Eron jälkeen isä luopuu huoltajuudesta, kohtalotovereita?

Anonyymi-ap

Olemme eronneet pari vuotta sitten. Selvisi myöhemmin, että exällä oli toinen nainen. Ex jäi asumaan meidän kanssa samalle paikkakunnalle, mutta nyt on muuttamassa satojen kilometrien päähän. Eli minulle jäisi nyt yksinhuoltajuus. Tämä toinen nainen asuu satojen kilometrien päässä ja ovat pitäneet etäsuhdetta yllä nämä muutamat vuodet. Exäni väittää, ettei muuta naisen luo vaan ihan muuallepäin suomea ja jatkaa etäsuhdetta naiseen. No, en nyt ihan purematta niele tätä tarinaa…
Kertokaa millä saisin tuon exän tajuamaan, että hänellä on täällä kaksi ala-ikäistä lasta ja että hän heräisi tuosta sekopäisestä käyttäytymisestä ja alkaisi elämään isän lailla? Tuntuu, että hänelle on ihan turha tästä sanoa mitään, hän on nyt vaan päättänyt, että haluaa viettää sen naisen kanssa aikaa ja muusta viis. Suurimmat kärsijät tässä ovat lapset.

48

2245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikös jo laki määrää isän velvollisuuden jälkikasvuaan kohtaan.
      Ts. hän ei voi livistää pakoon omaa hankkimaansa velvollisuuttaan, vaikka kuinka haluaisi. Tuollaisia ihmisiä varten on lait laadittu.

      Yhteydenpidosta hän voi ehkä kieltäytyä, mutta taloudellisesti hänellä on vastuu lasten hyvinvoinnista ja lasten kasvamiseen ja kehitykseen vaadittaviin rahallisiin menoihin.

      Ellette kahdestaan voi sopia KIRJALLISESTI ( siis ei niin että minä sanoin, hän sanoi...) taloudellisesta puolesta, nyt on välittömästi aika ottaa yhteyttä lainoppineisiin.

      Saattaa olla sinulle ja lapsillenne helpotus päästä tuon tason oliosta eroon. Nyt sinä voit yksin kiinnittää kaiken rakkautesi, opetuksesi, ohjauksesi ja huolenpitosi lapsiisi. Ilman henkistä pahaaoloa koko ajan taustalla.

      • Anonyymi
        UUSI

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        ❤️ ­­N­­­y­­­m­f­o­­m­a­­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • No toista vanhempaa ei voi pakottaa tapaamaan lastaan, vaikka kyseessä onkin lapsen oikeus tavata vanhempiaan.

      Ehdotan kuitenkin, että yritätte järjestää lapsille jonkinlaisen mahdollisuuden tavata isäänsä vaikka lomalla tai joskus viikonloppuna.

      Jos isä ei halua tavata lapsiaan ollenkaan, on se pidemmän päälle hänen tappionsa ja tulee takaisin viimeistään vuosien päästä. Myöskin uusi nainen saattaa jossain vaiheessa herätä huomaamaan, että liitto on alkanut petoksella (jos aavistelusi pitävät paikkansa) ja hänen miehensä on sellainen limanuljaska, että on valmis jättämään lapsensa.

      " Exäni väittää, ettei muuta naisen luo vaan ihan muuallepäin suomea ja jatkaa etäsuhdetta naiseen. No, en nyt ihan purematta niele tätä tarinaa…"

      Sillä ei pitäisi tässä vaiheessa olla mitään väliä uskotko tarinaan vai et.

      "Tuntuu, että hänelle on ihan turha tästä sanoa mitään, hän on nyt vaan päättänyt, että haluaa viettää sen naisen kanssa aikaa ja muusta viis."

      Hän tuntuu olevan tuollainen huumaantuja ja sellainen piirre on monelle naiselle mieleinen. Mies jättää kaiken muun saadakseen viettää aikaa rakkaansa kanssa. Tässä kuitenkin nähdään, että kaikella on kääntöpuolensa.

      • Anonyymi

        true:)


      • Anonyymi

        Kääntöpuoli on varmaan se, mihin mies hullantuikin. Vihdoin hän saa kääntöpuolta, kun exä ei antanut kuin silakkalooraa kerran kuussa.


    • Anonyymi

      Et mitenkään. Mikään mahti maailmassa ei voi pakottaa häntä olemaan yhteydessä lapsiinsa, jos hän ei halua. Ikävä kyllä se menee noin. Lapsella on oikeus tavata vanhempaansa, mutta ei sitä oikeutta valtion toimesta ylläpidetä, jos vanhempi kieltäytyy niistä tapaamisista. Se on mahdollista, että hän katuu tuota myöhemmin, mutta se on sen ajan murhe.

      • Anonyymi

        Lisään ... Parasta mitä voit nyt tehdä on ottaa heti yhteys lastenvalvojaan jne. ja järjestää tapaaminen sinne. Hoidatte elatusasiat kuntoon ja samalla lastenvalvoja puhuu niistä tapaamisista. Pidät itse suusi kiinni siitä asiasta etkä painosta. Vieraan sanomana asia voi mennä paremmin perille. Jos ei mene, niin sitten annat miehen tehdä mielensä mukaan. Riitelemällä ja painostamalla sä et ainakaan sitä tilannetta muuta, mutta antamalla tilaa toinen saa itse miettiä onko tämä se mitä hän oikeasti haluaa.

        Sä et kerro minkä ikäisistä lapsista on kyse, mutta jos ovat riittävän isoja, niin anna lapsille mahdollisuus pitää itse yhteyttä isäänsä. Kysyt, että kai lapset nyt sentään saavat soittaa isälleen jne. etkä mene itse sotkeutumaan lainkaan niihin puheluihin. Pidät teidän vanhempien välit pelkästään asiapohjalla, puhutte elatusjutut juuri kuten laki ne määrää (et yritäkään soveltaa mitään omaa) ja muuten olet itse eksääsi yhteydessä vain jos on jokin sellainen asia, jota et voisi päättää ilman hänen lupaansa. Tosin jos hän oikeasti luopuu kokonaan huoltajuudestaan, niin sitten sellaisia asioita ei ole ja usko pois, se on helpompaa kun välimatkaa kerta on. Ja tosiaan ainut mitä yrität noista tapaamisjutuista itse sopia on, että lapset saavat olla esim. puhelimitse yhteyessä isäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään ... Parasta mitä voit nyt tehdä on ottaa heti yhteys lastenvalvojaan jne. ja järjestää tapaaminen sinne. Hoidatte elatusasiat kuntoon ja samalla lastenvalvoja puhuu niistä tapaamisista. Pidät itse suusi kiinni siitä asiasta etkä painosta. Vieraan sanomana asia voi mennä paremmin perille. Jos ei mene, niin sitten annat miehen tehdä mielensä mukaan. Riitelemällä ja painostamalla sä et ainakaan sitä tilannetta muuta, mutta antamalla tilaa toinen saa itse miettiä onko tämä se mitä hän oikeasti haluaa.

        Sä et kerro minkä ikäisistä lapsista on kyse, mutta jos ovat riittävän isoja, niin anna lapsille mahdollisuus pitää itse yhteyttä isäänsä. Kysyt, että kai lapset nyt sentään saavat soittaa isälleen jne. etkä mene itse sotkeutumaan lainkaan niihin puheluihin. Pidät teidän vanhempien välit pelkästään asiapohjalla, puhutte elatusjutut juuri kuten laki ne määrää (et yritäkään soveltaa mitään omaa) ja muuten olet itse eksääsi yhteydessä vain jos on jokin sellainen asia, jota et voisi päättää ilman hänen lupaansa. Tosin jos hän oikeasti luopuu kokonaan huoltajuudestaan, niin sitten sellaisia asioita ei ole ja usko pois, se on helpompaa kun välimatkaa kerta on. Ja tosiaan ainut mitä yrität noista tapaamisjutuista itse sopia on, että lapset saavat olla esim. puhelimitse yhteyessä isäänsä.

        Niin ja kuha saat enemmän rahaa lypsettyä siltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja kuha saat enemmän rahaa lypsettyä siltä

        Ei, vaan nimenoman juuri ei noin. Tiukasti se mitä lakipykälät sanovat, soveltamatta mihinkään suuntaa.


    • Anonyymi

      Anna mennä, et voi enää pitää lieassa miestä vaikka on lapset. Lapset voivat vierailla isänsä luona vaikka asuu kauempanakin. Maksaa todennäköisesti kuitenkin elatusmaksut. Jos etääntyy lapsistaan, ei ole sinun päänsärkysi vaan hänen sitten myöhemmin. Ymmärrätkö?

      • Anonyymi

        Täysin samaa mieltä antaa hänen mennä


    • Anonyymi

      Minkälaiset isän ja lasten suhde nykyään? Minkä ikäisiä lapset ovat osaavatko yhtää itse kertoa mitä haluavat?Ovatko olleet molemmilla saman verran tähän asti. Et nyt oikein mitenkään voi vaikuttaa isän päätökseen mutta jos lapset ja isä haluavat voithan tukea tapaamis mahdollisuuksia ja kannustaa niihin ettei kokonaan vieraannu. Voihan olla että hän katuu ratkaisua myöhemmin. Tuo toinen nainen on mielestäni sivuseikka koko asiassa. Loppujen lopuksi itse isä ratkaisunsa tekee

      • Anonyymi

        Isä ratkaisunsa teki kun siitti lapsen. 💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä ratkaisunsa teki kun siitti lapsen. 💩

        Itsekään en voi ymmärtää kuka pystyy hylkäämään lapsensa. Mutta onhan noita. Mummoni kasvanut esim. Ilman isää.


    • Anonyymi

      Ei ole lastesi arvoinen. Parempi heille ilman.

    • Anonyymi

      Elatusvelvollisuudesta ei ainakaan pääse noin vaan. Sen sijaan vanhempaa ei voi pakottaa tapaamaan lasta. Mutta lapsen voi pakottaa tapaamaan vanhemman. Koska Suomessa nämä menee aina vanhempien halujen ja tarpeiden mukaan. Lasten etu jää aina toiseksi. Vanhemmalla on oikeus lapseen mutta lapsella ei ole oikeutta vanhempaan. Lapsilla on Suomessa enemmän velvollisuuksia kuin vanhemmilla.

      • Anonyymi

        Jep. Yksin lapsista huolehtimaan jäävän kannattaa panostaa siihen mitä on. Nauttia lasten seurasta, ottaa apua vastaan sieltä mistä sitä turvallisesti saa. Elämä on hyvää myös yhden vanhemman talouksissa, kun korjaa omat tavoitteet tosiasioiden mukaiseksi.


      • Anonyymi

        Ei voi pakottaa, jo 12 vuotias saa päättää, haluaako nähdä vanhempansa vai ei. Sitä en tiedä,onko kuntakohtainen vai normi joka paikassa. 12 vuotiasta kuunnellaan, mutta käsittääkseni ei voi pakottaa nuorempaakaan, mutta ehkä valvotusti.


    • Anonyymi

      Kaikenlaisia luusereita sitä räiskiikin lapsia maailmaan. Ja tällä tarkoitan vastuunpakoilijaa.

    • Anonyymi

      Panomies

    • Anonyymi

      Minä asuin lasteni kanssa samalla paikkakunnalla kuin exä, mutta ei lapset silti häntä tavanneet kuin satunnaisesti, hänen uusi muijansa kun ei lapsistamme tykännyt. Ei toista vanhempaa voi pakottaa lasta tapaamaan, sellaista lakia ei ole olemassa. Nyt kun lapset ovat aikuisia, eivät ole kovin halukkaita isäänsä tapaamaan, ja tapaavatkin vain tyyliin jouluna ja lastenlasten synttäreillä. Varsinkaan nuorempi lapsistani ei kunnioita tai arvosta isäänsä yhtään, eikä ole syytäkään, vanhempi on hiukan pehmeämpi isäänsä kohtaan. Olen varma, että nyt vanhuksena exä katuu laiminlyöntejään, mutta aikaa kun ei takaisin saa on mokaa mahdotonta korjata.

    • Anonyymi

      Miten tämän kauniisti sanoisin.... anna mennä, anna sekoilla, anna mokata. Itselläni alkoi elämisen arvoinen elämä, kun tuon päätöksen eksäni suhteen tein. Lapset näki jo meidän liiton aikoina kuka heistä huolehtii, joten meillä on kaikki helpottunut tuon päätöksen jälkeen.

    • Anonyymi

      Ota uusi mies itsellesi mutta valitse sellainen joka on lapsille ystävällinen joten jos ennen kuin muuttatte yhteen niin lastenkin tulee ilmaista sinulle jos he tykkäävät hänestä,

    • Anonyymi

      Tämmöisiä luonnevikaisia ei saa milloinkaan tajuamaan, että niillä on myös velvollisuudet. He eivät piittää siitä pätkäkään. Oletko koskaan miettinyt, että hänen teko oli etukäteen suuniteltu, että rikkoa sinun rakkaus, elämä, energeetikka? Oletko koskaan lukenut psykoppaatti- narsissistista? Kovin samanlainen piitämätön kylmänverellinen käytös näyttää olevaan. Houkutella uhri loukkoon, mieliskelemällä voittaa luottamus, sen saadessasi jättää uhri avuttoman tilaan, että sinulle iskisi pelko, miten yksin pärjäät ja jäisit häntä kaipamaa. Sitten hänellä on niin hyvä mieli, että joku rakastaa häntää, kaipaa, että hän on niin haluttu. Ja sitten hän onkin jo seuraavaan uhrin kimpussa tai edellisen, kenestä tule seuraava jätetty. Ennen vaan hankittaan lapsi/ lapset, sitten sattuu enemmän. Sadomasohhisteja ovat, nsuttivat toisten satuttamisesta, elämän tuhoamisestaSinun tapaus tuntuu niin samanlaiselta. Jos meni, antaa mennää. Älä ikina ota takaisin, katkaisee kaikki välit, hanki uusi ystävä. Näyttää, että pärjäät paremmin kun hänen kanssa. Se kolhii hänen omaatuntua ja voikin ilmestyä takaisin nopeammin kun luulit. Älä missään nimessä ota takaisin enää. Katkaisee kaikki välit hetkessä ja ikuiseksi, että hän enää ei pääsisi vahingoittaman sinua lisää. He tuhoavat elämää ja rakkauttaa. He juoksevat sinne, missä sitä on tarjolla, hyvåksikäyttävät sitä, tuhoavaat ja juoksevat seuraavan luokse tekemän sitä samaa seuraavan kanssa. Olet vaan niinkuin palanen ketjussa. Myönnä tappio, laastaroi sielunhaavat, nosta pää pystyyn ja jatkaa elämää. Olet enemmän väärti ja parempaa. Kyllä tapaat sen oikeamman joskus. Nautikaa lasten kanssa elämästä.

    • Anonyymi

      Ei se niin vain käy vaan asunto muuttuu kämpäksi ulos heitettäessä. Heitellähän pitää aina jotain. Melko kliffaa

    • Anonyymi

      No ota yhteyttä lastenvalvojaan, että voitte neuvotella elatusavun uusiksi. Tämä tuntuu sitten tuntuvasti exäsi kukkarossa. Ei yhteiset lapset, perheestä lähtijälle ole suinkaan ilmaisia.

      • Anonyymi

        Et taida edes tietää, miten ja mistä elatusavut lasketaan? Oletan, ettei tässä tapauksessa kuitenkaan ole kyseessä miljonääri-isä vaan tavallinen duunari tai työtön. Laki määrää jo jonkun osuuden ja jos toinen on varaton, maksaa kela verovaroista ja se ei ole tonneja/kk. Ei kannata yrittää edes rahan toivossa hankkiutua raskaaksi.


    • Anonyymi

      Vie lapset isällensä ja lähde vetämään.

    • Anonyymi

      mutta muutto toiselle paikkakunnalle ja luopuminen huoltajuudesta ei anna hänelle vapautusta elatusmaksuista:) muista jotta lapset kasvavat ja muistavat kuka on heidän tukenaan. ymmärrän jotta olet nyt hieman tunteikas mutta elämä jatkuu

    • Anonyymi

      Kuulostaa rankalta mutta anna exäs tehdä virheensä ja maksaa niistä aikanaan,se on varma jos lapset jää sivuun.Olen eronnut mies 3 lasta ja jos miehes sekoo noin naisesta ja laittaa jonkun naisen lasten edelle on hän arvoton mies.Ja maksaa siitä joskus.Ja rankalla kädellä.Anna sen olla idiootti jos sitä haluaa näköjään.Älä sääli sitä vähääkään.

    • Anonyymi

      Mitä sä lässytät?!Olen eronnu mies,mutta tossahan sä syytät lasten äitiä,eli mitä ..ttua länkytät!?

      • Anonyymi

        Kenelle länkytät?


    • Anonyymi

      Entäpä jos sinä sattuisit vaikka kuolemaan. Kuka sitten lapsista huolehtii. Vai olisiko siinäkin tilanteessa parempi, että lapset joutuisivat jonkun muun kuin isänsä hoiviin.
      Ikävä ajatus, mutta tällaisiakin kannattaa miettiä.

      • Anonyymi

        Sivusta totean, että se on ihan sama kuinka paljon sitä asiaa miettii. Jos toinen jotain haluaa ja on sen niin päättänyt, niin ei se toisen yksipuolisella miettimisellä mihinkään muutu. Sitten pitää vain sopeutua tilanteeseen ja pohtia tuokin mahdollisuus etukäteen ja se miten tuolloin toimitaan.


    • Anonyymi

      Onko alottaja valmis ottamaan miehensä takasin jos mies haluaa tulla kotiin häntä koipien välissä?

    • Anonyymi

      Taitaa olla kova menijä sängyssä tämä nainen.

    • Anonyymi

      Jättää lapset löytää uuden onnen

    • Anonyymi

      Lapset kysyy missä isi

      • Anonyymi

        Niinpä. Siinä on äidillä seliteltävää, ett isi nyt on päättänyt ettei lapset kuulu hänen uuteen elämään ja isi muuttaa kauemmaksikin lapsistaan, eikä välitä heistä enää.
        Oikeasti käy ne lapset sääliksi, eihän ne ymmärrä asioista niin paljoa, kokevat isänsä hyljänneet heidät. Lasten äidillä on kova työ lapsia lohdutellessa, kun itkevät isänsä perään ja jos se idioottimies sitten myöhemmin päättää, ett haluaakin olla osa lastensa elämää, niin lapset hämmentyy, eivät pysty luottamaan isäänsä enää.


    • Anonyymi

      Varsinainen veijari tuo mies et kai turhaan haikaile komistuksen peräänmissä on se narsismi kun sitä tarvitaan?

    • Anonyymi

      Löytyisikö täältä palstalta myös tasapainoisia aikuisia eikä vaan niitä
      "kaikkien alojen asiantuntijoita" antamassa päteviä neuvoja.

    • Anonyymi

      Eiköhän mies edestään löydä mitä taakseen jättää. Nyt vaan lakimiehen luo ja teet kirjallisen sopparin elatusmaksuita ja lasten tapaamisista. Älä itse alennu haukkumaan lasten isää heille, vaikka kuinka veettäisi. Se kostautuu vain sinulle. Uskon että sinulle on tulossa jotain paljon parempaa. Voit löytää uuden rakkauden ja isäpuolen lapsille. Elä onnellisena elämääsi. Kaikkea hyvää.

    • Anonyymi

      Olen aikuinen nainen, kasvanut ilman isää. Joskus sain lupauksia tapaamisesta, jota ei järjestynyt.
      Säästä lapsesi tuollaisen(isä nimitystä hän ei ansaitse) äijän vaikutukselta. Menköön sen uuden luo, se ei sinulle kuulu.
      Olet saanut neuvoksi ottaa yhteyttä lastenvalvojaan, se on ainoa oikea neuvo.
      Kasvata lapsistasi rehellisiä ihmisiä, heidän ei tarvitse sitä miestä nähdä koskaan.
      Kumpa lastesi elämässä olisi edes yksi miesoletettu joka välittää, minulta se puuttui.

    • Anonyymi

      Mahtaako lapset olla edes exsän?jospa on tajunu että onkin IP. Tehny dna testin ja tietää totuuden.

    • Anonyymi

      No sitten se on hänelle parasta, laita elarit perään ja jatkat yksinhuoltajana.

      Se on lapsillesi parasta. Ei vanhemmaksi voi ketään pakottaa.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe