumiinosa tai koko ihminen kokonaisuudessaan =D =D
Juu ehdottomasti näin. Hyvin voi olla.😊. En malttanut olla ihan pikkasen kiusaamatta.🙂.
Norppa83 kirjoitti:
Luulin, että tarkoitit tolla "onneks on vielä mukana" Paul Rodgersia =D No, on sekin hyvä, että mies toipui infarkteista ja leikkauksesta (leikkaus oli vielä vaarallinen ja ei ollut takeita selviääkö Paul elävänä siitä). Mutta onneks sun sormikin on vielä pelissä mukana =D
Kyllä ehdottamasti on mukavaa ja erittäin kivaa että molemmat on vielä tallella ja toimii loistavasti.😄.
Norppa83 kirjoitti:
Bernie oli vielä luonteeltaan niin mukava (sellaisen käsityksen olen saanut hänestä hänen musitelmien/omaelämänkerran, haastattelujen ja esitysten livepätkien perusteella ja huumori kukki). Vielä enemmän mua riipaisi hänen lähtönsä just siks, koska hänellä oli niin mukava luonne.
Hyvien ja mukavien ihmisten poismeno koskettaa aina kyllä jotenkin syvemmin.🙁.
Mikkojuhan kirjoitti:
Kyllä ehdottamasti on mukavaa ja erittäin kivaa että molemmat on vielä tallella ja toimii loistavasti.😄.
Juu. Hyvässä hapessa molemmat, niin Pul Rodgers kuin sun sormikin =D
Mikkojuhan kirjoitti:
Hyvien ja mukavien ihmisten poismeno koskettaa aina kyllä jotenkin syvemmin.🙁.
Jep, näin on.
Mikkojuhan kirjoitti:
Jeps. Se voi olla niin olemattoman pienestä jutusta kiinni monesti noi että mihin suuntaan se elämä sitten kuljettaakaan ja mitä siinä tapahtuu.🙂.
Juurikin näin.
Norppa83 kirjoitti:
Mää sain tänään aikaseks hiustenleikkuun varaamisen ja sain ajan huomiseks. Samaan vanhaan paikkaan meen, jonne yleensä. Siellä opiskelijat leikkaa (hius-ja meikkikoulu) ja siks käyn siellä, kun edullisempaa. Varsinaisen studion puolella olis paljon kalliimpaa.
Kiva juttu et onnistu noin nopeesti. Noita kannattaa hyödyntää kyllä noita ammattikouluja ja oppisopimusopiskijoiden tekemiä vaikka just nyt hiusten leikkuita. Ne on todiaan edeullisempia ja se on tärkeetä niille opiskelijoille että pääsevät harjoitteleen. Se mun parturi makso 29€ sillon mutta miehillä onkin yleensä aikalailla halvemmat hinnat hiustenleikkuussa mun käsittääkseni.🙂.
Norppa83 kirjoitti:
Juu. Hyvässä hapessa molemmat, niin Pul Rodgers kuin sun sormikin =D
Juu tai no mun peukku kaipaa hiukan toipumista ennen kun on täysin 100% kunnossa mutta ihan hyvässä kondiksessa joo molemmat yleisesti ottaen.😄.
Mikkojuhan kirjoitti:
Kiva juttu et onnistu noin nopeesti. Noita kannattaa hyödyntää kyllä noita ammattikouluja ja oppisopimusopiskijoiden tekemiä vaikka just nyt hiusten leikkuita. Ne on todiaan edeullisempia ja se on tärkeetä niille opiskelijoille että pääsevät harjoitteleen. Se mun parturi makso 29€ sillon mutta miehillä onkin yleensä aikalailla halvemmat hinnat hiustenleikkuussa mun käsittääkseni.🙂.
Joo miesten hiustenleikkuu on halvempaa.
Norppa83 kirjoitti:
Joo miesten hiustenleikkuu on halvempaa.
Jeps. On ollu taas niin kivaa ja mukavaa sun seurassa mutta nyt on kyllä pakko lopettaa vaikka en tahtoiskaan ja mennä nukkumaan kun huomenna on töitä tai se virkistyspäivä mutta herätä pitää aikasin kuitenkin. Oikein hyvää yötä ystäväni. Nähdään taas pian.😊.
Mikkojuhan kirjoitti:
Jeps. On ollu taas niin kivaa ja mukavaa sun seurassa mutta nyt on kyllä pakko lopettaa vaikka en tahtoiskaan ja mennä nukkumaan kun huomenna on töitä tai se virkistyspäivä mutta herätä pitää aikasin kuitenkin. Oikein hyvää yötä ystäväni. Nähdään taas pian.😊.
Aa, tossa alempana jo kerroit, että meette työporukan kanssa laavulle. No, hyvää virkistyspäivää luonnon helmassa =)
- Anonyymi
Huomenna heti takaisin töihin!
T. PomoOnneks on se virkistyspäivä ja kävellään sinne laavulle niin voi tulla kun ei tarvi keittiö hommia tehdä.🙂.
Jos alkaa tuntua sykkimistä, niin silloin se on tulehtunut, eli siinä vaiheessa sitten lääkäriin.
Ei onneks vaikka pikkasen särkee niin kokoajan se on parempi. Aina vaan kun onnistuu tökkään sen johonkin niin jomottaa hetken aikaa.🙂.
- Anonyymi
Klo 8:00 olet töissä.
T. Pomo- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
8:30 sopparin mukaan.😀.
Poikkeus huomenna.
T. Pomo Anonyymi kirjoitti:
Poikkeus huomenna.
T. PomoEi oo kun just tänään sovittiin missä ja monelta nähdään ei sitä enään muutella.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Ei oo kun just tänään sovittiin missä ja monelta nähdään ei sitä enään muutella.🙂.
Pomoa ei puhutella noin.
Anonyymi kirjoitti:
Pomoa ei puhutella noin.
Meillä on pomon kanssa hyvät välit ei sitä haittaa hetkeekään ja se ymmärtää kyllä miks oon tuota mieltä.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Meillä on pomon kanssa hyvät välit ei sitä haittaa hetkeekään ja se ymmärtää kyllä miks oon tuota mieltä.🙂.
Onnea kokille, seuraavaksi laita viillon esto hanskat käsiin🤣!
Anonyymi kirjoitti:
Onnea kokille, seuraavaksi laita viillon esto hanskat käsiin🤣!
Juu on ollu puhetta tuolla niiden hankkimisesta mutta on ollu kuulemma vaikeeta saada tarpeeks isoja kokoja ainakin meikäläisen räpylään.😄.
Ehdottivatko jotakin korvaavaa työtä vai suoraan saikulle?
Sano jo edellisenä päivänä kun se sattu että älä tuu huomenna jos et pysty kunnolla tekeen töitä vaan anna sormen parantua rauhassa.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Sano jo edellisenä päivänä kun se sattu että älä tuu huomenna jos et pysty kunnolla tekeen töitä vaan anna sormen parantua rauhassa.🙂.
Kyllä vaan. Kaikissa työpaikoissa ei edes tuota korvaavaa mallia ole edes käytössä. Siksi kyselin,
- Anonyymi
Lepopäivä. (saikkupäivä, sama asiahan on tuo).
Ärsyttää kun pitää siirrellä huonekaluja jotain ilmastointiputkien huoltoa varten, ei mitenkään pysty itse sitten liikumaan ollenkaan, ei jää tilaa ollenkaan liikkua, jos pitää olla vapaat väylät niille paikoille.
Tuollaiset hommat pitäisi hoitaa lentävien droonien avulla, jotta mitään huonekaluja ei tarvitsisi siirrellä.
Muutenkin tulee aina 1000EURon lasku kun pitää tilata muuttofirma aina siirtämään huonekaluja kahteen kertaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593295Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472931Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242769Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541847- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101101Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971030- 45859
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26850Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103845