Analgrammivisa - tunnista Suomen kaupunkeja sananmuunnoksina

Tuosta:
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009902230.html

Vasta maitolitran kohdalla piti pysähtyä miettimään, viimeisen kuseksin kun kirjoitin ääkkösen sijaan aakkosen, vaikka tiesin vastauksen. No ei aina voi onnistua 😂

Tuloksesi: 12 / 13
Vau, olet anagrammien mestari!

Sehän meni loistavasti! Sinulla on poikkeuksellisen terävät hoksottimet, sillä ratkaisit sana-arvoitukset tuosta noin vain. Voit taputtaa itseäsi olalle! Ja kas: tässä palkinnoksi kaunis kuva Hangosta, joka oli yksi visan kaupungeista.

54

5605

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuossa aika moniakian nimiä mistä voi itsensä tunnistaa jopa KRP-tunnistusaineistoihin mitä "nimittäjä"-ohjelmani teki palstan nimistä:

Kausla
      Laripraxdo
      Rilate
      Ermem
      Castu
      Nebe
      Cogam

• Anonyymi

😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

🍑 ­N­y­m­­­f­­o­­m­a­a­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Tulos: 8/13. Joistain sanoista näki heti mikä kaupunki muodostuu, joistain joutui miettimään vähän pitempään. Joistain en ollenkaan arvannut.

• No en mää arvaa sanaristikoissa ja sanapiiloissakaan kaikkia sanoja, vaikka kuinka mietin tai etsin ja etsin. No onneks aika monessa ristikko-ja sanapiilolehdessä on vastaukset takana ja ristikkokirjoissa kans =D

• Kelpo tulos!

Aattelin itekin että olisi hankala vi(T)saus, mutta olikin itselleni varsin helppo. Kai se on tää luontainen sanaleikkikaksimieli 😁

• randombypasser kirjoitti:

Kelpo tulos!

Aattelin itekin että olisi hankala vi(T)saus, mutta olikin itselleni varsin helppo. Kai se on tää luontainen sanaleikkikaksimieli 😁

Sää oot sanaleikkien mestari =D

• Norppa83 kirjoitti:

Sää oot sanaleikkien mestari =D

No en ainakaan sitä, mutta mieli on riittävän kieroutunut keksimään munansaannoksia ja verbaaliakrobatiaa vähän kaikesta. Hulluilla on halvat huvit, eikö? 😁

No en ainakaan sitä, mutta mieli on riittävän kieroutunut keksimään munansaannoksia ja verbaaliakrobatiaa vähän kaikesta. Hulluilla on halvat huvit, eikö? 😁

Jep. Mut sulla on välillä hauskoja juttuja. Esim. se hirvivalas =D

• Norppa83 kirjoitti:

Jep. Mut sulla on välillä hauskoja juttuja. Esim. se hirvivalas =D

No välillä osuu viisarit yhtä aikaa oikeaan kohtaan. Tosin näin digitaalikellojen aikakaudella se on oudosti vähentynyt 😂

• Minä en sitten mitenkään tajunnut sitä maitolitraa, sorry 🙈

• Loistava tulos!

Kunhan nyt öljyvärin tajuaa, on olennainen paletissa 😂

Loistava tulos!

Kunhan nyt öljyvärin tajuaa, on olennainen paletissa 😂

No joo. Sekin löytyi kun oikein pohti. 👍 Ja oli siellä joku toinenkin, mitä pyörittelin hetken aikaa, mutta lopulta en enää jaksanut sen maitolitran kanssa, vaan vastasin tampere, että pääsin eteenpäin 😄

• Xena-183 kirjoitti:

No joo. Sekin löytyi kun oikein pohti. 👍 Ja oli siellä joku toinenkin, mitä pyörittelin hetken aikaa, mutta lopulta en enää jaksanut sen maitolitran kanssa, vaan vastasin tampere, että pääsin eteenpäin 😄

En tiedä mikä taas oli, mutta heti kun silmät näki sen maitolitran, niin päänuppi sanoi että Lappeenranta eikä siitä ajatuskehästä meinannut päästä irti. Vissiin joku vokaaliyhdistelmä laukaisi jokin pakkomielteen tms. 😂

En tiedä mikä taas oli, mutta heti kun silmät näki sen maitolitran, niin päänuppi sanoi että Lappeenranta eikä siitä ajatuskehästä meinannut päästä irti. Vissiin joku vokaaliyhdistelmä laukaisi jokin pakkomielteen tms. 😂

Joistakin pidemmistä näki heti päältä mistä on kyse. Sitten oli pari lyhyempää, mitä piti katsoa parikin kertaa kuten sulava ja vekara. Aukenivat kuitenkin. 😄

• Xena-183 kirjoitti:

Joistakin pidemmistä näki heti päältä mistä on kyse. Sitten oli pari lyhyempää, mitä piti katsoa parikin kertaa kuten sulava ja vekara. Aukenivat kuitenkin. 😄

Pidemmistä näkee aina heti päältä mistä on kyse. Me lyhyemmät ollaan vaikeammin tulkittavia tapauksia 🤣

• Anonyymi

Minulla ei todedllakaan kestä kuin jotain 2 sekuntia laittamaan tuollainen tuo ohjelmakoodi tekemään uusia nimiä.

• 11/13 aleksi harmitti kun en jaksanu miettiä ja maitolitrakin.🙂.

• Loistava tulos!

En tiedä miksi, mutta jostain himputin syystä mun mieli alkoi pakkosyöttämään mulle maitolitran kohdalla Lappeenrantaa, vaikkei se ole sinnepäinkään. Saateri että oli hankala saada ajatuksensa ulos siitä pakkosyötteestä ja päästä hommiin.

Loistava tulos!

En tiedä miksi, mutta jostain himputin syystä mun mieli alkoi pakkosyöttämään mulle maitolitran kohdalla Lappeenrantaa, vaikkei se ole sinnepäinkään. Saateri että oli hankala saada ajatuksensa ulos siitä pakkosyötteestä ja päästä hommiin.

Juu mulle kävi aleksin kohdalla niin että en vaan saanu siitä muka mitään järkevää millään mutta sitten kun näki vastauksen se oli päivänselvä ja oon perkele käynytkin siellä kaikenlisäks.😄.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Juu mulle kävi aleksin kohdalla niin että en vaan saanu siitä muka mitään järkevää millään mutta sitten kun näki vastauksen se oli päivänselvä ja oon perkele käynytkin siellä kaikenlisäks.😄.

Mulle aleksi oli helppo (...hoito 😂), pää rupesi automaattisesti ynnäilemään vokaaleja ja poisti varmasti väärät yhdistelmät, sitten se vastaus lopsahtikin huulille het. Pitäis muistaa lähettää kiitokset yläasteen äikän maikalle Aulille, se teki jääräpäisesti duunia mun eteen.

Mulle aleksi oli helppo (...hoito 😂), pää rupesi automaattisesti ynnäilemään vokaaleja ja poisti varmasti väärät yhdistelmät, sitten se vastaus lopsahtikin huulille het. Pitäis muistaa lähettää kiitokset yläasteen äikän maikalle Aulille, se teki jääräpäisesti duunia mun eteen.

Monen kohdalla noin menikin mutta en tiä mikä siinä jumitti nyt kun muut suju kyllä enimmäkseen ihan iisisti.🙂.

• Anonyymi

12/13, Öljyvärin kanssa en jaksanut enää alkaa miettimään, mutta olen vähän jopa yllättynyt tuloksesta. Mietin että olis kannattanut ottaa sanat talteen (toki voi vieläkin), niin noita vois olla hauska kysyä joskus jossain illanistujaisissa. Tiedän, että monelta menis aivot solmuun jo alkumetreillä. :D

• Loistava tulos!

Se oli erittäin hyvä anagrammi se öljyväri, kirosin sitä heti nähdessäni, vaikka vastaus löytyikin sitten nopeasti, kun öy/yö -yhdistelmät ovat harvinaisia.

Todellakin nuo kannattaa poimia talteen illanistujaisia varten, tulee oikein hauska ohjelmanumero 🤗

• Anonyymi

Höh. En saanut kuin 8 oikein. Tosin maantiede ei ole koskaan ollut vahvuuteni.

>simiti<

• Kelpo tulos!

No kyllä mä itekin mietin, että onoo ne kaikki oikeat vastaukset oikeasti kaupunkeja, mutta kaipa ne on, en ole niin perillä Suomen kaupungeista ja paikkakunnista.

• Anonyymi

Sama 12/13 hyvä visa, joutui vähän miettimään joitakin.

-harmiseikirj-

• Loistava tulos!

Jep, osassa sai tosiaan kotvan rapsutella päälakeaan, mutta hauskaa oli 😁

• Anonyymi

13/13. Aika hyviä anagrammeja maitolitra ja öljyväri etenkin :D
      Keksin lisää:

AASIPEHVA
      HARVAPA JÄI
      ISIVERO
      ITSARIARPEA
      KAIHOKUJA
      LEHMÄNAINEN (tai LENNÄ HIEMAN)
      LIKKA-AJO
      NAI KANELI
      NAUTIN PIKKUSIKARIN
      SONNILAVAN
      VARALAHJAT

• Mahttava tulos!

Ja toistaiseksi ainoa täydet pisteet, hienoa!

Jaa että uusia tehtailemassa heti? Eläs nyt vielä, julkaise nuo vasta huomenna uutena visana. No kolme ekaa selvitin hetkessä, loput jää huomiselle 😉

• Haapavesi ja Hämeenlinna, ja loppuja en jaksanut alkaa pohtimaan, koska alkaa väsyttää...

• Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

Haapavesi ja Hämeenlinna, ja loppuja en jaksanut alkaa pohtimaan, koska alkaa väsyttää...

Otapa sitten yöunet väliin, niin voit huomenna ratkoa aamukahvilla virkein mielin loputkin 😁

• Anonyymi

Mulla oli 11/13.

• Anonyymi

Tuloksesi: 13 / 13

Eikä mennyt montaa minuuttia.

• Mahtava tulos!

No juu, ei tuo niin paha visa ollut että siihen saisi isommin aikaa menemään.

• Yksi huti. Pahuksen MAITOLITRA!
      Siinä, kun tuo sanan oikea nimi aukesi, oli tarvetta potkia itseäni henkisesti. Kuinka tyhmä sitä voi välillä olla? Se olisi pitänyt nähdä!
      Harmittaa oma yksinkertaisuus! 🤔😣

"Tuloksesi: 12 / 13

Sehän meni loistavasti! Sinulla on poikkeuksellisen terävät hoksottimet, sillä ratkaisit sana-arvoitukset tuosta noin vain. Voit taputtaa itseäsi olalle! Ja kas: tässä palkinnoksi kaunis kuva Hangosta, joka oli yksi visan kaupungeista."

Kiitos hauskasta visasta! 😃

• Loistava tulos!

Maitolitra = riittolama 🤣
        Mutta löysit oikean öljyvärin, sekään ei helpoin ollut 👍

Loistava tulos!

Maitolitra = riittolama 🤣
        Mutta löysit oikean öljyvärin, sekään ei helpoin ollut 👍

Olen joskus nuoruudesssa käynyt öljyvärissöljyvärin, joten se muotoutui mielessä helpostu. Tuon maitolitran ohi olen ajanut, mutta en koskaan pysähtynyt. Siitä ei ole jäänyt mitään muistikuvaa, joka olisi auttanut visassa. Noh, helppohan se olisi ollut, sitten kun sen tiesi. 🤣

• tosi.typy kirjoitti:

Olen joskus nuoruudesssa käynyt öljyvärissöljyvärin, joten se muotoutui mielessä helpostu. Tuon maitolitran ohi olen ajanut, mutta en koskaan pysähtynyt. Siitä ei ole jäänyt mitään muistikuvaa, joka olisi auttanut visassa. Noh, helppohan se olisi ollut, sitten kun sen tiesi. 🤣

Korj, ääh! Siis olen joskus käynyt öljyvärissä, joten öljyväri muotoutui helposti.

• tosi.typy kirjoitti:

Korj, ääh! Siis olen joskus käynyt öljyvärissä, joten öljyväri muotoutui helposti.

Juu, kyllä se teksti oli ihan ymmärrettävää, pienestä hapuilusta huolimatta 😂
        Sikäli kuin tiedän, niin eipä siellä maitolitrassa mitään olekaan, ei edes litran mitalla 😁
        Itsekin on joskus tullut piipahdettua öljyvärissöljyvärin, mutta siitä ei pahemmin jäänyt kerrottavaa seuraaville sukupolville, mikä taasen on varsin hyvä asia.

Juu, kyllä se teksti oli ihan ymmärrettävää, pienestä hapuilusta huolimatta 😂
        Sikäli kuin tiedän, niin eipä siellä maitolitrassa mitään olekaan, ei edes litran mitalla 😁
        Itsekin on joskus tullut piipahdettua öljyvärissöljyvärin, mutta siitä ei pahemmin jäänyt kerrottavaa seuraaville sukupolville, mikä taasen on varsin hyvä asia.

Katsos, tämä mene sillä lailla....., kun multitaskaa, näpyttelee ajatuskuplan vauhdilla tekstin muotoon, eikä oikolue, sitten lähettää huolimattomasti viestin menemään, syntyy sotkua. Ei voi odottaa kovinkaan ihmeellistä tekstiä. 😄

Yllättää suuresti, ettei tullut tuon enempää näpelöintivirheitä. 🤣

Nyt pillit pussiin ja kuuppa tyynyyn.

öitä! 😴

• tosi.typy kirjoitti:

Katsos, tämä mene sillä lailla....., kun multitaskaa, näpyttelee ajatuskuplan vauhdilla tekstin muotoon, eikä oikolue, sitten lähettää huolimattomasti viestin menemään, syntyy sotkua. Ei voi odottaa kovinkaan ihmeellistä tekstiä. 😄

Yllättää suuresti, ettei tullut tuon enempää näpelöintivirheitä. 🤣

Nyt pillit pussiin ja kuuppa tyynyyn.

öitä! 😴

Toiset kutsuvat sitä multitaskaamiseksi, minä multisähläämiseksi 😂

Mutta ymmärrän, tekevälle sattuu. Enemmän kuin tekemättömälle 😉

Hyvät yöt, Teidän Ylhäisyytenne 😊

• Anonyymi

13/13, kahden kohdalla jouduin miettimään pidempään.

Kirjautumaton palstalutka Kirjautumaton

• Mahtava tulos!

Ja olivatko ne kaksi kentie maitolitra ja öljyväri, kuten useimmilla?

• Anonyymi

"Tuloksesi: 13 / 13
      Sehän meni loistavasti! Sinulla on poikkeuksellisen terävät hoksottimet, sillä ratkaisit sana-arvoitukset tuosta noin vain. Voit taputtaa itseäsi olalle! Ja kas: tässä palkinnoksi kaunis kuva Hangosta, joka oli yksi visan kaupungeista."

Muutama oli todella vaikea mulle. Kolmea pyöritin pitkään ja kahta erityisen pitkään. En tiennyt niiden edes olevan kaupunkeja, enkä meinannut muistaa sellaisten paikkojen olemassaoloakaan.

• Mahtava tulos!

Hyvä että on joutunut pohtimaan, se on se homman suola 😁

• Anonyymi

Mikä kaupunki tulee sanasta maitolitra?

• Maitolitrasta saa anagrammina esimerkiksi Mari Ottilan, mutta saa siitä myös Orimattilan, joka jostain kumman syystä on kaupungin statuksen itselleen aikanaan halunnut.

• Anonyymi

Maitolitra

• Anonyymi

Teinpähän illan kuluksi, maitolitran kohdalla joutui piirtelemään merkkejä
      uudelleen, välivaiheiden -imatra liot- ja -lomaraitti- jälkeen järjestyi sitten Orimattila
      Näin vääntämällä meni kaikki oikein ;)

• Hyvä hyvä! Kyllä ne kaiki löytyy, kun hieroo aivonystyröitä, tavalla tai toisella.

• Anonyymi

Sehän meni loistavasti! Sinulla on poikkeuksellisen terävät hoksottimet, sillä ratkaisit sana-arvoitukset tuosta noin vain. Voit taputtaa itseäsi olalle! Ja kas: tässä palkinnoksi kaunis kuva Hangosta, joka oli yksi visan kaupungeista.

• Loistava tulos!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      3317
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      49
      1213
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1182
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      56
      1147
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1027
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      930
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      888
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe