Miksi TE toimisto ei välitä minulle työtä??

Anonyymi-ap

Ensiksikin tämä ei ole mitään provo ulinaa vaikka tiedän että joku tulee tänne heti semmoista väittämään.

Olen valmistunut keväällä ammattiin ja nyt olen ollut työttömänä reilut puoli vuotta, eikä TE toimisto ole vieläkään antanut minulle työpaikkaa. Miksi?? Olenko oikeasti käsittänyt näin totaalisen väärin että TE toimiston tehtävänä on työn välittäminen asiakkaalleen? Jos ei, niin mikä virka tällä systeemillä on? Minä olen pistänyt hakemuksia joka kuukausi useisiin paikkoihin, tähän mennessä en ole yhdestäkään kuullut takaisin, edes sitä klassista "valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun" sähköpostia.

84

669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä ala?

      • Anonyymi
        UUSI

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        🍒 ­N­y­­m­­f­­o­­­m­­a­­­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      ei TE-toimisto ole mikään työnvälityspalvelu.
      Käy ihmeessä TE-palvelujen kotisivulla katsomassa.
      Siellä ei mainita missään että TE-toimisto välittäisi työpaikkoja.
      TE-toimistojen toimintakuvaus on tässä:
      (Lainaus)
      ""TE-toimistot tarjoavat asiakkaille kattavan valikoiman erilaisia työnhakua ja työllistymistä sekä yritystoimintaa tukevia palveluja""
      Noo. Miten on. Syttyikö se lamppu päähän ?

      • Anonyymi

        No en kyllä ole minkäänlaisia työnhakua, työllistämistä tai yritystoimintaa tukevia palveluja saanut kyseiseltä toimistolta. Mitä nämä palvelut sitten ovat? Voitko kertoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en kyllä ole minkäänlaisia työnhakua, työllistämistä tai yritystoimintaa tukevia palveluja saanut kyseiseltä toimistolta. Mitä nämä palvelut sitten ovat? Voitko kertoa

        siinähän ne palvelutarjonnat ovat valikossa. World wide web. Ei siinä virkailijan apuja tarvita. Hiirellä valitset ja pääset eteenpäin. Toki itse täytyy se päätös tehdä että klikkailee niitä entryjä että pääsee eteenpäin. TE-toimisto antaa valintavaihtoehdot mutta sinun on itse liikuteltava hiirtä ja uskallettava painaa nappulaa. Tehtävä ikiomia päätöksiä
        Vielä ei teknologia ole niin pitkällä että ajatuksiasi voidaan lukea ja ohjailla.
        On tietenkin mahdollista ettet tiedä millä hakusanoilla netistä kyseinen palvelu löytyy.
        Onko mahdollista ettet ole ilmoittautunut ollenkaan TE-toimiston asiakkaaksi.Oletko täysin ulkokehällä asian suhteen.
        Palvelen nyt sinua (en saa tästä rahaa enkä mainetta. Tämä on täysin hyvästekeväisyyttä)
        Linkki josta pääset eteenpäin. https://toimistot.te-palvelut.fi/
        Antoisia lukuhetkiä sinulle. Voimaantumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinähän ne palvelutarjonnat ovat valikossa. World wide web. Ei siinä virkailijan apuja tarvita. Hiirellä valitset ja pääset eteenpäin. Toki itse täytyy se päätös tehdä että klikkailee niitä entryjä että pääsee eteenpäin. TE-toimisto antaa valintavaihtoehdot mutta sinun on itse liikuteltava hiirtä ja uskallettava painaa nappulaa. Tehtävä ikiomia päätöksiä
        Vielä ei teknologia ole niin pitkällä että ajatuksiasi voidaan lukea ja ohjailla.
        On tietenkin mahdollista ettet tiedä millä hakusanoilla netistä kyseinen palvelu löytyy.
        Onko mahdollista ettet ole ilmoittautunut ollenkaan TE-toimiston asiakkaaksi.Oletko täysin ulkokehällä asian suhteen.
        Palvelen nyt sinua (en saa tästä rahaa enkä mainetta. Tämä on täysin hyvästekeväisyyttä)
        Linkki josta pääset eteenpäin. https://toimistot.te-palvelut.fi/
        Antoisia lukuhetkiä sinulle. Voimaantumista.

        Noniin, luin läpi ja klikkailin linkkejä. En työllistynyt. Mitäs nyt sitten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noniin, luin läpi ja klikkailin linkkejä. En työllistynyt. Mitäs nyt sitten

        jatka vain soffalla makailemista. Niinkin voi töitä saada, Tämä tarina on tosi. Kaveri makoili kotona laiskana eväänsä liikuttamatta. . Äitinsä motkotti ettei kukaan tule kotiin töitä tarjoamaan. Samassa kaverin puhelin soi, Joku firma tarjosi töitä . Samana päivänä hän kirjoitti työsopimuksen ja työt alkoivat samantien. Äiti sai opetuksen. Jos on fiksu niin soffalla makailijakin voi saada hyväpalkkaisen työn vaikke ole työtä hakenutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noniin, luin läpi ja klikkailin linkkejä. En työllistynyt. Mitäs nyt sitten

        ne on palveluja. Itsepalvelua siis. Ethän leiki tyhmää. Sellaisen vaikutelman tästä saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ne on palveluja. Itsepalvelua siis. Ethän leiki tyhmää. Sellaisen vaikutelman tästä saa.

        Itsepalvelua eli minä tarjoan itselleni sitä palvelua. Mihin sitten TE toimistoja tarvitaan?


      • Anonyymi

        Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta määrää TE palvelijoita etsimään työtä työnhakijoille.

        3 luvun 2 § 2 momentti
        "Työ- ja elinkeinotoimisto etsii ja tarjoaa työnhakijalle sopivia työpaikkoja. Työ- ja elinkeinotoimisto arvioi työpaikan sopivuuden työnhakijalle ottaen huomioon työnhakijan ammatillisen osaamisen, työhistorian, koulutuksen ja työkyvyn."

        https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2012/20120916#Pidm46494958107888


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsepalvelua eli minä tarjoan itselleni sitä palvelua. Mihin sitten TE toimistoja tarvitaan?

        Vahtimaan sinua että todellakin suoritat työnhakijan velvollisuudet ja haet töitä päivärahasi eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en kyllä ole minkäänlaisia työnhakua, työllistämistä tai yritystoimintaa tukevia palveluja saanut kyseiseltä toimistolta. Mitä nämä palvelut sitten ovat? Voitko kertoa

        No etkö ole joutunut työnhakukurssille, ne olivat yhteen aikaan kuuminta hottia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noniin, luin läpi ja klikkailin linkkejä. En työllistynyt. Mitäs nyt sitten

        Ei jumalauta :D En ihmettele miksi olet työtön. Olet selvästi saanut elämässäsi kaiken vastikkeetta. Osaatko syödä vielä itse haarukalla ja lusikalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei jumalauta :D En ihmettele miksi olet työtön. Olet selvästi saanut elämässäsi kaiken vastikkeetta. Osaatko syödä vielä itse haarukalla ja lusikalla?

        Osaan, koska haarukalla ja lusikalla syöminen on minulle opetettu. TE toimisto ei tee työtään ja auta minua työn hankinnassa.


    • Anonyymi

      TE toimistolla ei ole töitä sinulle ehkä koulutus puuttuu tai te virkailijoiden määrä riittää nykyisellää, joten tee kuten olette tehneet työllistymis suunitelmassa eli haet ihan itse sitä työtä.
      Voi hakea useampaakin paikkaa kuukaudessa kun on alunperin sovittu. Koska työ tuntuu kiinnostavan kovasti niin hae kahta tai neljää paikkaa päivässä!...

      • Anonyymi

        Kyllä minä haenkin mutta mihinkään en pääse ja työvoimatoimisto ei edesauta tätä töihin pääsemistä mitenkään. Haen myös paikkoihin joihin ei vaadita koulutusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä haenkin mutta mihinkään en pääse ja työvoimatoimisto ei edesauta tätä töihin pääsemistä mitenkään. Haen myös paikkoihin joihin ei vaadita koulutusta

        joku taito sulta täytyy puuttua. Jotain sellaista sisäsyntyistä jota ei koulussa voida opettaa.
        Toisilla se taito on ja toisilla ei. Suurin syy ihmisten työttömyyteen on se että ihmiseltä puuttuu työllistymisen sisäsyntyinen taito. Asia jota on mahdoton toiselle opettaa.
        Sitä taitoa joko on tai sitten sitä taitoa ei ole geeniperimänä ollenkaan saanut. Näkymättömyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joku taito sulta täytyy puuttua. Jotain sellaista sisäsyntyistä jota ei koulussa voida opettaa.
        Toisilla se taito on ja toisilla ei. Suurin syy ihmisten työttömyyteen on se että ihmiseltä puuttuu työllistymisen sisäsyntyinen taito. Asia jota on mahdoton toiselle opettaa.
        Sitä taitoa joko on tai sitten sitä taitoa ei ole geeniperimänä ollenkaan saanut. Näkymättömyys.

        Mihinkään sisäsyntyiseen ominaisuuteen vedoten ei saa syrjiä perustuslain mukaan taidankin tehdä rikosilmoitukset jokaisesta työnantajasta jolta haen työtä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä haenkin mutta mihinkään en pääse ja työvoimatoimisto ei edesauta tätä töihin pääsemistä mitenkään. Haen myös paikkoihin joihin ei vaadita koulutusta

        Sun nyt ajatellaan varmaan vielä pääsevän johonkin.


    • Anonyymi

      Näitä näsäviisaita aloituksia on loputtomasti? Miksi oma aivo ei kykene tekemään itse mitään asioiden eteen vaan keksitään asian viereen syyllisiä...

      Kun seuraava arkipäivä niin menet te toimistolle ja kerrot että haluat avustajaa työn hakemisessa ja se järjestyy!
      Vähintääkin laittavat aluksi "miten haen työtä-koulutukseen", sitten erinäisiin paikkoihin harjoittelijaksi...

      • Anonyymi

        TE toimisto ei ole tarjonnut minulle tuollaisia palveluita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TE toimisto ei ole tarjonnut minulle tuollaisia palveluita

        Mitä olisit mieltä, jos itse kysyisit , mitä palveluja olisi tarjolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä olisit mieltä, jos itse kysyisit , mitä palveluja olisi tarjolla?

        Ja voi ottaa vaikka äitin mukaan jos ei yksin uskalla ja tulee vaikeuksia ymmärtää mitä TE- virkailija sanoo ja tarkoittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä olisit mieltä, jos itse kysyisit , mitä palveluja olisi tarjolla?

        Siellähän ne palvelut on niitten sivuilla näkyvissä kuten aikaisempi kirjoittaja sanoi


    • Anonyymi

      Älä viitsi. Onko ymmärrystajussa vikaa? Kirjoittaa, että valmistunut ammattiin, yksi vastaa että ei ole koulutusta.

      Riippuu alasta, kuinka työllistyy. Toisilla aloilla niin kova ylitarjonta, että vaikea päästä edes haastatteluun.

      Työvoimatoimisto ei pysty tarjoamaan töitä, koska niitä ei vaan ole.

      Parhaiten työllistyt itsenäisesti. Kun pääset johonkin vaikka kesätöihin, siitä seuraa yleensä jatkoa. Olitko harjoittelussa opiskelujen aikana?

      • Anonyymi

        Olin harjoittelussa mutta lopetin sen koska en saanut palkkaa enkä halua tehdä orjatyötä


    • Anonyymi

      Itselläni noin 200 hakijaa per paikka. Työllistyin opiskelujen jälkeen harjoittelupaikkaan ja siitä sitten 7 vuoden putki.

      • Anonyymi

        Minkälainen paikka tarjolla? Saanko tulla työ haastatteluun


    • Anonyymi

      Töitä löytyy niille jotka niitä oikeasti haluaa, eli lähettävät hakemuksia.
      Ei kukaan tule sohvaperunaa kotoa hakemaan jos ei osiota kiinnostusta.
      Tiedät tämän kyllä, mutta asenteesi kertoo miksi et kelpaa työnantajille.

      • Anonyymi

        Minä kyllä pistän hakemuksia joka kuukausi menemään että turha nillittää siinä


      • Anonyymi

        Riippuu alasta, ja kai sitä nyt haluaisi tuoretta koulutustaan hyödyntää.


      • Anonyymi

        Sinähän puhut kuin orpo kaikille löytyy töitä jos haluaa pistä osoite tulemaan minne menen töihiin olen heti valmis terv61v kovaa valuttaa työmarkkinoilla ps varasto alalta 36v kokemus


    • Anonyymi

      älä murehdi sitä mihin TE-toimistoja tarvitaan. Keskity vain siihen omatoimiseen työnhakuun ja tee itsestäsi työnantajia houkuttava ja koukuttava työnhakija.

      • Anonyymi

        En ala muokkaamaan itseäni kenenkään muun mieleiseksi, sillä minulla on siihen perustuslaillinen oikeus. Minulla on perustuslaillinen oikeus päästä työhön omana itsenäni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ala muokkaamaan itseäni kenenkään muun mieleiseksi, sillä minulla on siihen perustuslaillinen oikeus. Minulla on perustuslaillinen oikeus päästä työhön omana itsenäni

        tjaa millaista puupäisyyttä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tjaa millaista puupäisyyttä

        Ai on puupäisyyttä pitää kiinni oikeuksistaan jaa a


    • Anonyymi

      Olen ihan varma, että löydät työtä. Olet nuori ja sinulla on tuore koulutus. Hakemuksen tulisi erottua. Te-toimistossa järjestetään lyhyitä yhden päivän työhakemusinfoja. Mene sellaiselle. Lisäksi luetuta hakemuksesi jollekin ulkopuoliselle. Voi sisältää kirjoitusvirheitä, joita et itse huomaa. Paras tietenkin, että olisi omalta alaltasi.

      Tärkeää on tietenkin, että haet sellasia paikkoja, jotka ihan oikeasti kiinnostaa ja keskityt niihin.

      • Anonyymi

        Hakijan nuoruus, kokemattomuus ja koulutuksen tuoreus on työnantajalle niin vastenmielisiä tekijöitä että semmoisen ihmisen hakemukset menevät suoraan silppuriin. Työnantaja haluaa vuosikymmeniä kokemusta karttaneen ammattilaisen. Osaamisella ei ole mitään vaikutusta tähän, se on nähty. Vaikka nuori tekijä osoittaa tarvittavan osaamisen työpaikalla, palkkaa ei silti haluta maksaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hakijan nuoruus, kokemattomuus ja koulutuksen tuoreus on työnantajalle niin vastenmielisiä tekijöitä että semmoisen ihmisen hakemukset menevät suoraan silppuriin. Työnantaja haluaa vuosikymmeniä kokemusta karttaneen ammattilaisen. Osaamisella ei ole mitään vaikutusta tähän, se on nähty. Vaikka nuori tekijä osoittaa tarvittavan osaamisen työpaikalla, palkkaa ei silti haluta maksaa.

        Oma käsitykseni on, että monella alalla juuri nuoruus on valttia. Nuori menee sellaisenkin edelle jolla olisi enemmän tai vähemmän työkokemusta ja/tai elämänkokemusta. Toki hyviä työntekijöitä löytyy kaiken ikäisistä ja sitten myös niitä ei niin hyviä.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Oma käsitykseni on, että monella alalla juuri nuoruus on valttia. Nuori menee sellaisenkin edelle jolla olisi enemmän tai vähemmän työkokemusta ja/tai elämänkokemusta. Toki hyviä työntekijöitä löytyy kaiken ikäisistä ja sitten myös niitä ei niin hyviä.

        Olisiko heittää esimerkkejä tuollaisista aloista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko heittää esimerkkejä tuollaisista aloista?

        Esim. monet asiakaspalvelualat kuten vaikka kaupan ala. Kaupoissa on paljon nuoria töissä, joissain kaupoissa ei paljon muita olekaan (ehkä myymäläpäällikkö tai kauppias voi olla enemmän tai vähemmän vanhempi).


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Oma käsitykseni on, että monella alalla juuri nuoruus on valttia. Nuori menee sellaisenkin edelle jolla olisi enemmän tai vähemmän työkokemusta ja/tai elämänkokemusta. Toki hyviä työntekijöitä löytyy kaiken ikäisistä ja sitten myös niitä ei niin hyviä.

        täysin samaa mieltä. Nuorelle jopa annetaan aikaa opetella. Hänestä firma hyötyy pitkällä juoksulla. Uutta verta putiikkiin kuten sanotaan. Vanhemmalta edellytetään osaamista mutta ei juurikaan odoteta uuden oppimishalua. Viimeinen käyttöpäivämäärä häämöttää


      • Anonyymi kirjoitti:

        täysin samaa mieltä. Nuorelle jopa annetaan aikaa opetella. Hänestä firma hyötyy pitkällä juoksulla. Uutta verta putiikkiin kuten sanotaan. Vanhemmalta edellytetään osaamista mutta ei juurikaan odoteta uuden oppimishalua. Viimeinen käyttöpäivämäärä häämöttää

        Minusta työpaikoissa tarvitaan sekä nuorempia että vanhempia työntekijöitä. Vanhemmat siirtää kokemusta eteenpäin ja nuoremmat tuo uusia näkemyksiä ja voi opettaa uutta.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Esim. monet asiakaspalvelualat kuten vaikka kaupan ala. Kaupoissa on paljon nuoria töissä, joissain kaupoissa ei paljon muita olekaan (ehkä myymäläpäällikkö tai kauppias voi olla enemmän tai vähemmän vanhempi).

        Kaupan alalla nykyään lähinnä opiskelijoita kaikilta aloilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaupan alalla nykyään lähinnä opiskelijoita kaikilta aloilta.

        Opiskelijoita on kyllä paljon kaupan alalla. On muitakin, mutta opiskelijat on yks näkyvin joukko.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Esim. monet asiakaspalvelualat kuten vaikka kaupan ala. Kaupoissa on paljon nuoria töissä, joissain kaupoissa ei paljon muita olekaan (ehkä myymäläpäällikkö tai kauppias voi olla enemmän tai vähemmän vanhempi).

        Ei sovi minulle kaupan ala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hakijan nuoruus, kokemattomuus ja koulutuksen tuoreus on työnantajalle niin vastenmielisiä tekijöitä että semmoisen ihmisen hakemukset menevät suoraan silppuriin. Työnantaja haluaa vuosikymmeniä kokemusta karttaneen ammattilaisen. Osaamisella ei ole mitään vaikutusta tähän, se on nähty. Vaikka nuori tekijä osoittaa tarvittavan osaamisen työpaikalla, palkkaa ei silti haluta maksaa.

        Jostainhan se on pakko aloitaa. Jostain työstä kaikki on aloittanut päättäkseen opinnot.


    • Anonyymi

      Ja huom. Huonoja neuvoja tulee roppakaupalla. Moni ei ymmärrä, että töitä ei haeta enää paikan päältä. Arvosta itseäsi.

      • Anonyymi

        nykyään töitä haetaan useammalla tavalla kuin koskaan on haettu.
        mitä neuvoja voi antaa sellaiselle joka haluaa vastauksesi vain oman
        totuutensa. traagista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nykyään töitä haetaan useammalla tavalla kuin koskaan on haettu.
        mitä neuvoja voi antaa sellaiselle joka haluaa vastauksesi vain oman
        totuutensa. traagista.

        Oletko selvännäkiä, vai mistä kuvittelet tietäväsi minkälaisia vastauksia haluan


    • Anonyymi

      Se on totta, että te-toimisto välittää tai ainakin infoaa avoimista työpaikoista ja näet ne sieltä Oma asiointi sivulta, ainakin minä näen ne sieltä. Te-toimisto ei voi kuitenkaan ketään palkata, vain työnantaja voi.

      • Anonyymi

        Monilta muilta sivuilta netissä saa paljon enemmän infoa avoimista työpaikoista TE toimistot ovat täysin turhia


    • Anonyymi

      TE palvelijan työ on varastaa verovaroja itselleen. He ovat pelkkä kulu kansalaisille.

    • Anonyymi

      Työttömiä on paljon muitakin, sellaisia joilla on asenne kohdallaan ja jotka eivät venkuloi ja kitise. Nämä menee ketjun aloittajasta heittämällä ohitse kun työntekijää palkataan. Töitä kyllä löytyy kun on oikea asenne, ketjun aloittajalla ei ole sitä eikä oma-aloitteisuutta vaan odottaa että kaikki kannetaan hopealautasella eteen. Pullamössösukupolven ehta edustaja

      • Anonyymi

        En minä venkuloi ja kitise vaan haen työtä joka kuukausi. Oma aloitteisuuttakin on pakko olla, koska TE toimisto ei työtä tarjoa tai sen saamista edistä millään tavalla. Hakemukset siis laitan itse joka kerta menemään. Mikä sinulla nyt on tässä ongelma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä venkuloi ja kitise vaan haen työtä joka kuukausi. Oma aloitteisuuttakin on pakko olla, koska TE toimisto ei työtä tarjoa tai sen saamista edistä millään tavalla. Hakemukset siis laitan itse joka kerta menemään. Mikä sinulla nyt on tässä ongelma

        Mikä sinun ongelma on kun pitää täällä kitistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinun ongelma on kun pitää täällä kitistä?

        Tuossa aloituksessahan tuo ihmettelyni syy lukee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa aloituksessahan tuo ihmettelyni syy lukee.

        ja täältä kuvittelet avun löytyvän, helvetin puusilmä :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja täältä kuvittelet avun löytyvän, helvetin puusilmä :D

        Saa täältä ainakin maukasta kihinää jos ei muuta


    • Anonyymi

      Täysin suhteilla ne työpaikat nykyään menee,. Ihme suhde maa tullut tästä maasta. Sukulaisia ja kavereita vaan otetaan töihin ja ne joilla ei ole suheita jää helposti ilman töitä. Kaikki te-keskukseen ilmoitetut työpaikat aheuttaa sitten hakemustulvan eli täysin arpa peliä.

      • Anonyymi

        Petteri Orpo saisi luvan hankkia minulle niitä suhteita


    • Anonyymi

      työnvälitystoimistot olivat 70 luvun juttuja. Silloin työttömille välitettiin työpaikkoja lähetteellä. Aloittajan olisi pitänyt elää silloin.
      80 luvulla tulivat muotiin työvoimatoimistot jotka kirjasivat työnhakijoiden tietoja mutta eivät enää välittäneet työttömille työpaikkoja. Nykyiset TE-toimistot arvioivat työntekijöitä ja tarkistavat onko työtön oikeutettu työttömyysetuuteen, TE-toimistot Eivät välitä työpaikkoja. Se ei kuulu TE-toimiston työnkuvaan, Jokaisen on itse etsittävä työnsä. Joko suoraan tai listautumalla vuokratyöfirmojen listoille. Aloittajaa on mahdotonta teleportata 70-luvulle. Tekniikka ei ole vielä sillä tasolla.

      • Anonyymi

        Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta määrää TE palvelijoita etsimään työtä työnhakijoille.

        3 luvun 2 § 2 momentti
        "Työ- ja elinkeinotoimisto etsii ja tarjoaa työnhakijalle sopivia työpaikkoja. Työ- ja elinkeinotoimisto arvioi työpaikan sopivuuden työnhakijalle ottaen huomioon työnhakijan ammatillisen osaamisen, työhistorian, koulutuksen ja työkyvyn."

        https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2012/20120916#Pidm46494958107888


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta määrää TE palvelijoita etsimään työtä työnhakijoille.

        3 luvun 2 § 2 momentti
        "Työ- ja elinkeinotoimisto etsii ja tarjoaa työnhakijalle sopivia työpaikkoja. Työ- ja elinkeinotoimisto arvioi työpaikan sopivuuden työnhakijalle ottaen huomioon työnhakijan ammatillisen osaamisen, työhistorian, koulutuksen ja työkyvyn."

        https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2012/20120916#Pidm46494958107888

        eihän tuo tarkoita lainkaan työn välittämistä. Se tarjoaminenkin on sitä että hae tätä paikkaa. Se on siellä omalla te-sivulla näytetty työtarjous jota voi olla pakko hakea.
        Ei TE- virkailija edes ole ko. firmaan ottanut asiasta minkäänlaista yhteyttä, Sama työtarjous on varmasti lähetty monelle työnhakijalle. Ihan puppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän tuo tarkoita lainkaan työn välittämistä. Se tarjoaminenkin on sitä että hae tätä paikkaa. Se on siellä omalla te-sivulla näytetty työtarjous jota voi olla pakko hakea.
        Ei TE- virkailija edes ole ko. firmaan ottanut asiasta minkäänlaista yhteyttä, Sama työtarjous on varmasti lähetty monelle työnhakijalle. Ihan puppua.

        Paikkojen osoitteleminen on vaikea tehtävä. Ei virkailija tunne tarpeeksi. Saattaa laittaa hakemaan paikkaa seurakunnasta ateistin. Karenssia ei sentään tullut, niskuroinnista.


    • Anonyymi

      En ne ole minulle työtä koskaan tarjonnut. Siksi olenkin työtön. Odotan koko ajan milloin tulee soitto että minne työkkäri käskee minun töihin.

      • Anonyymi

        olisko mahdollisuus itse hakea itsellensä työpaikkaa omatoimisesti,


      • Anonyymi

        Ne laittaa sut niihin 9 euron ilmaistöihin kun näkevät mistä puusta olet veistetty. Alussa annetaan vahan liekaa. Etsiä ja tuumata. Ja tuon passituksen jalkeen saat heittää kaiken toivon palkkatyöstä koska kuulut orjaksstiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne laittaa sut niihin 9 euron ilmaistöihin kun näkevät mistä puusta olet veistetty. Alussa annetaan vahan liekaa. Etsiä ja tuumata. Ja tuon passituksen jalkeen saat heittää kaiken toivon palkkatyöstä koska kuulut orjaksstiin.

        Noinhan se stoori menee. Se on miten oman elämänsä arvottaa. Jos ei omalla elämällä ole niin väliä niin sinne 9 euron loppusijoitusmyllyyn joutuu. Se ei hääppöistä elämää tule olemaan. Kymmeniä vuosia. Taantuu ja näivettyy ja lopulta kuihtuu pois. Elämä meni aika lailla hukkaan. Omia valintojahan nämä tietystikin ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se stoori menee. Se on miten oman elämänsä arvottaa. Jos ei omalla elämällä ole niin väliä niin sinne 9 euron loppusijoitusmyllyyn joutuu. Se ei hääppöistä elämää tule olemaan. Kymmeniä vuosia. Taantuu ja näivettyy ja lopulta kuihtuu pois. Elämä meni aika lailla hukkaan. Omia valintojahan nämä tietystikin ovat.

        Ei elämästä selviä hengissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne laittaa sut niihin 9 euron ilmaistöihin kun näkevät mistä puusta olet veistetty. Alussa annetaan vahan liekaa. Etsiä ja tuumata. Ja tuon passituksen jalkeen saat heittää kaiken toivon palkkatyöstä koska kuulut orjaksstiin.

        Eivät ne laita 9 euron töihin koska haastan oikeuteen. Olen terve ja työkykyinen joten jos ehdottavat edes sellaista niin pistän ne kärsimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ne laita 9 euron töihin koska haastan oikeuteen. Olen terve ja työkykyinen joten jos ehdottavat edes sellaista niin pistän ne kärsimään.

        Millähän rahalla se herra meinaa haastaa oikeuteen köyhänä ja työttömänä? Yhteiskunnan piikkiinkö vain sen takia ettei patistellaan töihin.

        Asiahan on niin, että sinähän menet kiltisti 9e päivän hommiin mikäli et halua elää tulottomana. Unohda se turha uhoaminen, sinä se kärsit ei suinkaan muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millähän rahalla se herra meinaa haastaa oikeuteen köyhänä ja työttömänä? Yhteiskunnan piikkiinkö vain sen takia ettei patistellaan töihin.

        Asiahan on niin, että sinähän menet kiltisti 9e päivän hommiin mikäli et halua elää tulottomana. Unohda se turha uhoaminen, sinä se kärsit ei suinkaan muut.

        Kuka tässä on patistellut töihin?


    • Anonyymi

      Ne nyt tovin odottaa ja antaa sulle aikaa itse hommata se työ. Sitten alkavat osoitella sulle näitä toivottomien tapausten kahvinkeittelijoiden virkoja.

    • Anonyymi

      Mikä virka tällä systeemillä on? Se on byrokratiaa byrokratian vuoksi, ja sen tehtävä on palvella sitä, joka sitä määrää ja komentaa: poliitikkoja.

      Se on tarkkailun ja rangaistusten järjestelmä, jossa sinut asiakkaana pistetään syytettyjen penkille koska olet työtön, siis vailla palkkatyötä. Tämän byrokratian tarpeisiin kuuluu rahanjako seuraavin perustein:

      Momenteilta toisille verovarojen kahmimiseksi niille, joilla on (kuten poliitikoille ja yritysten omistajille).
      Köyhiltä (kuten toimeentulotuen saajilta) otetaan, ainakin uhataan ottaa.

    • Anonyymi

      Miksi TE-toimisto ei välitä sinulle työtä?
      - Koska ne ei välitä.

    • Anonyymi

      Vielä muutama vuoskymmen sitten sieltä osoitettiin työpaikka mihin melko varmasti pääsisi , toki silloinkin puhuttiin että ne parhaat jaettiin "pöydän alta " . Silloin lusmut joutuivat tosissaan välttelemään työhön menoa , nyt on kansa laiskaa vaikka ei työpaikkoja ole , jos työvoimapula olisi kyllä se työnantaja jalkautuisi kansan pariin aktiivisesti tarjoamaan työpaikkaa .

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      vaimoni motkotti kun makoilen aina kotona soffalla laiskana. Sen seurauksena soffan istuintyynyt olivat kulahtaneet ja painuneet pahasti kuopallensa. Vaimo sai minut aktivoitumaan. Menin jyskiin ja toin mukanani uudet tyynyt soffaan. Vanhat kuopalle painuneet tyynyt vein kierrätykseen. Vaimo ei enää motkota kun soffa on taas hyvän näköinen. Jatkan makoilua päivärahoilla ja kelan tuella.

    • "Laki
      julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta

      2 §
      Julkinen työvoima- ja yrityspalvelu
      Työ- ja elinkeinotoimisto, työ- ja elinkeinohallinnon asiakaspalvelukeskus ja elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus tarjoavat julkisia työvoima- ja yrityspalveluja siten kuin tässä laissa säädetään. Julkisilla työvoima- ja yrityspalveluilla edistetään työmarkkinoiden toimivuutta turvaamalla osaavan työvoiman saatavuutta ja tarjoamalla työtä hakeville mahdollisuuksia saada työtä sekä edistetään uuden yritystoiminnan syntymistä ja kehitetään yritysten toimintaedellytyksiä ja työelämän laatua.

      Julkisena työvoima- ja yrityspalveluna tarjotaan työnvälityspalveluita, tieto- ja neuvontapalveluita, osaamisen kehittämispalveluita sekä yritystoiminnan käynnistämis- ja kehittämispalveluita. Julkiseen työvoima- ja yrityspalveluun kuuluvat myös henkilöasiakkaan palveluprosessiin liittyvät asiantuntija-arvioinnit sekä tämän lain mukaiset tuet ja korvaukset.

      4 §
      Julkisten työvoima- ja yrityspalvelujen tarjoaminen

      Työ- ja elinkeinotoimisto, työ- ja elinkeinohallinnon asiakaspalvelukeskus tai elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus ja asiakas arvioivat yhdessä asiakkaan palvelutarpeen, jonka perusteella tarjotaan julkisia työvoima- ja yrityspalveluja, jotka parhaiten turvaavat osaavan työvoiman saatavuutta ja edistävät henkilöasiakkaan sijoittumista avoimille työmarkkinoille sekä edistävät yritystoiminnan käynnistymistä tai kehittymistä.

      Julkisia työvoima- ja yrityspalveluita tarjotaan asiakkaiden omatoimisesti käytettävinä palveluina ja henkilökohtaisena palveluna. Asiakkaan asiointitapa sekä yhteydenpito julkisia työvoima- ja yrityspalveluita tarjoavan viranomaisen ja asiakkaan välillä määräytyvät arvioidun palvelutarpeen perusteella."

      Laissa ei siis sanota, että TE-keskuksen on löydettävä jokaiselle työttömälle työnhakijalle sopiva työpaikka ja taattava, että työtön työnhakija työllistyy kyseiseen paikkaan. Työnvälitys ei tarkoita, että joku aktiivisesti etsii työtä jonkun puolesta vaan että TE-keskus tarjoaa työvoimalle ja työnantajille mahdollisuuden kohdata.

      • Anonyymi

        TE-toimisto ei saa kysellä kovinkaan syvälle meneviä tietoja työttömästä ja työttömän elämäntilanteesta. Se tekee työnvälittämisen TE-virkailijalle käytännössä hyvin vaikeaksi tehtäväksi. Entisaikaan työttömästä ja työttömän elämäntilanteesta sai virkailija paljon paremman spesifikaation aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TE-toimisto ei saa kysellä kovinkaan syvälle meneviä tietoja työttömästä ja työttömän elämäntilanteesta. Se tekee työnvälittämisen TE-virkailijalle käytännössä hyvin vaikeaksi tehtäväksi. Entisaikaan työttömästä ja työttömän elämäntilanteesta sai virkailija paljon paremman spesifikaation aikaiseksi.

        Miten se tekee työnvälittämisen vaikeaksi?


    • Anonyymi
      UUSI

      TE-toimisto ei ole enää pitkään aikaan ollut työnvälitystoimisto!

      TE-toimistot tarjoavat asiakkaille kattavan valikoiman erilaisia työnhakua ja työllistymistä sekä yritystoimintaa tukevia palveluja.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      102
      7315
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      36
      2792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2366
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      107
      2076
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1775
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1381
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1343
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1324
    Aihe